Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
tboldi
nagyúr
válasz
Sirandrish #229905 üzenetére
de nagyon csúnyácskán néz ki szegény
Ja, én épp ezért ragaszkodom az eredeti rádióhoz az Alfában, minden más erősen kilógna az összképből. Inkább visszaszoktam az mp3-as lemezek írásához.VAG-ban abszolút nem vagyok otthon, úgyhogy nem tudom, mit lehet még elkövetni.
-
tboldi
nagyúr
válasz
Sirandrish #229902 üzenetére
Akkor az is egy járható út lehet, hogy a meglévő gyári fejet okosítod fel egy AUX csatiba dugott BT receiverrel vagy virtuális CD-tárral, amiben szintén van BT.
Nemtom, milyen autóról van szó, de utána kell olvasni, milyen megoldások léteznek a típushoz.
-
tboldi
nagyúr
válasz
Sirandrish #229899 üzenetére
Nekem is furcsa volt, korábban mintha Link lett volna a emellett a nick mellett.
Modernebb autóknál sokszor előfordul egyedi csatlakozó, de a jobb fajta és/vagy típusspecifikus fejegységekhez adnak adaptert.
És én személy szerint nem vennék semmilyen kínai Androidos fejet, bármennyire is csábító az áruk, a nevesebb márkáknak (JVC, Sony, Kenwood, stb.) szinte mindig jobb a hangjuk. -
tboldi
nagyúr
válasz
Eugene Roe #229750 üzenetére
Road presence szempontjából viszont érthető. Saját tapasztalat, hogy a Honda és a Suzuki elé minden szívbaj nélkül kivágnak, vagy nem adják meg az elsőbbséget, az Alfával viszont ritkábban fordul elő ilyesmi. 🤷♂️
-
tboldi
nagyúr
válasz
Peterzon94 #229693 üzenetére
A Swift-nél? Csak egy 48 V-os mild hybrid rendszer van, szvsz nem éri meg, inkább az egyliteres turbót választanám. Olyat vezettem egyszer, mókás a 900 kilós kasztnival karöltve.
-
tboldi
nagyúr
válasz
Peterzon94 #229690 üzenetére
Két külön kategória a kettő, a Swift kisebb, de bombabiztos technika, a Hyundai nagyobb, de a G4FA motor nem a legjobb hírnek örvend.
De én inkább efelé tendálnék.
szerk.: Link cserélve, egy másikat sikerült elsőre, nem azt akartam.
-
tboldi
nagyúr
válasz
footy #229483 üzenetére
Nekem az első dolgom lenne átalakítani gated manualra.
De részemről mindegy a jármű célja vagy besorolása, napi használós vagy hétvégi driver’s car, egyszerűen szeretek magam váltogatni, legyen szó bármiről. Nem akarok senkit se győzködni, mindenki azt választ, amit akar, vagy amit jobbnak/kényelmesebbnek érez, nekem csak ez a személyes preferenciám.
-
tboldi
nagyúr
válasz
Stylewars_kp #229243 üzenetére
Annyi, hogy az Ypsilonban csak egyben mozgatható az egész, az üléseket külön-külön csak a Musában és a Deltában lehet.
De egy másik meglepetés, hogy nem kell előremászni, ha a hátsó ülésekkel akarok babrálni, a csomagtartóban is van 3 pánt, amivel el lehet érni ezeket a funkciókat.
-
tboldi
nagyúr
válasz
Stylewars_kp #229229 üzenetére
Azt már megírták a többiek, hogy mást jelent a Magic Seat, én csak szemléltetőbb képeket hozok a sajátomról.
Meg a reklámját.
A hátsó sor előre-hátra tologatását egyébként a pöttöm Ypsilon is tudja.
-
tboldi
nagyúr
válasz
f4lcon #229224 üzenetére
Az én előző generációs GD-m is német, Heinersreuth-ból jött, bár nem a Becsnep hozta.
A régebbi, még japán gyártású Jazzek egy kicsit jobban állnak a rozsdával szemben, mint a kínai GE-k, de az enyémnek is kellett már lakatolni a két hátsó sárvédőívét meg a két küszöb hátsó végét, illetve a 4-ből 3 féknyereg beragadt egyszer a rozsdának köszönhetően, pedig a kínálat abszolút tetejéről való az autó.
A lényeg, hogy jobb félni, mint megijedni. -
tboldi
nagyúr
válasz
gordonfreemN #229212 üzenetére
A szélvédőt mindenképp megcsináltatnám, max. 50k Ft, és a dudának sem lehet nagy baja (relé, vezeték, stb.), azt sem hagynám el semmiképp, pláne, hogy műszakit így nem kapna. Mosonmagyaróváron tudnék is ajánlani embereket.
A klímát meg meg kellene nézni tüzetesebben, lehet, hogy csak egy-két O-gyűrű nem tömít, lehet, hogy komolyabb a baj, utána lehet dönteni, hogy rentábilis-e megjavítani. Csak az összegek közti különbségekre példaként: én épp 3-4 hete javítattam az Alfám klímáját Levélen, a kompresszor köszönt el, alles zusammen 330k volt ez a kör. De anyám Lanciáját meglepő módon tényleg elég volt csak tölteni tavaly, azóta is működik hibátlanul, ez 25k volt.
-
tboldi
nagyúr
válasz
flash- #229123 üzenetére
Általánosságban talán elmondható, hogy minél újabb egy dízelmotor, annál nehezebben tolerálja a városi rövidtávozást.
Nálunk egy 2007-es Lancia Ypsilon van hasonló felhasználásra befogva, 1.3 Multijet részecskeszűrő nélkül, ez még úgy, ahogy bírja, de időről időre meg kell taposni autópályán, hogy ne tapadjon le a turbó geometriája és ne lustuljon el.
-
tboldi
nagyúr
nem tudja a CO2 kibocsatast
Már amelyik.
Az Alfa így is belefér az Euro 4-es normába. A 3 másik autó kudarca után azt hittem, ez is el fog hasalni, ha máson nem, akkor emiatt. De nem, csont nélkül átment.
Persze több, mint valószínű, hogy az eggyel korábbi hsz-emben taglalt normál módban volt a vizsga alatt. -
tboldi
nagyúr
válasz
Micsurin #229073 üzenetére
A MiTónál az a szerencse, hogy a remap ellenére is megmaradt a normál mód korlátja, úgy alig 5 pónival lett erősebb a gyári valójához képest. A valódi ereszd el a hajam dynamicban van csak meg.
Ha arról lenne szó, az egy görgős padon úgy is hibát dobna be az összes biztonsági kütyü, mert 0 jel érkezik a hátsó kerekek felől, és olyankor letiltja a dynamic módot, ergo teljes ménes sincs.
-
tboldi
nagyúr
válasz
szabonagyur #228951 üzenetére
A Jazz-ben tavaly 48k-ért cserélték ki, nyilván egy Accordé ennél drágább lesz (jobb hangszigetelés, szenzorok, miegymás), de nem hiszem, hogy 10x-es szorzó lenne, legfeljebb 3-4x-est tudnék elképzelni munkadíjjal és áfával együtt.
-
tboldi
nagyúr
válasz
BigBlackDog #228926 üzenetére
Sok baja abból fakad, hogy fix 30k-es periódust írtak elő (flottákba szánt modelleknél akár 50k-est is), a vezlánc át tud ugrani, ha már kissé megnyúlt, és emelkedőn kézifék nélkül, csak sebességben hagyva rögzítik az autót (olajnyomással működik a láncfeszítő), illetve dízeleknél szokásos EGR bajok itt is előfordulnak, de mindent összevetve jobb, mint amilyen híre van, észszérű karbantartással rengeteget kibír. A Bosch CP1-es pumpa olcsón felújítható porlasztókkal meg kifejezetten előny, ahogy az is, hogy - modelltől, váltótól és évjárattól függően - van olyan, amiben nincs se DMF, se DPF.
A fogyi pedig a teljes utat tekintve és a kúton számolva 5,058-ra jött ki.
-
tboldi
nagyúr
válasz
dellfanboy #228924 üzenetére
Meg lehet fogni 5-höz közelebb, még stage 1 remappal is.
[link] -
tboldi
nagyúr
válasz
m3tr0 #228883 üzenetére
sagesz93 lesz az embered, neki van egy 2014-es Competizionéje.
Én leginkább az Alfa Romeo MiTókkal és a második generációs Lancia Ypsilonokkal vagyok képben, hiszen ezek vannak itthon, de sok infó (főleg a motorokról és váltókról) igaz a többi típusra is. De nem látok különösebb kockázatot egy Abarth 500-asban sem, a szó jó értelmében egyszerű, igénytelen technika az is.
-
tboldi
nagyúr
válasz
lorcsi #228875 üzenetére
Mármint a T-Jet többletfogyasztása sem? Mert másfél literes különbség csak a combosabb verzióknál (150-170 ló) jön össze, ezért használtam az akár szócskát.
Amit ajánlottam 120 pónis "eco" változat, az elvan 7 liter körül, ennél nem tud számottevően kevesebbet a MultiAir sem. -
tboldi
nagyúr
válasz
lorcsi #228873 üzenetére
MultiAir, a digók saját megoldása a változó szelepvezérlésre. [link]
Zseniális cucc, de tizenévesen már nem szoktam annyira ajánlani, mert kényes az olajra meg az időben történő karbantartásra, és ki tudja, az előző tulaj(ok) hogyan bánt(ak) vele, plusz ha cserélni kell, csak maga az alkatrész 470k Ft kedvezménnyel. De ha esetleg akad olyan példány, aminél igazoltan odafigyeltek rá, esetleg éppen nemrég történt az egység cseréje, akkor hajrá.Egy sima T-Jet, amiben hagyományos vezérműtengelyek nyomkodják a szelepeket, kevesebb buktatót rejt, viszont többet fogyaszt akár 1,5 literrel is.
-
-
tboldi
nagyúr
válasz
z123456789 #228793 üzenetére
Az FR-V-hez csak annyit tennék hozzá, hogy úgy rémlik, hogy az 1.7-es benzines nem a legjobban sikerült motorja a Hondának, érdemesebb azt az 1.8-ast keresni, ami az ufó Civicben is megtalálható. De K20 és K24 is van, mint az Accordodban.
-
tboldi
nagyúr
válasz
szabonagyur #228779 üzenetére
Efelől nincs kétségem, hiszen Novoth Tibi is említést tesz egy 1600+ tagú csoportról.
-
tboldi
nagyúr
válasz
szabonagyur #228776 üzenetére
Lehet, nemtom, bár a poszt csak 1 órája íródott. Illetve lassan 2.
-
tboldi
nagyúr
válasz
szabonagyur #228759 üzenetére
Vagy nem.
[fácselink] -
tboldi
nagyúr
válasz
molnarpeter #228603 üzenetére
A GP volt kb az utolsó, amit kiadtak mg DVD-n, azért van fent így a neten. A MiTo eLearn-je már online volt a kezdetektől fogva.
-
tboldi
nagyúr
válasz
molnarpeter #228595 üzenetére
Tudom, azért írtam.
Meg az 1.75 Tiborban is. -
tboldi
nagyúr
Hogy érdemes-e, azt neked kell eldöntened, de az 1.6-ossal nem lősz mellé. Bosch befecskendezőrendszer, felújítható, ha úgy alakul, és nincs swirl flap sem a szívósorban, ami a 2 literesnél szokott galibát okozni. Egyedül egy gumitömítést kell cserélni az olajteknő alatt rendszeresen, de akár ki is váltható egy ilyennel örökre.
Illetve az összes Giuliettára vonatkozóan 2013-ig előfordultak szinkronproblémák a C635-ös váltókkal, utána már javították.
-
tboldi
nagyúr
-
tboldi
nagyúr
válasz
szabonagyur #228515 üzenetére
De ha elbukik a hahu, muszáj lesz átpártolni máshova.
-
tboldi
nagyúr
válasz
tboldi #228468 üzenetére
Áh, már nem tudom szerkeszteni, sorry. Megkövetem magam, már belekeveredek a szavakba.
A pontos okát nem tudom, de gyanítom, hogy a szekvenciális dupla gyertyás gyújtás miatt
lehet, hogy nemegyenletesebbugyan tökéletesebb az égés,illetveviszont a 8 szelepes kialakítás miatt nem annyira homogén a keverék az égéstér különböző pontjain, hiába érkezik oda perdülettel. -
tboldi
nagyúr
válasz
kenguru99 #228465 üzenetére
Azért a korom sem mindig egyértelmű jel, a Honda i-DSI motorjai is kormolnak kissé újkoruktól kezdve. A pontos okát nem tudom, de gyanítom, hogy a szekvenciális dupla gyertyás gyújtás miatt lehet, hogy nem egyenletes az égés, illetve a 8 szelepes kialakítás miatt nem annyira homogén a keverék az égéstér különböző pontjain, hiába érkezik oda perdülettel. A HC, CO és NOx kibocsátást sikerült csökkenteniük, de a koromrészecskéket nem.
A MiTo meg azért kormos nálam, mert időnként wide open throttle-lal megy, és olyankor dús a keverék.
-
tboldi
nagyúr
válasz
rbalint88 #228451 üzenetére
Konyoklo fel ev alatt megzomult, ott a horpadas a konyokom helyen, pedig nem ott tamaszkodok, csak lerakom a karom.
Ne má’, ilyen még a rebadge-elt Fiatomban sincs.
Egyedül ez az egy zavaró dolog van így 17 évesen, még nem találtam ki, mit kezdhetnék vele. -
tboldi
nagyúr
válasz
zgospel #228435 üzenetére
Ha nem is pont ezt a példányt, de ezt a típust ezzel a motorral.
Először MiTót akartam linkelni, de most nincs olyan, amit érdemesnek tartottam. Meg ugye 3 ajtós, de a keret nélküli ablak sokkal mencibb.
-
tboldi
nagyúr
válasz
Eugene Roe #228372 üzenetére
A MiTónál még lazábban kezelték.
-
tboldi
nagyúr
válasz
Lisztok #228356 üzenetére
Ha már itt tartunk, azért a 4 hengeres dízelek között is van különbség hangban. Az 1.9 PD-k pl. rohadt hangosan zakatolnak, anyum egykorú 1.3 Multijetje, ami common rail, már egész halkan jár, de egy ennél is modernebb Audi CR-je még egy fokkal finomabb tud lenni, pláne több kg hangszigeteléssel.
-
-
tboldi
nagyúr
válasz
Sordoran #228197 üzenetére
Esetleg Lancia Musa, ami még eszembe jut. ~1 hete volt egy elég fullos darab a Hahun, úgy látszik, el is vitték, úgyhogy ezt a linket csak példaként szúrtam be, nem konkrét ajánlásként.
-
tboldi
nagyúr
válasz
imyourfriend #228128 üzenetére
Maga a csapágyhiba sem olyan durva, mint ahogy általában vélekednek róla, és ha gatyába van rázva, egészen szerethetővé válik. Az én MiTóm alatt is ez van, tavaly nyáron újítattam fel, plusz kapott egy short shiftert meg a billenésgátlóba is beszuszakoltam egy poliuretán betétet nemrég, így tök jó érzés kapcsolgatni. Sőt azt imádom benne, hogy szinkronizált a hátramenet, mindig beveszi elsőre, valamint ferdén fogazott is, nem vonyít tolatás közben.
-
tboldi
nagyúr
válasz
Eugene Roe #228086 üzenetére
Ezért itthon a "szívó"-ban az lenne a lényeg, hogy nincsenek injektorok
Akkor mégis hogyan jut tüzelőanyag az égéstérbe?
Feltételezem, csak elírás történt. -
tboldi
nagyúr
válasz
csubuka #228031 üzenetére
Hát nemtom, hogy olcsóbb-e, hivatalosan 40k km-enként ellenőrizni - és ha szükséges, állítani - kell, ami azért nem kis meló. Nekem is illene újra, 127k-nél csináltam meg saját kezűleg, most meg már 171k-nél tartunk.
-
tboldi
nagyúr
válasz
csubuka #228028 üzenetére
Rangsort nem tudnék felállítani, de a Fiat FIRE és a Suzuki M15A és M16A motorjait is felvenném a listára. Nem az elmúlt 10 évben kezdték a pályafutásukat, de bőven találni 2015-ös vagy fiatalabb autókat is ezekkel.
A Fiat hidrotőkés és szíjas, a Suzuki pedig láncos (tartósabb, mint a Kiáé) és lapkás szelephézagolású.
Amúgy igen, a Honda R18-asa olyan, mint az én Jazzem L13A-ja is, csavar és kontraanya.
De még az aktuális Type R kétliteres turbósa is ilyen. -
tboldi
nagyúr
válasz
grizlisandor #227996 üzenetére
Gen2 M32 már nem volt a MiTóban, addigra beszántották azt a motort, illetve az 1.6 dízelnél váltottak a digók a saját fejlesztésű C635-re.
Új hozzászólás Aktív témák
- Mini-ITX
- Kínai és egyéb olcsó órák topikja
- PlayStation 5
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Kerékpárosok, bringások ide!
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- Gaming notebook topik
- Samsung Galaxy S25 - végre van kicsi!
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- További aktív témák...
- Készpénzes számítógép PC félkonfig alkatrész hardver felvásárlás személyesen / postával korrekt áron
- DELL Latitude 7340 i7-1365U 16GB 1000GB 13.3" FHD+ TouchScren 1 év garancia
- LG 65BX - 65" OLED - 4K 120Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium - HDMI 2.1 - PS5 és Xbox Ready!
- TELJES KÖRŰ IT BESZERZÉS
- Csere-Beszámítás! Asus Rog Strix Thor Platinum II 1200W 80+Platinum Prémium tápegység!
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest