- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Huawei Watch Fit 3 - zöldalma
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Garmin Venu X1 - vékony, virtuóz, váltságíjas
- iPhone topik
- Yettel topik
- Apple Watch Ultra - első nekifutás
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
Laraxior #228296 üzenetére
Mélygarázs, lehetőleg több szintes ahol van -2 vagy -3 szint ott érdemes lentebbi részre menni, mert ott melegebb van.
Ha szerencséd van csak tölteni kell ha nem akkor vhol lyukas a rendszer és javítani. Ha nagyon nincs akkor több helyen lyukas és ha nagyon-nagyon nincs akkor a annyi a klíma kompinak (is).
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
Laraxior #225956 üzenetére
Innentől kezdve lutri, lehet holnap megáll, lehet 5 évig elgurul, ezzel nem árt tisztában lenni. Nyilván egyéni megítélés kérdése, megéri-e az adott autó következő 100-200e km életére előre költeni, vagy már könyv szerinti értéke nulla, és nem kár érte ha bontóba kell tolni.
A csapágy az motorkód kérdése is, A20-akban gyenge, nem oda való anyagú, mint az 1.9 BXE volt, idő előtt elkopik. Akkor fogod észrevenni a hibát, amikor nem fordul át a motor. Onnantól GTK, mert mindegyik ilyen, drága a bontott motor a nagy kereslet miatt és a javítás még többe kerül. Egy módon lehet megmondani szétszerelés nélkül, laborban olajvizsgálattal. Annyiból meg is van kb a csapágy szett, megfelelő anyagból.Olajpumpa tömítés az a mai napig nincs megoldva Fiat részéről, továbbra is azonos cikkszámú gumi alkatrész kerül a jelenleg gyártott 2.2 motorba is.
Az olajpumpa tömítés már rossz, ki van keményedve és nem jól tömít, hézag van ahol levegőt szív, ezért jelez. A csapágyat meg nem fogod tudni, csak ha már túl késő. Hasonlóan csapágy hibás 1.5 dci, ezzel is boldogan közlekedtek, más miatt lett szétszedve, még épp időben:
-
tboldi
nagyúr
válasz
Laraxior #225916 üzenetére
Gratu!
Amikor elköszönt a Lanciánk műszeregysége, pont egy Challenger mellett parkoltunk, azóta igyekszem elkerülni őket.
Érdekes, hogy egy olyan kis vidéki városban, mint Mosonmagyaróvár, rendszeresen látok 4-5 különböző Challengert, esélyesen az Ypsilon számít ritkábbnak errefelé.
-
válasz
Laraxior #224817 üzenetére
"Ha akarnék se tudnek levenni a szamlamrol 40ezer eurot, csak a bankbol, de azert bennem a félsz, mi lesz ha...."
Itt mire gondolsz? Mi szoktunk kivenni ilyen körüli összeget. A max annyi volt h megkérdezte a bank h mire lesz- mondtuk építkezünk. Pénztároson látszott h sajnál minket -
-
rbalint88
addikt
válasz
Laraxior #224803 üzenetére
Izgi lesz igy… egyik kolleganak van egy 3.6-osa, a hangon kivul nem igazan lehet belekotni. Kirandulos autonak hasznalja, igy a 299 lo is boven eleg, a fogyasztas viszont nem 17liter, csak 12
Ettol fuggetlenul en is egy V8-ra mennek ra, de az biztos, hogy rettento nehez lesz barmibol nem bucira tortet vagy vizkarosat venni. Egyebkent a vizkaros nem nezett ki annyira szarul, lehet nekik van fotojuk arrol, hogy mennyire volt vizes. Arra valami kokemeny alkut lehet raprobalnek -
tboldi
nagyúr
válasz
Laraxior #224774 üzenetére
Én május elején voltam a klímásnál az Ypsilonnal, most is kiválóan hűt. Volt nyomáspróba, meg kapott UV festéket is, de majd' 5 hónappal elteltével sem látszik semmi. 25k Ft-ot fizettem.
A MiTóval már nem volt ilyen szerencsém, ott az egyik préselem volt elrepedve, töltéssel együtt 60-ért javították meg. Aztán később eldurrant egy O-gyűrű pont itt, de gariban kicserélte a faszi, és az ismételt töltésért sem kellett fizetnem. Ez volt tavaly nyáron, idén már nem volt semmi gondom vele.
-
kenguru99
senior tag
válasz
Laraxior #224692 üzenetére
Ha sok időd van. Mit kell nézni a fényezésen.
A japánok jellemzően vékonyabban fújnak. Az európai autók némileg vastagabb fényezéssel készülnek. De általában 100-200 mikron között van a gyári rétegvastagság. -
Laraxior
titán
válasz
Laraxior #221946 üzenetére
Megvettem a rugókat, pont esedékes volt a TÜV. 3 órát ültem pluszba mire az urge belepapirozta a forgalmiba, időközben kiderult, hogy a forgalmi alapján vett felni + gumipárost (18" 245/45) is be kell irni, mert az sem standard.... tételenként 80€-ért.
Szóval megérte az a 2.5 - 3centi mínusz -
SaNyEe
aktív tag
válasz
Laraxior #182392 üzenetére
Értem amit mondasz, de érdemes az almát almával hasonlítani.
Ha élményt keres egységnyi pénzért a megadott paraméterekkel, ennyi egységért kb ezt kaphatja.Ilyen autókkal (meg bármi újabbal, öregebbel is) befigyelhetnek (és be is fognak) javítások. Ezeknél a réteg felszereltségi szinteknél meg nyilván drágábbak is lesznek az alkatrészek, mert nem az 1.6-os fékje, futóműalkatrészei vannak alatta. Gumiknak nem tudom utána nézett-e 225/40R18, az se épp a bádzset kategória. Nevesebb márkából 160 - 200e egy garnitúra. Bár, ha ezt megveszi, sztem a szervízszámla lesz a legkisebb baj, a benzinkúton sokat fog adakozni
Evvan, bugi kell neki. Ebben van, csak nem tudom egységnyi pénzért egységnyi bugit kap-e, pláne az MX-5höz képest. Mápedig Ő ahhoz fogja mérni.
-
válasz
Laraxior #182392 üzenetére
De 5-bol nem veszed meg azt a kategoriat, ami 12 evesen meg mindig 3 Milla. Sarkitva kapsz egy xc90-et 14 evesen 3M-ert vagy egy zsir uj Renault Clio-t. Nagyon nem ugyan az a ket autó es van aki sokkal szívesebben ul a 14 evesbe mint az ujba, ami kategoriakkal alatta van.
-
Cifu
félisten
válasz
Laraxior #182392 üzenetére
Egy 226 lóerős, 2,5 literes motorral szerelt Focus ST-ről beszélünk, nem sima Fókáról. A legolcsóbb sportos Ford a Fiesta ST, ami újonnan alsó hangon 6 millió forint, de inkább 7, ha még pár kényelmi dolgot is szeretnél. A Focus ST-t mindenféle trükkökkel éppen 10 misi alatt kaphatod meg. Tehát ha 3-3,5 milliód van, akkor még a Fiesta ST-hez is legalább még egyszer ennyit kell hitelként felvenned. A Focus ST-hez még még kétszer ennyit...
Szóval igen, egy ilyen autó bizony 3 millió forint körül kapható még 12 évesen is...
-
runner 125
nagyúr
válasz
Laraxior #177393 üzenetére
Pedig szerintem totál egyértelmű, h mit értünk az "elég-e az adott motor az adott karosszériához", nem véletlenül van olyan fogalom hogy alulmotorizáltság.
Ez egy olyasafajta viszonyítási értékhatár, mint pl a motorvételed. 600RR-rel megegyező méretosztályban - h Honda-n belül maradjunk - ugyanúgy van alternatíva, a CBR500 48LE-vel és a CBR650F 88LE-vel, te mégis a 120 lovas gépet választottad. Pedig A-B 48LE-vel is el lehet jutni, de a 120 akkor is élvezetesebb, könnyedebb. Nyilván, a motor nagyobb élvezeti értékkel bír és ezt a kategóriát kevésbé racionális okokból vásárolja az ember, de valamilyen formában az autóval is párhuzamba vonható. Van jó néhány olyan autóbódé - motorkínálat alja párosítás amelyek egyszerűen a kg/le arányukat kiszámolva lassúak, rugalmatlanok, nagyobb teherrel, több személlyel, emelkedőn klímával csak kompromisszumokkal használhatóak. Szerintem a kérdező is erre gondolt. Nyilván aki nem csak a bódét veszi figyelembe és az A-B-be eljutás tényét, az próbálja egy ideális, vagy erősebb motorral keresni azt adott kasztnit, de amit bitpork írt, szintúgy helytálló. Néha egy alulmotorizált autó egy adott vezetési stílus mellett lassabb lehet, cserébe többet fogyaszthat, mint egy erősebb blokkal.
Meg nyilván ennek van egy kevésbé racionális oldala is. Van aki szeretné élvezni a hétköznapi autózás során is a nyomatékot, na ő sem alapmotorral fog autót keresni, tehát maga a kérdés szerintem abszolút nem alaptalan. -
-
Doki16
addikt
válasz
Laraxior #177122 üzenetére
Nem olyan rég kerestem egy ismerősömnek autót olyan fél millió környékén. Azoknál amire egy kicsi esélyt is láttam, hogy értelmes lehet lekértem a JSZP rendszerben. 5 autóból 3 tekerve volt biztosan. Most már aki nem hülye és lekéri simán ki lehet szűrni. De itthon ez még nagyon kevés embernek jut eszébe. Olyan ordító tekerések vannak, hogy az elképesztő.
Amúgy meg miért lenne könnyebb eladnod úgy a kocsi, hogy már 280k lesz benne?
-
-
hobizoli
nagyúr
válasz
Laraxior #176989 üzenetére
sosem volt ebbol turbos
a TS verzio az valtozo szelepvezerlesesen lett 192lo 1.8-bol
azt is forgatni kell anyjajaig, kulonben nem megyelobb vennek egy 6gen 3ajtos VTI kuvikot, mint egy ilyet, mert ahhoz nem kerul gyemantba egy kasznielem vagy egy lampa, meg 7-800k-ert jokat is lehet venni
ez a Celica sosem lett egy igazan jo hothatch
-
Integrale
veterán
válasz
Laraxior #168113 üzenetére
Nyugatabbra is eladhatsz bármilyen szart, rengeteg félretájékoztatással és sunnyogással.
Az olasz is simán hirdeti megkíméltként a hidegen gyilkolt, totálkárból felépített autóját (tapasztalat),
Ellenpéldaként, az olasz azt is megcsinálja, hogy rákölt 2000 eurót az autóra, majd gondol egyet és eladja/beszámíttatja egy autóba 1800 ért. (szintén tapasztalat, ráadásul 3-4 is volt a közelemben ilyen)Írek szintén, mondjuk ott a törés az más liga, de az egyéb sérüléseket, motorproblémákat gond nélkül besöprik a szőnyeg alá, visszagörgetni nem igazán tudják a dolgot, megnézted, megvetted, aláírtad, akkor a tiéd.
Sokszor örülnek is az ilyen vételeknek, mert olcsó, ha van NCT (műszaki) az autón az csak a ráadás, akkor addig használják amíg van, utána otthagyják az út szélén, vagy elviszik egy bontóba. Egy elég nagy réteg biztosítást sem köt, ha balesetet okoz, akkor betolja az árokba és elfut. -
8th
addikt
válasz
Laraxior #167518 üzenetére
A modern dízel mind ilyen. Jó hatásfok, kevés veszteséghő, lassú melegedés.
Extrém példa de ha egy 1.2 TDI-n ha nincs fent télen az alsó motorvédő burkolat -15°C alatti hőmérsékleten a megtett távtól függetlenül 75°C-nál nem megy feljebb a vízhőfok és érezhetően gyengébben is fűt az autó. Ez egy ilyen móka.ui: szerintem jó opelra is. [link]
-
-
BigBlackDog
veterán
válasz
Laraxior #167518 üzenetére
5 fokos külső hőmérsékletnél, kiegészítő fűtés nélkül nálam kellett 5-10 kilométer, mire a vízhőfok mérő mutatója beállt középre (öthengeres 2.4-es dízel). -5 és -10 fok között már a 20 kilométer sem volt elég.
Sajnos ez ilyen. Ezért is vagyok úgy, hogy kisebb távokra (10-15 kilométerre, vagy rövidebb utakra) benzines típusoknál maradnék. Ha megvan utanként a 20-25 kilométer, akkor már jobb a helyzet.
-
-
Xero
nagyúr
válasz
Laraxior #166158 üzenetére
Ugyan én automatával járok, de ott kb mindig elváltogat 2000-nél ha negyed gázon megyek (ez is bőven elég), ha elkezdem nyomni, akkor 2500-3000 között. Csak ha kap egy kickdownt akkor forgatja el. Hidegen-melegen 2000 alatt elvan egy normálisabb dízel.
Egy szó mint száz, melegen sem kell e fölé forgatni pl városban.
-
8th
addikt
válasz
Laraxior #165948 üzenetére
Az a helyzet, hogy az autókat feltörő tolvajok nem épp az agysebészek és az atomfizikusok közül kerülnek ki. Szóval ja, simán a tiédet fogják felnyomni ha valami könnyű préda van szem előtt hagyva benne. Egy tablet pont az mert könnyen mozgatható könnyen elrejthető könnyen eladható kereslet is van rá szóval...
-
rbalint88
addikt
válasz
Laraxior #165944 üzenetére
En nem raknek szem ele semmi ilyen dolgot allandora, mert aztan fel talaljak torni az autot, az meg kevesbe vicces program. Nem is a tablet erteke miatt, hanem mert sz uvegszilankkal gyonyoruen szet tudjak tepni az uleshuzatot es lehet jarni bontoba uvegert meg varni a rendorokre stb... Itt a kornyekunkon egy idoben ment a radioert feltores, meg volt akinek egy dragabb kabat maradt a hatso ulesen es fenyes nappal tortek fel erte az autot, ugyhogy en kinosan ugyelek arra, hogy lehetoleg meg az aprotarto is ures legyen, ha utcan hagyom a vasat.
Új hozzászólás Aktív témák
- Ikea mittzon íróasztal, 140x60
- Ezviz C6N beltéri kamera, 1080p, éjszakai látás 10m, motoros pásztázás 360 , mozgás érzékelés
- Alufelni 4 db., R16 méretű gumihoz (pl. Ford Galaxy II) (az ár 4 db-ra vonatkozik)
- CORSAIR TC100 RELAXED SZÜRKE/FEKETE SZÖVET GAMER SZÉK
- Alfa Romeo 159 1.9JTD 120le 8v 2009 Facelift
- Eladó karcmentes Apple iPhone 12 128GB / 12 hó jótállással
- LG OLED & OLED evo Televíziók -30%
- Telefon felvásárlás!! Apple Watch Series 9/Apple Watch Ultra/Apple Watch Ultra 2
- Telefon felvásárlás!! iPhone 13 Mini/iPhone 13/iPhone 13 Pro/iPhone 13 Pro Max
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad L13 G1 - i5-10GEN I 16GB I 512SSD I 13,3" FHD I HDMI I Cam I W11 I Gari!
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest