Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
Micsurin
nagyúr
Most úgy teszünk mintha több lenne attól a kőkemény egy darab padtól az országban, amit néha kicipelnek este 11 után jól ismerten 2-3 helyre, kifejezetten a racsingolokat riogatni...
Osztrákok hamarabb harapnak, de ott is még csak smoke n charm padolásáról hallottunk haverokkal... mert gyanúsan már a korom hajtotta a turbót.
-
-
Micsurin
nagyúr
válasz
molnarpeter #228731 üzenetére
Vagy egy öreg még el nem rohadt GAstra 1.7DTI-vel szigorúan a lendkerék mentessel.
90%-ban a kombik horgosak lesznek és ha be is pusztul a turbó vagy a porlasztók bontott cuccal 100 ezerből elmegy még egy évet / kövi műszakiig. Addig a küszöbük is kibírja... -
Micsurin
nagyúr
válasz
zgospel #228438 üzenetére
159-et már meg megnyalja a rozsda és a futóműve is jóval drágább.
Plusz ezek az 1.6-ok jelentősen fiatalabbak még jobb állapotban és alapvetően stabil jó konstrukciók.Az 159 egyidős lenne a H-dal, nem feltétlen nyernél többet 1-2-3 évnél gond/probléma mentességet tekintve. De legalább magasabb a fenntartása a futóműnek minimum a hazai utakon.
-
Micsurin
nagyúr
válasz
Luck Dragon #227995 üzenetére
Nem vészes, ha nem mutatja problémák jeleit akkor túl kell tölteni és elmegy az jócskán.
-
Micsurin
nagyúr
válasz
Eugene Roe #227888 üzenetére
Elromlott az emeleten a kávéfőző...
-
Micsurin
nagyúr
válasz
Eugene Roe #227885 üzenetére
Mert egy konszernek nem lehetnek hulladék meg jó blokkjai is, ugye?
-
Micsurin
nagyúr
válasz
Eugene Roe #227867 üzenetére
Újabb felesleges előítélet...
-
Micsurin
nagyúr
Nem is írtam XER-t, edit.: nem ebben az értelemben. Lehet félreérthető voltam akkor
Csak azt akartam írni, hogy E-nél már B-s blokk lesz az. Valamint a váltó az F17 lesz akár csak a XER-ek alatt korábban, nem mai gyerek már az is emiatt ismerni a nyűgjeit.edit.: ránézve egyébként 7zap-en hívták ezek B14XEL és A14XEL-nek is... csodálatos a következetesség. A váltó az F17 lesz egyébént ez alapján is.
-
Micsurin
nagyúr
válasz
tboy93 #227840 üzenetére
Ha szívó akkor az valami F-es lesz, csak 1.4T alá került M32. (A14NET és 14NEL a korábbi évjáratokban, gondolom itt se került M32 a szívó alá. Opel nem tett csak turbósokhoz M32-öt.)
F17, F23 variációkra gondolnék.
edit.: [link] igen csak F17 lesz ez. Olajat dobd le, picit töltsd túl akár csak M32 esetén és hatalmas probléma nem lesz vele ha nem szagatjátok. Primér tengely vége kb mintha csokiból lenne, ha nagyon dolgozod akkor hazavágható. De egyébként nem annyira nyűgös. 16XER alatt nekünk is F17 van rudazatosban, nem rossz.
Qru B14XEL lesz most az, de gyakorlatilag azonos. Néhány évet reszelték azt az 1.4-est, nem erőgép de városba teljesen jó. Sokkal inkább mint az 1.4T...
-
Micsurin
nagyúr
Szerintem már csak a futómű miatt rávághatod a drágábbat (magyar utak úgyis megeszik). Ha csak nem GD Jazz és nyel be egy nyelestengelyt akkor vajmi nagy gondjai nem lehetnek.
---
Nem tudom jártál-e az off fele mostanában... de aktívabb nézelődés után az maradt a fáma, hogy valami Tjet alapon a márciust kivárva. Akkor vagy Bravo és kicsit beleborítunk a motortérbe, hogy húzzunk rajta. Vagy mint B verzió kiköhögök egy Giuliettat és ott majd később foglalkozunk a ménes bővítésével.
Minik öregek, abban meg igaza volt a népségnek, hogy túlságosan is a turbódízelhez szoktam a saját miatt is meg a családi cégesek miatt is. 1.2TSI nem volt valami nagy tűzijáték, Leon FR-t meg sikerült próbáljak. Tetszik tetszik, de az Alfa ennyi pénzből jobban tetszik.
-
Micsurin
nagyúr
válasz
bitpork #227075 üzenetére
Ha tényleg mindent összeadok a 3-at karcolom… most árulok ki épp ezt azt eladás előtt…
12 hónapból kb 7-et volt időm használni, ~16k km szaladt bele. Nem épp f@sza a ft/km és még csak nem is élmény autó mivel kormos…
edit.: ja igen, itt már a 2,4 is a piaci érték 2x-ese elköltve…
-
Micsurin
nagyúr
válasz
ParmaBoy #227073 üzenetére
Nem piac, hülye az NKH meg egy némely hatóság...
Tech2-ben ha megnézed akkor jól látszik, hogy a 81kw-os térkép az DTJ számmal van. OPCOM-ban dettó ha tanítani akarod.
Ezt anno megfutottam a hazai márkacsoportokban is és a lengyelben is mert azt hittem sikerült valami lopott / ganézott kocsiba belefutni. -
Micsurin
nagyúr
válasz
ParmaBoy #227070 üzenetére
Mindegyik DTR, nem létezik DTJ. Öntvényben mindig DTR van, forgalmiba kerül DTJ ha a kocsi gyárilag 110 lovas. De egyébként ott is DTR lesz a tényleges motorkód.
Enyém is 110 lovas DTJ gyárilag, ellenben jó ideje a 125 lovas DTR térképpel fut. Adózási stb okai lehettek ennek a teljesítmény variálósdinak.
A forgalmim nekem is DTJxyxyxy, ha benézek a motortérbe akkor meg farkasszemet nézek a DTRxyxyx kóddal.----
Egyébként a szerencsésebbeknek eldurran a két utaskabin fűtéscső közül az egyik (jellemző probléma) és vízhőfok visszajelző hiányában a műszerfal már csak arról szól, hogy túlmelegedett. Többségnek ilyenkor:
-belehúz a hengerfalba,
-vagy megszorul,
-vagy a fej sérül.
Majd eladják a kocsit motor csere után, a kevésbé szerencsésekkel ez városban történik és időben leállítják (ez lennék én) és játszák egy évig a félkarú rablót, hogy most már biztos jó lesz... már nem sok kell neki.Ha valakit pontosabban érdekel a sztori vagy állítja ez egy jó blokk, ajánlom a főtopikban a kommentjeim olvasását. Előtte javasolt egy tál popcorn bekészítése...
-
Micsurin
nagyúr
válasz
dellfanboy #227068 üzenetére
Nem.
Az a megbízható Isuzu a DTL (80le) és a DTH (101) lovas motorok. Ezek (DTL-DTH) Bosch befecsisek és wastegate-esek, ellenben a DTJ-DTR (mindkettő DTR amúgy) már változó geos és teljesen Denso rendszer az ECU-tól a porlasztóig és a magasnyomásúig. Marha jó cucc volt, az első ~150-200 ezer kilóméter alatt. Lépj be a H vagy a J Astra magyarországba, ritkán fogsz ennyi magasnyomású rendszer problémát olvasni.DTR (DTJ ha 110 lovas) a H Astra facelift-től került ezekbe, később tovább élt A17DTR (DTJ) néven... nem sokkal sikeresebb karrierrel idősödő korára.
---
Ebbe én is belefutottam, mindenhol a jó kis japán Isuzu így jó úgy jó... Nem, ezek már lengyelben gyártott cuccok néhai Isuzu alapon Denso rendszerrel megtáplálva. Ha GM és dízel akkor 1.9 vagy 1.3.... mert azoknak nincs túl sok köze a GM-hez.
---
edit.: Ja igen, szeret a vákumpumpa gyengélkedni. Ilyenkor a vákumkörbe olajkerül és szép lassan repedeznek durognak a vákumcsövek -> néha be betilt a turbó. Ha a csövek cseréje után még mindig nem nyertél akkor jöhet a vákumszabályozó szolenoid csere amiből csak a gyári Pierburgot eszi meg a blokk ~40-50k körül. Majd itt fogsz rádöbbenni, hogy vagy kicseréled magad és az összes istent leszítkozódod az égről vagy még ~50k a munkadíj mert valami jó képességű a szívósor alá tette a blokk hátuljára a szabályozót.
Majd ha már azt hiszed megmenekültél, szembesülsz vele, hogy az új szabályozó is ~2 héten belül úszni fog az olajban és jöhet a gondolkodás a miérten. ...majd jöhet a vákumpumpa cseréje / felújítása.
-
Micsurin
nagyúr
válasz
maroni #227062 üzenetére
110 és 125 lovas 1.7-től olyan messzire tartsd magad távol amennyire tudod. Röviden ennyi a hátulütő.
SCV szelep ~1,5 évente csere (60k), porlasztó nem újítható stabilan és ~120k/db, csak így kezdésnek. NE.
edit.: Hogy folytassuk: M32, lassan sem a Sachs sem a LUK DMF nem ajánlható bele a nagy szórás miatt (értsd van ami ~10-20k és újra szétesik), az alapjáratod szinte állandóan ingadozni fog ha tetszik ha nem. (Még új SCV mellett is, porlasztózás után.)
Ha nem veszed időben észre a porlasztót, az olyan sebességgel fogja elfújni a dugódat mint a szél. Szeret átégni a fejtömítés a szélső hengerek közt, a kezdődő porlasztó hajlamos elfújni az izzítót... DPF nem létezik hozzá lényegében újonnan mert a gyári ha épp van akkor kb heroin árban van az utángyártott meg ~1 évre szól.
Most vagyok túl ~2,3-2,4m ráköltésén egy DTJ (DTR csak 110-re butítva) motoros Astrara, márka guru szerelővel a hátam mögött. És még mindig nem érzem megbízhatónak...
edit2.: Nem a porlasztó a fő gond mert az minden dízelnél játszik, a gond inkább ezekkel, hogy nem felújítható tartósan (nincs hozzá gyári alkatrész, jellemzően Firad csúcsok + kínai középrész) és nem is igen fogod észrevenni mikor szarik be. Sokszor mire észleled már csak a kompresszióhiány fog árulkodni... Nézz rá mennyiért megy bele egy bontott blokk, ~4-500k ha ismertebb bontóstól veszed. Nem véletlen, ennyiért is elmegy.
Bocsi melóközben csak így összeszedetlenül ment most a téma körbeírása
-
Micsurin
nagyúr
válasz
ParmaBoy #226795 üzenetére
Meg a műszerfalról is ordít.Amúgy:
-F17-es váltó, a szekunder tengely puha + a kihajtó tengelye meztelenül fut a csapágygörgőkön, szeret berágódni. (gyakran egyszerűbb bontottat feltenni mert aránytalanul drága javítani...) edit.: 1.7 DTH-t jobban érinti, de csak Daninál két tucat váltó fixen megfordult tavaly XER-ről levéve is.
-Okoskerék, azok szolenoidja és az olaj visszacsapó szelep. (Ilyenkor érdemes olajnyomást mérni több ponton másképp nem feltétlen lesz tartós csak a kerekek cseréje)
-Olajpumpa tömítésnél összefolyhat a víz az olajjal
-Olajhűtő / annak tömítés, szintén összefolyhat a víz az olajjal. (ha volt is használva így
-Vízcsövek is cserések)
-Vízcsövek (részben műanyagosak, szeretnek durrogni...)
Most vagyunk túl egy hűtő + okoskerék kötön, ~800 körül. Igaz Dani nekünk kopp új olajhűtpt tett be mert nem igen volt kedvünk ismételni a sztorit. Szeret vetemedni a fém és emiatt az új tömítés sem feltétlen 100%-os megoldás. -
Micsurin
nagyúr
válasz
f4lcon #226787 üzenetére
Midland-et biztos, hogy nem. Ellenben FL utáni Getrag-ost levadászásán már többször agyaltam. Ami ott para az az 1.6 Chrysler származék, szeret a vezérműtengely kipattogni és kopni. (felületkezelés nem a legjobb)
Bár ott még marad: kormányszervó probléma is ezeken felül, ~300k-s sztori ha túlmelegszik és elmegy a szervó. Rosszabb esetben le is szívja az akkut észrevétlen ha bekapcsolva marad a ventije. Novoth remek vidiket csinált a témában szerencsére. De igen azt az 1.6-ot sem vetném el feltétlen.
(Fiesta ezek szerint max 1.4-ben, Mini 1.6 05, S40 amik eddig biztos tippek na meg egy GP a Tjet-el. *)
*Bravon is agyalok még de a csoportban olvasgatva azért igen csak szeretnek már rohadni.tboldi Nem tuti, a Mito félek kicsi lenne. Még a Fiesta is határeset, de annak meg marhára tetszik a formája...
-
Micsurin
nagyúr
válasz
tboldi #226784 üzenetére
Igen az élhető lenne, Volvos haver is arra fűz. De az újboli dízelt még kell rágjam... még ha el is jön velem megnézni.
~2x V40 (D3-D4) majd S90, olyan 600k-t tekert bele dízel svédbe.
Qru Még megrágom, nem feltétlen kéne nekem ekkora batár dög.Pedig tetszeni tetszik, főleg egy picit szellősebb alsó rendszerrel. Nem marha ritka az a 2.4? Mintha valami csajszi lett volna vele talán a Totalcaron pár hónapja.
-
Micsurin
nagyúr
válasz
rbalint88 #226781 üzenetére
2008 utáni Fiesta tudtommal mind VVT 1.6 120hp esetén, ergó az a TiVCT lesz nem? Más opciók az max az 1.25 vagy az 1.4, ha a turbós FL utániakat nem nézem.
Ennyire gatya az a TiVCT egyébként? Fiesta csoportban nem láttam akkora sírást, sőt kb az olajfogyira sincs találat.S40 esetleg megfontolós
boldi a C30-akat már néztem de igen viharvert a kínálat. Jellemzően a D2 1.6-al mennek az meg ha jól rémlik PSA szökevény és VDO-s csoda.
A 2.4 tetszene szívóban, a 2.5 T5 már kevésbé ha az a csigás utód már.2.0d psa, 2.0d3-d4 5henger, 2.4d
A holt testemen át, a PSA-s volt szerelve Pugban pl Siemens csúcsokkal egyéb esetben azt hiszem az is VDO. a d4 meg jó eséllyel Denso csúcsos. Egy olyanom már van.---
Most futottam még egy kört az 1.8XER-ekkel elengedve a GTC kasznit, de akárhogy nézem az az F17 nem tetszik a szekundertengely kopás lehetőségével. Plusz komoly esélyem lenne egy olajhűtő cserére ~400k-ért vízcsövekkel együtt, és akkor még nem voltak okoskerekek még 400-ért. Fater tudna mesélni... klíma 170, okoskerekek 450, olajhűtő + csövezés 370k. Jó buli ez a XER is, főleg kínálat tetejéből ~1,6-ért mint anno nekik vettük...
-
Micsurin
nagyúr
válasz
dellfanboy #226775 üzenetére
Nem tetszik a forma, a Fiesta jobban bejön. Kettes fókának még ha FL is max az orra emészthető nekem. Az a magasra felhúzott fenék a lámpákkal nem begyere, mk III meg drágább mint amennyi lemenne most a torkomon.
Tudom mennyibe megy, megnéztem. XER után nem hoz annyira lázba, cserébe itt nincs olajhűtő tömítés és olajhűtő talp vetemedés --> teljes hűtő csere majd vízcső szett csere.
De a 120 pacisból nem hiszem, hogy volt a 2008 utáni MK7-esben nem TiVCT 1.6 ami szintén 120 ló. Vagy igen?ParmaBoy Ismerősét néztük, kiderült melóhelyen kollégánál van egy családban. Még nincs hirdetve de lassan lesz. (feldatott projekt) Olajat eszi, nem kicsit nagyon + katalizátor már ég. Még nem rohad de a hátsó ívek belsején és a küszöb saroknál ha jobban benézel led zseblámpa mellett már látni kezdeményeket -> 1-2 évnél nem adnék neki többet és kell kasztnizni. Nem rossz, nagyon vicces mert kb egy s*ggrakéta de ebben a formában tökéletes megbúvó alap egy roller körnek is.
edit.: nem asszonynak tetszik jobban, nekem tetszik jobban. Asszonnyal elértünk oda, hogy kiszaladt a száján: "lesz*rom úgyis Te vezetsz, csak ne legyen ez a nyűglődés mint ezzel a kék sz*rral"
-
Micsurin
nagyúr
válasz
ParmaBoy #226772 üzenetére
Megnéztünk egyet kíváncsiságból...
Elengedtem.Marad Fiesta, 1.4 vagy 1.6 TiVCT attól függően mit találok háromajtósban majd szépállaapotban. Erősen bazíroznék az utóbbira, két okoskerék nem a világvége. Cserébe az a 120 póni ezzel a kis kasztnival már élhető lenne.
...ha meg annyira mehetnékem lesz majd átülök motorra.
-
Micsurin
nagyúr
Ma szembe jött velem valami érdekes...
A Focusból (Mazda örökség) származó szívó 2.0-ról mit tudunk? Meglepően sok Fiesta ST150 van fent ezzel a motorral, egész érdekes kis szerzemény lehet vele.
Gyűrűk miatti olajevésen túl van vele valami nyűg? -
Micsurin
nagyúr
válasz
ParmaBoy #226734 üzenetére
...olvasom. Azért hallgattam itt el, fubame azért ehhez képest bármelyik Opel motort csukott szemmel merem megvenni. Talán még az 1.6T-t is... dugók cseréje nélkül. Itt nem esetleg fogsz csapágyasodni, hanem fogsz csapágyasodni. Ha szerencséd van akkor esetleg nem ad egy pacsit kifelé jövet a hajtókar... oké sztornó.
rbalint88 Azt a GP EVO-t pont reggel néztem, Megané tetszetős. Hmm lehet zgospelnek valahol igaza van... amott legalább ismerem már a buktatókat.
Másodszorra a kötelező körökön kívül sikerült fateréknak leakasztani egy tényleg jó darabot.
Mivel minden létező típus nyűgöt sikerült megtapasztaljak első kézből...
Vagy maradni a már rommá tárgyalt Tjet-nél...Köszi
Jövő héten feldobom Hahura bejönnek a várt pluszok aztán meglátom mi lesz.
---Sima vasalóból az 1.5VVT is hasonszőrű? Adatlap alapján egészen fürge lehet rövid áttételekkel.
-
Micsurin
nagyúr
válasz
zgospel #226728 üzenetére
F17: Konkrétan Tibinél már nincs bontott váltó lassan a H csoportban mert mind lecsapágyasodott vagy összeakadt benne valami. Főleg DTH és 16XER alatt, Harangi folyamatosan részlegesen felújítottakat tud csak tovább adni, teljesen egyikre sem mernek garit adni. Ennyit tudok én is...
Számla meg nem feltétlen kell, de valami nyoma legyen már... érdekes nekem is van értelmesen vezetve Dani által a szervizkönyv elérhetőségekkel együtt egy esetleges eladás végett.
Okoskerék: semmi hangja nem volt vétel után és bő ~2-3 ezerig. Utána hidegben 1-2 nap állás után rögtön kezdett traktorozni. Kiegyenlítő nem volt olajos, pár ezer és az lett az is... 18XER TT esetében haverom ugyan ezt játszotta végig, egy tető mechanikával még megfűszerezve. Annyival kiegészítve egyre nehezebb OEM és nem sima INA kerekeket rendelni.
ParmaBoy Twingot megnézem este
Gyanúsan hasonló az alapja a korábban ajánlott Clio 1.6-al esetleg?
szabonagyur Feltehetőleg hasonló... pont ezen röhögtünk párommal lassan jobban járok ha a CB-vel járok melóba, tavasztól meg a Ninja650-el ha megjött.
edit.: de nem érzem, hogy egy hengerfejesedés - csapágysor cserétől annyira kéne tartani mintsem attól amit a GM származékok tudnak nyújtani... minnél többet olvasod a HAstra Magyarországot annál jobban megy el a dologtól a kedved. -
Micsurin
nagyúr
válasz
zgospel #226721 üzenetére
Őszintén a XER-hez képest inkább megcsapágyaztatok és műhelyeztetek egy 1.6-ost Sportot.
Az F17-es csokiváltó időzített bomba rajtuk és legalább még idegesít is most fater 16XER-jén.
Z18XER-ből nem nehéz olyat találni, amiben 30-40-50 ezerrel ezelőtt megvolt az okoskerék cseréje
Ez nagyon nem igaz, max olyat találsz aki azt mondja megvolt csinálva... de számla nincs már róla csak bemondás. ~15-20 autót fixen megnéztünk anno faternak. Ezen felül ha Astra akkor csak GTC, a sima marhára nem tetszik hátul. Utóbbiból meg nem létezik kb 1.8 mert mielőtt rágondolsz már tulajt cserélt.De még mindig nem feltétlen 1,5 alatti szotyiárú városi cirkáló a cél, nem tudom attól jobban leírni mint azt tettem a #226712 hsz-ben.
Eddig még mindig ez a felállás akkor:
Ha városi közlekedős:
Fiesta 1.4/1.6
Clio Tce
Ha költségesebb de értelmesebb:
Swift Sport,
Mito 1.4TValamit még ezekhez?
-
Micsurin
nagyúr
válasz
ParmaBoy #226717 üzenetére
(első tulaj stb) erősen felújítós a motor, amiben még nem szállt el a HF.
Ezt tőled olvasom ma először, csoportba még nem hagytak jóvá...
Az a baj esetemben egy Z18XER is csak roller lenne, még úgy hogy ismerem mi van a tarsolyban is garantált:
olajhűtő
okoskerék
vízcsövek
~600k -
Micsurin
nagyúr
válasz
zgospel #226715 üzenetére
F17 az is. Mentem faterével, elég sokat és pont ezért engedtem el benzines GTC-t. Olyan faék bot váltó, hogy nem igaz. Zavaróan hosszan mozdul és darabosan kell megtaláld a fokozatot. Rosszabb mint a Jazz volt.
Pedig alapvetően én is azt mondanám... erről lementem az OPC Line toldatolást és keresek egy 18XER GTC-t. De azzal a váltóval
Plusz még mindig nem tudjuk a délkorei vagy milyen gyártású GM alkatrészek mennyire lesznek stabil oem ellátási láncok most, hogy a Stellantis kihúzza a dugót.tboy Accord csak más emblémával akkor
köszi
-
Micsurin
nagyúr
válasz
Szada85 #226710 üzenetére
Nem tudom nektek a scope-ot rendesen körbeírni az a baj...
Valami olyant keresünk ami:
- ~1,5-2 közt reális,
- lehet városban ütni vágni (ez leginkább a reggeli dugót jelenti -> ahol konkrétan rulettezek a DPF-el ha nem sikerül abban a hónapban kirándulni),
- értelmesen összerakható -> nem feltétlen kell olcsón fentarhatónak lenni, nem éhínség mellé kéne a kocsi hanem a motor mellé. Ellenben örülnék neki ha egyszer valamit megcsinálunk rajta, az használható lenne egy darabig.
- Hajlandó vagyok engedni a komfortból pályázásnál ezért kötöttem ki a Fiestanál mert tetszett formára, benzines, tickelte a legtöbb mezőt és pont szembejött Hahun. Ezt másodszor játszom el veletek sorry, nem tudom rendesen megfogalmazni szerintem mit akarok/unk. Mindig elindulunk az olcsó autó irányába de nem elsődlegesen az a szempont.Csak tudom mennyit vagyok vételárban hajlandó kiszórni az autóért alapvetően egy összegben és tudom mi az a havi költés amire nem szisszenek fel ha elkéri. Az Astranal sem zavart volna, hogy megvettem 1,2-ért és elment rá ~1,5 szervizre. Ha most lenne egy olyan vasdarab a ház előtt amibe nyugalommal ülök be és indulunk el pl a környező országokba. Az, hogy elkér-e valami szervizt ezeken felül? ~15 éves autó... de itt komplett részegységek vannak amik annyira kényesek, hogy nem lehet őket értelmesen összerakni már.
Szóval akkor: vagy legyen olcsó és esernyő de akkor igénytelen mint volt fater Jazze (az se zavar ha malmozni fogok benne és pályán vitorlázni a szélsőben, mert legalább gombokból teszem), vagy akkor legyen valamennyi bugi benne mint egy SSS / Mito Tjet-ben de akkor egyáltalán nem zavar ha bekéri a gubát időről időre. (Csak nem akarom vele azt játszani mint ezzel a pusztulattal, itt is rendbe lett téve a magasnyomású ág és mégis mindig valami elköszön...
) A turbót illetően is megkövetem magam mert ha valóban annyira könnyen hozzáférhető egy típusban mint Boldi mutatta, akkor megint nem érdekel van-e vagy nincs. Mert kiveszem aztán megy Kollerékhez.
Ettől jobban nem tudom összefoglalni
---
tboldi Hmm, feldobjuk először a kövi hetekben aztán meglátjuk. Ha nem kél lába még tárgyalhatunk róla. De panaszra jönni nem ér majd utána...
tboy Ezt a formát szeretem, igaz kizárólag a sedant. Mit tudunk róluk?
-
Micsurin
nagyúr
Igen azt láttam (bordó sport volt azt hiszem), azzal tisztában vagyok ha alá kell nyúlni az soké megy. De a futóművet nem érzem akkora érvágásnak mert 99%-ban itthon megoldható / szereldmagad és csápossal megoldható lenne a történet.
A rozsdától jobban félek / mondjuk kérdés meddig lesz hozzá alkatrész. Bár a gyártót ismerve ettől kell a legkevésbé tartani mi?
Itt sem az zavart, hogy valamire kell költeni és viszi a gubát...grizlisandor Az tiszta sor, most már csak a matek meg mire mennyit szánnék rá, valamint minek tetszik a formája.
Hmm eddig erős induló alapnak tűnik az SSS, a forma is kifejezetten tetszetős az eddigi ötletekhez képest. (Főleg hátulról tetszik
)
-
Micsurin
nagyúr
válasz
szabonagyur #226695 üzenetére
Valamivel áron alul, értsd ~900 körül. Ha beáll valami akkor ~3-400 közt megy el, jó esetben. Ha az a kérdés ez megint irdatlan nagy bukó lesz a cetli végén. Ha még erőltetem egy évig másfél akkor azért, ha kiszállok a buliból időben akkor azért.
edit.: pont ezért jött fel újra a téma, tegnapelőtt morgolódtam aztán apummal összenéztünk: "most éppen megy, lehet el is mehetne" ... legutóbb mindkétszer épp nem ment mikor a szabaduljunk tőle gondolat előjött.Qru Nem az zavar ha kell rá költeni, és nem az zavar ha a kocsi kórosodik és kell vele foglalkozni. Megint elfelejtjük én szívesen bütyköltem éveken keresztül a 27 éves motoromat is. Boldi nem véletlen indult ki a Mitonál abból, hogy a turbót 99%, hogy a TJet esetén két szitkozódás közt egy vasárnap délután otthon fogjuk lekapni.
Engem az zavar, hogy végtelen pénztemető és sem az esztétika sem a bizalom nincs meg már. Utóbbi főleg problémás... SSS tetszik, azzal talán néha 1-1 kakucsra is kitudna ugrani az ember.
-
Micsurin
nagyúr
válasz
kallamor #226691 üzenetére
... soroljam én is? Ezeknek örülnék, ~10p-es műveletek otthon.
szabonagyur A rozsdán kívül nem hiszem, hogy lett volna azzal a Cityvel akkora gond amit otthon ne lehetett volna könnyen orvosolni. Szerintem itt nem leszünk közös nevezőn...Qru Tegyük fel megtartom, élből most:
SCV szelep csere (...megint) ~60k,
M32 ~600k,
DPF ~4-600k,
lassan turbó ~300k.
Valamint az összes vízcsövet ki kéne lassan cserélni szintén ~200-250 magasságáért. Mivel a csodálatos GM nem rendes gumicsöveket használt hanem részben műanyag csöveket. Porlik szét az összes a francba, az 1.7-esek javát összesülés szokta elvinni pályán... valahogy megint nem adja ki a matek. Ha bele is borítom az fix, hogy a kocsi fényezése 1-2 éven belül hányás ronda lesz... ami most egy körömnyi lakkhiba az pár mosás és tenyérnyi lesz. A tetőt, a két lököst a toldatokkal fújatni meg megint közelíti a 300-350 magasságát. Valahogy nem adja ki sem a matek sem a típus szeretete már a dolgot, főleg úgy nem, hogy képtelen vagyok teljes nyugalommal elindulni vele nagyobb távra egy ideje. És nem beszéltünk még a kasztniról, ugye blindmouse-t már egyszer interjúvoltam lakatol-e. Okkal, a jobbos küszöb első harmada ki van cserélve de kokera munkával -> nem lett végig varva és látszik, hogy vékony lemez is. Na már most ez zseniális, félévvel a vétel után derült ki mikor levettük a toldatot újrafényesztetni.... ez megint nem 100-res tétel lesz. Én momentán tényleg azt látom ezt használni amíg bejönnek most tavasszal a nem betervezett de talált pénzek, közben meghirdetem, és valamibe átszállni.A dj79 által szóbahozott Swift Sport kifejezetten tetszetős ötlet egyébként, nézegettem most hahut a meetingek alatt... egyre jobb ötletnek tűnik. Kérdés a rozsda...
-
Micsurin
nagyúr
válasz
ngaba #226680 üzenetére
Márciust bevárom mert jönnek a beajánlási jutalmak... haverokból fogok venni valamit kb -> alapvető költségvetésen kívülről behúzható téma lesz így a kocsi.
szebe Nem vetem el, ez sima 1.6 szívó?
szabonagyur Biztos, hogy nem marad. Ez kb a harmadik megindulás félév alatt ellenben most épp nincs semmi baja csak nem is meggyőző amit produkál. Ellenben a DPF buliba nem fogok beszállni már, sem az M32-be úgy, hogy veszti azt esztétikáját is. Miért ne építenél? Teljesen jó kis szaladgálós lenne pl az a Fiesta városba 2.-nak.
f4lcon Ezek még mindig guruló esernyők...
-
Micsurin
nagyúr
válasz
szabonagyur #226678 üzenetére
Ő még sokkal inkább szeretné birtokon kívül látni a kéket mint én...
dj79 Agyaltam rajta, nem tudom mennyire reális a 1,5-2-es keretből. Mennyire szeretnek rohadni?
-
Micsurin
nagyúr
válasz
f4lcon #226674 üzenetére
Semmi, végül nem arra szavaztam. (sajnos... azzal az 1.9-el / Tjet-el messze jobban jártam volna
)
tboldi Még átrágom, lehet nem úszom meg a csigát... Tjet ha tényleg ennyire gyorsan cserélhető az belefér. Enyémnél a teljes elejét szét kell bombázni mert alulról nem jön ki rendesen, felülről épp csak rálátsz. Egyéb esetben nem lenne para mert cooler hamar lent van, hogy átmossam, csiga meg fentről ~30p-es mutatvány lehetne.
molnarpeter Hmm élhetőnek tűnik, kell ezekről valamit extrában tudni? Formára a Fiesta sokkal jobban bejön, csak azokba nem került az 1.6-tól combosabb azt nézem.
Szada85 Köszi
Ennyire azért nem szotyiért akarok, ~1,5-2 közt agyalnék valamiben ami később is megtartható céges mellé. Jó eséllyel ~1,5-2 év alatt mire odaérünk, hogy lesz céges addigra át lesz nézve a kiskocsi és a használati értéke magasabb lesz mint a piaci, ideális városi meg kezdő autó lenne oldal bordának.
edit.:
Akkor eddig:
Clio 1.2TCe,
Fiesta 1.4/1.6,
Mito / GP 1.4 120le,
Mi van még amit érdemes felírni? -
Micsurin
nagyúr
válasz
rbalint88 #226662 üzenetére
A MX5, hogy illik bele az olcsó benzines városi esernyőbe amit később esetlegesen megtarthatunk céges mellé asszonyságnak?
Igen, sehogy sem jó ez... az a vicces még mindig nem értem a Civic után, hogy szaladtam megint f*szerdőbe csak oda szóló jeggyel. Teljesen árában mentem nézni, értelmes kereskedés a Rekord dunakeszin, ... talán jobban kellett volna alapozni arra, hogy ha van valami visszaviszem és nem megoldatom szakival. Franc tudja...
Elromolhat a szívó is de épp ezért kérdezősködök, valami 1.2-1.4 Jazz szerű technikán agyalunk most nem véletlen. Ha meg az élmény a lényeg ott a motor, a CB500 amúgy is idén fog Ninja650-é átvedleni.
-vegigviszed a maradek hibakon is, megcsinaltatsz mindent es megmarad sokaig (erre latom a legkevesebb eselyt
)
Nem játszik, a Densok felújítva lettek és nem újra cserélve. Most jók, de nem tenném a kezem tűzbe, hogy ~300 ezernél (most vagyunk 247-en) nem fogjuk ezt a kört újra futni.
Az M32 fixen 1-2 éven belül beköszön az én használati mennyiségemmel, turbó dettó. Valamint nem vettük figyelembe akkor a DPF-et a városi harcok alatt. Nem tudom, kezd nagyon sok városi kör összejönni az ide oda elszaladok ügyintézni témák miatt. Kivágni nem feltétlen megoldás azt tudjuk, utángyártott ~150-200 és bárkit kérdeztem "két nyári termék". Az újat meg... kezeljük úgy, hogy nincs... ha mégis van rendelhetően félévente 1x, akkor ~700-900 közt szór az ára eurótól függően.Nekem erősen a bebukós történet játszik fejben és valami: Ibiza 1.4, Fiesta 1.4/1.6, Mito 1.4. Fater még az 1.4 Fabia Monte Carlo vagy mi az isten kiadással fűz, hogy egész élhető lenne és néz is ki valahogy. Gondolom azonos lehet a motor alapja az Ibizava.
tboldi Mond szerinted az 1.4NA vagy az 1.4Tjet volt eddigi élete során komolyabb eséllyel hülyegyerek ottó?
Na ez a bajom a Mito esetén a Tjettel és a TB-vel.
-
Micsurin
nagyúr
válasz
rbalint88 #226659 üzenetére
Ezzel nincs bajom, stabilnak stabil. Csak kezd elveszni vele a lelkesedésem végképp, vagy akarom mondani inkább a szerelm kezd kihülni a forma és a szín iránt. Műszakilag alapvetően jó, azon túl tettem magam, hogy mindig dobál 50-et az alapjáraton. Ezt leszámítva patika, ellenben most durván elkezdett pörögni bele a km és két dolog látszik tisztán:
Előbb utóbb ebből DPF csere lesz.* (hiába volt takarítva, már nem akar egy szint alá tisztulni magától hiába van kikormolva)
Néha már meg megmoccan bizony a bot 1-es és 2-esben terhelésváltáskor. Ez egyet jelent, elkezdett elindulni az M32 a lejtőn.
Ezekkel nem is lenne bajom ha a lakk nem indult volna meg szépen lassan egyre több helyen, először a lökösön elől majd a hátsó toldaton... majd immáron a tető elején és hátulján is... az elmúlt 1,5 hónap hójának köszönhetően lassan a jobbos C oszlopon is megfog egy 5 forintos méretben. Látszik ahogy megpörsent.
Ezek együtt már bántják annyira a szemem, hogy mérlegelek: ~600k a váltó, egy esetlegs turbó ami fixen hátra van 200-250 szerelve, ami biztosan fog kelleni az egy hűtőcsere ~120k. Ezen a ponton nem hiszem, hogy 1.4 Fiesta tud túl nagy meglepit tartogatni. Amit egyébként megtarthatunk később akár 2. autónak céges mellé mint városi harcos asszonyság alá.*már nagyon nem díjazza a heti 3 nap megtett 2x19km-es ingázásokat plusz a városban elintézünk ezt azt köröket.
~55-60% alá nagyon sokat pályán használva hajlandó csak tisztulni, akkor is max 40-45% közé kúszik vissza.
Szóval de, akármennyire nem tetszik agyalós valami kis copó 1.4 most.
edit.: ezt a nyűglődést unom, hogy elverek rá egy valag lóvét. Végre azt hiszem na most fixen nem kell vele egy darabig kalkulálni, majd elkezdeném használni és garantáltan valami jelét fogja adni, hogy szétesik. Egyetlen egy autónk nem játszotta eddig ezt, még a Civic is alapvetően ment. Ette az olajat? Rohadt az alja? De nem volt köhögős. Jazz, Fiat, Szuszka előtte dettó.tboldi Akkor már vadászok egy még nem rohadásnak indult GrandePuntot, hogy legyen méret mellé. De nem hiszem akarok én feltétlen turbot...
-
Micsurin
nagyúr
válasz
tboldi #226653 üzenetére
M32 + DMF + kuplung.
Én olyan 600-ra gondoltam elsőre, tekintve csak a kuplung és DMF készlet Sachs-ból ~300-330. (Luk nem játszik, hamar széthullik ezeken) Olyan ~18k a gyári olaj bele, kinyomót még nem is néztem....Szóval megfogadom inkább kisza korábbi tanácsát...
-
Micsurin
nagyúr
válasz
szabonagyur #226646 üzenetére
Ez mindent vitt…
Qru ha a korgi szellemét megidézzük, mindjárt mond nekünk összeget is mi várható 1-1,5 éven belül összeget tekintve. Szóval azt mondom esernyő autó, ha meg szórakozni akarok ott a motor.Pályán meg nyaralások alatt türelmet gyakorlok… és talán kevesebbszer fogok fosni, hogy jön-e valami szombathelyről.
Néztem még 1.6 A3-at is, de drágább és nem igen nyernék vele. Mito 1.4 / Fiesta 1.4 eddig a befutó mint kétszemélyes esernyő. -
Micsurin
nagyúr
Tudod mitől vágok eret? Hogy elkezdett billegni 1-2-ben a kar. Attól biztosan eretvágok…
tboy a zsúfolt szentendrein az is bevisz reggel melóba, ahogy a mostani is…. végig kuplungolva az utat kb. Azt fogja tudni mint egy kis Ibiza 1.4, cserébe nem égeti a pénzem feleslegesen, utána meg úgyis érik a céges. Igazából legyen egy esernyőm aztán szevasz, kezdem feladni hogy szeretni is akarom az autót. Úgy a 4.-5. rányitásnál, 3. kátyúnál az elmúlt 2 hónapban letettem róla.
Kezdem érteni fater miért imádta a Jazzt míg ki nem rohadt alóla. -
Micsurin
nagyúr
B verzióként még mindig a Mito lenne ott az 1.4 copóval MA nélkül. Elméletileg ott sincs túl sok minden ami el tud romlani. De a Fiesta méretei hasznosabbnak tűnnek, főleg ha kihagyom a mélyládát.
-
Micsurin
nagyúr
Köszi! Akkor meg is vagyunk, a Fiesta formájában kiegyeztünk asszonysággal... ugyanis közlekedő edény a következő cél most.
Mondjuk úgy volt hosszú távú tervezés és hála a kilátásoknak a kükönköltözés 2-3 éves távlatba került... ergó jobban szükség lesz a városi üzemre mintsem a DPF-es 1.7-es pénztemetőm azt szeretné. Szóval fog kelleni valami városi harcos... Néztem a kisza féle Ibiza 1.4-et de a Fiesta értelmesebb árban megy. -
Micsurin
nagyúr
Fiesta 1.4 és 1.6 (~2008-as fiatalabb külsejűre gondolok) mennyire vehető darab elővárosinak - városi harcosnak?
-
Micsurin
nagyúr
válasz
molnarpeter #226432 üzenetére
Tippre a csoda csomag, D2 a VDO porlasztókkal.
-
Micsurin
nagyúr
válasz
szabonagyur #226410 üzenetére
Látom nem érted
Ha asszony mondja meg mi a drága, akkor van ami 9 milláért sem drága de van ami már 6-ért is drága. Fordítok: nekem nem tetszik de nincs kedvem kimondani.edit.: csak azért ismerem a játékot mert mi épp ezt játsszuk. Van olyan motor ami használtan drága ~1,5-ért, van olyan amire lazán közli nem drága 3,2-ért szalonból.
-
Micsurin
nagyúr
válasz
szabonagyur #226401 üzenetére
A bátorságot és a kanapét egyszerre, hogy közölje asszonnyal mi lesz és kész...!
(nem komolyan venni)
-
Micsurin
nagyúr
válasz
szabonagyur #225776 üzenetére
Egy kisköbös copónál amit forgatni kell mint az állat szerintem pont, hogy tök természetes mennyiség ez.
Gyakorlatilag cserétől cseréig lemegy a nívó? Nem valami hűha tétel.
-
Micsurin
nagyúr
Nagyon szeretem azt a formát, de kb nem létezik belőle értelmes darabszámú állomány itthon. Mondjuk lehet több értelme lenne lassan magamnak hozni valamit...
Az a forma nekem örök kedvenc, főleg azzal az Aliexpresses Aston seggel.
edit.: ezekből melyik blokkok a vehetőek?
tboldi Tényleg
mindenképp, emlékeim szerint a javát magának megoldotta -> annyira nem rémiszt meg így a dolog mint a Denso buli. Emberünk eltűnt... kedden kérdeztem akkor azt mondta majd jelentkezik. Nem tudom megint megbökdössem-e.
-
Micsurin
nagyúr
2008-2016-os Megane mikkel vehető? A háromajtós egészen pofás.
-
Micsurin
nagyúr
válasz
molnarpeter #225618 üzenetére
Na csak jól láttam akkor.
Elengedős innentől a sztori akkor... D2 és D3 dízelek dettó.
Nah öreg, inkább még teszek rá és valami fiatalosabb formát. Bravo - Giulietta - Leon FR jócskán rárakva (by Focvis) vonal marad ezek szerint.
Komolyan ~2m körül ugyan azokat találom meg mind ~1-1,5 közt, és ugyan olyan ramaty állapotban.
tboldi Szerintem csak nagyon belenyúltatok. Olvass bele egy egy csoportba, azzal az 1.3-al is igen komoly cumi tud végig menni.
-
Micsurin
nagyúr
válasz
molnarpeter #225613 üzenetére
Akkor lehet én vagyok vak... de marhára nem találok '12 utánit 2.4-es 5 hengeres szívóval.
mondjuk az erősen elgondolkodtató lenne, az a blokk közel örökélet és azért van már benne nyomaték. A futómű nem tud megriasztani annyira. Alkatrészellátás milyen?
SDI, sicc.
-
Micsurin
nagyúr
válasz
molnarpeter #225611 üzenetére
No no senior
Benzinre gondoltam ott szívó alatt, hogy volt-e hozzá opció a jó öreg szívóbenyából az 5 hengeres, szoftveresen butított. Mert utóbbi egy csipszel megnyitva az agyát egész élhető lenne.'12 és utáni V40-eket nézegetem, de itt szinte csak D vagy T motorkódot találok, vagy hulla gyenge 1.6 - 1.8i-ket. Ezekből nem volt már az a jó kis 2.4 szívó?
-
Micsurin
nagyúr
válasz
tboldi #225609 üzenetére
Gondolkoztam rajta, a Bravo formája nekem mindig periodikus. Egyszer tetszik, egyszer nem. Az a baj abból max feketét vennék jó szívvel telipolírral, vagy hófehéret szintén telipolírral..., aztán menne rá az ellentétes színű alufelgen.
Astra mindegy..., rágondolok ökölben a kezem. Ezentúl engem valaki kérdez, hogy H/J Astra 1.7 és 110/125 lovas, olyan szinten fogom óvni, hogy az leírhatatlan. Szinte csak dízelek voltak a családban, ekkora egy sz*r puttonyt én még nem láttam mint ezek. Kezdem megérteni Stefik Tibit a csoportból (bevett bontósunk) miért mondja, hogy ezekhez nincs bontott motorja egyszerűen..... mindegyiket azonnal eladja mert ekkora a kereslet rájuk.
edit.: kedvencem, hogy mindenki annyit ír "ISUZU 1.7" .... nem nem Isuzu 1.7. Az utolsó Isuzu az a 80 lovas DTL volt... utána a 101 lovas DTH ami Bosch rendszerű még vehető. Ellenben mindent ami utána jött A/Z 17DTR vagy A/Z 17DTJ kóddal marha messzire el kell kerülni ~250k fölötti futásnál.
Azok már eleve nem Isuzu blokkok, hanem Isuzu licenc alapján Lengyelben tákolt GM technikák Denso rendszerrel összeborítva.
-
Micsurin
nagyúr
V40 - D2 az VDO porlasztós ugye?
Többi dízelről tudunk bennük valamit?
Itt volt a szoftveresen butított 5 hengeres szívó kínálatban?
Mennyire rohadós? -
Micsurin
nagyúr
6-os GTi? Jobban tetszik a forma.
-
Micsurin
nagyúr
válasz
OPiiPO #225102 üzenetére
Milyen lenne? M32 annak minden gyönyörével...
KösziAzért az 5-6-ot fixen sokallom addig nem fogok elmenni, ha ~4 körül reális az 1.6MJet akkor azt mindenképp megfontolom egyéb esetben lehet Lancia lesz.
J OPC-t én biztos, hogy azzal a 2.0T-vel nem engedek be a házba, jó kis autó ha éppenséggel nem a nagyobb távok a lényegek megbízhatóan.pepucs Megtudom erősíteni, ha visszaemlékeztek első nap ment a H is a trélerre mert a az utastér fűtés hőcserélő csövei szétdurrantak a kereskedésből hazafele...
molnarpeter Köszi!
Ezt felvésem a listára, esetleg a hármas Octáv az 1.6-al? Vagy jobb ötlet egy kettes tourer az 1.9-el?
-
-
Micsurin
nagyúr
válasz
lockdown90 #225070 üzenetére
Az szintén jó kérdés... mert a C terv kihúzni 2,5 évet az Astraval és a cégest ~150k-val átvenni sajátnak. (17 eleji 3.gen, első kilométertől nálunk)
Új hozzászólás Aktív témák
- Mit tud egy retró kézikonzol?
- PlayStation 5
- Telekom mobilszolgáltatások
- Milyen légkondit a lakásba?
- Külföldi rendelések: boltok, fizetés, postázás
- Melyik tápegységet vegyem?
- Milyen széket vegyek?
- Jól áll az ARM-os Windows helyzete, de a játékoknál nem jön az áttörés
- Mini-ITX
- Kínai és egyéb olcsó órák topikja
- További aktív témák...
- DELL Latitude 7340 i7-1365U 16GB 512GB 13.3" FHD+ TouchScren 1 év garancia
- Apple iPhone 13 128GB Kártyafüggetlen 1 év Garanciával
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad T490s - i7-8GEN I 16GB I 256SSD I 14" WQHD HDR I Cam I W11 I Gari!
- LG 27GN800P - 27" IPS - 2560x1440 - 144 hz 1ms - NVIDIA G-Sync - AMD FreeSync - HDR 10
- AKCIÓ! Lenovo Legion Slim 5 Gamer notebook - R7 7435HS 16GB RAM 1TB SSD RTX 4070 8GB GDDR6 WIN11
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest