Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
inf3rno
nagyúr
Ismerős 2m körül vett használt elektromost, olyan 120km-es hatótávval. Újan 8m, de már nem emlékszem melyik volt. Szomszéd városba megy vele vásárolni ilyen 40km-eket oda-vissza. Azt mondja nagyon sok visszajön, annyival olcsóbb árammal, mint benzinnel, és a parkolás is ingyen van, de nem tudom, hogy visszahozza e a különbözetet egy használt benzineshez képest. Neki mindenesetre bevált második autónak, hosszú távra nyilván nem ezt használja. Szerviz költsége is jóval kevesebb, mint egy robbanó motorosnak. Egyedül az aksival lehet gond, de azt mondják, hogy talán 20%-ot veszít a kapacitásából sok százezer km után.
-
inf3rno
nagyúr
Nem, de leléphet külföldre, vagy átköltözhet az ország másik végébe, ismeretlen helyre, stb. Autókereskedéseket meg nem szoktak összepakolni, aztán odébb vinni olyan sűrűn.
Amúgy ha magánszemélytől vesztek (vagy annak adtok el), akkor mennyire jellemző, hogy elviszik előtte szervizbe a kocsit átvizsgálásra? Mennyi egy ilyen költsége?
-
Bdanyy
addikt
Plugin lenne az igazi
Csak félek idővel elvesztik a zöld rendszámot, akkor már nem érné meg. Teljesen elektromost meg valós 200km alatt nem szeretnék venni, amíg nincsen bőven villámtöltő a pályák mentén. Télen mentünk e-golffal párszor, sokszor nem működtek a töltők a külvárosban, vagy egész éjjel rajta hagyták az autót.
-
inf3rno
nagyúr
Én tuti az egész generált kérném, nem csak a felét. A kereskedéseket azért egyszerűbb utolérni, mint a magánszemélyeket, ha odáig fajulna a dolog, hogy perelni kell. Egyedül akkor van gond, ha jogutód nélkül megszűnnek, mint az AAA állítólag. Ahogy nézem a fogyasztóvédelem csak annyit ellenőriz náluk, hogy nem e számláznak túl, van e vásárlók könyve, stb. De a fele mindegyiknél megbukik.
-
Bdanyy
addikt
Az első 4.5 évben semmi nagyobb nem jött elő. Aztán indult be, pár havonta valami húzósabb. Csak most, hogy ennyit ráköltöttem, én is úgy vagyok vele, hogy ezt le kéne autózni. Legtöbb évben valóban csak 3-4000 körül mentem (de ez időben rengeteg spórolást jelentett tömegközlekedéshez képest), az idei évem rekord, hogy kb 6500 már belement. Ami tök nagy előrelépés lenne, az a zöld rendszám, mert parkolásra is szép összegek tudnak elmenni (ha mindig csak egy helyre kéne menni, akkor garázs megoldás lenne).
Gondoltam én is az újabb octaviara, de abból főleg a 2013 utániak tetszenek. Vezettem is már, sokkal nagyobb a hely az MK1-hez képest bennük elől. -
inf3rno
nagyúr
Okés. "Magánszemély tulajdonos esetén elfelejthetjük a fogyasztóvédelmet, (nem kereskedő) céges tulajdonos esetén pedig nagy baj lehet belőle, ha a cég felszámolás, végrehajtás alatt áll." Akkor csak fogyasztóvédelem nincs hozzá. [link] Nem mintha sokat érne, mert legtöbbször csak elhajtanak békéltető testülethez és csak tömeges esetekben vagy szolgáltatóknál van némi esély, hogy büntetnek.
-
inf3rno
nagyúr
Ja közben utánanéztem. Szóval az a lényeg, hogy kereskedőtől kell venni úgy, hogy a kereskedő nevén kell, hogy legyen. Magánszemélynél nem lehet visszavinni, kereskedőnél viszont van 1 év szavatosság, és abból fél évig neki kell bizonyítani, hogy nem volt meg a hiba a vételkor. Szóval minden esetben érdemes rákérdezni, hogy a kereskedő nevén van e a kocsi, nem pedig valami cégnek vagy magánszemélynek a nevén. Ezen kívül érdemes megnézni, hogy a kereskedés milyen értékeléseket kapott. már ha kapott.
Ha innen nézem annyira nagyon nem is kell érteni hozzá, mert elviszem egy szervizbe vagy a vásárlás előtt vagy közvetlenül utána, és maximum a vizsgálat díját, esetleg az átíratást bukom, de mégsem milliós összegeket. Gondolom azzal szoktak trükközni a kereskedők még, hogy ráírják a szerződésre az összes létező hibát, úgyhogy el kell olvasni, hogy mit írok alá. Nem is tűnik így már akkora parának ez a használt autó vétel.
-
Bdanyy
addikt
Én ott tartok, hogy többet költöttem a kocsira 6 év alatt, mint amennyiért vettem (1m volt 14 évesen, octavia). Mivel keveset megyek, kilométerre lebontva nem valami szép számok jönnének ki, de a rozsdát, vezérlést, gumikat stb az évek érdeklik, nem a megtett km. Tudnék még locsolni rá, fel kéne újítani a kopott illetve néhol mostanra elszakadt bőrt egyebek mellett.
Mióta a fék miatt trélert kellett hívnom, azóta bennem van, hogy ideje lenne cserélni, csak fél évtized alatt megyek annyit mint más egy év alatt. Utóbbi időben ráadásul váltakozva bp (igaz legtöbbször legalább 10kmre) plusz autópálya, méretben ez is kicsi (főleg ha le kell hajtani a hátsó üléseket, annyira előre kell húznom a vezetőülést, hogy fél óra után megfájdul a lábam), szóval a fiatal olcsón fenntartható kisautó nem járható alternatíva, mert egyszerűen nem férek bele, vagy amit vinnék.
Szóval nem tudom, hogy járnék a legjobban. -
dj79
senior tag
Ahogy Te is írtad, 500ból lehet venni autót. A fenntartás más kérdés, én ezt már évek óta nem merem írni.
A megane 2 kombi is egy kifejezetten szép állapotú, végigszervizelt, de tizenéves autó volt.
Vásárlás után vezérlés, gumizás, olajcsere. A nálunk levő egy év alatt kellett bele 4 trafó, 2 hátsó rugó, kézifékbovden, volt egy kábelszakadás a csomagtérajtónál, szívósor-tömítés csere, utastéri fűtőmotor meghalt (azt mondjuk én cseréltem ki), fojtószelep, kormányszalag-szakadás és persze az egyik kártya behalt. 15 hónap alatt kb 350 ment rá. Ugyanannyiért tudtam eladni, mint amennyiért vettem, ráadásul egy környékbeli srác vette meg (egy vásárlónk). Nála azóta meghalt az akksi, a bal első elektromos ablakemelő, a jobb első fényszóró magasságállító motorja és a kuplung a végét járja. Gyakorlatilag 700e volt az autó, de a harmadik évre mindennel együtt még egyszer elkéri a vételárát.A megane 1 ilyen szinten sokkal költséghatékonyabban üzemeltethető autó volt, az háromszázat kért el 3 év alatt.
-
dj79
senior tag
5-6 kilóból is lehet venni autót, csak akkor nem érdemes válogatni szín, ajtók száma és egyebek alapján....
Én is nézek néha, hogy a kékgalléros munkavállalók némelyike olyan kategóriás autóval mászkál, hogy egy szett tisztességes gumi a fizetésének nagyrészét elvinné.... aztán egyre kevesebb jut karbantartásra, eladja és így jutunk el a 2-3 milliós prémiumhoz, amivel valaki orbitálisan nagyot fog szopni. -
parandroid
félisten
És így lesz az 500k-s autóból egymilliós. Ha új gumit is veszel rá, meg tele is tankolod, akkor 1,2. És nem vagyok benne biztos, hogy ebben az átírás (regadó, eredetiségvizsga, műszaki) is benne volt. Ha pedig el akarod adni, akkor a piacon ér 400k-t.
Ne érts félre, teljesen egyetértek veled, csak ezt sokan hajlamosak elfelejteni. Aztán jönnek a fittipaldik szemben az én sávomban a csattogó, zörgő, alig fékezett ronccsal, négy különböző mintázatú gumin. De nagyságrendileg ütni az is pont akkorát üt, mint egy rendes autó.
p
-
Taci
addikt
Köszönöm, hogy leírtátok ezeket!
Egyébként nem a fogyasztásától "tartok", hanem az időtállóságától. Ekkora kasznihoz "kicsinek tűnik" az 1.4, ami oké, hogy az "elején" szépen megy, de olyannak tűnik, mintha vékony lábbal kellene egy hatalmas testet cipelni; az elején még megyeget, de aztán végleg elfárad. (De én még old school vagyok, nagy kasznihoz nagy motor.
) Erre értettem csak amit írtam. De tapasztalatom nincs vele, szóval köszi, ha megosztjátok velem.
-
parandroid
félisten
Jaj, az idióta proxis lámpák. Hajnali fél négykor megyek dolgozni, és van két-három lámpa, ahol meg kell állni, és megvárni, amíg zöldre vált. A másik kedvencem az, amikor megvan a kör, hogy melyik lámpa melyik után vált, melyik kanyarodó kapja az egyenesen menők elején, melyik a végén a zöldet, de ha éppen nem áll ott senki, akkor kihagyja a fázist, hogy a többit ne tartsa fel. Így aztán rágurulni kb lehetetlen a lámpára, pedig tudom, hogy mikor váltana, mert látom a keresztben menőkét. Nem, oda kell menni, és meg kell állni. Ennek a variációja az egyik kedvenc T-kereszteződésem, ahol a becsatlakozó út proxis, alapból a főút mindig zöld (amúgy 60-as tábla). Hajnali fél négykor 200-300 m-ről már látom, hogy áll valaki a kereszteződésben oldalról, akkor már tuti, hogy meg kell állni. Állunk egy kicsit mind a ketten, aztán a bejövő mehet, és én állok még kicsit, mert itt persze nincs olyan, hogy látja, mennyi autó jön, és annyi időre zöld, hogy pont átérjenek. Bezzeg másik lámpánál, amikor messziről látom, hogy az én irányomnak pont zöldet csinál valaki, akkor nyugodtan fékezhetek, mert tudom, hogy ez a zöld pontosan 3 mp-ig fog tartani. Annyi lenne a megoldás amúgy, hogy éjszakára ki lehetne kapcsolni ezeket a lámpákat. Az az óránként 5 autó, ami arra jár, valószínűleg megoldaná a kereszteződést egyedül is, egy csomót lehetne vele spórolni áramból, meg üzemanyagból is.
p
-
macilaci78
nagyúr
Ez élhetőnek tűnik és van belőle megfelelő méretű raktérrel rendelkező is. Nettó 40k €-tól indul az ár, így a pályázati értékhatár fölött van, de olcsóbb az eCrafeternél. Viszont az összes teherautónk dobozos, nem platós, nem tudom, mennyiretetszene a platós kivitel.
molnarpeter: a külföldi beszerzés nem gond. Az eVito megér egy misét, de szerintem a raktár nem elég hosszú. A többi inkább játékautó, kicsi a raktár, hiába lenne meg a teherbírása.
-
ebben csak annyi a hiba, hogy simán benne van, hogy az eladó sincs tisztában a hibákkal, akkor hiába lessük az ő reakcióját. pl a saját esetem: gondolkodtam, hogy eladom a kocsit, szerintem a legtöbb dolog rendben volt vele, fogalmam sem volt mit kellene rajta cserélni. aztán úgy döntöttem, hogy használom még inkább, és egy olajcsere + cserélni való futómű alkatészekre ráköltöttem majdnem 200k-t, egy jó esetben 1.2-t érő autónál.
-
bucihost
senior tag
Sziasztok!
Nem találtam infót róla, hátha Ti tudtok segíteni. Holnap megyek megnézni egy kocsit. Képek alapján patika, de majd kiderül. Ha úgy alakul el is hoznám.
Az autó magyar rendszámos, forgalaomban van viszont a tulaj külföldi. Azt nem tudom, hogy magyar állampolgár e, valamint hogy az ő vagy a felesége nevén van konkrétan a kocsi (a felesége magyar). Ezeket ma még letisztázom.Ha esetleg a srác nevén van, és nem magyar állampolgár akkor van e bármi hátulütője a dolgnak? Vagy minden ugyanúgy megy, mint magyar állampolgár esetében?
-
Somatom
veterán
Ez a tanult szakmám. Még vizsgálat nélkül is meg lehet venni egy autót, ha hiteles a story. Pl.ha a tulaj a szomszéd, tőlem bérelte a garázst amióta megvette az autót és a 2012 -es autó órája 16500Km -t mutat. De, az ilyen igaz story sajnos ritka, mint a fehér halló. Sajnos, ez a story is túl szép volt. Az özvegy nem adja el, hanem a rokonok kapják meg az autót.
Értem én, hogy próbálod megúszni a szervízes hercehurca kényelmetlenségét. Meg is lehet, csak annak ára van. Nagyobb az alku, vagy tovább kell várnod a madarat. -
Mauzes
addikt
-
Somatom
veterán
Én csak azt mondom, hogy egy udvar közepén egy szerelő sem tud pontos hibafeltárást végezni. Szóval, az kevés, hogy "hozzon szerelőt".
Illetve, akkor bekalkulálom az alkuba, hogy esetleg azokat az elemeket is javítani kell. Akkor jön a ki fizesse a lutrit című fejezet és a mennyit engedsz a feléből kérdés. -
hobizoli
nagyúr
de ezek akkor sem uj dolgok
EGR a '90-s evekben is volt mar, turbo szinten...sot
meg benzines DI motorok is voltak mar akkoris szivoban
mostanra mi rottyant meg annyira, hogy ezek nem birnak ki ertelmes km futast GTK-s javitasi igeny nelkul es uj koruktol egy szopashegyek lettek?
mikozben 10x precizebb vezerlok vannak, mint 20+ eve -
Dare2Live
félisten
"Én azzal kezdeném, hogy település határon belül csak bizonyos % elektromos üzem játszhat, és ezt növelnék évről évre. A kocsi naplózza, ha ellenőrzés van, rendőr lekérdezheti, és ha ott a 3 literes PHEV-d de cseszel feltölteni, repül a bünti."
Először talán a ledugózott DPFet meg a szemétégetést kéne visszaszorítani ha a levegőminőségen akarunk javítani és nem azon pörögni, hogy az euro 6D se jó már nekünk...
-
kisza25
félisten
A 30 ekm olajcsere is az miatt van (részben)
Én csak azt mondtam, hogy a mai autóknál 5-10 éves korában hozzá kell nyúlni, ha már eleve 3- 4 évesen 150-200ekm van bennük. Én nem mondtam, higy bontó, vagy kuka, csak, hogy siman benne van, hogy hozzá kell nyúlni. Bonyolultak az euro 6d temp és 6d motorok, hogy tudják tartani a normát és nincs idejük kiforrni, mert folyamatosan szigorítanak.
Egyszer csináltatnék egy statisztikát, hogy a cserélt motorokkal együtt, vajon jobban jön-e ki a szennyezés...
szabonagyur: ez ebben a formában nem igaz, mert pl egy prince motor is egész sokáig elvan, ha minden 10 ekm megkapja az olajcserét és az egy szar motor.
Mindegy is, én cserélgetem ahogy eddig, ti meg tartsátok a gyári előírást, mert jól van az úgy
Isten látja lelkem, én szóltam -
-
-
Somatom
veterán
A Ceed mellett az szól, hogy látókörömben van, nincs benne humbuk és persze az a 16 ezer Km. Nagyon ritka az a bokorfajta, amiben ilyen terem. Máskülönben eszem ágában sem lenne ilyet venni.
Volt már kétautós felállásom (Honda Prelude, Toyota 4Runner), de nem szeretnék még egyszer.Miért teszitek ezeket OFF -ba? Sztem a leghasznosabb eszmecserék autóvásárláshoz.
-
parandroid
félisten
Azért a felfelé pakolás praktikus, amikor a 2 gyerek mellett az összes csomagnak, meg még a 2 kutyának is el kell férnie, de azért mégis valami kényelmeset szeretnék. A Mazda 5-ben nekem a tolóajtó mellett pont az tetszett, hogy hátul nem 3 gyerekméretű kényszerülőhely, hanem 2 rendes fotel van. Cserébe nagyon nem 5 (7) személyes volt, hanem csak 4 (6). A másik persze az, hogy csak magasabb volt egy kombinál, hosszabb nem, ha a +2 ülést kinyitottad, megszűnt a csomagtartó. Az igazi akkor lett volna, ha a 2-3. üléssor ki-be szerelhető házilag. A tolóajtó meg kisebb gyerekekkel egy fantasztikus dolog.
Fogyasztása pályán amúgy 130-140-ig nem is volt vészes, cserébe dinamikus az nem volt. Az 1,8 szívó pályán 7 liter körül kért 100-on, sokat városozva 8,5 körül jártunk vele, a legjobban a vidéki magyar utakat szerette az 50/90-es tempóval, dugók nélkül, ott 6 körül volt mindig a fogyasztás.
p -
Somatom
veterán
Hmmm... Ezt kifejtenéd? Mi ezekkel a probléma? Billegnek szélben? Nálunk minden sofőr Magyar, hárman, négyen szoktunk együtt utazni. Többször utaztam pl. Ford Galaxy -val és nem volt vele semmi gond. Nem szeretnék több autót tartani. Budapesti vagyok és itt egy furgon túl nagy lenne. Az egyterű még határeset. Viszont, egy kombiba max. hárman férünk el, mert nagyon sok a csomagunk (főleg kifelé vagyunk plafonig rakva). Egy Grand Espace -ben a hátsó üléssor nélkül elférnénk négyen, ami az utiköltség miatt lenne praktikus.
-
rbalint88
addikt
En is csipem a golf7-et, azt is tudom, hogy a kis tsi-k tudnak nagyon jol fogyasztani. De teny az is, hogy ahol ki tudja segiteni a villanymotor, sot meg onalloan is tud hajtani, oda nem az a legjobb megoldas.
zolee3000: a HSD rendszer tok jo, az atkonson ciklusu sima szivomotorral hibatlan, csak ott tul kicsi akkut raktak a plugin priusba. De most jott ki a plugin rav4, sz sherintem az idealis valasztas az egy autos modellbe. Varosban nincs lokalis emisszio, palyara meg ott a 2.5-os motor, aminek be tud segiteni a villany, hibatlan koncepcio, es nincs turbo, magas nyomasu uzemanyagrendszer, dsg. Dizel plugin nem nagyon van, a volvo is atallt a benzinesekre. Pedig a v60d6 tok jo kombo, van normalis villanyos hatotav es kintre ott az erejehez kepest keveset fogyaszto dizel.
prsq: ha csak ritkan hasznalod, akkor valoban felesleges a hibrid, sot igazabol akkor mindegy az is, hogy benzin vagy dizel, ha valami modern turbos csodarol van szo. CitigoE egy csoda lenne, ha lehetne kapni, csak ugye kvotaauto, 20ezernel egy darabbal se gyartanak tobbet, pedig szerintem evi 50k db korul el tudnanak adni tartosan, csak ugye ez bukoba megy nekik. Sztem varosi autonak tokeletes.
-
rbalint88
addikt
"Pedig a PHEV jó dolog. De most egy Golf GTE gyakorlatilag egy benzines turbós Golf további elromolható dolgokkal. Nem azt mondom hogy ez rossz, csak ugye a felár..."
ez nagy igazság sajnos. Volvo D6 és T8 is ilyesmi sajnos. plugin Toyota jó lenne, az eleve a HSD rendszerre épül, csak sajnos annak a plug-in részét nem csinálták meg elég jól
egyébként TSI+DSG résztől még mindig jobban fáznék, mint a D5+automatától, ha megfelelően vannak használva. bár ahogy mi használjuk, igazából arra a full villany is bőven elég az év 350 napján. sőt, igazából a PHEV villany hatótávja is elég 300-on, a maradék 65-ön meg legalább ketyeg kicsit a belsőégésű hogy ne rohadjon bele.
-
vzsryl
nagyúr
Valóban nagy hülyeség volt, hogy kimondta a carvertical nevét, szóval emiatt lehet megüti a bokáját.
Pistáékat semmiképp sem tartom autótesztelős majomnak, és semmit sem leplezett le, mivel ezt mindenki sejthette.
Szerintem a carverticalos támogatás is csak aprópénz nekik, mivel a speedzone-nál dolgozók összes költségtérítése inkább 8 számjegyű, és akkor a nagyobb költségekről még nem is esett szó. Ha látni szeretné a sok, őket követő ember a jobbnál-jobb tartalmakat, akkor egyértelmű, hogy minden alamizsnára szükségük van. Ők is pénzből élnek, mint te vagy én, sőt még családja is van sokuknak, akiket el kell tartaniuk. -
Gabesz87
veterán
Bocs a hülye kérdésért, de a B1 micsoda?
Jobb 1-en, meg hátul úgysem sűrűn utazom. Lényeg, hogy a feleségem elférjen, ill hátul a gyerekülésben a fiam lába, ill majd ha lesz még egy gyerek, akkor a hordozó is. Emlékszem a Megane-ban is eléggé előre kellett húzni az anyósülést, hogy a hordozó beférjen mögé. Gyári navi nem érdekel, tök jó, hogy van a Megane-ban is, de Android Autot (Waze) használom (csak kb. 3 évet kellett várnom, hogy működjön- legutóbbi szoftverfrissítés+fejlesztői beállításokban való aktiválás tette lehetővé, annak ellenére, hogy kezdetektől azt mondták, ebben a korai változatban még nem támogatja a hardver az AA-t).
Igen, az árlistában ott van az AA/CarPlay.
-
Gabesz87
veterán
Hát igen, az az odab..ott valami tény hogy nem túl szép
Formára nagyon tetszik, de egy Comfort felszereltségű, Tech csomaggal, 8,75M a katalógusárak szerint. Persze kérdés, hogy ebből mennyit engednek, milyen akciók, kedvezmények vannak. Nem vagyok az a nagyon száguldozós fajta amúgy sem, pályán is tempomatot 138-140-re állítom.
-
aero.
veterán
-
Ádám16
addikt
Jól írod, általában. Egy T25 Avensis bele sokkal jobban bejön (főleg bézsben), mint egy kortárs Mondié/Passaté/Golfé. Jók az anyagok, nem öregszik a beltér. Néha eltalálta a Toyota/Mazda a dolgokat. Mára pedig egy Mazda beltere simán pariban van egy némettel, szerintem.
Az új Corolla (kombi) nekem nagyon bejön, de az a ganyé odavágott tablet középen nálam teljesen elcseszi az összhatást. -
w333
félisten
Mert nincs ilyen japán autó azok drágábbak ...
Ez mindig így van de tényleg.
Szerk.
Különben lehet eddig nekem volt mindig szerencsém a magánszemélyekkel de az emúlt napok során arra jöttem rá hogy kereskedőtől nagyobb esélyel jobbat kapsz, mert nyílván ha sz*r akkor nem hozza be kintről mert rajtamard és bukik rajta !
Magánszemély friss rendszám : azért adja mert vagy nem jó, vagy kereskedik vele !
Magéánszemély 2-3 éves rendszám : "N" vagy "P" a 3 évig használta 1 Ft -t nem költött rá ez időalatt lerúgta így eladja mert már költeni kell rá ... sok ilyenbe szaladtam bele !
Vasárnap Vásárosnamény és Nyíregyházán voltam, ott hagytam mind 2 autót !
Szóval nem gáz, nézek még több autót ami útba esik, de hátha jó lesz
-
kisza25
félisten
Nekem az első évem 57eFt-ba került, ebben benne van kettő olajcsere, kettő olajszűrő és egy légszűrő, egy pollenszűrő, éves átvizsgálás, idén ingyenes lesz a szerviz olaj, olajszűrő, légszűrő, pollenszűrő, gyertyák (easy care-al vettem)
Csak tankolnom kell és 40+20 eFt a casco+kötelező, ennél olcsóbban nem igazán lehet autót üzemeltetni. -
footy
addikt
Nekem az az erzesem hogy az EUs kepviseloket mar kilora megvettek a kinai lobbistak, mert epeszu ember nem ilyen/nem ezeket a lepeseket teszi a klimaproblema megoldasara.
Eroltetik az elektromos autozast, ami csak varosban lenne alternativaja a fosszilisnak mert gyer a hatotav, viszont ha ezen tullepunk, akkor is draga es az energiamerlege sokkal szarabb mint belsoegesunek.
Az osszeeskuves elmelemben pedig azert a kinaiak a "gonoszok" mert mastol nem lehet akkut venni.
A fentieket meg le is lehet szarni, azonban az EU iparanak jelentos reszet teszi ki az autogyartas(es a hozza kapcsolodo termelesi folyamatok) igy mindannyian be fogjuk cumizni a dolgot. -
Qru
MODERÁTOR
Az a baj, hogy csiga nélkül nincs menés. Ott vannak a Lexusok (pl IS300h) papíron jók de valóságban elég harmatosan mennek. Persze itthonra elég de kint nagyon más világ van.
Városban tömegközlekedni kellene de itthon erre nincs alternatíva. Az agglomerációból 1,5-2 óra alatt buszozol be ami egyszerűen nem versenyképes. Persze, hogy mindenki autóba ül inkább. Város szélen ingyenes P+R és rendes kötött pályás (metró/hév/villamos) közlekedés a belvárosba (Deák) és egy jó nagy behajtási tarifa. Olaszok megcsinálták és remekül működik.
-
BaLee
addikt
Tény.
Viszont aki olyan típusból akar válogatni amiből jelenleg már nem kapható szívó benzines akkor csak a régebbiekből tud szemezgetni.
Mi inkább bevállaltunk egy 2 éveset nemrég a jelenleg kapható új ár kb. feléért és még nincs benne se dpf, se tudbó se kettős-tömegű.Újak közül én mondjuk szívó Corollát vennék. Vagy Mazdát de az drágább.
-
BaLee
addikt
Pont ezért nem vennék én jelenleg új autót saját részre. Inkább vadásznék egy pár éveset amiben még esetleg se kettős-tömegű, se dpf, se turbo...
Bár az tény, hogy ezeket meg (pont emiatt) elég drágán mérik.Jó az új autó meg az 5-7 év gari, de hosszútávon az is elfogy egyszer és utána zsebbenyúlós lehet a történet nagyon.
-
b4zsi-
őstag
Én azt számoltam, hogy a jelenlegi autónk kb 36-37 000 Ft/hó-ra jön ki, ha mindent visszaosztok (vételár,szervizek,gumi,biztosítás stb.)az 5,5 évre mióta nálunk van. Ahhoz, hogy egy új autónál ez a szám jöjjön ki kb 10-12 évig kellene használnod és akkor még nem számolsz bele semmi szervizt csak a magas kezdeti vételárat. Legjobb persze az, ha egyszer megveszed az autót újonnan és 4-5 évente visszatolod az amortizációt és veszed megint az újat.
-
rbalint88
addikt
Auchan 98 E5-ös és nem prémium árban adják. 5Ft körüli felára van Shell 95 E10-hez képest. tegnap először én is azt tankoltam az Audiba, mert annál sokáig elég egy tank télen. szerdán tankoltam a cégesbe, 393 vagy 394 volt, az Auchan 98 tegnap 398 tutira.
Nem tudom milyen az adalékolása, de többen rakták/rakják a fórumról is közvetlen befecsis motorba is, nem panaszkodott rá senki. -
-
-
Gaben92
őstag
"Olcsó üzemanyag meg szar"
"a prémium meg szerintem túlárazott"
"Én itt németben E5-öt tankoltok"Oké, hogy te Németországban azt tankolsz, de Magyarországon hol tankolsz nem prémium E5-öt? Azzal nem ér dobálózni, hogy "a jó magyaros lehúzás miatt nincs 95 E5, én Finnországban is csak E10 95 és E5 98 között tudok választni. (Most tekintsünk el attól a kb 10 Teboil kúttól (mind Helsinkiben és vonzáskörzetében) ahol van Teboil 99+ E5.)
#184285: Nyilván csak hülyéskedtem a Pro Engine Ultrával.
Én úgy vagyok vele, hogy normális benzint tankolok (Neste Futura 98 E5 és semmi más), meg néha azért odalépek neki hiába "csak" egy HSD-ről beszélünk, aztán tiszta a lelkiismeretem.
-
Gaben92
őstag
Csakis a Pro Engine Ultra.
-
aero.
veterán
Azt tudom, hogy ugyanannyi, meg nincs is E5 már normál üzemanyagban. Itt meg E10 nincs, de mondom, szó sem volt róla eddig. Azt mindenki mondja, hogy az osztrák üa. sokkal jobb, de én még nem hallottam volna, hogy külföldön az autók magasabb futást érnének el. Max pár decivel kevesebbet fogyasztanak.
-
Mauzes
addikt
Egyébként érdekes kérdés, hogy jogilag nem lehet-e lábonlövés a vevőnek, ha átvizsgáltatja az autót vétel előtt. Van csomó kókler szerviz, talál egy-két kisebb hibát, de általánosságban rámondja, hogy rendben van az autó. Ekkor az eladó kap egy kvázi igazolást, hogy amikor ő eladta az autót, akkora egy szakértő szerint is rendben volt. Tehát nem tudom, hogy erre nem hivatkozhat-e az eladó, ha esetleg szavatossági üggyel jön hozzá a vevő.
MunezXBK: azt nem is írtam én sem. Egyébként szerintem sem elvárható egy eladótól, hogy ő hurcolja az autót, legalább is én nem vállalnám be ezt a kockázatot az esetek 99%-ában.
-
rbalint88
addikt
ugyanez, nem bírok fekve vezetni, bár tudom, hogy úgy a rajos. valószínű túl hosszú a lábam, azt meg nem szeretem, ha a fülem mellett van a térdem. valamennyire muszáj, mert a kormányt általában még úgy 3-5 centit húznám kijjebb minden autóban, mint amennyire engedi
de ha a fekvős és a sámlin gubbasztó majom póz közül kell választani, akkor inkább az utóbbi.
biztonságosabb is az egyenes hát, egyrészt a passzív biztonsági berendezések is jobban működnek akkor, másrészt eleve jobban tudsz reagálni, nagyobbat tudsz mozdítani a kormányon, mint fekve.máyköl: tudom, vezettem , majdnem vettem is
156-hz képest táncterem. elöl sokkal több a hely, a hátsó lábtérből sokat levesz a vastag ülés. amúgy nem olyan kicsi az, passzentos.
-
8th
addikt
Azzal kell kezdeni a leírást, hogy külföldi munka miatt csak és kizárólag xyz napon lehet megtekinteni az autót és pont. Az értetlenkedőkre pedig simán rá kell nyomni a telefont. Te vagy az eladó te diktálod a feltételeket.
mod: én már most felraknám a helyedben. Elszalad gyorsan az a néhány hét.
Új hozzászólás Aktív témák
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- Synology NAS
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Azonnali fotós kérdések órája
- Jól áll az ARM-os Windows helyzete, de a játékoknál nem jön az áttörés
- PlayStation 5
- Eredeti játékok OFF topik
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- További aktív témák...
- Telefon felvásárlás!! iPhone X/iPhone Xs/iPhone XR/iPhone Xs Max
- LG 32GS94UX - 32" OLED / UHD 4K / 240Hz - 480Hz & 0.03ms / 1300 Nits / NVIDIA G-Sync / AMD FreeSync
- Bomba Ár! Lenovo ThinkPad P73 - i7-9750H I 32GB I 256SSD I 4K I Nvidia 4GB I W11 I Cam I Garancia!
- Bomba ár! Dell Precision 5530 - i7-8850H I 16GB I 512SSD I 15,6" FHD I P1000 I Cam I W11 I Gari!
- HP ZBook Studio G7 i7-10850H 32GB 1000GB Nvidia Quadro T1000 15.6" FHD 1 év garancia
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest