- iPhone topik
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Garmin Venu X1 - vékony, virtuóz, váltságíjas
- Mindenki Z Fold7-et akar
- Telekom mobilszolgáltatások
- Redmi Note 10S - egy a sok közül
- One mobilszolgáltatások
- Huawei Mate 10 Pro - mestersége az intelligencia
- Magisk
- Kirakatba tette a Google a Pixel 10-eket
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
HUTCHDB
nagyúr
válasz
Dare2Live #209375 üzenetére
Ezek új autók, friss plug in hybridek (FR Sport, iV) verziók.
A Lexus sima hybrid, nem ez a kategória.
Raadasul a Lexus is nagy értékvesztô auto, azért megnézném azt a 18 milliós autót 1-2 év múlva, higy mennyibe kerül.Kozben megneztem pl a Mondeokat hybridben, azok új ára mondjuk 3 éve 11-13 millió között volt, most egy 2019-es kb. 8 millió, vinagle, Full felszereltséggel.
Az az arkategoria, amirol korábban írtál, eleve ertektartobb, és az is volt sok sok évvel ezelőtt is.
Az alsó kategóriájú autókra ez alapjába véve jellemző most is és ezelőtt is. -
t72killer
titán
válasz
Dare2Live #209369 üzenetére
Fontországban lakom, itt idén év elejére valami 50% körül adtak többet a normális árnál. Pedig innen nem hordja el a románbolgár kereskedő az összes használt kocsit k-EU-ba. Hálistennek úgy tűnik, valamiféle tetőzés kezd kibontakozni naagyon lassan.
Bár a HUF zuhan mint a balta, még Mo.-on is el tudok képzelni valamiféle javulást, ha a növekedés felét visszaadná a piac, már az is viselhető lenne.
-
footy
addikt
válasz
Dare2Live #209280 üzenetére
Logout-on csinaltam egy bejegyzest minivan/egyteru temaban.
-
HUTCHDB
nagyúr
válasz
Dare2Live #209224 üzenetére
Ezzel azért vitatkoznék.
Hiaba van kínálat, ha nincs kereslet.
Itt az a kérdés, hogy van -e annyi vagy több kereslet, mint ahányat eladnak.
Jelenleg én nem nagyon látok olyan típust amiből ne lenne eladó.
Pl nézem a Touran-okat. Egyre több van eladó, mostmar szinte minden színben kapható, és minden motorral, pedig eléggé réteg auto.
Octaviabol és passatbol meg Dunát lehet rekeszteni annyi van.
Es én az utolsó kiadásokat nézem, vagyis a 4-5-6 éveseket.
Lehet van olyan típus amiből hiány van, de ilyen korábban is volt. -
Bdanyy
addikt
válasz
Dare2Live #209062 üzenetére
Tudom ez itt off és amúgy egyetértek, de 2009-ben nem a galaxy volt a csúcsmodell samsungnál, hanem az i8910 hd, több mint dupla annyiba is került. i8910hd a mobilarenan
-
tboldi
nagyúr
válasz
Dare2Live #209062 üzenetére
2018-ban vehettem volna egy új Civic 1.5T-t (~7M), de nem tettem, amit egyfelől bánok, mert nem tudom, hogy később megtehetem-e, másrészt örülök, mert 4 évesen már lassacskán gumizni kellene, amit abban a méretben most nem szívesen fizetnék ki. A 2006-os Jazz fenntartása azért barátibb a saját hülyeségeimmel együtt véve is (most épp gyári mélynyomóra vadászok).
-
válasz
Dare2Live #209032 üzenetére
Ha a hibrid-dízelre gondolsz, akkor azért nem, mert:
- jelenleg azt hiszem rev4-nél jár feszítő verziója és még mindig nem oldja meg a gondot, tehát amit beszerelnek a meghibásodás után, az idő valószínűleg újra rossz lesz.
- a szoftveres frissítés - kvázi nyomaték csökkentés - nem oldja meg a dolgot- egyébként sincs elég alkatrész, így nem hívják vissza őket tömegesen, csak ami nyűglődik, szétesik.Mondom ezt úgy, hogy mivel az elmúlt években nem volt gondunk a Kiaval, a flotta egy része most azokból áll. Az érintett dízel-hibrid változat 100-as nagyságrendben van jelen és stabilan 60 százalék feletti meghibásodása van, 10k-30k alatti km futással. Ha időben elkapják, leállítják, akkor csak vezérlés javítás, ha nem akkor motorcsere megy. Tömegesen.
-
ZolkoW
őstag
válasz
Dare2Live #207998 üzenetére
ez tényleg durva, ha jól olvasom a címsorban, 2015-ös... biztos valami időzítetten aktiválódó savval kezelték a gyárban a festék alatt... hát jól megnézném vétel előtt, az biztos. Aztán kezelni, ha talál az ember vállalható darabot. Gondolom aki 3 évesen eladja, azt nem nagyon zavarja. Kivéve hogy az értékét se mindegy, mennyire veszíti emiatt.
szerk: megvan a cikk
-
vzsryl
nagyúr
válasz
Dare2Live #207216 üzenetére
“10éves kor felett brutál kockázatos és drága”
Annyival olcsóbban meg lehet venni a sima szívóhoz képest, cserébe kevesebbet eszik. Ha ésszel vásárol az ember, akkor elvileg túl nagy meglepetés nem történhet. Pl. 1M-val olcsóbban megveszi, a pénzt félreteszi, és ha kell, akkor hozzányúl. Tudom-tudom, ez csak emberek 0.00001%-át érinti. -
-
ngaba
aktív tag
válasz
Dare2Live #206053 üzenetére
Spanyol autókat le lehet vhol kérdezni?
https://sede.dgt.gob.es/es/vehiculos/informe-de-vehiculo/
De azt hiszem, ehhez is kell valami ottani "ügyfélkapu" regisztráció (vagy eredeti rendszám). Nekem nem sikerült innen infót kinyerni anno. Ha tudod használni (pl. van spanyol ismerősöd), szólj, nekem is spanyol eredetű autóm van. -
válasz
Dare2Live #197945 üzenetére
Én a jobb zsebemben az órazsebben tartom a kulcsot, és ha úgy próbálom nyitni az ajtót bal kézzel, hogy teljesen el vagyok fordulva, van, hogy nem nyit mert már túl távolinak érzékeli. Passat B7.
Nekem egy dolog hiányzik, az Alltrack miatt ugye nincs láblógatós csomagtartónyitás, mert le van lemezelve az alja, ezt elfogadtam, de ha távirányítóról tudom nyitni, akkor zárni miért nem? Teli két kéz, szatyrok hónomalácsapva, kisujjamoon lóg még egy szatyor, de 2 ujjal még meg tudnám nyomni a távirányítón a csomagtérajtó gombot, de nem, fel kell nyúlni kézzel megnyomni az ajtózáró gombot az ajtó élén.
Vannak ezek a funkciók, hogy ablaklehúz, tetőablak becsuk, tükör behajt, ha így meg úgy tanítom fel meg hosszan nyomom a gombot, de hogy ezekhez miért nem lehet külön gombot tenni a távirányítóra, nem is értem. -
-
KoVee84
senior tag
válasz
Dare2Live #197729 üzenetére
Szerintem ezt a praktikusság vs "divatosság" dolgot túl gondoljátok és tök feleslegesen próbáljátok egymást meggyőzni. Akartam venni az asszonynak egy golf7 gte-t vagy kia nirot, mert modern, keveset fogyaszt, 2 gyerekkel pont még kényelmes városi autó mindkettő -> praktikus
Majd vettünk egy cx3-at, mert qwa jól néz ki -> divatos
Mondjuk azt, hogy impulzus vásárlás volt, de egy cseppet sem bántam meg, mert ugye kisebb, szűkösebb, jobban is ráz, többet is eszik, mint egy golf vagy egy niro, de ez tipikusan olyan autó, hogy mindig mosolyogva nézek vissza rá a parkolóban, eyecandy.
Mi végül a divatot helyeztük a praktikusság elé, de teljesen meg tudom azt is érteni, aki pont fordítva döntene hasonló helyzetben. Nem vagyunk egyformák és szerintem ez így van jól -
szabonagyur
félisten
válasz
Dare2Live #197717 üzenetére
Miért csak a divatra fogod ezt? Ha valakinek nincs szüksége arra, hogy egy házat magával vigyen, de egy picit emelt magasságra meg igen az csak divat? Vagy kényelmesebb bepakolni azt a pár dolgot/gyereket/magát egy SUV-ba és egy évben egyszer pakolná tele az autót az miért is gond?
Én meg pont a fordítottját látom sokszor, hogy megy a kombi/egyterű full üresen, de hát jó az ha van, egy évben egyszer, mert akkor is vinni kell mindent nehogy a gyerek 2 játékkal legyen a 20 helyett.
-
válasz
Dare2Live #197719 üzenetére
S-Max tudtommal nem szűnik meg, ráadásul most jött ki a hibrid verzió. Elvileg marad - nagy örömre. Bár kezdenek felnőni a gyerekek, valahogy jól érzem magam a kellemesen nagy térben, ugyanakkor alakra meg kicsit csinosabb a Galaxy-nál.
De ha mégsem folytatom az egyterűzést, akkor Subaru Impreza lesz... vagy MX-5 (Miata) -
válasz
Dare2Live #197717 üzenetére
Még azért van írmagja az egyterűeknek - a klasszikus egyterűekre gondolok, nem a kisáruszállítókból átalakított egyterűekre.
Igaz, zsugorodik a piaca, de még van.
Többször röppent fel az egyterűek halálhírét hozó cikk, de azér még egyelőre néhányan túlélik.
Persze ez változhat elég hamar.Sosem voltam divatkövető.
-
válasz
Dare2Live #197109 üzenetére
Ha te mondod... A városi legenda szerint rohadt megbízható a Suzuki. Volt/van a családban, elég tapasztalat van velük sok helyről, nem rossz, de nem is különösebben jók szerintem. És sok cucc nincs utángyártottan, amik nem olcsók (vagy fogyó eszköz, mint kábelköteg, ABS tömb, amik elég húzósak).
Járok kollégákkal be, akiknek Suzukijuk van. A 3 éves Vitara elmegy, olyan amilyen, enyni pénzt sztem nem ért sose, vannak benen meglepően archaikus dolgok. A vasaló Swiftnek zörög a beltere ezer helyen, olyan robosztus... szóval nem érzem annak. A Splasheket amikor próbáltam, a fele szintén zörgött (de a Swiftekre jobban jellemző). Az is, hogy ha előtted áll a pirosnál, mire elindul, már füstöl elég sok (ez részint az olajnak köszönhető, de ha a gépkönyv megengedi...). Motor nem rossz, ezt nagyon sok más autó is tudta. Váltó, tömítések, futómű semmi extra. Kalaptartó felemelése se fog elromlani, az biztos.
A baromi jól fogyasztás nagyjából igaz, mert könnyűek, nem rosszak a motorok. Mondjuk SX4ekre már annyira nem igaz, amúgy meg kisautó platform minden autójuk, tehát ne is egyenek sokat.
Akkor ülj be egy CMF-B Sanderoba előbb, de legalább olvass róla/nézz 1-2 videót
Nem tudom mennyi Suzukiban ültél ami viszonyításnak jó, (meg más korabeliekbe) meg mi a sajátod, mert elve igencsak eltérő ingerküszöbökkel rendelkezünk. Több haveromat nem zavarja hogy a 2000-es gyártású újonnan hasonló árszegmensbe célzott autóm sok dologban jobban kidolgozott volt mint egy új Vitara amit az elmúlt pár éveben vettek, nekik jó. Meg tudom érteni, S-Cross már szódával nekem is megteszi, és az újabb(!) Daciák is (a régebbieket szintén nem offoltam, ahogy az Auris Sports Tourer fl előtti verziója sem billentette be nálam a kéne bitet, csak fl után).vzsryl: Annyira kevés modernebb autó megbízható, de korrektek, főleg fl (2011) után. A Berlingo/Partner meg már megint bejáratott technikára jött ki.
Izlések és pofonok, volt EW motoros Picassom, ezredforduló után jó volt, de most inkább a szívó 'prince' amit vennék (mint kb az összes eruópai 1.8as, még a kilencvenes évek óta updatelgetett motorrol van szó).
Súly: 1430 egy 5008, egy zafira Bbevalottan1503kg.VVT cserés vezérléscserekor, mint magyarországon szinte mindenben, a vezérlés az cserés úgyis, ha autót veszek; és ennyi (itt kokszosodási probléma nincs). De van miből választani.
alázógyík: Ha már ez egy ajánló topik, akkor kicsit bővebben évjáratra/motorkódra tudnál mondani pár konkrétumot? Mert anélkül a hsz-nek nem sok értelme.
2014től egyébként a turbós is már élhető/TSi szintű (abból is az már a javított), csak sokan azt hiszik ugyanaz megy a minibe, bmw-be, meg PSA-ba.
-
Stylewars_kp
őstag
-
válasz
Dare2Live #188645 üzenetére
Nálunk hasonló volt pár csoportnál a helyzet - tipikusan 10+ éve itt dolgozó manager "eztcsakirodábanlehetmegoldani" csoport oszt kiderült hogy 90% fölötti hatékonysággal megy HO-ból is. Oszt most az van, hogy EU szinten a bérelt irodai kapacitás 25% vagy még több hányada megy vissza a feladónak.
-
Tin
veterán
válasz
Dare2Live #188449 üzenetére
Ja de ha elszakad a fűtőszál, ingyen javítják? Hiszen szolgáltatást fizetsz... Biztos átgondolt ez?
Lesz majd 300 km-es menetcsomag is 20 euróért? Utána meg vagy fizetsz vagy leáll a motor? Nyilván túlzok, de érted a lényeget. Ha szolgáltatást veszel, az ő felelősségük annak biztosítása...
-
tboldi
nagyúr
válasz
Dare2Live #188287 üzenetére
Nem mondom, hogy annyira kényelmes lenne, inkább azt, hogy éppen elég. A WagonR-ünknek szerintem rövidebbek az ülőlapjai, az már zavaró tud lenni már egy győri út után is.
Bizonyos szempontokból az újabb és újabb generációk egyre rosszabbak lettek, egyre több dolgon spóroltak, pl. a hátsó kerékdob csak a GD-ben van rendesen kiburkolva, a rákövetkező GE-nek már kevésbé, így hajlamos is a tanknyílásnál rohadni. A GK-nak meg marha rondán vannak hegesztve az ablakkeretei, arról nem is beszélve, hogy a hátsó ülések alja egyszerűen csak ki van lyukasztva, a GD-nek még jutott burkolat.
Ez az új GR egy fokkal minőségibbnek tűnik az elődjénél, majd a pozsonyi autószalonon megvizslatom közelebből. De a csomitartóért valóban kár, az is a GD-é volt a legjobb a 380 literrel, de még a rolós kalaptartó is sokkal mencibb. Igaz, kicsit macerásabb is.
Ráadásul még a teljesen sík padló is elveszett.Az biztos, hogy ha egyszer odajutok, hogy lecseréljem, akkor nem Jazzeket fogok nézegetni, bármennyire is szeretem a típust.
(#188288) szabonagyur: Pedig szeretném megérteni.
És alkalomadtán szívesen megmutatom élőben, hogy hogy férek el.(#188291) Tothgera30: A miénk M13A, G13BB-hez még nem volt szerencsém. Előbbi egész jól klattyan, csak az út rohadt hosszú.
3 (4) db Opelt vezettem eddig, az említett Merivát, 2 db G Astrát (nem Classic-ok, és azt hiszem, ugyanaz az 1.4 volt mindkettőben), illetve egy dízel Insigniát. Mindegyikben olyan "lötyinek" éreztem a váltót, de a Meriváét különösképp.
Persze, hogy kell olajcsere, nem is írtam olyat, hogy ne kéne. Hondáknál 120k km vagy 5 év az előírás. És a Suzukinál is tartjuk a gyári 45k-es periódust. -
válasz
Dare2Live #188230 üzenetére
Igen, jóval. 3 éves autókat nézegettük, akkor fél milla simán volt közöttük, és benzinmotorral alig találtunk.
#188231 peterkeT: Sok esetben látom hogy a nepperek próbálják rábeszélni a készleten lévő autókra (ami nagy részben diesel) a vevőjelölteket, bármilyen eltérő is a felhasználási szokás. A Mazda 6 minden generációja bejön nekem is, kár hogy a korrózió is legalább ennyire kedveli. Bár lehet találni szépen, de annak megkérik az árát.
#188103 Tothgera30: 970k-t mondott az eladó. Bár a felni nagyon bazári, de állapotilag gyárias. Ennyiért szerintem megér egy megtekintést, és egy 1016km-es utat.
-
parandroid
félisten
válasz
Dare2Live #188168 üzenetére
Nincs ám annak a mondatnak ott vége, ahol abbahagytad az idézetet.
kisza25: Nem személyeddel van problémám, bár jó sok mindent máshogy látunk, ahogy eddig figyelgettem, de ez nem gond. Most azon akadtam fel, hogy nekem tényleg nincs ilyen nő a környezetemben, pedig ennek kapcsán igen utánagondoltam. Trehány, mocsokban élő, maga körül mindenből disznóólat csináló férfiból annál több. Ezzel együtt ez nyilván nem nemi adottság, hanem tanult viselkedés, jó kérdés, miért így alakult. Mondjuk mi párommal mindketten kínosan rend- és tisztaságmániásak vagyunk, kicsit túlzottan is, sőt, ő nálam is jobban, mindketten vezetünk, de nem mondanám, hogy jobban, vagy rosszabbul, az tény, hogy teljesen máshogy. Az utóbbi 10 évben mindkettőnknek egy apró parkolási balesete volt, mindkettő után rövid időn belül javíttattam a sérülést. Nekem ez normális, de rokonok, ismerősök között is ezt látom.
Abban viszont egyetértek, hogy női tulaj nem előny, de nem kell átesni a túloldalra: önmagában nem is hátrány. Ne nézzük már le a nőket úgy általában. Ha valaki nem tud vezetni, az megintcsak nem nemi kérdés.
p
-
-
pècsimunkás
addikt
válasz
Dare2Live #188085 üzenetére
Az Aurisom Golf, Ceed, Civic, Octavia, stb kategória.
28000- 43000 jmf között fizettem az első 4 szervizért.
Rohadt jó áron voltak. Amíg ezek az árak vannak, nem térek vissza a garázs szerelőmhöz, hanem megyek továbbra is a márkaszervizbe. Így megy továbbra is a Toyota pecsét a szervizkönyvbe, és megy tovább az assistance.Szerk.: a kaposvári Toyotához hordom az autót. Nagyon nagy respektjük van. Pécs közelebb lenne, de a pécsiek is Kaposvárra viszik
-
-
Mauzes
addikt
válasz
Dare2Live #188010 üzenetére
Vidéket nem tudom, ez a Porsche Pest. Én is néztem egyet, de nekem még garis az autó.
Egyszer azt is kiszámoltattam, hogy mennyibe kerülne, ha mindent én viszek, de nincs jelentős különbség, mivel akkor másfélszeresére emelkedik a teljes munkadíj + van extra olajmegsemmisítési díj + el is vesztem a mobilitás garanciát. Jól ki van ez találva...
-
geckowize
őstag
válasz
Dare2Live #187919 üzenetére
Szia,
Ne haragudj, de nem teljesen világos, három autószerelőt hívtál fel? Csak az bizonytalanított el, hogy írod, hogy "bent is lehettem".
Egy kereskedésben lévő használt autóról lenne szó, ez a hirdetés.Az autoevolution.com szerint ennek a motorja a következő: 1.3L DUAL VVT-I 6MT (99 HP)
Viszont motorkódját nem írja, bár valószínűleg nem is releváns, mivel ez egy 2015-ös évjáratú autó, a 2014-2017 közötti generációból.(#187917)
molnarpeter: Autókereskedők belemennek abba, hogy elautózzunk a márkaszervizbe hogy ott bevizsgálják az autót (saját költségemre)?
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
Dare2Live #187657 üzenetére
Egyetértek veled teljesen. A 2008-as Passatunkban az EGR+DPF csere cca. 500k volt, szted hányan lépik meg ezt? Nincs rá hivatalos adat de tartok tőle, hogy erősen konvergál ez a szám a 0-hoz.
Meg mondjuk rendes, szabályos műszaki vizsga is kéne... Kezdjük ott, hogy ha ilyen esetben kb az autók fele kiesne a közútról.Amúgy pont most tiltották be az avarégetést országosan, szted a vidéki embereket hol fogja ezt érdekelni? Sajnos a fejekben kéne rendet rakni de az emberek többsége csak addig környezetvédő amíg nem kell lemondania a saját kényelméről és/vagy nem kerül neki túl sokba.
Tin: Azzal a sebesség korlátozással az a baj, hogy nem igazodik az átlagos autók váltóáttételezéséhez, így alacsonyabb fokozatban magasabb fordulaton kéne járatni az autót ami több károsanyag kibocsátással jár. Jó lenne ha ezekről nem egy olyan döntene aki nem hogy nem ért de még életében nem is vezetett autót.
-
kisza25
félisten
válasz
Dare2Live #187657 üzenetére
Nem pont az, de ez is valami:
Jövőre tilos lesz az avar égetés az egész országban -
Tin
veterán
válasz
Dare2Live #187657 üzenetére
Magyarorszagon, ahol a szavazat hatarozza meg a politikat, ez nyilvan nem tudna mukodni, de a magyarok nem terveznek-gyartanak (sajat) autot... foleg nem tartanak illetve tartatnak be semmit, nezd meg mekkora vihar lett a sebessegkorlatozas otletebol.
Mukodne a fenti dolog, ha az lenne a cel, hogy tenylegesen csokkenjen a (lokalis varosi) kibocsatas. Be kell vezetni, es betartatni.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
Dare2Live #187443 üzenetére
"Automatát szerettem volna", azért HSD. Meg mert nem 15 litert fogyaszt, szóval ha van valami nyűgje, legalább üzemanyagon visszajön, hagyományos automata és 10l/100km mellett jobban fáj, mikor néhány százas ráborul felújítás címén
Ampera meg villannyal megy úgy, mint az eddigi 1.8T, ha nem jobban is, villany nyomaték vicces dolog
-
Nerd
aktív tag
válasz
Dare2Live #187450 üzenetére
Egyelore ugy tunik, hogy nem fog valtozni. Pesten eddig sem hasznaltam, nekem mindenhova jo volt a BKV, illetve hazhoz szoktam rendelni nagyobb dolgokat. Hetvegi nagy bevasarlasra es videkre jarasra volt hasznalva, igy a kicsikocsiba nagyreszt autopalya kilometer lett beletekerve. Na ez a videkre jaras kezd lenullazodni, a hetvegi bevasarlast meg tudom oldani maskeppen. Viszont evente egyszer ketszer valoszinuleg kelleni fog a kocsi, csalad meg nincs a kornyeken szoval kolcson keres nem jatszik, ezert nehez dontes, de pl. most 4 hete all a kocsi, vagyis kb csak rohasztom benne a benzint (kb 6 hete tankoltam premiumot, 3/4-n van a tank)
lehet ki kellene adnom berlesre
-
-
-
Somatom
veterán
válasz
Dare2Live #187278 üzenetére
Ne hülyéskedj! Ha egy roki helyen, roki igazolással a szélvédőn parkol egy autó, akkor elsétál mellette a rendőr, mert szabályos. Ha én pakolok ennek az autónak a csomijába, akkor meg elvisz a rendőr? Ez a story nem kerek. A példa is érdekes. A rendőrök is rájöttek, hogy gáz van az eljárásukkal, ezért ijesztettek rá a manusra. Én sokkal kevésbé vagyok ijedős. Ha már úgyis rabosítanak, akkor bekockáztatok némi befektetést és nosza nyomozó úr, vigyük végig ezt az ügyet! Rokkantnyugdíjas tanu, vagy visító, nyomorék gyerek a tárgyaláson? Tuti nyerő és a média is zabálná.
-
válasz
Dare2Live #187278 üzenetére
Na ezt nem birom hova tenni hogy fel se hivhatsz senkit. Mert miért? Miért veszik el a telefont a rabositott személytöl? Lelő vele? Szétunnám az agyam net nélkül 1 óra után.
Nem tudok olyan szituációt elképzelni, hogy valaki kényszerintézkedés foganasítana ellenem ok nélkül és ne üvöltsem folyamatosan hogy az egyik gyereke holttestével fogom agyonverni a másikat.
Sokszor mondják hogy nem tehet róla a rendőr, parancsot teljesit. De arrol tehet hogy ilyen szakmát választott! -
nesa
veterán
válasz
Dare2Live #187185 üzenetére
Egyterűből még a régi van + a volvo , nem olyan egyszerű megfelelő autót venni, lehet nyáron eladom a volvot is, nincs semmi gond vele patent nagyon, de még praktikusabb lenne V50 helyet V70, meg van egy régi bekattanásom az amerikai Diesel kombi fele is, sajnos ezekből nincs túl nagy választék, pláne az 5.7 V8 diesel ritka, egy ilyen tetszene csak nem ennyire vacak állapotba, imádom ezeknek a v8 dízeleknek a hangját, csak kombi legyen.
-
parandroid
félisten
válasz
Dare2Live #186878 üzenetére
Értelek, és egyetértek, nincs itt semmi vita. Szerintem
sem jó irányba megyünk, csak mondom, hogy mi van mögötte.Anno a szívó 1,6 astrával 7 liter alatt jártam, a mazda5 nem állt meg 8,5 alatt, a mazda6-ról sokat nem tudok még nyilatkozni, de sokkal kevesebb ez sem lesz. Eközben a kisautónak vett mini is benyakal alsó hangon 6 litert, de városban, ahol a legtöbbet megy, inkább hetet. Ja, amúgy downsizing van, turbót minden fűnyíróra!
Mindeközben minden második eladott autó suv, azt meg senki ne magyarázza el nekem, hogy a turbódizel x1 városban elmegy 6 liter alatt. Vagy akár az sx4, vagy egy Kaskáj, vagy bármelyik kategóriatárs. De felhozhatnám a hibrid Q7-et, na az mekkora ötlet már...
A szép új jövőben meg megnézném a német elektromos hálózatot, amikor este egyszerre rádugnak 50 millió elektromos autót - illetve amennyinek van garázsa, vagy talált töltőoszlopos parkolóhelyet.
Szóval van baj elég, de gyarló vagyok, amikor beülök a szépen felextrázott új autóba, akkor nem akarnék sem kisebbet, sem gyengébbet, pláne nem fapadosabbat.
Szóval próbálok valami nem a legdurvább vonalon haladni, de fizetek, meg elnézem, ahogy pusztulnak a kisteknősök. De ez akármeddig nem tartható.
Németek egyébként igen pedzegetik már egy ideje az ingyenes nagyvárosi tömegközlekedést, az egy roppant érdekes kísérleti projekt lesz.
p -
Qru
MODERÁTOR
válasz
Dare2Live #186869 üzenetére
Az a durva hogy így is k. öreg az autóparkunk átlagéletkora és ezek alapján ez még tovább fog zuhanni...
Én is gondolkoztam, hogy vmi modernebbre váltok de ilyen árak mellett biztos, hogy nem. Pedig nincs nagy igényem, egy manuális 1.4T Vitara GL+ 4WD nekem bőven elég lenne...
-
parandroid
félisten
válasz
Dare2Live #186869 üzenetére
A hibrid/elektromos most anyagilag semmiképpen nem éri meg. Pont az az időszak van, amikor a technológia már alakulna, de csak a legelvetemültebbek váltanak rá, és inkább elvből, mint anyagi megfontolásból. Persze helyi szolgáltatóknak, taxisoknak, idősápolóknak, futároknak lassan már majd megéri, de ott is inkább a zöld imázs miatt tolják.
Nem vagyok én sem meggyőződve arról, hogy ez a helyes irány, de valamerre muszáj volt már lépni. Ahogy egyre több lesz, úgy lesz majd egyre elérhetőbb, gazdaságosabb. Egyszerűbb biztos nem lesz, mutass egyetlen területet ipari, technológiai vonatkozásban, ahol egyértelműen az olcsóbb, egyszerűbb irányba mozdultak el. Nincs ilyen. Minden egyre bonyolultabb, nehezebben javítható, ugyanakkor egyre könnyebben beszerezhető: számítógép, telefon, háztartási gépek, szerszámok, de akár ipari termelőeszközök, vagy repülőgépek, mindegy, egyre bonyolultabbak, egyre drágábbak, mégis egyre jobban elterjednek.p
-
parandroid
félisten
válasz
Dare2Live #186848 üzenetére
De ez hibrid, nem? Vagy én maradtam le valahol? Vagy a korábbi is az volt? 5,5-ért kétlem. Az 5,5 - 5,8 közötti difi meg még óvatosan is alkalmazza az árfolyamromlást. Amúgy sem szabad elfelejteni, hogy Mo-n 27% az áfa, míg németeknél speciel 19, bár ez már jó ideje ennyi. És akkor a regisztrációs adóról, meg egyéb sarcokról nem is beszéltünk.
p
-
válasz
Dare2Live #186808 üzenetére
Az a vicces, hogy 2 éve ezt linkeli mindenki mindenhová...hogy még mindig rohad a mazda...
Nézzük már meg a többit? De forduljunk meg... szerintem nem minden Yaris olyan mint a tied...
Szerintem bármely típusból lehet olyat előrántani, hogy valahogy nem sikerült olyan jól aznap a gyártásnak. -
Gaben92
őstag
válasz
Dare2Live #186275 üzenetére
Tampere - Helsinki útvonalat járom elég sűrűn és mindig ugyanonnan indulok és ugyanott állok meg szóval kis túlzással méterre pontosan ugyanannyit megyek (376km). Indulás előtt tankolok kattanásig, majd hazaérkezéskor szintén ugyanazon a kúton. 90% pálya fele-fele arányban 100 és 120km korláttal, maradék 5% város 50, és 5% elkerülő 70-80km/h.
Mikor megvettem az autót még Neste Oil Futura 95 E10-et tankoltam és két tankolás között 5,6L/100km volt a fogyasztásom mindig. Mikor átálltam Futura 98 E5-re ugyanezt az utat lehoztam 4,9L/100km-ből.
Tampere - Rauma nagyon kevés pálya, szinte végig országút 80-100km/h között ugyanezekkel a feltételekkel 5,3 vs 4,6L/100km.
Szóval ahogy az öreg Pete mondaná: Kib.szott mérésre alapozom
De hasonló tapasztalatokat olvastam másoktól is 2ZR-FXE motorral. Autó (pontosabban motor) függő amúgy, melyik mennyire érzékeny a biokomponensre.
-
AMD Power
titán
válasz
Dare2Live #186115 üzenetére
Jah ára az nem sok van. Szerintem nem ér 250e Ft többet. Szóval nem egy összeg.
Amúgy az Astra szinte semmibe nem kerül. Minden hónapban rakok el pénzt szervizre. A félre rakott pénz már bőven 6 jegyű. Úgy,hogy mindent amit ki kell cserélni rajta azt kicserélem.Én már márkától függetlenül semmilyen olyan autót nem akarok ami hajlamos a rozsdásodásra.
Dare2Live Köszönöm szépen a tippeket!
-
Új hozzászólás Aktív témák
- ÚJ AXIS M1114 hálózati kamera Kompakt és adaptív HDTV Onvif
- Rohnson R-9450 Steril Air UVC+ION légtisztító eladó JÓVAL ÁRON ALUL! Bolti ára kb 72ezer Ft!
- Ezviz C6N beltéri kamera, 1080p, éjszakai látás 10m, motoros pásztázás 360 , mozgás érzékelés
- Xiaomi Mi Robot Vacuum-Mop 2 Pro újszerű, nagyon keveset ment
- EZVIZ 4K biztonsági kamera, 10400mAh akkumulátor, vezeték nélküli, napelemes 1,4W, Wi-Fi 6
- Apple iPhone 13 Mini / 128GB / Gyárifüggetlen / 12Hó Garancia / 84% akku
- Xiaomi Redmi Note 13 Pro 5G 256GB 1 év Garanciával
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy S21/Samsung Galaxy S21+/Samsung Galaxy S21 Ultra
- Eladó karcmentes Apple iPhone 12 128GB / 12 hó jótállással
- GÉMER! Dell G15 5520 i7-12700H 14magos! RTX 3060 3070 szint! 32GB RAM 1000GB SSD FHD 120Hz Gar. 2026
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest