- Vékonyabb lett, jobb kamerát kapott, de az akku maradt a régi: itt a Fold7
- One mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy A56 - megbízható középszerűség
- Mobil flották
- Samsung Galaxy Watch7 - kötelező kör
- Milyen okostelefont vegyek?
- Ideiglenesen leállította az Xperia 1 VII értékesítését Japánban a Sony
- Sony Xperia 1 V - kizárólag igényeseknek
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- iPhone topik
-
Mobilarena
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Alogonomus
őstag
válasz
S_x96x_S #71568 üzenetére
Eleve még a fejlesztés kezdeti szakaszában jegelték a dolgot, miután látták, hogy az emberek a mindshare miatt inkább vették 800 dollárért a 12 GB-os 4070 Ti-t, mint a 20 GB-os 7900 XT-t.
Kitesztelt verziótól még nagyon messze állt a talán 2x2 elrendezésű Navi 41 és 3x3 elrendezésű Navi 4X, amikor a fiókba tette az elképzelést az AMD vezetése. Inkább a Navi 44 és Navi 48 minél jobbá fejlesztésére csoportosították át az erőforrásokat. -
S_x96x_S
addikt
válasz
Alogonomus #71567 üzenetére
Inkább az volt a probléma, hogy csúszott volna az rdna4, és a Sony meg a Microsoft konzolja volt a fontosabb. Ha lett volna működő , ki tesztelt verzió, akkor azt piacra dobtak volna
-
Alogonomus
őstag
Elméletileg érkezett volna MCM gaming GPU ebben a generációban is, csak végül inkább jegelték a Navi 4X/4C kódnevű fejlesztést, mert az AMD szűken két évvel ezelőtti általános megítélése alapján nem érezték biztosítottnak, hogy a vásárlók jelentős számban megvennének egy majdani csúcs Blackwell szintjét elérő kártyát a Blackwell kártya árának 2/3-áért.
Akkortájt aki rászánt 1000 dollárt a kártyavásárlásra, az már általában hozzátette a másik 1000 dollárt is, és vett egy RTX 4090-et. -
hahakocka
őstag
A PT által továbbra is sok játék kb játszhatatlanná válik akár AMD akár Geforce a videókártya. Nem sok értelme van jelenleg még sajnos nem hiába nem ajánlják kb sehol bekapcsolni. Majd amikor képesek lesznek a kártyák élvezhető sebességben tolni PT n
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Petykemano #71563 üzenetére
A méret itt nem számít annyira, mert az első Infinity Cache az más volt, mint a második és harmadik verzió. Az első IC az ugyanaz, volt mint a Ryzenekben az L3 cache. A második és harmadik már a GPU-khoz volt tervezve.
-
Petykemano
veterán
Eddig 128MB volt a legnagyobb infinity cache. A 9070 ennek fele.
MIlyen hatás lenne elérhető szerinted ha az infinity cache mérete a jelenlegi integráltnak 2-3-4x-ese lenne (3D stackelve akár több rétegben a lapka alá építve)?Amennyiben ez teljesítmény (kevesebb késleltetés), vagy fogyasztás (kevesebb adatmozgás) szempontjából hasznos cél és irány, szerinted láthatjuk-e megvalósulni?
Várható-e, hogy fogyasztás csökkentése és/vagy a kapacitás drasztikus növelése érdekében az AMD a közeljöbőben a L3 cache-ben, vagy annak egy részében SRAM helyett valamilyen más tranzisztorszruktúrát használjon?
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Itt a kóddal van probléma, ami az említett játékban nem működik jól a VMA-val, amit ugye elég sok fejlesztő használ manapság, például az idTech is. Tehát, amikor egy játék ezt alkalmazza, akkor memory leak lehet a következménye annak, ha sok az olyan TLAS instance bejegyzés, ahol nincs beállítva a BLAS hivatkozás. Ilyenből elég sok van abban a szállított kódban, amit például kapott az Indy, az új Doom, vagy a Wukong, aminek a miértjére nincs hivatalos válasz, de a probléma vele az, hogy létrejön egy TLAS instance, aminél a gyorsítóstruktúra referenciamezője 0 vagy nem inicializált érték.
Valószínűleg szándékos nullázásról van szó, amikor átmenetileg kikapcsolt objektumokat próbálnak kezelni úgy, hogy 0-s BLAS-t rendelnek hozzájuk, ami a TLAS számára érvénytelen lesz.
Ezt elméletben a DXR és a VK RT nem engedi, de az API maga funkcionálisan nem tudja tiltani, mert így vannak felépítve. A javaslat egyértelműen az ezekre az esetekre, hogy a kód használjon dummy BLAS-t, ha feltétlenül erre lenne szükség (ilyenkor az üres objektumot egyetlen egy háromszöget tartalmazó, végeredményben érvényes BLAS-szal helyettesítik), és a dummy BLAS nem okozhat rendellenes működést, például közvetett módon nem lehet tőle memory leak.
A dummy BLAS-nak a másik előnye, hogy nem csak érvényes, hanem jóval gyorsabb is, persze észszerű keretek között. Emiatt nehéz megérteni, hogy az Indy miért van olyan kóddal szállítva, ami pusztán működésben is lassabb végrehajtást eredményez mindenen, mert a 0-s BLAS-t máshol kell korrigálni, hogy ne legyen memory leak belőle. Emiatt van egy alternatív memóriamenedzsment az említett játékban, ami csak GeForce RTX 30/40/50-en aktiválódik. És ez majd később bajt jelent, mert így ha két év múlva jön egy GeForce RTX 60-as sorozat, akkor az is a memory leakes menedzsmenttel fog futni. Ezért nem ajánlja ezt a fajta működést a Vulkan, mert így minden egyes új VGA-generációt külön patch-csel kell megszabadítani a memory leaktől. Ezért jobb a dummy BLAS, mert az egy API szempontjából helyes működés, és nem igényli azt, hogy egyenként kelljen patch-cselni az érkező hardvereket. Persze lehet, hogy itt egy licencprobléma van, vagyis nem kizárt, hogy az ID nem módosíthatja az NVIDIA kódját, és ilyenkor viszont nincs mit tenni, nem tudják beleírni a dummy BLAS-t, hogy gyorsabb legyen minden hardveren. Esetleg időben van korlátozva a licenc erre, és később az NVIDIA megengedi ezt az optimalizálást, mert gondolom nem akarnak szopni azzal, hogy a GeForce RTX 60-as sorozat elveszíti ezt a beállítást. Meg nem mellesleg maga az effekt legalább 30-40%-kal gyorsabban futna a GeForce RTX 50-es VGA-kon is a Vulkan által ajánlott módszerrel, és ez alig járna módosítással a kódra nézve, az effekt is ugyanaz lenne.
-
PuMbA
titán
Igen, oda is írtam a hozzászólásomba, hogy nem PT
"Ott terhelődik le a sávszél.."
Nem tudom. A PT érdekesen viselkedik, mert Cyberpunk 2077 és Alan Wake 2 alatt közelebb van jóval az AMD, míg a szintén NVIDIA szponzorált Indiana Jones-ban nagyon távol. Itt lehet valami NVIDIA specifikus dolog van, ami belassíthatja az AMD-t.
Alogonomus: Ezért néztem a TechPowerUp számokat, mert a Computerbase-nél kevesebb játék van és az AMD gyorsabbnak jön ki RT alatt, mint amit több RT játék esetén mér több oldal.
-
Alogonomus
őstag
Az RT kapcsán még nagyon sok megvalósítási formátum versenyez egymással.
Ugyanúgy van a Geforce kártyáknak kedvező verzió, ahogy a Radeon kártyáknak kedvező is. A két német oldal a vizsgáltba bevette a Radeon kártyáknak kedvezőtlen módszert használó játékokat, mint az AW2, CP, DL, Indy, Witcher, R&C, míg a Radeon kártyákon erős RT teljesítményt nyújtó játékokat, mint az Avatar, vagy például a friss Doom, de friss UE5 játék sincs a vizsgált címek között, amivel erősen egyoldalúvá tették a tesztet. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Itt azért több dolog van. Egyrészt az 5070-nél az a 48 MB cache az nem ugyanazt csinálja. Az Infinity Cache egy globális victim cache-ként funkcionál, tehát egyrészt tárolja az alacsonyabb cache szintekből kikerült adatokat, másrészt betölt előre olyan adatokat, amelyekre potenciálisan szükség lehet.
A cache struktúra szempontjából az AMD elsődlegesen a gyors lokális cache-ekre épít, így nem igazán dolgoznak egy nagy globális cache-re, és mellette van egy Infinity Cache, aminek az elsődleges célja a memóriaelérések megelőzése, de emiatt nem közvetlen része a cache hierarchiának. Az NV dizájnja egy lassabb globális cache-re épít, amit kiegészítenek a gyorsabb lokális cache-ek. De ennek a globális cache-nek nem célja, hogy megelőzze a memóriaelérést, ez inkább egy működésből eredő mellékhatása.
Emiatt hiába néz ki úgy, hogy van két utolsó cache, ami kb. ugyanakkora, messze nem fognak úgy működni, mert nem ugyanabból a célból építették ezeket.
-
PuMbA
titán
válasz
Yutani #71553 üzenetére
Amúgy ezek érdekes dolgok. Az 5070, aminek szintén 48MB cache-e van, mint a GRE-nek, viszont sima 9070 szintű memória sávszélessége (672GB/s), neki sima 9070 körüli az RT (nem PT) teljesítménye is.
Az 5070 Ti-nek szintén 48MB cache-e van, viszont már 900GB/s memória sávszélességgel 15%-kal gyorsabb RT-ben a 9070XT-től. Ezek szerint ekkora léptékben a cache mérete nem igazán számít RT esetén, mert nem fér bele teljesen a BVH
....ehhez már nem értek.
-
-
-
PuMbA
titán
AMD Radeon RX 9070 GRE reviewed
A vágott memóriabusz különösen nagy hatással van az RT sebességre. Raszterben 16%-kal gyorsabb a sima 9070, de RT-ben már 30%-kal! Milyen RT sebességre lenne képes a 9070XT GDDR7-tel
....érthető, hogy miért választotta a GDDR7-et az NVIDIA az egész 5000-res sorozathoz.
-
hahakocka
őstag
Nem hiába volt ez a teszt mert gyakorlatban sokan, főleg akik nem értenek hozzá egy erősebb gpu-hoz akár 5090 hez vesznek egy nem oly erős CPU t, persze ha időben szólnak nekik a boltosok, ismerősök akkor ez nem gond. De az is van sok esetben hogy megveszik a 4080-5080-5090 et és sajnos ezerrel tolják youtubeon 1998 as játékokkal
Ennek így mi értelme? Persze ha szereti imádja részben megértem de ehhez nem kell ilyen. Azokhoz elég egy mini pc vagy laptop vagy akármi mellé.
-
Gainka
őstag
Tudtam hogy kapni fogom...
*Az emberek kiváncsiak az 5090-re, aztán 9060-at vesznek, és Battlefield-el játszanak xd. -
-
Gainka
őstag
Az nagyon jo hiánypotlo lenne, ezek a verpisti leggyorsabb az nvidia tesztek kb semmit mondok. Életszerübb, egy ket also aztán közép majd valamelyik 7-9-es x3d-vel lemerni hozzá illő vga-val... A tesztben lehetne egy oldal 2-3 online jatek, amiből az eggyik a Battlefield lenne (fel világ azzal játszik), kisvideoval reprezentative hogy viszi a konfig e multi cimet. Erre kivancsiak az emberek nem az 5090-re.
-
Érdemes lenne frissítenetek a játékfelhozatalt is mai modernebb címekre.
Én néztem sok tesztet, most is az eredményeket láthatod magad is mit mutat.
Egy 7600 CPU már inkább belépő szerintem manapság játékszinten.
az 5070 Ti is jól sokszor jobban teljesít bár szerintem 1080P re mindkét kártya drága. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Attól függ, hogy van-e CPU-limit, és általában lesz budget CPU-val. Mi is csinálunk majd ilyen tesztet. Ezzel majd azt akarjuk megmutatni, hogy a top CPU-val mások a számok, és ezt is érdemes figyelembe venni, mert nem egyértelmű a választás a budget CPU-kkal. Sajnos nagyon masszív a különbség a driverek többletterhelése között, ami sok szállal oké, de kevés szállal már szopás.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
hahakocka #71539 üzenetére
Ez egy teljesen más probléma. Nyilván akinek nincs top CPU-ja semmiképpen se vegyen 5090-et, mert nyilván jóval lassabb lesz egy középkategóriás CPU-val.
És egyébként az is igaz, hogy egy budget hatmagos CPU-val 1080p-ben a 9070 XT a leggyorsabb választható alternatíva.
-
hahakocka
őstag
[link]
Itt meg Linus Tech Tips egyik legnépszerűbb tech youtuber ever ajánlja a 9070xt t inkább az 5090 helyett pl s látható hogy miért. Nem csak az ár miatt. Egy átlag PC be , egy átlag vagy picit jobb CPU val bőven elég -
hahakocka
őstag
This Mini PC Has The Most Powerful iGPU! GMKtec EVO-X2 First Look
Mini PC erős iGpu-val, 16 magos Ryzen procival
Azért durva hogy 115 fps el megy 4K-n a Forza Horizon 5 (1440p n pedig: Cyberpunk is 75 fps FSR2.1 el, Doom Dark Ages 66 fps, Spiderman is 75-80 fps kb) ezzel a mini PC -vel az új 8060S gpu + 16 magos Ryzen AI CPU val 64gb rammal 1500 euró most. Ha 1000 euró lenne vagy picivel alatta lehet ezt venném ősszelPC helyett ki tudja. Markomba fér kb
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Mondjuk ez a fajta eset pont olyan, ahol a sparsity elég sokat segít, tehát itt nyugodtan lehet ezzel számolni. Nem, a PS5 Pro nem sparsity paraméter, és igen, Int8.
Elég, csak nem gyorsul annyit, mint egy másik dizájn. Alapvetően nem a 7900 XTX-nek lenne baja, hanem a 7600-aknak.
-
PuMbA
titán
"Abban a 9060 XT olyan 400 TFLOPS,"
Sparsity-vel 400 TFLOPS, tehát valójában csak 200
Sparsity csak szinte ideális esetben van, ha sok 0-t tartalmazó mátrixok vannak. A sima 9070 290 TOPS, a 9070XT meg 380 TOPS sparsity nélkül. Kérdés, hogy a PS5 Pro 300 TOPS-a sparsity-vel van-e megadva. Gondolom, hogy INT8-ra vonatkozik akkor ez a szám.
"Az AI-ba ne lovaljuk bele ennyire magunkat. Valójában az egytelen picit is megterhelőbb feladat a korábbi képkockáról származó előzményminták feldolgozása az új képkocka felskálázásához. A Ray Regeneration az igazából nem annyira megterhelő, és az NRC sem. A képgenerálás pedig optical flow, AI ebben nincs. "
Akkor viszont hova kell ilyen sok AI teljesítmény és miért nem elég a 7900XTX 120 TFLOPS-a?
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Mondjuk az FSR 4-nél FP8 kell. Abban a 9060 XT olyan 400 TFLOPS, a 9070 XT meg olyan 800 TFLOPS. A 7900 XTX-nél tudnának FP16-ra konvertálni, és abban lenne 120 TFLOPS.
Az AI-ba ne lovaljuk bele ennyire magunkat. Valójában az egytelen picit is megterhelőbb feladat a korábbi képkockáról származó előzményminták feldolgozása az új képkocka felskálázásához. A Ray Regeneration az igazából nem annyira megterhelő, és az NRC sem. A képgenerálás pedig optical flow, AI ebben nincs. Az AMD-nél sem magára a képgenerálásra használnak majd AI-t, mert azt szimplán megoldják továbbra is optical flow szintjén, ahogy megoldotta mindenki ugyanígy. Az AI ott lesz bevetve, ahol a rendszer dönt arról, hogy érdemes-e generálni képet, vagy inkább hasznosabb megjeleníteni a valós képkockát. Ez effektíve csökkeni a generálásból eredő képhibák számát.
-
PuMbA
titán
Tudom, hogy az RDNA3 ergya ebben, mert a 9060XT is szénné veri a 7900XTX-et AI TOPS-ban, de arra gondoltam, hogy a felskálázókat sosem a csúcskártyára csinálják, tehát a DLSS4-nek FG-vel és Ray Reconstruction-nal futnia kell egy RTX5050-en is és nem RTX5090-re írják
FSR4 esetén is az FP8-ban 200 TOPS-ot tudó 9060XT-n futnia kell egyidőben az FSR4-nek, a Redstone-ba belengetett a Ray Regeneration-nek, AI-os FG-nek és a Neural Radiance Cache megoldásnak is. Ez azt jelenti, hogy önmagában az FSR4 felskálázásnak töredék TOPS jut. De jó lenne tudni, hogy melyik felskálázó melyik része pontosan mennyi TOPS-t igényel. Érdekes adat lenne.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
#71528 PuMbA : Nem, nem csak az a baj. Az RDNA 3-ra az FP16-ra kellene megoldani, ami típuskonverzióval eléggé reális dolog, de ha a számítási teljesítményt nézed, akkor egy 7900 XTX az FSR4-hez optimális legjobb számábrázolási móddal 122 TFLOPS-ot tud, miközben mondjuk egy PS5 Pro 300 TOPS ilyen szempontból, egy 9070 XT pedig majdnem 800 TFLOPS. De egyébként technikailag megoldható, az AMD sosem tagadta. Csak nem biztos, hogy haszna van.
-
hahakocka
őstag
PS6 ba meg az új XBOX ba alapból tuti lesz már akkor FSR4 addigra talán 5 is. Főleg hogy a hírek szerint közelibb
kapcsolatba léptek az AMD vel a következő konzolra mint bármikor.
-
-
PuMbA
titán
PlayStation 5 Pro Can’t Run the Same AMD FSR 4 Mode as RDNA 4 GPUs
"Speaking on the NeoGAF forums, known AMD insider KeplerL2 commented on the recent announcement that the next version of the AMD upscaler is coming to PlayStation 5 Pro next year, saying that the system cannot run the model that is being used by the upscaler to run on RDNA4 GPUs. Sony and AMD started working on the mid-generation refresh before AMD decided to move FSR to an ML model, and when the company made the switch, the PlayStation 5 Pro design was done with no FP8 support."
-
hahakocka
őstag
Egy 45 jàtèkis új rèszletes tesztet èn is szívesebben látnèk.
Nem mondanâm cherry picknek hisz Coubterstrike-ban mindig le volt maradva az Amd de Dragon Age 4 be a sok egyèb a tesztben làtható gameben is nem csakis Amd sponsor jàtèk volt benne pont . S oda írtam igen hogy sok jàtèkban de nem mindegyikben volt ahol 0 difi volt. E driver utàn mèg jobb az àr èrtèk viszont -
válasz
Hubba12 #71523 üzenetére
A képzeleteddel beszéld meg miket fantáziálsz rólam. Én nem itt a fórumokon szoktam ábrándozni.
Amiket leírál senki nem vonta kétségbe, semmi köze ahhoz amiről a kommentem szól, csak meggyőzödni olyan független tesztoldalak tesztjeiből is akik részletesen közlik a beállításokat a tesztjeiknél és esetleg összevetik ugyan azon játékokkal amikkel eredetileg teszteltek. Ilyen rengeteg van már régóta mutatok egy példátmilyen jellegűre gondoltam. [link]
itt CS2 alatt van közel 9 % gyorsulás az új driverrel miközben 4-5 másik játékban van 1-2 % lassulás.
Itt meg néhány játéknál, 27 % gyorsulásról beszélünk amit azért elég szkeptikussan tudok fogadni. Pl felmerült redditen azért már egy két megjegyzés... -
Hubba12
senior tag
Még ha így is van rosszabb nem lesz. Amúgy is kb egál a két kártya. Most is az lett. Ez pedig még ha válogatott is gyorsulás. Nem lehet elvenni. De ahogy ide beírtad olyan mint ha fizikai fájdalmat éreznél azért mert valahol gyorsabb lett magához képest a kártya. Pedig van ahol az nv is
-
válasz
huskydog17 #71521 üzenetére
Jól forgalmazott szerintem, a sokszor szó jelentése hokuszpk értelmezését támasztja alá.
-
válasz
hokuszpk #71519 üzenetére
Na igen szépen kiválogatta AMDunboxed azt a pár játékot az eredeti teszthez képest. Tudom tudom, zöld szemüveg...
Azért megvárnék még másik tesztoldalt is aki végigméri azzal a játékfelhozatattall amivel eredetileg tesztelt és úgy méri össze a driveres gyorsulást. Mondjuk CB remélem megteszi mert ők megadják a részletes játékbeállításokat minden tesztnél. -
hokuszpk
nagyúr
válasz
huskydog17 #71518 üzenetére
"Szóval a 3% és 0% neked már sokszor gyorsabb?"
szvsz nem úgy értette, 2x-3x-4x gyorsabb lett, mint az 5070TI, hanem úgy, hogy sok tesztelt játékban előzött.
-
huskydog17
addikt
válasz
hahakocka #71515 üzenetére
"Sokszor gyorsabb lett mint a 5070Ti pedig még mindig azért szépen olcsóbb."
Szóval a 3% és 0% neked már sokszor gyorsabb? Ezt azért gondold át még párszor!
A cherry picking részhez csak annyit, hogy teljesen értelmetlen kiemelni 1-2 címet, főleg hogy az NV sokkal nagyobb mértékben gyorsította be a Space Marine 2-t, ami ráadásul AMD-s cím. Ott 36-63%-ot gyorsult az 5070Ti. Ahogy írtam az NV-s topikban is, mindketten a nagyobb lemaradásokat hozták be, így továbbra is egálban vannak átlagot nézve.
-
hahakocka
őstag
The Radeon RX 9070 XT is Now Faster, AMD FineWine
Na még mindig létezik a Finewine???
HWU tesztelte le újra az új driverekkel és tényleg szépen hozott 8-9% ot is állítólag + ba azóta sok játék alatt. Sokan jelentették nekik és letesztelték ezután. Sokszor gyorsabb lett mint a 5070Ti pedig még mindig azért szépen olcsóbb.
Spiderman Remasteredben +27% ot hozott.
Hogwarts Legacy is nagyon szépen hozott! +18% sok játékban így majdnem COD os előnye van a 5070TI hez képest most . 4K ba kisebb általában a növekedés pár százalék max -
S_x96x_S
addikt
Most volt a "High-Performance Graphics (2025)" - konferencia
és sok érdekes - letölthető paper - is van a témában
( amd, nvida, inteles és független kutatóktól is )
https://highperformancegraphics.org/2025/program/schedule/---------
És ez az AMD-s.
"Real-Time GPU Tree Generation"
Full Paper
"""
Trees for real-time media are typically created using procedural algorithms and then baked to a polygon format, requiring large amounts of memory. We propose a novel procedural system and model for generating and rendering realistic trees and similar vegetation specifically tailored to run in real-time on GPUs. By using GPU work graphs with mesh nodes, we render gigabytes-worth of tree geometry from kilobytes of generation code every frame exclusively on the GPU. Contrary to prior work, our method combines instant in-engine artist authoring, continuous frame-specific level of detail and tessellation, highly detailed animation, and seasonal details like blossoms, fruits, and snow. Generating the unique tree geometries of our teaser test scene and rendering them to the G-buffer takes 3.13 ms on an AMD Radeon RX 7900 XTX.
CCS Concepts
• Computing methodologies ; Rendering; Mesh geometry models; Parallel algorithms;
"""
video: https://www.youtube.com/watch?v=DZlJ4bHx1OQAmit így foglalt össze a TomsHW:
"AMD researchers reduce graphics card VRAM capacity of 3D-rendered trees from 38GB to just 52 KB with work graphs and mesh nodes — shifting CPU work to the GPU yields tremendous results
What would take 38GB of VRAM to hold now takes just a measly 52KB."
https://www.tomshardware.com/pc-components/gpus/amd-researchers-reduce-graphics-card-vram-capacity-of-3d-rendered-trees-from-38gb-to-just-52-kb-with-work-graphs-and-mesh-nodes-shifting-cpu-work-to-the-gpu-yields-tremendous-results -
S_x96x_S
addikt
(gfx1250 )
A phoronix szerint[1]
a GFX1250 egy RDNA4 frissítés lehet egy jövőbeli APU számára. ( ~ RDNA4.5 ? )----
<<spekuláció on>>
pár hónapja még - az volt a pletyka,
hogy a Medusa már ~ RDNA5 (UDNA) lehet, aztán az hogy nem, mert "RDNA3.5"; úgyhogy akár az RDNA4.5 is lehetséges még;
kapcsolódva: az AMD megígérte, hogy 2024H2 -től a cél, hogy már az első nap legyen rendes szoftver támogatás a ROCm-ben ( "new client hardware on day one" and "each and every new architecture will ship with ROCm. ) és mivel évente két LLVM release van ( ami kell a ROCm-hez és a 0-day támogatáshoz ) bizonyos dolgokat sokkal korábban el kell indítani - mint eddig;
vagyis ez akár a Medusa utódja is lehet - csak kivételesen elég korán elkezdték a szoftveres munkát.
Talán ez a fejlesztés alatt lévő LLVM verzió ( llvm21 ? )
az Ubuntu 26.04 -be kerülhet bele, ( 2026 Április )
vagyis még (minimum) +1 év mire megjelennek a gfx1250 ( RDNA4.5?) APU-k a piacon.És a 2026H2 - re van a medusa is ~ becsülve.
<<spekuláció off>>----
És itt láthatóak a gfx1250-el kapcsolat Pull requestek,
eddig 10db - és mindegyik már bent is van az llvm kódbázisban.
https://github.com/llvm/llvm-project/pulls?q=is%3Apr+gfx1250[1]
"AMD GFX1250 will correlate to remains to be seen. Based on prior AMD GFX1250 reference leaks there was some speculation that it could be for their upcoming UDNA architecture but that more likely will be for GFX13. AMD GFX1250 if following the convention used by RDNA3.5 with GFX1150 could end up being an RDNA4 refresh / "RDNA4.5" for potential future APUs. In fact, as part of the newly committed code to LLVM indicates that AMD GFX1250 is indeed for APUs as opposed to discrete GPUs:
....
It's been just a few days with many more patches expected so over the coming weeks we'll see more how this AMD GFX1250 compiler target is built-out and ultimately how it differs from the existing GFX1200 / RDNA4 support. As it stands right now GFX1250 seems to be an RDNA4 refresh for future APUs. In any event nice seeing the open-source driver support continuing to come early from AMD.
" https://www.phoronix.com/news/AMD-GFX1250-LLVM-Start -
S_x96x_S
addikt
válasz
Quadgame94 #71486 üzenetére
> A 20% előrelépés raszterben eléggé homályos. 20% / CU?
~ talán ( legalábbis sokan így értelmezik )
"UDNA = +20% raster perf/CU, 2X RT/AI than RDNA4"
https://x.com/harukaze5719/status/1936640240611172729a wccftech értelmezése is per/CU -ról ir.
"
...
First up, we have the raster performance details, which are said to see a "20%-ish" uplift in perf per compute unit. This is a very good gain over the RDNA 4 architecture, which also delivers a solid gain over the older RDNA 3 architecture. It should be remembered that this is only a per/CU gain, and we do expect AMD to increase the number of CUs in its next-generation offerings. Currently, the PS5 Pro features 60 compute units while the Xbox Series X features 56 compute units. The PS5 Pro has a more modern architecture, which features faster raytracing and AI capabilities, which are said to be on par with RDNA 4.
....
"Ha a pletyka igaz:
- akkor az AMD UDNA architektúrája hasonló arányban tolódik el
[ a raster és RT/AI teljesítmény között ] ~ mint az NVIDIA Blackwell -nél.- Valamint remélem, hogy a 2X AI - teljesítményt - nem az FP4/FP6 alapján számolták
( ami a CDNA4-be már bekerült, de az RDNA4 még nem kapta meg ) ; Amúgy erre nagy az esély.
[ mert ha az RDNA4 -es FP8 teljesítményből a jövőbeli FP4 2x -se kijön ]
-
válasz
S_x96x_S #71505 üzenetére
Ez két különböző dolog és állítás.
Az nvidia nem tudott olyan "olcsó" és "hatékony" design-r tervezni, javasolni,
mint amilyen az ügyfeleknek kellett volna.
A PS4 2013 ban jelent meg a boltokban, szerintem minimum 15 év eltelt a döntés óta, amióta az AMD az ARM és az Nvidia is más dimenzió lett.
Ezt nem tudjuk most ebben az esetben mi volt. Azóta eltelt rengeteg idő, GPU ban hatékonyabbak mint a konkurencia ARM alapú CPU k pedig olcsók és hatékonyak és gyorsak rengeteget fejlődtek. Sőt ha jól tudom akár X86 licenszük is lehetne már, bár ott valószínűleg nem lenne esélyük az AMD ellen.
Amivel nem tudnak mit kezdeni az a visszafelé kompatibilitás és ennek az üzleti megtérülése.Tehát igen üzletileg ezzel nem tudnak mit kezdeni, a végeredmény ugyan az az indokod viszont egyáltalán nem valószínű szerintem. -
Busterftw
nagyúr
válasz
S_x96x_S #71505 üzenetére
Igen, amit én írtam nem szinonima.
Az üzleti mérlegelés alapját már leírtam, amire az előző generációk a példák.
"Nvidia's senior VP stated they "didn't want to do the business at the price those guys were willing to pay."
"We’re building a whole bunch of stuff and we had to look at console business as an opportunity cost. If we say, did a console, what other piece of our business would we put on hold to chase after that?"Eközben AMD-nek ez a túlélést jelentette, így belementek egy nagyon low margin üzletbe.
" Az nvidia nem tudott olyan "olcsó" és "hatékony" design-r tervezni, javasolni"
Ez nem tudás kérdése, hanem üzleti mérlegelés:
"We’ll see how that plays out from a business perspective I guess. It’s clearly not a technology thing."" ilyen dolgokról csak pletykák vannak."
Érdekes, mert te ezekről továbbra is úgy írsz, mintha hopium szentírás lenne. Lásd a fenti hsz-t amire forrásod nincs. -
S_x96x_S
addikt
> ( nvidia) ....itt nem az ajánlatról van szó hanem üzletileg mérlegeltek.
[root cause]
De mi volt az üzleti mérlegelés alapja .. vagy a mögöttes mélyebb ok ?
Az nvidia nem tudott olyan "olcsó" és "hatékony" design-r tervezni, javasolni,
mint amilyen az ügyfeleknek kellett volna.
( legalábbis virágnyelven az nvidia.a PS4-nél így indokolta - és az dokumentált és papir is van róla. )a nintendo -nál
- meg ( az arm -alap miatti energiahatékonyság miatt is) - tudtak olyan megoldást adni, ami kellet az ügyfélnek.---
Amúgy ~ 1 éve volt egy Digital Foundry-s beszélgetés, hogy mennyi az esélye, hogy nvidia alapúak lesznek a next-gen konzolok.
-
válasz
S_x96x_S #71503 üzenetére
ez nem azt jelenti a konzol verseny szempontjából amit írtál továbra sem. nem szinonímák itt nem az ajánlatról van szó hanem üzletileg mérlegeltek. Az ajánlatról fogalmad sincs.
ennyi hurrá optimizmus mint amit leírsz már kissé gáz, nem lehet lassan komolyan venni
"
vagyis az FP6 használata eléggé értelmes
( ~ hogyha nem sok hátránnyal jár )""De ha másképp nézzük, akkor az FP8 -hoz képest az FP6 -még mindig optimálisabb a memoria sebességére nézve is ( ~ mert kevesebb adatot kell mozgatni )"
Ezekkel a nagy bölcseségekkel nem lehet vitatkozni
"A második generációs transzformátor motorjuk esetében tehát az NVIDIA még lejjebbre fog menni. A Blackwell képes lesz FP4 pontosságú számformátumokat kezelni – igen, egy mindössze 16 állapotú lebegőpontos számformátumot –, azzal a céllal, hogy a következtetésekhez a nagyon alacsony pontosságú formátumot használják. Azokhoz a munkaterhelésekhez pedig, ahol az FP4 egy kicsit túl kevés pontosságot kínál, az NVIDIA az FP6 pontosságát is támogatja. Az FP6 nem kínál semmilyen számítási teljesítményelőnyt az FP8-hoz képest – lényegében továbbra is az NVIDIA tenzormagjain keresztül fut FP8-as műveletként –, de a 25%-kal kisebb adatméreteknek köszönhetően továbbra is memórianyomás- és sávszélesség-előnyöket kínál. Az LLM következtetést általánosságban továbbra is korlátozza a gyorsítók memóriakapacitása, így nagy a nyomás, hogy a következtetéssel alacsonyan tartsák a memóriahasználatot."
[link]
Ez az egész addig néz ki jól amíg a chartokon van.
A támogatása véleményem szerint innentől hogy bent van a BW ben már megoldható lenne hisz használják a zöldek is az FP8 műveletek sávszéligény csökkentésére. nem az FP6 létjogosultságáról van szó itt. -
S_x96x_S
addikt
válasz
Busterftw #71496 üzenetére
ilyen dolgokról csak pletykák vannak.
Az hogy az nvidia nem tudott olyan jó ajánlatott adni,
vagy annyira reménytelennek látta a helyzetét,
hogy nem is adott ajánlatot - az lényegében szinonímák.Persze a Microsoft a "pletykák alapján"[1] eléggé megvizsgálta
az arm-es vonalra való áttérést ( mert ez az érdeke )
és ez lehetővé tette volna az nvidia képbe kerülését.Még a qualcomm (arm/snapdragon) is foglalkozik a témával.
2025-jun ( és erről van bizonyíték is: ) és tervezik a jövőt.
"Next-Generation Xbox Products May Be Based on ARM/Snapdragon, New Job Listing Suggests"
A következő xbox generáció (2027) - a platform függetlenség irányába próbál elmozdulni - hasonlóan mint a Windows ( x86 vs. arm )És a Qualcomm-nak mint - Arm-es Windows-os - Microsoftos partnernek
meg kell oldani azt, hogy az xbox -os játékok Arm/Snapdragon alatt is elérhetőek legyenek. ( XBOX ... Designed for Play Anywhere )
--------------[1] https://x.com/Arjunownit0/status/1935598534285521008
"""
Yes microsoft.. Actually there awas this roumor floating around last year, about Microsoft opting for an ARM design with co operation from Nvidea, to devolop the next gen xbox hardware.. They trashed those plans.. Compatibility also matters.
""" -
S_x96x_S
addikt
válasz
KAMELOT #71501 üzenetére
> Élőben látunk tesztet, akkor minden kiderül!
úgy mindig könnyű dönteni
Ettől függetlenül szerintem - az AMD és a Microsoft csinált belső teszteket
az FP6 -ról, és nem csak úgy vaktában döntöttek.Jelenleg mind az FP4 - mind az FP8 használatban van,
vagyis az FP6 használata eléggé értelmes
( ~ hogyha nem sok hátránnyal jár )
úgyhogy amíg az nvidia nem ad valami hasonlót, addig ez adhat valami előnyt az AMD-nek.De ha másképp nézzük, akkor az FP8 -hoz képest az FP6 -még mindig optimálisabb a memoria sebességére nézve is ( ~ mert kevesebb adatot kell mozgatni )
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- Yutani: Yutani Retró Hangkártyái: OAK Mozart Wavetable
- PROHARDVER! feedback: bugok, problémák, ötletek
- Vékonyabb lett, jobb kamerát kapott, de az akku maradt a régi: itt a Fold7
- E-book olvasók
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- PlayerUnknown’s Battlegrounds
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- One mobilszolgáltatások
- TCL LCD és LED TV-k
- Motorolaj, hajtóműolaj, hűtőfolyadék, adalékok és szűrők topikja
- További aktív témák...
- Bomba ár! Dell Latitude E5550 - i5-5GEN I 8GB I 128GB SSD I 15,6" FHD I W10 I HDMI I Cam I Gari!
- AZONNALI SZÁLLÍTÁS Eredeti Microsoft Office 2019 Professional Plus
- Motorola E40 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Azonnali készpénzes Microsoft XBOX Series S és Series X felvásárlás személyesen/csomagküldéssel
- Apple iPhone SE 32GB Kártyafüggetlen 1Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest