- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Hivatalos a OnePlus 13 startdátuma
- Hat év támogatást csomagolt fém házba a OnePlus Nord 4
- Samsung Galaxy Watch4 és Watch4 Classic - próbawearzió
- Garmin Venu X1 - vékony, virtuóz, váltságíjas
- Huawei Mate 10 Pro - mestersége az intelligencia
- Huawei Watch GT 3 Pro - korlátolt szépség
- Xiaomi Mi 11 Ultra - Circus Maximus
- iPhone topik
- Mobil flották
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
herrká
senior tag
válasz
#48584626 #226381 üzenetére
És többiek! Szóval, nekem bejön a RAV 4! De az asszonynak nem tetszik. Szerinte nagy is! Mikor mutattam a RAV 4 és a Kuga paramétereit, akkor ok, mondta, de nem szép! Túl szögletes! :-)
footy, igen, talán már leírtam itt is, hogy aggodos öregember vagyok. Igen, a hatótáv para... Felnek elindulni az unokaert és esetleg Vele azzal húzni az időt, hogy megállni tölteni... Tudom, benzines is régen 400km , legalábbis az enyém. De tudtam, hogy megállok, 2 perc tankolok és gooo. De a villanyt meg ha fél vagy egy óráig is toltsem. Vagy nincs üres töltő, vagy nem működik... Nem, elektronyos kiesett. :-)
-
válasz
#48584626 #226381 üzenetére
+1 a Rav4-re, zajcsillapításban gyengébb, mint a Lexus, de van itt a topicban is, aki megcsináltatta már az utólagos szigetelést a Rav4-esére, és az autó bekerülési árához képest egy számjegyű százalék összeg az anyag+munkadíj
plusz ha rendesen csinálták a szervizeket, akkor a Toyota/Lexus rendszerben 10 évig nyújtható a hibrid garancia az akkura -
hobizoli
nagyúr
válasz
#48584626 #225305 üzenetére
FWD-t konnyebb vezetnie barkinek, es biztonsagosabb is
ha FWD elveszi a tapdast kanyarban, az auto orraval mesz a fanak, ahol van 1m gyurudozona elotted
az RWD-vel az oldalaval, ahol 20cm van, meg legyzsak se feltetlenul, szembol meg a 25-30 eves autokban is van/volt marFWD-nel elveszed a gazt akkor visszatapadva arra megy amerre all a kormanykerek, RWD nem
ennek tipikus peldaja amikor autostalalkozorol foutra kiforulva megy a frenkizes az RWD musclecar-l, aztan beszital az auto es a 2x2 2x3 savos uton at a szembejovo oldal parkolo autoiba baszodik
szoval RWD-vel konnyebb szar helyzetbe kerulniezert volt az hogy RWD-s auto vezetesehez jobb skill is kell
amirol persze az egysegsugaru boyracerek mindig azt haluzzak, hogy az nekik megvan, aztan ja megseaztan ott van a havas/jeges utak temakore is: RWD-vel ott is szopsz
RWD sehol sem jo igazan, mert AWD-ben ugyanugy benne van a RWD hajtas is, es minimalis extra sulyert sokkal jobb overall tapadasa van
gyakorlatban: RWD<FWD<AWD ....akar tetszik, akar nem
-
gyulank
addikt
válasz
#48584626 #225287 üzenetére
Hát nem tudom. Kis koromban apám csinált nekem egy 3 kerekűt Simsonból, annak felugrott az orra mikor sebességbe tettem, de csak akkor, és mert az eleje könnyebb volt. Nagyon minimálisan emelkedhet meg egy kocsin szerintem pláne folyamatosan, de valamit növelhet a hátsó kerék tapadásán. De lehet jó a növelés nélkül is. De ezeket az orrtolásos dolgokat nem sikerült elképzelnem, hogy mit miért csinál úgy, ahogy. Nincs erről valami animáció? Én úgy képzelem, hogy ha van egy kocsi, amin az első kerekek el vannak fordítva, akkor ugyanúgy fog mozogni, akár tolom mint egy játék kocsit, akár hátsó, akár első kerék kezd el forogni. Különbség szerintem főleg akkor van, mikor valami nem jó. Pl. ahelyett, hogy fordulna, előre megy. Most rákerestem ilyen összehasonlításra, a hátsó kerekesnek nem volt valami jó tapadása.
-
hobizoli
nagyúr
válasz
#48584626 #225287 üzenetére
rallyban is lehetne RWD ma is, de megse hasznaljak, mert lassu, pont a kanyarokban
az, hogy ladamaniasok mit gondolnak masik kerdesa hatso kerekek tapadasa adja meg a kanyarstabilitast, es ha abbol a tapadas egy resze hajtasra forditodik, akkor kevesbe fog jol az iven fordulni
ha meg csuszik a kerek, akkor lassabb a tempo
FWD + LSD es az meg kihuzza magat a kanyarbol, ahogy az elso kerekek beneznek az egyenesbe mar lehet enterezni
olyankor RWD autonak hato tengelye meg réééég kifele nez a kanyarbolaz utcai RWD buzulas is abbol fakad, hogy jobb kepessegu vezetot igenyel, azaz brahibol is azt favozzak
plusz mert evtizedekig nem volt kepes az autoipar megfelelo minosegu feltengely csuklot gyartani FWD-hez
a hosszmotor+hatsokerek tema azert is terjed el jobban, de a 70-s evektol egyre tobb auto lett FWD a korabbi RWD elodeik helyettmanapsag mar alig talalsz RWD autot, mert az AWD se sokkal nehezebb nala, szoval RWD-nek igazabol pont semmi ertelme manapsag
pl Manta 2.0i 10sec kilora RWD-vel, az E Kadett GSi 8v meg 9sec
16v GSi csak a Kadett-bol volt, az 8secE30 320i 10.4sec 100-ra 125loval, 318iS 16v is 9.9sec 136loval
ezeket a 8v GSi is siman megharapja a 115loval a 16v GSi meg egyenesen kört adott nekikE18iS 1120kg, a 8v GSi Kadett 1020kg
szamolsz ra egy tomeg/lo aranyat es pont a Kadett-e a szarabb egy hajszallal
szoval nem latom, hol gyorsabb az RWD
1sec diffi 100-g, az nagyon sok meter am a valosagban -
gyulank
addikt
válasz
#48584626 #225281 üzenetére
Mi a sportos, és milyen módon éri el azt a hátsó kerék meghajtás jobban? Én mondjuk a Wartburg mellett kapagépből indulok ki. Az ahogy húz, szerintem sportos. Kereket is lehet rá tenni, és így húz fel a parton, egyből arra amerre fordítom. Plusz első keréknél nehezebben tudok elképzelni mondjuk olyat, hogy az első kerék előre csúszik, mert a hátsó tolja. Ha választhatnék, hogy egy taliga feltolásához hátulról kapjak tolóerőt, vagy a kerék húzzon, szerintem akkor is az utóbbit választanám. De tudom, hogy általában mindenki fordítva van ezzel, ezért érdekel fizikailag, hogy miért tartják rosszabbnak az elsősöket, mert én jobbnak tartom őket. De lehet, hogy azért tartom jobbnak, mert nem tudom azokat a dolgokat amik miatt mások mást gondolnak.
-
Ádám16
addikt
válasz
#48584626 #225260 üzenetére
Te tuti nem vennél... ez annyira meh, valamivel indokold már, légy szíves!
gyulank:
Rooftop box-ra/cargora/barra rákeresve mindegyiknél dob találatot, szóval kb. mindegyiknek a tetejére fel tudsz dobni ilyesmit. Azt gondolom, a csomagterükbe is beférnek az említett eszközök;Az EX30-nak a legkisebb a csomagtere, a Kona és az Atto3 űrtartalma közelít egymáshoz, de az Atto-é ránézésre jobban pakolhatóbb és valamivel több L is fér bele.
Nekem sokkal Európaibbnak hat (kellemesebb a szememnek) az Atto3 a Kona-tól, de főleg az EX30. Az minőségre is jó elég jó cucc review-k alapján.Model Y nem jöhet szóba? Még jól is áll neki a tetőbox szerintem.
-
Reggie0
félisten
válasz
#48584626 #225126 üzenetére
A benzinesnek is az lenne, de ha tenyleg igy hasznalnak az emberek, akkor a dizellel meg jobban fogyasztana autopalyan/orszaguton. Ami miatt nincs ra most akkora kereslet, hogy az emberek nem igy hasznaljak es a dizel rovidideju varosi inditgatasa a motor szempontjabol is egy eleg visszas kerdes.
A PHEV problemaja, hogy az EU-s felmeresek alapjan az emberek idovel abbahagyjak toltogetni, ergo a benzinessel lesz jobb a sok rovid ut miatt. -
Reggie0
félisten
válasz
#48584626 #225118 üzenetére
Az, hogy palyan takaerkosabb csak extra. A lenyeg az, hogy a varosban a belsoegesu beinditasa nelkul lehessen kozlekedni.
Azert csak par szazalek a dizel phev, mert nem nagyon van dizel phev. Persze van pl. peugeot, de ki vesz franciat egyaltalan? Van meg a bugos volvo v60 d6, bar aki tul tud lepni azon, hogy bugos es problemak vannak, azok jellemzoen szerettek is azt az autot.
-
válasz
#48584626 #225113 üzenetére
Szerintem nem az. Főnökömnek volt GLE, csaladi autonak. Ujonnan vette, 35 ezret rakott bele, 80%-at teljesen elektromos uzemben Erd - Bp XI kozott ingazva. A maradekot hosszu tavon autopalyan rakta bele, ahol baromi jol jott a dizelmotor.
Napelemrol toltotte amugy. Azota mondjuk mar e-tron + model y kombo van neki otthon, de kellett a phev hogy beleszeressen az elektromos autozasba.
-
zgospel
őstag
válasz
#48584626 #225034 üzenetére
[link] 10 másodperc volt, első találat. Már az első bekezdésben (2 összetett mondatból áll, nem nagyon kell megerőltetni magadat) ott van a válasz, ami egyébként ugyanaz mint ami itt is le lett már írva többször, magyarul. Értem én hogy nem akarsz guglizni, és az ételedet is más rágja meg helyetted, de azért na.
#225036 Shadowbull na pontosan ezekről beszéltem, idebüfögsz megint egy ilyen semmitmondó félmondatot. Ezzel mégis mit akarsz elérni? Hol a kifejtés? Hol vannak az érvek, a magyarázat, amit egyébként számonkérsz másokon (annak ellenére hogy már elmagyarázták, csak te dacból nem vagy hajlandó felfogni)?
Benzines autókban is van EGR több mint 20 éve, nem a dízelek kiváltsága. Igen, van EGR nélküli benzines is, de az elmúlt két évtizedben elég ritka, mivel az EGR-nek a károsanyagkibocsátás mellett van egy olyan jótékony mellékhatása is, hogy hamarabb bemelegszik tőle a motor.
Én azt javasolnám, hogy fejezd be a trollkodást, de amennyiben ezt teljesen komolyan csinálod, akkor némi önreflexiót gyakorolhatnál a stílusoddal és a hozzáállásoddal kapcsolatban. A motorozás kapcsán úgyszintén.
-
dudika10
veterán
válasz
#48584626 #225034 üzenetére
Ha meg akarnad erteni, rakeresnel, nem velem probalnal vitatkozni.
Lehet vagni az injectiont 10ms alatt? Lehet, de jellemzoen nem teszi senki (megjegyzem 6k rpm eseten egy ciklus 10ms, szoval az a 10ms cut meg csak nem is feltetlenul eleg gyors).
Es akkor felsorolom a tobbi faktort is, de en utana kiszalltam az offbol:
- kevesbe tapasztalt soforolnek valtast segit (a tobbseg lassan valt, erre is kell hangolni a dolgokat)
- tul agressziv motorfek ellen, a nem egyenletes gazpedal valtozas jellemzoen nem komfortos
- turbo eseten nyomast tart, hogy valtas utan ne legyen turbolyukad
- sima alapjarat elereset segitiEs tovabbra is ott van az emission, amit ezen faktorok is befolyasolnanak.
-
dudika10
veterán
válasz
#48584626 #225005 üzenetére
Egyszer megprobalom:
A katalizator egy nagyon szuk levego-uzemanyag tartomanyban htekony. Tul sok uzemanyag eseten CO kibocsajtas tul nagy (tul keves eseten NOx).
A problema tip-out eseten van, ha hirtelen zarod a levegot, miutan az uzemanyag befecskendezest nem tudod annyira gyorsan kontrollalni, megno az uzemanyag aranya a keverekben. Ezt keruli ki az, hogy lassabban zarja az elektronika a levegot.De elarultam, hogy rev hang a dolog neve, ha nem problema az angol, talalsz errol eleg sok infot.
-
zgospel
őstag
válasz
#48584626 #225008 üzenetére
A motoros topikban ugyanezt csinálod/tad.
Elmagyarázzák neked a működést, te meg csakazértis szajkózod a saját elképzelésedet. A te véleményed vs a valóság. Részemről nem offolnám ezzel tovább a topikot, csak minden alkalommal akkora magabiztossággal és arroganciával állítod a saját agyszüleményed, hogy nehéz szó nélkül hagyni. Az arrogancia akkor működik, ha megvan mögötte a tudás is. De te általában csak rábüfögsz félmondatokat mindenféle érv vagy kifejtés vagy magyarázat nélkül, mint pl https://prohardver.hu/tema/milyen_autot_vegyek_2/hsz_224984-224984.html itt is, aztán most meg még te várod el azt, hogy majd mi elmagyarázzuk a te értelmi szinteden azt, amit már hárman is kifejtettünk
-
zgospel
őstag
válasz
#48584626 #225005 üzenetére
Nézd, a motoros topikos előéleted után van némi előítéletem veled kapcsolatban, de igyekszem harmadjára is nagyon objektíven leírni, plusz rajtam kívül még ketten próbálták a tudtodra adni, hogy amiket állítasz hogy "komfort feature, pl. rángatás csökkentés" az nem az oka ezen működés és az elektromos gázpedál bevezetésének.
Ülj be egy ugyanolyan típusból Euro 3 majd Euro 4 autóba, pl az említett Punto vagy Astra példákba, és érezni fogod. Nem lehet már ennél jobban elmagyarázni a dolgot, mint hogy ez az Euro 4 teljesítéséhez és a norma szerinti alacsonyabb fogyasztási adatok miatt lett bevezetve, szükségszerűen. Az, hogy egy elektromos gázpedál még ezek mellett milyen hatásokkal vagy lehetőségekkel jár, az egy más témakör, de az eredeti ok a kibocsátás volt.
Biztos meg tudta volna oldani a gyártó ezt máshogy is, de mivel olcsó autókról beszélünk, így új konstrukció kifejlesztése nélkül, piti összegért meg lehetett ugrani a szintet ezzel a "trükkel".
-
dudika10
veterán
válasz
#48584626 #224991 üzenetére
Szakirodalomban rev hang-nek hivjuk, es de, az emisszio az egyik/elsodleges ok. Amikor elveszed a gazrol a labad, a motornak kell ido, hogy elegesse az osszes uzemanyagot, ezert a vezerles ad meg neki egy kis levegot.
Ennel persze sokkal bonyolultabb a kerdes.Azok taborat erositem en is, aki nagyon idegesitonek talalja, nagyon lelassitja a valtast.
-
zgospel
őstag
válasz
#48584626 #224997 üzenetére
De igen, az egyik bovdenes a másik elektromos, de ezt elsősorban a fogyasztás és a kibocsátás miatt vetették be, ami elvileg váltásoknál segít. Az elektromos is tudna úgy működni, mint egy bovdenes, de a korábban említett okok miatt van ez a kitartott gázadás, ami a vezetést egy fokkal jobban kedvelő embereknek szimplán úgy jön le, hogy szar a gázreakció. Amúgy tényleg szar
Azok a típusok amik egyébként is teljesítik a kibocsátási normát nem nagyon használnak ilyen beállítást.TLDR: a fogyasztás és az euró 4 miatt ilyen.
-
zgospel
őstag
Új hozzászólás Aktív témák
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Hivatalos a OnePlus 13 startdátuma
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Hat év támogatást csomagolt fém házba a OnePlus Nord 4
- Samsung Galaxy Watch4 és Watch4 Classic - próbawearzió
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Garmin Venu X1 - vékony, virtuóz, váltságíjas
- Egyéni arckép 2. lépés: ARCKÉPSZERKESZTŐ
- PROHARDVER! feedback: bugok, problémák, ötletek
- World of Tanks - MMO
- További aktív témák...
- Samsung S23 Ultra 8/256GB Jótállás: 2027.02.16.-ig
- Telefon felvásárlás!! Apple iPhone SE (2016), Apple iPhone SE2 (2020), Apple iPhone SE3 (2022)
- LG 27GR95UM - 27" MiniLED - UHD 4K - 160Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium PRO - HDR 1000
- Xbox Ultimate előfizetések
- LG 65C3 - 65" OLED evo - 4K 120Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium - HDMI 2.1 - PS5 és Xbox!
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest