Hirdetés
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
- Szívós, szép és kitartó az új OnePlus óra
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- Huawei P30 Pro - teletalálat
- Teljesen átvariálhatja szoftverei nevezéktanát az Apple
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Huami Amazfit Bip okosóra
- Google Pixel 8a - kis telefon kis késéssel
- iPhone topik
- Körvonalazódnak a Xiaomi 16 specifikációi
-
Mobilarena
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Busterftw
nagyúr
válasz
hahakocka #71240 üzenetére
Az marciusi adat, most mar 125+ van es 10 jatek bejelentve ezzel.
Ket honap alatt 25+-el bovult.
Over 125 DLSS 4 with Multi Frame Generation Games & Apps Available Now, 10 More Just Revealed -
PuMbA
titán
Ancient Gameplays már tudja, hogy mely játékok kapják meg az FSR4-et, amivel 60-ra emelkedik a támogatottak száma. A 9060XT megjelenéséig azaz Június 5-éig titok, amikor is hivatalosan startol az FSR4
Biztosan az FSR lesz a 9060 egyik selling point-ja az előző generációkhoz képest á lá NVIDIA, nem véletlenül van beidőzítve egyszerre.
-
Busterftw
nagyúr
válasz
mozsazsolt0 #71237 üzenetére
Anno a Switch 1-nel pl az Automotive bevetelbol talalgattak a Switch szamokra, mert azt a Tegra SOC-ot oda is arultak.
-
Yutani
nagyúr
válasz
mozsazsolt0 #71232 üzenetére
Az a baj, nem lehet csak úgy kijelenteni, hogy a kereskedelmi árú forgalma ide vagy oda van sorolva, mert lehet olyan logika, mi a Gamingbe sorolja, másik meg egyéb forgalomba. Ezt csak az NV tudja. És ez most nem is feltétlenül számviteli kérdés, hanem ágazati stratégia kérdése.
-
Quadgame94
őstag
válasz
S_x96x_S #71234 üzenetére
Már az RDNA4 is egy eléggé nagy arch. változás az RDNA3-hoz képest. Szóval a nevezék igazából mindegy. Hívhatnák RDNA Ultranak is vagy akármi. UDNA pedig arra jó, hogy ne legyen külön kezelve a két vonal, bár szerintem ennek sok értelme nincs. Az NV is volt hogy máshogy hívta a professzionális gyorsítóit, mint a mainstream kártyák arch. nevét.
Az RDNA5/CDNA5 vagy UDNA csak egy újabb iteráció lesz. Lingvisztikai szempontokból van jelentőssége, de alapvetően az arch. a lényeg.
A Next-Gen esetében 3 nm nyílván kell, és RDNA4 skálázhatóságát oldják meg, illetve nyílván fejlesszék tovább az AI és RT magokat. Ehhez még jön a GDDR7 és/vagy valamilyen 3D-V Cache szerű cucc és nekik is van egy 1500-1800 dolláros brutál kártyájuk. A 6090 amúgy is inkább 2500 dollár lesz.
-
S_x96x_S
addikt
"UDNA" doesn't really exist as an architecture, it's just CDNA5 and beyond moving to a fork of RDNA instead of being Vega++++++"
https://x.com/Kepler_L2/status/1928279029527761381és még tőle ...
MI350X is only 256 CUs? 🤔
They are going from 5nm to 3nm, from 750W to 1400W and from 320 to 256 CU. -
S_x96x_S
addikt
válasz
mozsazsolt0 #71232 üzenetére
azt hiszel amit akarsz;
nem feladatom meggyőzni téged.Az nvidia a leszállítás időpontjára könyveli a bevételt, vagyis még az RTX 5060-as chipek is benne lehetnek a könyvelésben és a swich/switch2 -es chipek is
( minden olyan gaming dolog, amit Április 27 -ig átadtak a partnereknek ; vagy eladtak az ügyfeleknek ( pl. Founders Edition kártyák )
Meg kell nézni az nvidia tőzsdei jelentését; és ott részletezi a könyvelési szabályait.A GPU - AIB partnereknél feltételezhető, hogy a GDDR7 memória része volt a BOM készletnek, mivel a szabad piacon nem nagyon volt elérhető GDDR7 kapacitás.
És az is feltételezhető, hogy a GPU-die + VRAM - az MSRP 80%.
Vagyis az nVidia az MSRP 80%-át bevételként könyvelhette el.az nvida GDDR7 problémáról - 2025-01-27 -én Abu is cikkezett.
"erre az NVIDIA azt találta ki, hogy lerendeli a partnerek helyett a szükséges memóriákat, így jelentős mennyiségi kedvezményhez jutnak, aminek hála a gyártók egyszerre kaphatnák a zöldektől a GPU-t, illetve a hozzá tartozó, megfelelő memóriákat is."aztán hogy ezekből az információkból a JPR milyen darabszámot állapít meg,
az már az ő baja ...> Mivel az RTX PRO 6000 karikon is GDDR7 chip van,
> nem is kevés, akkor azt is ide számolta?
Az a "Professional Visualization" szegmens
( és nem a Gaming ) -
mozsazsolt0
csendes újonc
válasz
S_x96x_S #71231 üzenetére
Vagyis fogalmad sincs, csak érdeked fűződik oda számolni, mert ezzel kisebbítheted az rtx 5000 eladásokat.
Azért mert ő rendelte meg és adta tovább az aib partnereinek a GDDR7 chipeket, még abszolút nem egyértelmű hogy a gaming részlegbe számolta bele.
Mivel az RTX PRO 6000 karikon is GDDR7 chip van, nem is kevés, akkor azt is ide számolta?
Összefoglalva annyi az összes érved akkor, miszerint csak az nv-től lehetett a gyártóknak megvenni a gddr7 chipet, ezért a gamingbe számolta.
Semmi kapcsolat a kettő között, így ebben a felállásban, ahogy próbálod erőltetni.
-
S_x96x_S
addikt
válasz
mozsazsolt0 #71229 üzenetére
melyik részére forrás?
Az év elején jellemzően csak az nvidián keresztül lehetett GDDR7-et kapni,
és bár lehet, hogy jogilag - "kizárólagosság" nem pontos,
de ha nem volt más alternatíva -
akkor a gyakorlatban mégis azt jelenti, hogy a memória is beleszámít most
a gaming bevételbe.de ha érdekel az nvidia fórumon kérdezzél,
---------
(nvidia) "A vállalat jellemzően komplett csomag formájában értékesíti a GPU-t és a GDDR7-es VRAM-ot az AIB partnerek felé, így döntései befolyásolják, mely gyártók memóriachipjeivel lehet felszerelni az adott termékcsalád egyes tagjait. Eddig csak a Samsung chipjeit mellékelték, újabban viszont az SK Hynix chipjei is szerepet kaptak a kínálatban, és várhatóan nemcsak a GeForce RTX 5070, hanem egyéb modellek fedélzetén is találkozhatunk majd velük." ( ipon )
De amúgy a Prohardveren is volt róla cikk.
-
Alogonomus
őstag
Szépen hangzik, hogy állítólag az AIB-k sokkal több 9070 XT-t is el tudnának adni, csak előzetesen ekkora sikerre még az AMD sem számított, de mire jönnek az RTX 50 Super kártyák, addigra az RX 90 ellátás is utoléri az igényt.
-
S_x96x_S
addikt
AMD Acquires Enosemi to Accelerate Silicon Photonics and Co-packaged Optics Capabilities
https://www.storagereview.com/news/amd-acquires-enosemi-to-accelerate-silicon-photonics-and-co-packaged-optics-capabilitiesAMD acquires Enosemi to enter photonics race — chasing Nvidia into light-based interconnect tech
AMD's latest acquisition sees it stepping into the presumed future of chipmaking
https://www.tomshardware.com/tech-industry/semiconductors/amd-acquires-enosemi-to-enter-photonics-race-chasing-nvidia-into-light-based-interconnect-techAMD Acquires Enosemi to Accelerate Co-Packaged Optics Innovation for AI Systems
https://www.amd.com/en/blogs/2025/amd-acquires-enosemi-to-accelerate-co-packaged-optics-innovation.html -
PuMbA
titán
További Hardware Unboxed AMD hírek
A partnerek azt várják, hogy Q3-Q4-re lesz akkora RDNA4 készlet, hogy tényleg MSRP ár szintre kerülhet. Csak a kereslet határozza meg jelenleg az árt. Gyártanának több kártyát, de nem tudnak. Ez várhatóan az NVIDIA Super kártyák megjelenéséi ideje is.
-
S_x96x_S
addikt
válasz
DudeHUN #71222 üzenetére
> Btw. Switch 2 chip nem tudom benne van-e.
Benne van a gaming-ben,
Valamint a GDDR7 memória kizárólagos beszerzése az NVIDIA-tól
szintén közrejátszott a gaming szegmens magas bevételében.
( és ez most új dolog )Az nvidia fiskális negyedéve ~ Február, Március, Április forgalmakat takarja
( nem a Jan-Már időszakot )Kíváncsi leszek, hogy a magas bevétel ( + nyereség )
- mennyire konvertálódik át market share -re .a darabszám alapú piaci részesedésnél (Unit Share) ( 1 RTX5060 = 1 RTX 5090 -el ) ;
viszont a bevétel alapú piaci részesedés (Revenue Share) -nél
az RTX 5090 többet ér.A játékfejlesztőket szerintem a darabszám érdekli - mert az RTX 5090 -re is csak 1 játékot tudnak eladni - még akkor is, hogyha sokkal erősebb.
-
Busterftw
nagyúr
válasz
mozsazsolt0 #71220 üzenetére
Engem is meglepett a Gaming eredmeny, kivancsi vagyok mit jelent ez market shareben.
-
DudeHUN
senior tag
válasz
mozsazsolt0 #71220 üzenetére
Pedig ténylég kevés kártya volt. Alig érkezett 50-es. A probléma az volt, hogy a 40-es meg elfogyott bizonyos kategóriákban már.
Btw. Switch 2 chip nem tudom benne van-e. -
PuMbA
titán
válasz
mozsazsolt0 #71220 üzenetére
Fel van adva a lecke az AMD-nek
Várjuk a Q1 és Q2 eredményeket, hogy mire lett elég a RDNA4 plusz a szoftveres körítés, ami még ugye hiányosabb a DLSS-hez képest, hiszen pl. Ray Reconstruction sincs és az FSR4 játéktámogatás is kisebb volt.
-
mozsazsolt0
csendes újonc
válasz
S_x96x_S #71216 üzenetére
Játékos és mesterséges intelligenciával készült PC:
"Az első negyedéves játékbevétel rekordot jelentő 3,8 milliárd dollárt tett ki, ami 48%-os növekedést jelent az előző negyedévhez és 42%-os növekedést az egy évvel korábbihoz képest."Ebből nem a Blackwell kifjezetten rossz rajtja jön le, sőt.... talán ezért jelent meg a steamben.... és a gyenge készlet valójában a túlzott kereslet miatt volt, nem a kevés kártya miatt, hiszen kevés kártyából nem lesz rekord bevétel...
-
PuMbA
titán
Vajon mi lesz az RDNA3-FSR4 végleges sorsa
Hardware Unboxed azt mondta, hogy most a Computex-en az AMD arról beszélt, hogy megpróbálták, de rossz az élmény, lassú és sok idő lenne megcsinálni. Mondjuk tényleg jobb, ha az FSR Redstone-ra fókuszálnak, mert így is csiga lassúak az NVIDIA-hoz képest. Még ez is lassítsa a fejlesztést, hogy RDNA3-ra megcsinálják az FSR4-et....
-
S_x96x_S
addikt
> De szép alreg ....
ma az nVidia részvényesek - az átlagnál is sokkal jobban izgatottak.
ma jön ki a pénzügyi eredmény ... "NVIDIA 1st Quarter FY26 Financial Results""""
SANTA CLARA, Calif., April 30, 2025 -- NVIDIA will host a conference call on Wednesday, May 28, at 2 p.m. PT (5 p.m. ET) to discuss its financial results for the first quarter of fiscal year 2026, which ended April 27, 2025.
""" -
S_x96x_S
addikt
-
Busterftw
nagyúr
válasz
S_x96x_S #71211 üzenetére
Epp ez a gond, nem tudjuk pontosan hogyan ertette, meg az eredeti forras sem tiszta.
Q2 mar pontos valaszt ad.Azt sem latom az Nvidia mivel korrigalna? Majusra mondtak a keszlet helyreallast, csak ezt latni.
"ezért szerintem itt fog eldőlni a verseny."
Nem ertek egyet, a 5080 a pelda (Steam), mennyire keresett a felso kategoria. Illetve az nem ujdonsag, hogy XY kategoriaban az AMD elmeletileg jobb ar/erteket kinal, ez megsem volt eleg, mert nem araztak agresszivan. -
Jacek
veterán
De szép alreg ....
-
S_x96x_S
addikt
válasz
Busterftw #71210 üzenetére
(ahogy én értelmezem)
A japán forrás - a teljes Japánra vonatkozó ~ 1 hetes eladási statisztikára hivatkozhatott.
ami adhat valami reményt az AMD-nek; hogy a stratégia működhet.
Azóta az nVidia is jobban korrigál - úgyhogy szerintem >=30% körüli piaci részesedés lehet jelenleg a heti eladásokból.Mivel az nVidia RTX 5060 és az RX 9060 még lejjebb van árazásban - emiatt még nagyobb eladási volumennel lehet számolni itt ... , ezért szerintem itt fog eldőlni a verseny.
És a 060 -as kategóriák versenye - csak 2025Q3 -ban jelenik meg a statisztikákban.
Akkora verseny várható -hogy még az RTX 5050 bevetésére is szükség lehet. -
S_x96x_S
addikt
válasz
mozsazsolt0 #71208 üzenetére
>> Viszont jól láthatóan a 40% -os piaci térnyerés felé ( ~ a jó irányba ) halad az AMD."
> Vagyis az amd a 2024 Q4-ben szerzett 7%-os részesedését tudta megtartani,Az AMD-s Jack Huynh - kifejezetten az RDNA4 -ről beszélt.
és az RDNA4 eredményeket elsőként a
2025Q2 -ben lehet látni.
és csak a 2025Q3 eredmények után lehet értékelni.Az eredeti kontextus - ez cikk - 2024 Szept -8 -ból
"AMD deprioritizing flagship gaming GPUs: Jack Huynh talks new strategy against Nvidia in gaming market"
"""
JH: One day, we may. But my priority right now is to build scale for AMD. Because without scale right now, I can't get the developers. If I tell developers, ‘I’m just going for 10 percent of the market share,’ they just say, ‘Jack, I wish you well, but we have to go with Nvidia.’ So, I have to show them a plan that says, 'Hey, we can get to 40% market share with this strategy.' Then they say, 'I’m with you now, Jack. Now I’ll optimize on AMD.' Once we get that, then we can go after the top.
TH: This is specifically a client strategy [consumer market]?
JH: This is a client strategy.
TH: Okay, for the data center, you're still planning for King of the Hill?
JH: Of course, we have to because that’s performance-per-dollar. Even Microsoft said Chat GPT4 runs the fastest on MI300. Here's the thing: In the server space, when we have absolute leadership, we gain share because it is very TCO-based [Total Cost of Ownership]. In the client space, even when we have a better product, we may or may not gain share because there's a go-to-market side, and a developer side; that's the difference.
...
""""és jó - ár teljesítménnyel - tényleg visszaküzdtheti magát az AMD és egyre közelebb lehet a vágyott 40% -nak.
Persze ez a Blackwell kifejezetten rossz rajtjának is köszönhető.
-
mozsazsolt0
csendes újonc
válasz
S_x96x_S #71194 üzenetére
"Viszont jól láthatóan a 40% -os piaci térnyerés felé ( ~ a jó irányba ) halad az AMD."
Ez megint egy elég bátor kijelentés, főleg arra a japán cikkre hivatkozva, ahol leírták, nem tudható pontosan mire értette a 45%-ot az illető. Ha a megjelenés időszakra, akkor pedig nagyon gyenge eredmény, mert azt jelenti hogy a fele vevő még a radeon startkor is nvidia karit vásárolt.
Egyébként pont ma találtam:
"In the first quarter of 2025, AMD's global graphics add-in-board (AIB) market share was 17%, while Nvidia's was 82%. AMD gained 7% from Nvidia in the final quarter of 2024, primarily due to production constraints at Nvidia. However, Nvidia still had a large share of the AIB market."
Vagyis az amd a 2024 Q4-ben szerzett 7%-os részesedését tudta megtartani, amit azzal szerzett hogy az nv 2024 Q4-ben alig adott el dvga-t, hiszen rtx 4000 már alig volt, rtx 5000 pedig még nem volt. Ez elég messze van a 40%-hoz....
-
yarsley
aktív tag
Szintetikus benchmark szerint a 9060XT legalább 25%-al gyorsabb mint a 7600XT
Videocardz -
S_x96x_S
addikt
ROCm GPU Compute Performance With AMD Ryzen AI MAX+ "Strix Halo"
https://www.phoronix.com/review/amd-strix-halo-rocm-benchmarks
( HP ZBook Ultra G1a + Linux + ROCm 6.4.1 )
-
PuMbA
titán
"a különbség inkább abban rejlik, hogy az AMD technikájával jóval kevesebb részletből is helyreállítható az eredmény"
Most meg is jegyezték az FSR Redstone bejelentés okán a DigitalFoundry-sok, hogy amit az RDNA4 bemutatókor az AMD mutatott ToyShop demót... olyan sok hibát egy bemutatóban sem láttak még. Folyamatosan mászkáló instabil megvilágítás, masszív utánhúzás és mosódás. Nagyon kíváncsiak ők is a végleges eredményre, de egyelőre elég szkeptikusok ezen bemutató alapján.
-
hahakocka
őstag
Mikor lesz már 9060XT 8gb és 16gb teszt? Múlt héten bemutatták meg volt már HWU nál hands on is kb azt semmi azóta se. Fura
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem. A Dragon Age-ben tipikusan az RT, az ami miatt ennyivel gyorsabb az AMD dizájnja, mert elfogy a 8 GB memória az 5060-on. A legtöbb RT játék ilyen, ezeknek kevés a 8 GB VRAM, tehát, ha RT-t akarsz aktiválni, akkor minimum 16 GB-ban gondolkodj.
#71179 olymind1 : A Sony konzolja biztosan. És most nem is lesz igazán egyedi dizájn, mert a Project Amethyst miatt megegyeztek, hogy a Sony technikáit lehetővé teszi PC-n az AMD, így a Sony-nak lesz PC-s userbase, ahova portolhat.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
huskydog17 #71166 üzenetére
[link] - itt van feltüntetve az igazság. Typical Board Power (Desktop): 160W
Az OC-k mehetnek el 180-ig. A slide-ra mondta az AMD nekünk, hogy elírták. A saját hírünkben már a hivatalos adatot tüntettük fel.
#71168: FLATRONW : Nem mindegy, hogy mivel volt megnyitva a dokumentum, és hogyan lett kiexportálva PDF-be. A hivatalos prezentáción a natív dokumentum futott, nem a PDF-be exportált változat, ami nem mindig kezeli le jól ezeket a szöveges részeket. Ezek adják az ilyen különbségeket.
-
S_x96x_S
addikt
válasz
Petykemano #71196 üzenetére
értem a csalódottságodat,
és jogos, hogy hiányzik az RDNA4 APU, ( nekem is jól jönne )
és bár az AMD valószínűleg a piacot és a fejlesztési költségeket mérlegelve döntött így,
de ettől még a vásárlói oldalról ez tényleg fájdalmas.
Talán ha az UDNA/RDNA5 nem lenne olyan közel, akkor nem így döntöttek volna.Viszont a Medusa Point-ban várható
továbbfejlesztett RDNA 3.5+ - hátha kap pár olyan dolgot,
ami az end-usereknek is fontos lehet. -
Petykemano
veterán
válasz
S_x96x_S #71173 üzenetére
Nem vagyok az AMD döntéshozója.
Vásárló vagyok és bár nekem is hasznos a verseny (ha van), de ebből egyáltalán nem következik, hogy nekem a céges érdekre kell érzékenynek lennem.
A maguk szempontjából valószínűleg jó döntéséket hoznak. De ez semmit nem változtat azon, hogy szerintem sajnálatos, hogy pont a jól sikerült RDNA4 marad ki az APU portfólióból. -
S_x96x_S
addikt
válasz
yarsley #71192 üzenetére
ha elérhetőek lesznek az olcsóbb 060 -as kártyák, ( RTX5060, RX 9060 ... )
akkor jobban meg lehet erősíteni - vagy cáfolni a Radeon ( RDNA4) térnyerését.---------
A németeknél például nagyon jól megy a Radeon és az RDNA4 -is.
az amazon.de "Best Sellers in Graphics Cards"
most:
#1. ASUS Prime Radeon RX 9070 XT 16GB ( 778 EUR )
#2. GeForce RTX 3060 ( 288 EUR )
#3. ASUS Dual GeForce RTX 3050 OC Edition 6GB ( 169 EUR )
#4. Gigabyte GeForce RTX 5070 WINDFORCE SFF 12G ( 625 EUR )
#5. Gigabyte Radeon RX 7600XT 16GB ( 359 EUR )
#6. ASUS GeForce Dual RTX 3060 12 GB ( 297 EUR )
#7. Sapphire Nitro+ AMD Radeon™ RX 9070 XT 16GB ( 874 EUR )
#8. ASUS TUF Gaming GeForce RTX 5070 12GB ( 692 EUR )https://www.amazon.de/-/en/gp/bestsellers/computers/430161031
Az Angol - amazon.co.uk -n viszont kevébé
- ASUS Prime GeForce RTX™ 5070 GDDR7 12GB
- MSI GeForce RTX 4060 VENTUS 2X BLACK 8G
- MSI GeForce RTX 3060 VENTUS 2X 12G
- ASUS GeForce RTX 4060 DUAL EVO 8G
- Sapphire PURE AMD RADEON™ RX 9070 XT GAMING OC 16GB
- Gigabyte Radeon RX 7700 XT GAMING OC 12GB
- MSI GeForce RTX 5070 Ti 16G
https://www.amazon.co.uk/Best-Sellers-Graphics-Cards/zgbs/computers/430500031====
A svéd amazon - látszik hogy gazdagabbak a vásárlók.. a 2. helyen egy RTX 5080
- ASUS Radeon RX 9070 XT Prime OC
- Gigabyte GeForce RTX 5080 WINDFORCE OC SFF 16G
https://www.amazon.se/-/en/gp/bestsellers/electronics/20638122031/ref=zg_b_bs_20638122031_1===
Az Ausztrál amazon - piac még érdekesebb.
RDNA4 -es RX 9070 - a #16. helyen jelenik meg elsőként.
https://www.amazon.com.au/gp/bestsellers/computers/4913341051===
a Japán amazon
- az RDNA4 -es RX 9070 - a #19. helyen jelenik meg elsőként.
https://www.amazon.co.jp/-/en/gp/bestsellers/computers/2151911051===
vagyis elég vegyes a kép - az amazon listája alapján.
Viszont jól láthatóan a 40% -os piaci térnyerés felé ( ~ a jó irányba ) halad az AMD.
-
válasz
S_x96x_S #71190 üzenetére
Pont fordítva, az nvidiánál már a Pro vonal és a Geforce átjárható mnden szempontból, már régóta és most erre akar rátérni az AMD az UDNA iránnyal, ezt egyszer már ki is fejtettem itt. [link]
Az adatközpontok pedig teljesen külön fejlesztési rányt igényelnek, főleg hogy mindkét cég abban látja a legnagyobb lehetőséget és hát abban is van a legtöbb pénz, ez egyértelmű. -
S_x96x_S
addikt
> a gaming már nem számít. ....
> A konkurencia harc, most az, hogy komplett ökoszisztémat
> tudjon nyújtani mindegyik cégAz AMD -nél a gaming egyre inkább - AI-s dev-kit is;
vagyis nem engedheti el;
~ nem mondhatja azt, hogy nem számít.
Legalábbis az UDNA irány ezt is jelenti.
Míg az nVidia most már inkább - próbálja szétválasztani ( gaming vs. AI )
... az AMD még nem engedheti meg ezt a luxust.vagyis az AMD-nél a gaming -el kell erősíteni az ökoszisztémát.
UDNA ...
És az AMD most mintha tényleg kezdené felfogni - hogy a CUDA alternativa csak úgy magában nem fog megvalósulni.
Kell elégséges piaci részesedés és rendes szoftveres támogatás is.
És most elég sok ezzel kapcsolatos bejelentés is volt;
Hiába lesz az RDNA5/UDNA - csúcs; hogyha addigra nem lesz megerősítve a szoftver."AMD To Focus On Better ROCm Linux Experience In H2-2025, Day-One Client Support"
https://www.phoronix.com/news/AMD-ROCm-H2-2025
"Andrej Zdravkovic, the SVP and Chief Software Officer at AMD, talked up the ROCm plans for the back half of the year. Notably, he emphasized the desire to have a more seamless out-of-the-box experience on Linux for developers and ensuring ROCm support on client hardware from day one. Great, we've only been wanting to see this now for the better part of a decade since ROCm debuted.""AMD Releases ROCm 6.4.1 With RDNA4 GPU Support"
https://www.phoronix.com/news/AMD-ROCm-6.4.1-Released"AMD Announces ROCm-DS"
https://www.phoronix.com/news/AMD-ROCm-DS
( GPU Accelerated Data Science )
https://rocm.blogs.amd.com/software-tools-optimization/introducing-rocm-ds%3A-revolutionizing-data-processing-with-amd-instinct-gpus/README.html-----
Ami még érdekes, hogy Lisa Su hátrébb lépett.
se a 2025 -ös CES -en ; se a mostani Computex-en nem vett részt. -
Busterftw
nagyúr
válasz
S_x96x_S #71187 üzenetére
"A múltból nem lehet következtetni"
Dehogynem lehet, lásd a fenti példák. Ezeket már legalább rdna óta mondtuk és így is lett.
Érdekes, hogy a te állandó, éveken át tartó wishful thinking hsz-eiddel nincs baj és utólag soha nem is reflektálsz, amikor ezek a narratívák nem jöttek be.
Persze hatalmas érvelési előny, ha utána tovább lépsz annyival, hogy na majd a next gen. Majd 2 év múlva. Majd 4-5 év múlva.
Csak eközben párszor az a 2-3-4-5 év lassan eltelt."nem lehet mindent előre látni"
Lehet, csak ahhoz nem reagálni kell a konkurenciára.
Az Nvidia proaktivabb, azon dolgozik, hogy ami tőlük jön fejlesztés legyen majd jelen és a jövő. Lásd RT. Lásd AI upscaling stb."Emiatt az AMD menedzsmentet se hibáztassuk, hogy nem látta előre 2024Q1 -ben, hogy mi lesz 2025Q1 -ben."
Lol, az AMD menedzsmentnek pontosan ez a feledata.
Idéznék egy részletet a Margin Call filmből:
John Tuld: Let me tell you something, Mr. Sullivan. Do you care to know why I'm in this chair with you all? I mean, why I earn the big bucks.
Peter Sullivan: Yes.
John Tuld: I'm here for one reason and one reason alone. I'm here to guess what the music might do a week, a month, a year from now. That's it. Nothing more. And standing here tonight, I'm afraid that I don't hear - a - thing. Just... silence. -
válasz
S_x96x_S #71187 üzenetére
A "veszélyt" a konkurencia lekövetése az nem ez a piac már rég, a gaming már nem számít. igazából marketing jeentősége van már csak presztizs ha úgy tetszik.
Persze némileg mégis az 5% de ez már nem az ami döntő lenne. A befizetett taxot sem fedezi.
A konkurencia harc, most az, hogy komplett ökoszisztémat tudjon nyújtani mindegyik cég és legyen hozzá gyártási kapacitás.
Nvidiának kell CPU és ezzel teljes szoftveres-hardveres ökoszisztémát erre átdogozni AMD meg szoftver, támogatottság, és GPU computing terén van maradva míg CPU téren a közelében sincs senki.
Mindkét félnél a lepattanóra hajthat a gaming szengens szerintem. Előrelépést esetleg a Chiplet/ csempe dizájn bevezetése fogja majd jelenteni a zöld oldalon. -
S_x96x_S
addikt
> Köszönhető( is) a balfasz Nvidiának. Ezt gondolom nem feltételezte senki,
persze ...
amire célozni akartam;
hogy utólag könnyű okoskodni, hogy milyen lottószámot kellett volna jelölni;vagy másképpen az újabb információk alapján - milyen döntés lett volna (annó) ideális ... de az üzletben is van olyan - hogy Fog-of-war/Háború-köde
nem lehet mindent előre látni.Emiatt az AMD menedzsmentet se hibáztassuk
, hogy nem látta előre 2024Q1 -ben, hogy mi lesz 2025Q1 -ben.
És ebből az is következik; hogy most se látjuk,
hogy min dolgozik az AMD és az nVidia.
Lehetnek még mindkét irányban meglepetések.És ez jó - mert van verseny!
Az nVidiára a legnagyobb veszélyt az esetleges belső ( Busterftw -hez hasonló ) stratégák/tanácsadók jelentik, akik folyamatosan lekicsinylik az AMD által jelentett veszélyt.
A múltból nem lehet következtetni,A külső körülmények is nagyon megváltozhatnak. ( lásd Trump ... )
A cégek is képesek a fejlődésre és a hibázásra is.
A változás és a fejlődés sose áll meg.
És nem árt ha az Intel/Nokia/Kodak/Commodore/... - példájából tanulunk.
-
Busterftw
nagyúr
válasz
S_x96x_S #71184 üzenetére
Igen, "reports" meg "claims".
Bedobjuk ezt a szuper objektív, 1 országos számot a mindfactory és amazon "reportok" mellé.
Meg Lisa Su "10x annyi"-ja mellé.A többit meg szépen ignoráltad, ahogy mostanában szoktad.
Mert ugye én szántam rá időt, hogy kifejtsem, persze nem meglepő az érvelés hiánya ebben az esetben.b.
Ezt sok esetben meg is említik, mert 7%-al nőtt 9000 széria előtt az AMD, ki tudja hogy van "mérve" a ~45%. -
válasz
S_x96x_S #71184 üzenetére
No offense,
De ezt azért fenntartásokkal kezelném,ahogy a cikk is írja. Az AMD ugyan olyan bullshit marketing kutya, mint a többi cég, nagyon sok kijelentésük és chartjuk fals volt és lesz is.
ha volt növekedés, ez részben
Köszönhető( is) a balfasz Nvidiának. Ezt gondolom nem feltételezte senki, hogy azt a kevés előrelépést is elcseszik hibák tömegével és termékhiányos hónapokkal. 3 hónapig konkrétan alig volt kártya. Ada már, BW még nem volt elérhető a polcokon.
Ez mellet persze nem rossz a 9000 sorozat sem. -
S_x96x_S
addikt
válasz
Busterftw #71183 üzenetére
>>"de legalább azt el lehet mondani, hogy az AMD közelebb van
>>a Jack által tervezett állapothoz - mint amit ti jósoltatok. ">Ezt semmilyen objektív tény nem támasztja alá, sőt.
--> "AMD manager reports 45% GPU retail market share in Japan - Eyes 70% as the next target" ( 2025-mar-17 )
-
Busterftw
nagyúr
válasz
S_x96x_S #71181 üzenetére
"AKKOR (2024Q1) az AMD jogosan feltételezhette,
hogy a Blackwell megint egy ütős sorozat lesz - jó rajttal - vagyis a legjobb Nvidia forgatókönyvvel számolt."És? Erre a forgatókönyvre kellene készülni és rátenni +1-et.
De amint látni fogod lentebb, nem változott semmi, nem lett proaktiv az AMD.
Tapsolunk meg elemzünk olyan triviális dolgokat, hogy az RDNA4 után most a következő generación van a fókusz, hát ismét, #noshitsherlock."Azért ha van időd, akkor kifejthetnéd hogy milyen probléma csúszott a számításodba?"
Semmilyen.
1. Az AMD nem árazott elég agresszívan, újra beálltak az Nvidia mögé.
2. A "szoftveres" újítások kb Nvidia copy paste dolgok, reakciós stratégia.
3. Az Nvidia ismét alábecsülte a high end keresletet, a 5080 népszerű, lásd Steam.
4. A Robin Hood idők elmúltak."de legalább azt el lehet mondani, hogy az AMD közelebb van
a Jack által tervezett állapothoz - mint amit ti jósoltatok. "
Ezt semmilyen objektív tény nem támasztja alá, sőt. -
S_x96x_S
addikt
válasz
Busterftw #71180 üzenetére
> Ha feltételezzük, a 9070XT jó termék, jó áron,
Újra ...
A kérdés, hogy 2024 -ben mit feltételeztünk, amikor a döntés született.
és az AMD drasztikus döntése ~ 2024 Q1 -ben történt - az akkori információk alapján.
Akkor a többség azt feltételezte, hogy a Blackwell megint hoz minimum +30%-ot
és szuper rajtja lesz.AKKOR (2024Q1) az AMD jogosan feltételezhette,
hogy a Blackwell megint egy ütős sorozat lesz - jó rajttal - vagyis a legjobb Nvidia forgatókönyvvel számolt.----
Azért ha van időd,
akkor kifejthetnéd hogy milyen probléma csúszott a számításodba ?De még Raymond se hitt az AMD-nek.
Persze manapság még mindig nem lehet itéletet hirdetni,
de legalább azt el lehet mondani, hogy az AMD közelebb van
a Jack által tervezett állapothoz - mint amit ti jósoltatok. -
Busterftw
nagyúr
válasz
S_x96x_S #71178 üzenetére
Ez egyáltalán nem igaz egy olyan terméknél, mint az RDNA4.
Ha feltételezzük, a 9070XT jó termék, jó áron, miért lenne rossz mondjuk egy high end 9080XT jó áron?"Az AMD menedzsment ( + board) az UDNA/RDNA5 -re tett elég nagy tétet."
Ezt honnan tudod pontosan, mekkora erőforrást jelent?
Meg ez kb olyan, hogy eddig a GCN-r, majd Vega-ra, majd Navira RDNA-ra tettek nagy tétet, aztán az UDNA-ra.
#noshitsherlock érvelés. -
S_x96x_S
addikt
válasz
Busterftw #71177 üzenetére
>Nincs rossz termék, csak rossz ár.
A rossz termék rossz marad - az ár csak álcázza a hibáit.
> Erre azért ugyanúgy lehetett volna stratégiát építeni,
Az AMD menedzsment ( + board) az UDNA/RDNA5 -re tett elég nagy tétet.
és még nem lehet ítéletet mondani a döntés miatt.
vagyis az UDNA/RDNA5 sikerét a jövő,
és nem a visszatekintő okoskodók döntik el. -
Busterftw
nagyúr
válasz
S_x96x_S #71173 üzenetére
Nincs rossz termék, csak rossz ár.
Az RDNA4 high end és APU sikerességét launch után ezzel nagyban befolyásolhatták volna, csakúgy mint a 9070(XT) esetén, ahol utólag szórakoztak az árral és még a launchot is eltolták.Erre azért ugyanúgy lehetett volna stratégiát építeni, már csak azért is mert AMD saját bevallása szerint 40% market share volt a célkitűzés.
-
-
S_x96x_S
addikt
HBR On Strategy / Episode 111
AMD’s Lisa Su on Experimenting with AI
https://hbr.org/podcast/2025/05/amds-lisa-su-on-experimenting-with-ai -
ugyan az kb a különbség mint raszterben, nem megterhelő RT van benne. [link]
ott amúgy a 16 Gigás 5060 Ti is közel kétszer olyan gyors mint a 8 gigás átlagban pedig 13 % kal gyorsabb .
valószínűleg kiválogattak pár játékot ahol a 8 Giga kevés, de vajon a 9060 XT 8 gigáshoz képest mit fog mutatni?
[link]
-
S_x96x_S
addikt
válasz
Petykemano #71170 üzenetére
korábban ezt írtad : "De ez semmit nem változtat azon, hogy szerintem sajnálatos, hogy pont a jól sikerült RDNA4 marad ki az APU portfólióból."
Ha az RDNA4 high-end és APU törlését - úgy kritizáljuk,
mintha az AMD 2024 elején ( amikor talán a döntés megszületett )
már tudta volna, hogy az nVidia Blackwell milyen lesz, és ennek következményeképp az RDNA4 milyen sikeres -
akkor az ezen alapuló itélkezés nem korrekt.Képzeld el ... hogy te vagy az AMD döntéshozója és 2024 januárjában GPU-t tervezel.
Az Nvidia tempója egyre gyorsabb ( ~ 2024 májusában jelentik be az 1 éves ciklust)
és az AMD befektetői egyre nagyobb nyomást gyakorolnak.
Te 2024-ben ( az akkori infók alapján ) mennyire hittél az RDNA4 -ben?Vagyis ebben a helyzetben te - akkor - mit csináltál volna?
Kockáztattál volna egy bizonytalan RDNA4 high-end és APU szegmenst,
vagy a biztos közép kategóriára fókuszáltál volna?Szerintem nem felejthető el ,
hogy minden döntést abban a pillanatban kell értékelni, amikor született.
Nem azután, hogy kiderült, milt lépett a konkurencia, vagy az RDNA4 -et hogyan fogadta a sajtó.Az AMD sem tökéletes,
de az utólagos ítélkezésben - szerintem azt is figyelembe kell venni,
hogy a döntés pillanatában ( 2024Q1) - milyen információk voltak ismertek
és akkor milyen döntéshozatali logikát folytatott az AMD.Bár a Blackwell rajtja nem a legjobban sikerült,
és ez az RDNA4 megitélésének nagyon jól jött ( ~ ettől is lett sikeres )
de az AMD nem építhet mindig arra, hogy a versenytársai hibáznak.Az akkori döntés - valószínüleg átfutott az AMD board -on is
- és szerintem jóváhagyták a döntést
( és itt újra kihangsúlyozom - hogy a board is - az éppen akkor ismert információk alapján tudott dönteni. )
https://ir.amd.com/governance/board-of-directors -
Petykemano
veterán
válasz
S_x96x_S #71165 üzenetére
Veled ellentétben én nem tudom kizárólag abból a perpektívából nézni, hogy hogy éri meg legjobban a cégnek. Miután az AMD többször tamúbizonyságát tette annak, hogy margó növelése a fő fókusz, piaci igények kiszolgálása helyett, így nem érzem azt, hogy igaz volna, hogy "ami a cégnek jó, a fogyasztóknak is jó"
Értem a hozzáállásodat, hogy a cég mindent az általa kitűzött célok elérésének alárendelve hajt végre és a vásárlói közösség bugyuta kivánságai csak eltérítenék ettől a fennkölt céltól.
De hát sajnos 10-15 éve minden hiányosságra vagy bugyuta vágyra ez a magyarázat: nem lehet, mert most mindent fel kell tenni a utolsó végső nagy következő fejlesztésre. Nincs erőforrás ilyen marhaságokra, aki pedig ilyet felvet, az szűk látókörű vagy önző. Hiszen semmi más nem lehet szempont, csak a cég sikere.
-
válasz
huskydog17 #71166 üzenetére
A tököm ez a kép, értelmezhetetlen és a játék nevek is gyönyörűen fel vannak tüntetve..
-
huskydog17
addikt
Áhá, tehát akkor hazudtak a saját hivatalos prezentációjukban, értem. Akkor ki is téveszti meg az egész világot? Hmmm... (Költői kérdés volt)
Ezen már meg se lepődőm. Úgy látom még mindig nagy a káosz náluk. A prezin 180-at adtak meg úgy, hogy OC sehol nincs feltüntetve.Tehát akkor még nem tudjuk hogy 160 vagy 180 az igazság, meg kell várjuk a független teszteket, talán a független tesztelők le tudják mérni pontosan.
-
S_x96x_S
addikt
válasz
Petykemano #71157 üzenetére
> hogy pont a jól sikerült RDNA4 marad ki az APU portfólióból.
Az RDNA4 fejlesztése egyáltalán
- nem prioritás az APU-k számára,
- ahogy a high-end RDNA4 is el lett kaszálva.De miért ez az "áldozat" ?
Én azt feltételezem, hogy az AMD minden erőforrását
az RDNA 5/UDNA-ra, valamint a chiplet-alapú ökoszisztéma kiépítésére fordítja.
A hosszú távú cél :
- egy egységes, skálázható platform létrehozása,
amely CPU-kat, GPU-kat és APU-kat integrál chiplet-alapú dizájnnal,
miközben az AMD felkészül az AI és adatközponti piacokon való erősebb versenyre.Vagyis az RDNA4 APU-k elhagyása egy ( nekünk elégfájdalmas )
stratégiai döntés, amely az RDNA 5 sikerét szolgálhatja.A pletykák alapján feltételezthető, hogy a
high-end Medusa Point APU - MCM -es lesz,
és desktop 12 magos ZEN6 -os CCD -t is hozzá lehet majd kapcsolniVagyis túl-egyszerűsítve: az APU = I/O die -al.
És valószínűleg ez APU -hoz kapcsolódó
GPU [ GCD (Graphics Complex Die) ] is hasonló - logikus cél.
De a skálázható -RDNA5/UDNA sajnos még nincs kész.Feltételezem, hogy az AMD projektmenedzserek kiszámolták,
hogyha levesznek 10 mérnököt az RDNA5/UDNA projektről - az RDNA4 -es APU ( + High-endes GPU ) kifejlesztésére ( és tesztelésére )
akkor az milyen következményekkel, csúszásokkal járhat az UDNA sikerére.Most Lisa Su - minden erőforrást az UDNA/RDNA5 -re tett.
és ha 1 évvel korábban sikerül kijönni vele - akkor lehet, hogy
érdemes volt elkaszálni - a stratégiailag kevésbé fontos termékeketHogy ez megéri-e ?
nem tudom;
majd később - ha látjuk az UDNA-t - akkor kiderül. -
PuMbA
titán
válasz
Quadgame94 #71162 üzenetére
Szerintem jó lesz a 9060XT, de hamarosan meglátjuk a teszteket, hogy mennyi a növekedés
-
PuMbA
titán
válasz
Quadgame94 #71160 üzenetére
A 7800XT-vel az a baj, hogy elesel minden FSR-es újdonságtól, ami alap lesz minden játékban, hiszen most már az NVIDIA mellett az AMD is támogatja ezeket
RDNA3-at venni 2025 nyarán....az RDNA3 halott, ha technológiailag nézzük és hogy merre megy a játékipar.
Más. Frank Azor megvédte a 8GB-os 9060XT-t:
"Majority of gamers are still playing at 1080p and have no use for more than 8GB of memory. Most played games WW are mostly esports games. We wouldn't build it if there wasn't a market for it. If 8GB isn't right for you then there's 16GB. Same GPU, no compromise, just memory options."
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Lord Amper #71158 üzenetére
Azt egy szóval se mondták, hogy saját API-t akarnak. A DirectX 12 és a Vulkan is kínál lehetőséget gyártóspecifikus kiterjesztésekre, tehát a Sony ezeket biztosíthatja, a gyártók pedig támogathatják, ha akarják. Az AMD egyfajta kényszerítőeszköz lesz a Sony részéről, hogy ők biztosan támogatni fogják, és nekik el is készítik így a portokat. A többiek pedig jöhetnek, ha akarják a teljes minőséget a Sony PC-s portjain.
Ez viszonylag egyszerű módszer a Sony-nak arra, hogy ne kelljen külön PC-re alternatív utakat keresni, hanem majd a PC-s lehetőségeket igazítják a PS6-hoz. Ezzel a PS6-ra megírt kód egyszerűen portolható lesz.
Igazából reális, amit a Sony elgondolt. Ha nagy lesz a minőségkülönbség, akkor egy-két húzócím elég lesz, hogy az Intel és az NV felszálljon egy-két generációval későbbi hardverrel erre a vonatra. És igazából a Sony ezt akarja, hogy mindenki biztosítson PC-n olyan hardvert, amire könnyen lehet PS6-ról portolni.
-
Bravó, mint ha eddig nem éltük volna ezt át ezt a Mantle-vel. Mondjuk ez esetben értem, hogy az MS a háta közepére se kívánja a Sony technikáit implementálni szabványosan DX-be mondjuk kérdés mennyire kell és mennyire lehet full compute megoldani.
Annak ellenére hogy a CPU-GPU között osztott RAM amibe direktben lehet betolni irdatlan mennyiségű adatot hw gyorsított kikódolással a PS5 sajátja, ami egyhamar nem lesz PC-n, a Sony portolt címek egész jól szoktak futni.
A nyamvadt Bloodborne-t persze nem akarják se PC-re se PS5-re remasterelni...
-
Petykemano
veterán
válasz
S_x96x_S #71137 üzenetére
"az APU -nál - a GPU-s rész az I/O die -ba van integrálva;
amit nem olyan egyszerű újra-tervezni és kitesztelni,.
( Vagyis sokkal komplexebb feladat ) "
De azért tisztázzuk, hogy miről beszélünk. Mert értem, hogy ez "nem olyan egyszerű", meg "komplexebb" - de pontosan mihez képest is?A Vega64-et 2017 augusztusban mutatták be, apu formában a Vega10-et pedig 2017 októberben jelentették be.
Az RDNA1-ből nem készült APU
RDNA2 alapú dGPU-kat 2020 novemberben jelentették be.
Az RDNA2 alapú Rembrandt 2022 januárban került bejelentésre, Zen4 IOD-ban 2022 szeptemberbenRDNA3 dGPU 2022 december
RDNA3 alapú Phoenix bejelentés APU 2023 áprilisAz eddigiek alapján nekem az a benyomásom, hogy nem volna irreális másfél évvel a dGPU megjelenését követően az architektúrát APU-ba (IGP implementációt) várni.
Szerintem sem a Vega, sem az RDNA2, sem pedig az RDNA3 nem mobilra lett tervezve vagy optimalizálva. Ha így lett volna, biztos hallottuk volna azt a magyarázkodást, hogy ezért nem tudja legyőzni az Nvidia-t.
Nekem az is suta magyarázatnak tűnik, hogy az RDNA4 AI képességei miatt tennék mobil implementációra alkalmatlanná. Egyrészt az AMD képes volt RDNA3-ból dGPU jellegre is többféle implementációt készíteni - a Navi 33 nem csak méretben, hanem bizonyos képességekben is eltér.
Másrészt az AMD bevallottan a kliensoldali AI űttörője kíván lenni. Ehhez logikus volna az erre legalkalmasabb hardver-elemeket használni - ide értve a Medusa Haloban kompakt AI fejlesztő gépnek alkalmas méretű iGP-t és a célhardvert is.
Ami nem tűnik sutának az az, hogy ez egy döntés - aminek valóban lehet magyarázata az, hogy a gyakran újrahasznosított vega-hoz hasonlóan az erőforrásaikat az új architektúrára fókuszálják, az RDNA3.5 ráncfelvarrását pedig "házifeladatként" csinálja meg valaki.
Nyilván sokféleképpen magyarázhatod, akár azzal is, hogy így 15 dollárral magasabb lesz a profit és a befektetők ujjonghatnak. De ez semmit nem változtat azon, hogy szerintem sajnálatos, hogy pont a jól sikerült RDNA4 marad ki az APU portfólióból.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
huskydog17 #71155 üzenetére
[link] - 160 watt a TGP-je a 16 GB-osnak. Az OC-k mennek el 180 wattig. Például az Acer megoldása 182 watt. De 3,1 GHz helyett 3,3 GHz-en megy.
-
huskydog17
addikt
Igen, ezért is vicces látni néhány AMD fanatikusnál, hogy korábban mennyire hangoztatták milliószor, hogy mennyire jövőt állóbb a két csúcs RDNA 3 kártya főleg a sok VRAM miatt, aztán nesze neked. Úgy látom, nekik a VRAM előny/hátrány az RDNA 4 érkezésével hirtelen már nem is fontos.
Persze, hogy ugyanazt csinálja, mint minden másban, névadás (hardver és most már szoftver terén is), új feature-ök (néhány éves lemaradással), árak stb. A kreativitás legkisebb szikráját sem látni náluk, a legszigorúbban nyomják a copy-paste-t, persze valamilyen mértékben kell is, ha "versenyben" akarnak maradni, de legalább a névadásban egy pár percnyi energiát beleölhettek volna, ha már piacot jól láthatóan mégse akarnak szerezni, na mindegy, ők tudják.
Az Intelben több kreativitást látok.A gond, hogy FSR 4 terjesztésében viszont nem másolják az NV-t, pedig az AMD-nek legalább annyira kéne tolnia az FSR 4 terjesztését (vagy még jobban), mint ahogy az NV tolja a DLSS 4-et, de hát ahhoz több pénz kéne, amihez több eladás, amihez....és hosszan lehetne folytatni.
#71151: Nem 160, hanem 180 Watt!
8 GB-os 9060XT -> 150W
16 GB-os 9060XT -> 180WKét éve az RTX 4070-nél ugyanez volt, a legtöbb custom design brutálisan túlméretezett tégla volt, ezért is választottam akkoriban olyat, amit normálisan csináltak meg és nem méretezték feleslegesen túl. A túlméretezés már megszokott jelenség mindkét oldalon.
-
Petykemano
veterán
válasz
Alogonomus #71131 üzenetére
Tehát valójában nem tudod.
-
hahakocka
őstag
A Sapphire pulse s a fehér Pure és nitro nem volt nagy (a Nitro+ max verzió az igen), de pl a Hellhound igen. De az XFX ek is hatalmasok a többiekhez képest a 9070 eseknél is. Az Asrock Reaper viszont iszonyat pici 9060xt nél. Itthon lehetséges hogy 170e-180e ft körül lennének kb? Adók s egyebek után. 5060 most mennyi a 16gb os Ti ?
-
hahakocka
őstag
[link]
Radeon RX 9060 XT Round-Up, Every Model @ Computex 2025
Nagy meglepik nincsenek azért. Gigabyte Gaming, Sapphire Nitro, Powercolor Hellhound stb.
182W a TDP jük hát kíváncsi vagyok ez lesz a valós is e. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Busterftw #71147 üzenetére
Pont ezért mondtam azt, hogy nem érdemes elvenni Gross érdemeit. Még az NV is őt jelölte meg a kitalálóként, mert ő találta ki.
Csakhogy Gross nem a "PCB-t" fejlesztette, hanem azt a részét, ami nélkül nem működik az egész, az technika alapját. Ha ő nem innovál, ma nem létezik NRC sem.
-
-
Abu85
HÁZIGAZDA
-
Busterftw
nagyúr
Itt egyedul te keversz, mert ott van vilagosan a patentnel.
Ezek nem ugyanazok a dolgok.
Ezt irtam en is a ketto nem ugyanaz, te masrol beszelsz:
"While both technologies enhance the realism and flexibility of 3D rendering, ReNeRF is more focused on relighting and viewpoint control, whereas Neural Radiance Caching emphasizes real-time global illumination." -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Busterftw #71143 üzenetére
Nagyon sok fogalmat keversz.
A NeRF, a ReNeRF és az NRC nem ugyanaz. A NeRF-et valóban az NVIDIA kutatója találta ki, de az NRC-t, magát a caching eljárást az ETH Zürich professzora. Erre emlékszem, ott voltam az előadáson, amikor ezt az NV 2020-ban bejelentette. Ezek nem ugyanazok a dolgok. Itt több technika van egymás mellett. Nyilván az NVIDIA nem akarja elvenni Gross érdemét, és szerintem ez jó dolog, tartsuk tiszteletben azt a személyt, aki belerakta a munkát, és megalkotta.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Busterftw #71141 üzenetére
A technikát Thomas Müller, Brian McWilliams, Markus Gross és Jan Novák találta ki. Ők publikálták 2020-ban a SIGGRAPH ASIA-n. Az alapötlet Markus Gross nevéhez fűződik, aki az ETH Zürich professzora. Az NV pénzelte a kutatást.
Az általad linkelt ReNeRF valójában a NeRF-re építkezik, utóbbit Thomas Müller jegyzi, nincs közvetlenül köze az NRC-hez.
Fontos figyelembe venni, hogy itt alapvetően egy gyorsítótárazási technikáról van szó. Azt lehet használni sok dologra. Az NV path tracingre használja, ezért az a patent neve, hogy "for path tracing". De másra is használható. Ezért jegyzi egyébként ezt négy személy, de magát a gyorsítótárazási részét Gross találta ki.
-
Busterftw
nagyúr
Nem igaz, ETH Zurich publikacio errol szol ReNeRF: Relightable Neural Radiance Fields with Nearfield Lighting.
A Neural Radiance Cachinget az Nvidia talalta ki, ezert is ovek a patent.
"While both technologies enhance the realism and flexibility of 3D rendering, ReNeRF is more focused on relighting and viewpoint control, whereas Neural Radiance Caching emphasizes real-time global illumination."
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
huskydog17 #71111 üzenetére
A Neural Radiance Cachinget az ETH Zürich kutatói találták ki. Azért hívják így, mert ez a neve a technikának. 2020-ban publikálták a papírt róla. Mindenki így fogja hívni, mert a technika neve univerzális.
Ray Regeneration és Ray Reconstruction nem csupán egy denoiser, csak egy része az. Meg eleve az AMD és az NV technikája különbözik. Az AMD technikája temporálisan külön akkumulál, míg az NV technikája ilyet nem alkalmaz. Ezért hívják ezt a módszert az AMD-nél inkább regenerationnek, mert fix, determinisztikus blendinggel kevesebb az ML-lel odarajzolt, nem valós részlet, révén több adatot szerez a rendszer a valós részletek visszaállításához. Igazából egyik sem jobb a másiknál, a különbség inkább abban rejlik, hogy az AMD technikájával jóval kevesebb részletből is helyreállítható az eredmény, viszont ennek érdekében merevebb is a működése. Az NV technikájának kell egy minimális részletesség, de rugalmasabb, ha ez megvan. Itt valószínűleg azért nem ért egyet a két cég, mert az NV több sugárral kalkulál a sugárkövetéses effekteknél, ami eleve ad egy minimális részletességet, míg az AMD kevesebb sugárral kalkulál, így nekik a másik irány a jobb. A legtöbb esetben hasonlóan fog működni, de ha kevesebb a sugár a jelenetben, akkor azt az AMD megoldása jobban fogja tűrni, könnyebben állítja vissza a részleteket. Viszont a merevsége miatt egy több sugárral dolgozó jelenetben valamivel lassabban fog működni, mint az NV megoldása.
A Sony nem csinál semmit az FSR-be. Nekik a PSSR a megoldásuk. Az FSR teljesen AMD fejlesztés.
A Sony-val való együttműködés, vagyis a Project Amethyst nem arról szól, hogy a Sony kutat, és az AMD meg implementál. Ez azért született meg, mert nagyon nem világos, hogy merre kellene menni a jövőben, és a Sony szeretne PC-s játékokat kiadni a jövőben, a majd az érkező PS6-ról portolva. A Project Amethyst biztosítja azt, hogy ha más nem is, az AMD kínál majd olyan hardvert, ami támogatni fogja a Sony technikáit. És ha már ez megvan, akkor tudnak portolni, a többi gyártó pedig ugyanúgy beszállhat a Project Amethystbe, hogy felkészítsék a saját hardvereiket is arra, hogy az egyes Sony technikákat futtatni tudják. De ahhoz, hogy ezt kierőszakolják a piacból, kell nekik egy partner, amely biztosítja a támogatást ezekhez a technikákhoz, és majd az NV és az Intel fontosnak érzi ezeket, ha a Sony játékok PC-s portjai ne futnak náluk olyan jól és olyan szépen. Szóval ez a sztori nem igazán az AMD-ről szól. Sokkal inkább arról, hogy az Amethyst egy PC-s fejlődés szempontjából meghatározó irány legyen, és a PS6-hoz igazodjon mindenki.
-
Alogonomus
őstag
válasz
Yutani #71136 üzenetére
Pont fel is vetettem, hogy ha az "Ampere teljesítménye pont megfelel", akkor ugyanazt a teljesítményt 20-30%-kal kisebb chipből megoldhatnák a fejlettebb Lovelace vagy Blackwell alkalmazásával, és a kisebb chipből több is fér egy wafer felületére, vagyis olcsóbb is lenne a gyártás.
De igazából kicsit túl is fújódott már ez az Nvidia off-topik téma itt az AMD GPU-s fórumban. -
S_x96x_S
addikt
válasz
Petykemano #71127 üzenetére
> a medusa is RDNA3.5-tel jön,
az APU -nál - a GPU-s rész az I/O die -ba van integrálva;
amit nem olyan egyszerű újra-tervezni és kitesztelni,.
( Vagyis sokkal komplexebb feladat )Legalábbis nekem erről a chipsandcheese -es interjú jut eszembe
"AMD's Strix Halo - Under the Hood"
hogy mennyi mindenre kell figyelni
- alacsony késleltetés elérése
- nagy sávszélesség biztosítása
- integrált cache ( MALL )
- Média kodekekkel való integráció.
- ...az RDNA4 -el szerintem az lehet az fő probléma,
hogy - valószínüleg - nem mobil -ra van tervezve, optimalizálva.
vagyis az RDNA4 alapvetően desktop-orientált fejlesztési fókuszú
vagyis a ( relative ) extrém nagy teljesítmény felülirt mindent
és nem párosult egy optimális hőkezeléssel és energiahatékonysággal.
Vagyis az RDNA4-es i/O -die -nak extrém throttlingos problémái lennének
és az RDNA4 optimalizáció helyett érdemes
az UDNA/RDNA5 -re fókuszálni és azt eleve mobil baráttá tenni.és rákeresve - tényleg jelezte az AMD ... az RDNA4 Desktop fókuszát:
"AMD exec hints that discrete RDNA 4 GPUs won’t be in gaming laptops anytime soon, leaving Nvidia’s RTX 5000 cards unchallenged"
- “Current graphics strategy is focused on the desktop market”és azt se felejtsük el, hogy az RDNA4 - AI képessége eléggé ki lett gyúrva.
és a GPU -s mátrixszámítás - extrém hőt termel.
( az Intel küzdelme az AVX-512 -es throttling-al és melegedéssel szintén sokaknak ismerős lehet - és szerintem itt is részben valami hasonló lehet; az RDNA4 még nem optimális a mobilra.) -
Yutani
nagyúr
válasz
Alogonomus #71135 üzenetére
És mi van, ha nem egy dimenziós a döntési mátrix? Mondjuk amellett, hogy olcsó az előállítás (ez azért no.1 érv szokott lenni), az Ampere teljesítménye pont megfelel, így aztán minek drágábban jobbat, ha nincs rá szükség? (Meg még akármi is lehet, amit figyelembe vették.)
-
Alogonomus
őstag
és Busterftw
A tervezett valószínűleg 9 számjegyű gyártási volumen mellett az egyszeri áttervezés egyetlen eladott konzolra eső extra költsége talán az 1 dollárt sem érte volna el, de még a konzolonként mondjuk 5 dollár felárat is megérhette volna, ha cserébe 20-30%-kal takarékosabb és kisebb méretű lehetett volna a kézikonzol grafikáért felelős területe a fejlettebb architektúra hatására. -
Busterftw
nagyúr
válasz
Alogonomus #71132 üzenetére
Mar valaszoltak. Nyilvan egy custom N4P-n keszulo Blackwell teljesen mas parameterekkel fog rendelkezni a Samsung N8-on, az atportolas minden koltsegevel.
Itt mindket felnek az szamit, hogy olcson legyen dogivel.
-
PuMbA
titán
válasz
Alogonomus #71132 üzenetére
Lehetne, de ahhoz át kellene tervezni őket arra a node-ra
Ezt a Nintendo meg biztos nem akarta kifizetni, hiszen ők ugye mindig is azt hangoztatták, hogy nem érdekli őket nagyon, hogy hardverileg mennyire erősek a konzoljaik. Nekik az olcsó gyárthatóság az elsődleges prioritás a profit miatt is.
-
Alogonomus
őstag
válasz
Petykemano #71129 üzenetére
Ha a pontos okokat ismerném annyira, hogy pontról pontra le tudnám vezetni a problémás helyzetek mibenlétét, akkor nem itthon dolgoznék heti 40 órában millió forintos fizetésért, hanem valamelyik félvezetőipari vállalat chiptervező részlegén heti akár 100 millió forintnak megfelelő helyi pénzért.
-
Busterftw
nagyúr
válasz
Alogonomus #71128 üzenetére
Abba azért jön Ampere, mert van kapacitás dögivel, olcsó Samsung node és olcsó SOC.
Semmi köze ahhoz, hogy az Nvidia/Nintendo/Samsung/TSMC mit tudna összerakni akár Ada/Blackwell-el, megoldható, csak akkor minden mástól elvenné a wafert N4-en és NEM 469 euró lenne a Switch2 hanem 600-700-800 euró.
Úgy meg nehéz eladni/gyártatni ~150 millió darabot, ha a Switch 1-et vesszük alapul.
-
Petykemano
veterán
válasz
Alogonomus #71128 üzenetére
El tudnád magyarázni a "nem olyan egyszerű" mibenlétét?
-
Alogonomus
őstag
válasz
Petykemano #71127 üzenetére
Azért nem egyszerű a legújabb architektúrát csak úgy betenni az APU képgenerálásért felelős területére. Például az idén érkező Switch 2-be is "csak" Ampere architektúra kerül, vagyis abba még csak nem is eggyel régebbi, de egyenesen kettővel régebbi technika fog üzemelni.
-
Petykemano
veterán
válasz
huskydog17 #71116 üzenetére
"Még az agyonsztárolt agyonhype-olt Strix HALO is RDNA 3.5-t kapott"
jelen pletykák szerint még a medusa is RDNA3.5-tel jön, ami elég fura, hiszen az valószínűleg csak jövőre esedékes.Abban igaza van Coretexnek, hogy az AMD kezében régóta ott van minden technológia, hogy versenyképes egybetokozott eszközöket készítsen, de valamiért mindig átengedi az új piacok létrehozásának és lefölözésének lehetőségét. Ő persze ezt a biztonságra törekvő "követő" üzleti stratégiával magyarázza. De ha tényleg pont a jólsikerült RDNA4 fog hiányozni a felszállóágban levő APU piacról még egy évvel később is, akkor számomra nehéz nem arra a lehetőségre gondolni, hogy az AMD-t a konzolgyártók kötik meg abban, hogy a konzollal - teljesítményben és formában és megjelenési időben - versenyképes PC termék gyárton chipet.
-
hahakocka
őstag
[link]
HWU csinált egy összefoglalót a 9060XT infókról. Elvileg holnaptól lesznek tesztek is talán? Vagy rosszul tudom -
Petykemano
veterán
válasz
Petykemano #71090 üzenetére
A papíron $299/$349 azért kedvezőbb, mint amit azelőtt pletykáltak. De a de facto ár ennek is lehet sokkal magasabb.
Fura, hogy a 8GB-os változat nem vágott. De gondolom, ennek pontosan ugyanaz lehet az oka, ami miatt a 9070 is alig olcsóbb: valószínűleg annyira jó a yield, hogy gyakorlatilag nincs. Szinte a hibás darabokat kellene válogatni.
Mivel úgyis ugyanazt a hűtést használnák hozzá, ezért alig lehetne olcsóbb, úgy meg minek.
-
PuMbA
titán
válasz
huskydog17 #71116 üzenetére
"ezzel viszont ugrott az eddigi "jövőállóság""
A jövő az, amit az NVIDIA csinál és az RDNA3 ez alapján semennyire se látszott jövőállónak
Ezt onnan tudni, hogy az AMD az FSR Redstone-nal most megint ugyanazt megcsinálja, mint az NVIDIA.
-
S_x96x_S
addikt
válasz
huskydog17 #71116 üzenetére
> Strix HALO is RDNA 3.5-t kapott, nincs hozzá FSR 4 támogatás.
ott legalább van NPU ( 50 TOPS -al )
Elméletben adhat valami reményt - de a gyakorlatban a GPU-NPU integrálás az FSR4 gyorsítására extrém nehezen lesz megvalósítható. -
PuMbA
titán
válasz
Alogonomus #71121 üzenetére
Ez nem atomfizika, mint ahogy leírod. Itt van az AMD hivatalos leírásában az RDNA2 és RDNA3 FLOPS/clock/CU: [link]
Ebből bárki kiszámolja a TOPS-ot, aki kicsit is konyít a VGA-khoz, hiszen ismerjük a CU-k számát és a frekvenciát. Neked ötletelés / találgatás, de nekem szög egyszerű az egész
Azért csak konyítunk valamit a dolgokhoz.
-
Alogonomus
őstag
Ha tényleg csak a minél halkabb gépre törekszel, és nem kell a 7600-nál radikálisan erősebb kártya, akkor valószínűleg azzal járnál a legjobban, ha abból a nagyjából 120- 150 ezer forintból, amibe egy új 9060-as kártya kerülhetne, inkább a használt kártyák között néznél körül, mert egy használt 6750, 6800, vagy talán 6800 XT is kijöhetne annyi pénzből, és ha azokat nagyon visszafojtva üzemelteted mondjuk 66%-os frekvencián, akkor nagyon halkak is, 7600-nál még úgy is bőven erősebbek, és a 12-16 GB memóriájuknak köszönhetően biztosan mindennel problémamentesen tudsz játszani, valamint a 66%-ra visszavétel miatt még egy kicsit jobban meghajtott – esetleg bányászmúlttal is rendelkező – régebbi kártya is biztosan jól kiszolgálhat, mert egyáltalán nem lenne a képességei határáig kitolva.
Csak figyelj arra, hogy negatív visszajelzés nélküli és minimum sok száz pozitív visszajelzéssel is rendelkező eladótól vásárolj, amivel minimalizálhatod egy rossz üzlet esélyét. -
PuMbA
titán
válasz
Alogonomus #71117 üzenetére
Mi pontosan az ötletelgetés? A képlet alapján pontosan kijönnek az RDNA4 hivatalos értékei, azaz a képlet helyes
A FLOPS/clock/CU táblázatban pedig az AMD hivatalos RDNA3 és RDNA4 bemutatós értékei vannak beleírva.
Bici: A 9060XT 160W-ot fogyaszt, azaz tökéletesen megoldható vele a halk működés. Egy pontosan hasonló fogyasztású RTX3060-am volt MSI Gaming X, nem volt hallható a hangja úgy, hogy a gépem többi része néma, ugyanis a két nagy venti 1200RPM-en pörögött maximum.
-
Én mindig törekszem a nagyon halk gépre, és ennek megfelelően lövöm be az alaktrészeket. Teljesítményben a 7600 is bőven elég nekem (60fps-re limitálva megy minden), de ahogy érek el 2018-2019 felé a kimaradt játékokban kezd néha a 7600 és a táp is fel-felpörögni. Ezt szeretném majd kitolni egy újabb kártyával.
A 9600XT sem rossz, de ha lesz olcsóbb, halkabb, hűvösebb 9060, akkor az lenne az igazi. -
huskydog17
addikt
Az SDK azoknak a fejlesztőknek jó, akik saját maguk akarják integrálni a játékukba, az AMD segítsége nélkül. Az AMD mérnökei a nélkül is bele tudják rakni, azért vannak a szponzorált játékok, hogy oda raknak 1-2 szoftvermérnököt, akik segítenek belerakni egy adott feature-t a játékba. Nem kell hozzá GPU Open, semmi köze hozzá. Az majd a független fejlesztőknek lesz segítség, de én az AMD saját szponzorált játékairól beszéltem, ott az AMD mérnökei meg tudnák csinálni, csak azt az AMD-nek pénzelnie kell, amiből nincs sok jelenelég az RTG-nek.
A 7900XTX felhasználókat nem nagyon fogja vigasztalni, én értem, hogy miért nincs ott FSR 4, ezt le is írtam, nekem ezzel nincs bajom, viszont sok AMD felhasználót ez a legkisebb mértékben sem fogja érdekelni, ők annyit látnak, hogy NV oldalon minden RTX kártya megkapta a DLSS 4-et, míg a piros oldalon csak legújabb kapja meg az FSR 4-et. Ezek után vicces lesz olvasni bárkinél, ha valaki azt írja az AMD kártyákra, hogy mennyire finewine. Értem én, hogy az AMD-nek mindenképp meg kellet nyomnia a reset gombot FSR-nél, hogy értelmes minőséget kapjanak, ezzel viszont ugrott az eddigi "jövőállóság", amit egyesek rendszeresen szerettek emlegetni a piros oldalon. Korábban volt itt VRAM jövőállóság, ami a kukában landolt, mert az RDNA 4 jóval kevesebb VRAM-ot ad, mint a 3 (24GB vs 16GB), most meg az FSR jövőtállósága is a kukában landolt az RDNA4-exkluzivitással. Lassan elfogynak az érvek piros oldalon.
Ha pedig belegondolunk, hogy az összes jelenlegi laptop APU-ban RDNA 3.5 vagy régebbi IGP van, nos, ott lesz majd valószínűleg nem kevés csalódott felhasználó. Még az agyonsztárolt agyonhype-olt Strix HALO is RDNA 3.5-t kapott, nincs hozzá FSR 4 támogatás. Márpedig az igencsak borsos árú termék, konkrétan csúcstermék. Még meg se vette a felhasználó, de már arcon van köpve ebből a szempontból.
#71113 Busterftw: Nem volt túl sok elvárásom, de azt az alacsony lécet is sikerült alul múlniuk rendesen, én naivan azt gondoltam, hogy talán kicsit több effortot ölnek a az új szoftveres húzó feature-ökre, de igen a VGA-k copy paste átnevezése után ezen sem kéne meglepődni, mondjuk nem is lepődtem meg, inkább csak egyfajta újabb csalódás, hogy már erre se pazarolnak időt és energiát. A 40%-os piaci részesedés ígéret után az ember azt hinné, hogy most rákapcsolt az RTG, de ezek a lépések pont azt mutatják, hogy továbbra is ultra low efforton működnek. A 9060XT árazás ugyanezt erősíti meg, továbbra is csak hozzááraznak az NV-hoz ozt csókolom, aztán megy az istenítés meg "5060 killer" meg ilyen hülyeségek.
-
PuMbA
titán
válasz
Alogonomus #71114 üzenetére
A 9060XT INT8-as 410 TOPS-os értéke is sparsity-vel van megadva, hiszen a hivatalos dia alapján 820 TOPS INT4-ben sparsity-vel: [link]
Sparsity nélkül ez az általam írt 205 TOPS, hiszen ezen felhasználásra a sparsity nem ér semmit
7900XTX érték itt olvasható: RDNA2 vs RDNA3 vs RDNA4 AI TOPS
-
Alogonomus
őstag
Az FP8 és az ahhoz kapcsolódó FLOPS értéke más, mint az INT8 és az ahhoz kapcsolódó OPS érték, habár kapcsolat van közöttük.
A hivatalos AMD oldal alapján az OPS értéke a 9060 XT és INT8 esetén 410 TOPS. a 9070 esetén 583 TOPS, 9070 XT pedig 779 TOPS. Nálad nem tudom hogy jön ki a 290 TOPS a 9070-ednél.A 7900 XTX-re hivatalos helyen nem találtam semmilyen adatformátumhoz sem TOPS értéket.
-
Busterftw
nagyúr
válasz
huskydog17 #71111 üzenetére
Jo hat a 5070 - 9070 utan mit vartal.
Ugy nagyon nehez, ha csak kapkodva reagalsz arra, amit epp kihoz piacra az Nvidia. -
PuMbA
titán
válasz
huskydog17 #71111 üzenetére
Mivel június 5-én jön ki az FSR4 SDK a GPUOpen-re, ezért nem tudták még belerakni játékokba. Mostantól lesz érdekes, hogy az SDK megjelenése után hány játékba kerül bele..
Ahogy már több topikban írtam az RDNA3-ak sajnos harmatgyengék AI-ban, így kb. nem lesz semmi rajtuk, még 7900XTX-en se
Amikor megláttam februári bejelentésben ezt a 4x-es AI teljesítmény különbséget per CU.... látszik, hogy most már az AMD is komolyan gondolja az AI-t és ez azzal jár, hogy egy alsó kategóriás RDNA4 kártya is bedarálja a csúcs RDNA3-at AI-ban, ami pedig egyértelmű jelzés, hogy merre / mire fejlesztenek. Az RDNA3 innentől nem prioritás, de ugye továbbra is menni fog rajta a compute-os Frame Generation.
-
huskydog17
addikt
Ez igen, az AMD abszolút zéró effortot ölt az elnevezésekbe, most már azzal sem foglalkoznak, hogy saját neve legyen a saját technológiájuknak.
Neural Radiance Caching -> egy az egyben átvette az NV-től, még csak meg se próbáltak alternatív nevet keresni CTRL+C CTRL+V
Ray Regeneration -> komolyan? itt valamit megpróbáltak alkotni, hogy legalább a legminimálisabban legyen eltérés a nevek között, aztán megkérdeztek egy 5 évest, aki megmondta a tutit, hát hogy ha már a Frame Generation a menő, akkor legyen a denoiser is egy generátor.
Reméljük, hogy a fejlesztésbe több effortot ölnek, mint a névadásba, mert a névadás egyenlő a nullával. Gondolom a meló nagy részét a Sony majd elvégzi, aztán az AMD-nek már csak finomhangolni kell a dolgot, hogy beleférjenek a büdzsébe. Miért gondolom ezt? Végtelenül egyszerű: amikor már a saját maguk által szponzorált játékba (pl.: Oblivion Remastered) sem tudják szállítani natívan az FSR 4-et, akkor ott nagyon nagy megszorítások lehetnek. Na persze driver-ből lehet nyomni az Override-ot igen, na de a saját reklámjátékukba miért nem raknak natív implementációt? Ez főleg az FSR 4-nél lenne nagyon fontos, hogy minél több játékban legyen natív FSR 4 implementáció, mert a játékosok többsége nem fog a driverben turkálni. Szerintem egyszerűen azért nincs, mert nincs pénz, nincs kellő emberi erőforrás megcsinálni. Láttuk, hogy az RTG milyen nagy kakiban van, nyilván ők nem úszkálnak úgy a pénzben, mint a CPU részleg. Spórolni kell, ahol lehet.
Na persze az új FSR 4 bejelentések az RDNA 3 felhasználókat (főleg a 7900XT/XTX felhasználókat) nem fogja vigasztalni, ők továbbra is hoppon maradnak.
Nyilván tudjuk, hogy technikai oka van, mert fp16-on emulálva az fp8-as modell túl lassú. Itt majd az lesz a döntő kérdés, hogy az AMD-nek megéri-e fp16-ra is trainingeztetni az FSR 4-et. Üzletileg nyilván nem, mert az lenne az érdekük, hogy mindenkit RDNA4-re tereljen, másrészt viszont rengeteg usert magukra fognak haragítani. Milyen szép is lehet, amikor a user megveszi sok ezer dollárért a csúcs Ryzen APU-s notit és az FSR 4 nem működik rajta. -
PuMbA
titán
válasz
Alogonomus #71108 üzenetére
Egy az egyben hasonlítod a két architektúrát, ami nem jó. Az RDNA4 AI egységei combosabbak.
A 9060XT FP8-ban 205 TOPS-ot tud a maximális, 3130MHz-es boost órajelén
Ugyanis az INT8 adat elérhető a hivatalos diákon sparsity-vel, amit felezni kell, hogy megkapjuk a sparsity nélküli számot és az RDNA4 FP8-ban is ugyanazt tudja, mint INT8 esetén, amit pedig az alábbi diáról tudunk: [link]
A 9070-em tud 290TOPS-ot.
-
Alogonomus
őstag
válasz
S_x96x_S #71107 üzenetére
Igen, az eddigi kártyák alapján az lenne logikus, hogy mivel az FP32 teljesítmény duplája az FP16 teljesítmény, így az FP8 teljesítménye tovább duplázódva kapható meg.
Ebben az esetben viszont a 9060 XT FP32 esetén rendelkezésre álló 25,6 TFLOPS teljesítménye alapján az FP8 teljesítménye 102,4 TFLOPS lenne, ami pedig a 7800 XT FP16 esetén rendelkezésre álló 74,65 TFLOPS értéknél csak szűk 30%-kal magasabb, vagyis érdemi különbség már nem lenne közöttük.
Sőt ezt továbbgondolva, akkor a 7900 GRE FP16 esetén rendelkezésre álló majdnem 100 TFLOPS teljesítménye már szinte egálban is lenne a 9060 XT FP8-as képességével, és a 7900 XT esetén rendelkezésre álló 103 TFLOPS már meg is haladná a 9060 XT képességét, amivel elméletileg már a teljes funkcionalitású FSR Redstone használatára is képessé válna.
Ez viszont valószínűleg nem a tényleges helyzet, mert úgy a 7900 XTX a maga FP16 esetén rendelkezésre álló 177 TFLOPS értékével még a 9070 XT-t is majdnem beérné, hiszen annak 97,32 TFLOPS FP16-as teljesítményét duplázva érdemben nem lenne a 177 TFLOPS fölött. -
S_x96x_S
addikt
válasz
Alogonomus #71106 üzenetére
> TFLOPS számmal kifejezve hol helyezkedik el bármelyik
> RDNA 4-es kártya FP8-as teljesítménye.csak becsülni lehet ;
ha jól van implementálva, akkor az FP16 -os teljesítményt meg kell szorozni kettővel - és megkapod az FP8 -at.De mivel a szoftveres támogatás nem teljes körű , szerintem nem tüntetik még fel
Mert bár a hardware tudja - a mostani szoftverek( ROCM, ...) jó része nem támogatja - mert még nincs implementálva ...RX 9060 XT gyári adatok:
https://www.amd.com/en/products/graphics/desktops/radeon/9000-series/amd-radeon-rx-9060xt.html
itt például simán látszik a 2x skálázás :
Peak Half Precision Compute Performance ( FP16 ) = 51.3 TFLOPs
Peak Single Precision Compute Performance ( FP32 )= 25.6 TFLOPs
Peak INT4 Performance = 821 TOPs
Peak INT8 Performance = 410 TOPs -
Alogonomus
őstag
A fő kérdés az, hogy az FSR 4 használata valójában mekkora FP8 teljesítményt igényel.
Azt én sem hiszem, hogy egy 7600-as is alkalmas lenne a sima FSR 4 futtatására, de lévén a 9060 XT állítólag arra is képes, hogy az FSR 4 sokkal komolyabb igénybevételt jelentő Redstone változatát is elfuttassa majd gond nélkül, így az alapverziós FSR 4 valószínűleg a 9060 XT FP8-as adatfeldolgozási teljesítményének csak a töredékét igényli. Arról pedig sehol sem találtam adatot, hogy TFLOPS számmal kifejezve hol helyezkedik el bármelyik RDNA 4-es kártya FP8-as teljesítménye.
-
PuMbA
titán
válasz
Alogonomus #71104 üzenetére
Érdekes lesz meglátni, hogy hogy is lesz végül
Most frissítették nemrég az FSR 3.1-et FSR 3.1.4-re. Ez azt is jelentheti, hogy az FSR 3 az FSR 4 része lesz és így fut majd RDNA2-n meg minden kártyán. Nem hiszem, hogy marad külön az FSR 3.1 és a 4 és a fejlesztőknek mindkettőt implementálni kell a játékba.
A 7800XT harmat gyenge sajnos AI-ban. Abu említette anno, hogy lehet csak 7900-as szérián lesz FSR4 butított változata, hiszen ugye nincs FP8 utasítás támogatás RDNA3 kártyákon, amit a jelenlegi FSR4 használ. Még a 9060XT is jóval gyorsabb AI-ban a 7800XT-től.
-
Alogonomus
őstag
És így valószínűleg ki is derült, hogy miért volt az a kavarás az FSR 4 hardverigénye kapcsán az elmúlt már majdnem 6 hónap során.
A "sima" FSR 4 akkor valóban elérhető lesz például egy 7800 XT kártyával is, ahogyan azt a CES-en is a dia jelezte, és az FSR "Redstone" funkciói lesznek valószínűleg csak az RDNA 4 kártyákkal elérhetőek. -
DudeHUN
senior tag
-
S_x96x_S
addikt
https://www.servethehome.com/amd-computex-2025-live-coverage/
- Radeon RX 9060 XT ( out on June 5th, worldwide )
---- Radeon RX 9060 XT 16GB = $349
---- Radeon RX 9060 XT 8GB = $299
- FSR Redston
- Radeon AI Pro 9070 ( 32GB VRAM ; Launch - July 2025 ; ár nem ismert még )
- Threadripper Pro AI PC ( 4x 32GBVRAM-os kártyával - akár 128GB of memory )
- new Threadripper 9000 ( https://www.servethehome.com/amd-reveals-ryzen-threadripper-9000-family-big-zen-5-chips-for-hedt-and-workstations/ ) -
PuMbA
titán
Elnéztem. FSR4 hamarosan jön, végre!
[link]
"AMD announced that when FSR 4 goes live on June 5th, over 60 game titles will support it. Integrating FSR 4 is as easy as it was for game developers to integrate FSR, and so it should be fairly straightforward for devs to push patches to their existing FSR-enabled titles to support FSR 4."
Ez a három új cucc egy FSR 4.1 lesz az év második felében.
Bici: Mi a baj az XT verzióval? Cserélni a legtöbbször a minél nagyobb különbség miatt érdemes és az XT biztosan nagyobb előrelépés, mint a sima, amiből valószínűleg nem is lesz 16GB-os verzió, tehát úgy meg tényleg felesleges a csere.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- AMD Navi Radeon™ RX 6xxx sorozat
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
- Vezetékes FÜLhallgatók
- Házimozi haladó szinten
- Széthullott az Amazon és a Stellantis autós szoftverüzlete
- Bittorrent topik
- Milyen légkondit a lakásba?
- Új AI gyorsítókat készít Kínának az NVIDIA és az AMD
- Epic Games
- További aktív témák...
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone Intel i7 14700KF 32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- VÉGKIÁRUSÍTÁS - REFURBISHED - Lenovo ThinkPad 40AC Thunderbolt 3 docking station
- Beszámítás! Apple Watch SE 2024 44mm Cellular okosóra garanciával hibátlan működéssel
- AKCIÓ! ASUS MAXIMUS VIII HERO Z170 chipset alaplap garanciával hibátlan működéssel
- Telefon felvásárlás!! iPhone 15/iPhone 15 Plus/iPhone 15 Pro/iPhone 15 Pro Max
Állásajánlatok
Cég: Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest