Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
AlexDaywalkr
tag
válasz
szebe #229928 üzenetére
Szia! Köszönöm a válaszodat. Megnéztem amiket írtál, de ezek közül nem igazán tetszett meg egyik sem. Most amit megnéznék majd élőben is, az a QASHQAI a HR-V és esetleg még a KUGA lenne. Ami még nagyon bejön első ránézésre az a CR-V, de az nem fér bele a keretembe és hát a fogyasztása is sok lenne. Ebben az irányban gondolkodva lenne esetleg ajánlott példány?
-
-
válasz
szebe #229655 üzenetére
Én évekig nem hallottam semmit, de utóbbi pár hónapban hallottam valami olajzabálós storyt ha jól emlékszem. De ez simán lehet azért mert már kezd nagyobb tömegben lenni. A tsi-k szerintem már elég kiforottak, ennek az 1.3-nak kell még 5 nagyrészt problémamentes év hogy odaáig jusson.
-
ParmaBoy
tag
válasz
szebe #229598 üzenetére
Nem elhetetlen, de azert az 1.6 szivok aranykorahoz kepest valtozott a forgalom ritmusa. Nem azt mondom, elviszi, a 6-os valto miatt nem is forogja szet magat palyan, a fogyasztas is jo, de az 1.4t astra masik liga. Mondom ezt ugy, hogy mindkettot volt szerencsem hasznalni.
-
válasz
szebe #229545 üzenetére
Viszont! G-asztra 2007 utáni példányaiból? Van 1M-ig választék szedanból ÉS kombiból is, az már addigra egy nagyon kiforrott típus volt, alkatrész van hozzá bőven, klíma van, benzines kínálat van, egy androidos-BT-s fejegység meg nem egy ökör ára, főleg, ha nincs tolatókamera, radarok, még a RAM-ból sem feltétlen kell 2gb-tól több.
Gyakorlatilag egy tank benzin árából megvan a fejegység-csere.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
szebe #229334 üzenetére
Szvsz új autó annak éri meg, aki nagyon sokáig akarja megtartani. Ott megtérül, hogy egy kézben van tartva (már ha gondos gazda). Haver 2007 alatt elfogyasztott jó pár használt autót amikre jó sokat költött, hogy gatyába rázza. Nekem egy szalonból 0 km-el kigurított autóm van (2007-es szintén) és töredékét költöttem a kocsira.
-
Csaby25
őstag
válasz
szebe #229038 üzenetére
Igen, nekem is gyanús a magyar szervizkönyv...
Na meg az ülés állapota, köszi Eugene Roe -
cass
aktív tag
válasz
szebe #228571 üzenetére
Kövezzetek meg vagy ne, de nem igazán szeretnék franciát.. És saját tapasztalatból is beszélek nem csak a legendákban hiszek. Igen, ez valóban igaz, hogy a mostani másfél millió inkább 3 milliót érne 4-5 éve.
molnarpeter: való igaz és az is, hogy a használt vásárlás bizonyos szinten mindenképp lutri lesz, de a tőlem telhetőt igyekszem megtenni, hogy átnézzek rajta mindent
-
Vismajor01
addikt
-
lorcsi
veterán
-
Eugene Roe
őstag
válasz
szebe #228084 üzenetére
Kis hazánkban a "naturally aspirated" kifejezést nem a teljesítményhez, hanem a megbízhatósághoz kötik az általános csóriság okán. Ezért itthon a "szívó"-ban az lenne a lényeg, hogy nincsenek injektorok, illetve hogy az üzemanyag levegő keverék tisztán tartja a szívósort és szelepeket.
Ebben az értelemben pedig elég nagy a szakadék a "szívó-szívó" és a "Naturally Aspirated Direct Injection" "szívó" motorok között, mely utóbbiból 2005 óta egyre kevesebb, 2010 óta pedig értelmes autóban tán egy sincs. (De javítson ki valaki azonnal!
)
Mindenki retteg a 150 ezres turbó 150-250 ezer km-enkénti cseréjétől vagy felújításától, miközben a szívosor tisztítás + injektorcsere a tömítésekkel sokszorosa annak.
-
csubuka
addikt
válasz
szebe #228050 üzenetére
Ezt sajnos nem definiálta az említett oldal. Pl a PureTech 1.2 a C3 IIben a másodikhoz van közelebb
Na ez nem annyira szimpi, hiába a tanulság az, hogy kimegy a világból is. Legalábbis csak nálam elment 40k kmert így. Azelőtt meg még szintannyit, tekintve hogy a gond felteszem a szétmenő medves szíjjal kezdődhetett, ami a szervízkönyv szerint 40k km-el a vétel előtt adódott...
Szóval nem kívánok olajcsere között igazán ránézni az olajra... meguntam
-
-
-
Sordoran
addikt
válasz
szebe #227507 üzenetére
Köszönöm, utána nézek ezeknek a típusoknak is.
hobizoli: Igen, nem költséges, még 2009 körül vették szüleim, mai napig ők használják, ez idő alatt tényleg csak a fűtés tönkremenése volt nagyobb hiba. Nem is akarom hogy eladják, szimplán nekem nem vágyam átvenni tőlük.
Közel élünk egymáshoz, szóval felváltva is használhatóak lesznek. Ők is akarnának újabb autót, de most inkább lakás felújítást akarják intézni előbb, így én saját zsebből megoldom az autó kérdést.
-
-
válasz
szebe #227416 üzenetére
Én leginkább mivel ez is túl van a kereten igazából, biztosan egy olcsóbb elektromost vennék (amihez kevesebb hitel kell nekik), amit olcsón lehet üzemeltetni - ha már töltési lehetőség megoldható, jobban bírja azt is, ha csak teszem azt 3-5 km-t mennek vele boltba, oviba, mintha egy benzinmotort kell indítgatni.
kenguru99
Attól, hogy nem vagyok jártas egy hibrid Toyota üzemeltetésben nem láthatok más autót reálisabbnak, mondjuk amivel van tapasztalatom, így nem adhatok tanácsot?Alternatív javaslatokat kerestem, de eddig azon kívül, hogy nem ismerem a Toyotát nem jött más. Rendben legyen megbízható, 100e km nem romlik el semmi, keveset fogyaszt, de számoljunk picit, 6,3M Ft ez a legalja amiért talált, 5,3M Ft-ért van kevesebb km-es 94aH-ás I3, ami jobban tolerálja ha naponta 4-6 vagy tudja mennyiszer indulsz vele néhány km-re mint egy benzines, hatótávra bőven elég télen is.
Otthon töltve 17 kWh-s átlagot véve (ami bőven sok) 2l-es benzin fogyasztásnak felel meg (normál villany áron nem rezsicsökkentetten), prius fogyaszt 4-et éves átlagba, nagyon optimálisan, 600 Ft benzin mellett évente mondjuk 12e km eseten kb ennyit mennek, ez ~150e Ft különbség, nagyon optimálisan. Semmi nem romlott el egyik eseten se.
Tehát maradt mondjuk 2 év után 300e Ft + a kezdeti 1M nem meg hitelezett pénz náluk. Most akkor melyik a jobb?
Az is alternatív javaslat lett volna, pl hibrid swift, 5,4M-ért van 9e km-es igazából új autó, de en se venném azt egy Toyotaval szemben. -
válasz
szebe #227412 üzenetére
Van benne egy szívó benzin az relatív probléma mentes (leszámítva a folyamatos karbantartását meg a sok kopó alkatrészt), egy 1,3 kWh-s akku, meg egy CVT, amik 4-500 e Ft-os tételek ha cserélni kell, ellenben üzemeltetésben nem nyersz annyit mint egy teljesen elektromossal, egy sima benzineshez képest, bekerülési ára meg relatív magas. A fék nem tudom milyen arányban van egy benzines meg egy elektromos elhasználódása között, de tegyük félútra, 100e km hamarosan költeni kell legalább egy betét csere körbe, de az jelentéktelen költség mondjuk.
-
-
ParmaBoy
tag
válasz
szebe #227001 üzenetére
Accordnal buta automata van, olajcserevel illik inditani, ami nem olcso, cserebe a futomu kenyes tud lenni (pl. Talpas egyik pillanatrol a masikra szall el es fordul ki a kerek), olajat tudja enni es a korrozio teren sem rozsas a helyzet, viszont a fogyasztani (foleg automataval) szepen tud, varosban 10l+
Toyota hibridbol (oke, 600k-t futott extaxikat ne vegyuk ide) csak a P2 johet szoba.a Jazz, az nem a probelmas cvt-t kapta? Ha nem, akkor is necces a korrozio.
-
hobizoli
nagyúr
válasz
szebe #226749 üzenetére
jo csak szerintem o nem a video alatti reklamokbol fizette ezt meg a TC-s idokben, hanem zsebbol...
azert is ette meg az auto a tobbi projektet, es ment bele az M3-a ara is, meg a Hangyasz trailerenek az ara is...
ha erre kap extra bugdet-t a TC-tol, vagy videok alatti reklamokbol jon ossze ra keret, akkor nem is kell eladnia ezeket se ehhez
raadasul kovidugo + profilos hajtokar igy is ment bele, szoval tenyleg faszsag volt kihagyni a 4.0-s strokerezest -
Laraxior
titán
válasz
szebe #225955 üzenetére
Itt az egész konstrukció problémás volt
A hírhedt turbócsőtől kezdve...
Már amikor vettem, akkor is azt javasolták, hogy bontsam le a motort, mert a csapágyak nem bírják, cserélni kell őket. Nos, azóta 100ezret tettem bele, minden télen eljátssza ezt, hogy indításnál felvillan... és a motort sem kellett bontani. Nem minden indításnál, de hidegben sűrűn.
Megjegyzem, hogy nincs kinyomva a szeme, (110LE, nincs is mit kinyomni) kényelmesen elgurulok vele tempomat 100-110 és annyi. Pont ezért marad meg még a Challenger mellett. -
Jimmy8
senior tag
válasz
szebe #225884 üzenetére
Köszönöm az ajánlást.
ASX-et már más is nevesítette, de a belső design avultas a korához és az árához képest. Azt elfelejtettem írni, hogy pici és háromhengeres motorok kizárva.
Azokat újként merném max venni, max 120-150eKm-ig
Az arona ez miatt esik ki, a Kamiq meg a kora (ára) miatt. Azért írtam csak kort, mert azért ez valamennyire limitálja az árat.
Viszont egy kis segítség másoknak is (amennyiben a forrás oldal pontos adatokat adott meg, persze a tömeg függhet a motortól és felszereltségtől is:
-
exoduss
tag
válasz
szebe #225853 üzenetére
Ja tényleg az lesz az.
Egyébként az ASX-nek 2022-ig vezetett szervízkönyve van. Olvastam, hogy a motor hajlamos rezonálásra (egy picit hallottam is a tesztkör alatt), Illetve az alja is a korrodálódásra.Lehet a végén csak az asx lesz
Bár a sok kilométertől félek kicsit.
-
billyjoe
csendes tag
válasz
szebe #225602 üzenetére
Alapvetően nem kellene erős autó, elég ha gyorsnak érzem plusz lehet vele kanyarogni, ezért is gondoltam az mx-5-re (meg tetszik is).
Az szempont lenne hogy épeszű keretek között legyen a fenntartása.
Köszi, ezeket megnézem, bár azért vacilálok nagyon, mert egyáltalán nem értek hozzá, de gondolom ha találok valamit, vinnem kéne embert is aki ért hozzá. -
hdanesz
őstag
válasz
szebe #225386 üzenetére
Nekem anno a Fiesta és az Escort ázott be eddig. De más soha. Pedig volt pár használt autóm (pontosan 14). Renault-m épp nem volt.
És nem is ismerem az összes típus hibáit.
A szélvédő előtti részt mindig takarítom, egyszerűen idegesít ha levelek esnek bele..meg minden fos. Mint Vályi Pistát.
Azzal hátha minimálisra lehet az esélyét csökkenteni a Megane esetében, de az Astra/focus páros esetében úgy tűnik mint ha elkerülhetetlen lenne. Ha jön...akkor jön.
-
hobizoli
nagyúr
válasz
szebe #225366 üzenetére
a kollektor ontveny repedese mas autoknal is elofordul tizeneves korukra
ha egy tizensokeves tomitesre tapasztalat, hogy ennyi idos korara elfarad, akkor azt tervezetten ki kell cserelni pl vezerlescserekor...foleg ha relativ konnyen hozzaferheto ispl V6-V8-knal ahol az olajhuto okosan a V resz aljaban van a ket hengersor kozott, es fole van epitve egy halom mas alkatresz, ott csak ez a tomitescsere egy 2 napos oda vissza szerelest is jelenthet (ha mast nem is csinalnak vele) amire lebontjak odaig, hogy ehhez hozzaferjenek, meg akkor a bontas miatt azon az egy tomitesen kivul egyuttal meg egy tucat masikat is cserelnek
ilyeneknel kulonosen jol szokott fogni a ceruza is...
-
gyulank
addikt
-
#48584626
törölt tag
válasz
szebe #225056 üzenetére
Az ős TC-t nagyon szerettem, az elejétől fogva néztem a tévében, sőt a weboldalt is relatív korán, röviddel az indulás után elkezdtem olvasni.
Karotta akkoriban teljesen más volt, egy nyitott, érdeklődő csávó volt, aki nem adta ki magát szakértőnek, és nem osztotta az észt olyasmiről amiről fogalma sincs. Ez később jött, már a teslafansággal. A TC ugyan szubjektív műsor volt, de nyitottan, és nem demagóg elfogult módon.
Winklert a mai napig kedvelem, és nézem a motoros/autós videóit. -
tboldi
nagyúr
válasz
szebe #224615 üzenetére
Szerintem nem akkora tragédia, hogy egyben van a kettő. Persze drágább az alkatrész, ez nem vitás, de az Ypsilonunknál hiába van külön a csapágy a fékdobtól, így is, úgy is cserélnem kellett mindkettőt 85k km-nél. Valamelyik elődünk alatt beragadt a fék, ezzel együtt megfőzte a csapágy kenőanyagát is, és így jártak vele egy darabig.
-
kenguru99
senior tag
válasz
szebe #224598 üzenetére
"ki megveszi a mittomén, J Astrát kettőfélbe' (de lehetne bármelyiket mondani, amibe belerakták), nem biztos hogy egy ~300k-s váltófelújítással fog/szeretne kezdeni (már ha még nem lett megcsinálva előtte)."
300 ezer az csak maga a váltó felújítása. Plusz azt le és vissza kell szerelni, el kell juttatni a felújítóhoz, meg vissza. Aztán ha már lent a váltó, akkor nem nagyon érdemes visszatenni a használt kuplungot, a kettőstömegűről nem is beszélve. Főtengely szimmeringet se árt kicserélni ha már hozzá lehet férni. Szóval az a 300 inkább 600 lesz alkatrészáraktól függően. -
hobizoli
nagyúr
válasz
szebe #224598 üzenetére
OK, es a Swift Sport-nal 10 evre csinaltak azt a csapagyzast, vagy akkor miert kell ~4 ev alatt 2x is elkovetni rajta?
pedig 8k km olajcsere surubb rajta, mint a szokasos, meg ami az eloirt
az Ámon Olivér-k is felujitattak a leendo "nyeremény" Swift Sport-t, es tokugyanez a baja annak is: csapagyas a motorja
lehet a gyari eloirasu 5W-30 olaj megsem arra valo, hogy 7000-g ki legyen huzatva a motor, mert elmelegedve mar nincs nyomas vele?
5W-50 kene bele, meg egy rendesebb olajhuto...de hat ez van, ezt sikerult belerakniuk
vagy egy delibb orszagban mi a matek, ha a magyar kontinentalis eghajlatot se birja?
(pl a Porsche-nal van kulon additional oil cooler a melegebb eghajlatu piacos autok miatt, opciosan lehet kerni barmibe)
Punto-nal mi is beraktunk egy gyarinal 3-3.5x nagyobb olajhutot, hogy 105fole ne menjen fel az olaj hofoka nyaron se, thermosztat van benne, ugyhogy nem kell fosni attol, hogy telen meg nem lesz uizemmeleg soha
nem is csapagysodott le soha, pedig annak 8250rpm-n volt a revlimitere
ja meg akkora front intercoolere is volt, hogy 35fokban 45fokos volt a toltolevego 2bar toltonyomas mellett -
hobizoli
nagyúr
válasz
szebe #224598 üzenetére
MQB-vel nincs gond?
mk7 Golf az amugy nem az?kozvetlen kornyezetemben egyiknel 1.2millios arajanlat az olajtemeto 1.4TSI-re, inkabb meg 2 evet locsoltak bele az olajat, mielott eladtak egy madarnak
(nem, nem turbo hordta mert az kicsereltek rajta mar elotte 400k-ert vatta ujra )masiknal pont egy eve 1.6 TDI 105lovas 5-s manual valtos, 700k volt a valtojavitas
bontoban 320k-ert adtak egy valtot kapugaranciaval, mert az is tudta miert kell neki az
az is szar volt, csak meg kevesbe az, ugyhogy kettobol osszeraktak egyet, csak ehhez 3x volt lent a valto, meg belement osszesen 6 liter abbol a 12k/liter aru VW valtofolyadekbol
R53-s Mini, 1.3millios vetelar, elado adott melle egy mappat lefuzott szamlakkal az elmult 3 evbol 3.2millio ertekben
~18 eves auto
de megerte ez is, nem?
húszdé, 200k km-nel tervezetten lanccsere + tervezetten olajszivattyu csere, fotengely csapagysor csere, ehhez vonalbafuratas, amihez motor total szetborit, majd ossze, minden tomites meg kutyafule csere
1.8-2millio
2literbol 184lo azaz 92lo per liter mellett
eloadja magat a bajorvagen fanboy, hogy hatdehatde a magas literteljesitmeny miatt kell
ahhhha, deee
...jok ezek a jürgen verdak am amugy, vegyetek sokat belole tovabbra is
kedvenc autoszerelo meg nem nyaralta korbe a bolygot
------nem ertem egy 15+ eves 159 2.0JTD-nel a 170lovas motor miert nem kéri ezt igy elore tervezetten frutti 200k km-nel mar, vagy egy a 1.9 16v JTD Twinturbo a 190loval szinten miert nem?
de az M32-s valton vagyunk leakadva, ami toredek ennyibol megallM32 valtonak meg csak annyi volt a trukkje amugy, hogy kell bele MoS2 (mobildén-diszulfid) adalek +2.5liter olaj
persze nem akkor, amikor mar hangja van, mert akkor mar mind1...
meg 35-40k km-kent le kell dobni az olajat belole es ujra tolteni
aki erre nem kepes az jarjon busszal vagy koltson egy jurgenvagenre 4x ennyitmeg 10-15 eves autonal a kuplungcserekor mar talan illene kicsereltetni a be- és kihajtas szimmeringeket is (kb ~10k), es akkor nem szivarogna el a muanyagga kemenyedett, kezzel is torhetove valo szimmeringnel az olaj belole.... foleg nem pl pont a kuplung fele
az 1.3-s Ignis/Swift-ben is szeretett lecsapagyodasni a valto par evesen, megsincs akkora dramazas miatta, mint egy M32-ert
jaaa, ott is 40-45k km-kent olajat kell(ett volna) cserelni....de amikor jonnek ezekkel az elettartam olajos megfejtesekeikkel az
meg amikor visszatoltik bele azt az olajat, ami benne volt, jojazhe' -
válasz
szebe #224553 üzenetére
az autók nagy részében a felszereltség köszönő viszonyban sincs a hirdetésben és a valóságban, ezt adom
a linkelt típusnál nem néztem meg a konkrétumokat - ez hiba volt, ahogy látom, ketten is felhívtátok rá a figyelmem#224543 BlackDemon ezeknél az autóknál 2 millió körül már azon a szinten vagyunk, ahol a legdrágább alkatrésze az autónak a karosszériája, szóval ha az nem rohad, akkor nagy bajok már nem lehetnek, ettől függetlenül értem, hogy a turbó egyel több lehetőség a megkotlásra.
persze Micsurin példáját ne vegyük#224555 sasa134 a megcélzott ár környékén már lesznek egészen fiatal Corolla hibridek, amik default automaták [link] [link]
ha nagyon kell a SUV akkor egy-két Kia Niro is akad 6M-ig bezárólag, bár az egyike az "alacsony" SUV-oknak, elég mélyre kell ülni -
Új hozzászólás Aktív témák
- BESZÁMÍTÁS! MSI B450M R5 5500 16GB DDR4 512GB SSD GTX 1660 Super 6GB Rampage SHIVA Thermaltake 500W
- Xiaomi Redmi Note 13 Pro 256GB Kártyafüggetlen 1 év Garanciával
- Telefon felvásárlás!! iPhone 14/iPhone 14 Plus/iPhone 14 Pro/iPhone 14 Pro Max
- Samsung Galaxy A34 5G 128GB Kártyafüggetlen 1 év Garanciával
- 35" ASUS ROG Swift PG35VQ curved GAMER monitor
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest