- MIUI / HyperOS topik
- OnePlus 7 - magabiztos folytatás
- Yettel topik
- iOS alkalmazások
- Realme GT 2 Pro - papírforma
- Új Beats fej- és fülhallgatók jelentek meg
- Futott egy Geekbench kört egy új HTC készülék
- Készülőben a Xiaomi 2021-es csúcsmodelljeinek HyperOS frissítése
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Redmi Note 9 Pro [joyeuse]
Hirdetés
-
Agyi chipes gyártóba fektetett a kriptocég
it A Tether 200 millió dollárt fektet a Blackrock Neurotech agyi chipes vállalatba.
-
Xbox Game Pass [2024] - A májusi lista
gp Az elkövetkező időszakban többek között megkapjuk a Kona II Brume című játékot.
-
Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
ph A cég megoldása centralizált vezérelhetőséggel, masszív radiátorral és robusztus ventilátorokkal igyekszik vásárlásra csábítani.
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
Veron
őstag
Lancereknél mire kell figyelni, mi a buktató? Azonkívül, hogy koros technika, nincs semmi csilivili extra, de ez a tény ismert. Ez pl. jónak tűnik, nem? [link]
[ Szerkesztve ]
"Hisztéria... Csak nők kaphatják meg, és csak férfiak halnak bele."
-
Veron
őstag
válasz molnarpeter #195416 üzenetére
hurka az 1.6? papíron a 117 LE pedig nem hangzik rosszul.
"Hisztéria... Csak nők kaphatják meg, és csak férfiak halnak bele."
-
Veron
őstag
válasz BigBlackDog #195526 üzenetére
Corsa nem lenne jó? Pár napja ajánlották itt az új majdnem új kategóriában.
"Hisztéria... Csak nők kaphatják meg, és csak férfiak halnak bele."
-
Veron
őstag
válasz zoo8800 #195612 üzenetére
játszom a tűzzel
konkrét kiszemelt: Astra K Enjoy 1.2 110 LE készletről 5.5 mFt-ért, THM 4,6%. 3 fős család, kisgyerekkel a célközönség, évi 15000 km a penzum.
erről a motorról van tapasztalat? egyéb vélemény az autóhoz?"Hisztéria... Csak nők kaphatják meg, és csak férfiak halnak bele."
-
Veron
őstag
Találtam néhány jó modellt 6 mFt környékén belépő motorral, viszonylag jól felszerelve pl. Ceed, Corolla, Scala stb. Rendszerint az a narratíva, hogy mivel készleten lévők, vagy szalonautók ezért olcsók, de ha ezek kipörögnek, az újak sokkal drágábbak lesznek. Mennyire parasztvakítás ez a szöveg, az év második felében is lehet találni hasonló joárasított darabokat.
"Hisztéria... Csak nők kaphatják meg, és csak férfiak halnak bele."
-
Veron
őstag
Hyundai.hun konfiguráltan és megjelent egy VIP prime felszereltség, amihez nem lehet egyéb extrákat kérni. Lehet, hogy ez a kifutó modellhez tartozik, valaki nem tudja véletlenül?
"Hisztéria... Csak nők kaphatják meg, és csak férfiak halnak bele."
-
Veron
őstag
Van itt valaki, aki szokta nézegetni és értelmezni a törésteszteket?
A Kia Ceed megfelelő méretű és ár-érték arányú autó lenne, de nem tetszik a póznaütközés teszt eredménye [teszt]
Ugyanez igaz az i30ra is, bár ott nincs ilyen kiugróan rossz eredmény.
Valakinek van véleménye erről?[ Szerkesztve ]
"Hisztéria... Csak nők kaphatják meg, és csak férfiak halnak bele."
-
Veron
őstag
válasz gippazoid #195898 üzenetére
A koreaiak benne vannak a kalapban nálam, ideálisak lennének mind ár-érték, mind anyagi szempontból...de ez a törésteszt szerintem gáz. A Ceedé főleg, ott a póznaütközésnél a legrosszabbat kapta. Az i30 már jobban tetszik ebből a szempontból, mert kiegyensúlyozottabb, de ott a combrészt érte közepes méretű erőhatás.
Civic sajnos tényleg rosszul törik a hátsó sornál, így ki is esett a pixisből, pedig nagyon tetszik.
Scala, Kamiq, hihetetlen biztonságosak, cserébe jó drágák az alap 1.0 TSivel is sajnos.
Peugeot 2008 a gyerekvédelemnél vérzik el főleg.
Esetleg Astra K és Focus lenne jó, utóbbi szintén drága. Előbbinél a kis 1.2es 3 hengeres motorral nem vagyok kibékülve, hiába 130 lóerő a nagyobbik.
Új 1.2T Corolla szintén drága és szűk hátul plusz a csomagtartó is kompromisszumos (5 ajtósban).
Na ezzel nagyjából ki is esett az összes szóba jöhető autó.Használt 1.6 szívó Auris kombi 2 évesen 5 millióért? Jól törik, megbízható, cserébe lomha a motor.
[ Szerkesztve ]
"Hisztéria... Csak nők kaphatják meg, és csak férfiak halnak bele."
-
Veron
őstag
Én begyűjtöttem néhány lízingajánlatot, szépen növekszik is az Excel tábla, jó kis számítási modellt raktam össze, egyedül az újraeladási érték hiányzik belőle. No de feltennék néhány kérdést.
1. Ki tud 4,5% THM alatti lízingkonstrukcióról mind használt és új verda esetében? Újnál Nissanokra van 3% és Opelra 4,5% körül. Használtra a Toyota finance ad 5%ra kölcsönt, ennél olcsóbb hitelt nem találtam.
2. Mi a vélemény a 3 hengeres (fúj) 110-120 LE körüli Nissan, Astra, VAG, Ford motorokról?
Azt olvastam, hogy Nissan Juke 1.0 kicsit remeg, Skoda Scala&Kamiq 1.0 középtartományban szintén remeg, de egyébként rendben van, Ford Puma 1.0ról nem láttam nagyon rosszat, Opel Astra 1.2ről nincs info. Valakinek van tapasztalata a fentiekkel?3. Jól érzem, hogy Corolla, Scala, Astra, i30, Puma, Juke, Qashqai, Kamiq, Leon vonalon az új Toyotának és Hondának, esetleg Skodának számottevő az értéktartása 7-8 éves időtartamon?
"Hisztéria... Csak nők kaphatják meg, és csak férfiak halnak bele."
-
Veron
őstag
válasz MC Pite #196023 üzenetére
Nekem nincs bajom, tapasztalatom a 3 hengeressel. Ironikusan írtam arra, hogy dívik fikázni.
Kipróbálom majd a legvégén a potenciális nyertest, de mivel van vagy 7-8 modell a listámon, értelmetlen egyelőre mindet végigpróbálni, plusz covidőben nem is feltétlen okos döntés.
Addig neten informálódom."Hisztéria... Csak nők kaphatják meg, és csak férfiak halnak bele."
-
Veron
őstag
ha már Lexus, CT200h mennyire családbarát autó méretét tekintve (3 fő)? látom, hogy a csomagtér nem egy Civic X, de papír szerint 375 literes.
"Hisztéria... Csak nők kaphatják meg, és csak férfiak halnak bele."
-
Veron
őstag
válasz Bdanyy #196124 üzenetére
A Scala egyébként meglepően tágas, így a Kamiq is, de ott a csomagtartó kisebb.
Új Octavia kiesik, mert drága, ezért is maradtam a Scala/Kamiq, Juke, Corolla, Puma, talán Focus vonalon.
Használt Octavia egyébként tök jó lenne, ha lenne megfelelő lízingkonstrukcióban, de csak 8-10% THM-eket látok, míg újnál ez 4-6%. Egyedül Toyotából látok 6% környéki THM-et használtautóra.
Ezért az új irányába tol a piac, bár nyilván kisebb autót kapok ennyiért. Ami egyelőre nem feltétlenül baj, mert egyelőre a 2 felnőtt mellett egy gyerekülésnek, babkocsinak kell a hely.[ Szerkesztve ]
"Hisztéria... Csak nők kaphatják meg, és csak férfiak halnak bele."
-
Veron
őstag
válasz MC Pite #196128 üzenetére
Nekem sem a szívem csücske a SUV, de nincs is gondom vele, amolyan don't care.
Captur kiesett valamiért nálam, de lehet revideálom magam. Gondolom értéktartásban nem egy bajnok.
2008, Ceed, rosszul törik. Focus ott van a listában, Corolla és HR-V is drága sajnos."Hisztéria... Csak nők kaphatják meg, és csak férfiak halnak bele."
-
Veron
őstag
Akit érdekel Kamiq: ex Totalcaros Pista nagyon érkezte az ára és az 1.0 TSI miatt. [link]
"Hisztéria... Csak nők kaphatják meg, és csak férfiak halnak bele."
-
Veron
őstag
kezdem szűkíteni a potenciális új modelleket, már csak 6 maradt: kamiq, scala, focus, puma, i30, juke. ezek tipikusan 3 hengeres benzines 1.0 turbo modellek, kivéve a koreait, ami 1.5 szívó 4 hengerrel és 6,2-6,7 mFt-os árcédulával lízingre.
nézegetem közben a hahut is bőszen, ahol 5 mFt körül 2-3-4 éves leonokat, octaviakat, aurisokat, focusokat lehet találni kp-re nagyobb motorral (1.4-1.6, esetleg hibrid).
használt esetében az alacsonyabb összár és CASCO, ill. független szerviz miatt a kisebb költségek áll, míg az új mellett a kisebb beugró (önrész), hosszabb garancia áll.kíváncsi lennék, hogy ki és miért hajlana az új ill. a használt felé a fenti kondíciókkal. én 60%ban városban használom évi 12-13ezer km futásteljesítmény mellett.
kösz!
"Hisztéria... Csak nők kaphatják meg, és csak férfiak halnak bele."
-
Veron
őstag
srácok köszi az észrevételeket!
esetleg műszaki érvek a használt, de nagyobb motorú autók mellett/ellene?
használtban Leon és Octavia 1.4-1.5 van terítéken, Auris 1.6 és talán hibrid. újból a fentebb említettek.természetesen a fenntartási költségek (szerviz, CASCO, adó) és értékvesztés is számít. utóbbi kettőt nem igazán tudom megsaccolni a különböző típusokhoz, ezért nem teljes még a táblázatom.
nagyjából 55% Budapest, 20% főút, 25% autóút/autópálya a használati eloszlás[ Szerkesztve ]
"Hisztéria... Csak nők kaphatják meg, és csak férfiak halnak bele."
-
-
Veron
őstag
válasz aero. #196206 üzenetére
Újonnan vennél vagy nem vennél Juke-ot? Bocs, a szövegkörnyezetből nem egyértelmű. A Nissannak a legjobb a hitelkonstrukciója, az ára 6.2 mFt.
Leon 1.5 Style-ok vannak 5.2 mFt kl körül 2 évesen 20-25 ezer km-rel. Azokban még nincs LED lámpa, annyi hibádzik. Meg talán telefontükrözés sem, de ez nem biztos.
Nekem is ez a kettő legerősebb versenyző. Kiegészítve egy új i30 1.5 DPIvel, szintén 6.2 mFt-ért. A Skodák és Fordok 1.0 motorral 6.7 mFt-ért vihetők el.
"Hisztéria... Csak nők kaphatják meg, és csak férfiak halnak bele."
-
Veron
őstag
válasz aero. #196208 üzenetére
A Juke tényleg jól néz ki és meglepően sok benne a hely. A rákfenéje a gyenge motor és csak 3 év gari.
Persze negatívuma mindnek van: az i30-nak a szintén gyenge és rosszabb karakterisztikájú motor.
A használtnak (akár Leon) meg az, hogy ki kell csengetni kp-ben, így az alternatív költséggel nem is olcsóbb, mint a Juke. És persze gari sincs annyi, mint egy újnak.[ Szerkesztve ]
"Hisztéria... Csak nők kaphatják meg, és csak férfiak halnak bele."
-
Veron
őstag
válasz aero. #196219 üzenetére
Xcellence-ből kevés van, pedig azokban általában van LED fényszóró is, az kéne. sok a reference meg reference plus, azokat kerülném, min. Style kell. mobiltöltő-pad, sávtartó, bluetooth vajon már van ezekben a 2018 utáni darabokban Style szinten? mert a leírás természetesen általában hibásan van megadva.
"Hisztéria... Csak nők kaphatják meg, és csak férfiak halnak bele."
-
Veron
őstag
válasz 6030D #196243 üzenetére
Köszi szépen.
Még mindig tart a vergődés, de cserébe már minden szóba jövő modell motorválasztékát és felszereltségét fejből tudom.Kezdtem a 4 millió körüli használtakkal, de vérszemet kaptam és kicsit feljebb mentem.
Ekkor az újakat vettem célba, nekem tetsző, nem alapfelszereltségű (auto klíma, ülésfűtés, alufelni, esetleg LED fényszóró), alapmotoros verdák kerültek célkeresztbe. Mivel az önerő nem nagyobb, mint az előző körben nézegetetthasználtaknál és hitel 3-7%-ra kapható, gondoltam belefér. Ezek a modellek tipikusan 6,5-7,3 millió körül vannak, pl. Scala, Juke, Corolla, Astra, Kamiq. Magyarul 5 millió körül csak nagyon fapados kompakt kapni újonnan.
Ezután a következő szintre léptem és rájöttem, hogy 3 hengeres turbós motort nem biztos, hogy szeretnék és sokallom a 7 millióhoz közeli vételárat. Plusz a full CASCOt, amit a bank megkövetel.
Ezért újra a használtakat kezdtem nézni, de most már 5 millió körül lízingre, vagy személyi kölcsönre. Tudni kell, hogy itt a kamat magasabb, 7-10%., de már találni szép 2-3 éves Leont, Astrát, Focust, néhány Golfot jellemzően 1.4 turbó motorral 130 LE körül. Felszereltségbrn hasonlóak az újhoz, néhány esetben magasabb is. Csak ugye több a szívás és adminisztráció a használt mivolta miatt.
Itt tartok és még közel nincs vége a szenvedésnek.
Alkudozni eddig nem akartam telefonban, de a listaárnál jóval alacsonyabb ajánlatokat kaptam, részben a készletes darabok okán. A lízingkamatban márkákon belül és időben is nagy a szórás. Áprilistól 1-2 kereskedő már belengette az áremelést, de ez lehet csak reklámfogás és üres duma.Ha kihagytam vmi bestbuyt, akkor szóljatok! Ja és olyan autót nem szeretnék, aminel bármelyik résztörlészteszt rossz eredményt hozott. Ezért nincs a listában az Octavia, Ceed, 2008, Civic. Német - japán vonal előnyben. Nagy kedvencem a használt 2-3 éves Leon egyébként, de az is 8 éves technika és LED lámpás csak nagyon kevés van a piacon.
[ Szerkesztve ]
"Hisztéria... Csak nők kaphatják meg, és csak férfiak halnak bele."
-
Veron
őstag
szűkül a potenciális jelöltek köre, de még mindig kíváncsi lennék a véleményetekre.
van az új és a használt csoport szeretném mindkettőből megtalálni a legjobb árérték arányút, ezért a többet látott kollégákat kérdezném erről.
felhasználás: 2 felnőtt, egy gyerek; 60%-40% város-nem város arány; évi ~12k km, manuális váltó és benzinmotor jöhet szóbaÚjak:
Nissan Juke (117 LE 1.0T, 6,2 mFt),
Skoda Scala/Kamiq (115 LE 1.0 TSI, 6,6 mFt)
Hyundai i30 (110 LE 1.5 DPI, 6,2 mFt)
Opel Astra (130 LE 1.2T, 7 mFt)Használtak, ~2 évesek, ~20k km:
Seat Leon ST (~130 LE 1.4/1.5 TSI, 5 mFt)
Toyota Corolla TS (116 LE 1.2T, 6 mFt)
Toyota Corolla TS (121 LE 1.8 hibrid, 7 mFt)köszi!
[ Szerkesztve ]
"Hisztéria... Csak nők kaphatják meg, és csak férfiak halnak bele."
-
Veron
őstag
válasz Veron #196353 üzenetére
Köszi mindenkinek,
Az én gondolataim a következők, egyelőre még tanácstalanságban
(elmegyek majd tesztvezetni, de nem akarom mind, előbb szűkítem 1-1 újra és használtra))Juke: jól néz ki, legolcsóbb az újak között (THM miatt) viszont nem erőgép, csak 3 év gari és hátul dobfék (Acenta)
Skodák: tágasak, TSI egész jó, de nem erőgép
i30: a szívó egy igásló, 5 év gari, de lomha és a törésteszt közepes
Astra: minőségi beltér, jó LED, AGR ülések (GS line), 5 év gari, de 3 hengeres, csomagtér közepes és drágaLeon: többihez képest fickós motor, beltéri nyöszörgésekről már írtak itt
Corolla 1.2: kulturált járás, terhelten komótos
Corolla hibrid: fejlett, hibrid, de drága, beltéri minőségi kifogásokról már írtak és nem olyan jól felszerelt (Active Business?)
+1 Auris kombi HSD: hibrid technológia, szűk lábtér hátul és korosabb adott összegért[ Szerkesztve ]
"Hisztéria... Csak nők kaphatják meg, és csak férfiak halnak bele."
-
Veron
őstag
válasz Veron #196369 üzenetére
Tudtam, hogy kihagyok valamit: újonnan a Fordok.
Puma 1.0 125 LE 6,8m Ft: jól néz ki, hibrid de szűk a lábtér hátul
Focus 1.0 125 LE 6,5m Ft : jó vezetni, 3 hengeres és ecoboost rossz híre@molnarpeter: igaz, de cserébe jobban is fog a tárcsa. a biztonság a top priok között van, ezért húztam ki jó néhány modellt.
biztonságról lazán kapcsolódik, de gondolkodtam új Leonban is, mert piszok jól néz ki. de nincsenek fizikai gombok a középkonzolon, mindent a kijelzőről kell vezérelni egy jókora odapillantás mellett. kár érte.[ Szerkesztve ]
"Hisztéria... Csak nők kaphatják meg, és csak férfiak halnak bele."
-
Veron
őstag
válasz ZolAK #196382 üzenetére
Nekem meg a használt Leont köpi ki az Excel nyertesnek, de éppen csak veri az új Juke-ot. Az igazsághoz tartozik, hogy nem számoltam fenntartási költséggel, csak a vételi finanszírozást kalkuláltam... és pont ezért még Auris sem szerepel benne.
De szívesen megosztom a táblázatot és összetehetjük az Exceleket, hátha megmondja a tutit.
(a képen a végső költség nem az autó ára, hanem az alternatív költséget is beleszámoltam)[ Szerkesztve ]
"Hisztéria... Csak nők kaphatják meg, és csak férfiak halnak bele."
-
Veron
őstag
válasz Gabesz87 #196508 üzenetére
Én is néztem az új Leonokat és csorgatom a nyálam, mert nagyon szépre sikerültek.
Viszont jól elbaltázták az érintőkijelzős beállításokkal, minden x@rért rá kell pillantani a kijelzőre, sőt a lámpakapcsoló is érintős, szinte lehetetlen tapintásra bekapcsolni a lámpát. Az összes tesztben ezt emelik ki az egyik legnagyobb negatívumként. PErsze, ha minden automata és alig kell állítani valami, az enyhíthet a fájdalmon.
Nem értem, ennek ellenére lehet elcsábulnék, ha nem überprecíz Excel táblából akarnék autót tenni.@alázógyík: Egyetlen érv szól az új autók mellett, az a hitelkamat. Nagyjából 3-4%-kal jobb kamatokat lehet elérni új (elismerem, túlárazott) autó esetében. Ez akkor is erős érv, ha kp-re vennél autót, mert az alternatív költség sokkal nagyobb lesz kp-s vásárlás esetén.
"Hisztéria... Csak nők kaphatják meg, és csak férfiak halnak bele."
-
Veron
őstag
válasz diegho #196536 üzenetére
Találtam egy nagyon jót, közel is volt, de én nem néztem meg a covid miatt, más pedig megvette. Csak "kicsit" voltam mérges.
@focvis: már számolok, adóval, szervizzel is. Akit érdekel a táblázat, szóljon![ Szerkesztve ]
"Hisztéria... Csak nők kaphatják meg, és csak férfiak halnak bele."
-
Veron
őstag
válasz focvis #196550 üzenetére
Jól mondod.
Egyik oldalt (használt) az olcsóbb vételár, az olcsóbb szervizköltségek (tfh. nem márkaszervizbe viszed) és alacsonyabb CASCO (tfh. nem állandóan full CASCO van rajta),
a másik oldalt kisebb lízingkamat, a ritkább szervizigény, garancia szólhat.Konkrét példát hozva új vs 2 éves 1.2T Corolla TS. Előbbi 7 mFt, 600 eFt kamattal, utóbbi 6 mFt, 700 eFt kamattal, mindkettő 3 mFt önerővel. Ez nem sok nominálisan, de 7% difi a felvett hitel egészére vetítve és a futamidő végén az egyik esetében még mindig 2 évvel idősebb autód lesz.
"Hisztéria... Csak nők kaphatják meg, és csak férfiak halnak bele."
-
Veron
őstag
válasz focvis #196557 üzenetére
Igen, mert az a feltételezésem, hogy az autót 8 éves koráig tartom meg, mindegy, milyen idősen veszem.
Ezek konkrét ajánlatok, amiket kaptam. Egyéves Corollák egyébként 6.5 mFt-ért mennek. Gondolom egy kis kedvezményt kaphattam az újra, azért tűnik kicsinek a különbség.a 30m Ft is sok egy panellakásért, még szerencse, hogy hivatalosan alig van infláció...
[ Szerkesztve ]
"Hisztéria... Csak nők kaphatják meg, és csak férfiak halnak bele."
-
Veron
őstag
válasz e.vid #196560 üzenetére
Igen, az eltérő vételi periódusok miatt nehéz lenne ezt is figyelembe venni. Ezért normáltam a számítást éves ciklusra, úgy már összehasonlítható.
@focvis: Lehet, hogy koncepcionálisan pontatlan a táblázat, ezért szívesen meghallgatom az ellenvéleményeket és módosítom is a táblát, ha szükséges.
"Hisztéria... Csak nők kaphatják meg, és csak férfiak halnak bele."
-
Veron
őstag
válasz Kurfürst #196574 üzenetére
Sok aspektusból igazán jól sikerült a Civic, azonban ha a biztonság is számít, akkor érdemes ránézni az NCAP tesztre.
[ Szerkesztve ]
"Hisztéria... Csak nők kaphatják meg, és csak férfiak halnak bele."
-
Veron
őstag
válasz Kurfürst #196581 üzenetére
Nem akarom kétségbe vonni a tapasztalatokat.
A linkelt tesztben nem az említett szőrszálhasogatások miatt járt pontlevonás, hanem főleg a hátul ülők és gyerekek kaptak nagyobb erőhatást a kelleténél ("gyenge védelem").
Nálam ezért esett ki a Civic, pedig az tetszik a legjobban.[ Szerkesztve ]
"Hisztéria... Csak nők kaphatják meg, és csak férfiak halnak bele."
-
Veron
őstag
A csodaexcelem alapján ezek az új autók jöhetnek szóba.
Juke és i30 kb. egy árban van, Skodák kb. 400eFt-tal többe kerülnek, de jobban fogyasztanak. Az excel nem kalkulál a meghibásodási valószínűséggel, ezt nem tudtam számszerűsíteni.
Van recionális érv a Skodák felára mellett? (árak ezer Ft-ban)[ Szerkesztve ]
"Hisztéria... Csak nők kaphatják meg, és csak férfiak halnak bele."
-
Veron
őstag
Csak azok maradtak, amik tetszenek is.
"mert az sokkal komolyabb auto mint a tobbi" - na ilyesmire gondoltam, műszakilag van-e előnye a Skodáknak, vagy akár egy C szegmensesnek a felfújt B-sekhez képest."Hisztéria... Csak nők kaphatják meg, és csak férfiak halnak bele."
Új hozzászólás Aktív témák
- AMD CPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Futás, futópályák
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Marvel Snap
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Nintendo Switch
- Háztartási gépek
- Robotporszívók
- Melyik tápegységet vegyem?
- PlayStation rajongói nyereményjáték
- További aktív témák...