Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
F-ECT$
titán
Omoda, Jaecoo párossal érdemes foglalkozni? Árban jó, van 7 év garancia és a tesztek dicsérik. Vagy ez utóbbit csak a lefizetett influenszerek tolják?
-
F-ECT$
titán
válasz
BigBlackDog #228988 üzenetére
Ez a reklámozott 7 illetve 5 év gari a gyakorlatban nem olyan egyszerűen érvényesíthető?
-
F-ECT$
titán
válasz
BigBlackDog #228903 üzenetére
Azért nem mindegy hogy 110 vagy 140 km/h.
Volt pár modell frissítés és ezeknél vannak felszereltségi eltérések.
-
F-ECT$
titán
válasz
Zola007 #228844 üzenetére
Mikor ilyen véleményeket olvasok egyes típusokról, akkor azért felmerül bennem 3 kérdés (nem kötözködés, hanem tényleg érdekel):
-Vajon mennyi ilyen autónak szívás a javítása és mennyi az, amit gond nélkül használ a gazdája 20 évig?
-Ha tényleg annyira rossz az adott típus, akkor az látszólag miért nem árt a márkának?
-Hogy nem perlik szét az egész céget kártérítésért egy típushibás konstrukció miatt a tulajdonosok? (No nem feltétlenül itthon, de mondjuk az USA-ban.) -
-
F-ECT$
titán
válasz
szabonagyur #228543 üzenetére
Ez meglepő, én a Sportage-et kisebbnek gondoltam, de tényleg csak 1-2 cm van a 2 autó között. Ez a méret kérdés érdekes, utazni, pakolni jobb a nagyobb, de a városi ügyintézéshez meg szívás tud lenni a belvárosban. (Mondjuk épp a feleségemnek is keresgélünk valami városi szaladgálóst, olyat tervezünk venni, amibe én is be tudok ülni, ha ő épp nem használja, szóval ha olyan helyre megyek, akkor max nem a nagy döggel mennék.) De a kombi is szívás városban, ott a hossz miatt nehézkes a parkolás.
-
F-ECT$
titán
válasz
Eugene Roe #228538 üzenetére
Nem feltétlenül kell "visszatermelnie" az árkülönbözetet az üzemanyaggal egy elektomosnak, elfogadom, hogy az drágább.
Országon belül 100-120 km-re megyek el, ez simán megvan oda-vissza is töltés nélkül.
Évi 1-2 alkalommal befigyelhet külföldi út is, de annyi kompromisszmot bevállalok a hosszabb utazási idővel.
-
F-ECT$
titán
-
F-ECT$
titán
Feleségem szeretne városi szaladgálós autót venni. 2 gyerek, hátizsák, napi bevásárlás férjen el benne. Lényeg, hogy kicsi legyen, 4 vagy még inkább 5 ajtós, legyen hozzá tolatókamera, klíma, és kb ennyi is. 2020-as évjárat vagy újabb, benzines (esetleg elektromos?), 5M Ft-ig. Nem használná sokat, de jó lenne, ha nem kellene 4-5 év múlva cserélni mert gazdasági totálkár lenne a javítása.
Neki a Toyota Aygo tetszett meg. Vehető, mire kell figyelni felszereltségben, motorban, egyébben?
Egyéb ajánlott modell a fentiekkel?
-
F-ECT$
titán
Mitől lesz vízkár egyébként? Beleesett egy folyóba?
-
F-ECT$
titán
válasz
syIex #224713 üzenetére
Teljesen mindegy, hogy mennyi pénzed van benne. A te kocsid most ér valamennyit a piacon. Ezt az értéket élvezed minden nap, amikor beleülsz. Ha ennél jobb autót akarsz venni, akkor arra több pénzt kell áldoznod.
Persze ha a te autódat jobb áron adod el, mint a piaci átlag, és amit veszel azt az átlagos ár alatt tudod megvenni, akkor jól jársz.
De a "nyereséged" már megtörtént akkor, amikor jó áron vetted a Superbet, most nem tudsz rajta még egyszer nyerni.
-
F-ECT$
titán
Pár napja volt szó itt a casco-ról. 2016-os Golf kombi 1.4 TSI. Köbe cascom van, 1 éve 50e volt, idén 60e, jövőre 130e Ft lenne. Hívtam őket, mondták hogy ez tudatos döntés, eddig olcsók voltak, mostantól a többihez árazzák magukat. Így mondjuk nem maradok náluk, csak kicsit sokkolt a 100% feletti áremelés. (A legolcsóbb casco így is 115e Ft lesz, de hát ez van.)
-
F-ECT$
titán
válasz
tibbike01 #224464 üzenetére
Persze, vastagon fog ilyenkor a szerviz tolla, de mint írtam nekem 4 év alatt volt kb 300e a casco + 1x önrész 100e, azaz összesen 400e Ft. rbalint88 sérülésénél nagyobb volt az enyém, papíron 757e-re hozták ki, ez gazdaságosan se jött volna ki 400e alatt, és még volt egy szélvédő cserém is.
Persze, a casco-ból megél a biztosító is, így van felára, illetve ha mákos vagy és nincs sérülés, akkor kidobott pénz, de ha nagy a baj, akkor jól jön. -
F-ECT$
titán
válasz
tibbike01 #224455 üzenetére
Én pl a 4 éve 4.5M Ft-os kocsimra 70-80e Ft-ért kötöttem anno teljes körű cascot, ami még most is ennyi. Azóta volt egy szélvédő csere (nekem 0 Ft volt), és egy durva parkolási sérülés javítás, ami 757e volt papíron, nekem 100e Ft-ot kellett fizetni. Tehát még "pozitívban" vagyok. És még csak nem is történt valami nagyobb baj, ne adj Isten, lopás.
De persze ha nincs baj, akkor kidbott pénz a casco és minden más biztosítás is.
-
F-ECT$
titán
válasz
Vismajor01 #224436 üzenetére
Hát ha végig fix, akkor kb semennyire
(Mi is vettünk fel babavárót, 0% kamat, fix törlesztő 20 évig. 3 évvel volt elhalasztva az első részlet fizetése, szóval már most kb 40%-ot inflálódott a felvett összeg.)
Hogy ON is legyek: a 0% THM-es konstrukciók 5% feletti inflációnál eléggé megérik
-
F-ECT$
titán
válasz
Veron #224369 üzenetére
Nálunk ugyanez: a fő autó évi 12-15k km-t megy, a második meg 1-2k-t. Elég lenne 1.1 autó, de arra a havi 1-2 alkalomra nagyon jó, hogy 2 van. Nekünk az volt a "szerencsénk", hogy a második autót apósomtól örököltük, már akkor se ért sokat, és azóta is minimális költséggel tartjuk fenn, tehát sok pénz se áll benne, és sokba se kerül a benzinen, olajcserén és a kötelezőn túl. (1.2-es, 2004-es Fabia.)
-
F-ECT$
titán
válasz
den89 #224376 üzenetére
Így-így. Egyébként pont az a baj a PHEV-vel, hogy nem nagyon jön ki a matek vele (max napelemmel és nagyon sok várossal), mert a hosszabb távokat benzinnel tudja csak, akkor meg nincs spórolás az üzemanyagon. Persze ha nem csak a pénz a fontos, hanem pl hogy ne pöfögjön a városban, akkor arra jó átmenet addig, amíg nem jönnek a megfizethető árú teljesen elektromos autók. (Benne vagyok egy GTE csoportban, és nagyon sok eladó elektromosba ül át utána.)
-
F-ECT$
titán
válasz
den89 #224362 üzenetére
Villanyos számolás: egy átlagos fogyasztásnak lehet 20 kWh/100km-t venni, de ez mondjuk úgy néz ki, hogy pályán 25 kWh, városban meg 15 kWh.
Ha azt mondod, hogy 60% villanyos üzem, aminek nagy része város, akkor az évi 6000 km, ami 900 kWh, a töltési veszteséggel együtt legyen kerek 1000 kWh.
Tegyük fel, hogy se napelem, se kedvezményes (rezsitámogatott) áram nincs, így 70 Ft / kWh-val tudod otthon tölteni, az így 70.000 Ft a benzin 270.000 Ft-jával szemben. -
F-ECT$
titán
válasz
zolnagy #224108 üzenetére
A kérdés pontosan, ez a 20/24% a listárhoz képest értendő? Mert a legtöbb autóra az utcáról beesve is tudsz engedményt kérni, ha az mondjuk 15%, akkor ahhoz képest a 20% már nem nagy szám. De ha mondjuk 10 millió az autó listaára, utcáról beesve 9.5M-ért kapnád meg, te meg elhozod 8M-ért, akkor megérheti ezt választani a céges autó helyett, ugyanis az első 3-4 évben a kötelező szervizen túl nem nagyon lesz vele költséged, még aksit vagy ablaktörlő lapátot se kell venni. Mondjuk ide még hozzá kell számolni a kötelezőt és a cascot is.
Hát figyelj, én elővennék egy excelt és számolnék. A sógorom is ezt tette és végül saját autót vett, mert akkora lemondással járt volna a fizuból a céges autó, amennyiből kijött a törlesztő, és a végén ugye megmaradt nála az autó. -
F-ECT$
titán
válasz
szőröscica #223632 üzenetére
Ez csak ilyen csodálkozós poszt, nehezen áll rá az agyam az új árakra. (5 éve egy 3 éves Golf 7 kombit vettem 4.5M-ért, ahhoz képest sok ez a 3M, de tudom, hogy minden drágább lett azóta.)
A kifőzdés árat melyik irodaházra írod? Nálunk a céges kantinban 2e a menü, a nem menüs kaják 3e körül vannak. A környékbeli kifőzdékben is olyan 2-3e között lehet enni (Nagyvárad tér környéke). Mondjuk pár napja a Bamba burgerben sikerült 6e-t otthagyni, pedig semmi extrát nem kértem a hambi-krumpli-üdítőn kívül. -
F-ECT$
titán
válasz
Dooonfrigo #223511 üzenetére
Nekem 1 gyerekkel is próblémás volt már a Corolla Sedan, én nem javaslom, mert tényleg nem praktikus.
A SUV most nagyon divatos (a feleségem is rá van pörögve), de egy jó kombival szinte minden tekintetben jobban járnál, legfőképpen anyagilag.
Miért kell a hibrid? Mennyi lenne az éves futás?
-
F-ECT$
titán
A környezetnek az kellene, hogy lokális (autók, házak) és ipari környezetben (erőművek, gyárak) kb azonnal leálljanak a CO2 (és egyéb égéstermékek) kibocsátással. Az, hogy egy autó valós körülmények között 5 vagy 8 litert eszik, az sajnos majdnem tökéletesen mindegy környezeti szempontból. Főleg ha csak a 30 milliós vagy drágább autókat nézzük, mert azokból azért nem fut olyan sok az utakon.
De egyébként egy átlagos 15.000 km-es éves futást feltételezve 3 literes különbség a fogyasztásban évi 270.000 Ft-ot jelent. Ennek több mint a 10x-ese az autó értékvesztése évente, szóval ez is elenyésző.
-
F-ECT$
titán
SUV keresés közben jött szembe ez a Lexus. Érdemes a márkával foglalkozni? (Nekem kicsit az van a fejemben, hogy ez egy drága Toyota, ami nem feltétlenül éri meg a felárat.)
-
F-ECT$
titán
válasz
szabonagyur #223427 üzenetére
Ja igen, ezt kevertem egy másikkal.
Mindenesetre ezt a konkrét példányt elengedem, hiányzik belőle pár apróság ami kellene, meg a színe sem tetszik, de a típust nem vetettem el.
-
F-ECT$
titán
Érdekes a hirdetés. Az alapadatoknál 5 személyt ír, de a leírásban 7 személyt. Szintén az alapadatoknál sima benzin motort ír, de a leírásban hibridet. A leírásban azt írja, hogy több mint 1 millióval olcsóbban adja, mint az új ára, így 10.2-ért hirdeti, de az új ára 16.9-től indul (igaz az Acenta felszereltség, ez meg csak Visia, illetve valamiért egyes modellekre valóban van 4 millió kedvezmény, azzal már kb stimmelnek a számok).
Persze ettől még lehet valós a hirdetés, de ez a 2000 km-es futás 1 év alatt szintén kicsit gyanús (bár a JSZP szerint csak 2024.04.01-n lett forgalomba helyezve, de a hirdetésben 2023/3 van).
-
F-ECT$
titán
válasz
bitpork #223407 üzenetére
A Tesla 3/Y csak mint oldalági téma jött be, hogy mi tudja a 300 km-t pályán, tudom hogy egyik sem (igazi) SUV
A Mercedes / Audi vonalon én is gondolkodtam, de kicsit félek tőle, hogy szerviz és egyéb javítások sokkal többe kerülnének ott, mint pl egy VW esetén.
7 személyesség nem feltétel. Köszi a felajánlást!
-
F-ECT$
titán
válasz
rbalint88 #223401 üzenetére
A golfban 2 féle állásban lehet a csomagtartó alja. Kényelmesebb amikor magasan van, de ha sok cuccot pakolunk bele, akkor a lenti állásban szoktuk használni. Gondolom ez utóbbiban 600 liter. (Ami egyébként lehet több, ha nem csak az ülések magasságáig pakolsz, hanem magasabbra is.)
-
F-ECT$
titán
válasz
molnarpeter #223396 üzenetére
2 autónk van, egy kisebb a városi szaladgáláshoz, és egy nagyobb a hosszabb utakra, nyaralásokra, vagy ha hozni-vinni kell valamit. Nincs értelme "közepes" autót venni nekünk, kell egy kicsi és egy nagy.
@szabonagyur: le kellett hajtani, de elfért. Szerintem nagyobb szívás ha sehogy se fér be valami.
-
F-ECT$
titán
válasz
bitpork #223394 üzenetére
Nem akarok hitvitát nyitni, a Model 3 már elég jól tudja ezt a 300 km-t autópályán is (130 km/h + klíma on), a Model Y a 78 kWh-s akksival is talán tudja ezt, de a frissítés után biztosan tudni fogja. Az EV9 nagy mint a dög, hiába van benne 100 kWh-s akksi, 30 kWh felett eszik. De most nem is ez a fő témám
Viszont megnéztem a Passat GTE-t, és "csak" 480 literes a csomagtartója a nem hibrid 650 literével szemben
Ok, 365 napból 350-en nem kell nagyobb, de pont a nyaraláskor ne férjünk el benne?
Atecat, Kodiaqot, RAV4-et, Tiguant, Tarracot felírtam a shortlistre, Qashqai kicsit kicsinek tűnik, az X-Trail nem tetszik az asszonynak, pedig jó vételnek tűnik.
Ha elengedhetném a SUV vonalat, akkor ugyanezekkel a paraméterekkel mi lenne a befutó? (A Passaton kívül.)
-
F-ECT$
titán
válasz
szőröscica #223392 üzenetére
0-100%-on ha elmegy 300-at pályán, akkor 2 db 20-30 perces 10-80% töltéssel együtt megvan a 700 km, ami azért már élhető lenne nekem. (Évi 1-2 hosszú út.)
De valószínűleg a 10M keret kizárja azokat, amik ezt tudják. -
F-ECT$
titán
válasz
rbalint88 #223385 üzenetére
Hát igen, a hamutál is majdnem tele van már
Komolyra fordítva: 8 éves az autó, olyan 4-5M körül kapnánk érte, eddig nagy hibája nem volt, de az idő, meg a 100e km fölötti futás után most jött el a döntési pont: vagy megtartjuk még legalább 4-5 évig (és esetleg befigyel pár költségesebb javítás), vagy most cseréljük le, és ez utóbbi lehetőségeit kutatom.
Egyébként még próbálom győzködni az asszonyt, hogy nem feltétlenül kell a kakasülőn ülni, így a Passat nekem is eszembe jutott, és nem is kell feltétlenül GTE, a mostani 150 LE / 250 NM-rel egészen jól elvoltam.
Elektromosból nálam személyautó esetén 60 kWh, SUV esetén 80 kWh az alsó határ, azaz autópályán menjen el 300 km-t töltés nélkül.
A többeiknek is köszi az ajánlásokat, nézem őket!
-
F-ECT$
titán
VW Golf 7 kombi 1.4 TSI utódot keresek. Évi 12.000 km futás, városban 50%, országúton 30%, pályán 20%. Főleg benzin / hibrid jöhet szóba a felhasználási mód miatt, de nem zárkózok el az elektromosoktól sem. (Viszont ez utóbbinál azok, amik kellően nagy hatótávval rendelkeznek, azok gondolom kiesnek majd a pénzügyi keretből.)
Az asszony valamiért SUV-ot szeretne. Van 2 gyerek (2 és 9 évesek), a mostani autó 600 literes csomagterét nyaraláskor ki szoktuk használni.
Ilyen 2020-22 körüli évjáratot keresek 100k alatti futással (tudom, hogy állapotot veszünk, ez csak a nagyságrendi behatárolás miatt írom) és kb 10M lenne a keret.
Milyen típusok felé lenne érdemes nézelődni?
-
F-ECT$
titán
Eladóvá válik a Corollám, és felmerült bennem, hogy érdemes-e eladás előtt picit költeni rá, hogy könnyebben elmenjen. Ami eszembe jutott, az természetesen egy külső - belső takarítás (van ajánlott hely?), viszont azért meglátszik a kocsin az elmúlt 14 év, elég sok helyen vannak rajra kisebb-nagyobb karcok (rányitott ajtó, macska rámászott, ág meghúzta, stb). Egy polírozás gondolom megoldaná ezeket, hova érdemes elvinni?
Ezeken kívül mit lenne még érdemes csinálni? -
-
F-ECT$
titán
Van egy autóm, most vennék egy használtat, és utána eladnám a régit. Jól gondolom, hogy kb ez a menetrend:
-Új autóra KGFB kötése (A0 lesz)
-Új autó átvétele
-Kormányablakos átírás
-Régi autó eladása
-Régi autós bónusz (B10) átvietele az új autós kötelezőre
-Régi autó eladásának bejelentéseKihagytam valamit? Cascot érdemes rögtön kötni vagy jobb ajánlatot kapok, ha már a B10-es kötelező lesz az autón?
-
F-ECT$
titán
Jövő héten veszek egy autót, így a mostani eladóvá válik. Ha nem nagyon szeretnék a vevőjelöltekkel foglalkozni, és túl sokat sem szeretnék azon bukni, hogy kereskedő adja el, akkor hol / milyen cégeknél érdemes érdeklődni?
Egyébként egy 2005-ös Toyota Corolla 1.6 benzin szedánról van szó, 210e km-rel.
-
F-ECT$
titán
[link] ő lenne a kiszemelt, az autó előélete ismert. 3 fő kérdésem:
-Nem sok hasonlót találtam, árban ok a gép? (Kis alku szerintem még van benne.)
-Mire kell figyelni ennél a típusnál / motornál?
-Ebben az árkategóriában (4.5M körül) hasonló méretekkel van jobb / más típus, amit érdemes lehet megfontolni?[link] - ő lenne a B) verzió, 2 évvel idősebb, ismeretlen előélet, igaz jobban felszerelt és kicsit olcsóbb.
-
-
F-ECT$
titán
Seat Ateca-t nézegetek, és az alap Style mellett van FR és Xcellence felszereltség. Viszont nem nagyon látom, hogy mi a különbség ez utóbbi 2 között. Toltam összehasonlítást a konfigurátorban, de 1-2 apróságon kívül semmit nem találtam, és árban is ugyanaz. Mit nem veszek észre?
-
F-ECT$
titán
Ssangyong XLV tapasztalata van valakinek? Érdemes egyáltalán megnézni, vagy felejtős a konstrukció?
-
F-ECT$
titán
válasz
Dare2Live #179322 üzenetére
Pár apróság van benne, ami nem jönne rosszul, pl ahogy írod is: adaptív tempomat, vészfékasszissztens, radar elöl-hátul (bár ez utólag is beletehető), center hangszóró, a többi (navi, bőr) kevésbé izgat.
Próbáltam már, de csak városban, így nem tudom, hogy pályán mennyire lenne zajos.
Azért számolok bele mindent, mert ezeket is meg kell venni előbb-utóbb. Engem a valós ára érdekel az autó cserének, és abba ez is beletartozik. Hiába 4.7M az akciós ára a kinézett modellnek, ha 5.7-5.9M körül kell fizeni érte, mire mindent összeadok. (Természetesen a többi autó esetén is hozzáadom ezeket a költségeket, mielőtt összehasonlítanám az árakat.)
Egyébként ez az 1.4T se olyan nagyon takarékos, az önbevallós oldalak szerint inkább 7 fölött eszik, mint alatt.
-
F-ECT$
titán
válasz
b4zsi- #179311 üzenetére
Opel van a családi és baráti körben is, meg a munkahylemen is, és nagyon sok a rossz tapasztalat még az új, garanciás darabokkal is. Elég sokszor fordul elő olyan, hogy úgy romlik el, hogy nem hajlandó elindulni sem, ami miatt nálam kiesik a márka egyelőre.
De tény, hogy olcsón adjál a nagyobb autóikat is, és ha kifogsz egy hibátlant, akkor jól jártál. -
F-ECT$
titán
válasz
Dare2Live #179303 üzenetére
A GLX szerintem már nem jön ki 6-ból, ugyanis amit nézek az az 1.4-es (MT) GL+ felszereltség, metál, extra gari, tolatóradar, téli gumi felnin, árírással 5.5M körül van. Ehhez még hozzávesszük a hangszigetelést meg egy tetőboxot (vagy legalább a sínt) és így is 6 közelébe kúszik már az ár.
Régebben családi egyterűeket néztem még (Verso, C-Max), de ezek erősen mennek ki a divatból, egyre többet már csak használtan kapni.
És persze ott vannak a kombik, de az a hosszuk miatt nem túl ideális városba, pedig ott is sokat lenne használva.
-
F-ECT$
titán
-5-6M körül nézelődök, de nincs kőbe vésve az összeg
-benzines, mert évi max 15k km-t megyek
-jó lenne ha hátul 2 gyerekülés mellé elférne egy 70-80 kg-os felnőtt is (évi pár alkalom)
-fontos lenne a jó pakolhatóság, így a 4 ajtós szedán kizárva
-445 cm hossz vagy 185 cm szélesség fölött csak az udvarra tudnék beállni vele a garázsba nem, de ez nem kizáró tényező, csak előny, ha rövidebb / keskenyebbAlapvetően tetszik a Suzuki SX4 S-Cross, de megnézve mintha kicsi lenne a hely hátul, és a csomagtartó sem túl nagy (430l). Miket lenne még érdemes megnézni, ha használtan nem szeretnék 3-4 év fölé menni?
-
F-ECT$
titán
Előző főnököm megvette a cégtől a céges autóját (csak ő használta) miután kirúgták, mert nem tudta, hogy talál-e olyan munkahelyet, ahol adnak neki autót. Adtak, így eladóvá vált:
Volkswagen Golf Variant Comfortline BMT 1.4 TSI (3 éves), van még benne komfort csomag (klíma, parkolóradar), színes kijelző, rádió Composition Media (ZCE), riasztó, tetőléc.A vételkor 7.1M volt az ajánlott kisker ára, most 4.5M-ért adná, kb 50e km-rel, végig szakszervizben szervizelve, hibamentesen.
Nem ilyet kerestünk elsősorban, de mivel ismert az előélete, így hajlunk efelé is. Mi a véleményetek róla, milyen esetleges típushibák jöttek elő, mire kell figyelni?
-
F-ECT$
titán
Új S-Cross-a van itt valakinek 1.4T motorral? Mennyire zajos autópályán (akár a motor akár a szélzaj)?
-
F-ECT$
titán
Az normális, hogy egy cég "általános" tesztvezetést hirdet egy modellre (tehát nem dedikált napot tart egy helyen, hanem a lakóhelyhez közeli márkakereskedőhöz lehet elmenni), jelentkezek, elmegyek, és aztán kemény 5 km-t mehetek városon belül?
Eddig 3 cégnél tesztvezettem az elmúlt hónapokban, a 2 meghirdetett volt ilyen 5 km-es kör (Skoda, Suzuki), míg amikor az utcáról beesve voltam a Fordnál, ott lazán kimehettem az M0-ra is, hogy legalább autópálya közeli sebességgel is lássam az autót.
-
F-ECT$
titán
Metálfényezésnek az esztétikán felül van szerepe?
-
-
F-ECT$
titán
válasz
Alvin_ti4200 #169071 üzenetére
viszont a használt jármű maradványértéke szignifikánsan több lesz 3-4-5 év múlva (egy ma 4 milliós elektromos autó 2-őt valószínűleg érni fog pár év múlva is, míg a 406-osom gyári fényezéssel és hibátlan belsővel sem ér többet 4-500 ezernél valószínűleg
A mostani autód már elvesztette az értéke nagy részét, ennél olcsóbb már nem nagyon lesz. Ehelyett vennél fel hitelt egy 4 milliós autóra, ami pár év alatt 2 milliót veszít az értékéből?Arra gondoltam, hogy ezt a pénzt tulajdonképpen a töltőállomások, az állam és a szervizek helyett fizethetném egy banknak is részlet gyanánt
Az e-autónak is van fenntartási költsége. Egyrészt tölteni kell otthon is általában, másrészt szervizbe is kell hordani, harmadrészt az adók / biztosítás / vizsgáztatás lehet, hogy kevesebb, de nem 0 Ft.Összességében akkor "éri meg" e-autót venni fő (egyetlen) autónak, ha:
-nem csak otthon töltöd
-ki tudod használni az ingyen parkolást
-elég a hatótávja, nem kell évente többször valamilyen alternatív megoldás után néznedMinden más esetben pusztán anyagilag nem nagyon jön ki a matek. Persze ha egyéb szempontok is fontosak, akkor az megváltoztathatja a képet.
-
F-ECT$
titán
válasz
szőröscica #169051 üzenetére
Szívesen írnék róla hosszabban, de röviden:
-pár év és az olcsóbb e-autók is el fognak menni 4-500 km-t
-a töltőhálózat majd szép lassan épül
-a legtöbb e-autót otthon fogják éjjel tölteni, villámtöltő csak a hosszabb utakra kell (közel sem kell annyi kút, mint benzinből)
-nem minden gépjármű lesz elektromos, csak a benzin / diesel arány fog drasztikusan lecsökkenni 20-30 év alattDe tény, hogy átmenetileg egy jó hibrid ésszerűbb megoldás lehet addig, míg nem lesz elég elérhető árú full elektromos autó. A benzinnel akkut töltés meg nem jó és kész
-
F-ECT$
titán
válasz
t.imi #168967 üzenetére
Elég tág határok között mozogsz, nagyon nem mindegy, hogy 2 vagy 5 milliót költesz rá. Méretben is elég nagy a szórás a felsorolt autók között.
Találd ki, hogy hányan ülnének benne (felnőtt, gyerek - gyerekülés?), mennyi csomagot kell elvinnie, és hogy mennyit akarsz rákölteni (kisebb szórással), akkor könnyebb lesz ajánlani.
Kombi / egyterű: ez utóbbi kezd kikopni, de persze még lehet ilyet is kapni, főleg használtan és valóban picit magasabban ülsz + a gyerekeket is könnyebb belepakolni (főleg tolóajtóval). Viszont szerintem egy kombiban nagyobb a csomagtér.
Éves futás pont ott van, ahol már megéri dieselt venni, de még beleférhet a benzines is.
Pl Toyota, Ford (és még pár másik márka) mi alapján nem került be a listádba?
Panorámatető, radar, tempomat szerintem mindhez rendelhető, ez nem sokat szűkít, persze a használtak között nehéz lesz olyat találni, amiben mind van. Egérmozi helyett tablet + tartó sokkal célszerűbb.
-
F-ECT$
titán
Ez alapján már nem ördögtől való a 4 évszakos gumi. Szerintetek évi 15e km esetén érdemes lehet már 4 évszakosra váltani, vagy ott még inkább maradjon a téli/nyári csere?
-
F-ECT$
titán
Elég sokszor volt itt szó a napokban a Suzukiról, így felmentem az oldalra szétnézni. Mi a különbség a Vitara és az S-Cross között? Nekem eléggé hasonlónak tűnnek.
-
F-ECT$
titán
Ez tényleg elég off itt, de gázzal tüzelni nem valami környezetkímélő, még ha nem is látsz fekete füstöt okádó kéményt. A szénkörforgás szempontjából a fa tüzelés globálisan sokkal jobb (persze ha ültetsz a kivágott fák helyett újat), mint az évmilliók óta a földben lévő szén körforgásba hozása. Lokálisan persze rosszabb a fatüzelésű korom belélegzése. Illetve a szemét és műanyag égetés már tényleg a legalja, és sajnos olyanok is élnek vele, akiknek nem lenne gond legalább a fát megvenni.
-
F-ECT$
titán
Ez a tiltás csak dieselre vonatkozik, vagy várható, hogy benzinesből is titlva lesz Euro x-től a behajtás?
-
F-ECT$
titán
Ezt a 6 hónapot már én is többször hallottam. Ez családi bevételre vonatkozik vagy egyénire? Illetve ha 2 autó van, akkor arra 6-6 havi mehet vagy a 2-nek együtt kell kijönnie a 6 havi bevételből?
-
F-ECT$
titán
Mennyivel jobb olyan autót szervizelni, ami tetszik, mint amit még a kinézetére is utálsz. Mert mindegyiket kell majd.
Ez azért erős leegyszerűsítése a dolognak. Nagyon nem mindegy, hogy az egyiket csak az évi kötelezőre hordod, míg a másikra még rá kell azon felül is évente pár százezer forintot költeni. (Persze a full megbízható márka / típus 1-1 darabja még így is lehet betegágy.)
Egyik ilyen példám apám, aki évi 50-60e kilométereket ment 20 éven át, és ezért a megbízhatóságra ment rá, az utolsó ilyen autója egy 1.9D Octavia volt, ami kiment a világból is, de mindig mondogatta, hogy neki egy Mercedes az álma. Aztán ~50 évesen át tudott egy E Mercibe ülni, de amikor harmadszor hagyta ott (=trailer kellett mindenféle előjel nélkül), akkor elment a kedve a márkától is, és a következő autója egy japán lett...
Viszont azzal egyetértek, hogy olyan autót nem szabad venni, ami nem tetszik / amit nem tudsz szeretni: néha a feleségem autójával kell mennem, és tiszta stressz leszek tőle 2 perc után
Új hozzászólás Aktív témák
- Xiaomi 15 - kicsi telefon nagy energiával
- Energiaital topic
- Mit tud egy retró kézikonzol?
- PlayStation 5
- Telekom mobilszolgáltatások
- Milyen légkondit a lakásba?
- Külföldi rendelések: boltok, fizetés, postázás
- Melyik tápegységet vegyem?
- Milyen széket vegyek?
- Jól áll az ARM-os Windows helyzete, de a játékoknál nem jön az áttörés
- További aktív témák...
- BESZÁMÍTÁS! ASUS Z390 i7 9700 32GB DDR4 240GB SSD 1TB HDD RTX 2070 Super 8GB NZXT H510 ADATA 600W
- Motorola G72 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- HIBÁTLAN iPhone 14 128GB Blue -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3017, 100% Akkumulátor
- LG 25GR75FG - E-Sport Monitor - FHD 360Hz 1ms - NVIDIA Reflex + G-sync - AMD FreeSync - HDR 400
- Asus TUF Gaming F16 (2024) FX607JV Grey - 16" - és Lenovo Legion Slim 5 RYZEN 7 8845HS
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest