Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
gyenesmartin #229764 üzenetére
A Renault-Dacia hibrid kuplung nélküli megoldása szerintem zseniális, illetve a Nissan hibrid megoldása, ahol a motor csak generátor, szintén nagyon szellemes megoldás (ahogyan a Toyota HSD bolygóműve is egyszerűségénél fogva nagyszerű). Vagy a Suzuki hagyományos automata kiszámítható. Dupla kuplungos és fokozat nélküli variátoros váltókat nem erőltetném, ha hosszú távra tervezel. Pár évre viszont majdnem mindegy. Maradnék a hagyományos európai/japán/koreai márkák mellett.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
imyourfriend #229684 üzenetére
Mikor jött ki a gen3? Csak a hibrid láncos, vagy elfogadható a sima szíjas is?
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
Tom1939 #229664 üzenetére
Jogger óriási +1. A Nissan úgy láttam, DCT dupla kuplungos váltót kap, a jó motor ellenére inkább kihagynám. Akkor már ott a Toyota, legalább kevesebbet eszik, és motorhoz bárki hozzányúl, ha valami elromlik. Ford esetén le kellene informálni, hogy a vezérlés szíjas vagy láncos (ugyanilyen autón alvázszám lefotóz, goto alkatrészes pult, nézzék meg - esetleg az olajpumpa hajtást is, asszem volt láncos vezérlés+szíjas olajpumpa valamelyik jelenlegi EB motornál). A Toyota és a Ford automata váltója korrektnek mondható. Mondjuk használt Prius+ lenne első helyen, ha nem túl kicsi. Caddy is jó lenne, ha belefér a keretbe.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
Ghostface #229630 üzenetére
Ami negatívum, hogy az olajpumpa szíjas (filléres alkatrész, de figyelni kell, hogy le legyen cserélve). Viszont a lényeges rész, a vezérlése már láncos, de legjobb odasétálni az alkatrészes pulthoz alvázszámmal, ellenőrizzék le - a régebbi szériákban olajban futó szíj volt a vezérlésnél is, ami drágítja a fenntartást és jelentős extra kockázatokat rejt.
Bedobnám a Clio Grandtour és Fabia Kombi típusokat még - hétköznapokban, kevesebb személlyel ingázva takarékosabb tud lenni, de ott a nagy puttony, sok csomag esetére.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
gyenesmartin #229590 üzenetére
Marad a Toyota HSD szerintem. Vagy kb bármi egy hagyományos automatával, amiben kapott lehetőleg olajcserét a váltó, aztán vállalni a rizikót.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
gyenesmartin #229588 üzenetére
Fiat 500e?
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
gordonfreemN #229452 üzenetére
TSI/TDI?
Autó árához képest nem nagy összeg, viszont kiderül, ha valami simlis dolog van a háttérben, szerintem nem árt. -
molnarpeter
nagyúr
válasz
lockdown90 #229431 üzenetére
*EcoBlue tehát dízel, az EcoBoost az benzines
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
TheProb #229290 üzenetére
A felsorolt motorok mindegyikénél hengerhüvely repedés jelentkezik:
1.5 EcoBoost (4 henger),
1.6 EcoBoost
2.0 EcoBoost (gen2)
2.3 EcoBoost.
Tehát ezek így mind kerülendők, kivéve a garanciában már cserélt darabok, NHTSA oldalán fent vannak a TSB-k, milyen évjárat stb érintett... legrészletesebb infókkal a Ford Kuga fb csoportban találkoztam, bár inkább csak az 1.5-re vonatkozóan. Adott tartománynál újabb motorszám (tehát akár gyári új csere blokk) elvileg már nem érintett, vagy ami alapból azt kapta széria végén. Másik opció a gépműhelyben egyedileg cserélt hüvely, az is tartós megoldás.
Ott van még az újabb 3 hengeres 1.5 EB, arról ennyi rosszat még nem tudni, de volt olajban futó szíjas belőle, utánajárós történet megint. Ezek a szíjak is tudnak hasonló élettartamot, mint a hagyományos, de olyan drága a csere, mint egy láncos esetén, szóval egyesíti a kettő hátrányait... Nade ugye volt láncos is némelyik jelen kori Ford motorból, alvázszámra kérnék ajánlatot alkatrészes pultnál, vagy legalább súgjon (akár zsebpénzért/csokiért/stb). A hibrideknél is volt pár bug, de összességében talán azt ajánlanám első helyen, amennyiben a dízel kizárt (dízelből a mk3.5 Focus 1.5 8 szelepes volt a jó, mk4 bejöttével a 16 szelepesnél drágább nyűgök lettek; 2.0-ból az 1997 ccm változatot érdemes keresni amin szárazon fut a szíj, 1995 ccm már olajban futó szíjas).
Utcán töltésre ne vegyél PHEV/EV autót szvsz. Csak ha van legalább egy saját konnektorod, vagy cégnél lehet tölteni. Esetleg free SuC Tesla, ha van még -
molnarpeter
nagyúr
válasz
gordonfreemN #229207 üzenetére
Helyileg merre? Hátha tudunk ajánlani valakit. Meg kellene nézetni a klímát, mi a baja pontosan. Szélvédő az jelentős probléma. Kerekeket lehetne alku tárgyának kategorizálni, külön is el tudod passzolni, lehet úgy jobban jársz.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
flash- #229123 üzenetére
Octavia/Golf/Leon (kompakt) méretű az i30 és Ceed. A Clio eggyel kisebb cipő, de más gyártóknál nem nagyon van belőle kombi. A Meriva kisebb egyterű, jó magas belül, kb Ford C-Max ilyesmi még.
Ilyen ritka használatra sima hibridet ne. 3 millió fölé menve a PHEV felára nehezen térülne meg szvsz (illetve pl sokat futott Ampera beleférhet, csak drága a karosszériaelem, és pl a rendszeres hajtómű csapágy javíts elviheti a spórolást ilyen kevés éves km mellett). Dízellel 2 km-ekre járva kis túlzással lemerül az indító aksi
Marad a benzin lényegében, annak sem ideális, de legkisebb rossz.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
Csaby25 #229042 üzenetére
2.0 TDCI fenntartása olcsóbb alapvetően, de a 2.2 is jó. Lóerőtől függetlenül csavarra ugyanaz a motor, pár kattintás teljesítményt átállítani. Ha automata kell, facelift előtt volt hagyományos Aisin a 2.0-hoz is, faceliftesből viszont már csak a 2.2 kapta meg ezt (2.0 Powershifttel kerülendő - én nem ajánlanám egyik PS váltót sem).
VAG 1.6 CR TDI régiebbieknél drága porlasztó a baj, újabb MQB platformon váltó (difi) csapágy gond rémlik.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
sagesz93 #228628 üzenetére
&f4lcon: köszönöm, ASX és Cashcow (
) bedobva a kalapba
Renault topik alapján a Nissan 1.6 direkt befecskendezés miatt nem az első helyen lenne. Dízel is játszik, Vitara/SX4 1.6 DDIS elég jónak tűnik (örökös CP1 magasnyomású, új porlasztó igazából nem drága 100k körüli árával, olajpumpa tömítést meg lehet cserélni pici pénzért). Ha ekkora vákuum van a piacon, lehet ez lesz a megoldás, de ez csak az én gyors gondolatmenetem, leendő tulajnak még csak a típusokat dobtam be. Ja, és látom Peugeot DV6 1.6 dízel van a Mitsuban is, talán az sem elvetendő a benzinesek mellett.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
LZs?! #228600 üzenetére
A friss vizsgás szimpatikusabb, mert amiben ilyen kevés km-nél már dpf tisztítás kellett, az városban futhatott. Érdemes átnézetni, porlasztók állapotára lennék kiváncsi, ha hagyja az eladó akkor le lehet venni a vezérlés fedélen levő kis ablakot és lánc feszítő kiállást mérni…
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
Peterzon94 #228486 üzenetére
Neked szubjektíven melyik tetszene? (Akár ezek közül, akár más.)
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
FrankMonzano #228313 üzenetére
1.5 dci vonal szerintem is jó irány - Dacia, Mercedes is ugyanez, bővítendő a merítést
Ford Connect a 8 szelepes 1.5 TDCI-vel volt jó, de az asszem 2018 körül ért véget, aztán jött a 16 szelepes, Stellantis típusokkal egyező problémákkal. Viszont az új már VW termék, szóval Caddyvel együtt lehet nézni azt is (illetve ugye VW topikban előfordulnak részletes infók, ha volt problémás széria). -
molnarpeter
nagyúr
válasz
FrankMonzano #228307 üzenetére
Dízel/benzin preferencia van? Szalon vagy használt? 2 személyes kell, ugye?
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
szabonagyur #228218 üzenetére
Mi a 307 baja?
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
gippazoid #228080 üzenetére
Kiválóan viseli. Ha nem tudsz tölteni (phev/ev), és mindennapos használatban lenne (nem parkol hetekig), ez a nyerő városba. EGR nyűg volt talán valamelyiknél.
Szívóhoz képest a villany nyomaték miatt jobban megindul, “zeperfs duel” összehasonlításban találsz dinamikára vonatkozó adatokat. -
molnarpeter
nagyúr
válasz
BigBlackDog #227860 üzenetére
2010 körül volt a váltás, 1-2 évvel idősebb irányba érdemes bővíteni szvsz. Focus mk2 90 LE 1.6 TDCI még ilyen volt. Octavia 1.9 PD TDI (BXE - csapágy cserét kalkulálni) is. Illetve Renault esetén nekünk pl a céges Scenic III 1.9 dci volt részecskeszűrő nélküli, ott asszem az 1.5 és a 2.0 sem volt már ilyen, csak az 1.9.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
molnarpeter #227812 üzenetére
Ja, és ha automata kell, akkor talán inkább a Stellantis lenne jó, vagy esetleg VW DSG, a Renault (és tsai) EDC nyűgösebb. Mondjuk a leírtakra szerintem a V osztály lenne a megoldás, régebbi évjáratból, bár 2014 óta kb ugyanaz úgyis (van adaptív tempomat, 360 kamera, rendes automata váltó, bőr ülés, minden ami szem-szájnak ingere).
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
trialboj #227805 üzenetére
Stellantis 1.2 benzin hibái ismertek, a hibridekben viszont már lánc van, ennek lehetne még pontosabban utánanézni. A dízeleknél vezérműtengelyek közti lánc problémája volt, abból nemrég óta van masszívabb változat. Ami egyező technika: Peugeot Rifter/Partner, Citroën Berlingo, Toyota ProAce City, Vauxhall Combo/Combo Life, Fiat Doblò.
Caddy(/Ford klón) 1.5 TSI, 2.0 TDI is jónak mondható. T6, T7 Multivan (ha van ennyiért) még érdekes lehet, a T7 Transporter nálam nem fekszik jól a Ford motor olajban futó vezérműszíja miatt.
Kangoo/Citan/Townstar 1.5 dízel is vállalható.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
Meszes11 #227782 üzenetére
Szignifikáns tétel a fogyasztás különbség, jobb lenne szvsz a kompakt.
Focus motorok nyűgösek. Kia/Hyundai hibrid problémák rémlenek, talán a sima 1.6 dízel amit néznék helyette. Ha már felmerült az Octavia 3 széria vége, ott a Golf 7 és a Leon 3 is, ezek azonos méret kategória1.5 TSI jól sikerült, 2.0 TDI is megfelelne szerintem erre, 2019 előtt AdBlue nélkül is kifogható [link]. A nagyobb Mondeo esetén az 1997 ccm motor javasolt kézi váltóval, utána az 1995 ccm olajban futó vezérműszíj miatt inkább ne.
Ha benzines(/hibrid) lesz, számold ki, lehet jobban jársz egy LPG szett beépítésével, mint a dízel költsége lenne. Corolla/Swace valószínű könnyebben eladható lesz magas futással a többihez képest.
Kifutott flottás kínálatot érdemes megnézni, lásd MHC, CarNext. Ezeknél a cégeknél az autók nagy része a kritériumoknak megfelelő, végig tudod ülni a kinézett típusok legtöbbjét egy helyen.
Drága spórolás résszel egyetértek, indokolt lehet második ütni-vágni való autó, ki kell számolni. -
molnarpeter
nagyúr
Összességében szerintem a Renault éri meg jobban, az árat és várható eladási időt figyelembe véve. (Pénzügyi stb szempontból értve - pedig az ízlésemhez a Skoda állna közelebb, de ésszerű szempontokkal csak 10-20 éves kor és 200-300e km után tudnám felé billenteni a mérleget.)
A DSG utóbbi néhány évben elég kiforrott lett, korrekt megbízhatósági statisztikával rendelkezik a VW topik alapján. A problémásabb régebbieknél is 200-250e km jellemző volt hiba nélkül. Kopadék nem sok keletkezik, illetve 2 külön olaj van benne, látszólag tényleg tudja az olajcsere nélküli üzemet (átlagos használatban). Persze jót tesz ennek is, de szvsz kevésbé kritikus. Javítással sokan foglalkoznak.
A CVT-vel nem vagyok annyira tisztában, Renault topikban talán okosabbak lesznek [link] bár konstrukció szempontból ezeknek az olajcsere szokott lenni a lelke (akár elő vagyon írva, akár nem
), mivel fém láncszemekből álló szíj hajt. Ha viszont úgy nézem, 8 év múlva a zsebben maradt 2M+kamatai bármilyen váltó javítást fedezhetnének, márpedig valószínűbb, hogy hiba nélkül teljesíteni fog 8 év/120e km alatt. Autópálya kevésbé tesz neki jót, viszont a higgadtabb vezetés/óvatosabb pedálkezelés növelheti az élettartamot. Ha baja van, drágább a DSG-nél és kevesebben javítják.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
Bondix #227701 üzenetére
Előző storno, amiket találtam (kivéve ami 40 ezer Ft/db):
-Almera ilyen lámpák [link]
-Almera bontás (amin stimmel a lámpa) [link]
-szintén ilyen lámpás [link]
-írja a lámpákat [link]
-csíkos, de vállalható áron [link]
-itt is csíkos látszik [link]
-mégegy csíkos [link] (kicsit rá van fújva - le kell csiszolni aztán kész)
-karikás látszik a kép szélén [link]
-csíkos [link]
-s megint csíkos, asszem náluk jártam is, rendesek voltak [link] -
-
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
eldoble #227593 üzenetére
Direkt befecskendezés hoz magával pár dolgot (korom lerakódás, hosszú távon üzemanyag rendszer igényelhet törődést). Viszont ha jól láttam, hogy láncos vezérlése van, és a "váltó" igazából 2 áttétel külön kuplunggal, az jól hangzik. Többi úgyis csak 10 év múlva derül ki
Renault hibridben kuplung sincs. Nissan e-powerben meg semmi váltó/áttétel/kuplung, csak kábelek+akku. -
molnarpeter
nagyúr
válasz
BigBlackDog #227585 üzenetére
Lényeg, hogy mennyit megy indításonként
Kombájn is dízel, aztán pár hónap kivételével áll.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
Kiscsőke #227511 üzenetére
Motort tekintve a 116 lovas Toyota dízel vehető, csak lehet öreg a kívánalmaknak. Benzines felejtős, 1.6-1.8 olajat zabál, 2.0-2.4 közvetlen befecskendezés miatt drága fenntartású. Bizonyos évjárattól az 1.8 javítva lett, fejből passz, azt lehetne nezni esetleg, meg LPG.
Octavia kombi nem lenne jó? (Octavia mk1 Tour volt kb 2010-ig, régebbi egyszerű technika, de fiatal, faék egyszerű, 1.9 dízel legendásan megbízható.)
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
zeon.hu #227489 üzenetére
Gyakorlatilag amúgy a "régiek", XC60 volt már az új motorokkal is egy átmeneti időszakban. Szűkíts 1984 és 2400(2401?) köbcentire - praktikusan elég beállítani a minimumot egy számra, ami 1969-nél nagyobb, 1984-nél kisebb
Allroad az emelt hasmagasságú változat, de pontos számot nem tudok mondani, milyen magasan van az ülőlap. -
molnarpeter
nagyúr
válasz
ParmaBoy #227477 üzenetére
Na ja, a hf még csak egy tétel a sok közül. Az 1CD-FTV 116 lovas szíjas (closed deck), valamint a 2.0 126 LE 1AD + 2.2 150 LE 2AD motorok DPF nélküli változataiba még szolenoidos porlasztó került, érzékenynek viszonylag érzékeny, meg SCV szelep hiba gyakori, de legalább felújítható emberi pénzért. Viszont ami részecskeszűrős, az mind piezo-s injektor, best dieselnél ránézve szerény 150k, nettóban, darabonként...
EF-nél is routex volt, sajnos a pontokat nem váltottam bemondjuk pislogtam, hogy Nógrád megyében alig van kút, azóta jobb a helyzet.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
f4lcon #227472 üzenetére
Észre sem vettem, de akkor már kis kieg: Avensis T25 esetén a régebbi 116 lovas dízel egész jó, olyan félmillió km körül lehet váltóban 5. fogaskerék és szinkron csere (csak egy felnit kell levenni), hátsó futómű rohad és bonyolultabb kialakítású, klíma állító AirMix motorok nyűgösek, vezérműszíj csere nem a legolcsóbb, egytömegű lendkerék átalakítást elviseli.
A 2.2 177 lovas kész betegágy, csak egy szett bontott porlasztó 400k, hengerfejesedik, DPF problémás. 2.2 150 LE és 2.0 126 LE olcsóbb porlasztós és DPF nélkül létezett euro 4 alatt (ha DPF lenne benne, hagyd ott), de alapvetően 126-150-177 LE mindegyik AD motorcsalád, hengerfej tömítés probléma bármelyiken előjöhet. Cserébe láncos vezérlés, ami sokat bír.
Renault Laguna érdekes lehet, olcsó hátsó futómű, volt 2.0 dci láncos motor, nem hengerfejesedik. -
molnarpeter
nagyúr
válasz
9Petya2 #227458 üzenetére
Arra nyugodtan vennék dízelt… PHEV még jobb lenne, csak ennyiért necces.
Tipo/Giulietta közül a Fiat egyszerűbb, olcsóbb cucc, de dízelben kifejezetten jók a korabeli felhozatalhoz képest. 1.3 Multijet esetén a vezérműlánc kicsit drágább egy szíjas vezérlés cseréjével képest és kevesebbet bír ha hosszú olajcsere periódussal használják. 1.6 Multijet olajpumpa tömítés megelőző cseréjét igényli. 2.0 Multijet az 1.6 rokona, tömítés ugyanaz. Itt a C635 váltó adott évjáratig volt szinkron problémás.
Megane lehet best buy. 1.5 dci tucat motor, van minden olcsón. 2.0 dci is jó, tartós lánc van rajta és talán tartósabb a befecskendező rendszer is az 1.5-höz képest (azért nem egy Fiat)
Ford 1.5 TDCI elég jó volt a mk3 faceliftben, mk4 már nyűgös. Hátsó futómű és szervo hiba amik drágák.
Szerintem jó opció a Kia/Hyundai 1.6 CRDI, valamelyik évjárattól ott is romlott a megbízhatóság, de lista első pár helyén benne lenne a körben nálam.VAG helyett jobb állapotú autót kapsz más márkáknál, keret miatt hagynám.
Új hozzászólás Aktív témák
- Jól áll az ARM-os Windows helyzete, de a játékoknál nem jön az áttörés
- Mini-ITX
- Kínai és egyéb olcsó órák topikja
- PlayStation 5
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Kerékpárosok, bringások ide!
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- Gaming notebook topik
- Samsung Galaxy S25 - végre van kicsi!
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- További aktív témák...
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad T450s - i5-5GEN I 12GB I 500GB SSD I 14" HD+ I Cam I W10 I Garancia!
- LG 27UL550-W - 27" IPS / 3840x2160 4K / 60Hz 5ms / HDR10 / AMD FreeSync
- MSI CreatorPro Z16P RTX A5500 TOUCH! - A világ legerősebb RTX A-s tervezőgépe (vapor chamberrel)
- HP EliteBook 830 G5 16GB 256GB 13.3" FHD IPS
- Xiaomi Redmi Note 10 Pro 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest