- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
- iPhone topik
- Apple AirPods Pro (2. generáció) - csiszolt almaságok
- Megjelent az iOS 17.4, minden idők egyik legfontosabb iPhone-frissítése
- DIGI Mobil
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Eleglide C1 - a középérték
- Milyen okostelefont vegyek?
- Android szakmai topik
Hirdetés
-
Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
ph Megkezdődött az NPU-k elleni hadjárat, de egy fontos részletet nem említ a cég.
-
A legtöbb amerikai szerint a TikTok egy őket befolyásoló eszköz
it Egy felmérés szerint a legtöbb amerikai osztja azon véleményt, hogy a TikTok egy őket befolyásoló eszköz.
-
Premier előzetest kapott a V Rising
gp Napokon belül befut a teljes PC-s kiadás, az év során pedig megkapjuk a PlayStation 5 változatot.
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
molnarpeter
nagyúr
-
-
Tin
veterán
válasz Somatom #187213 üzenetére
"Kéthetente csomagokkal kéne tolnom egy Bp. -> Ulmot és az 1,4 benzines Ceed ahhoz sztem egy kicsit karcsú lenne."
Ebbol arra gondoltam, hogy szemelyszallitast csinalsz ekkora tavokon, szerintem arra sokkal jobb egy kis furgon. Kenyelem szempontjabol viszont sokkal jobb egy hagyomanyos auto ekkora utakhoz (pl. kombi). Az egyteru szerintem kivalo varosba vagy kirandulni neha, de folyamatos autopalyas hasznalatra nem igazan idealis, de ezt csak en gondolom. Igen, a billeges, a magasabb fogyasztas, stb stb. Persze ha kell egy svajci bicska mindenre is, akkor jo, en is azert vettem anno, koltoztunk, csinaltuk a hazat, a raklaptol kezdve a 2 hetes nyaralas minden cuccaig befert minden, es varosban is kivaloan lehetett hasznalni. De autopalyan nekem sokkal kenyelmesebb volt egy alacsonyabb kocsi.
-
Tin
veterán
válasz Somatom #187217 üzenetére
Hat nyilvan, de abban meg nem fernek el a csomagok. Es felre ne erts, ha csak az 1.4 Kia Ceed az alternativa, en is valoszinubb, hogy az egyterut valasztanam. De ha sok a hosszu ut, en inkabb egy Superb-el tolnam le, az van kifejezetten erre tervezve. Ha meg gyakori a szemelyszallitas, inkabb egy kis furgon.
En imadtam az egyterut, de tenyleg nem jott be palyan. Amint erosebb a szel, maris kijon a hatranya, es azert egy 8 oras ut soran ez is szempont. Viszont mindenesnek meg mindig jobb valasztas a Kia-nal.
Egyebkent nekem pont ez volt a gond tavaly az autokeresgelesnel, hogy szinten svajci bicskat kerestem: egyreszt egy varosban is hasznalhato csaladi autot, masreszt olyat, ami jol pakolhato, es 1000 km-en is kenyelmes 2 havonta, illetve konnyen es kenyelmesen utazhato vele tobbszaz km is. Valoszinuleg nincs is ilyen, mert ami az egyik helyen jo, a masikon nem az igazi. Az egyteru pont a palyazas miatt esett ki, a Superb/Passat meretkategoria meg a varosi parkolasok meg asszony miatt. Igy lett a Golf Variant, ami egy jo kompromisszum mindent figyelembe veve.
De 2 autos felallasban biztosan a Superb/Passat + a kisebb villanyauto kombinaciot valasztanam. -
Tin
veterán
válasz Somatom #187220 üzenetére
A Ceed-et, ha atvizsgalas utan bejon, en is behuznam, de csak ha jo aron kapom meg. Tudod, nem mindig erdemes kiadni penzt valamire csak azert, mert jo vetel, ha igazabol nincs ra szukseged, vagy nem tul idealis. Ettol fuggetlenul, hacsak nem 2-3 km-eket futott 16e km-en at, es foleg ha garazsban volt tartva, esetleg meg garancialis is, es megkapod piaci ar alatt, jo lehet. De ha az az ara, hogy veszel egy atlagos autot, a 20% kedvezmenyert cserebe pedig fuvarozhatod hetente ketszer a szomszed not, akkor mar mas a felallas (bocs, alapvetoen utalok ismeretsegi korben uzletelni, mindig valami szar a vege)
OFF-ba meg azert teszem, mert jobb a bekesseg.
-
Qru
MODERÁTOR
-
válasz Somatom #187245 üzenetére
nekem volt 1,4 ceed-em, mondjuk nem kombi, azt 2 felnőttel és csomagokkal tele tudtuk rakni. 4 felnőttet meg már elégé megérzett a motor és a fék is.
i30 sw csomagtartója nem volt kicsi, de azt meg sose próbáltam mi fér bele.
A carens biztos hogy nagyobb, meg a hátsó sor is dönthető, 3db dedikált ülés van benne, valami hasonlót néznék[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
veterán
-
veterán
válasz Somatom #187268 üzenetére
Az számít jogszerűtlen használatnak, hogy leparkolsz egyedül a rokihelyre. Ha vele mész, vele jössz nincs gond. Ha vele leparkolsz nem hiszem hogy gond lenne ha ott maradsz, de ha elmész és visszaállsz oda az jogszerűtlen használat.
Az hogy a feleségemmel leparkolok, bemegyünl vásárolni majd mígy a gyogyszertárban van én bepakolok a csomagtartóba szerintem nem gond mert nem mozditottam meg az autót.
Persze már nincs ilyen gondunk mert átvariálták a százalékait és elvették a rokikártyáját csak hogy fellebbezzünk és elvegyék az egész leszázalékolást sztem.https://tinyurl.com/rasoapro
-
Dare2Live
nagyúr
válasz Somatom #187268 üzenetére
Simán bevisznek. Hiába mondod, hogy 20perc múlva kihozzák a rokkant gyereked az épületből és ha nem vagy itt az gond. Nem érdekli őket. Fel se hívhatsz senkit.
Utána vagy büntetett előéletű leszel ami szívás lehet vagy járhatsz bíróságra ami detto szívás. Jah és a végén sanszosan el is itélnek.
pl2-3hetente mindig van vmi ami miatt úgy érzem, hogy akinek számít saját maga és a gyerekei az elmegy ebből az országból...
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
-
szabonagyur
félisten
válasz Somatom #187283 üzenetére
Szia
Elég gyakran járok rokonnal akinek van roki kártya.
Ha ő velem van akkor jogosan parkolhatok roki helyen, ha beviszem kórházba állhatok ott és várhatok rá szó nélkül a roki helyen.
Azonban ha pl. bent van a kórházban mondjuk 1-2 napot és megyek érte akkor nem mehetek be a kórház területére úgy, hogy mutatom a roki kártyát a kedvezményes parkolásért, de kifele már módosíthatom a dolgot és akkor megkapom a kedvezményt mivel velem van ő is.
Rokon felesége pedig rendszeresen hordozza ~10 éve legalább így őt és nincs belőle semmi gond, anno utána is kérdeztek, természetesen ha nincs az érintett ott akit szállítani kell akkor nem használhatja.
Eladó: iPhone 13Mini 2 év gari, iPhone 6S 32GB
-
Dare2Live
nagyúr
válasz Somatom #187283 üzenetére
Ott a cikkben, hogy még a "Mozgáskorlátozottak Egyesületeinek Országos Szövetsége" szerint is ez így tves. TVes elitélnek. A médiat meg leszarják ennél sokkal durvább esetekben is. Van pár.
Itt egy másik amikor tényleg túlkapás volt és végig is vitték az ügyet.
[link]
OK végig vitte. Szerinted elért bármit, lett bármi következménye? Igen a zindex megírta. Na bumm. És akkor neki volt szabadideje, pénze erre. Átlag 99%nak nincs.@OPiiPO A döntés két hete lényegében megszületett. Két éven belül pedig szeretném realizálni is. Két hetes kislánnyal a köv jó félévben biztos nem lesz váltás aztán ahogy állást találok.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
vzsryl
nagyúr
válasz Somatom #187354 üzenetére
Akár azt is rá lehetne fogni, hogy mindenki számára egy kompromisszum, mert a vásárlóknak tetszik, szeretnek magasan ülni stb., a gyártók pedig sokkal nagyobb haszonkulccsal tudják adni, mint a laposabb társaikat. De a legszebb az egészben, hogy erősen növelik a károsanyag-kibocsátást, és hiába dolgoznak ki egyre jobb kibocsátással rendelkező motorokat a gyártók, sajnos a fizika nem hazudik, és még mindig ugyanolyan a szennyezés, vagy még rosszabb, mint előtte, mert ezek a dögök értelemszerűen sokkal többet zabálnak, mint egy ugyanolyan szegmensbe tartozó, normális magasságú autó.
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
-
-
Tin
veterán
válasz Somatom #187656 üzenetére
Persze, de en arra valaszoltam, hogy az EURO6 motorok nem mennek el 20 evet problema nelkul. A blokk valoszinuleg elmenne, a gond a "segedberendezesekkel" van. De ha az ember rendesen karbantartja (dios tisztitas, gyakoribb olajcsere, dpf csere ha kell, turbo felujitas), akkor azok is elmennek sokat. Egyszeruen dragabb karbantani, ennyi. De ez nem az autogyartok hibaja, hanem inkabb a szabalyozase, ami ekkora bonyolultsagot kovetel meg. Vagy ott van a hibrid hajtas, de az meg vagy nem megy tulzottan, vagy nem fogyaszt igazan kevesebbet.
-
Tin
veterán
válasz Somatom #187819 üzenetére
Beárazod. Ha a próbaúton nem tudod megállapítani, akkor vigyél magaddal szakértőt aki igen. A szilentek meg nem akkora költség amúgy sem. Lengéscsillapítóba se halsz bele. Motorba úgyse látsz bele műhelyben sem, váltó próbaúton kijön. Ha valami gyanús, akkor még ott hagyod, csodák nincsenek.
Ha valami öreg lomot veszel, akkor még alkudd le. Ha speciális autót, akkor megéri a szerviz, de írtam feljebb, hogy néha kellhet. De egy speckó kocsinál a tulaj is nyitottabb, nem állnak sorba 100-an érte.
-
Tin
veterán
válasz Somatom #187821 üzenetére
Akinek a használt autó vásárlás tényleges fullos állapotfelmérést jelent, az vegyen új autót... mert elég sokáig fog keresgélni, majd az alapos felmérés után kiderül, hogy a kocsi eszi az olajat, meg volt törve de színazonos elemcserével javították, a váltója 15p után meleg olajjal rángat, és 150e km-t vissza van tekerve. Mert ezeket neked semmilyen állapotfelmérés nem fogja felfedni... egy részét felfedhetné, de a legtöbb márkaszerviz nem ennyire alapos. Ez nem a műhelyPRN.
Rutinos szem a jelekre figyel, az eladóra, nem emelgeti a kocsit, és csak a kerek történetet hiszi el. Ami nem kerek, ott meg nem pótolja hittel az eladó dumáját, hanem otthagyja a kocsit.
Újra mondom: ha nem értesz hozzá, vigyél magaddal hozzáértőt.[ Szerkesztve ]
-
Tin
veterán
válasz Somatom #187824 üzenetére
A fenéket, a kocsijaimat mindig őszintén adtam el, vezetve a javításokat, általában az első érdeklődőnek. Nem hiányzott az utólagos sárdobálás, hogy valamivel többet kapjak. Szeretek nyugodtan aludni.
De sajnos sok a turista mostanában, arra meg kinek van ideje, nem szalon vagyok.
Akinek ideje van szervizbe rohangálni meg a vevőkkel foglalkozni, annak sokszor pénze nincs a kocsit fenntartani, ezért akar kereskedőt játszani, és magasabb áron eladni.
A feletted lévő kommentelő alapján sok ilyen van. Persze 14 éves autó átlagéletkorral nem is csoda. -
OPiiPO
addikt
válasz Somatom #187941 üzenetére
ez pontosan így van
"Felesleges szigetelni a nyílászárókat, ha az ereszcsatornán szökik a meleg."
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz Somatom #187941 üzenetére
Ritka és drága, ott a Clio RS, 200 ló körül az se rossz. Én a Twingo RSt sem érzem vállalhatatlannak a mindennapokban, nincs gondom az előzéssel, besorolással, kanyarodással meg főleg nem.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz Somatom #187951 üzenetére
Az új generációnál már elengedték a sportos vonalat a twingonál sajnos, betették a csomagtartó alá a motort, hátul hajt, de az ESP mindent is megfog és nem kikapcsolható. A kettes Twingo azért ennél jóval keményebb.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
válasz Somatom #188137 üzenetére
Ezt már én is sokszor kérdeztem? olajcsere, ha eszébe jut, váltó+kuplung kuka, minden dzsuva retek belül és körbe koccolva a kocsi, gyűrű meg kicsinálja a bőr kormány+ váltót.
(Talán apunciszag? )[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Somatom #188156 üzenetére
Olvastam erről egy tanulmányt, abban az jött ki okként, hogy jobb a térlátásuk. Ezért jobban tájékozódnak, jobban parkolnak és ettől függetlenül általánosságban a műszaki ismereteik is mélyebbek, amik segítik az autó megfelelő kezelését/használatát.
#nincsbennetarcsi
-
válasz Somatom #188156 üzenetére
Ugyanazért amiért a nők ápolók, meg tanárok, meg varrónők, a férfiak meg rendőrök, meg buszsofőrök, meg vízvezetékszerelők. Most a kőkemény fizikai munkákba ne menjünk bele, mint a bányász, vagy a rakodó, mert ott előjön a fizikai erő is, mint különbség. Ez van beléjük nevelve. ‘Kislányom, ne játssz azzal a kisautóval, az olyan fiús!’ Aztán csodálkozunk, hogy a lányokat nem érdekli a műszaki vonal.
Visszatérve az olajcserére, ahogy korábban is írtam, én férfiként is kétévente, vagy 30k km-nél viszem az autót szervizbe, mert ez a gyári előírás, ez van beprogramozva a fedélzeti kijelzőbe, minden másba meg szarok bele. Viszont amíg nálam van, márkaszervizbe fogom hordani, szervizkönyvvel, számlával elvégezve minden beavatkozást. Lehet, hogy 15 évesen, amikor a harmadik-negyedik tulajhoz kerül, akkor torkavéres lesz, de majd biztos lesz jobb gazdája, aki bontott alkatrészekkel javíttatja a sarki sufnigarázsban, ahol 10 ezrenként belelocsolják a vitt teszkós olajat is szó nélkül, mert mégiscsak kétezerrel olcsóbb volt, meg kikötteti az egr-t, össze-vissza állítgatják a vizsgához az adagolót, de ennek biztos semmi köze nem lesz a lepukkantságához, minden baja azért van, mert a hülye német tíz évvel ezelőtt kétévente cserélt olajat. Bár addigra úgyis megeszi a rozsda.
inf3rno: De legalább nincs bizonyítási kényszerük az úton, nem büntetnek, nem verseny nekik a közlekedés, nem sérti az önérzetüket, ha megelőzik őket, és általában véve jóval kevesebb kockázatot vállalnak. Ja, többségük pont ettől tűnik balfasznak egy igazi macsó szemében. De ez is mind társadalmi nemi beállítódás (az a fránya gender!) kérdése, no meg emellett persze nem is túrja az agyukat a tesztoszteron.
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
-
válasz Somatom #188179 üzenetére
Naja, én sem vagyok mai gyerek, de az elmúlt 20+ évben pontosan 8x annyi autóm volt már, mint nőm. Az tény, hogy mindig jóval fiatalabbak.
Amúgy az enyém észreveszi, ha valami nem úgy működik az autón, ahogy szokott, különös hangokról, szagokról meg aztán szó sem lehet, akkor szervizidőpont, vagy ha súlyos, akkor assistance/adac. Szerencsére nem volt még rá szükség, egyszer volt check engine még az opelben, félreállt, hívta az assistance-t, és rövid átbeszélés után megegyeztek, hogy max 80-nal hazavezethet, és másnap reggel leteszi az autót a szervizben (asszem gyújtótekercs, vagy mi ment el). De jellemzően ezek az autók már kb mindenért szólnak, hozzányúlni meg otthon úgysem lehet (én legalábbis egy több tízezer eur-s, leasingelt autóhoz biztos nem fogok), szóval nem is értem, mihez kell érteni.p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
pècsimunkás
addikt
válasz Somatom #188191 üzenetére
A meggy vagy az eper, vagy éppen a kenyér baranyában sem olcsóbb.
Budapesten viszont aki dolgozni akar, az talál munkát
Na, baranyában ez kicsit nehezebb. Nemhiába mondják: Pécs a magyar Detroit. A 150 ezres fizetések városa... ha éppen találsz munkát, és nem közmunkán vagy.[ Szerkesztve ]
Egyszer már hadat üzentünk az USA- nak, úgy látszik nem tanultak belőle!
-
válasz Somatom #188191 üzenetére
Az arányokat mondtam, csak én több, mint 100-at adtam el.
Az élelmiszer, meg kb minden amit veszel, olcsóbb Bp-en, mint vidéken, még a benzin is, mivel ott mindenből több fogy nyugi bele itt is 1600-2000Ft a meggy meg a cseresznye Az élő munka drágább, ezért a szolgáltatások drágábbak, de nem minden, pl. ügyvéd olcsóbb.
Szerinted az a normális, hogy ki kell menni külföldre dolgozz, mert itthon nem lehet egyről a kettőre jutni?
Szerintem nem, én is kint dolgoztam 10évet, hogy legyen saját házam, de nem ez lenne a normális...
hobizoli: legtöbb ember aki balatonon vesz nyaralót kötődése van, vagy gyerek kori, vagy felnőtt kori, vannak akinek ide jár minden barátja. Ha csak hétvégéken tudsz lejönni minden hétvégén megteheted. Le mennél Horvátba hétvégékre?
Amúgy voltam párszor nekem elég is volt annyi, semmi extra.[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg