Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz
tboldi #229756 üzenetére
ez a "road presence" érdekes dolog, mert szerintem attól is függ, külső szemlélő számára mennyire közlekedsz agresszíven.
én például nagyon papásan vezetem az NX350h-t és hiába nagy is, meg drága is, ugyanúgy tolnak az autópályán, meg ugyanúgy bevágnak elém a Hungárián a szomszéd sávból. én nem szeretek a seggében menni senkinek, nekem egy egész autónyi hely 70-es tempónál még nem elég köztem és az előttem lévő között a középsőben de másoknak az már felhívás a keringőre... -
válasz
eldoble #229738 üzenetére
mi kipróbáltuk, és csak utána vetettük el
főleg a fekete tetőkárpit + magasra húzott hátsó ablak volt együtt túl azon a határon, amit még el tudtunk volna fogadni cserébe azért, hogy a technika pöpec, és kívülről egyébként a C-HR eléggé adja (nekem nagyon tetszik, az új is)
ha van mód rá, bérelj egy pár napra, mielőtt kiszelektálod teljesenVW T-Roc nem játszik? az R-Line már jól néz ki, főleg az aminek az első indexe nem egy csík, hanem az a fura alakzat
az 1.5 TSi egy simán vállalható motor (oké, nem egy szívó, de a turbós benzinesek közül talán az egyik legjobb/legkiforrottabb) és ugyan ha az automata muszáj akkor ebben száraz a DSG de alacsony futás mellett még nem kéne nagy para legyen vele
és vannak belőle színesek is, narancs, kék, arany nem csak az egyen fekete-szürke-fehér -
válasz
eldoble #229727 üzenetére
mi is ezeket a köröket futottuk anno, igaz egy fél mérettel nagyobb is játszott (és CX-5 lett a vége)
a HR-V alapvetően jó, de elég öreg technika, és az 1.5 cvt kombó ahogy írták amúgy is egy csiga fürgeségével halad. a fedélzeti rendszere egyébként katasztrófa, anyumnak volt Jazz-e, azt is rühelltem. van a most is futó HR-V ami már néz is ki valahogy, de a legolcsóbb is 9,3 millió
a CX-30-ból a 2 literes szívó benzin egyszerűen csippelhető 165 lovassá, de azok is 2021-esek max, tehát a megcélzott határ felső részén vannak. mivel tudtommal nem volt facelift, így én a 2020-as példányokat is venném. városban viszont nem lesz meg 8 liter alatt, főleg automatával
a CH-R lenne a legjobb választás, de az meg egy bunker hátul. aki tud ezzel az egy hibával élni, annak tökéletes. ha megvan a hibrid használatának a módja (gyorsítás, lassítás, stb) akkor nem lehetetlen városban 5 liter alatt járni vele tartósan -
válasz
Dzsee326 #229615 üzenetére
kattinthatóban: VW Golf, Skoda Octavia
ahogy nézem a Golfnak még nincs magyar rendszáma, gondolom a kereskedőnél várja a vevőt és utána kezdik el honosítani. ez biztos időbe fog telni
a Golf picivel prémiumabb, de szvsz nem annyival, amennyivel öregebb
azt nem teljesen értem mondjuk, hogy a Skoda miért ennyire olcsó, 4 és 4,5 között jellemzően 2016/2017 évjáratúak vannak, a 2019-es 1.5 TSi-k főleg ennyire "kevés" km-el inkább drágábban, 4,9-5m között kezdődnek. meg kell nézni, hogy nincs-e valami extra oka, amiért szabadulni akarnak tőle. -
válasz
ParmaBoy #229597 üzenetére
adalék ehhez, hogy ugye a Kia megköveteli a 15 ezrenkénti olajcserét, ezeket nem 20-30 ezerrel viszed márkaszervizbe, 185 ezernél már 12-szer cseréltek benne olajat, nyilván jobban is bírják mint a Skoda, amit ráérsz 30 ezrenként vinni, és hát valljuk meg őszintén, ha flottás a verda, akkor ezek a km-ek be vannak tartva.
#229595 Ghostface a linkelt Ceed tényleg szálkás fapad. szerintem lesz Silver nem sokkal drágábban, az extrák nem tartjék az értéküket a használt piacon
-
válasz
Kiki18 #229541 üzenetére
"Hahu, kereső, évjárat tól-ig, pénz tól ig, benzines pipa és van ~40 autó."
így lesz közte 999-ért az a J Astra is, amit linkeltem, de ebből nem feltétlenül derül ki, hogy az a kínálat legeslegalja... nem szűrtem így rá, de az a 40 autó az mind megfelel a feltételeknek egyébként?
no offense, biztos lehet szerencsétek, de a tapasztalás inkább az, hogy adott modell az ársáv felső 2/3-ának alján, tehát az árak 66-75 százaléka között optimális (ár-érték) lefelé menet arányosan nőnek a taposóaknák, meg az ismert és a nem ismert hibák -
válasz
Kiki18 #229538 üzenetére
az Insignia után minden visszalépés lesz 1 millióig
illetve ahogy ParmaBoy mondja, ebben az ársávban még több a taposóakna, mint gondolnád.
nem opció, hogy az egy millát rálocsoljátok az Insigniára?ami beugrott így fejből, az G astra, abból volt sedan, és azoknak az értéke viszonylag alacsony (a használati értékük is alacsony, mert nem 5 ajtós, hanem 4) és emiatt arányaiban sok belőle a "bácsiautó"
1.6 szívó benzinnel már nem élhetetlen. millió körül ezeknek a csúcsa van, esetleg benéz pár J astra is, de az nagyon a kínálat alja, csak vállalkozó szelleműeknek... (a linkelt példány valószínűleg nem Cosmo - csúcsfelszereltség - mert hátul tekerős az ablak...) és így az opel vonal is megmaradna, főleg ha volt már rá szerelő mondjuk.aztán Megane is létezett 1.6 szívó benzinnel, abból is vannak szedánok
a 2010-2012 vonalat fel kell adni, ekkora autó nem lesz csak 2-3-4 évvel öregebb ennyi pénzért, nem tudom hogy láttad reális célnak?
-
válasz
Stylewars_kp #229229 üzenetére
a Note lett volna a következő egyébként, amit javaslok
a Jazz "magic seat"-je olyan, hogy az ülőlap felhajtható függőlegesre, és az első ülések előre-hátra lehajthatóak:
ezt tudtommal nem tudja a Note
-
válasz
skyrush7 #229221 üzenetére
nagyjából egymilliótól vannak vállalható (nem taposóakna) vasaló mk2 Swiftek (egyel az előtti generáció, amit te nézel)
ennyi pénzért ezek a Swiftek már kifejezetten jók lesznek, de én ennyi pénzzel a zsebben én megnéznék egy-két Honda Jazz-t is
külsőre szinte ugyan akkora, de a használhatósága jobb a Magic Seat miatt, meg a nagyobb csomagtartó miatt.
ennek nagyobb esélye van, hogy a családdal együtt is elfértek majd, bár arról olvashatsz millió helyen, hogy ha meglesz az első gyerek, az asszony egy mikrobuszt is tele tud majd pakolni a cuccokkal -
válasz
gordonfreemN #229212 üzenetére
megértem egyébként az indokaidat, nem is vitatkozni akartam velük
csak igyekeztem egy másik megvilágításba helyezni a sztorit. de látom, hogy nyitott fülekre találtam.
hidd el sokan vannak, aki annyira hozzá vannak nőve a szeretett tárgyaikhoz, hogy képtelenek objektíven látni eladáskor (mindegy, hogy ház, autó vagy bármi) és ha kritika merül fel, akkor megsértődnek.
két lehetőséged van: beárazod ezeknek a javításoknak az árát, és levonod 1 millióból, aztán vársz (alku esetén mindenki kétszer-háromszor megnyomott javítási költséggel dobálózik majd, nyilván)
vagy megcsináltatod és felteszed 1 M-ért -
válasz
gordonfreemN #229207 üzenetére
nem szeretném, hogy támadásnak vedd, csak leírom a tapasztalatom: egymillió alatt jellemzően használati tárgyat vesznek az emberek, ahol az esztétika (alufelni) sokadlagos, a műszaki megbízhatóság és a következő műszaki vizsga sikerének esélye (törött szélvédő) viszont elsőrangú
így biztos nem gondolnám, hogy egy alufelni vagy egy 6 éves (valószínűleg már kikeményedett) 4 évszakos gumi kompenzálná azt, hogy egy, vagy több százezres műszaki hibák vannak (szélvédőcsere, klíma javítás hibakereséssel)
egyszeri vevő vagyok, és azt mondod nekem, hogy 70 km-es körzetben elmész küszöböt javíttatni, de ugyan abban a 70 km-es körzetben nincs egy jó klímás? miért ne gondoljam azt, hogy ott valami komoly baj van a klímával, amit nem akarsz megcsináltatni?illetve ebben a kategóriában az extrák (kulcs nélküli indítás) nem érnek felárat, simán vannak tekerős ablakos, eleve klíma nélküli Swiftek is 700-800 körül, az extrák értéke csökken a legtöbbet az új autó árához képest.
-
válasz
scream #229180 üzenetére
visszagurulás gátló lehet benne (manuálistól függetlenül) mert a céges Caddy-nkben még Auto Hold is van, és az is manuális... valószínűleg az ESP része az Elegance kivitelben már
a HUD az gyanús sztori, mert szerintem nem volt elérhető O3-ba, csak 2020-tól lett választható opció -
válasz
szabonagyur #229142 üzenetére
nem tudom, de nem hiszem, hogy a legnagyobb piacon kívül máshol megélne. ezért kérdeztem, hogy nem játszik-e - főleg mert azon a piacon vannak jelen, ahol egyébként is legnagyobb a saját autó sűrűsége, tehát anyagilag olyan ajánlatot kell az asztalra tenni, ami ennek ellenére megéri.
#229140 flash- mi is falun lakunk, nekünk is 2 autónk van 3 személyre (a fiam 5 éves, szóval még van 13 évem, mire 3 lesz), nem kell mentegetőzni
van az az élethelyzet, ahová muszáj, tőlünk is 2,2 km-re van a legközelebbi közért és 15km-re az első Lidl. a szomszéd is most vett a fiának egyet, a szembeszomszéd a lányának tavaly egyet (mindkettő akkor lett 18) az autó biztosítja itt helyben a mobilitást, helyi tömegközlekedés nincs, vasút nincs.
csupán azért tettem fel a kérdést, mert ez az előzmény nem volt kifejtve, és sokaknak még a belvárosban élve sem fordul meg a fejében a gondolat az autómegosztásról. -
válasz
zeon.hu #229128 üzenetére
hibrid tulajként cáfolnám a "kíméli a benzinmotort"
a Lexus az ötödik generációs (tehát az írás pillanatában a legmodernebb) Toyota hibrid rendszerével inkább az akkut kíméli, például télen hidegben be se indítja villanyról az autót, és még force-olni se tudom, mert azt mondja "A hibrid rendszer nem kész" így +10 fok alatt az esetek 99%-ában csak benzinről megy az autó az első pár km-ben. és ha ez a pár km mondjuk <5, mert csak az ovodáig mész el, meg vissza akkor van egy szívó benzin autód#229134 flash- éves 3-5 ezerre autót venni, az már a tehetősek ligája. főleg, mert ennyi futás mellett a casco, a kötelező (gondolom A0-ban) meg az egyéb költségek (olajcsere évente akkor is kell, ha ennyire alacsony a futás, 2 évente fékolajat kell cserélni és szinte bármilyen gumi elporlad 4-5 év alatt, hiába marad mintamélység rajta, stb) mellett szinte eltörpül az üzemanyag költség. ha nem falun éltek mint mi, hanem elérhető közelségben van autómegosztó, akkor én azon elgondolkoznék... és az autó árát meg betenném valami jövedelmezőbe.
másik kérdésre: kényelem tekintetében egy közepesen felszerelt Octavia köröket ver a Clio-ra és testhosszal előzi a koreaiakat -
válasz
Eugene Roe #229050 üzenetére
250 nyúlmókus felett mindenhez az járt egy időben
-
válasz
Eugene Roe #229047 üzenetére
az MQB autókba szerelt olajos DSG se rossz (DQ250)
figyelni kell rá, de mire nem? -
válasz
Tothgera30 #228928 üzenetére
+1 az 1.4 D4D-re
-
válasz
ParmaBoy #228812 üzenetére
szerintem egy ideje már nem kapható, de a 10+ éves autókban bőven fellelhető
a korabeli review-k is pozitívak voltak róla, meg a többséggel ellentétben láncos, de nem biciklilánc hajtja. figyelni kell, mert van DPF-es verzió is, ott nyilván annak eltömődésével kell számolni -
válasz
z123456789 #228793 üzenetére
az ötös Mazdák 99%-át csak a gitt tartja egyben.
öcsém is nézett ilyen millió körüli csapatszállítókat, arra jutott, hogy nincs semmivégül amit aztán nem vett meg, de a legjobb műszaki tartalom, és lehet tűrhetőt találni belőle: Honda FRV
-
válasz
molnarpeter #228736 üzenetére
nem, van egy 1,8 literes 150 lovas saját fejlesztésű dízele, arra gondoltam
-
válasz
molnarpeter #228673 üzenetére
az ASX-ben jó a dízel is, simán.
-
válasz
molnarpeter #228583 üzenetére
ismerem, feleségem egyik barátnője tapos egy ilyen dízel Toyotát ovijáratban a faluban. eddig csak izzót kellett benne cserélni az elmúlt 5 évben.
-
Auris 1.4 D-4D ugrott be elsőnek, és másodiknak is, és ez is jónak tűnik
benzinesek nem nagyon esznek majd 7 liter alatt, főleg, ha nagyobb a kasztniegyébként ha Fiesta méretet keresel, akkor miért nem tartod meg a Fiestát? másfelet ér, kettő körül keresel autót - no offense, de +500 ezerért kb ugyan olyan méretű, kb ugyan olyan teljesítményű és kb ugyan olyan évjáratú autót fogsz majd kapni.
-
https://the-zone.hu/az-injektor-is-ember/
„A gázolajszűrő rendszeres cseréjén, s a prémium gázolaj használatán túl egyvalami jócskán kitolja az ilyen tápszivattyú-kopást: minden tankolásnál érdemes fél deci, jó minőségű kétütemű (2T) olajat keverni a tankba, legjobb, ha az ember egy flakonban összerázza az adagot gázolajjal, és úgy tölti be” – ismerünk meg egy ellenszert.
Deplhi és Siemens szivattyúk halála kapcsán olvasható a cikkben
nem tudom az Euro6 mit szól a fél deci extra olajhoz -
válasz
diegho #228489 üzenetére
a Kuga 4604mm hosszú és 1882 széles
ehhez képest a Tiguan 4539/1842, a CX5 az 4575/1845, a Pug 3008 az 4542/1895, a Honda CR-V 4600/1855 (és a Rav4 mm-re ugyan ekkora) az Opel Grandland 4650/1905 a Lexus NX 4660/1865
ezek mind +/- 5 centin belül vannak külméretre
mi néztünk Kugát a CX5 megvétele előtt, nem tűnt jóval nagyobbnak a legendásan szűk CX5-nél. -
plusz az újonnan az országba lomizott PHEV-eknél eltűnik a zöld rendszám felár. fehér rendszámmal már sokkal kisebb a kereslet egy PHEV-re, mint amíg megvoltak a zöld rendszám előnyei
-
-
válasz
FrankMonzano #228337 üzenetére
eszi az olajat, ráadásul 0w-20 kell bele
15 ezer a ciklusa, de félúton kellett bele egy liter
mondjuk mi rövid távokon nyúzzuk, nem is örül neki
más baja eddig nem volt, kb 25 ezer van benne -
válasz
attiss66 #228335 üzenetére
ez a "csalódízel" emiatt volt a VW botrány.
2 liter, CR TDi, EA189 CAGA-CAGB-CAGC-CAHA-CAHB ilyesmi motorkódokra kell számítani.
alapvetően a 2 literes PD TDi-re épül, és pont ugyan az lesz a baja, mint annak: a hatszögtengely, ami egyébként a 2009-es modellfrissítéssel (2009.10.19 gyártási dátumtól) lett 77mm-ről 100mm-re növelve, és mivel ez áprilisi a hirdetés szerint, ebben még 77mm-es van.
ettől függetlenül eddigre már kiforrott a technológia, nagy gubancra az olajpumpa tengelyén kívül más miatt nem kell számítani.
DPF ne legyen eltömődve, olajat ne egye, ne kormoljon -
válasz
FrankMonzano #228332 üzenetére
van Caddy-nk is, meg vettem egy Renault Express-t is (1.5 DCi) tavaly nyáron a kifutó készletből.
a VW nem 2x olyan jó minőségű, mint a Renault, pedig az egyik nettó 11M volt újonnan, a másik meg nettó 5M -
válasz
ParmaBoy #228293 üzenetére
AA/CP az megy a 74.00.324 EU firmware-re frissítés után is, ha a középkonzolban egyébként a dugón van telefon jel. ráadásul ha ismered ASH8-at, akkor ő ingyen átküldi ezt a firmware-t, meg a teljes telepítési bulletint.
ha nincs a telefon jel, akkor alin még $40 a hardver, ami egyébként plug-and-play, de van gyári is -
válasz
Dolby #228287 üzenetére
a 120 lovas verzió ráadásul simán, és egyszerűen frissíthető a CX-5-ben található 165 lóerőre (ugyan az a motor, csak a hármasban szoftveresen van fojtva) úgy meg már szedi is a lábát
nekünk van Mazda, 2015 után már nem rohadnak (vagy nem jobban, mint más autó) és a fehér bőrtől se félnék, max vesztek egy méretpontos üléshuzatot (mad-hungary nekünk jó tapasztalatunk van velük, már több autóra csináltattunk, a szutyok weboldal ne tévesszen meg)
#228290 ParmaBoy ahogy az audiorendszer is cserélve volt (mélynyomó a csomagtartóban, meg a leírásban is szerepel) nem csodálkoznék, ha a tulaja tboldi távoli ismerőse lenne, aki mindent IS cserélt az autón. mondjuk a nagy zene meg a nagy felni az már akkor rajta/benne volt, amikor az országba került, szóval inkább német lehet, mint osztrák -
válasz
imyourfriend #228270 üzenetére
köszi de ez bazi messze van
mondom, valahol Kecskemét - Budapest tengelyen kellene találni valamit.
-
válasz
ParmaBoy #228261 üzenetére
ezek esznek már valami OBD olvasót? nyilván nem autószerelő vagyok, de egy kínai ELM327-re még be tudnék ruházni, aztán valami ingyenes androidos progival olvasnám
gondolom több, mint a semmi?#228258 kenguru99 a csomagtartó mérete nem szempont, 2 cekker elfér bennük ígyis-úgyis. az előző autó sedan volt, tehát a síkba dönthetőség sem feltétel, mert használva ilyenre nem volt, és feltételezhetően nem is lesz.
#228262 molnarpeter mondjuk azt nem tudom mennyire kevés a km, saccra 5 ezer évente, minden héten be van indítva 2-3 alkalommal.
amit még nem írtam: rendes '80-as évek szokás szerint az épület alatt van a garázs, és a szomszédasszony nehezen csúsztatja a kuplungot, így minden alkalommal padlógázon jön fel a garázsból. csoda, hogy még nem ütött el senkit a járdán
szóval ezt a fajta terhelést tűrni kell
-
válasz
Pfiucska #228253 üzenetére
valamiért az van a fejemben, hogy az kicsi
utána kell guglizzak, hogy méretben mekkora az Ignishez képestszerk: a WagonR+ az 3535 mm hosszú és 1600 mm széles, meg 300 literes a csomagtér, ehhez képest az Ignis az 3770 mm hosszú (+23 centi) de ugyan olyan széles és csak 235 liter a csomagtér.
#228256 kenguru99 mik a típushibák? Ignisklub-on nincs semmi ilyen aloldal
-
nekem is kellene egy ötlet: bulletproof verda kellene kicsi pénzből. nagyonmax. 700-800k környékén
a szomszédasszonyomnak kell, ő a (vizi)kákán is képes csomót találni, ilyenkor ugye nagyon veszélyes tanácsot adni, mert utána én leszek a hibás, szóval olyan verda kell, amibe ha belenyúlok, és megvesszük a legsz*rabbat a piacon, az még akkor is jobb, mint egy Prince motoros Mini vagy egy 1.2 Puretech.eddig egy ötletem van, Suzuki Ignis
eddig egy 1.6 szívó Chevrolet Nubirája volt, de ropira törte egy benézett jobbosban, és azt mondta neki az autószerelő, hogy nem javítható gazdaságosan.
közlekedőedény viszont kell, ami kisnyugdíjból kigazdálkodható / fenntartható.
azért gondoltam az Ignácra, mert magasan lehet benne ülni, 72 évesen ez már szinte követelmény.
a Nubira mérete nem kell, egyedül él, a piacra meg a postára megy el a faluban, nincs nagy távokra használva.
valahol a Kecskemét-Budapest tengelyen kéne, nem akarom áthurcolni a fél országon autót keresve.minden ötletre nyitott vagyok
jellemzően ilyen magasabb építésű verda kéne, de nyilván nem C-Max vagy Picasso mert azok meg feleslegesen nagyok. nem feltétlenül baj, ha kevés a gomb meg a kapcsoló benne, minél egyszerűbb, annál jobb alapon. de klíma kell
mi jöhet még szóba, Fiat Panda? Ford Fusion? Jazz kiesik, mert ennyiért nem lesz épkézláb egyes generáció sem. bakancs Micrát mondanám, de elég alacsony.
-
válasz
Vismajor01 #228244 üzenetére
kettő és kettőfél között vagy a kettes Priusok teteje van, vagy a hármasok alja (350+ ezer km, ex-taxi)
valószínűleg keveri a kolléga a generációkat -
válasz
Mirmana99 #228237 üzenetére
egyedül használnád? a jó fogyasztás sokszor lábfüggő is
Fiesta 1.25 benzin (bár nem feltétlenül éhezőművész, de nagy baja sincs) másik, Fiat Panda 1.2 8v ez szerintem még Fire blokkos, de majd jön tboldi és kijavít. a city szervó szokott gyíkja lenni, de amúgy igénytelen cucc. és ha már Fire, akkor esetleg egy grande Putto, ha nem osztrák. ha lenne Polo 1.4 szívóval (EA111) az is jó lenne, de ahogy néztem most csak 3 hengeres HTP-k vannak, azt meg anyámnak se. bár öcséméknek az van az Ibizában, és még nincs baja, de szerintem ez csak idő kérdése... persze Ibizából van 1.4 16v eladó (valószínűleg AZQ) ami jó cucc, csak spórolós a beltéri anyaghasználat.
illetve, ha akad, akkor 1.2 16v Clio, nekünk volt, de városban a feleségem falábával 8-9 liter között evett... viszont ha nincs elektromos baja, akkor jó autó, és a nagy kijelzőre még mindig tudom, hogy kell a navit frissíteni -
válasz
szabonagyur #228203 üzenetére
nem jó a robotizált automata? árlistában még szerepel.
-
válasz
Kanczy #228194 üzenetére
fura nekem ez az "európai" dolog, mert a Volvo az konkrétan a kínai Geely tulajdona, az EX30-at ott is gyártják Kínában
a Suzukit meg itthon gyártják, Esztergomban
mondjuk a Puma is a Ford craiovai román gyárából jön, és az egész autót a német központ tervezte, az USA-ban nincs is a kínálatban.ha sorrendet kellene állítani, akkor
- T-Cross (fapados lesz a többihez képest!)
- Captur E-tech (ha kigyomlálták a szoftveres hibákat, bár úgy tűnik igen)
- Suzuki S-Cross
- mindenmás -
válasz
gippazoid #228095 üzenetére
ez 245 rendszerlóerő, 7,5 körül van a 0-100
nekem nincs bajom a dinamikájával, bár én egy 150 lovas dízel Kodiaq-ból ültem át, és azzal se volt bajom.
viszont sajnálom taposniegyrészt mert akkor tényleg elmegy 6000-ig a mutató, és ott marad, és ez csak 4 hengeres hiába 2,5 literes, szóval az orgánuma se szép, másrészt mert sokat fogyaszt
és én attól eret vágok.
azért egy mai modern 320d-vel tudod tartani a tempót, ha arról van szó, hogy menni kell. -
válasz
gippazoid #228089 üzenetére
abban nem ez a generációs rendszer van, hanem egy korábbi iteráció
a működési elvben nincs különbség, max. a hatékonyságban
nekem városban 4,8 körül eszik a C-HR-nél nagyobb motor/kasztni páros.140-es pálya tempónál viszont nincs rásegítés (vagyis fura, de van, tölt 20mp-et, majd elhasználja, megyünk csak benzinnel, majd fél km után újra rátölt, újra elhasználja... nem jöttem még rá a logikára) szóval ott úgy megy, mint egy SUV amiben szívó motor van: nálam ez 130-nál 7 liter, 140-nél 7,5 liter, 150-nél 8,5 liter. mondjuk a motorhanggal nincs bajom, még 150-nél is 2000 körül forog csak, a szélzaj nagyobb, mint a motorzaj.
-
válasz
gippazoid #228080 üzenetére
személyes tapasztalat következik: a falu szélén lakunk, a legközelebbi bolt (egy Spar) 2,2 km-re van tőlünk. ha nyáron megyek el szombat reggel a Spar-ba, akkor indítás után azonnal röffenti a benzinmotort, és úgy indul el, hogy az akku és a motor is hajt. rá tudom erőszakolni, hogy "EV Mode"-ban menjek ki az utcából, de el szoktam felejteni. a teljes odaúton egy métert se megy csak villannyal, hanem vagy végig csak benzinmotor, vagy fele-fele. visszafelé viszont ha gyorsítok egy erőteljesebbet, majd visszaveszem a gázt, akkor már hajlandó csak villannyal menni.
ugyanez télen úgy néz ki, hogy rá se tudom force-olni az "EV Mode"-ot induláskor, és csak a benzinmotorral hajt, szinte végig. visszafelé már bekapcsolja a villanymotort a benzin mellé, de csak villannyal nem megy a 4,4km alatt
ebből arra következtetek, hogy a cellákat jobban félti a rendszer, mint a motort.
ez egy ötödik generációs hibrid hajtás, ilyen van például az új Priusban vagy az új C-HR-ben is. -
válasz
ParmaBoy #228070 üzenetére
2 milliárd van még a keretből, nem? ez volt a hírekben, meg, hogy novemberig hosszabbítják
#228026 T0mBd1gg3R ha már 200km villany hatótávban gondolkozunk, akkor abba nem fog beleférni szinte egyetlen tölthető hibrid sem. az új VW Tiguan mondjuk papíron tud 100-at, de az még nagyon nem 200...
akkor marad a Model 3 -
válasz
T0mBd1gg3R #228022 üzenetére
értem a dilemmát, jövőre amikor lejár a lízing a mostaniról, én is tölthető hibridet szeretnék, olyat ami 80-100 km-t tud villannyal. bejáráshoz pont elég lenne, minden másra meg ott a benzinmotor.
használtban én a VW csoport plugin hibridjei felé nézelődnék, a Passat GTE 50-60km-t is tud optimális körülmények között, és a jelenlegi autódhoz képest sem lesz nagy változás.
-
válasz
attiss66 #228011 üzenetére
A3-ból nincs kombi egyébként
a linkekre ránéztem, az elsőnél arra fel kell készülni, hogy esetleg osztrák volt (nincs matrica az ablakban, ebből 99% hogy import autó) így bármilyen előélete lehet, de szép ettől függetlenül
a második furább, kínai fejegység, kínai led...
az utolsó viszont tök őszinte, ha van rá keret én azt választanám. -
válasz
ricshard444 #227977 üzenetére
mondjuk elhiszem, hogy megakadt a szemed rajtuk, hirtelen én is rákívántam egy szép hatosra
(persze ezen is van vagy 3 árnyalat, vagy nagyon rosszak a fényviszonyok)
a dízel viszont ezekből elég rossz hírű (azt egészen 2017-ig nem is sikerült rendesen megcsinálni) a benzinesekből meg nincs GH1 csak GG1, olyat meg tuti nem vennék. -
válasz
ricshard444 #227977 üzenetére
a korabeli hatos Mazdák nagy részét mára csak a gitt meg a festék választja el attól, hogy elporladjanak a rozsdától.
a Civic viszont remek irány
-
válasz
attiss66 #227917 üzenetére
okos ismerőseid vannak. (nem szarkazmusból írom!) szerintem itt a topicban többen is lebeszélnének arról a 2.0 TFSi-ről, lásd korábbi bejegyzésemet az EA888 motorcsaládról.
ha mindenképp prémium kombival akarod sz*patni magad, akkor ezekből az A4-ekből inkább a 2.0 TDi mert abban csak a hatszög tengelyre kell kiemelten figyelni. ha lehet, kerüld az összes Multitronic váltós autót.nagyon fontos: nem lesz elég kiköhögni a 2,5 millát, mert ezekre a 15+ éves német prémiumokra KELL, hogy legyen 1 milla tarcsiba. egyszerűen kell.
-
válasz
Alcsi69 #227912 üzenetére
a nem MQB platformon lévő TSi motorok nem a tartósságukról híresek
nemtudom mikori CC de talán nem véletlenül kellett szerelni, az EA888 csak akkor jó, ha jó. a gen2 a legrosszabb (a többi probléma mellett ez még eszi az olajat is, állítólag a rosszul szerelt, vagy rossz minőségű dugattyúgyűrűk miatt) a többinek csak az a baja, ami az 1.4 kia cvvt motornak is: a láncfeszítő patron eldurran, és összekuszálja a vezérlést. emellett ezekben is masszívan rakódik le a korom, tehát dióhéjas tisztítás kelleni fog neki 70-100 ezrenként. a termosztátházra is figyelni kell, meg az elektromos vízpumpa is képes megállni, mint a szög. mondjuk az egyszerű csere, de nem pálya, amikor 130-nál egyszercsak 10mp alatt maxon van a vízhőmérő mutatója...
a gen3-ra (2011 után) a legtöbb nyavalyát kiküszöbölték, a gen 3b (2015 után) meg már majdnem jó. kár, hogy addigra az 1.4 TSi kinyírta a legtöbb alkalmazásban.
itt vannak, hogy melyik motorkód melyik generáció: [link]
ha be tudod azonosítani, akkor akár lehet jó vétel is, a CC szerinem egy nagyon szép autó -
válasz
imyourfriend #227890 üzenetére
csak ott még 115 lovas volt
a 8 szelepes megbízhatóbb egyébként, a ti-vct-ben ha megtérdel az okoskerekes vezérlés, az sokba tud fájni, de ritka hiba szóval alapjában megbízható, igen
nem egy 1.2 Puretech vagy 1.6 Prince.. -
válasz
Gabinnyó #227879 üzenetére
+1 az ASX-re, az a nagyobb Outlander padlólemezére épül (tengelytáv azonos) így belül van benne elég hely.
a Qashqai is jó megoldás lehet, abból is vannak 1.6 szívók 3,5m alatt
esetleg, ha nem riadsz vissza a Dacia-tól, akkor egy szívó egyhatos Duster is igénytelen. a szó jó, és rossz értelmében egyaránt. igénytelen, mert baja nem nagyon lesz, és igénytelen, mert a beltér egy darab kőkemény műanyagból van fröccsöntve.bátrabbak a kínálat aljáról egy Tiguant is megnézhetnek, ez léptékekkel komolyabb autó, mint a fenti három, de az összetettebb technika több gondozást is igényel, és több helyen is tud letérdelni.
-
válasz
Alcsi69 #227864 üzenetére
az 1.4 TSi az ugyanaz minden kasztniban, a VAG csoporton belül lego az egész világ. kicsit kerestél, ezért nem ajánlottam Octavia-t
a Leont meg azért nem, mert egy hetes Golf egy egész szint minőséggel komolyabb, mint a Leon, és az áruk nem minden esetben tükrözi ezt
de ha van jó vétel, akkor megéri megnézniKia vonalon az 1,4cvvt szakítja a vezérműláncot mert a láncfeszítő patron megadja magát. ha nem is szakad el, de nyúlik és aztán átugrik. milliós a költségvetés ilyenkor (G4FA motorkód) ha alapjáraton csörög, akkor a dugattyúcsapszeg is lehet kopott. nézz körbe, bontóplázán (ha van egyáltalán) nem nagyon van fél milla alatt fűzött blokk, talán nem véletlenül.
az egyhatos GDI meg az átlagnál jobban kokszolódik, extrém esetben átég a dugattyútető, csak körültekintéssel és sokszori dióhájas tisztítással ajánlott -
válasz
Alcsi69 #227850 üzenetére
ebben az esetben a hibrid Aurist kilőném, mert pályázás mellett nem jön ki az előnye (sőt, csak hátránya van)
az 1.4 TSi nem különösen rossz motor, csak nem szívó. egyel több alkatrész van, ami meg tud murdelni.
egy 250 ezret futott 10 éves autónál már figyelni kell arra, hogy az előírásnál JOBB - jellemzően fullszintetikus 5w-30 vagy adott esetben 0W-30 ami teljesíti a VW 504.00 előírást - olaj kerüljön bele, az is 10 ezrenként. meg nem illik lelőni a motort ahogy lekanyarodtál a pályáról, hanem járatod még 1 percig, hogy rendesen tudja még hűteni a turbót (bár úgy tudom a start-stoppos 1.4 TSi még keringeti egy ideig a vizet, és kb 30mp már elég neki ahhoz, hogy ne okozzon problémát a motor terhelés "lelövése")
itt egy összefoglaló róla: [link]
a felújított gyári turbó most épp ~140 ezer egyébként, tehát nem egy ökör ára. -
válasz
Alcsi69 #227837 üzenetére
meg a rövid üzem se nagyon tetszik neki, ha a 250km az mondjuk 10-nél több alkalom alatt jön össze.
én szívó benzin felé mennék ilyen felhasználás mellett, amiből még van ilyen..leggyakoribb a Focus 1.6 ti-vct de lesz még Megane, Mazda 3 vagy egy hibrid Auris esetleg egy ufo Civic
az autók csak a példa kedvéért vannak itt, biztos van más is ezekből a kínálatban 3-3,5m között
amit meg lehet nézni, de a turbó miatt több figyelmet érdemel: Golf VII 1.4 TSI-vel -
válasz
Meszes11 #227782 üzenetére
2019-től 7M-ig 10db hatos Mazda kombi van a hahun.
én azért csak megnéznék egyetigaz mind dízel, de van rá rendes szerelő és a sűrűn előforduló hibájára már van olcsó és megfelelő technológiájú javítás - az olajpumpa láncára az egyik, bár az elméletben pont 2019 után már nem problémás, és a dióhéjas tisztítás a koksz lerakódásra a másik. ezt vásárlás előtt nem árt ellenőriztetni, és ha úgy van, vásárlás után azonnal megcsinálni.
vákuumszivattyú, turbó lefújószelep lehet még átnézésre érdekes, de alapvetően az új Skyactive dízel (nem az MZR-CD hanem az SH-VPTxx) nem problémás
-
hát nálunk ugye az a helyzet hogy a dupla garázsba nem fér be csak a feleségem Mazdája
így a Lexus kinn alszik... amíg nincs előtető, addig a csillagos ég alatt. nem tudom oda hogy rendszeresítsek töltőt egyelőre.
most mindenesetre feltöltöttem koppra, aztán majd jobban figyelem -
válasz
Biqci #227694 üzenetére
erről jut eszembe, voltam 45 ezres szervizen a Lexussal, 12,0v-on állt a kis akku... ez a hátránya, ha a hibridség előnyét használom (azaz városban, elővárosban, falun járkálok, 5-15 km egy indítással) nem töltődik a kis akku eleget.
állítólag leállítás után még egy fél órával is használja a rendszer (az online) a kis akkut adatok küldözgetésére, meg a fene tudja mire. nem csoda, ha ennyire merül... -
válasz
Bondix #227550 üzenetére
két dolgot nagyon fontos megérteni ebben a helyzetben:
- kértél tanácsot egy nyilvános fórumon, ahová bárki beírhat (bár a kérdésed nem sikerült pontosan megfogalmazni) így számítanod kellett arra, hogy olyan vélemények is lesznek, amik neked majd nem fognak tetszeni, ezen kár megsértődni
- itt többen, akik érdemi tanácsot tudnak és akarnak nyújtani, azok az esetek 99%-ában a legbiztonságosabb választás felé igyekeznek terelni a kérdezőt, függetlenül mindentől. azért, mert tisztában vannak azzal, hogy az autó vásárlás sokak számára fontos dolog, komoly kiadás - attól függetlenül, hogy ez most 600 ezer vagy 6 millió - amit jól meg kell fontolni. neked a 600 ezer forint sok, másnak 6 millióig ér a takaró, másnak meg hatvanig. és mégis, a legtöbb kommentelő igyekszik minden megcélzott határ körül megtalálni a legjobb választást. az, hogy a legjob választás adott esetben nem egyezik azzal, amit te a kérdésed előtt elképzeltél, az ismét olyan dolog, amin kár megsértődniaz, hogy te most a kínálat szó szerint legalját nézegeted bármiből, az nem jelenti azt, hogy nem lehet találni közte olyat, amire az elkövetkező években nem kell rákölteni a teljes vételárnak megfelelő összeget pluszban. de azt sajnos jelenti, hogy az esélyed, hogy olyan autót találj, amire nem kell a vételár egész számú többszörösét ráköltened elég alacsony.
tehát vagy elfogadod, hogy a műszaki érvényességének idejére veszel autót függetlenül a márkajelzéstől vagy a külalaktól, a színtől, vagy a motorizáltságtól, vagy folytatod a kínálat szűkítését márkára meg "tetszik"-re meg kuytafülére. de minden ilyen szűkítéssel csökken az esélyed, hogy ne egy autónak kinéző tárgyat vegyél, ami ha szerencséd van 3, ha nincs szerencséd, akkor már az első egy hónapban költséges hibát fog generálni.
------------------------------------------------------
tehát, kezdjük újra: mi a cél az autóvásárlással? mire fogod használni? mennyi pénz van az egyéb felmerülő költségekre (átírás, első szerviz, kötelező, 4 új gumi, stb)? az egész országban nézelődsz, vagy van olyan lokáció, amihez közel kell esnie az autónak? van autószerelő ismerősöd?
ebben a 600 ezres kategóriában nagy lesz az esélyed, hogy a gumik 10+ évesek, az akku csak annyit bír, hogy haza tudj vele menni, és, hogy a féktárcsáknak akkora válla van, mint Kathi Bélának. esélyes, hogy az utolsó 5 évben nem volt benne olaj cserélve, a fékolajról ne is bezséljünk. a gátlók kukák, a szilentek kopognak, katalizátor vagy nincs vagy semmit nem fog meg. és akkor nem említettem az elektronikai hibákat, meg azt, amire mindenki felhívta a figyelmed, különösen egy Mazdánál: a rozsda.
-
válasz
Bondix #227538 üzenetére
típust nem írtál, gondolom hármas meg hatos jöhetett szóba (hatosból ferde hátú nem volt, hármasból meg kombi)
a 600 ezer forintos kategóriában a legdrágább alkatrésze az autónak a karosszéria
ha nem rohad, akkor a többi már megoldhatóaz 1.6 - 1.8 - 2.0 benzin mind egyszerű technika egyébként, nagy taposóaknát nem rejtenek.
de mindenképp olyan embert vigyél magaddal, aki meg tudja állapítani a taknyolást vagy a rozsdát. nem véletlen a mítosz, hogy ezek a 20 éves autók már attól is rohadnak, ha a rádióban bemondják az esőt holnapra.
-
válasz
Sordoran #227504 üzenetére
Octavia nagy, azért vetetted el? vagy mert nincs csapott hátúban?
Auris hibridet is megnézném, Hibrid garanciára (10 éves koráig hosszabbítható, ha márkaszervizbe hordták) rá kell kérdezni!
Civic se rossz, ha bejön a stílusa, ebből is van választék
illetve ha a megbízhatóság fontosabb annál, hogy a beltér mennyire prémium, akkor egy ASX?
Új hozzászólás Aktív témák
- Xiaomi 15 - kicsi telefon nagy energiával
- Energiaital topic
- Mit tud egy retró kézikonzol?
- PlayStation 5
- Telekom mobilszolgáltatások
- Milyen légkondit a lakásba?
- Külföldi rendelések: boltok, fizetés, postázás
- Melyik tápegységet vegyem?
- Milyen széket vegyek?
- Jól áll az ARM-os Windows helyzete, de a játékoknál nem jön az áttörés
- További aktív témák...
- Akció! Újra Gamer EGEREK! Glorious , Endgamer XM1R , Nibio
- Azonnali készpénzes AMD CPU AMD VGA számítógép felvásárlás személyesen / postával korrekt áron
- DELL PowerEdge R640 rack szerver - 2xGold 6138 (20c/40t, 2.0/3.7GHz), 64GB RAM,4x1G, H730 1GB, áfás
- Samsung S23 Ultra 8/256GB Jótállás: 2027.02.16.-ig
- GYÖNYÖRŰ iPhone 12 64GB Green -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3052, 96% Akkumulátor
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest