- iPhone topik
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Garmin Venu X1 - vékony, virtuóz, váltságíjas
- Mindenki Z Fold7-et akar
- Telekom mobilszolgáltatások
- Redmi Note 10S - egy a sok közül
- One mobilszolgáltatások
- Huawei Mate 10 Pro - mestersége az intelligencia
- Magisk
- Kirakatba tette a Google a Pixel 10-eket
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
Llew
senior tag
válasz
zolnagy #226900 üzenetére
Hahu persze, hogy ne lehetne.
Automatát egyszerűbb. Lenyitod a "Részletes keresés" opciót és bal oldalt rögtön az első mezőt kipipálod.
Manuálishoz egy lépéssel tovább kell menni:
Keresés -> Részletes keresés -> További kertesési feltételek -> Sebességváltó, hajtás -
Llew
senior tag
válasz
zolnagy #226560 üzenetére
Nyíregyházára sokan nem játszanak, mert a többség pesti és amelyik ki is megy, annak sok lesz a kiszállási díja.
A vezess.hu-n is megforduló Varga Tibor féle csapat https://autovizsgalat.hu/
viszont pont ott van területileg, nincs kiszállási díjuk. Van róluk tapasztalat is ha rákeresel itt Varga vagy a cég nevére. Negatív is ha igaz. Van olyan megoldásuk, hogy nem kell ott lenned, neked az ideális lehet. Kicsit drágább az alapnál, de utazást meg időt számítva még mindig jó lehet neked.
Vagy itt van ő is: https://auto-vizsgalat.hu/ bár szintén pest környéki, de jó árakon dolgozik.
Ha rákeresel a topikban a témára találsz még javaslatot meg véleményt is. Személyes tapasztalatom egyikkel sincs. -
herrká
senior tag
válasz
zolnagy #226552 üzenetére
Nekem negatív. Büdöspesti kereskedés. Megane cabrio szuper állapotban, kétszáz valahány pontos átvizsgálás bla-bla... Telefonban is hipi-szupi.
Felmentünk megnézni. Kezünkbe nyomták a kulcsot és mutatták merre találjuk. Már messztiről látszott, hogy lóg az első lökös. Össze vissza karcos fényezés. Közelről: igen, az első idom lógott, lötyögött. De a hátsó is. Az első lámpatestek lötyögtek, egy-két rögzítőfül letörve. A motortartóbakok tönkre menve, majd kiugrott a motor, úgy rázkódott. A kiegyenlítőben kis olajocska. A csomagtartó nem nyílt. Belül beázva több helyen ülések penészesek. Miután szóvá tettem, tudják azért ennyi az ára - volt a válasz. Hozzáteszem, drágább volt mint hasonló társai. Majd a manus kikapta a kezemből a kártyát, és közölte, ha meg nem tetszik, nem kell megvenni! Viszlát!
És ez a kereskedés sok autóval van fent a Jóautók-on...
Biztos van megbízható is! Én így jártam. Nevet nem fogok elárulni, nem akarok pereskedni velük :-) -
rbalint88
addikt
válasz
zolnagy #226062 üzenetére
Szvsz egy Scala kicsi lesz neked a gyerekek melle, foleg nyaralaskor. 5M-s kerettel elengednem a konnektoros hibrid vonalat, ott kb Passat GTE jatszhatna neked egyedul helykinalat es ar/ertek arany szempontjabol, de ha van is 5M-ert, akkor relativ oreg es sokat futott. Szerintem jo az irany, amit kineztel, en is ilyet vennek sajat reszre. Toyota hibridbol ami meguti ezt a minosegi szintet, sokkal dragabb es a VW szijas 1.4-1.5TSI-i is jol fogyaszto es problemamentesnek tekintheto darabok, igy en nem valasztanek helyette oregebb, szukebb, gagyibb belteru es japanos hulyesegekben gazdag autot, de ez csak az en velemenyem
-
-
szebe
addikt
válasz
zolnagy #226053 üzenetére
Nem a konnektorosra gondolok, hanem a "simára".
Amúgy a konnektoros se rossz ötlet ha tudod tölteni, és a napi kisebb távokra kiadja. A 70 forintossal számolva is jobb számokat adhat, mint a belsőégésű, de erre érdemesebb felcsapni egy excel-t, ha komolyan gondolja az ember. -
rbalint88
addikt
válasz
zolnagy #224559 üzenetére
A Golfban az ulesfutest lehet utolag aktivalni, a kormanyfutest nem. Lehet a Leonnal is van ez a lehetoseg, az infotainment reszen irta a felszereltsegeknel.
Szvsz a kormanyfutes az egyik legjobb extra, en ki nem hagynam - asszony autojaban csak ulesfutes van (nem is volt elerheto a kormanyfutes hozza), irigykedik is a hidegebb napokon ram -
válasz
zolnagy #224522 üzenetére
A most aktuális facelifttel változott az infotainment, a mögötte lévő rendszer immár MIB 4 lett, észszerű menüsrtuktúra, erősebb processzor, nagyobb kijelző, elvileg röccenésmentes rendszer. VW esetén - gondolom Seat ugyanez - ki lehet fixen tenni gombokat a display felső sávjára, nem kell kutakodni utánuk, ilyen például a start-stop kapcsolója is.
Sajnos a klíma fizikai gombjai nem tértek vissza, de azok is fixen a kijelző alsó sávjára kerültek.A felsoroltak közül biztos, hogy egy új Leon ST-t választanék 8,2-ért.
-
tibbike01
őstag
válasz
zolnagy #224522 üzenetére
Az érintőkijelzős kezelés ne riasszon el. Minden működik magától, az ülésfűtés bekapcsol 5 fok alatt, az auto klíma szabályoz mindent, a start stop-ot sem kell kikapcsolni mindig, sőt, ha mild-hibridet veszel nem is tudod kikapcsolni (vagy legalábbis, ha kikapcsolod sem fog úgy működni, ahogyan szeretnéd).
-
rbalint88
addikt
válasz
zolnagy #224524 üzenetére
1.4t-gdi-rol nem hallok/tapasztalok horror sztorikat, nalunk a cegben van jopar i30 es nincs veluk gond. Az 1.7dize tucsonokban is csak a DCT valto esik szet rendszeresen, az nem egy jol sikerult fejlesztese a Hyundai/Kia csoportnak.
Szvsz a VAG termekek egy fel-egy polccal magasabb minoseguek osszessegeben, mint a Hyundai/Kia, de foleg Kia-t siman vennek magamnak - leszamitva a DCT-t, mert napi hasznalosnak mar nem szivesen ulnek vissza kezivaltosba. -
rbalint88
addikt
válasz
zolnagy #224522 üzenetére
A konszern sorbol miert maradt ki az Octavia? Kb abbol van a legnagyobb valasztek. En egyebkent Golfot vagy Octaviat vennek, a Leon szvsz FR vagy Cupra szinten tud tobbet adni a konszerntarsaknal, a mezitlabas/polgari valtozatok kevesbe allnak jol neki, de ha eppen abbol van jo vetel, nem kell eldobni.
Ceed se rossz, de szvsz kombiban csunya, a proceed kinezete meg nyilvan be van arazva -
válasz
zolnagy #224101 üzenetére
Alapvetően én is azt mondnaám, hogy menjen a céges, de itt azért több ponton sem találom optimálisnak a konstrukciót.
Eleve, akárhogy csűrjük csavarjuk, egy 4 fős családnak azért nem a legoptimálisabb egy A3. Értem, hogy nem vagytok nagynövésűek, de azért az a 300 literes csomi, az egy 2 napos wellness hétvégére is kicsi tud lenni, ha olyan a zasszony.
Másrészt, az évi 13e km az akkor oké, ha mondjuk te évi 5 ezret mész, de ha évi 12-t akkor már annyira nem, mert bármi lehet, mi van ha lesz egy olyan év hogy mennétek 2x külföldre? Hopp 2x1500km, aztán majd elfogy a km keret és lehet ráfizetni / spórolni a km-ekkel az év hátralévő részében? Nem árt ha túl van biztosítva kicsit, mert általában a km túlfutást k.rva drágán mérik a lízing cégek.
Fontos kérdés, hogy a végén kivásárolható-e a kocsi.
100e Ft amúgy manapság sajnos nem sok pénzt, a céges kényelemért én talán meglépném a dolgot, ha a fentebbiek nem zavarnak.
-
szabonagyur
félisten
válasz
zolnagy #224122 üzenetére
Kérd a céges, használtnál akkora pofonba bele tudsz futni.
Pl. nekünk most lett céges. 2 hónapig volt egy más személy által használt 2 éves lízingelt autó.
Megtarthattuk volna (Golf 8 Rline), de egyszerűen annyi hülyeség jött elő, hogy inkább kértük az újat.
4M-ig meg szerintem lehet öregebb autóba fogsz futni több gond mellett.
-
F-ECT$
titán
válasz
zolnagy #224108 üzenetére
A kérdés pontosan, ez a 20/24% a listárhoz képest értendő? Mert a legtöbb autóra az utcáról beesve is tudsz engedményt kérni, ha az mondjuk 15%, akkor ahhoz képest a 20% már nem nagy szám. De ha mondjuk 10 millió az autó listaára, utcáról beesve 9.5M-ért kapnád meg, te meg elhozod 8M-ért, akkor megérheti ezt választani a céges autó helyett, ugyanis az első 3-4 évben a kötelező szervizen túl nem nagyon lesz vele költséged, még aksit vagy ablaktörlő lapátot se kell venni. Mondjuk ide még hozzá kell számolni a kötelezőt és a cascot is.
Hát figyelj, én elővennék egy excelt és számolnék. A sógorom is ezt tette és végül saját autót vett, mert akkora lemondással járt volna a fizuból a céges autó, amennyiből kijött a törlesztő, és a végén ugye megmaradt nála az autó. -
válasz
zolnagy #224108 üzenetére
Nekem mindig saját autóim voltak (nem céges), de szerintem a 20 illetve 24 % azért elég durván jó engedmény. Az is egy strapás út de ha megveszed és 1-3 év után eladod akkor ha nincs nagy fordulat a piacon akkor nem lesz túl nagy a mínusz szerintem. Még üzemeltetéssel sem, mert te döntöd el mit javítasz ha kell és hol... Azért évi 1,2 misi nem kevés pénz. Szerintem nem egyértelmű a matek ilyen szigorú megkötésekkel a cégesnél (kilométer is kevés, nem is ingyen kapod, messze nem a klasszikus fenék alá tolt cégautó).
-
zolnagy
őstag
válasz
zolnagy #218450 üzenetére
Lassan megint eltelik egy év és megint el kell döntenem, hogy megrendelem-e 1 évre a cégtől az Audi A3 1,5 tsit, vagy nézek sajátot.
Tehát a felállás 4 fős család, nem nagy növésű senki.
Jelenleg a céges autót 13e km éves max futásteljesítménnyel lehet bérelni, kb havi 100e- ért. Jövőre kicsit megemelik az árat, de mondjuk legyen 110e havi szinten. Ebben benne van a biztosítás, gumicsere, assistance, de tankolnom saját pénzből kell.
A 13e futásteljesítménybe éppen beférek. Lehet kérni 16e-el is, de az havi 23e-el több…
Van céges kedvezmény vw konszern autókra, ha újat szeretnék venni. Ezzel egy új skoda scala kb 8m lenne, és kb ennyi lenne egy új seat leon kombi is.
Vagy vehetek max 5m-ig használtat. Ez esetben vw golf variantot, seat leon stt, fiat tipo 1,4 tjetet néztem.
Dilemmázok, hogy maradjak-e a céges audinál további 1 évig, vagy fektessem be a pénzem egy újba, vagy használtba.
Ki mit tenne?
Használt autókra is szívesen veszek tippeket.
Köszi! -
Qru
MODERÁTOR
válasz
zolnagy #219898 üzenetére
Nem akarok/akartam off-ot indítani csak eszembe jutott, hogy gyerekkoromban a Skoda 120L-el (aminek nem vt combos a csomija) 4-en mentünk nyaralni külföldre és befért minden szükséges cuccunk (még a felfújható gumicsónak is). Ma meg a Balatonra se merészkedik le az emberek többsége ha nincs egy legalább 5 méter hosszú kombijuk.
-
rbalint88
addikt
válasz
zolnagy #218461 üzenetére
Kenyelem alatt azt ertrttem, hogy a lizingceg intez mindent az autoval, kapsz csereautot, viszik szervizbe, stb. Tankolod es mesz. Mig ha a sajatnak valami baja van, akkor akar ugrik valamennyi szabi is, csereauto ritkan van, na meg a szerviz is zsebre megy es azert oregebb autoval ritkan ussza meg az ember, hogy csak az eves olajcseres szerviz eleg legyen, minimum valami aprosag mindig lesz. Vagy elosetal a fuggony mogul a torkosborz es szot ker, aztan akkor meg ropkodnek a Deakok, csak gyozze kapkodni az ember.
-
Gombinyó
őstag
válasz
zolnagy #218452 üzenetére
Ha lejárt a lízing, akkor miért nem kapsz egy új autót? Vagy ennyire rottyon van a cég?
Ez esetben lehet munkahelyet néznék, nem autót.Scalaból nem lesz új csak kap egy faceliftet hamarosan, nem rossz autó, de az Ambition nagyon fapad.
A manuális klímája a halálom, 4 fok alatt nem kapcsol be, hiába világít a led, a párát meg lehet törölgetni. Digit klímát mindenképp kérj bele szvsz. Nekem ezres tsi-vel van, azzal is egész jól halad, könnyű autó.
-
prősti
csendes tag
válasz
zolnagy #172068 üzenetére
Köszi. Próbálok először erősen képbe kerülni, mert a kereskedéseket úgy tudom elképzelni mintha a Media Markt-ban próbálnék tv-t választani. Itt is olvastam, hogy pályára nem igazán engednek, stb...
Ez alapján a video alapján úgy érzem az én elvárásaimnak megfelelne a TCe 90 is. -
rbalint88
addikt
válasz
zolnagy #169704 üzenetére
A corsa lassan 15 eves fejlesztes cicomazva, a suzuki ket eves. A corsa tagasabb, a suzuki mokasabb. Utasbiztonsagban elvileg nincs nagy diffi, szoval az egyeb szempontok kerulnek eloterbe. Ha csaladi autokent funkcionalna, akkor inkabb corsa, mint suzuki a hely miatt. Ha van melle valami batar, akkor a suzukit vennem.
-
GaborGh
őstag
válasz
zolnagy #169690 üzenetére
Szia!
Édesanyám is most áll autovaltas előtt, rengeteg autót megnézték és kipróbáltak és végül nekik is egy szinte full extras, automata, 1.4 szívó, 90Le-s új Corsara esett a választásuk (4,4m).
Fiesta Vignale is nagyon tetszett neki, de horror áron adják, ahhoz képest milyen kis autó, így maradt a Corsa. -
válasz
zolnagy #169242 üzenetére
Szerintem a renaulttol sem kell felni. Nem lett rossz az a clio, a tesztek is dicserik. A 0.9tce meg egy szog egyszeru motor, fix geometrias turbo...
Dinamikaban biztosan odaver a swiftnek es ha nem tartod a gyari olajcsere periodust, hanem lecsereled 10 ezrenkent az olajat, akkor sokaig jo lesz az
-
Gombinyó
őstag
válasz
zolnagy #169238 üzenetére
Nekem Clio Grandtour van, ha nem kellett volna a csomagtér akkor inkább swiftet/riot/i20at vettem volna. Az biztos, hogy a clio a legolcsóbb, ha bemész szalonba nagyot lehet alkudni a listaárból és az alap alizé is viszonylag sokat ad már. Viszont jelenleg csak két féle TCe-vel meg dízellel rendelhető.
A swift meg a kóreaiak jobban fogyasztanak sztem, rio volt nálam egy napig az 1.25 szívó motorral és 5l körül alakult vele a pálya/város/országút átlaga. A swift is hasonló lehet. -
tboldi
nagyúr
válasz
zolnagy #169060 üzenetére
Akkor irány oda, meg esetleg az Autóközponthoz is ellátogathatsz. Mindegyiktől kérj ajánlatot és vesd össze őket! Sőt, akár az óvári Bartát is megkeresheted.
Nem tudom, hogy olcsóbb-e a Stabil, de új S-Cross-ra ők adták nekem a legjobb ajánlatot, úgyhogy lehet, hogy a szerviz is olcsóbb náluk.
A Bartánál emlékeim szerint olyan 35-40k az első szerviz.
-
válasz
zolnagy #169026 üzenetére
Hát általában azt szoktam tanácsolni hogy azt kell venni ami tetszik (pedig scrossom van).
Nem akarom még jobban megnehezíteni a vásárlást, de pl. abban biztos vagyok hogy 10 év múlva amikor eladod az scross jelentősen többet fog érni (bár az 1.4t fiatoknak, legalábbis az "alapnak" amiben nincsen kényes plusz technika elég jó híre van, tehát az sem lesz borzalmasan kevés, csak hát a suzuki nagyon tartja értékét). -
vzsryl
nagyúr
válasz
zolnagy #169017 üzenetére
Két fontos oka van annak, hogy mindenképp ki kell próbálnod ezeket az autókat, és azután dönts.
1. Mindkét autó racionális választás, és egységnyi pénzért kiemelkedően sok "autót" kapsz (az autó itt most melléknév).
2. Ennél sokkal kevesebb pénz elköltésénél is "a puding próbája az evés". -
BigBlackDog
veterán
válasz
zolnagy #169017 üzenetére
Suzukinál emlékeim szerint a koromképződés nem probléma, mivel ugyan közvetlen befecsis, de nincs EGR és nem jut vissza a korom a szívóoldalra (mivel nincs kipufogógáz visszavezetés). Eddig még nem olvastam sok gondról az S-Crossokkal kapcsolatban, úgy tűnik, hogy hozza a Suzukis beidegződést megbízhatóság szempontjából.
Ami szerintem fontos lehet a választásnál, hogy a Suzukiban magasan és ülsz. A Tiponál alacsonyra kell leülni és kevésbé tudsz ülőpozíciót felvenni. Ha hosszú távra tervezel, akkor esetleg szempont lehet (magasabb autónál könnyebb hátra berakni a gyerekeket, időseb korban és/vagy hátfájással már nem annyira egyszerű egy földszintes autóba beülni).
-
kisza25
félisten
válasz
zolnagy #168811 üzenetére
Egy kisméretű suv a ceed-nél kisebb, a rionál nagyobb (tengelytávban 4,5 cm-el) magas építése miatt a csomagtartó is igen nagy kiscsaládnak simán elég, teheted 1,6-al vedd, de az 1,4-es sem rossz, ez a régebbi 1396 ccm 109 lovas ból visezabutított ez a jobb 1,4-es, de ehhez csak 5 -ös váltó van, az új ceed/stonicban nem ez van, hanem az 1368 ccm 6-os váltós
-
válasz
zolnagy #168695 üzenetére
azért mert az egyiknél ezeket a brómacél (azthiszem ez a neve) merevítő elemeket használják amik sokkal nagyobb súlyú hagyományos acélt kiváltanak, a másiknál meg nem
annyi hátrány van hogyha egyszer ez a cucc meggyűrődik, akkor nagyon drága javítani
(illetve nem is lehet javítani, csak cserélni és ahhoz is speciális heggesztőgép kell (tudomásom szerint), ami nincs minden kasztnisnak)
persze zugjóska ki tudja húzni, de akkor legközelebb már semmit sem védezért tud mondjuk egy mostani passat 150-200 kilóval könnyebb lenni mint egy 8 éves (10-15%)
-
Szajo
őstag
válasz
zolnagy #168456 üzenetére
Nekem is az ész érv és súlyos pénzek állnak szemben a "szívvel"
Mert egyébként nagyon jó volt vezetni a fiestat és a beltér us tetszik, de ennyi. A tobbi szempont a swifté.
Egy kicsit így és úgy is rosszul döntenék.
(Am most is swiftem van egy 2002es azt váltanám le)
És ha 1.0 ecoboostal venném ott minimum a business felszereltség es úgy kb 4.5 millatol indul. -
kisza25
félisten
válasz
zolnagy #168440 üzenetére
Most a szeptemberi euro6d átállás miatt kb mindennek felment az ára és sok akciót megszüntettek, mert a készletek is kiürültek.
Én kb 2éve követem az új autó árakat, most minden drágább lett ~250eFt-al, kivéve a baleno-t és tipo-t, de ezeket is tervezik emelni, még a dacia is árat emelt 100eFt-ot, a Ft is vacak... -
8th
addikt
válasz
zolnagy #168389 üzenetére
Ha valóban csak annyival lesz drágább a végén akkor az egyáltalán nem vészes de akkor is belebuksz öt év használat alatt másfél millió forintot. Ha ez neked belefér vegyél új autót részletre. Én akkor sem vennék újat ha fegyvert szorítanának a tarkómhoz. Nem vagyok a pénztárcám ellensége.
-
Xero
nagyúr
-
Xero
nagyúr
válasz
zolnagy #168393 üzenetére
Itthon nem tudom, de pl amit nézek ott simán lehet. Kereskedő adja el.
Én is töprengek rajta, hogy a felét behitelezem, ha már adott a lehetőség.
-
freeknight
őstag
-
8th
addikt
válasz
zolnagy #168386 üzenetére
Ezer és egy oka lehet miért adják el. Nem kell abból kiindulni, hogy probléma van vele.
Pl az eladó:
- összerakta a pénzt egy jobbra, fiatalabbra
- a család bővülése miatt váltanak nagyobb autóra
- munkahelyet váltott és nincs tovább szüksége autóra
- megveheti az új kora óta hajtott céges autóját ezért túlad a sajátján
- összecuccolt a párjával ahol már van egy autó így felesleges kettőt tartani. Stb...Na meg ha beüt valami nagy gebasz én inkább költök el két-háromszáz ezret egy egymilliós autóra mint, hogy egy 3,5 milliós új autó 4,5-5 millióban álljon meg mire kitörlesztem és akkorra fog érni jó esetben 1,5 milliót.
-
zoo8800
veterán
válasz
zolnagy #168374 üzenetére
Hacsak nem kizárólag sík úton és városban használod majd, akkor szerintem ne szívasd magad a szívóbenzinnel.
A 3 hengeres VAG motort nem ismerem, de a 4 hengereseknél a kokszosodás kb 100-150 ezer km után jön elő, és kb. 100-ért van rá szaki. Ha kiszámolod, ennek a költsége kevesebb, mint 1 Ft/km, elhanyagolható tétel az összes ktg közt. 3 hengerre még olcsóbb lehet a javítás.
Típust nem ajánlok, ezek közül egyiket se vezettem. -
8th
addikt
válasz
zolnagy #168374 üzenetére
Én azt gondolom, hogy egy új autó luxus arra, hogy városban lestrapálja az ember. Neki parkolnak, rányitják az ajtót, ha netán összetörik abban a pillanatban hatalmasat veszít az értékéből de ha mindezt szerencsésen meg is ússza alapból brutális az értékveszése. Ha pedig hitelre veszi az ember, hogy majd apránként kitörleszti na az az igazi ön-tökönszúrás.
Én vennék valami modernebb városi törpeautót 1millió körül és gyilkolnám azt a városban. Pl. Citroën C1/Peugeot 107/Toyota Aygo. Japán technika sok baj nincs velük. Kicsit zörög belül meg fos a váltó kapcsolásai érzete de műszakilag hibátlan városi rohangálós. De a KIA Picanto is teljesen korrekt kiskocsi. Semmiképp sem vennék új autót. Ha nem szeretnél ennyire használtat akkor valami ~5év körüli kiskocsit néznék ami az értékvesztése legfájdalmasabb részén már túl van.szerk.: Ja, és csakis szívóbenzinest vennék. Esetleg valami hibridet pl. Prius II-t 1.5M-ért. Sokkal jobban járnál vele mint egy új autóval.
-
Új hozzászólás Aktív témák
- Surface Laptop 7 Business edition - Intel Core ultra 5 236V energiahatékonyabb az intelnél! -olvass
- Bomba ár! Lenovo X1 Carbon 3rd: i7-5GEN I 8GB I 512SSD I 14" WQHD I HDMI I Cam I W10 I Gari!
- MSI CreatorPro Z16P RTX A5500 TOUCH! (vapor chamberrel)
- Bomba ár! Dell Latitude 5490 - i5-8GEN I 8GB I 256GB SSD I 14" HD I HDMI I Cam I W10 I Gari!
- HIBÁTLAN iPhone 15 Pro Max 256GB Natura Titanium -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3008, 97% Akksi
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest