- Bluetooth-headsetekről általában
- Samsung Galaxy S22 Ultra - na, kinél van toll?
- iPhone topik
- Telekom mobilszolgáltatások
- A Watch7-tel debütálhat a Samsung vércukormérője
- Yettel topik
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Milyen okostelefont vegyek?
- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
Hirdetés
-
A személyre szabott reklám lehet a streaming következő slágere
it A jobb célzott hirdetések érdekében adatplatformot indít a Warner Bros Discovery.
-
Érkezőben a Poco M6 4G
ma 5G-s és 4G-s Pro modell már van, hamarosan lesz Poco M6 4G-s alapváltozat is.
-
Miniképernyős, VIA-s Epomaker billentyűzet jött a kábelmentes szegmensbe
ph A megfizethető, szivacsokkal jól megpakolt modell ötfajta kapcsolóval és kétféle színösszeállítással/kupakprofillal szerezhető be.
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
zgospel
őstag
Nyáron mennyi szokott lenni? Milyen a vezetési stílusod? Piros lámpától piros lámpáig nyomod neki, vagy próbálsz a zöld hullámra ráhangolódva egyenletesen haladni?
Rövidebb városi távokat mész? Lehet hogy be se melegszik a motor még rendesen mert mire bemelegedne már oda is értél és le is állítottad.Illetve utad végén amikor kiszállsz akkor nézd meg egyszer, hogy nem állítod le a motort, kiszállsz és hátramész a kipufogóhoz, mennyire "füstöl" és mennyire van benzinszag? Ha üzemmeleg a kocsi akkor télen sem fogsz látni a kipufogóból még párát sem kijönni, és benzinszagot sem szabadna érezni. Ha mégis úgy van akkor elégtelen az égés vagy túl dús a keverék, irány a szervíz.
Barátnőm Volvójának hasonló baja van, nagyon erősen benzinszagú ami kijön a kipufogóból, hiába mondom neki hogy nézesse meg, nem érdekli, aztán csodálkozik hogy 12-14 litert benyel
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz zgospel #143672 üzenetére
Illetve még az jutott eszembe, hogy ha mindig csak városban használod, és nem prémium üzemanyaggal tankolod, akkor lehet hogy elkoszolódott már odabent ez+az, könnyedén okoz fogyasztásnövekedést.
Érdemes lenne legalább 2 teli tanknyi jó minőségű benzint beletankolni, pl az OMV maxxmotionből van 95 is. Meg kimenni vele autópályára 20-30 percet 130-140-nel végigtolni, hogy kiégjen a sok lerakódás.https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
-
zgospel
őstag
válasz Richard! #143813 üzenetére
Nem mindegyik. Az OMV-nél (legalábbis Rákosfalván) bedobod és nem kezd el pörögni az idő. Szóval szépen nyugiban be lehet rakosgatni az érméket, nem kell támadómenyét módjára bekészíteni az érméket meg kézben tartani a pisztolyt.
Szerintem ez így lenne korrekt mindenhol.
Más helyeken mire bedobom az érméket elbukok legalább 10 másodpercet simán, aztán mire megindul a sampon is elmegy még jó 10-15 másodperc, szóval kb 1 fél érmét már el is buktam a semmire... Ugyanez amikor átváltok viaszra, legalább 10-15 másodperc mire elindul a viasz.Ja és a kedvencem, kb 1 éve jött divatba sok helyen, hogy 1 érme most már nem 60 másodperc a kijelzőn, és nem a 60 másodpercet számolja visszafelé, hanem 1 érme = 100 egység, és a 100 egység pörög 5-ösével lefelé. Csupán azért, hogy fingja ne legyen az embernek hol tart éppen. Arra mennek rá, hogy majd biztos elszámolja az ember és bedob még pár százast az automatába...
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz footy #143852 üzenetére
Igazad van, de a turbós autót hajtók 90%-nak fingja sincs róla, hogy mi a bré az a turbó, és hogyan is kéne használni.
Ugyanez a 90% manager módban használja a kocsit: indítás után egyből rakja is a sebességet és tolja neki. Megérkezéskor meg egyből leállítja, aztán helóheló. Esélyt sem adnak a turbónak melegedni egy picit, illetve visszahűlni.
Egy szívó benzin ezt jobban tolerálja, illetve nincsenek benne azok a kényes és drága alkatrészek amik az ilyen használattól hamar(abb) letérdelnek.
Használt autó vásárlásánál ez egy lényeges szempont sokaknál, pl nálam is az volt a városi rövid távok miatt.https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz tixem #143993 üzenetére
"Sokat szidják a TSI-t de szerintem ezeknek a 90%-a a nem megfelelő használatból ered."
Nagy valószínűséggel igazad van, legalábbis szerintem. Szerintem az is hozzá tartozik ehhez, hogy az ilyet vásárlók nagyrésze amúgyis flottás, céges, lízingelt kocsi, azok meg pont leszarják (vagy csak nem tudják) a megfelelő használatot.A legtöbb 4-5 éves autó azért kerül eladásra, mert addigra járt le a lízing, vagy a flottaszolgáltatóval a cégnek olyan megállapodása van, hogy ennyi időközönként cserélnek, vagy egyszerűen a céges policy kimondja az x időnkénti cserét.
Egy ismerősöm apja flottakezelő, és azalapján amit hallottam meg láttam csak a szükséges minimum szinten végzik a szervízeléseket. Legalábbis náluk így megy. Nem azért mert ők trehány kókány emberek, hanem azért, mert így gazdaságos: azt a 4-5 évet illteve 150-200 ezret amit mennek vele simán kibírja, utána meg úgyis eladják.
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz RocknRoller #144289 üzenetére
Általában 15-20 ezer km éves futás körül van az a halvány határvonal ahol már a dízel előnyére fordítható a fogyasztáskülönbségből eredendő anyagi különbség. Pláne ha még az ÁFA is leugrik róla. Szerintem a te esetedben egyértelműen dízel.
Apámnak a híresen szar 2.0 DTI motorral szerelt Zafirájában 450 ezer km körül adta meg magát fél éven belül szinte minden ami megadhatta magát. 4-500 ezer Ft ment rá, de előtte a futóművön és egy két elektronikai bizbaszon kívül 4-5 éven (ez nála kb 200 ezer km) át semmi váratlan hiba nem történt. Ráadásul az taxi volt, városban, szóval extra szar terhelést kapott. Ezután még kb 110 ezer km-t volt nála, azalatt nem volt motorikusan gond, olajat sem ette, 560 ezerrel adta el.
Ehhez képest az általad leírt felhasználási mód szinte "gyógyüzem". Ha beesne nálad is egy 3-400 ezres szervízköltség, akkor kb az 1 éves üzemanyagkülönbségedet buknád rajta, viszont utána évekig nem lenne vele bajod, hiszen megcsináltattál rajta mindnet. Hosszú távon jobb üzletnek tűnik.
Szóval szerintem bőven jobban járnál egy dízellel. Csak olyat próbálj kifogni, amiben nincs benne a világ összes kilométere, 6-700 ezerről is halál nyugodtan tekergetik vissza 200 ezerre a nepik az óráját.
A totalcarosok az 1.9 PDTDI-t istenítik, szerintük az örök élet+1.A Prius 2 jó kis kocsi, kollegámnak az van 5 éve és agyba főbe dícséri, városban 4,5 - 5 litereket produkál vele, de az autópálya nagyon nem az ő terepe sajnos.
Egyébként még sosem hallottam őt hibákat említeni(#144293) Lacy6, lol, az 1.5 dci-t nincs az az ember aki ajánlott motornak tekinti. Pár hete valamelyik Égéstérben pont szó is volt róla, és hosszan ecsetelték, hogy a delphi rendszerűek kifejezetten szarok, aztán fokozatosan reszelgették, javítgatták, és jobb lett, de valójában ugyanúgy szar.
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
Ez a 200 ezer km-ezés kezd unalmas lenni. Magyarország fele azt hiszi hogy minden 200 ezernél történik. Akkor szakad ki a váltószoknya, akkor kopik le a kormány, akkor kopnak el a pedálok, akkor romlik el minden az autón. Még a duda gomb is akkor szakad ki
G Astrám van, jelenleg 250 ezer van benne. Nem 200 ezernél szakadt ki a gombja.
Céges flottában G Astrák, természetesen az összesnek kiszakadt előbb utóbb, de nem 200 ezernél mindnek. Valamelyiknek 300-nál, valamelyiknek 120-nál, 150-nél, 200-nál stb stb. Használat függő az hogy mennyire kopik a beltér.
Megint apám Zafiráját tudom példának hozni, 560 ezerrel lett eladva, és a kormány meg a váltó szarrá volt kopva, de se az ajtókárpitok, se a műszerfal, se az üléshuzatok nem voltak elkopva. Egy jóérzésű nepper azonnal tekerte volna 200 ezerre vissza egy kis szilikonsprézés után. Eközben a fentebb említett némelyik flottás astra beltere már 300 ezernél úgy nézett ki, mintha valaki csiszolópapírral átment volna a beltéren, némelyik másik meg 300 ezernél is teljesen jó állapotban volt belül.
Némelyiket testesebb, izzadós emberek használták, némelyiket meg nem. Némelyiket városban hajtották, némelyiket meg vidéki országutakon (orvoslátogatók). Némelyik használója foglalkozott a kocsival, takarította, ápolta, némelyik meg nem. Tehát nem igazán km függő.Egyébként épp emiatt a 200 ezer kilométerezés miatt van az, hogy felmész a hahura, és a hirdetések 80%-nak pont 200 ezer körüli a futásteljesítményük, plusz mínusz 20 ezer.
3-4-5 éves autóké is annyi, meg a 18 éves behozott csodák is épp 198 ezer környékére tekerődnek vissza, egytől egyig.https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz LuckyL #144349 üzenetére
Igen, ha épp van olyan amilyet keresel Meg ha vannak olyan ismerőseid.
Nálam pl egyik sem stimmelt, illetve amelyik ismerősöm árulta attól jobb volt nem megvenni bármit is
És szerintem ez most megint olyan, hogy a nagy többségnek ez nem opció. Ha az lenne nem élne meg ennyi nepper az országban.https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz footy #144657 üzenetére
Nyílvánvaló hogy életszerűtlen és egyik szervezetnek, újságnak, stb sem gazdaságos tartós tesztet csinálnia.
DE: 2 év alatt 100 ezret menni az ha heti 5 napon át mentek vele az napi 192 km. Most ez csak egy durva becslés, de azért jó közelítés.
Napi 192 km-t letekerni csak úgy lehet, hogy egész nap üzemmeleg motorral mennek, nincs ideje kihűlnie sem. Azt meg ha van olyan motor ami nem bírja, az ciki az autógyárnak. Már csak anyagilag is ciki, hiszen a 2 év meg a 100 ezer km az kb minden gyárnál még garancián belüli, és hát ha valamit utál egy autógyár az az extra költség. Bármilyen visszahívás vagy garanciális javítás extra költséget jelent, úgyhogy az nekik sem biznisz, annyit minimum ki fog bírni minden jellegű gond nélkül.
Épp ezért a Kia 7 éves garanciája például elég ambíciózus. Apám amikor vette a Ceedjét úgy 2 éve, előtte kérdezgette a Kia szervízes ismerősét, hogy mit érdemes róla tudni, és a szervízesek panaszkodtak hogy túl jól sikerült, nem pörög eléggé a munka, úgyhogy kénytelenek más márkákkal is foglalkozni, különben lehúzhatnák a rolót. A kötelezőkből ugyanis nem jön be elég lóvé.Nyílvánvaló hogy egy munkábajárós cégautó, amivel mennek mondjuk napi 40 km-t városban, jó manageri használattal, hidegen is padlózva és hajtás után egyből leállítva, máshogy fogja viselni a használatot. És nem 2 év alatt éri el a 100 ezret ilyen használattal, hanem 7-8.
Nálunk egyébként akiket ismerek cégautóval, ketten 6 km-en belül laknak, egyikük meg 12 km-re. Annyiból áll az autó használat, hogy bejön reggel, délután meg hazamegy. Gondolhatod, hogy mínusz 10 fokban az a 6 km-es út milyen jót tesz.
Az a helyzet ezekkel a kisköbcentis turbósokkal, hogy a megadott alacsony fogyasztás csak akkor működik, ha nem pörög a turbó, akkor meg jó gyenge az autó, mint egy Zastava. Ha meg pörög a turbó, akkor ugyanúgy benyel annyit városban mint az 1.6 szívó.
Az autógyárak sem azért fejlesztettek ilyen motorokat, mert ez milyen marha jó dolog, hanem azért, mert tarthatatlan uniós normáknak kell megfelelni, miközben gazdaságosan kell legyártani. Sokkal olcsóbb és gyorsabb volt egy turbót ráb*szni egy kis motorra, mint tovább reszelgetni az 1.6 meg 2.0 szívó benzineket, esetleg egy nagyon jó hibrid rendszert összerakni. Ráadásul a turbóval nagyon jól tudnak játszani, megváltoztatják a nyomás mértékét, és máris +20 lóerőt beírhatnak a katalógusba. A vásárló úgyis csak ezeket nézi.Félreértés ne essék, nem vagyok turbóellenes. Bármikor bevállalnék egy 2 literes Impreza WRX-et, STI-t meg pláne. De az ilyen ezres háromhengeresek láttán azért elgondolkozom. Egy Triumphban nagyon nagy királyság egy ilyen erőforrás, csak az két keréken megy
[ Szerkesztve ]
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz Ádám16 #144731 üzenetére
Ezalapján nem biztos hogy lopott volt, de biztos valamiben sáros volt, pl totálkár után összetákolt valami. Kifejezetten gyakori hogy sérült autókat megvesznek kint olcsón, majd itthon többnyire szakszerűtlen módszerekkel összerakják, aztán eladják olyan vevőnek, aki nem ért hozzá.
Valószínűleg azért hebegett habogott neked, mert ő nem az ilyen vevőket keresi, hanem azt, aki nem ért hozzá, csak annyit lát, hogy szép tiszta, csillog-villog. Nagyon sok ilyen vevő van, hiszen autózni az emberek többsége autózik, és nagyon sok nepper az ilyenekre van ráállva. Nekik egy valamennyire képben lévő vásárló csak nyűgöt jelent.
Én is jártam már így, felhívtam egy hirdetés alapján jónak tűnő kocsi hirdetőjét, akit direkt kértem a telefonba, hogyha van valahol rozsda, vagy sérült volt a kocsi, akkor ne is raboljuk egymás idejét. Ő elmondta hogy milyen tiptop állapotú a kocsi, stb stb, úgyhogy elautóztunk megnézni.
2 perc nézegetés után lehetett látni rajta, hogy szarrá volt törve, úgyhogy ott is hagytuk a francba. Valami nem túl precíz szaki kikalapálgatta az ajtókat, úgy ahogy sikerült, meg lefényezte a kertben, aztán jó lesz az úgy.
És a vicc az egészben az volt, hogy rá 2 napra eladta egy hölgynek akinek nagyon tetszett az autó...Egy másik esetben, szintén ígéretes hirdetést mentem megnézni a közelünkben. Kereskedő árulta, szépen megmutatott mindent, majd amikor mondtam hogy akkor egyeztessünk, mert szeretném átnézetni szervízben is, akkor azt mondta, hogy ha lefoglalózom, akkor utána vihetem szervízbe.
Neki nincs erre ideje, és különben is elad havonta 10-12 autót, nincs rászorulva hogy én nekem ezt eladja. Ha nem viszem el 1-2 hét múlva úgyis jön valaki aki megveszi mindenféle nézelődés nélkül.
Legalább őszinte volt, amit díjazok, mert nem raboltuk egymás idejét feleslegesen. Egyébként igaza is lett, el is vitték rövid időn belül.https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz Bucsek #145079 üzenetére
Na nem kötözködésből, de szerintem a 206-osnál egy "új Swift" (tehát a 2005 utániak) sokkal jobb választás ha az alacsony fenntartási költség és megbízhatóság a szempont.
Persze, nem lesz olyan kényelmes a futóműve meg az ülései sem mint a 206-osnak, cserébe a kötelezőkön kívül nem igazán fogsz semmire se költeni, de a kötelezők is olcsóbbak.Ráadásul nagy belőle a kínálat, lehet válogatni bőven felszereltségben, futásteljesítményben, színben is. Ha 206-ost mernél venni, akkor 2005 utáni Swiftet halál nyugodtan. 800 ezerért már van választék, ha nem is olyan nagy mint 1 millióig.
Szerintem306-os Peugeotnál egyébként a hátsó futómű felújítása az ami esélyes lehet és egy viszonylag nagyobb tétel. Nyilván ha megcsináltatod utána évekig nincs vele gond.
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
Sziasztok,
Segítsetek abban légyszi, hogy milyen típusok vannak még amikre nem gondoltam vagy nem ismerem őket az alábbi kritériumok szerint?
- minimum 2017-es évjárat
- hibrid (sima vagy plugin is lehet)
- kombi vagy egyterű (vagy SUV is lehet, a lényeg az értelmes méretű csomagtartó)
- 7 millió Ft vételár, de nagyon maximum 8 millió
- lehetőleg gazdaságos fenntartás, pl átlag gumiméret, megbízhatóságEddig a Prius+ és a Corolla kombi van képben. Előbbi ilyen évjáratban ritka nagyon már, utóbbi meg még túl fiatal ahhoz, hogy ilyen áron legyen. Az Auris kombi sajnos túl szűk, az kiesett.
Milyen alternatívák léteznek még?
Köszi szépen előre is!
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz molnarpeter #209014 üzenetére
Köszi szépen, megnézem őket. A V60-at ismerem, ott valszeg a csomi lesz a szűk, de megnézzük még. Apámnak kell, azt mondja megnézte Auris meg Corolla kombikat is, és az Auris jóval szűkebb.
Passatnak nem túl drága (relatíve) a fenntartása?https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
Na ezt nem is tudtam, hogy a Mondeoban a Toyota technika van. Köszi a tippet, így utánanézve sajnos az ötajtós tényleg kiesik, elég rossz formájú a csomagtartó, a kombi meg túl drága.
A Kia Nirot még megnézzük élőben, így képről hasonlóan szűknek / picinek tűnik, mint az Auris.
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz Vismajor01 #209029 üzenetére
Abszolút kőbe van vésve a minimum 2017, mert taxinak kell, ami a rendelet szerint (covid miatt volt most kivétel) maximum 10 éves lehet. Öt éve van még nyugdíjig, úgyhogy ebben az 5 évben már nem akar autócserével bajlódni, arról nem is beszélve, hogy egy sima autóból még 500 ezer mire taxi lesz, tehát amit meg is lehetne spórolni egy 15 vagy 16-os évjáraton, az bukó lenne a kétszeri vizsgáztatáson.
Ez a RAV4 nem annyira szimpi, többet fogyaszt, nagyobb a gumi, drágább hozzá minden. Kár, hogy az egyterűeket leváltotta a SUV mánia
A Mondeo egy jó tipp volt, az még talonban van ha a Corollából mégsem lenne semmi valamiért, méretben amúgy sokkal jobb lenne a Mondeo, kivéve a csomagtartót az akksik miatt.https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz zgospel #209013 üzenetére
Végül egy 18-as Kia Niro lett megvéve 7.3m-ért, még garanca is van rajta egész sok. Élőben nagyobb mint képekről és a Corollánál tágasabb belül. Fogyasztása kb ugyanaz, és a benne lévő DCT váltó valójában a VW DSG a márkaszervizes fickó elmondása szerint, és nem szokott vele gond lenni. Átnézték márkaszervizben, minden stimmel, előélet, gari, stb.
Egy 8 milliós Corollát nézett először az autorevizorral, de valami nem volt kerek, mert az egyik hengerben gyújtáskimaradás volt, illetve a motortér tele volt olajsárral, és a betöltőkupakot levéve is belül látszódott az olajsár, úgyhogy az ott maradt. Pedig a telefonban a kereskedő nem győzte ecsetelni, hogy mennyire tökéletes az autó...
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz tboy93 #209086 üzenetére
hát ilyen a világon nincs
Azt mondta még fater amikor a váltóolajcseréről kérdeztem, hogy a márkaszervizes szerint nem km alapon cserélik ők ezeknél, hanem minden időszakos szerviz alkalmával egy műszerrel megvizsgálják a váltóolajat, és az alapján döntik el, hogy jó-e még, vagy cserélni kellene.
Ilyet sem hallottam még (ami persze nem jelent semmit), ez mennyire valós?Ebben a Niroban lévő DCT-re azt mondta a fickó, hogy elég tartósak, illetve a benne lévő benzinmotor is. A korai évjáratokra volt több visszahívás (szokás szerint), de ebben az évjáratban már az elmondásuk alapján faceliftelve lettek a problémás dolgok. Aztán majd kiderül az évi 40 ezer km budapesti használat során
A mostani egy Kia Ceed, 2011-es 1.6 dízel, a részecskeszűrőn kívül még nem volt vele komolyabb probléma 400 ezer km alatt. Előtte Zafira A 2.0 dízel volt, annál 520 ezer km-nél volt egy komplett motorfelújítás, turbócsere, kuplung, előtte még 120 ezernél volt egy olajpumpa csere, de más nagyobb tétel nem ugrik be.
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz kobe24 #209514 üzenetére
Opelmuhely.com-on van egy részletes H Astra vásárlási útmutató, le van benne írva az összes komolyabb típushiba, illetve van külön egy cikk a motorokról és azok szokásos hibáiról is, azokat érdemes elolvasni vásárlás előtt. Minden autó minden típusáról kéne egy hasonló leírás
Ennyi pénzből a legjobb állapotúak közül kellene tudnod válogatni.
A vidékre utazás alatt nem tudom mit értesz, országút, autóút, autópálya, de pár tipp hozzá:
országúton rendben van, de még autóúton is 110-ig az ajánlott Z16XER és Z18XER benzinesek viszonylag tűrhető menetzajjal rendelkeznek, azonban autópályán óra szerinti 130-nál már kifejezetten nagy a motorzaj, mert az 5 fokozatú váltó miatt olyankor már 4 ezer fölött pörög a motor. Engem zavar, nem túl pihentető 1 óránál hosszabb útra menni így, ráadásul az ülést sem mondanám kényelmesnek.[ Szerkesztve ]
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz FoLey-v #209523 üzenetére
Enyémben félbőr van, és semmivel sem kényelmesebb. 30 perc után már mocorgok benne, elég kemény.
Az hogy kit mi zavar eléggé szubjektív. Én is járok hosszabb távokon vele, és kifejezetten zsibbasztó egy jól szigetelt, csendesebb autóhoz képest pl két órán át hallgatni a motor búgását.
Nyilván relatív, hiszen motorral rosszabb a helyzet és azt is kibírom, csak motorozásnál maga az út a lényeg, autózásnál meg elég rossz úgy megérkezni a célba (pl munkába), hogy lefárasztott az utazás.https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz ad4m1337 #209568 üzenetére
Szia, szerintem ebben az árkategóriában nem éri meg magadnak behozatni autót, mert kint is ugyanannyiba kerülnek mint itthon, és még ki kell fizetned a kereskedő hasznát és költségeit is. Szóval gondolhatod, hogy ami onnan behozva itthon 1 millió lesz, az mennyi lehetett eredetileg, és az milyen állapotot jelent
Szerintem a leírt példádban Magyarországon újonnan üzembe helyezett autót lenne érdemes nézni. Hogy mire kell figyelni az elég hosszú, de szerintem ha a kínálat közepétől felfelé válogatsz, és egy Autórevizort vagy hasonlót megbízol, akkor az átverések többségétől meg tudod kímélni magad. A Carvertical pénzkidobás, viszont az ügyfélkapun ingyenes lekérdezést mindenképp csináld meg.
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz mézespálinka #209737 üzenetére
Szerintem a hazai élet- és járműszínvonalat ismerve ezek a szabályozások csak nagyon-nagyon lassan fognak hozzánk is begyűrűzni, saccra legalább 15-20 év lemaradásban.
Budapest legbelsőbb kerületeit tudom elképzelni a legkorábban, de oda már egy ideje amúgysem éri meg autóval bejárni, az átutazást kivéve.Szerintem erre alapozni még nagyon korai, nem emiatt fogja jobban tartani az értékét az elektromos.
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz hramon94 #209749 üzenetére
Apumnak 2011-es Ceed kombi 1.6 dízele van/volt. 4 évesen vette 150 ezer km-rel, itthoni legolcsóbb példány volt, céges flottából épp akkor került ki. Mivel cégautó volt, gondolom nem pátyolgatták. Azóta budapesti taxiként futott, ahol azért kapta az ívet rendesen, meg a hétvégi kirándulások. Bőven 400 ezer km felett van már benne, a részecskeszűrővel volt gond, ami mindig a tisztítós megoldással lett "javítva", meg egyszer szétesett a kuplung. Egyéb komoly probléma nem volt vele. Az hozzátartozik még, hogy a motorolajhoz is, és a gázolajhoz is mindig használ Metabond adalékot.
Egyszer odaverte az autó alját, elfolyt a váltóolaj belőle, de még ment vele kb ezret olaj nélkül mire észrevette. Annyi maradandó kár történt, hogy a hatodik fokozatnak azóta van egy enyhe fütyülő hangja, amit csak az arra érzékenyek hallanak meg.Előtte 2.0 dízel Zafirája volt, azzal sokkal komolyabb gondok voltak, és sokkal gyakrabban.
Való igaz, hogy igénytelen a Ceed, kényelmesnek sem mondanám, de ilyen használat mellett mindössze ennyi hiba az nevetségesen jó egy dízeltől.
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz jozefgucci1 #210040 üzenetére
Kalandnak, tapasztalatnak mindenképpen jó.
Befektetésnek kevésbé. Mennyit nyernél vele? 100 ezret? Mekkora kockázat és időbefektetés mellett? Inkább akkor fogd meg azt a másfél millát, vegyél belőle diszkont kincstárjegyet, az adómentes is és 5 percnél többet nem kell vele foglalkoznod.https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz macilaci78 #210246 üzenetére
Hasonló dolgon rendszeresen agyalok, ahogy látok embereket ülni az autójukban itt Budapesten... Szembejövőknél kb minden 3. vezetőnek csak épphogy kilátszik a szeme a műszerfal fölött, meg a homloka, szóval olyan mélyen fekszenek az ülésben, hogy el sem tudom képzelni mekkora holtterük van maguk előtt, és hogy lehet ennyire korlátozott kilátással beparkolni bárhova is a városban
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz ZolkoW #210517 üzenetére
Megesküdni nem mernék rá mikortól, de talán euro 5 óta már kb minden dízelben van motorfűtés (benzinest nem tudom). Ez azért szükséges, mert a modern motorok, főleg a dízelek jóval kevesebb hőveszteséggel dolgoznak, lassabban melegednének be enélkül, jóval tovább tartana a hideg üzem, és a felhasználó is örül. Ezek lehetnek elektromos vagy kályhás megoldások is, és elvileg csak hideg időben kapcsolnak be.
#210518 mustang08 turbódízelnél szerintem még épp élhető a 90 lóerő egy ekkora autóhoz, de egy szívóbenzin 90 lóval kb az lenne amit írsz.
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz szcsabaa #210544 üzenetére
A J Astra 1.4t nem szereti a rövid távokat, különösen érzékeny rá, azt hanyagolnám.
A H Astra jó lehet, az 1.8 alig eszik többet mint az 1.6 de jóval erősebb, viszont az opelmuhely.comon olvasd el a leírásokat, mert van pár költséges típushibája. Komfortban ne várj sokat, szerintem elég sprőd, semmivel sem kényelmesebb mint az előd G Astra.Az 1.8as benzinessel volt még Vectra is, az egy tágasabb és kényelmesebb autó, de nehezebb is, esetleg azt nézd még.
A többit nem ismerem, de Octaviát nézném azok közül leginkább.
Ilyen felhasználáshoz egyébként minden benzines sokat fog fogyasztani. Nekem a H Astra 1.8 városban 8-9, országúton 6-7, autóúton 7, autópályán 8 litert fogyaszt.
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz szcsabaa #210558 üzenetére
"Egyébként annyira rossz ez a felhasználás amit vázoltam?"
Nem rossz vagy jó ez, hanem ez van Szimplán csak a gyakori rövid távokat jobban tolerálja egy szívóbenzines nagy általánosságban, illetve az alacsony éves futásteljesítmény miatt a dízel előnyeit (elsősorban a fogyasztásbelit) sem tudod kiaknázni, pláne ha pár nagyobb szervizre is rászaladsz közben.A J Astrához az 1.4T valóban jobb választás a szívóbenzinekhez képest az autó nehéz tömege miatt, de az opelmuhely.com szerint az a motor kifejezetten rosszul viseli a rövid távokat.
Ha már a dízelek is szóbakerültek, akkor a Kia Ceed 1.6 CRDI is jó lehet, Astra méret, és kifejezetten megbízható.
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz anonymus89 #210700 üzenetére
H Astra 1.6-os motornál is bele lehet szaladni költségesebb hibákba. Opelmuhely.com-on van egy nagyon jó vásárlás előtti leírás róluk, azt mindenképp olvasd végig.
Egyébként én benzines H Astrát biztos nem vennék autópályázásra, rossz a fogyasztása hozzá, kifejezetten kényelmetlen 1-2 óra után is, és a hangszigetelést tekintve a motorzaj nehezen elviselhető hosszútávon. A szélzaj és egyéb zajok elenyészőek a motor monoton üvöltéséhez képest. Ha csak 2500 körül pörögne, már sokkal-sokkal vállalhatóbb lenne autópályára, és nem zsibbadna le az agyad mire megérkezel, de ez óra szerinti 130-nál már 4000 fölött pörög a motor, és emellé fogyaszt 8 litert.
Source: 2 éve ilyenem van (igaz 1.8-as, de régebben az 1.4-esem is 7.8 litert evett autópályán ugyanolyan használat mellett).Ennyi pénzből H Astrát biztos nem vennék. A többit amit néztél nem ismerem.
Kia Ceed 1.6 dízellel van még tapasztalatom, az sokkal barátságosabb autópályára, jóval kevesebb a zaj az Astrához képest, és a fogyasztása is 5.5 liter körül van. Alapvetően nagyon megbízható és olcsón fenntartható autó, 2.5 misiből szerintem már jókat lehet venni 2011 környékéről. Városozásnál arra kell figyelni, hogy amikor regenerálja a részecskeszűrőt akkor ne állítsd le a motort, hanem várd meg azt a pár percet.
Esetleg Fiatoknál nézegetném még a dízeleket, 1.3 vagy 1.9, azok is elég jók, az 1.3-as tudtommal a városozást is jól viseli. Kivéve persze azokat az alkatrészeket amiket az Opeltől (GM-től) vettek át, ezeknek az autóknak minden típushibája a GM-től származik
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
De van, és nem olcsó, mert ha már azokat cserélni kell akkor hozza magával a többit is. Persze ha egyszer cserélted utána sokáig jó.
Autópályára már leírtam hogy rohadt hangos, kényelmetlen autó, az 5 fokozat miatt 130nál 4 ezer fölött pörög. De 110nél is már jelentős a zaj.https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz AssAssynn #210959 üzenetére
Amiben én ültem (2-ben ültem, az egyik ismerős volt, a másik taxi) az mindkettő borzasztó volt. Kézivel sokkal finomabban és enyhébben tud váltani még egy enyhén fakezű sofőr is szerintem. Nagyokat rántott, durva volt a kapcsolás a fokozatok között. Főleg a taxiban, ami nem csoda, gondolom meg volt már gyalázva rendesen De az ismerősömé sem volt sokkal jobb emlékeim szerint (mondjuk nem ma ültem benne, az tény).
Közelében sincs egy hagyományos olajos automata komfortjának. Após 23 éves Volvojában az olajos Aisin a mai napig olyan finoman működik, hogy elképesztő, pedig abban van egy olyan 400 ezer km, plusz amit előtte visszatekertekhttps://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz hege1989 #210970 üzenetére
Szerintem a Swace (Corolla) nem számít nagy csomagterű családi autónak. Egy Octavia kombira már sokkal inkább illenek ezek a jelzők.
Ha mégis a Swace mérete megfelel neked, akkor rengeteg a lehetőség, Ceed kombi, Focus kombi, stb stb.https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz hege1989 #210976 üzenetére
Sima benzinest írtál először De így hibridként és újként eléggé lecsökkentek az opciók, hahu ezeket dobja kombi-hibrid-újautó beállításokkal, javarészük ráadásul nem is kombi, vagy csak mild hibrid.
A Niroban a magasabb üléshelyzet miatt én a 182 centimmel elöl és hátul is kényelmesebben elfértem, mint a Corollában. A Corollába beszállni is - főleg hátra - nehezebb volt, és a gyerekülést meg a gyereket bepakolni is egyszerűbb a Niroba. A csomagtere valóban nem túl nagy.
Ha a Swace jön be, neked tetszik és az igényeket kielégíti, akkor ennyi
[ Szerkesztve ]
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz kenwood #211041 üzenetére
"orszagutas elozesnel, zsufolt foutra necces felhajtasnal stb ... legyen nemi plusz kraft"
Attól nem leszel versenyző, hogy néha 3 ezer fölött is használod a motort. Pláne egy szívó benzinest, ami a legnagyobb nyomatékát a felső fordulatszámtartományban adja le. Az említett helyzetekben vissza kéne váltani, és nyugodtan pörgetni a motort 4 ezer fölé, rögtön nem lesz necces az a felhajtás.
Tudom, a legtöbb használót zavarja a magas fordulaton keletkező motorzaj, ilyenkor mindenfélét hisznek, hogy ártalmas, stb, de nem lesz baj. Ártalmas tartományba nem tudod pörgetni, mert letilt Szóval húzasd ki nyugodtan, lesz ott erő.https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
Nyilván ne rögtön indulás után csináljon ilyet, és nem kell indokolatlan helyzetekben is folyton üvegelni, de nem üzemmeleg motornál is ha egyszer-egyszer elforgatja egy-egy manőver erejéig, abból nem lesz semmi gond. Az olaj nagyobb igénybevételnek van kitéve ilyenkor, de 10 ezres periódus mellett emiatt nem kell aggódni.
Tartós pörgetést nyilván csak teljesen üzemmeleg motor mellett van értelme.
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz hobizoli #211249 üzenetére
Mondjuk ez off, de ha jól emlékszem Japánban óriási botrány volt nem is olyan régen, hogy legalább egy évtizeden keresztül a gyenge minőségű acélt csúcsminőségűnek jelentette le papíron a legnagyobb japán acélvállalat.
Közben meg is találtam: [link]
A Mazdát is érintette rendesen akkoriban.[ Szerkesztve ]
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
Új hozzászólás Aktív témák
- Nagyon szép Delonghi Dinamica ECAM 353.15.B automata kávéfőző
- RANGE ROVER EVOQUE 2018 /// GARANTÁLT 60.000 km /// MAKULÁTLAN ÁLLAPOT !!!
- profi traffipax és lézer detektor + blokkoló Kiyo Ultimate AP4 GPS komplett rendszer
- Költségmentes! 61xxx KM, Jaguar XE L4D Prestige 2.0D Automata.
- Szürke/fehér íróasztal 120x70x75 cm