- Mobil flották
- Yettel topik
- Kezünkben a Honor Magic V5
- iPhone topik
- Megérkezett a Pixel 5 és 4a 5G
- Telekom mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy Watch4 és Watch4 Classic - próbawearzió
- Xiaomi 15 - kicsi telefon nagy energiával
- Samsung Galaxy S22 Ultra - na, kinél van toll?
- Samsung Galaxy Watch7 - kötelező kör
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
hobizoli
nagyúr
válasz
zoo8800 #227028 üzenetére
inakbb az, hogy itt az eszak balkanon is németautófétis van, a Skoda meg azon belul is a legolcsobb, es ugyanaz a hardver van benne a gepteto alatt, mint a 1.5x annyiba kerulos Audi-ban
viszont olyan hibakkal amiert egy franciat, olaszt temetnek, a nemetre siman ratapsoljak 2x-t is, mert aaa hat ez nemet, meg csak "egyedi hiba"
aztan tele vannak a markaforumok az ilyen "egyedi" hibakkal, meg a tobb szazezres javitasaikkal
a hirhedt olajszivattyu hatszogtengely lenyalodas utan se kezdtek el drasztikusan esni a hasznalt nemet auto eladasok, meg az arak, es tertek at masra a flottauzemeltetok se, pedig az egy motor+turbo kuka helyzet volt, ha beutott a szar
elso 3-4 evet kibirta, oszthe'... nekik csak ez a lenyeg
a tipikusan nem flottas autokban meg azt se tudod 10+ evesen se hol van az olajsztivattyu, meg hogy csak egy van benne, vagy ketto -
RA541
csendes tag
válasz
zoo8800 #217881 üzenetére
Eggyel nagyobb kategória valóban kényelmesebb lenne a mindennapokban. Azonban itt azonos állapothoz magasabb vételár is fog tartozni. A Focusokat és Golfokat (Octavia, vagy esetleg Rapid, bár az inkább köztes méret.) nézegettem, ott már hozzá kell tenni egy kicsit.
Köszi, olvasgatok még a témában, mi is lenne a legmegfelelőbb. -
-
akooos
veterán
válasz
zoo8800 #205851 üzenetére
2004-es Golf 5-öm volt DSG-vel, 2.0 PD BKD. 145k km volt benne (állítólag) mikor megvettem Németországban, SOHA nem volt benne váltóolaj cserélve. Mikor hazaköltöztem és honosítottam, utána volt benne az első olajcsere, ahol azt mondták, hogy ha nem volt 60k km-nél cserélve, akkor többet sosem kell
Érdekes hozzállás, valószínűleg többen követik ezt a fura elvet.
(Hozzáteszem, soha semmi baj nem volt a váltóval sem előtte, sem utána, pedig a gyári 140 helyett 180 lóerős lett később az autó 400 nm-el)
-
-
[CS]Blade2
addikt
válasz
zoo8800 #189545 üzenetére
Egyenlőre csak nézelődőm. Most vittem a 2001-es vasat új kuplungot beszereltetni. Előtte ment a vacillálás, hogy kuplungot vagy autót cseréljek. A kuplung lett, nélküle egyébként sem tudtam volna megnézni pár kereskedést sem.
Elég tág határok között nézelődőm:
- Lehet, hogy elég lenne egy 2007 körüli 2-es Focus. Ismerős most vett egyet 1.080.000-ért. 1.6 sima motorral, de kombit és külföldről behozottat. Én ferdehátút keresek.
Olvastam, hogy a változó szelepvezérlésesbe az is el szokott romlani, és dupla katalizátor van 4 lambda szondával. 300.000 a katalizátor.
- x évjárat felett viszont csak a változó szelepvezérléses van, így az már szívó létére költséges tud lenni. Egyébként a felhasználáshoz a turbó nem is illene, x évjárat után már csak turbó van. Jó ez csak 2018 vagy 2019 óta a Focusnál.Csak városba megyek szinte, néha extrém rövideket, de a leghosszabb is 10-15km, maximum egy nap egy 50-60km-t. Tudom, hogy ez mennyire nem fekszik egyik motornak sem, a rövidebb élettartammal számolok motor és kipufogó rendszer terén.
Az előző 14 hónap alatt mentem 9000km-t. Nekem évi 10.000km extrém városi használatra kellene. Szeretném lehetőleg kb. 20 éves koráig használni, már, ha a mostaniak elmennek addig. Nem valószínű, egyre rosszabbakat gyártanak.
A felszereltség nem pálya. Szervó legyen, elektromos ablak. Mp3 lejátszás nem lenne rossz. Ha lenne lehetőség színben válogatni, akkor egyszerűbb fényűt keresnék. Fehér, szürke, max. barna.
Focus-on kívül még a Honda Jazz-ek tetszenek, de abból inkább a 2015 utániak. Az az 1.3-as motor és a csomagtartó még jó is lenne a célra. Vezetés élménye miatt jobb lenne nem hátralépni az mk1-es Focushoz képest. A rövid utak miatt elég lenne az 1.4-es is, de az Focusban x évjárat után ugye nincs. Ellenben nincs ellenemre, ha 1.6 és 100+ ló, egyébként a meglevőnél is néha hiányzik pár ló. Súly/lóerő arányban nem akarok semmiképp hátra lépni.Hondában is elcs.ett példányok vannak meghirdetve: [link] Ebbe pl. 15.000km van papíron. Gondolom boltba járni vették, és már 4x cseréltek benne olajat.
A másik meg a kínálat alja: [link]
Manuális váltós 4 millió alatti 2015 vagy újabb: összesen 3db van hirdetve. -
Somatom
veterán
válasz
zoo8800 #187355 üzenetére
Én ezzel másképp vagyok. Volt emelt 4Runnerem. Most meg minden hónap felét 2 méter magasan töltöm. Jópofa, de annak is megvannak a hátulütői. Szerettem a Prelude -ben, hogy olyan volt a kanyarban, mint egy gokart. A 4Runner, meg mint anno a Wartburg a János hegyi szerpentínen. Na, most borulunk, vagy nem borulunk?
-
válasz
zoo8800 #186876 üzenetére
Nagyszerű hír, neked is köszönöm! Összegezve az olvasottakat, ezen autóval sem lőhetek nagyon mellé, ha vásárlás előtt elviszem átvizsgáltatni. Mondjuk olyan széles kínálat az 1.4 T-Jet MiTokból sincs sajnos. Néhány darab mindössze.
Hirdetésfigyelő beélesítve, meglátjuk mit hoz az élet.
-
kisza25
félisten
válasz
zoo8800 #186816 üzenetére
Ő mondta, lehet 1000km-re gondolt, de 100-at mondott. Igazából az is sok, mert 15 liter/10000km, na mindegy.
A golfot most néztem pont júniusban lesz egy éve, hogy cserélve lett az olaj, nem hiányzik belőle, de szép fekete, sokat megy helyben.
Az ibiza alja olyan, mint a golfé, de mondjuk csak 10 éves, az olajat még nem tudom mérni, mert csak 500km-t mentem vele csere óta, azóta nem hiányzik belőle
A tipo 10000 km alatt evett meg 3dl-t, de még bejáratós volt. -
BigBlackDog
veterán
válasz
zoo8800 #182326 üzenetére
Igen, ezt már olvastam. Ami le van írva, azt jónak gondolom, csak nincs minden definiálva. Pl. hol mérték (gondolom nem mindig ugyanazon a szakaszon)? Útburkolattól eléggé tud függni a belső zajszint.
Itt kiválasztod a márkát és a típust, majd rányomsz a "Suchen" gombra, a találatok sorában pedig a PDF linkjére kattints!
-
BigBlackDog
veterán
válasz
zoo8800 #182321 üzenetére
Hmm... Ez az adat honnan van. Adac oldalán a Scala adatlapján 67.6 dB-es érték szerepel, Golfok esetén 68.7, illetve 69 dB-es értékeket látok (pl1, pl2, pl3). Mondjuk ez számomra is furcsának tűnik.
Egyébként véleményem az, hogy azonos kategóriában és kb. azonos időszakban lévő autónál egy-egy számadat alapján képtelenség biztosan eldönteni, hogy melyik a hangosabb. Régebben én is sokat nézegettem ezeket a számokat, de élőben sokszor máshogy éli meg az ember a dolgot, mint amire számít a számok alapján. Bele kell ülni, ki kell próbálni.
Általában nem tudni, hogy milyen frekvenciatartományok milyen súllyal játszanak egy ilyen mérésnél és sokszor az sem ismert, hogy milyen burkolaton (érdes, sima, nedves, száraz), milyen időben (eső, vagy száraz idő, hátszél vagy szembeszél), illetve milyen gumival történt a mérés. Pedig ezek is erősen tudják befolyásolni a dolgot tapasztalataim alapján.
Meg aztán szerintem megint más érték jön ki pár hónapos korban, pár száz kilométer után mért zajszint esetén, mintha 3-4 évesen 80-100e kilométer után mérnénk. -
batai15
félisten
válasz
zoo8800 #181669 üzenetére
Igen eléggé paceknak tűnik ,a Story is hihető .
Úgy esett hogy csak ezek felé húz a szívem ,többi inkább csak racionális döntés lenne. Hibridek stb .
Ez sem tökéletes mert manuális ,de ezekből a a rengeteg tekert autó ,inkább legyen jó állapotú manual mint sokat futott automata.
Azt mondta a gazdája hogy kapta a családtól a rendszámot rá ,majd még erre utána járok .a tulajok száma is elvileg rokonságban volt az autó , ő már egyszer meg vette aztán vissza. Kissé érdekes az akcentusa , székely elmondása alapján ,nem tűnik koxosnak . -
kisza25
félisten
válasz
zoo8800 #181164 üzenetére
én már egyszer kiszámoltam, semmilyen autót nem éri meg tartani
ha új nagy az értékvesztés, használt bármikor lehet valami hiba,
diesel kettős tömegű, turbó, dpf,
kis turbós, turbó, koksz, egr kicsi köbcenti, nem megy el annyit...
kell venni egy szopó benzint gázt bele, aztán olcsóért menni
sky11: jut eszembe, haverom vett egy 1,2 t új corolát, 5 ajtóst, 7M volt, tudom, hogy ez a legkisebb a három modell közül, de egyáltalán nem tűnik kicsinek, nekem nagyon tetszik kívül belül, de 7M nem tudom mikor lenne új autóra, mostanában biztos nem -
pècsimunkás
addikt
válasz
zoo8800 #181164 üzenetére
Persze . De ha hirtelen ki kell fizetned 100k forintot , akkor nem hinném , hogy boldogan fizeted ki , azzal a jelszóval , hogy eddig keveset fogyasztott .
Az én autóm is keveset fogyaszt , de én sem boldogan fogom majd kifizetni , amit ilyen esetben ki kell majd . Persze ha lesz kokszosodás . Mert azt a százezret másra is el lehet költeni -
SaNyEe
aktív tag
válasz
zoo8800 #180949 üzenetére
igy jar, aki megveszi a megfelelo polaritasu, megfelelo inditoaramu, megfelelo kapacitasu es meretu akkumulatort.
Majd mikor teszi vissza a gyari rogzitot nez, hogy wtf??? :) Szval aznap megtanultam, hogy bizony a mereten tul a kis dizajnra is oda kellett volna figyelni. Igy ez most ehhez az akkuhoz ugy 5 evig atmeneti megoldas, vagy amig el nem kakilja magat :D
A gyari akkujat 11 evesen kukaztam belole ... kivancsi vagyok az Exide tudja-e .. mindenesetre a lecke fel van neki adva -
kisza25
félisten
válasz
zoo8800 #180696 üzenetére
Én ültem ignisben, mentem vele próbakört, biztos nen ülnék benne napi 400-500km-t.
Összevissza pattogott az úton, olyan volt mint egy szekérrel mennék. meg nagyon keskeny is.
Megnézed egy bizonyos árnál nem tudnak lejjebb menni akármennyire kicsi autó, mert egy csomó dolog alap kell, hogy legyen.
Lufik, abs, tpms, esp..... -
makszi
aktív tag
válasz
zoo8800 #179095 üzenetére
Szia!
Nem tűnt kisebbnek mint a többi amit megnéztem sőt egy Vitaranal nagyobb belülről, az Arona és társaival meg nagyjából egy méret. Szerintem itt a tengelytáv a fontos adat és egy 2600 mm vagy annál nagyobb tengelytáv már szerintem nem olyan vészes.
Azt miért írod hogy ingázni nagy kocsi kell, hisz az ember az esetek 90%-ban egyedül ül a kocsiban.A fent leírt keretből van jobb alternatíva szerinted?
-
-
Vesztor87
senior tag
válasz
zoo8800 #174218 üzenetére
Inkább német/japán vonal áll közelebb, ha nem full új dacia akkor nem kell francia. Nem azért mert biztos szar, hanem azért mert egyszerűen nem tetszenek.
Fóka alatt majdnem új, valami közép kategóriások voltak. Motor is üvölt, volt egyszer alkalmam egy fl előtti 1,6-ossal egy Szeged-Bp távot utasként megtenni... borzalom... A Lacettim 130-nál olyan zajos mint a fóka 100 körül, szal nagyon nem egy kategória. A fókának ellenben valami álom a váltója nekem, a Lacettié valami őskövület F Astra váltó... Focus 2 tetszene, ha lenne benne egy 6. fokozat, de nincs. Ilyen 7-10 éves kompatkokban nincs is 6-os váltó (Stilot leszámítva) ?
-
Vesztor87
senior tag
válasz
zoo8800 #174210 üzenetére
Nekem szimpi lenne amúgy egy kisebb egyterű is, néztem merivát is, de kicsit opelesen alul motorizáltak, legalábbis úgy tűnt. H Astrától eltántorít hogy olvasok torpangatást mint pl a Lacettinél előfudul, meg ilyen olyan hibák... há nemtom. Az 1,8 mondjuk legalább erős.
Hangosság: Lacetti 100-110-nél csendes, Fikusz2 nem
-
-
-
bajnokpityu
félisten
-
-
-
-
Nerazim
őstag
válasz
zoo8800 #171439 üzenetére
Viccnek egy kicsit erős, mivel szegény közeledik a nyugdíjhoz, de sajna nem tudok mit tenni a kocsimat továbbra is hozzá fogom hordani, mert jó szerelőnek tartom, ha ő azt mondja, hogy ezt meg ezt ne vedd meg akkor nem veszem meg. A 3F-et egy másik szerelő mondta, ha erre reagáltál.
(#171440) tboldi
Próbálok utána járni, hogy miért szüntették be, de egyelőre nem sok sikerrel. -
kisza25
félisten
válasz
zoo8800 #170486 üzenetére
Itt vidéken az emberek nagy része hidd el, hogy hasonlóan használja, mint én, helyben és két falu között közlekedik, néha átmegy egy nagyobb városba.
Sőt a második autók meg tényleg csak helyben mozognak pl. párom, muterom, szomszéd asszony, szembe szomszédok... Mind így használják
Amire neki kell én sem szívót vennék, hanem turbóst, pláne, ha mindegy a fogyasztás és van is rá 6M, de kicsit túlspilázzátok ezt a 100 ló 1150-1200 kg autó nem jó semmire dolgot.
Igazából a nagy átlagnak pont, hogy elég. Néha jól jön a tartalék egy turbósnál, de legalább kevésbé vágsz bele veszélyes előzésekbe, szerintem mindig a felhasználás szerint kell választani motort. -
runner 125
nagyúr
válasz
zoo8800 #168882 üzenetére
Nem rossz az IS-F sem, de azért tizenéves modell már. Nyilván ki fog futni a világból azzal a motorral még ennyi idősen is, viszont nagyon tartja az árát. Kis km-es db-ok simán 40k euro fölött vannak. Abban az ársávban meg már találni sokkal fiatalabb RC-F-et is. Viszont GT kategóriában meg már nem azt venném, hanem egy király GT-R-t.
De az meg már még zúzósabb árban és igencsak hobbyautó. Viszont brutál mit lép. 2 éve amikor még a 800-as VFR-em volt, úgy elkent mint a szart kb. 60-ról kigyorsítva 150-ig.
Olyat keresek, ami a hétköznapokban is megállja a helyét és azért 3500 ccm körül van a motor. 5 literes motor erejére nincs szükségem.
-
válasz
zoo8800 #167994 üzenetére
Nem nyiszognak, ellenben vagy a j.e. ajtó vége vagy a j.h. ajtó eleje - nem tudom menet közben behatárolni - kicsit rosszabb úton finoman zörög; le kellene szedni és újra feltenni a burkolatot, de nem merem, hátha elbaszcsizok egy rögzítő pöcköt.
Ha a kédergumi nyiszog, az könnyen orvosolható:
1. körben vmi jobb gumiápolóval (pl. Sonax) megkenni a kédert,
2. ha az nem segít, akkor szilikon-zsírral megkenni a kédert az 1. pont után, mert a szilikon nem ápol; ha nem tudsz szilikon-zsírt venni, akkor az 1. pont után szilikon sprayt-t fújj egy vattapamacsra / rongyra (direktben soha ne fújkáld vele az autót) és azzal kend át a kédert.
Új hozzászólás Aktív témák
- Apple Watch SE 2 44mm, Újszerű, 1 Év Garanciával
- LG 27GR95UM - 27" MiniLED - UHD 4K - 160Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium PRO - HDR 1000
- Bomba ár! Dell Latitude E5550 - i5-5GEN I 8GB I 128GB SSD I 15,6" FHD I W10 I HDMI I Cam I Gari!
- Samsung Galaxy S23 Ultra / 8RAM 256GB / Gyárifüggetlen / 12 Hó Garancia
- Bomba ár! Microsoft Surface Laptop - i5-7G I 8GB I 256GB SSD I 13,5" Touch I Cam I W10 I Garancia!
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest