- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- iPhone topik
- Mobil flották
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Nagyon erős ajánlat lett CMF Phone 2 Pro
- Samsung Galaxy Watch6 Classic - tekerd!
- Samsung Galaxy Watch7 - kötelező kör
- Megérkezett a Poco M6 Pro 4G
- Fotók, videók mobillal
- Samsung Galaxy S22 és S22+ - a kis vagány meg a bátyja
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
Bdanyy
addikt
válasz
F-ECT$ #228544 üzenetére
nem a kedvencem belvárosban parkolni (inkább megyek mélygarázsba, de utcán is ahova könnyű beállni egy alsóközép kombival, ott az a +20-30 centi sem okozna gondot az esetek 90%-ban, szélességben meg kevesebb a különbség), de ebben az árkategóriában park assist, meg 360as kamera valszeg úgyis alap (kivéve model y, ott úgy rémlik legalább eap vagy fsd kell hozzá, hogy parkoljon, 360 viszont azzal sem lesz olyan, mint a legtöbb autónál)
A rav4 meglepően szűk belül, tényleg egy camry kombi lenne az igazi. -
KoVee84
senior tag
Egy octavia kombi 4,7m, crv is pont ennyi. Egy kia sorento (ami tényleg batár) meg 4,8m... Justsayin
F-ECT$: ha alkalmazott vagy cégben, akkor maxold ki a kereted, ha meg a te céged, akkor 10-12M körül nézz vmit. Mondjuk Sportage Gold30, Honda ZRV, Renault Austral. Cégautó esetén fogyasztás úgy is majdnem mindegy, szóval én tuti nem vennék EV-t.
-
33as
senior tag
válasz
szabonagyur #228543 üzenetére
Ugye minden "relatív" erről a RAV4 milyen nagy, ez a kép jut eszembe:
-
F-ECT$
titán
válasz
szabonagyur #228543 üzenetére
Ez meglepő, én a Sportage-et kisebbnek gondoltam, de tényleg csak 1-2 cm van a 2 autó között. Ez a méret kérdés érdekes, utazni, pakolni jobb a nagyobb, de a városi ügyintézéshez meg szívás tud lenni a belvárosban. (Mondjuk épp a feleségemnek is keresgélünk valami városi szaladgálóst, olyat tervezünk venni, amibe én is be tudok ülni, ha ő épp nem használja, szóval ha olyan helyre megyek, akkor max nem a nagy döggel mennék.) De a kombi is szívás városban, ott a hossz miatt nehézkes a parkolás.
-
Eugene Roe
őstag
válasz
F-ECT$ #228541 üzenetére
Külföldit nem is mondtam
a 100-120km meg tökéletes electric range.
Azért hoztam fel a visszatermelést, mert a gyors technológiai fejlődés és akku ???-ek miatt az értékvesztés az komoly lesz az akksis verdán, de ha +2-3M értékvesztés 4 év alatt egy Toyotához képest nem tényező, akkor egyszerűbb a döntés.
-
F-ECT$
titán
válasz
Eugene Roe #228538 üzenetére
Nem feltétlenül kell "visszatermelnie" az árkülönbözetet az üzemanyaggal egy elektomosnak, elfogadom, hogy az drágább.
Országon belül 100-120 km-re megyek el, ez simán megvan oda-vissza is töltés nélkül.
Évi 1-2 alkalommal befigyelhet külföldi út is, de annyi kompromisszmot bevállalok a hosszabb utazási idővel.
-
F-ECT$
titán
-
Eugene Roe
őstag
válasz
F-ECT$ #228535 üzenetére
12-15k futásnál még kínkeservesen jön vissza az olcsóbb "üzemanyag". Szemmel látható már a spórolás, de nem nagy csoda
20-25k a tuti.
Mekkora távokra mész szülőkhöz, vagy gyakran pályán? Ott van házi töltési, vagy legalább közeli gyorstöltési lehetőség? ~180-200km feletti távnál kezd körülményes lenni az elektromos. Az alatt (főleg 160km alatt) minden rendben van.
Ha csak random cucc kell, akkor a Model Y szerintem kellően nagy 2+2 embernek, persze ha másodállásban költöztető vagy, esetleg 1 éjszakára is 3*90 liter sporttáskányi ruhával és két gyerekbiciklivel indulsz, akkor ez már nem lesz jó.
Nekem KIA, Hyundai nem jön be, de ez szubjektív. Az, hogy mindegyik belseje full műbőr pedig végképp halálos, de Y-nál még fogcsikorgatva elnézem.
-
saen
veterán
válasz
F-ECT$ #228535 üzenetére
Én elektromost személy szerint csak második autónak vennék, itt nem erről van szó. Pakolni is kell, így a SUV is kiesett, mert az nem arról szól, maradnak a kombik. Ha van pénz és itt van akkor szerintem egy hybrid a legjobb, főleg mivel fele város a használatnak.
Nálam ez a Corolla kombit jelentené, de persze más márkában is van ilyen. Én ez irányba mennék el.
-
F-ECT$
titán
Egy párszor már nekifutottam, de hátha most.
Korábban volt 1.6-os benzines Corolla Sedanom, de gyönge volt és a csomagtartója is kicsi.
Most egy 1.4 TSI Golf kombim van (10 éves), ez viszonylag jó már erőben és csomagtartóban, de kicsit elszomorít, hogy 4 éves kora óta mindig van valamit, amit a kötelező szervizen túl javítani / cserélni kell rajta, a Corolla megbízhatóbb volt.
Most az utódot keresem egy kombi vagy egy SUV formájában 4 főre, évi 12-15k km-re. (50% város, 30% pálya, 20% országút.)
Ami fontos, hogy jól lehessen pakolni, min 500 liter, de akár nagyobb csomagtartó, illetve lehajtott üléssel lehessen akár nagyobb / hosszabb dolgokat is szállítani vele. Egyébként 2 felnőtt + 2 gyerek a család, ritkán lenne 5 fő szállítva benne.
Keret olyan 20M Ft-ig, de nem kell feltétlenül a felső határhoz lőni. Első körben felmerült, hogy valami elektromosat vennék, ami tetszett benne: távolról kapcsolható fűtés/hűtés, minden helyzetben kellő nyomaték, talán kevesebb meghibásodási lehetőség, sentry mode (Tesla-ban van, nem tudom, hogy máshol ez mennyire jellemző), olcsóbb tankolás (még 70 Ft-os kWh áron is otthon). Mivel lehet, hogy céges lízing lesz, így cégautóadó sincs, no meg a zöld rendszám is egy ideig még jelent némi előnyt.
A kinézett típusok: Model Y, Ioniq 5, Kia EV 6. Ezekben már 75-84 kWh aksi van, tehát 300 km-t még pályán is elmennek, illetve a 4-5-7-8 év garancia is megnyugtató, ha mondjuk elszállna az aksi bennük. A Model Y a már említett sentry mode miatt is szimpi, meg elég nagy a csomagtartója is, de azért vannak ellenérzések is, pl az évek óta hazudott önvezető képesség, illetve a szerviz háttér silánysága. No meg a 6-800e Ft-os éves Casco se annyita tetszik. Kérdés, hogy elektromos vonalon van-e még más ajánlás? Van itt egyáltalán ajánlható kombi?
Aztán felmerült azért az is bennem, hogy tényleg szükségem van-e egy 20M Ft-os kocsira (sőt a kinézett konfigurációk akár 22-23M Ft-ig is elszaladnak). Lehet ha vennék pl egy Kia Sportage-et 14-15M Ft-ért, vagy egy Skoda Octavia kombit szintén 15M körül, esetleg ugyanennyiért egy Toyota Corolla kombit, akkor pénzben összességében jobban járnék, és kicsit kevésbé kapnék szívbajt, amikor valamelyik parkolóban rányitják az ajtót az autómra.
Szóval kicsit tanácstalan vagyok, kis inspriációért és esetleg nem túk régi tapasztalatokért jöttem ide.
-
Vismajor01
addikt
-
szebe
addikt
válasz
szabonagyur #228531 üzenetére
Képesben sincs köszönet sokszor. Alaprajz néhány ritka esetet leszámítva luxus.
Autóról is olyan képeket raknak fel egyesek, hogy sírni támad kedvem. 45 fokban döntött kamera, utazásokon készült képek (ahol inkább a háttér a lényeg, meg belóg a fél család) amikkel a csoportban vagiznak stb. Aztán elmész megnézed, és mintha a kutya szájából rángatták volna elő.
-
szabonagyur
félisten
válasz
zgospel #228528 üzenetére
Elég szomorú, hogy ingatlan hirdetés kép nélkül megy... anno amikor kerestük kivettük a szűrésből a kép nélkülieket egyből.
Ha el akarja majd adni akkor fog érte fizetni, ez ilyen, ingyen semmi sincs.
#228527Neoteric: na igen hátha eltűnnek a minden 2 napban felrakom az autót, hogy nézettebb legyen, vagy akinek fent van ugyanaz az autó 3-4 hirdetésben és mégsem törlik.
-
Gombinyó
őstag
válasz
szabonagyur #228526 üzenetére
Sztem se fog összedőlni ettől a világ, mikor egy 10+ éves autó ott kezdődik, hogy 2m huf.
Mit szóljon akkor, aki lakást akar eladni és milliókkal lehúzzák az ingatlanosok? -
zgospel
őstag
válasz
szabonagyur #228526 üzenetére
A magánszemély hirdetések jelentős része amit láttam régen csak az alap 6 ingyenes képpel volt hirdetve és leginkább a nepper hirdetések voltak 12 fotóval. Apám sem volt hajlandó 750et fizetni érte
ingatlan.com ugyanez, a legtöbb magánhirdetéshez nincs fotó.
Szerintem vészes, pláne hogy reklámok is vannak még az oldalon. Szerintem eleve nem a magánszemély hirdetések adták ki a nagyját a bevételüknek eddig sem, viszont nagy forgalmat generáltak az oldalon. Ha azok eltűnnek vagy csökkennek és csak a kereskedők maradnak akkor az nem hiszem hogy jót tesz.
Meglátjuk. -
Neoteric
addikt
Én sem értem a sírást, szerintem ez inkább arra lesz jó, hogy a a komolytalan hirdetések eltűnnek és csak az marad amit tényleg el akarnak adni. 10+M Ft-nál 10.000 HUF kb semmi, de biztos lesz aki ezt is beépíti a vételárba.
-
zgospel
őstag
válasz
szabonagyur #228507 üzenetére
Aztaku… Utoljára a motorom adtam el tavaly és 750 Ft volt a HD képcsomag egyszeri díja. Ez így brutál drágulás, szerintem a magánszemélyeket rendesen kiüti a platformról
A marketplacetől teljesen kivagyok, ott nem lehet szűrni, a kereső gyatra, és a sok analfabéta kretén még az autó típusát sem képes leírni, nemhogy egyéb adatokat… -
szabonagyur
félisten
válasz
BigBlackDog #228522 üzenetére
Amikor autókat kerestem azért a kínálat a hahun volt a legnagyobb, azóta passz.
Alternatíva, csak mennyire ismert. Rakhatom fel jofogásra is az autót, ha a kutya nem nézi meg.
Hirdetek cuccokat több platformon is, de kb. vinteden mennek el max, pedig régen jofogáson is mentek. Ennyit erről minek van hírneve.
-
ParmaBoy
tag
válasz
BigBlackDog #228522 üzenetére
Egyelore meg nagyon halovany, bar a marketinget toljak, nehany kereskedes fent van, de atfedesben a hahuval, lehet most jon el az idejuk, de nekem (hiaba tudok roluk) eszemben nem jutna ott hirdetni, keresni is csak parszor. Tul kicsik hozza. Meg...
Ugye az eredeti koncepcio ott az volt, h csak ellwnorzott, valoban "jo autok" lesznek, de szvsz elengedtek ezt a dolgot es johet mindenki, tamadjak a piacot, reszesedest akarnak szerezni a nagy tortabol.
-
BigBlackDog
veterán
válasz
szabonagyur #228521 üzenetére
Joautok.hu egyébként mennyire pörög? Az is egy alternatíva azért.
-
szabonagyur
félisten
válasz
tboldi #228520 üzenetére
Kérdés elbukik e. Szerintem sokan fognak erre játszani, hogy pár autóval kevesebb lesz, tehát szűkül a piac, ami kedvez azoknak akik kifizetik a díjat.
Meg ahogy fentebb is írták semmi sincs ingyen.
A Marketplace meg hááát azért erős reális alternatívának nevezni.
1-1 típus a specifikus témában azt mondom, hogy okés, könnyű eladni.
Nekem eszembe nem jutna a sok hülyével harcolni FB-n.
-
tboldi
nagyúr
válasz
szabonagyur #228515 üzenetére
De ha elbukik a hahu, muszáj lesz átpártolni máshova.
-
szebe
addikt
válasz
szabonagyur #228507 üzenetére
Újra felrakott hirdetéssel újraindul vajon?
Vagy hirtelen megnő majd a regisztrációk száma -
-
zeon.hu
nagyúr
válasz
szabonagyur #228507 üzenetére
Hirtelen mennyi bérelhető vagy 1 Ft-os jármű lesz...
-
válasz
szabonagyur #228507 üzenetére
Ez komoly
-
hdanesz
őstag
válasz
szabonagyur #228507 üzenetére
Asszem a hahu-nak ezzel reszeltek.
-
-
-
-
zgospel
őstag
Hahun végre minden hirdetés minden fotója nagyítható
Az új dizájnt még picit szokni kell, de használhatóbb mint volt.
-
diegho
nagyúr
válasz
f4lcon #228490 üzenetére
A tágasság elég relatív. Kollégám azt mondta neki túl tágas a Corolla cross és Yaris cross-t nézett, én a Corollába beülni sem tudok úgy, hogy ne érje a térdem a kormányoszlop alját, pedig csak 20cm-el vagyok magasabb nála. Kugába pedig úgy ülök be hátra, hogy nem éri a térdem a magamra állított első ülést sem. Tudom nem ugyanaz a kategória, de árban így is a kisebb drágább 20-30%-al.
-
-
válasz
diegho #228489 üzenetére
a Kuga 4604mm hosszú és 1882 széles
ehhez képest a Tiguan 4539/1842, a CX5 az 4575/1845, a Pug 3008 az 4542/1895, a Honda CR-V 4600/1855 (és a Rav4 mm-re ugyan ekkora) az Opel Grandland 4650/1905 a Lexus NX 4660/1865
ezek mind +/- 5 centin belül vannak külméretre
mi néztünk Kugát a CX5 megvétele előtt, nem tűnt jóval nagyobbnak a legendásan szűk CX5-nél. -
diegho
nagyúr
Ez tiszta sor, hogy a motor és a váltó gyengébb minőségű, viszont még így is kevesebb a probléma vele, mint pl egy Hyundai konszernnel és jóval kevesebbet is eszik. Igazából a Kugát nem tudom mihez lehet hasonlítani kategóriában, mert kb köztes kategóriában van méretben, legalábbis belül biztosan.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
Peterzon94 #228486 üzenetére
Neked szubjektíven melyik tetszene? (Akár ezek közül, akár más.)
-
dellfanboy
őstag
válasz
Peterzon94 #228486 üzenetére
van ellenvetésed a chatgpt ellen? mert így elsőre nekem max a mazda a rozsda miatt a többi jöhet
-
Peterzon94
tag
sziasztok, kis segítséget szeretnék tőletek kérni. “Megbízható” első autót szeretnék hosszútávra 3-4 millió környékén, ki mit ajánlana ebben az ársávban? Városi/vidéki használatra lenne, benzinesben gondolkodom.
chatgpt-t megkérdeztem, szerinte honda civic, toyota corolla, mazda 3, suzuki swift, vitara jó vétel lehet -
diegho
nagyúr
Ha már automata, akkor a Kuga-ban lévő milyen? Aki kisebb SUV-ot keres, annak szerintem még mindig a Kuga az egyik legjobb választás 11M alatt fogható.
Az 1.5EB is egy elég jó motor, oké olajban fut a szíj, de itt nem hallani problémákat, pedig amcsiban is ott van a motor 2019 óta.
A 2.5-es hibrid pedig szintén jó és 13M.
Ami még szerintem ígéretes az a Renault-féle 1.8 hibrid.
Sőt én az új 1.2 puretech-et sem zárnám ki, pusztán azért, mert a stellantis nem engedheti meg magának, hogy újra szart gyártson. -
Eugene Roe
őstag
válasz
tibbike01 #228478 üzenetére
Annyira már nem mentem bele / nem emlékszem. Én tavaly akartam új Kia Xceed-et venni, de végül lebeszéltem magam róla a fentebb jelzett problémák miatt, és amiért az új motort 160 Le helyett 140 Le-re úgy tették le, hogy fordulatszámlimitet kapott, így már Piggyback chiptuninggal se lehet visszatenni 180 Le-re...
(legalábbis nem volt kipróbált dolog ez tavaly ősszel)
Kia-Hyundainál még az is gond, hogy a tgdi füzetében fel van sorolva vagy 10 fajta olaj 0W30-tól 10W40-ig, és a legtöbb szervízben gondolhatod melyiket kapja az amúgy kifejezetten kényes motor, ami extra sok kipufogógázt enged vissza, amíg hideg a motor.
-
tibbike01
őstag
válasz
Eugene Roe #228476 üzenetére
Jól értem, hogy a száraz kuplungos váltóban is 2 kör olaj van és mindket körben 60-70k km körül kellene cserélni az olajat úgy, hogy a gyártó nem ad meg csereintervallumot mivel "élettartam olaj van benne?
-
rbalint88
addikt
válasz
Eugene Roe #228476 üzenetére
De, egy szar. Cegnel van jo par dct-s Hyundai, mindben legalabb egyszer szetesett a valto a garis idoszak alatt, volt akinek tobbszor. Es a gyartoi hozzaallas is negativ iranyba valtozott, garancialis felteteleket is atirtak es mar csak ket evet vallalnak a kuplungra, akkor is, ha a DCT-ben levorol van szo. Belteri minoseg se egy nagy eresztes, a tgdi motorok se hibatlanok, de legalabb a konkurensekhez kepest tobbet is esznek 0,5-1literrel, ehhez kepest viszont arazasban mar ott vannak lassan, mint egy VW, es olyan csoda nagy alkuk sincsenek, szoval en szemely szerint nem erzem az orias csiziot bennuk, hogy a sajat penzemmel rajuk szavazzak. Igy, hogy cegesben alam teszik, tokeletes es koszonom szepen, de hogy a sajat tizenmilliomat arra koltsem, az kizart dolog. Egyebkent a cegnel is az uj beszerzesek mar VW es Skoda, nem veletlenul - azok se hibatlanok, de a mindennapok sokkal kellemesebben telnek veluk
Amugy is miert vennel automatat, ha nem azert, hogy a dugoban konnyitsd az eleted, az meg igenis jar kuplungcsuztatassal. Ebben az esetben nem a user a hulye, hanem a termek nem megfelelo, azt nem tudom, hogy mar a tervezesnel kottaztak el vagy a gyartasnal voltak tuleroben a penzugyesek a mernokokkel szemben, de a vegeredmenyen nem valtoztat. -
Eugene Roe
őstag
válasz
Kanczy #228450 üzenetére
Én qashqai-t választanám.
Hyundai-Kia dct-nél fő gond, hogy a száraz váltót hibásan használják az emberek városban. Nem szabad csúsztatgatni fékkel (alapjáraton araszolnál a dugóban, és féket kicsit felengedve araszolni), mert az elégeti a rendszert. Külön extra, hogy gyárilag a mechatronika egységben se cserélnek neked olajat, mondván a garanciát pont kibírja.
Ha megtanulsz vele dugóban közlekedni, és cserélsz olajat 60-70k-nál akkor annyira azért nem szar. Mondom úgy, hogy én sose fogok száraz duplakuplungos autót venni
-
Biqci
aktív tag
válasz
attiss66 #228474 üzenetére
Inkább maradj is, mert a 9gen nem volt Európában forgalmazva. Az pedig nem igaz, ahogy már ki lett tárgyalva, hogy a 8-ra úgy általánosságban rá lehet sütni, hogy eszi a olajat. Használt autót vásárolni mindig lutri és igen, ki kell fogni
de a remény hal meg utoljára
-
attiss66
senior tag
válasz
Biqci #228471 üzenetére
A 9gen-t direkt írtam, mert valaki azt mondta, hogy a 8.gen-nek van az olajfogyasztásos problémája, de a 9.gen-nél már javítottak a helyzeten. De maradok én a 8.gen-nél, csak ki kell fogni a hibátlan motorműködést, mert elvileg ez is a Honda Accord erőssége/ha nem lett elbaxva a nem gondos tulajok által
/
-
st81
tag
válasz
Kanczy #228450 üzenetére
Mi is ilyen cipőben járunk (-állatok + kétheti ingázás a nyaralóba teljes felszereléssel) és egy készletes Renault Austral 1.33 tce automatát vettünk. Méretben nem nagy, de 1/3-2/3 arányban sínen tologatható a hátsó üléssora ami nálunk nagy piros pont volt. Franciásan puha az ülése és a rugózása. A motorja - még - 4 hengeres, és megbízható. Az automata fokozatmentes. Ezt érdemes kipróbálni, mert nem mindenkinek jön be (bár tud 7 fokozatot szimulálni).
-
Biqci
aktív tag
válasz
attiss66 #228464 üzenetére
Akkor a 9.generációs Honda Accord Sedan jobb választás lenne?
Csak mert itt 9gent írtál, lehet mellément
Szerintem a motor állapotára szemrevételezéssel semmi rálátás nincs. Ahogy fentebb a kollégák írták, a kipufogó esetleg támpont lehet, persze a csurog belőle a trutyi, akkor régen rossz. Ha lehet akkor Executive-ot nézz, mert az jobban felszerelt mint az Elegance, viszont az automata váltó ne rettentsen meg, nem elromlós fajta... -
tboldi
nagyúr
válasz
tboldi #228468 üzenetére
Áh, már nem tudom szerkeszteni, sorry. Megkövetem magam, már belekeveredek a szavakba.
A pontos okát nem tudom, de gyanítom, hogy a szekvenciális dupla gyertyás gyújtás miatt
lehet, hogy nemegyenletesebbugyan tökéletesebb az égés,illetveviszont a 8 szelepes kialakítás miatt nem annyira homogén a keverék az égéstér különböző pontjain, hiába érkezik oda perdülettel. -
tboldi
nagyúr
válasz
kenguru99 #228465 üzenetére
Azért a korom sem mindig egyértelmű jel, a Honda i-DSI motorjai is kormolnak kissé újkoruktól kezdve. A pontos okát nem tudom, de gyanítom, hogy a szekvenciális dupla gyertyás gyújtás miatt lehet, hogy nem egyenletes az égés, illetve a 8 szelepes kialakítás miatt nem annyira homogén a keverék az égéstér különböző pontjain, hiába érkezik oda perdülettel. A HC, CO és NOx kibocsátást sikerült csökkenteniük, de a koromrészecskéket nem.
A MiTo meg azért kormos nálam, mert időnként wide open throttle-lal megy, és olyankor dús a keverék.
-
hdanesz
őstag
válasz
attiss66 #228457 üzenetére
Mondjuk nekem volt 2 autóm is Opel 1.4 Ecotec motorral, sok helyen olvastam, hogy hajlamos enni az olajat. Egyik sem csinálta borzalmas mértékben. Talán fél decit max. egy decit töltöttem utána 10 ezer km-ként az olajcserék közt.
De bele nem látni sajna. Ezt vállalni kell.
-
kenguru99
senior tag
válasz
attiss66 #228464 üzenetére
"Más módon elvileg nem lehet eldönteni, hogy mennyire eszi az olajat, nem?"
A kipufogó végét megnézheted még. Ha fémtiszta, nem kormos, az jó jel. (feltéve hogy nem most raktak fel egy újat) Nézd meg a csomagtartót, hogy találsz e benne olajos flakont. Kérdezd meg az eladót, ha tulajdonostól vásárolsz. De alapvetően nem nagyon lehet megmondani egy használtautó vásárlásakor. Számolj vele. És ha eszik mondjuk 5 ezer kilométerenként 1 litert az nem egy nagy dráma, ha a magyarországon jellemző 15 ezer kilométeres átlag futással számolunk. -
attiss66
senior tag
válasz
Biqci #228459 üzenetére
A Honda Accord kombik nem gyönnek be. A régebbiek meg főleg. De pl a Passat kombik se, az Opel kombik se, a Peugeot se S508 pl. Ízlés kérdése. Az Audi A4 kombi bejönne, de TFSI benzines nem kell.
A Honda Accord Sedan 8.generáció európai/az amerikai verziót véletlenül se venném, az nem tetszik/ formatervezése nálam rendben van.
Maradok a 8.generációs Accord Sedan-nál. Jól át kell vizsgálni a kocsit, mielőtt vesz valaki. A motor állapotára elvileg az olajbeöntő nyíláson van rálátása az embernek. Ha nagyon tiszta akkor az már bizakodásra ad okot. Más módon elvileg nem lehet eldönteni, hogy mennyire eszi az olajat, nem? -
válasz
molnarpeter #228460 üzenetére
Ahogy nézem (honlapjuk szerint) a leontól pont elvették a dsg akciót (attól még készlet lehet), de az ateca 11.6-tól van 1.5 tsi+dsg (bár ha jól rémlik az is elég idős model már, ott is lehet az a gond mint a skoda karoqnál, bár legalább jóval olcsóbb).
szerk: hahun 10,6-tól leon kombit és 11,4-től atecát (1.5 tsi+dsg) kínálnak, azok elég jó árak manapság
-
Biqci
aktív tag
válasz
attiss66 #228457 üzenetére
Nem megfelelő olaj, nem megfelelő időben, előfordulhat. De ez több autónál előfordulhat. A Toyota 1.33-as is egy időzített bomba, ha nem végig 0W-20 lett használva, vagy talán 0W-16 volt az eredeti előírás, ha jól emlékszem. De a Hondanál maradva, a 9.gen Civic is az 1.8-as motorral is eszi, ha nem 0W-20 került bele. De a 2013-as modellévre módosították az olajlehúzó gyűrűket, így 2014-től ennél gyakorlatilag nem fenyeget ez a gond.
9gen Accord? Tudomásom szerint ez már nem jött Európába, így nagyon kicsi az esélye, hogy ilyet találsz.
Csomagtartó, ha ez gond, a kombit kell venni, sokkal szebb, mint a 7gen. Nekem 8gen Tourer volt, sokkal szebbnek és praktikusabbnak tartom, mint a szedánt, de persze ez ízlések és pofonok... Viszont nagyon tetszett a csomagtér ajtó távnyitás és zárás, amit asszem a szedán nem tudja... -
attiss66
senior tag
válasz
hdanesz #228454 üzenetére
Úgy vettem ki a videókból, hogy olajfogyasztással akkor kell számolni, ha nem volt megfelelő időben cserélve a motorolaj, tehát nem volt gondos gazdája. Vagy ez nem így van?/persze azzal számolni kell, hogy nem volt gondos gazdája
/. És, ha tényleg nagy az olajfogyasztás, akkor azzal mit lehet csinálni? Akkor a 9.generációs Honda Accord Sedan jobb választás lenne?
A videókban is láttam, hogy a csomagterekbe belekötöttek. Nekem jelenleg VW Polo Classic van, annak ideális az elrendezése és több literes is/Accord Sedannak 467l/, ha jól tudom 490l-es. Kisebb is megfelel. Nekem a látottak alapján jó az, elfér a Honda Accord Sedan csomagterében is sokminden. -
grizlisandor
veterán
-
hdanesz
őstag
válasz
attiss66 #228453 üzenetére
Olajfogyasztással lehet számolni kell. Több tulajtól hallottam már. Elvileg a 2012/6. hónap után gyártottaknál már módosítottak valamit és jobb a helyzet.
Nekem volt szedán Accordom, 2009-es 2.2 dízel. A csomagtere azért nem volt túl praktikus.
Nem tudom neked mennyire szempont.
-
attiss66
senior tag
Körvonalazódott mostmár, hogy milyen kocsit fogok venni/persze majd ha össze lesz gyűjtve rá a mani
/
Honda Accord 2.0 benzines sedan/merthogy a kombi nagy hombár, az valahogy nem gyön be, de a sedan teljesen rendben van/, valami jó sportos alufelnivel, 8.generációs-t/ 2008-2012/, fekete színben. Egy ilyet pl [link] 3milla körül. -
tboldi
nagyúr
válasz
rbalint88 #228451 üzenetére
Konyoklo fel ev alatt megzomult, ott a horpadas a konyokom helyen, pedig nem ott tamaszkodok, csak lerakom a karom.
Ne má’, ilyen még a rebadge-elt Fiatomban sincs.
Egyedül ez az egy zavaró dolog van így 17 évesen, még nem találtam ki, mit kezdhetnék vele. -
rbalint88
addikt
válasz
Kanczy #228450 üzenetére
Par gondolatot osztanek meg, ami esetleg mas megvilagitasba helyezi az autovalasztast ismet:
Gondoljatok at azt, hogy feleseged hatra ul. A gyerek alapvetoen nem igenyli (eleg a hangotok, hogy tudja ott vagytok, de nem kell mellette ulni), de ha megszokja, borzaszto nehez lesz leszokni rola. Plusz ha jon masodik gyerek, akkor megint cserelhettek autot, mert a kozepso ulesre csak egy fel feleseg fer be, barmilyen vekony is.A macska doboza viszont tok jol befer ket gyerekules koze.
A felsorolt tipusok mind egy kompakt tipus emeletes/felemeletes verzioi, erdemi helykinalattoblet nelkul, sokkal dragabban, rosszabb fogyasztassal es dragabb fenntartassal (gumi, biztositas), plusz altalaban a futomu is jobban raz - kemenyebb rugo kell, hogy ne boruljon fel kanyarban. Nezzetek meg egy Golf Prime-ot, olcsobb a T-Rocnal es sokkal minosegibb.
A felsorolt tipusok kozul meg mindig a VW-t vagy a Skodat vennem. A Daciaban uj a motor es 3hengeres, a C3-ban szinten, bar az az igencsak rossz hiru Puretech fejlesztett verzioja, igy ott reszemrol amugy se magas a bizalom. Qashqai ha meg az 1.33tce az legalabb egy meg izhato motor hireben all, a valto passz, altalanos minoseg/tartossag szinten passz. Hyundait nem eroltetnem, ujonnan eladja magat, de 3 eves en mar egesz mas arcat mutatja. Minden olyan konnyen farados bennuk. Nekem i30-am van cegesben, ujonnan kb suketszoba volt, mostanra ossze vannak esve a kederek es megnott a szelzaj, pedig apolva is van minden. Gumizaj eleve magas benne. Konyoklo fel ev alatt megzomult, ott a horpadas a konyokom helyen, pedig nem ott tamaszkodok, csak lerakom a karom. VW-ben ilyenek nincsenek… -
Kanczy
veterán
válasz
Kanczy #228188 üzenetére
Sziasztok!
Tegnap-ma végre el tudtunk menni a feleségemmel szétnézni, és kicsit változott a kép, gondoltam újra bedobom a kérdést. Szóval adott a szituáció:
Érkezik az első gyerekünk július végén, szeretnénk záros határidőn belül egy viszonylag tágas (hátul gyerek + feleség + kutya / macska) automata, sima benzin (vagy maximum mild hybrid, szerintem nem éri meg a hibrid felár a mi életvitelünk mellé) crossovert venni. A korábban kinézett modellek nagy része a beülések során kicsinek bizonyult (Puma, Captur, Kamiq, T-Cross, Yaris Cross, CX-30), úgyhogy egy osztállyal fejben feljebb váltottunk (akár árban is).
Havi ~500km autópályázás + Budapesten belül a gyerek cipelése oviba / orvoshoz / balettre, illetve nem-rendszeres munkahelyre ingázás a terv.
1. Dacia Duster (az új modell, 10.5M automata mild hibrid): Nagynak érződő, de valójában városban is kellemesen manőverezhető méretű autó, jó áron. Viszont kicsit fapados az anyagminőség, és előre elég szűkös a kilátás. A hajtásláncról sajnos nem tudok semmit, vannak itt tapasztalatok?
2. Hyundai Kona (11.5M körül a DCT 1.6 Style): Minden stimmel(ne), csak a DCT váltóról, illetve a garanciális ügyintézésről nagyon rosszakat olvastam itt, és a Hyundai / Kia topicban is. Mivel semennyire nem értek az autókhoz, olyan kocsit szeretnék, ami megbízható, minél kevesebbet kell vele szervízbe járni, nem kellenek különleges technikák a normális teljesítményhez, stb.
3. Nissan Qashqai (12M körül az automata 1.3): Elég jól összerakott kocsinak tűnik, kényelmes, modern, belül tágas. Cserében kicsit már túl hosszú (rosszul parkoló átlagos sofőrként a lélektani határom 440 cm volt), és csak 3 év a gari az autóra. A DCT + garancia kérdés előtt végül úgy zártuk ki, hogy „a Kona jobb csomag”, így már nem tudom…
4. VW T-Roc (11.5M DSG 1.5 Prime): kicsit keskeny a hátsó ülés, unalmas a kül-, és beltér + érzésre drága ahhoz, amit tud, bár ha jól sejtem, valamivel megbízhatóbb a többinél. Másrészt jót hallottam a DSG váltóról, kényelmes az autó, jó a vezetési élmény és az anyaghasználat, illetve okés a fogyasztása.
5. Skoda Karoq: kellemetlenül régi modell (2017), elég gyenge az anyagminőség (kopogós műanyag + dörzsölős kárpit mindenhol) a beltéren, baromi unalmas külső és belső. Hátul nagyobb, mint a T-Roc, de kb. ez az egyetlen előnye, és kevésnek érzem, hogy megérje a felárat.
6. Citroen C3 Aircross: érzésre egy ligában játszik a Dusterrel, csak talán picit gyengébb az összkép, úgyhogy a Qashqai-Kona pároshoz hasonlóan egy rivális kiejtette.
Először azt hittem, a T-Roc, vagy a Karoq megy át minden teszten, aztán ma délelőttig úgy éreztem, hogy a Kona aduász lesz…
Tudnátok segíteni, hogy a fentiekről mi a véleményetek, tapasztalatotok? Mit próbálnátok még ki, van olyan erős pályázó, amit kihagytam?
Nagyon köszi!
-
rbalint88
addikt
válasz
zgospel #228444 üzenetére
Nem sokkal
szvsz egy 2017 utani (faceliftes) Golf/Octavia/Leon kombi 1.4-1.5tsi-vel jol felszerelve minden realis igenyt kielegit, 6-8 evig auto lesz meg, nem nyugos es varoson kivul 1, varosban max 2 liter a dizel fogyasztaselonye, szoval szvsz nem eri meg a bonyolultabb felepitese miatt. Ha dsg-set veszel, arra ra kell szamolni egy millat 200-250ezer km korul es akkor megint ennyit elmegy.
Villanybol azert el kellene nezni messzebb, olyan 10 milla kornyekere, hogy igazan jot vegyel, ami alkalmasabb a hosszabb tavokra is. Pl: [link] (biztos van olcsobban, en csak azokat rakom parkoloba, amiben memorias ules van, mert viszonylag gyakran hasznalom en is felesegem autojat es ez elegge hianyzik az eGolfbol) -
Sziasztok,
Dobozos kisfurgont akarok venni elsősorban háztáji kulcsos autónak (*) + ha már így alakul (**), akkor potenciálisan tervbe van véve havonta párszor Bp-Schwechat-Bp kör is vele.
(*) pl. kertibiszbaszkodáshoz: mulcs, ágyáskő, gyepszellőztető, etc.; hobbikoskodáshoz: bicikli, kismotor szállítása; illetve akkor ezzel még az örök kötelező "beférjenámamosógépis" szempont is ki van pipálva, amivel aztán soha senki nem él kétszer egy jármű életútja alatt, de talán még egyszer sem...
(**) a forgalomban "meghajolt" a benzines 2006-os Grande Punto, amit még én adtam tovább kulcsos kocsinak, ami végül is valószínűleg nem is baj, mivel a GTK-ra (95%, hogy az lesz a vége..) többet fizet majd a biztosító, mint amennyiért el lehet volna adni abban az állapotban, ahová le lett lakva; én meg úgyis terveztem valami pályára alkalmas dobozos beszerzését, csak újat, illetve pár éveset, így most összekötném a kettőt; DE! mivel a közösködésben ugyanaz lenne az elsődleges törzsközönsége, amely a Puntot is "elhasználta" az évek alatt, így nem tennék bele 6-7M pénzt.
Abszolút nem értek a furgonokhoz, így csak a paramétereimet írnám le, hát ha tudtok segíteni:
- üzemanyag: dízel
- keret: 2M
- méret: Caddy, (kis) Transit, Berlingo, etc.Referenciaként egy hirdetést elmentettem; nagyjából elég, ha pont ennyire esztétikus és ennyit tud: [link]
Előre is köszönöm.
PS: Egyelőre csak Skynet faggatását adtam ki gebinbe, ezt kaptam:
Az általad megadott ársávban (1,5 millió forintig) és az általam felsorolt modellek közül a Ford Transit Connect (2002–2013) és a Volkswagen Caddy (2000–2005) emelkedik ki megbízhatóság és üzemeltetési költségek szempontjából – de mindkettő más erősséggel:
⸻
1. Ford Transit Connect
• Motor: 1.8 TDCi – jó fogyasztás, egyszerű szerkezet.
• Előny: Olcsó alkatrészek, jól bírja a terhelést, könnyen szerelhető.
• Hátrány: Karosszéria hajlamos a rozsdára, főleg a küszöb és a hátsó ívek.
Ajánlott, ha olcsón szeretnél fenntartható, strapabíró munkaautót.
⸻
2. Volkswagen Caddy
• Motor: 1.9 TDI (PD) – legendásan tartós motor.
• Előny: Jó anyagminőség, megbízható hajtáslánc, hosszú élettartam.
• Hátrány: Drágább alkatrészek, lehet, hogy több futás van benne ezért az árért.
Ajánlott, ha fontos a hosszú távú megbízhatóság és nem zavar, ha az autó már sokat futott.
⸻
Konklúzió:
Ha minél kevesebb pénzből akarod fenntartani, akkor a Transit Connect a jobb ár/érték arányú választás.
Ha tartósabb autót szeretnél és belefér a drágább alkatrész, akkor a VW Caddy jobb hosszú távra. -
zgospel
őstag
válasz
rbalint88 #228442 üzenetére
#228440 Micsurin értem, köszi!
#228442 rbalint88 Igazából abban szeretnék iránymutatást, hogy egyáltalán milyen üzemanyagtípus lenne nekem ideális és milyen árkategóriát célozzak meg hozzá.
Erre a felhasználásra mi lehetne a racionális "best buy".
Amit még elfelejtettem leírni, hogy 6-8 évre kellene a kocsi.Úgy érzem 4 milliót nem szívesen szánnék 15 év körüli vagy bőven 300 ezer fölött futott dízelekre, sem benzinesekre.
Ha dízel a javasolt, akkor már inkább néznék 2.5m körül Kia Ceedet, valami 2.0 HDI-t, vagy régebbi Volvo 2.4D-t. Az 1.6 Giulietta jó tipp, nem ismertem a motort egyáltalán.J Astra 1.4T az elég valószínűtlen, valamivel drágább fenntartani mint a H-t, kényesebb a motorja, ugyanolyan Opeles faszságok miatt lehetne ugyanolyan gyakran nyitogatni a géptetőt, és mindezek tetejében még a fogyasztása is elmarad az 1.4 TSI-től.
De fogalmam sincs hogy hibrid vagy éppen egy plug-in jobb lenne-e, amiért megérné a 4-5 misis ársávban nézelődni.
Azt is nézegetem nincs-e valami értelmes elektromos 5-6 millió körül, mert még a rezsivédett kereten túl is kb 2-3 literes fogyasztásnak megfelelő pénzért lehetne vele eljárni, és megkímélném magam a szervizek jórészétől is. Egyedül az a havi 2x160 km-es utam lenne necces a hatótáv miatt, mert ott nincs töltési lehetőség, és végig 110-130-cal lehet (kellene) menni
Erre azért szívesebben szánnék többet, mert valamennyire meg is térül az évek során, kuplungolgatnom sem kell, nézegetnem a nyomorult motorteret, sem évente 2-3x aláfeküdnöm.
5-6 milliót dízelre vagy benzinesre elköltve nem érzem hogy sokkal előrébb lennék, mintha ennek az összegnek a feléért vettem volna, de lehet rosszul gondolom. Kicsit vakon vagyok.Nem tudom ezek után könnyebb lett-e bármit mondani
-
rbalint88
addikt
válasz
zgospel #228435 üzenetére
Hozzavetoleges keret nelkul marha nehez barmit mondani. Nagyon mas eredmeny jon ki, ha 3 v 5 v 10 misibol kell ajanlani, amin tul aztan meg ott vannak a te szubjektiv szempontjaid is (tetszik-e, kenyelmes-e, vannak-e kizart markak). Pl J es K Astra, valamint Golf 7 es Passat van AGR ulessel, kategorian belul ezek eleg csendesek, 1.4T es 1.4-1.5tsi kelloen dinamikus es talan fogyasztasban is van annyira alacsony, hogy ne gondolkozz dizelben.
-
Micsurin
nagyúr
válasz
zgospel #228438 üzenetére
159-et már meg megnyalja a rozsda és a futóműve is jóval drágább.
Plusz ezek az 1.6-ok jelentősen fiatalabbak még jobb állapotban és alapvetően stabil jó konstrukciók.Az 159 egyidős lenne a H-dal, nem feltétlen nyernél többet 1-2-3 évnél gond/probléma mentességet tekintve. De legalább magasabb a fenntartása a futóműnek minimum a hazai utakon.
-
tboldi
nagyúr
válasz
zgospel #228435 üzenetére
Ha nem is pont ezt a példányt, de ezt a típust ezzel a motorral.
Először MiTót akartam linkelni, de most nincs olyan, amit érdemesnek tartottam. Meg ugye 3 ajtós, de a keret nélküli ablak sokkal mencibb.
-
IreN!CuS
őstag
Fiat Tipo Mirror 1.4 szívó 95 le
2019 57e km végig márkaszerviz
Metál kék
R17
Többi meg egy eléggé hasonló huha-s hirdetésből ami egész pontosnak tűnik:Olyan 4.3-4.5 közé tenném, de eléggé kevés ilyen eladó kocsi van. 1-2 parkolós karc az első és hátsó lökhárítón és a felniken ( asszony if know...
)
zgospel: azért több van ebben mint 800 kp
-
zgospel
őstag
Segítsetek legyetek szívesek az alábbi témában, jól jönne pár kívülálló vélemény, mert önmagamban csak csapkodok ide-oda már hónapok óta.
Költöztem, jóval többet kell autóznom mint korábban, de a lakásban is vár még rám 1-2 nagyobb dolog, ezért látni szeretném a közelgő nagyobb kiadásokat (konyha, fürdő, kert, autó stb).Korábbi autóhasználatom:
- H Astra 1.8 benzin, 1.3 tonna, 140 LE, 175 Nm
- évi 6-8 ezer km futás, heti 1-2 használatból, főleg Bp rövidtávok, néha M0 és M7
- 7 és 7.5 liter közötti fogyasztás
- 370 ezer km van a kocsiban, fényezése körbe teljesen szar, műszakilag nagyjából karban van, megbízható
- piaci értéke saccra 7-800 ezer Ft lehet
- hosszú utakra kényelmetlen, a hangszórók iszonyat gyengék, 130-nál bántóan magas motorzaj (4 ezres fordulat), de a szélzaj elviselhetőJelenlegi autóhasználatom:
- napi többszöri rövidtávok Bp külvárosban
- heti 1-2x M0 20-30 km távokon
- havonta 1 alkalom 2x160 km autópályánJövő szeptembertől:
- a jelenlegin felül heti 4-5 alkalommal 100 km M0-n, csúcsidőben
- a napi többszöri rövidtáv heti 2-3-ra csökkenne
- évi 20-25 ezer km futás várhatóAz Astra M0-n és autópályán nekem már kényelmetlen, nagyon zajos, ha napi 1 órát fogok autóban tölteni, akkor azt komfortosabban szeretném.
Elkezdte csipegetni a vizet, egyik ajtóélen megjelent a rozsda, stb-stb, szóval kellene rá költeni egy nagyobbat, saccra 400 és 800 ezer Ft között az igények függvényében.
Ha rá is költeném ezt a pénzt, nem lenne tőle kényelmesebb, csendesebb, felszereltebb, bár műszakilag hosszú évekig nem lenne vele semmi.Szempontok egy másik autóhoz:
- tempomat, bluetooth, tolatóradar
- jóval alacsonyabb motorzaj, valamivel alacsonyabb szélzaj
- kényelmesebb ülések
- hasonló menetdinamika, a több nem baj(kb 1.2 TSI szintje lehet ez a mostani)
- megbízható, ésszerű összegből fenntartható, nem kell hetente nyitogatni a géptetőt
- fogyasztásban jó lenne valamivel lentebb menni
- 5 ajtó preferált, de lehet 4 is
- méret kb mindegy, az Astra bőven elég, de felőlem kisebb is vagy nagyobb is lehet
- egyszerűbb dolgokat magam szerelemSzerintetek milyen típusokat lenne érdemes ehhez nézegetnem?
Dízel, benzin, vagy hibrid?
Esetleg PHEV? Otthoni töltőre be tudnék ruházni, de fogalmam sincs mi a matek fogyasztásban, napelemem nincs, áramfogyasztásom átlag 100 kWh / hó.
Ársávban hol lenne érdemes nézelődnöm? -
IreN!CuS
őstag
Sziasztok,
Van autós beárazós topic csak én nem találtam vagy igazából csak menjen fel a hahu-ra ott állítsam be az adatokat és nézzem meg mi lehet az ár?
-
-
válasz
footy #228429 üzenetére
Puretechhel valószínűleg elég nagy szerencséd volt. Előfordul ilyen, nekem is volt 2007-es i30-asom 1.4 benzinnel amiről utólag kiderült hogy nem túl jó konstrukció (nem puretech szinten de érzékeny). Nálam 10.5 évet és 160k-t bírt nagyobb gond nélkül (mondjuk jó olajat kapott és rendes időszakonként, karbantartás mániás vagyok).
A rav4-en már 2 elektromos csomagtartó teleszkópot cseréltek gariban, anyagár 650k+ (per csere). Ha gari időn kivül behal biztosan manuálisra cseréltettem ha sikerül (nekem nem is kellett volna, első radart csak így adtak csomagban...)
És igaz hogy a hangszigetelés is vacak (utólag megcsináltattam).
Szóval ez nem egy ellentmondó válasz akart lenni, nincs tökéletes autó
-
footy
addikt
válasz
sagesz93 #228428 üzenetére
Erdemes azert ezt mas szempontbol is atgondolni:
Szvsz a Toyotak borzasztoan tul vannak arazva, foleg a magyar piacon. Ertem en hogy bulletproof a hajtas, de ha nem volt gazdaja akkor ez sem all. Aztan ott van az meg, hogy nem csak hajtasbol all az auto(nezd meg mennyibe kerul a elektromos csomagternyito, a nem ritkan elofordulo fejegyseg hiba javitasa). Persze szubjektiv kinek mennyire fontos, de a belter is az elozo generacios europai autok szintjen van.(nem csak anyagminosegben hanem az infotainment tudasaban is) Szoval a jo minosegu Toyotat ugy hivjak hogy Lexus, ha pedig azok arat meglesem leginkabb csak nevetek.
Mielott megvettem a C4 Picassot megneztem egy Rav4 hibridet is, de miutan beleultem nem kellett sokat gondolkodni hogy melyik legyen. (Nem csak az anyagminoseg+infotainment hanem praktikum es helykihasznalas miatt is)
Majd 4 evig volt meg a Picasso a hirhedt 1.2 Puretech motor+automata komboval es semmi extra koltseg(az atmenetileg magas olajfogyasztast garanciaban javitottak) nem volt a hasznalat alatt.
Szoval mielott elkolt valaki milliokat egy igeretre erdmes lehet megfontolni egy olyan autot is ami mondjuk nem agyonuthetetlen hireben all, a kulonbozetbol felretenni egy kicsit barmi esetre es ha minden jol megy akkor nem is kell hozzanyulni, ha meg kell akkor van mibol. -
válasz
f4lcon #228424 üzenetére
Én is úgy tudom hogy az ecvt meg általában az elektromos rész toyota licensz (de nem toyota), a többi, főleg a motor Ford. Én kezdetektől rosszat hallok a motorokról (csak sok gyorsan a szevizbe kényszerül szintig), amivel kapcsolatban volt aki nyugtatott hogy semmi bajuk, de úgy tűnik mégis. Én is néztem hogy milyen olcsók a használt hybrid ford kugák. Nyilván benne van a sok akció is, de amikor én vettem (21 októberi rendelés) akkor még nem volt relevánsan olcsóbb a kuga mint a rav4. Most legalább 3 misivel kevesebbet érne a kuga mint a rav4-em, az azért már elég fájdalmas..
-
plusz az újonnan az országba lomizott PHEV-eknél eltűnik a zöld rendszám felár. fehér rendszámmal már sokkal kisebb a kereslet egy PHEV-re, mint amíg megvoltak a zöld rendszám előnyei
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
sagesz93 #228415 üzenetére
Azért mert rosszabb mint a Toyota. Csak maga a hajtási elmélet Toyota licensz a kivitelezés Ford(osra sikerült). Pl a motor saját tervezés, a HF is ami hajlamos megrepedni. Az akkumlátor (Samsung SDI) hajlamos túlmelegedni és emiatt gyorsan lemerül. Kezdetben voltak vele kuplung problémák is.
-
sagesz93
addikt
Sziasztok,
Valaki tud valamit a Ford Kugákról? FHEV és PHEV formában, a RAV4-el összehasonlítva sokkal jobb áron kaphatóak, van ennek konkrét oka? Pl: [link]
Illetve az árak sem nagyon különböznek FHEV/PHEV fronton, én tudnám otthon tölteni, tehát PHEV-t vennék, de miért nincs meg a felára használtan? Valami nem stimmel itt, homályosítson fel kérem -
futo001
senior tag
válasz
kapal #228412 üzenetére
Bocs, ez hosszú lesz, de előre leszögezem nincs harag, mindenki mástól pedig szkúzi a hosszú offért.
Valamennyire egyetértek veled és éppen ezért soha nem terveztem kínai autó vásárlását ezelőtt. De ha belegondolsz, Tesla, Hyundai, Subaru is többnyire behozza az autóit, ők sem itt termelnek többnyire és lássuk be kimondottan népszerűek egész Európában, hosszú ideje. A BYD szerintem főleg nekik konkurencia, nem az európai márkáknak. Mi eredetileg, mint fent is látszik, kimondottan nyitottak voltunk a BMW-re, újan és használtan is. De mikor a kereskedő azt mondja, hogy beleteszi a tech csomagot meg az akusztikus üvegezést meg még valamit 17 ezer Euróért, a BYD pedig ingyen, a Kia meg a Hyundai 3000 Euróért többet is, az egy picit elgondolkodtad: azért tanultam és güriztem annyit, hogy többet fizessek a kevesebbért vagy hogy minnél többet kapjak a pénzemért? Mert itt már nem pár 100 Euróról van szó színre fújt tükörért. Ok akkor legyen pár hónapos használt: továbbra is 13 ezer Euróval drágább, már kevesebb garival és még mindig alacsonyabb felszereltséggel. Kicsit jobb de nem sokkal.
De ki felelős a helyzetért? Én, aki nem akarok többet fizetni a kevesebbért, vagy akik versenyképtelenné tették az európai autóipart? Szerintem vezetőink tartják a szöget az európai autóipar koporsója fölé, mi csak lassan kocogtatjuk azt. Lehet támogatniuk kéne az ipart, akár R&D laborokkal, adóengedményekkel, lazább előírásokkal és kevésbé erőltetett ütemtervvel a jövő megkötéseit illetően.
De felelős a gyártó is: ők is, mint a kínaiak vagy kóreaiak, áramvonalasíthatnák a kínálatot és felszereltségi szinteket. Vicces, de költséget lehet csökkenteni úgy, hogy közben többet adsz az egyszerűsödő folyamatok, raktározás és tervezés útján. Amúgy ez meg fog történni, nem hülyék ők sem.
A tarifaháború is egész érdekes szövetségek fele viheti Európát, Kínát és Kanadát ami hosszú távon gyümölcsöző is lehet. Ebből a megfontolásból sem feltétlenül úgy kell már nézni Kínára, mint akár 2 évvel ezelőtt.
Az egyedüli pici megbánás részemről a Skoda miatt van, mivel nagyon jónak tűnnek, elég jó dizájnt és felszereltséget adnak kimondottan versenyképes áron. Emiatt valóban van egy kis rossz szájízem és ez az, amit nem tudok magamnak sem igazolni érvekkel. Valamiért BYD lett.
Amúgy pont ma hallottam, hogy BYD épül(t?) Magyarországon, szóval igazából annyira nem is lőttünk mellé és ehhez a munkahelyteremtéshez is hozzájárultunk picit. Véletlen, de szépen betalált.Mi pl a boltban adott márkájú sajtot veszünk, mert a házunktól 13km-re egy családi farmon készül és nem csak minőségi, de a család is megérdemli a forgalmat és inkább támogatom őket. Boltba is a helyi láncba járünk, Lidl vagy Aldi nagyon ritkán esik meg, mert a helyi lánc nagyobb hányadban árul helyben termelt élelmiszert. Drágább, de nem sokkal.
Viszont itt most egy autóról van szó, nem annyira alacsony értékben, amit szeretnék több évig használni. Nem mellesleg a gyári szerviz, mint kiderült 16km a háztól. Sok szükség ne legyen rá.
-
kapal
tag
válasz
futo001 #228406 üzenetére
Már nem minden Kínában gyártott cucc ratyi vagy béna, de azzal is tisztában kell lenni, hogy minden behozott autó egy újabb szeg az európai gyártás koporsójába. Csak aztán, aki ilyen kínai kocsit vesz, ne reklamáljon majd, ha a munkahelyének a szolgáltatása vagy terméke iránt nem lesz fizetőképes kereslet, mert megnő a helyi munkanélküliek száma.
-
hdanesz
őstag
válasz
hdanesz #228331 üzenetére
Üdv mindenkinek,
Úgy néz ki sikerült leszűkíteni a kört két autóra.
Az egyik - 2019-es 2.0 TSI (190lóerős) DSG-s kombi Octavia, 179 ezer km-rel, a másik pedig egy 2016-os Superb 1.4 TSI (150 lóerős), hatos manuális váltóval 194 ezer km-rel.
Árban kb. ugyanott jönnek ki, mert bár a Superb kicsit olcsóbb, de arra kell 4 gumi.
A felszereltségnél a Superb annyit tud többet, hogy van holttér figyelő, ill. hátsó ülésfűtés míg az Octavia-ban LED-es a fényszóró. Amúgy kb. forma-forma a két autó.Méretben az Octavia nem sokkal marad le a Superb-től és csak egy újabb autó, valamivel kevesebb futott méterrel, plusz a motor is jobb véleményeket kap. Inkább azt ajánlanám nekik.
Szerintetek?
-
futo001
senior tag
Elmentünk megnézni 3db i4-et, amit nem tudtunk, hogy egy BYD szalon árulja őket. Azt sem tudtam, hogy itt van ilyen. Nem nehéz kitalálni mi történt.
Amíg szakadt az eső beültünk a szalonban álló Sealion 7-be, ami lenyűgöző belülről. Elállt az eső, kimentünk megnézni az i4-eket, beültünk az elsőbe (5 hónapos, 4e km), nagy csend senki nem szól semmit, majd mondom páromnak ez nem OK, nem fogott meg. Mondja őt sem. Meg se néztük a többit, ki se próbáltuk, visszaadtuk a kulcsot, elvittünk egy teszt Sealion 7-et, majd visszavittük és kifizettük a foglalót az utolsó darabra ami elérhető az országban. Majd jó messzire kell menni érte, de legalább meglátjuk mi a hatótáv.
-
válasz
f4lcon #228403 üzenetére
Ha benzines motorokról van szó, akkor egyáltalán nem jellemző rájuk az olajfogyasztás. B jelölést a mild-hybrid korszakban kaptak, előtte T jelöléssel futottak, de már akkor sem ették az olajat 2017 után.
Dízelekről nem tudok nyilatkozni, de a mai napig nem értem, hogyan adhattak B jelölést a dízeleknek is?
-
-
futo001
senior tag
válasz
rbalint88 #228398 üzenetére
Köszi a tippeket, az Elroq-ról sem hallottam még.
Naggggyon király és az ára is.
Este írt az egyik kereskedés ahol voltunk, hogy kedden érkezik egy kanári zöld Enyaq Coupe RS. Néztünk pár képet, hát nem rossz. Megyünk megnézni.molnarpeter
Egyelőre nagyon hajlunk rá, mindenki csak áradozik róla. Most az Enyaq RS kicsit bezavart ugyan.
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung S23 128GB / normál állapotban / 12 hónap jótállásal
- Bomba ár! Fujitsu LifeBook U7310 - i5-10GEN I 16GB I 256SSD I 13,3" FHD I HDMI I Cam I W11 I Gari!
- Apple Watch SE 2 44mm, Újszerű, 1 Év Garanciával
- Készpénzes számítógép PC félkonfig alkatrész hardver felvásárlás személyesen / postával korrekt áron
- Samsung Galaxy A04 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest