Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
gabro0
őstag
válasz
barnam_ #228692 üzenetére
Nehezen megy
Hogy on is legyen, a felállás továbbra is első autó vásárlás. Valami olyasmit keresek ami minőségi mérnöki munka, élmény használni és nem hagy az út szélén, semmi vadulás, de azért előzésnél ne gondolkozzon. Elég itthon az IT/kütyü, úgyhogy a jó hangzáson kívül nincs igényem extra számítógépre egy kocsiban egyelőre. Biztos jó, de n+1 dolog, ami tönkremehet, az autó pedig alapvetően közlekedési eszköz.
Mivel nincs szokásom, az majd az autó függvényében alakul ki, de egy biztos: városban ritkán fog menni, inkább országút és autópálya, alkalmanként ilyen 150-200km-ek, eleje-vége várossal. Bringa beférjen hátra, akár döntött üléssel, nagyjából ennyi. A 8. generációs benzines manuális Honda Accord szedánt nézegetem. Egy 2.0 benzinesben már ültem (menetpróba nélkül), de így is nagyon megfogott. Az tart vissza, hogy régi technika és ehhez képest elég drága, 2,5-5M körül mennek manapság. A másik, hogy sok hirdetésben Executive-ként tüntetik fel, az amúgy alacsonyabb felszerelésű kocsit (napfénytető; elektromos, memóriás ülés halo). A 2.4-es is tetszik, csak mint a fehér holló és aranyár (4,5M-től).
Ültem még (szintén menetpróba nélkül) Lexus CT200h-ban, az se rossz, de inkább városi/agglomerációs közlekedésre (<60km/út) kitalált autónak érzem.
Nagyon maximum 5M lenne a keret, de mondták elsőnek elég volna valami egyszerűbb (és olcsóbb) is, amin megtanulok rendesen közlekedni
Mit javasoltok a fentiek tudatában? Jó nyomon járok?
-
Qru
MODERÁTOR
-
NeoPampalini
senior tag
válasz
barnam_ #208351 üzenetére
Abszolút megfelel mindenre, amire kell.
Műszakilag szerencsére nincs baja (egyedül a motortartó bakokat kellene cserélni), olajat-vizet nem eszi, csak a kasztni rohad. + egyéb esztétikai apróságok, mállik a kormány, viseletes a váltószoknya, a váltókarból kiesett a fokozatkiosztást jelölő műanyag bisz-basz. A rádión pedig a nagy melegben megolvadt a fő tekerőgomb, frissen kiköpött rágógumi állaga van.
Most lett a kocsin cserélve mindkét első sárvédőelem (elrohadt a küszöbnél), néhol rozsdásodott alul a kasztni - ajtók alja, küszöb -, ezt most "okosba" megoldották a műszaki miatt, de szerintem rendesen megcsináltatom, ha találok hozzá nem kókler műhelyt.
-
válasz
barnam_ #208081 üzenetére
kelleni igazából nem kell. nem tervezek gyakran hazajárni, ha igen, akkor arra jó a railjet. ha pedig mennénk valahova, városon belül/kívül is ott a sharenow, hosszabb távra (pl. horvát nyaralás) tudunk bérelni. szóval nem akarok minél hamarabb, minden áron venni valamit, max ha szembejön egy jó vétel.
-
Ranger^41
aktív tag
válasz
barnam_ #207887 üzenetére
Csúnya dolgoknak kell történnie, hogy eladjam
98-as C280 kombi, napi használósnak már sajnos kezd luxus lenni...
A városi 12 liter fényében egy 7 alatti átlag már elfogadható!
Amiket nézegettem, az C-D Corsa, esetleg Mk7 Fiesta, kizárólag szívó benya, 1.2 környéke
Ezek amik éppen hogy átesnek az esztétikai szűrőn, nyöszörögve. Nagyon hunyorogva esetleg az első yaris... -
rbalint88
addikt
válasz
barnam_ #207871 üzenetére
Azert van ezekben is boven elektronika es kutyu, amivel lehet szivni.
Az OT-s balna tetszik, az eros autotol az is messze van, megeszik a kilok a teljesitmenyt, de ettol fuggetlenul vonulos-cirkalos hobbiautonak tokeletes.
A ket ML kozul az olcsobbik jobban tetszik, meg kene nezni. -
rbalint88
addikt
válasz
barnam_ #207863 üzenetére
Elektronikai hibakra fel kell keszulni a szetsult kabelkoteg miatt, ahogy minden oreg, nagymotoros autonal. Plusz rozsda, meg az AMG specifikus cuccokra a sima Merci arakhoz kepest is van szorzo sok esetben.
Ilyet mar csak hobbiautonak szabad venni
Ha lennenek szabad gyokeim, akkor erre mennek ra, de se idom nincs vele foglalkozni, se helyem tarolni, szerencsere: [link]
rapillantottam az AMG-kre, jol fent van az arukna majd az ezres benzin helyre rakja ezeknek az arat is
-
Dazsar
aktív tag
válasz
barnam_ #207746 üzenetére
Most akkor lehet hogy kicsit hülyeséget írok, de akkor ennyi erővel miért nem minden "nagy" autó dízeles? Nem hiszem hogy egy v6 benzinessel is jó dolog vásárolni. Vagy akkor egy Ferrari-ba , miért nem dízel van? Kevesebb üzemanyaggal jóval többet bír mint egy benzines, mi viszont zabál. Vagy mi az a minimum akkor, amikor azt lehet mondani hogy ennyi km után vehetsz dízelt, na neked az tetszik
-
footy
addikt
válasz
barnam_ #206096 üzenetére
Nekem A20DTE volt, de a B20DTH is volt A Insigniaban.
A te hasznalatod mellett valoszinuleg nem lesz a dizelnek se nagy baja, de a fenti dolgokra nem art egy kis tartalekot bekesziteni. Nekem jobban bejon a benzines karaktere es csendessege ugyhogy en azt vennek.#206097 vzsryl
Lehet hogy azoknal olyan gyakran jonnek elo a fenti problemak, de a fenti hsz. inkabb azt hivatott tisztazni, hogy oke a dizel kevesebbet fogyaszt, de az nem jelenti az automatikusan hogy az abbol adodo kulonbseg automatikusan az ember zsebeben is marad.
En A Insigniarol 2.0CDTIrol valtottam Focus 1.0 Ecoboostra es nem bantam meg. Mert a hetkoznapokban a dinamika kb ugyanaz. (autopalyan 140rol gyorsitva nem)
A fogyasztasban 7-8deci van az Insignia javara, de a szervizkoltsegek a fenti dolgok miatt eddig joval alacsonyabbak. -
Lovey
csendes tag
válasz
barnam_ #205867 üzenetére
20 km: Szigetszentmiklós - Bp városközpont, annak fele araszolás általában, de azt néha BKV-val helyettesítem.
Tegyük fel hogy dízel is játszik, akkor 3,5m Ft (4m Ft nagyon nagyon max) keretig melyik az ami ajánlható 5 éves távra, kombi v. 5 ajtós nagy csomagterűs (octavia, mazda6, mondeo, nem tudom mi van még), kompakt egyterű (Verso, C-MAX az se baj ha 7 személyes), esetleg városi magasított cirkáló (SUV / CROSS OVER) kategóriákban?. -
szabonagyur
félisten
válasz
barnam_ #205617 üzenetére
Amit még tudok, GLX-hez van az általad írtakon felül:
- másfajta felni
- központi hangszóró
- szövet helyett bőrhatású ülések
- ajtónál is a kartámasz bőrhatásúGLX-hez lehet kérni tetőablakot is, GL+-hoz nem
#205616tboldi: tesztautó mellett volt az előző is, egymás mellett határozottan jobban tetszik minden oldalról. Ami érdekes teszt autó kb mindenhol manuális, csak Vitara van automatából, gyártani meg pont fordítva, SCROSS csak automata, Vitara manuális.
-
szabonagyur
félisten
válasz
barnam_ #205610 üzenetére
Én is így érzem, pedig rengeteg variáción végig mentem.
Használt ami van szinte mind defektes valahol (főleg az elvárásaim szerint). Előző generáció meg szinte ennyibe kerül és 1-2-3 évesek, szóval annyival kevesebb garival lenne, így meg nálam indul mindent.
Plusz amennyire keresett, főleg hogy a motort kifuttatják így még árát is esélyesen tartani fogja.
-
dj79
senior tag
válasz
barnam_ #204965 üzenetére
Így-így, pont ugyanolyan alacsony volt az átlagsebességünk az 1.4 16v-vel az Adria felé, mint a chippelt dci-vel vagy utoljára a tsi-vel.
kell egy jó kis kettes focus, 1.6 100 ló aztán jónapot.w.miki: az első kettő tipik “köztesadásvételiscégbenvan” forma hirdeti így első ránézésre… persze ettől még lehet jó az autó, de csak óvatosan.
-
vzsryl
nagyúr
válasz
barnam_ #204920 üzenetére
200k km felett szoktak előjönni a drágább kopó alkatrészek problémája a dízeleknél, pl. kettőstömegű, részecskeszűrő, turbó stb. De van ami még 300k km-nél sem kéri. Sok függ az előző gazdájától. Hogyan volt karbantartva, hol és hogyan használták, tehát sok autópálya, vagy vegyesen stb. De ezek is csak kopó alkatrészek. A 2.0CRTDI rendesen karbantartva simán megy 400-500k km-t, sőt dupla annyit is. Ez valószínűleg a 2.0TDCI-re is vonatkozik, mert a PSA HDI-re biztosan. Az automata váltók is jól bírják, ha 60k km-enként megcsinálják rendesen az olajcserét rajtuk. 100-150k km-rel még "bejáratósak" ezek a motorok. A kisturbós benzinesek közül is vannak tartósak, de ennyit nem bírnak, mint a kevésbé megfújt gázolajosak.
Én vagy egy jobban felszerelt Passat-ot (inkább Superbet, mert nagyobb), vagy Insignia-t vennék, de utóbbiból mindenképp AGR-es üléssel keresnék. Ilyen üléssel szerelt Opelek Németországban könnyebben vadászhatóak, mint nálunk, tehát nem mission impossible. -
tresh
veterán
válasz
barnam_ #204914 üzenetére
Szerintem nem gyenge, normális közlekedéshez teljesen jó, el lehet vele indulni ha kell és előzni is lehet vele. Igazi pályázós autó (ha kevésnek tartod akkor rádobják a 180 lovas programot). A Sony sw-je egy fos , és mivel azon keresztül kezel mindent klíma panel vezérlés,navi stb. Ha épp úgy van kedve hogy feketeségbe burkolódzik a kijelző akkor semmit se tudsz állítani marad az újra indítás ( motor leállít vár és ha mázlid van újra éled, ha nem akkor majd valamikor megteszi.) Vagy pl automatánál gondol egyet P-ből áthúzva D be még nézed egy 5-10 percig a hátsó kamerát mert beragad stb.. a sima verzió sokkal stabilabb. Tudásba ugyan az max a hangszorókba lehet kis játék.De nemlepődnék meg ha az is megegyezne. Mind a kettő verzióval volt a cégembe én a SONY-al szoptam ( a Ford se tudott már mit kezdeni vele, a másik alap verziós hibátlan volt.) Utána sima verzióval vettem egy ST line fullos Focus-t az is hibátlan volt.. mondták is a fordos fiúk hogy, igen sajnos a sony-s nem sikerült sw ügyileg.. ezek a 2017-2018-as gyártásúak.
-
footy
addikt
válasz
barnam_ #204914 üzenetére
B Insigniat minimum 2018as evjarattol neznek, az elejen volt par minosegi problema.
Egyebkent ar/ertekben az a legjobb valasztas.
Esetleg meg az 508as Peugeot. (mar ha dizel kell-szinten aisin valtoval)
Mondeo meretre jo, de minosege, a regi platform es a hulladek getrag automata miatt en skippelnem.
Passat meg jo lehet, de szerintem az a legjellegtelenebb az osszes kozul es ha volt egy kis hanyagsag a korabbi szervizeknel akkor targothat draga meglepeteseket. (foleg a DSG miatt)
A C-klasse+A4 szerintem ilyen evjarat es keret mellett nem jo, mert a fapados valtozatok nem nyujtjak azt amit a jol felszereltek es meretben is a fent felsoroltak alatt vannak. -
rbalint88
addikt
válasz
barnam_ #204914 üzenetére
Szerintem, mivel eggyel kisebb kategoria, meg tobb is van belole, octaviabol elobb talalsz 15k-ert, mint Insigniabol. Abbol a jelenlegi generacio nekem is nagyon tetszik, de nem ismerem. A szomszed a magyar opel/gm ex-goreja, neki ilyen volt a szolgalati autoja, de 4-5 eves koraban rosszalkodott valamit, megharagudott ra es lecserelte egy hibrid crv-re
az ove benzines volt, tenyleg mekafull, az opc-line-t el birta volna engedni
Mondeot en tovabbra sem, a Passat (es a tobbi 2.0tdi VAG) valtoja olajcseret igenyel 60ezrenkent, az tervezheto koltseg, egyebkent tartos. Apro bonyodalom, hogy van benne kettostomegu. Egy A4-et azert nezz meg, mar csak referencia gyanant is, szerintem a B9 jobb Merci, mint a korabeli C-Klassenekem utobbi nagyon muanyag belul, az Audi trezorosabb.
BMW 3er-ben ZF valto van, az csak max az EGR miatt kigyullad(bar az inkabb az elotte levo szeria)
-
vzsryl
nagyúr
válasz
barnam_ #204882 üzenetére
Insignia automatája tudomásom szerint rendben van, de érdemes Opeles topikban rákérdezni. Passat 2.0 CRTDI DSG szintén oké, de 60k km-enként muszáj a váltóban olajat cserélni, tehát fontos az előélet ismerete. Mondeonál régebben a Powershift váltó egy zsákutca volt, de az újabb automatájukat nem ismerem.
Esetleg még a Superbet is megnézheted. Igazából az egy Passat, csak nagyobb.
Franciából 508 nyugodtan vehető 2.0HDI-vel.
Koreaiból 1.7CRDI volt erőltetve, de az gyenge. Japánból 2017 után nem nagyon van dízel választék, főleg nem ilyen teljesítményű. Gyengébbek közül Civic 1.6 dízel jó technikának számít. -
Gabi 8906
senior tag
válasz
barnam_ #167869 üzenetére
Szerződésben nem. Csak mondta a vásárlás előtt hogy volt ez a jelenség és a vízelvezető ki takarításával meg lett szüntetve. (Ami még mai napig meg van.. )
Személyesen már voltam. Sikertelenül. Gondoltam most hogy írásban kérem, aminek nyoma marad. Gondoltam át gondolja, de eddig úgy tűnik nem.
Az email cím helysségét még meg fogom kérdezni telefonról. Névjegyről néztem.Qru: Azt nem tudom.
-
Integrale
veterán
válasz
barnam_ #167791 üzenetére
82-ben nem volt kompakt merci, a 190 az kozep kategoria (mint most a C), a Focus also-kozep, mint most az A. Viszont kompakt szedan kategorianak szoktak nevezni, de szerintem ez eleg megteveszto
Viszont 79-tol gyartott elso Deltanak tobb lengokaros hatso futomuve volt (oldalankent egy hosszaban, es ketto keresztben).
-
#94529552
törölt tag
válasz
barnam_ #167187 üzenetére
Ezekhez még hozzájönnek a Qru által számolt költségek:
- a vezérlés
- az automata
- hátsó difi, ezekre biztos kell költeni az összes szűrő, összes többi folyadék és még ami hiba van rajtuk. Még ha a karbantartása olcsóbb is a Subarunál, azért az autó ára még lehet, hogy alapból mégegyszer rámegy, de már csak az utolsó van fenn(a 402.000 km-es) a hahun. -
outsiders
aktív tag
válasz
barnam_ #167186 üzenetére
Egy pár kerül annyiba SG Foresterbe, faceliftesbe. Régebbibe drágább, OBK árakat nem tudok. 170-180k futást bír a gyári, utána cserés általában. Maga a megoldás elég egyszerű, csak hát ugye kizárólag gyári van belőle, amik utángyártottak vannak egyik sem szintszabályozós, keményebb rugókat és erősebb lengéscsillapítót raknak alájuk, ennek hála elpattog a kocsi feneke, oda a komfortnak. Gyárit kell venni bele, ennyi az ára sajnos
-
válasz
barnam_ #167186 üzenetére
Vagy Rav4?
https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/toyota/rav_4/toyota_rav_4_rav4_2_0_automata-13383128
https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/toyota/rav_4/toyota_rav_4_rav4_2_0_automata-13400295
https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/toyota/rav_4/toyota_rav_4_rav4_2_0_automata-13375209600-ig ez jött ki, ami benzines, automata, és összkerék.
-
arpii
tag
válasz
barnam_ #167051 üzenetére
Költői túlzás volt, de nem is 12-13 ezer, mint most és úgy hogy végignézem és nem kell fetrengnem alatta a koszban (azt is megcsinálnám magamnak, ha lenne szerelőakna).
Focvis Nem gyorsulási versenyre kell, hanem hogy elvigyen A-ból B-be. Vergődni ott van a supermoto
Amúgy kösz a tippeket.
4db MK1-es fóka van/volt az ismerős körben, családban, nem voltak veszedelmes összegek, mikor lengéscsillapítót cseréltek, stb. Viszont azt tudom, hogy kategóriájában nagyon jó futóműve van. Rozsdásodás egyikre sem volt jellemző eddig, mondjuk vigyáztak is mindre. -
Integrale
veterán
válasz
barnam_ #166217 üzenetére
Most vasarnap letekertem 600 km-t az oreg dizellel (azon van vonohorog).
Utanfutoval, rajta egy 2.0 5 hengeres motorral (vegre megvettek). Ha ugy kivanta a helyzet, akkor elforgattam 3500-ig, nincs baja, elotte sem volt soha.
Olaj van benne, viz is rendben, mi baj lehet? -
nesa
veterán
válasz
barnam_ #166175 üzenetére
Pont 3000 fordulat az a határ amit újkorában illet volna tudni tartósan, öregen nem százas hűtésél inkább 2500 akkor örök élet.
Egyébként a legmegbízhatóbb, nagyon olcsón fenntartható dízel technika.
peugeot féle 1868 (1.9D) 2008 ig volt ha jól emlékszem de 2006 ig biztosan, ezek voltak toyotákba is a d4d előtt...
-
8th
addikt
válasz
barnam_ #166175 üzenetére
Az adagolós TDI is közvetlen befecskendezésű volt. Golf III érában egy darabig kapható volt vele párhuzamosan egy 75lovas kamrás 1.9 TD is de alig volt különbség új árban köztük így kevesen választották azt. Aki mégis azt vette az duplán beszopta mert nem csak gyengébb és problémásabb volt de általában szarabb felszereltség is társult a hokibb motor mellé.
-
DonLaca@
senior tag
válasz
barnam_ #164554 üzenetére
Igen, mindig a másik a hülye. Hiába a szakmája és ebből él mindkettő. De egyik sem érhet fel az itteni fórumon ténykedő szakértőkhöz.
(#164555)
A srácnak amúgy valami batár 5.0 mercije van + egy porsche panamerája a barátnőjének meg egy Audi TT.
Szóval nem suzukis filérb* mentalitás miatt mondta. De könnyű ismeretlenül a másikat ócsárolni.
Inkább újra olvasó üzemmódba rakom magam. -
aero.
veterán
válasz
barnam_ #164554 üzenetére
Tipikus otthoni suzukis szemlélet, hogy ami egyszer drága volt, az most ipari hulladék, a nagymama éves költségvetését IS rá kell költeni, kinyomott szemű 700 ezerről 200ra visszatekert taxinak kiesett a futóműve és még a turbója is elszaródott így az egész széria egy szar. FL utáninál már SBC sincs, így ott azzal sem kell számolni.
-
DonLaca@
senior tag
válasz
barnam_ #164547 üzenetére
Ezekre a Mercikre a világ pénzét rá kell költeni. Nem ajánlani kell őket hanem nagy ívben elkerülni. Van kettő is a közeli rokonoknál, tapasztalatból írom. Poén az hogy egyik haverom autószerelő a másik fia meg autó nepper és ők próbálták lebeszélni mindkét uncsitesót ezekről a sz*-ról. Nem sikerült.
Ha nem győztelek meg akkor priviben tudok ajánlani egy hivatalos merci műhelyben dolgozó szerelőt. Szükség lesz rá hidd el. -
BigBlackDog
veterán
válasz
barnam_ #164401 üzenetére
Hmm... A méterek megtették a hatását ár tekintetében.
De mondjuk nem tűnik rossznak elsőre. Azért megnézném alaposan, nem-e rohad valahol, illetve kérdés, hogy mennyire eszi az olajat (ha eszi). Klímával szerencsére nem lesz gond (nincs benne), viszont pl. ránéznék a szervóra is. G Astránál/A Zafiránál szereti elfosni magát, ahogy hallottam (és tapasztaltam). Bár ilyen futás alatt valószínűsítem, hogy legalább már kétszer orvosolták.
-
-
fpatrik17
senior tag
válasz
barnam_ #156232 üzenetére
Aggregátor, diegho, rbalint88, lsc:
Hú, köszönöm a gyors válaszokat!
Közben nézelődtem felhasználói vélemények után itt-ott, nem ritkán előfordul 400 000 km+-os vélemény is és nagyon elenyésző a rossz tapasztalat. Úgy nézem, ha figyelve volt rá, nem egy sz*pós motor ez a dízel. Gyanús, hogy adok neki egy esélyt.
Azért ha valakinek személyes tapasztalata is lenne ilyen motorral, kérem ne habozzon megosztani a véleményét.
-
nesa
veterán
válasz
barnam_ #156230 üzenetére
A guns n rosest már többször néztem de felek a bálnától, ami úgy igazan a fogamra való lenne az E500 bódéba dízel
Annyira finom vonalai vannak az 500-nak hogy remegek érte annyira akarom de csak a bódét, motornak elég a dízel is.
A w124 nél szebb arányosabb szedán (limuzin ) egyszerűen nincs, Bruno Sacco nagyon tudta mitől mecedes a mercedes ami utána jött az paródia...
-
nesa
veterán
válasz
barnam_ #156216 üzenetére
Klima mindenhogy kell, jó lenne légzsák is de az ritka mondjuk nem szoktam használni, ell ablak se utolsó szempont extra igények nincsenek, dízel lenne a jó, de benzin gázos is megfelel. mondjuk a124 ek dízel hangja nagyon tetszik annyira egyedi mindegy 4-5-6 hengeres.
Konkrét keretre még nem gondoltam, szerelem legyen első látásra.
Rozsdásat nem szeretnék, de van aparát MIG-MAG (co2), AWI (alumíniumra is), csap/pont heggesztesre.
Új hozzászólás Aktív témák
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad L13 G3 - i5-1245U I 16GB I 256SSD I 13,3" FHD Touch I NBD Gari!
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 mini 128GB Blue -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3045, 96% Akkumulátor
- ÚJ Apple Macbook Air 15,3 M4 10C CPU/10C GPU/16GB/256GB - Ezüst mw1g3mg/a - 3 év gari - MAGYAR
- AKCIÓ! Apple iPad Pro 13 2024 M4 512GB Cellular tablet garanciával hibátlan működéssel
- BESZÁMÍTÁS! MSI A320M R3 4100 16GB DDR4 120GB SSD 500GB HDD GTX 1050Ti 4GB Zalman T7 NBASE 600W
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest