Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
V.Stryker #224278 üzenetére
Turbotec pl javítja az AdBlue rendszert, szerintem lehetne spórolni cseréhez képest.
92 lovasra néztem rá hirtelen, abban szerintem kettőstömegű nincs. Üzemanyag rendszer úgy tűnik, Continental vagy Bosch is volt, mai cuccok 250-300 ezret ki szoktak bírni legalább...
-
tboldi
nagyúr
-
Gabesz87
veterán
válasz
V.Stryker #224266 üzenetére
Sziasztok. Aposomek valószínűleg nemsoká autokeresesben lesznek. Történt ugyanis hogy múlt hétvégén kirándulni indultunk, és az M1-esen torlódás miatt erős fékezés, és a mögöttük jövő nem tudott megállni, vagy észre sem vette, és nagyon későn fékezett, de kegyetlenül beléjük durrant. Valószínűleg totálkár, a tető is gyurodott kicsit középen. 2007-es Honda Jazz az alany. Szerették, szóval aposom most is Jazz-t kezdett nézegetni. Pontosan nem tudom, nyilván attól is függ, mit mond majd a karszakértő, mennyit adnak majd, de talán olyan 2.5M-bol gazdalkodnak. Ennyiért mit ajánlotok, miket keressen? Van esetleg jó Jazz alternatíva? Nem kell nagy autó, 2-en vannak, vidéki városban laknak. Kb. csak napi munkába járásra (városon belül) illetve bevasarlasra van használva a kocsi. Illetve az az évi 2-4 alkalom, amikor feljonnek hozzánk Pestre pályán.
Ami fontos, hogy könnyen, olcsón fenntartható autó kell, nem német prémium! -
-
grizlisandor
veterán
válasz
V.Stryker #224237 üzenetére
Kokszolódás nem TSI típusbetegség, hanem minden közvetlen befecskendezésű motor tulajdonsága.
Volkswagen csoportos autókat MQB platformmal(2012-től) vehetsz bátran, mindbe már a 3. generációs TSI motor került, amik bírják a strapát és a láncos vezérlést szíjas vezérlésre cserélték.
1.4 TSIből csak a CAXA 122 ló az ajánlott, de készülni kell a vezérléscserére, mert ez gyárilag a nyúlós bicikliláncos vezérműlánccal van szerelve, de kapható hozzá egy utolsó cikkszámos gyári vezérlés, amiben új kialakítású vezérműlánc van (+2 láncszemet is kapott), a lánckerekek + fogat, na ennél már nem hallani hibákról; vagy 2012 utánit kell venni, ami gyárilag ezzel a vezérléssel jött ki. Amúgy diagnosztizálni lehet, hogy mennyire feszíti meg láncot, meg előnyös, ha 0W30 motorolajjal használták a kezdi 5w30 helyett.
-
tboldi
nagyúr
válasz
V.Stryker #224239 üzenetére
Pár infó róla:
- Hidegindítva előfordul (főleg télen), hogy dadogva jár rövid ideig, olykor le is fullad. Ez egy szoftveres hiba, és a legtöbb felhasználó mezei 95-ös benzinnel tapasztalja, nekem viszont OMV 100-assal soha nem jött elő másfél év alatt. De van rá megoldás, onnantól a sima 95-össel sem lesz gond.
- Reped a leömlő, vagy helyesebben a kollektor. Ebből 2 féle létezik, aminek a hengerfejre felfekvő része egyben van, és aminek 1-2-1 arányban el van választva, az előbbi hajlamos a repedésre. A jobb fajta, szétválasztott verziót az erősebb modellek, főként az Abarthok vagy pl. a saját 155 pónis MiTóm kapta meg, de egy az egyben csereszabatos az egybeöntöttel, tehát ha szükséges, érdemesebb inkább erre vadászni.
- Az IHI turbók turbinaoldala is hajlamos repedésre, bár ebből vajmi keveset vesz észre a kedves user használat közben. Megoldás egy Garrett turbó, de sajnos nem teljesen plug&play.
- A motor amúgy tartós és megbízható hála a vasblokknak és a gyárilag kovácsolt főtengelynek, sőt még EGR sincs.
- Az említett Deltában éppenséggel az Opelekből ismert M32-es váltó van annak minden csapágybajával együtt. Lendkerékkel és kuplunggal együtt 500-600k Ft-ra lehet számítani a felújítást illetően. -
-
kenguru99
senior tag
válasz
V.Stryker #224207 üzenetére
A prius 2 99%-ban az inverter pumpa miatt áll meg. Az ki kell cserélni gyárira és kész. Esetleg a 12 voltos akku okozhat még gondot, de azt sem nagy szám cserélni. Összehasonlíthatatlanul problémásabb egy hasonló korú/áru dízel. Eszembe nem jutna lecserélni. Főleg nem a megbízhatóság javítása miatt.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
V.Stryker #224203 üzenetére
Éves km mennyi, évjárat és futás megkötés van-e, méretben és/vagy karosszéria változatban van elképzelés?
Octavia mk2 Combi 1.9 TDI BXE manual +hajtókar csapágy csere +alváz- és üregvédő? Skoda ülés mondjuk nem mindenkinek kényelmes, extrák függvénye, hosszú utak miatt erre esetleg ki lehet térni egy próbakör során. Erdélyben tuti lesz minden faluban szaki hozzá, kézi váltóval haza is húzhatod. 2010-2011-ig létezett. -
tototos
addikt
-
-
rbalint88
addikt
válasz
V.Stryker #224163 üzenetére
115 lovas elvileg mar ismet jo, a 110 lovas problemasabb.
Kettostomegu van a 115 lovason, de talan a turbogeometria mar nem lemezlapatos (elhajlik, letorik) es emlekeim szerint a befecskendezok tomitogyuruje volt problemas a 110-esen, amitol gazolajban uszott a motor teteje. Ja meg az EGR, ami legalabb fantasztikusan szarul szerelheto -
rbalint88
addikt
válasz
V.Stryker #219729 üzenetére
Van hozza minden. Nekem az volt az elozo ceges autom. Kenyelmes es tagas, nem zorgott 10 evesen se, de buta a futomuve (uthibakon elpattog a hatulja), erotlen/kelletlen a motorja es eleg zajos is nagyobb temponal. Ja meg az 1.6gdi nem egy eletbiztositas. Koksz miatt at tudnak egni a dugok, meg a lancos vezerlesre is ra kell nezni, mert mint kiderult nem csak a nemetek tudtak biciklilancot rakni a kocsikba…
-
vzsryl
nagyúr
válasz
V.Stryker #203038 üzenetére
Pár napja beszélgettem egy kereskedő ismerőssel, és most az üzemanyagárak miatt mindenki dízelt akar tőle venni, pedig a "divat" miatt ráállt a benzines autókra (a gépparkjának 70-80%-a benzines), de a kutyának sem kellenek most.
Hibrideket nem szokott árulni, szóval azzal nincs tapasztalata, de biztos pörögne. -
Vismajor01
addikt
válasz
V.Stryker #203036 üzenetére
Amióta eladtam az én P2-met azóta érzem úgy, hogy baromi olcsón adtam...
2 millióért ment el ez is, de minden megvolt rajta csináltatva számlákkal igazolva, gumik is minőségi szinte újak, friss olajcsere etc. Persze azonnal elvitték még meghirdetni se tudtamAzt hittem hirdetem csomóig mert nem adom olcsón és lesz időm másik autót venni... Erre már 1 hónapja 20 éves peugeot 207el járok xD
-
dj79
senior tag
válasz
V.Stryker #203009 üzenetére
Ercsi, a néhánypriusos neppercsalád, aki háztól adja az autókat?
Vízpumpa csere nem nagy ügy, fék sem drágább, mint bármely másik autóhoz. Viszont tudomásul kell venni, hogy lassan 15 éves autó két milláért nem lesz hibátlan, sőt egyre többet kér majd, öregednek a csövek, műanyagok, nagyakku etc. -
dj79
senior tag
válasz
V.Stryker #202968 üzenetére
Háááát.... ford ellen szól a ti-vct, mindkettő ellen szól a telephelyek címe
fehér út, a kilométerek és szervizkönyvek bermuda háromszöge.Amúgy kinagyítva a képeket a focus hátulról kapott, illetve a bal első sárvédő-vezetőajtó hézaga nem egyforma mindenhol. A két utolsó szervízpecsét/olajcsere beütése közt pont meg is kerülte a földet.
A toyota képekről jobbnak tűnik, de az ára elég súlyos, prius árban adják.
-
dj79
senior tag
válasz
V.Stryker #202879 üzenetére
Nekem ne is mondjad, majdnem egy évig kerestem anno kettes priust.
Autodna is sokat segített.
Akkuhoz meg kérj kölcsön egy minivci kábelt és egy laptopot techstreammel vagy egy androidos telefont és carista obd olvasót. Amúgy sem árt az utóbbi, mert eljött az az idő, amikor az inverter vízpumpák elkezdtek öregedni, illetve az akku hőfokról lehet látni, hogy mennyire koszos a hv akku szellőzőrendszere. -
dj79
senior tag
válasz
V.Stryker #202869 üzenetére
Azt kell megvenni, amelyik nem eszi az olajat és nem volt kiflibe hajtva és techstreammel ránézve rendben van, esetleg carista+hibrid assistanttal meg lehet nézni a cellák közti feszültség illetve ellenállás eltéréseket.
Extulajként annyit mondanék, hogy a gyári navi felejthető, jbl sem ér sokat, hátul vagy kamera vagy radar legyen illetve nem árt, ha megvan hozzá a mankókerékszett.
-
BigBlackDog
veterán
válasz
V.Stryker #197458 üzenetére
Nálunk 10 év körüli Berlingo/Partner vonalról indult a dolog. Eléggé elhanyagolt állapotban volt az aktuális választék, viszont vételárban azért magasan volt a léc. Így jött a képbe, hogy akkor új kéne. Újak között egyértelmű volt a Dokker árelőnye.
Még képbe jött a Fiat Doblo is, de benzines fronton eléggé vérszegénynek ígérkezett a 95 lovas 1.4. Ha dízelre van igény, akkor az 1.6 Mjet nem feltétlen lehet rossz választás. Bár, ahogy látom, újonnan már nem lehet kapni.
Fordot nem erőltetném, Caddy drága szerintem, Toyota és egyéb PSA származékok dobozosokról meg nem hallok túl sok jót mostanában.
-
BigBlackDog
veterán
válasz
V.Stryker #197455 üzenetére
Lodgyt egy emelt belmagasságú kombinak mondanám opcionálisan 7 személyes kivitelben, a Dokker inkább kishaszon szerű "puffancs". A Dokkert viszont pl. könnyebb pakolni a két oldalsó tolóajtó és a hátsó, oldara 180°-ban nyíló ajtók miatt. A Dokkernél nagyobb a beltér is, illetve az üléspozíció is magasabb. Lodgy esetén személyautósabb az élmény. Egyébként, ahogy látom, beltér kialakításban nagy különbségek nincsenek.
-
-
rbalint88
addikt
-
Cifu
félisten
válasz
V.Stryker #182296 üzenetére
Mert ha megveszik és tényleg kipróbálják, kiolvassák, ami szar azt megcsinálják, ahogy az hírdetik magukról, akkor ha tudott hiba volt is ki kellett volna derüljön. Ergo, nincs semmiféle átvizsgálás.
Ez azért nem ennyire egyszerű, ugyanis ha az apósod tudott a jeladó problémáról, akkor miért nem világított a visszajelző lámpa nálad, mikor megnézted az autót? Kettő megfejtésem van erre:
1.: Az apósod az eladás előtt kiütötte a hibakódot. Az AAA átnézette, de nem ugrott ki a hiba.
2.: Az AAA ütötte ki a hibakódot, és reménykedett, hogy egyhamar nem fog visszatérni.Olyan, hogy "ami sz@r, azt megcsinálják" nagyjából sehol sem jellemző. A maximum, amit ilyen téren én személy szerint láttam, az az volt, hogy az autón feltöltették a klímát. De ezt sem maguktól, hanem azzal a "nepperdumával", hogy van benne klíma, csak azért nem működik, mert fel kell töltetni. Erre a vevő, akit kísértem azt mondta, hogy nem alkudozik az áron, de ha tényleg csak egy feltöltés kell a működő klímához, akkor azt oldják meg. Ha a klíma nem működik megfelelően, nem ír alá semmit. Megoldották, hogy tényleg elég volt-e a klímafeltöltés, vagy más is kellett hozzá, azt már nem tudom...
-
Tin
veterán
válasz
V.Stryker #182280 üzenetére
Oket ismerve nem sok. De ha nem mondtad, hogy ismered az auto eloeletet, es aposodat megkerdezve sem volt ez a hiba korabban, akkor nyugodtan mondhatod, hogy ez szavatossagi kerdes. Olyan nincs, hogy eladnak neked egy autot, amin szinte azonnal kijon egy hiba. A kereskedes szavatossaggal tartozik, es abba ez is beletartozik.
Hozzateszem, vannak olyan helyek, ahol siman kepesek kiszedni a jo alkatreszeket a kocsibol majd a helyukre szart pakolni, es ugy eladni az autot. Szoval csak azert, mert ez ugyanaz az auto, nem garancia, hogy ugyanaz az allapota is.
-
Cifu
félisten
válasz
V.Stryker #182272 üzenetére
Ha az adásvételin nincs megemlítve a hiba, akkor sem feltétlenül biztos, hogy adott esetben neked adnak igazat, ha bíróság elé kerül az ügy. Azért nem egyértelmű, mert ugye sokat futott autó, és csak akkor egyértelműen szavatossági probléma, ha az autó elhasználódása az eladáskor számításba vehető mértéket jelentősen túllépi.
Azt írtad, hogy jelezted már a hibát az AAA-nak, megsürgetheted a dolgot, várd meg a válaszukat. De kétlem, hogy ez szavatossági problémakörbe belefér, ha csak nem volt a kocsi leadásakor is megemlítve a hiba (ez esetben az AAA tudott róla, csak a logika alapján akkor az adásvételin is fel lenne tüntetve, hogy bevédjék a hátsójukat)...
-
tibbike01
őstag
válasz
V.Stryker #182219 üzenetére
Én sosem értettem az AAA autó fikázását. Az egyik legnagyobb (ha nem a legnagyobb) magyarországi autókereskedő rengeteg autóval. Nyilvan fog akadni közte szar autó is, amit meg fognak venni zölfülü vevők, amiről később primitív negatív vélemény fog születni. Ez benne van a pakliban. Ennyi autónál, ennyi féle vevőnél.
A sikeres vásárlásokról nem fog pozitív vélemény születni, csak csendben örül az új tulaj. Olyan ez, mint a facebook autós csoportok mindenki akkor ír be oda, ha valami szar az autóján, de ott van másik több ezer autó, amik gond nélkül működnek.
El kell menni, végig kell nézni a papír állományt, át kell vizsgáltatni, ki kell próbálni, alkudni, és meg kell venni, ha jó. Szart lehet venni magánszemélytől is, külföldről is, szalonból is...nem csak az AAAtól.
-
válasz
V.Stryker #182219 üzenetére
Nekem is nagyon rossz tapasztalatom volt velük, de az már több mint 10 éve volt. Hozzá kell tennem hogy abban biztos vagyok hogy változniuk kell, mert különben nem maradhatnak a piacon. Szóval lehet hogy évek óta igyekeznek, de egy ilyen hajót nagyon nehéz megfordítani. Mondjuk az elég idegesítő automata sms még jött tőlük múlt tavasszal amikor eladtam az i30-at (ez az ami nálam nem ok, akitől ilyet kapok az ignorálom eladás szempontjából még ha azt is írja hogy dupla áron kp-ban megveszi rögtön).
-
dj79
senior tag
válasz
V.Stryker #182079 üzenetére
Na innentől a leírtak alapján (vezérlés, kuplung, dmf csere után) pláne jó vásár lehet, ráadásul ez egy jó kis 1.9jtd. Max a karosszériaelemek pótlásával lehet rumli, de reméljük, arra nem lesz szükség.
tboldi: látnád anyós jazzét.... hihetetlen, hogy még mindig megy, csak ennyit mondok.
-
dj79
senior tag
válasz
V.Stryker #182069 üzenetére
Jók a d4d-k (pár napja volt itt erről szó), de lehetőség szerint nem innen és valószínűleg nem ennyiért.
Ahogy Cifu is írta, egy normálisan karbantartott 1.6 hdi/tdci is jó lehet, a focus vezethetőségben sokkal jobb, mint a 308. A 90 lovasokban nincs DPF/FAP emlékeim szerint.
-
Cifu
félisten
válasz
V.Stryker #182067 üzenetére
A kérdés leginkább az, hogy mi a cél. Ha olyan autót keresel, aminél nem akarsz nagyon belenyúlni, akkor a Saab nem tűnik rossz választásnak, a fennmaradó 400e Ft-t pedig tarcsiba lehet rakni turbo meg hasonló meghibásodások kezelésére. Ez tehát ilyen formán egyáltalán nem rossz felállás, én is felvállalnám (bár én egy időben nagy Saab rajongó voltam...
).
A másik oldal az, hogy azért az ember szeretne egy olyan autót, ami tetszik is neki. Ha innen közelítjük meg, akkor szebb a fonák, mert egy 200e km alatti futású 308-as vagy Fóka, ha jobban tetszik, még talán jobb vétel is lehet.
Szerk.: ha meg megbízható autó kellene, és tetszik a Corolla, vagy egy [Auris], akkor igen, megint más a leányzó fekvése. De én az AAAautót kerülném...
-
BaLee
addikt
válasz
V.Stryker #181525 üzenetére
Érdemes nézni a műhelypornó pár adását. Egy teljesen jó állapotban lévő kocsira is repkednek fél millió pluszos szervizajánlatok olyan hibákról amit átlag ember nem is biztos, hogy megcsináltatna. Én fizessem eladóként a szervizest, hogy kihívásnak érezze a feladatot és minden apró hibát megtaláljon és meg akarjon csináltatni a leendő vevővel?
Ha az eladó azt mondja, hogy nem tud a kocsi hibájáról az simán annyit is jelenthet, hogy neki semmi nem tűnt fel használat közben és régen volt vele szervizben ettől még a szerviz egy vagon hibát megtalálna.
A másik, hogy ha engem megkérdeznek, hogy mi a hiba a kocsimon lehet eszembe sem jutna olyan hibát említeni ami tényleg hiba de megszoktam és együtt élek vele napi szinten mert nem akarom megcsináltatni. -
grizlisandor
veterán
válasz
V.Stryker #181520 üzenetére
Vevő fizeti, mivel meg akar bizonyosodni róla mit kap a pénzéért.
Garancia használt autóra: amit tudni kéne - Vezess.hu cikk[link] talán jól össze van foglalva. -
Tin
veterán
válasz
V.Stryker #181520 üzenetére
Ha megnezik az autod 10-en, akkor 10 atvizsgalast fizetsz? Hogyan?
Meg jo, hogy a vevo fizeti, ki mas fizetne? Pont azert csinaltatja meg, hogy megbizonyosodjon rola, hogy megfelelo allapotu-e.
A masik meg: te az idodet szanod ra. Mar ha raszanod es engeded, hogy elvigye ide-oda, mert sokan nem szannak ra ennyi idot sem az eladok kozul. Es en is max akkor mennek el a vevovel markaszervizbe, ha elotte letenne a foglalot.
-
Új hozzászólás Aktív témák
- Eredeti játékok OFF topik
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- TCL LCD és LED TV-k
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Jól áll az ARM-os Windows helyzete, de a játékoknál nem jön az áttörés
- Mobil flották
- BestBuy topik
- Építő/felújító topik
- Könyvajánló
- További aktív témák...
- HIBÁTLAN iPhone 14 Pro Max 256GB Deep Purple -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3011
- Dixit 4 Eredet (bontatlan, fóliás kártyacsomag)
- Samsung LH46EDDPLGC 46" FullHD LED Monitor
- HP, Lenovo dokkoló 12.300Ft-ért? VÉGKIÁRUSÍTÁS
- HIBÁTLAN iPhone 13 Pro 256GB Silver -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3019, 100% Akkumulátor
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest