Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
OPiiPO #229268 üzenetére
Spriten nézzél rá ha pontos képet akarsz kapni. De nagy vonalakban én is a városi 10-et és városon kívüli 6-8-at lőném be amit Villa ír.
-
válasz
OPiiPO #229074 üzenetére
Az is szúrhatja a szemüket, hogy az autó valós teljesítménye nem az lesz, ami után a gépjármű-adót fizeted. Legit elképzelés még átalakított gyári turbo ("hibrid turbo") és ECU-remap kombinációja. Az kívülről "nemláccik", ha nem jegyezteted be a forgalmiba, akkor meg gyakorlatilag "adócsaló-eszköz", mert a gépjárműadót továbbra is a forgalmidba szereplő hivatalos adat alapján fizetsz. Persze szigorúan saját felelősségre.
-
zgospel
őstag
válasz
OPiiPO #228173 üzenetére
"ráadásul nem turbós ezért nem is megy annyira"
1.8 H Astra 140 LE, 175 Nm amiből 2 ezres fordulattól 150 Nm elérhető.
Az 1.4T J Astra meg 140 LE, 200 Nm amit 1850-es fordulattól tud, de közben bő 200 kg-mal nehezebb.
Összességében nem igazán érzek különbségetPersze ha valaki 1500-on akarja nyektetni a motort kigyorsításkor, akkor a turbós jobban fog reagálni, de ott user error van.
-
zgospel
őstag
válasz
OPiiPO #228135 üzenetére
Jogos. Akkor már csak az 1.4T és a J Astra egyéb hibáival kell megvívni, és akkor lesz egy szép, de nem túl takarékos autója
#228136 chopin42 Ceedből az 1.6 dízel a tuti. Apáméban 510 ezer km van, motor bontatlan, turbó gyári, kuplungot egyszer kellett cserélni, DPF-et kétszer takarítani még rövid idővel a vásárlás után, aztán rájött hogy regeneráláskor nem állítja le, utána azzal sem volt gondja. Jó erőben van, nem mondanád meg a km-t ha nem tudnád. Nem ragaszkodnék a 150 ezer km-hez.
#228145 OPiiPO a közút mit jelent? A városi utak és az autópályák is közutak
Ha a lakott területen kívüli országutat érted alatta, akkor ez a 7.3-as fogyasztás nem túl jó szerintem, az 1.8 H Astrám jobbat produkál az általad leírt használatban.
De az 1.4T-nél maradva az Octaviaban az 1.4 TSI ugyanezt megoldja kb 5.5 literből. És az is 140 ló. -
gippazoid
senior tag
válasz
OPiiPO #228083 üzenetére
Most őszintén: oszlopos tagja voltam és vagyok az index fórum Skoda orrmotor és Octavia topicjának. Ismétlődő kérdésekre szívesen válaszoltam. Erre a kérdésemre nem tudnék jó keresőszót, amely nem irreleváns találatok tömegét dobná fel, és azért 200e hozzászólásból sok ilyen lehet. Ha pedig 1 éve nem volt téma, akkor értékes, közelmúltból származó személyes tapasztalatokat sem kapok a kérdésre. Elnézést ha kellemetlenséget okoztam bárkinek.
-
-
szebe
addikt
válasz
OPiiPO #226370 üzenetére
Csak feltételezéseim vannak, de szerintem ez valami régebbi sztori lehet. Nem tartom elképzelhetetlennek, hogy esetleg a Ford mérnökök fejében is megfordulhatott ilyesmi az ezredforduló környékén, amiből aztán nem lett végül semmi.
Ez meg simán elterjedhet a közbeszédben úgy, ahogy. -
gyulaszu
senior tag
válasz
OPiiPO #226300 üzenetére
Ez elég szomorú, de nem kizáró tényező...
Bár mondjuk akkor ha itthon vennék egy zöld rendszámosat, akkor az még maradhatna jövő év novemberig? Vagy adásvétel után is kötelező lecserélni? A kedvezmények már azonnal megszűntek vagy csak akkor, ha már nem zöld a rendszám? -
szebe
addikt
-
tboldi
nagyúr
válasz
OPiiPO #225364 üzenetére
Igazából nem olyan rossz az ős M32 sem, jobban félnek tőle sokan, mint kéne. Más váltók is ugyanúgy “lecsapágyasodnak”, mégsem tartanak tőlük tömegesen az emberek.
Csak egyszer kell túlesni a felújításon (mint a régebbi TSI-k lánccseréjén egy javított szettel) meg rendszeresen olajat kell cserélni, és akkor sokáig jó lesz ismét. De szerencsével ki lehet fogni olyat is, ami már átesett a felújításon. -
Micsurin
nagyúr
válasz
OPiiPO #225102 üzenetére
Milyen lenne? M32 annak minden gyönyörével...
KösziAzért az 5-6-ot fixen sokallom addig nem fogok elmenni, ha ~4 körül reális az 1.6MJet akkor azt mindenképp megfontolom egyéb esetben lehet Lancia lesz.
J OPC-t én biztos, hogy azzal a 2.0T-vel nem engedek be a házba, jó kis autó ha éppenséggel nem a nagyobb távok a lényegek megbízhatóan.pepucs Megtudom erősíteni, ha visszaemlékeztek első nap ment a H is a trélerre mert a az utastér fűtés hőcserélő csövei szétdurrantak a kereskedésből hazafele...
molnarpeter Köszi!
Ezt felvésem a listára, esetleg a hármas Octáv az 1.6-al? Vagy jobb ötlet egy kettes tourer az 1.9-el?
-
zgospel
őstag
válasz
OPiiPO #225102 üzenetére
Nem csak a J Astrákban de az Opelekben általában is gagyi a váltó. Mondjuk a jó hír, hogy újkorában is ugyanolyan lötyögős és kelletlen, mint 300 ezret futottan
Az OPC-ben még csak nem is ültem, így csak a külföldi tesztekre tudok hivatkozni, abból viszont kb mindet elolvastam és megnéztem már ami van: állítólag teljesen jó a váltója. Van jobb a kategóriában, de nincs vele különösebb gond. Shortshifter dob még rajta valamennyit. -
dellfanboy
őstag
válasz
OPiiPO #225061 üzenetére
az általuk kreált tartalomra...
de nézd meg a kommentszekciót, a felszopó kommentek maradnak aki meg nem ért egyet velük megy a levesbe. de ugorj be másik forumra, asszem indexen. ott már 20 éve is az volt a téma hogy zsoltika mekkora xxxxxxxxa tájszolásos ember meg egy magyar nyelv gyönyöreit bemutató műsorba elmenne, de mi pluszt ad egy autós műsorba? miért kell?
-
#48584626
törölt tag
válasz
OPiiPO #225053 üzenetére
Abszolút komolyan gondolom. Mi is Karotta végzettsége? Közgazdász?
Gyakorlatilag általános jellegű közhelyeken soha nem sikerült túljutnia, aztán amióta teslafan-dzsihádista lett belőle, azóta a legvadabb konteókat és nettó hazugságokat is boldogan terjeszti, ha hagyományos gyártókról van szó. -
válasz
OPiiPO #222958 üzenetére
Anyagminőség, beltér, de ilyen apróságok mint kesztyűtartó világítás elhagyása, vagy csomagtérben oldalsó tároló műanyag zárának "elfelejtése". Tehát összességében a J után erősen éreztem a spórolást. De ettől még nem rossz autó, illetve súlyán is kellett faragni, tehát van ami felírható annak. Valahogy én is azon az állásponton vagyok hogy a 2000-es évek eleje volt a csúcs, onnan több esetben spórolás ment.
-
válasz
OPiiPO #222820 üzenetére
Gratulálok!
Emlékeim szerint szívócső befecskendezéses, csak az Astra K-val jött a DI. A diózás felesleges.
Alapos rendszertisztításhoz: Liqui Moly Pro-line Direct Injection Cleaner (LIQUI MOLY 21281), ez DI-hez van, de jó a simába is, viszont hatékonyabb, koncentráltabb. -
426os
őstag
válasz
OPiiPO #222738 üzenetére
Én azt mondanám, hogy 2019.07 utáni gyártást nézz és akkor hűtőfolyadék cserével, szilikát tasak eltávolítással nem kell foglalkoznod (nem mintha olyan hatalmas meló lenne, de így 0km-es kora óta a jó folyadék volt benne). Nagy különbségek nincsenek a motorban, talán az újabbaknak kicsit jobb a szoftvere (simább járás két hengerezéskor, kissebb hajlam kenguruzásra.
Minőséghez:
Én végigültem a triót (Golf/Octavia/Leon). Egetrengető különbségek nincsenek, inkább apróságok. A nagyobb különbségek felszereltségból jönnek. Valósznűleg egy L&K Octavia az említett dupla üveggel jobb lesz érzésre, mint egy Trendline Golf az alap üléseivel.
Apróságok, amikben jobb a Golf: Tárolórekeszek mennyisége és praktikussága, bélelt ajtózsebek (nem csörög, amit beleraksz) stb.
A menetkomfort hasonló (MQB platformon nincsenek nagy különbségek), ha 150 lovas motorban gondolkodsz, akkor viszont a Golfban hátul jobb futómű lesz, ezért stabilabb lesz hasonló komfort mellett. Normál felhasználás során viszont ez igazából mindegy.
Az én szememnek az Octavia belseje nem szimpatikus, ezért hamar kiejtettem.
Ha esetleg szóbajöhet a Leon is, megér az is egy pillantást. Jellemzően jobban extrázottak (FR feszereltséget keress), ezért igen kellemesek tudnak lenni. Nekem kifejezetten tetszik a sportos belseje. Csomagtartóban picit elmarad, illetve kevesebb az utastéri tárolórekesz (pl nincs napszemüvegtartó sem a plafonon), de összességében lehet, hogy jobb, felszereltebb autót találsz, mint Golfból. Az alap üléseket kerüld mindhárom autónál. Az alap Led fényszórók is sokkal jobbak, mint bármelyik halogén, de legyen utána casco a kocsinSzerk: Ugyan nem derült ki a kérdésedből, de én egyből a G7 generációra asszociáltam. Talán a Golf8 és társaira is igaz, amit írtam, de nekem kellemesebb volt az eggyel korábbi generációban ülni, így abból kerestem a lehető legfiatalabbat
-
válasz
OPiiPO #222738 üzenetére
bele kell ülni. nyugodtan vehető bármelyik 1.5 tsi. szerintem a golf még mindig minőségibb, mint az octavia és nekem szebb is belülről. hangszigetelése is jobb. de az octaviahoz rendelehtő extra szigetelt ablak, azzal lehet megveri a golfot. én sose választanék octaviát golffal szemben
(o3-am volt 1.5 tsi manual, és 8-as golf 1.5 etsi automata).
-
kisza25
félisten
válasz
OPiiPO #222073 üzenetére
A 2020- as legmagasabb felszereltségi szintje, mivel 2021- től FL jött és megszűnt az 1,4 is, bele pakoltak szinte mindent még a sedanba is, digit automata klíma, 4 elektromos ablak, telefontükrözés, 6 hangszóró, tempomat, tolatóradar, sebesség limiter, tpms, start-stop, könyöklő, bőrkormány+ valtógomb, krómozott hűtőmaszk, alufelni...azért még pár dolgot bele lehetett kérni
-
vzsryl
nagyúr
válasz
OPiiPO #221710 üzenetére
Most őszintén. Adnál egy négyhengeres izomautóért 50M-t? Annyiért már V8-at is kapsz szalonból, akár 2db-ot is.
#221711BigBlackDog: Szerintem ilyenre volt már példa a német prémiumoknál régebben is.
#221712f4lcon: Vannak hülyeségeik, de minőségben és tartósságban most már a Lexus az etalon.
-
válasz
OPiiPO #221067 üzenetére
Nem jó, de nem is tragikus hogy klasszikust idézek (bár nekem eggyel újabb rav4 van). És szerintem direkt csinálják hogy lexust vegyél (szóval vzsryl kollégának igaza van). Csak egy pici gond van hogy ugyanaz a kategóriás lexus belül jelentősen kisebb mint a toyota (ha az árat el is engedjük, mert az még ok lenne többet a többért alapon).
-
tboldi
nagyúr
válasz
OPiiPO #219962 üzenetére
Jaja, a miénk M13A-s (vagyis a köznyelvben csak Ignis-motoros), 118 Nm @ 4100 1/min, de jobban szeretem a Jazz-t, mert bár csak egyetlen eggyel tud többet az 1.4-es big block, viszont már 2800-nál leadja. Városban érezhetően rugalmasabb.
De persze egyik sem ér fel a chippelt 1.4 T-Jethez.
-
diegho
nagyúr
válasz
OPiiPO #219952 üzenetére
Parkolásnál is jó, mert rengeteg helyen ha orral állsz be, akkor egy normális méretű autó vagy kilóg, vagy leszeded az első lököst. Persze aki kulcstartóval jár, az ebből nem sokat érzékel, de egy Passat/Mondeo kombival ez elég valid probléma, pláne olyan helyeken, ahol ha tolatva állsz be, hogy ne érjen le az eleje, akkor meg nem tudod kinyitni a csomagtartót, mert van ott egy fal/kuka/fa/tábla stb.
Az meg már csak hab a tortán, hogy hátul is sokkal kényelmesebben ülnek, az üléspozíció miatt sokkal nagyobb a lábtér. Az SUV-k zöme szélesebb is hátul, mint egy nem SUV.
Példa, 3 tini lány, Superb2 vs Kuga. Superb2-ben nem kényelmes nekik, mert nagy a kardán alagút, a középen ülő púpon ül, ami keskeny is, fejtér szűkül befelé. Kuga teljesen más dimenzió, középen is kényelmes, mert szélesebb az ülés, baromi nagy a fejtér, a kardán alagút sokkal kisebb. -
válasz
OPiiPO #219927 üzenetére
"megvenni (akár kis hitellel is) használtan a 3-4 éves modellt nagyjából a kezdőrészlet áráért"
Lehet nem vagyok teljesen egyértelmű, az 1.0TSI Scala-t is nézem közben (újonnan 8M körül van, használtan 4.5-5.5-től felfelé), mert az a méret/motor is bőven elég lenne a felhasználási igényekhez. De jobban belegondolva egy Fabia (kombi) is, ami szintén 5 körül azért akad, bár ezt már inkább keresni kell mint válogatni
-
-
-
válasz
OPiiPO #217585 üzenetére
NX350h
#217581 Vismajor01
a 2.0 TDi Kodiaq-om 130-nál 7 alatt evett
az utolsó 50 ezer km alatt a nagy átlagom 7,07 volt
csak pálya, Ulm oda-vissza (saját adatok):a kettőnek az átlaga 6,85 liter per 100km
(dátum a feltöltés ideje, a következő a km óra számláló állása, aztán a megtett km, az elfogyasztott gázolaj literben, a gumi típusa azaz nyári, az út típusa azaz pálya, a sebesség azaz óvatos tempó, az összeg amit kiadtam érte euróban, és az átlag literben - oda 7,13 vissza 6,56) -
válasz
OPiiPO #217054 üzenetére
cserébe leírom én is a szenvedésem, bár nem várok tanácsot, csak pörögjön kicsit a topik
ugye lassan egy éve nincs autóm, azóta próbálom megszülni mit is szeretnék, egyelőre nem sok sikerrel. elvagyunk nélküle is, amikor kellett akkor béreltem, vagy használtam autómegosztót. de azért jó lenne saját, legkésőbb a síszezon kezdetére, enélkül elég macera elmászkálni. meg persze az is benne van a halogatásban, hogy az utóbbi pár évben a 0 ft-os céges autó után nem esik jól semennyit sem autóra költeni, hogy keret van rá. amik most épp a fejemben vannak:
1. szeretek magasan ülni, jó lenne valami suv/crossover. itt elsősorban formentor/tiguan vonalat nézem, a fiatal, jól felszerelt példányok olyan 38-40k eur környékén futnak. újat nem rendelnék, nem akarok várni rá. esetleg kicsit olcsóbban pug 3008 (de melyik motorral), vagy c5 aircross. meg persze kicsit drágábban x1, q3
esetleg cx-5. xc60 már nem nagyon fér ebbe bele.
2. de ennyi pénzt kicsit azért sajnálok rájuk, 5-6 ezer euróval olcsóbban ki lehet fogni jól felszerelt leon cupra sp-t, golfot, octaviát.
3. viszont ha már nem vag, akkor tetszenek nagyon az 508-as pug-ok (kombi és sedan is), szerintem az astra remek kocsi, főleg az új, de akár még egy jól felszerelt K-ba is beleülnék budget megoldásként
4. viszont nem sokkal drágábban vannak szép a4-ek, 3-as bmwk is.
5. vagy ugye nagyon megtetszett a tesla, 40k eur környékén, olcsó finanszírozással bele lehet ülni már egy model 3-ba. vagy pedig nagyon jó a finanszírozása most az i-s bmw-knek, akár egy ix1 sem elvetendő.2-en vagyunk, szeretünk pakolni, hosszabb időre is elmenni autóval, de tanulva a korábbiakból lehet, hogy már egy 5-ajtós is elég lenne. gyerek azért remélhetőleg lepottyan 2 éven belül, miatt viszont inkább a kombi felé mozgok, illetve a magasabb kocsik felé, ezért van elöl a tiguan meg a formentor. utóbbira kértem már két ajánlatot, ezek megállnának 36k eur környékén 1.5 tsi-vel, de a 2.0 tdi sem elvetendő.
a fő követelmények az automata váltó, minél kényelmesebb ülés, minél csendesebb beltér. adaptív tempomat, meg minél több vezetéssegéd. meg persze a led mátrx, de ezt saját pénzből hajlandó vagyok elengedni már
igazából kérdésem nincs csak strukturáltam kicsit a gondolatokat
persze ha valakinek vannak más szempontjai, szívesen fogadom azt is.
-
AssAssynn
addikt
válasz
OPiiPO #216753 üzenetére
Köszönöm a pontosítást. Nem is az egyszerűségre-bonyolultságra, hanem az árra gondoltam, ami az elektromos ellen szól. Különben a plugin tetszik legjobban. Reméljük, hogy jó irányba fejlődnek majd az akksik, mert egyelőre lassú és környezetszennyező az elektromos autózás.
-
szőröscica
addikt
válasz
OPiiPO #216753 üzenetére
Egy plugin komplexebb mint a sima hibrid. Ez csak a Toyota bullshit marketing dumaja, hogy ontolto hibrid - a GVH-nal meg lehetne futtatni ezt a kifejezest, mert azt sugallja, hogy ez jobb mint a plugin. Holott a plugin pont ugyanugy regeneral lassitaskor, csak pluszban lehet kulso forrasbol is tolteni es nem csak a sarokig gurul elektromosan harminccal.
-
grizlisandor
veterán
-
footy
addikt
válasz
OPiiPO #192981 üzenetére
Nem tudom miert veszed szemelyes sertesnek a tapasztalataimat
- A kormany megvilagitasat tesztekben is irtak, valoszinuleg evjarat fuggo lehet.
- A megbihatosagrol szo sem volt. Nyilvan ha te mondod, akkor a C5 a szinonimaja. (mert van egy a csaladban)
- A 13-14e euros kategoria 2 evvel ezelott sem a bontoszokevenyeke volt.
- A futomu mukodesen(felut mielott lagyit a karakteren) nem valtoztat hogy nem draga a fenntartasa ill. hogy neked bejott.
- A boros ules anyaga neked bejott, nekem az volt az erzesem hogy munyag marhabol szintetizaltak. A kellemes ulespoziciot pedig a fenti ulesfajtaban 200km utan sem sikerult megtalalni. Pedig egy Jazzban,Giuliettaban ,Golf-Passat comfortlineban vagy highline-ban 10 perc utan megvan, az Opel AGR-s uleseiben pedig rogton.
- Nem hinnem hogy hosszabb hasznalat utan kevesbe hianyoznanak a tarolok...ui.: Az Opel fenntartasa nem kifejezetten olcso. Egy VW olcsobb.
-
dj79
senior tag
válasz
OPiiPO #189625 üzenetére
3m forintért már lehet jó hsd-t venni, szóval hajrá.
Most mentem pár száz km-t pályán a kettes priussal (nem kifejezetten lassan, szóval feljebb is ment rendesen az átlag), annak vannak bizonyos korlátai, de egy hármas már élhetőbb ott is az erőtőbblet miatt.
olajbogyo: típusfüggő. Minden autónál van valami konstrukciós elmebaj, szóval leafnél az akku, prius3, auris esetében az elektromos vízpumpa, de az amperának is van nyűgje, szóval ezt így nehéz előre megmondani.
Új hozzászólás Aktív témák
- EZVIZ CS-EB8-4G-2K-PS(kit)
- EZVIZ 4K biztonsági kamera, 10400mAh akkumulátor, vezeték nélküli, napelemes 1,4W, Wi-Fi 6
- Ezviz C6N beltéri kamera, 1080p, éjszakai látás 10m, motoros pásztázás 360 , mozgás érzékelés
- Eladó bontatlan LTT Noctua barna csavarhúzó
- Rohnson R-9450 Steril Air UVC+ION légtisztító eladó JÓVAL ÁRON ALUL! Bolti ára kb 72ezer Ft!
- Bomba Ár! Dell Latitude 3190 - Intel N4120 I 4GB I 64GB SSD I 11,6" HD I Cam I W11 I Garancia!
- IKEA (HAVREHOJ) tablet tartó
- BESZÁMÍTÁS! ASUS B450M R5 3500X 16GB DDR4 500GB SSD RTX 2060 Super 8GB Zalman N5 Zalmann 600W
- MacBook felvásárlás!! Macbook, Macbook Air, Macbook Pro
- Lenovo ThinkPad dokkolók: USB-C 40A9/ 40AY/ 40AS/ Thunderbolt 3 40AC/ Hybrid USB-C DisplayLink 40AF
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest