- iPhone topik
- Telekom mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy A56 - megbízható középszerűség
- Mobil flották
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Hivatalos a OnePlus 13 startdátuma
- Hat év támogatást csomagolt fém házba a OnePlus Nord 4
- Samsung Galaxy Watch4 és Watch4 Classic - próbawearzió
- Garmin Venu X1 - vékony, virtuóz, váltságíjas
- Huawei Mate 10 Pro - mestersége az intelligencia
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
Barátom végül maradt a kiszemelt Toyotánál, nem volt vele semmi gond átvizsgáláson, kíváncsi leszek hosszú távon milyen lesz. Méretre szerintem ideálisabb mint az összes többi amit néztek, meg formára se egy Prius, igazából szinte pont akkora mint az én Model 3-asom. (az szélesebb picit)
Érzetre hátul nagyobb a lábtér, cserébe kisebb a csomagtartó. -
válasz
focvis #227521 üzenetére
Végülis én is tudtam szeretni az 1.7D caravan F astrat 60le-vel… igaz azt mikor is vettem, 2008 körül és több volt mint 10 éves már akkor is.
Amúgy a barátom (ő tömeggel közlekedik tanárként pláne gazdaságos) felesége fogja vezetni többet vélhetően, úgyhogy a szín így nem para. -
válasz
ParmaBoy #227516 üzenetére
Ez az: [link]
viizo
Nem próbálom már lebeszélni, funkcióra megfelel, ha műszakilag költségmentes tud lenni sokáig, keveset fogyaszt, meg is van a lényeg. Van rá gari még.
Bp agglomeráció, nem kell padkára állni, de amúgy ezt legtöbb új auto nem ugorja meg, nekem F astra meg gen 1 focus volt amivel lehetett, azóta egyik autómmal se, mondjuk ez nem is érdekel… de leginkább ott hassal el az összes, hogy a felnit szétcsapod… nem csak a hasmagasság/kialakítás a gond. -
válasz
whited #227430 üzenetére
Na várj oda-vissza 350 km? Milyen régióba mész, le tudod tenni a kocsit a célban tölteni?
I3 esetén a legnagyobb akkussal én pályán 180-200 km-el számolnék, 110 körül (nekem a kisebb akkus volt 3 évig az biztonsággal 150-170km-t tudott tél-nyár, azon is nagy felni volt “széles” gumikkal).
I3-nak egy a baja, lassan lehet tölteni (kb 45 kWh átlagod lesz 10-80% között) télen az nagyon karcsú lenne erre a távra és lassan is tudod visszatölteni, pl ha nézünk árban hasonlót, ID3 már 58 kWh-s ami belefér a 7M-ba, az már tud 130 km/h-val közel 200 km-t megtenni télen (sokat 25 kWh-t fogyaszt) és itt van egy 75 kWh-s átlag töltési görbe 10-80% között, de ez már elegendő lenne, illetve gyorsan tölt.
Tesla NCA akkus (LR/Performance 2021-es évjárat) 135 kWh átlagot hoz 10-80% között töltési sebességben.
Egy példa Tesla Model 3 Performance (20”-os kerekeken - ez is sokat kivesz 18-assal sokkat lehet fogni) 370 km-t mentem pár napja, 13 percet töltöttem útközben nagyjából pont féltávon, 130+ km/h pálya végig, kocsi tele. (ami megint sokat számít). Ugyan vezetésre 83 kWh fogyasztást irt, de ennél több ment el - közel 100 kWh, mert egész nap ment a sentry (bő 5 órát) és többször újra előmelegítettem az utasteret, ezekkel lehetett volna spórolni. (nem akartam, nem szoktam) -
válasz
szőröscica #227424 üzenetére
Én se írtam, hogy ettől a linkelt Priustól ha meglátom hányingerem van. Mert műszakilag annak nincs jelentősége, de sose vennék ilyen formájú autót.
-
válasz
whited #227425 üzenetére
dellfanboy
Nem lesz 5-7M között olyan Tesla ami tud 350km-t, illetve rengeteg a km is ezekben, 2021 előtti standard range, esetleg long range fog beleférni, ami már egyik se garis (jó esetbe lesz akku/motor garancia, 7M+ kategóriában)
Egy rwd long range ilyen [link] ami közelíthető ehhez, illetve gyorsan lehet tölteni, mert télen biztosan nem lesz ennyi hatótáv, azzal se.
Feltételezve, hogy nem városban akar valaki 350km-t megtenni, meg nem is 90-el pályán.whited
Ez a keret nagyon nehéz arra amit írsz, nagy akku kell, meg relatív lapos könnyű auto és/vagy jó tölthetőség (én utóbbira koncentrálnék). Ez havi/heti vagy napi rendszerességű hatótáv? Illetve meg a lényeg milyen sebesség, pályán 130 km/h vagy elég pl: 110 km/h? -
válasz
rbalint88 #227419 üzenetére
Először Yaris-t kezdtek nézegetni abból is hibridet, én bekevertem az elektromossal meg rájöttek az nagyon pici, aztán megijedt pl. a Kona csapágyosságtól, így kötöttek ki a Priusnál, ilyet: [link] szépnek mondjuk nem mondanám, az az egy biztos, de elvitték mire telefonált ma délelőtt (nem ezt egy másikat)
Swiftről hallani se akart, pedig nem véletlen dobtam be neki, persze az manual, meg sokkal fapadosabb/kisebb is.
eGolf se rossz ötlet amúgy egyáltalán. -
válasz
szebe #227416 üzenetére
Én leginkább mivel ez is túl van a kereten igazából, biztosan egy olcsóbb elektromost vennék (amihez kevesebb hitel kell nekik), amit olcsón lehet üzemeltetni - ha már töltési lehetőség megoldható, jobban bírja azt is, ha csak teszem azt 3-5 km-t mennek vele boltba, oviba, mintha egy benzinmotort kell indítgatni.
kenguru99
Attól, hogy nem vagyok jártas egy hibrid Toyota üzemeltetésben nem láthatok más autót reálisabbnak, mondjuk amivel van tapasztalatom, így nem adhatok tanácsot?Alternatív javaslatokat kerestem, de eddig azon kívül, hogy nem ismerem a Toyotát nem jött más. Rendben legyen megbízható, 100e km nem romlik el semmi, keveset fogyaszt, de számoljunk picit, 6,3M Ft ez a legalja amiért talált, 5,3M Ft-ért van kevesebb km-es 94aH-ás I3, ami jobban tolerálja ha naponta 4-6 vagy tudja mennyiszer indulsz vele néhány km-re mint egy benzines, hatótávra bőven elég télen is.
Otthon töltve 17 kWh-s átlagot véve (ami bőven sok) 2l-es benzin fogyasztásnak felel meg (normál villany áron nem rezsicsökkentetten), prius fogyaszt 4-et éves átlagba, nagyon optimálisan, 600 Ft benzin mellett évente mondjuk 12e km eseten kb ennyit mennek, ez ~150e Ft különbség, nagyon optimálisan. Semmi nem romlott el egyik eseten se.
Tehát maradt mondjuk 2 év után 300e Ft + a kezdeti 1M nem meg hitelezett pénz náluk. Most akkor melyik a jobb?
Az is alternatív javaslat lett volna, pl hibrid swift, 5,4M-ért van 9e km-es igazából új autó, de en se venném azt egy Toyotaval szemben. -
válasz
molnarpeter #227414 üzenetére
Meg az amúgy is elhasznált benzinnel vs otthoni töltés költsége, de ez nem ment át eddig.
-
válasz
szebe #227412 üzenetére
Van benne egy szívó benzin az relatív probléma mentes (leszámítva a folyamatos karbantartását meg a sok kopó alkatrészt), egy 1,3 kWh-s akku, meg egy CVT, amik 4-500 e Ft-os tételek ha cserélni kell, ellenben üzemeltetésben nem nyersz annyit mint egy teljesen elektromossal, egy sima benzineshez képest, bekerülési ára meg relatív magas. A fék nem tudom milyen arányban van egy benzines meg egy elektromos elhasználódása között, de tegyük félútra, 100e km hamarosan költeni kell legalább egy betét csere körbe, de az jelentéktelen költség mondjuk.
-
Sziasztok!
Egy barátom venne autót, családi használat Pest megye ingázás, 2 felnőtt + 1 gyerkőc, nem mennek többet egy irányba 30-40 km-nél, de inkább M0 peremkerületen mennek pár km-t.
Nissan almera hatchback megy a bontóba gazdasági okok miatt, méretre az elegendő volt nagyon kisebbet nem szeretnének.
Keret 6M Ft vagy inkább alatta, olcsón fenntartható megbízható használt auto a cél.
Most épp Toyota van porondon 17-es Hybrid, 100e km-el.
Én próbálom lebeszélni a bonyolult hajtásról, pl elektromos auto inkább mint hybrid, vagy legalább egy plugin, családi ház, töltés megoldható udvarban/garázsban.
Felmerült pl Kona electric, kb hasonló futással, de fél a jellemző csapágy hibától.
Valami javaslat?
Köszi!
Mondjuk nem tudom meggyőzni, hogy használt autó esetén nem lesz olyan, hogy valami nem romlik el, mert az a téveszme, hogy a Toyota nem fog.
Új hozzászólás Aktív témák
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- iPhone topik
- Bambu Lab 3D nyomtatók
- Eldőlt, hogy lesz-e céges internetadó az EU-ban
- ASZTALI GÉP / ALKATRÉSZ beárazás
- Kerékpárosok, bringások ide!
- PlayStation 1 / 2
- Autós topik
- Samsung Galaxy Felhasználók OFF topicja
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- További aktív témák...
- Dualtron Popular - 52V 20Ah dupla motor elektromos roller
- Xiaomi Mi Robot Vacuum-Mop 2 Pro újszerű, nagyon keveset ment
- Rohnson R-9450 Steril Air UVC+ION légtisztító eladó JÓVAL ÁRON ALUL! Bolti ára kb 72ezer Ft!
- ÚJ AXIS M1114 hálózati kamera Kompakt és adaptív HDTV Onvif
- Puremate PM505 aktív szénszűrős ionizáló levegőtisztító
- Lenovo Legion Pro 7 i9-14900HX 64GB RAM 2TB SSD 16" QHD+ 240Hz RTX 4080 12GB 175W DOBOZÁBAN, MAGYAR
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy A13/Samsung Galaxy A33/Samsung Galaxy A53
- 12 GB-os DDR5 SODIMM laptop memória - garanciával
- DELL PowerEdge R640 rack szerver - 2xGold 6138 (20c/40t, 2.0/3.7GHz), 64GB RAM,4x1G, H730 1GB, áfás
- Xiaomi Redmi Note 12 Pro 5G 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest