- Huawei Mate 9 - Mate evangéliuma
- Samsung Galaxy A56 - megbízható középszerűség
- Kikristályosodik a Razr 60
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Huawei Watch Fit 3 - zöldalma
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Fotók, videók mobillal
- Milyen okostelefont vegyek?
- Mobil flották
- Xiaomi 14T Pro - teljes a család?
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz
inf3rno #200361 üzenetére
de miert fizetne haromszor ha egyszer is eleg. igazabol mindegy mennyi into jel van, te mar beledzerettel ebbe a nyilvanvaloan tularazott es valoszinuleg tekert kocsiba igy azt is megbocsajtod majd neki amit esetlegesen meg ra kell msjd locsolnod. Ez igy jo, igy vedd meg nyugodtan. es persze remeljuk, hogy nem lesz igazuk az itt hozzaszoloknak
-
dj79
senior tag
válasz
inf3rno #200345 üzenetére
Ha nem cax motorkód, akkor engedd el, olajcsere legalább évente megvolt?
Előtte vagy egy lánccserének, feszítővel, koksztalanításnak, ultrahangos injektortisztításnak és abban sem lennék biztos, hogy a magasnyomású üzemanyagpumpát nem sínylette meg a sok rövid távú használat. Ráadásul szerintem alapból túl van árazva a gép…. -
-
válasz
inf3rno #200321 üzenetére
hu nekem itt elég rossz érzéseim vannak
mi az hogy kopás alapján jónak tűnik? fel kell hívni a szervizkönyvben szereplő szervizeket és leinformálni
ha nincs szervizkönyv/vizsgapapírok, akkor vissza van tekerve
miért kell megbontani egy 64 ezer km-es motort?
mit jelent hogy gyakorlatilag nincs rozsda? van rozsda vagy nincs rozsda?bocs, de elolvastam a hszedet és képzeletbeli nagy piros felkiáltójelek villognak előttem
-
#15453440
törölt tag
válasz
inf3rno #189748 üzenetére
Hát ez az öreg orvos olcsó autója 1m-ból, ha 1-re igaz. Flottás passat, octávia, és társait azért szerintem jobban le lehet követni. Nálunk legalább is a kocsiknak bármi baja van, vagy kötelező szerviz egyből viszik nem szórakoznak. Inkább a Honda annyival tartósabb lehet egy passátnál, hogy majdnem ugyanannyi pénzért öregebb Hondát adnak(dieselek)? Azért ezzel fenntartásaim vannak.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
inf3rno #189068 üzenetére
Újabban már kezd terjedni a felhasználásnak megfelelő flexibilis olajcsere intervallum, de más tekintetben ilyesmivel nem találkoztam. Amúgy egyetértek, kevesebb szemetet termelne az emberiség, ha pontosabb módszereket alkalmaznának... Üzemóra már régebb óta előfordul itt-ott, pl Silverado
-
dj79
senior tag
válasz
inf3rno #189084 üzenetére
Fene tudja. Anno a felsővezetői gépparkunk között azok az autók voltak jobb állapotban, amelyekben több volt a km.
10 perc alatt fel sem melegszik a motor. Ha meg napi 2 órát ingázik melóba oda-vissza, akkor az napi 100-150km. Az mennyi is havonta? 2000km csak munka miatt. 3-4 év alatt már össze is jöhet 100-150e futott km. -
parandroid
félisten
válasz
inf3rno #189075 üzenetére
Nem a várossal van a baj, hanem a gyakori kis távolságokkal, amikor a motornak (olajnak, víznek, stb-nek) arra nincs ideje, hogy elérje az üzemi hőmérsékletet, ezért szinte állandóan hidegen jár. Tipikusan az a használat, amikor 5 km munkába, 5 km haza, 3 km boltba, 2 km az oviig, 10 km a nagyit meglátogatni, és ezt így éveken keresztül naponta. Ha ráadásul még dinamikusan is közlekedik az illető, akkor lesznek ott gondok nagyon hamar.
Németeknél pl. minden falut autópálya, vagy legalábbis 2-3 sávos gyorsforgalmi út köt össze, ha a gyerek a szomszéd faluban van oviban, munkahely másik irányban egy faluval arrébb, meg még sietni is kell, de turbódízelt kellett venni, mert az erős, meg keveset fogyaszt, meg a dízel olcsóbb, akkor az gyönyörű lesz, amikor a hideg motorral kap az autó naponta 4-5 alkalommal egy padlógázt az autópályára felhajtva, majd a következő lehajtóig 140-160, megáll, lehűl, és ugyanez 4-5 évig. 30k-s olajcserével.
Akkor kerül a 320d a második tulajhoz, aki szintén 4-5 évet hajtja még (na itt már szóba sem kerül majd az olajcsere, mert Gorannak, a szerb hentesnek arra nem telik), aztán amikor már nagyon csörög, akkor viszi a nepper keletre, visszatekernek rajta 100k-t, és lesz belőle garázsban nem dohányzó, megkímélt doktornő nyugdíjas autója.
p
-
szabonagyur
félisten
válasz
inf3rno #189075 üzenetére
Egy kis városban sem reális, hogy tartasz 50-s átlagot
Azért egy 50-s átlaghoz az kéne, hogy egyszer ne lassíts, ne állj meg egy zebránál, lámpánál semminél sem, ne kelljen megfordulnod/kanyarodnod vagy éppen körforgalomba hajtanod, stb.
Városban sokszor a nagy átlagod ha eléri a 20-25 km/h-t akkor jó vagy.
-
dj79
senior tag
válasz
inf3rno #189068 üzenetére
Ennek fussunk neki mégegyszer.... Városban soha nem lesz hatvanas átlagod. Pályán a váltót berakod a legmagasabb fokozatba és utazol 200 km-t állandó tempóval, üzemmeleg motorral. Városban kuplung-gáz-fék-váltás-index, gyakori hidegindítással,mindez kb 25-30kmh atlaggal, ki-beszállással. Ez a belteret is jobban elhasználja, gombokat, kormányt, pedálokat, ülés szélét... Ez nem egyszerű szorzas kérdése...
-
bernel
tag
válasz
inf3rno #189059 üzenetére
Világos, a kérdés akkor az, hogy minek tekernek vissza? Csak azok kedvéért, akik nem vizsgáltatják át a kocsit?
Ha így van, akkor ha átvizsgáltatom, és a szerelő azt mondja, hogy 100 ezerrel több van benne, akkor erre hivatkozva le lehet alkudni az árat?
Vagy az eladó erre csak kiröhög, és így az átvizsgálás csak arra jó, hogy kihúzzam ezt a kocsit a listáról, hogy ennyi kilométerrel ennyiért nem érdemes?
-
bernel
tag
válasz
inf3rno #189056 üzenetére
"Szerintem a piacot ez a visszatekeréses csalás teszi tönkre a legjobban, "
Ha egy szakember átvizsgálja a kocsit, ő meg tudja mondani, hogy valójában kb. mennyit futott a kocsi, nem? A kopásokból egy hozzáértőnek, aki már sok autót látott, csak látnia kell, hogy a kocsi 150-et ment vagy 250-300-at.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
inf3rno #189017 üzenetére
Céges/magán témára akartam reflektálni, de tovább gondoltam
tulajdonos természetes/jogi személy mivolta is árnyalt téma, antitálentum a saját autóján is lerúgja a kuplungot meg a cégesen is, stb. Új autó eladások nagy része cégre megy, a magánszemélyek meg szerintem nem mindig engedhetik meg maguknak, hogy néhány év után el is adják az autójukat. Mindig a konkrét példányt kell nézni, mellé a kínálat többi részét, nameg az árcédulát
lehet jó vétel egy fáradtabb darab is, ha elég olcsó, stb... a piac pedig elég nagy, a reális értékelésben szoktak az átvizsgáló szakemberek segíteni. A jobb állapotú autó sem jelenti azt, hogy mindig is az volt és sosem esett baja, de van olyan jó, ha minőségi munkát végeztek rajta, gondolok itt akár a karosszéria javításra is, de érthető az általános karbantartás elvégzésére éppúgy. Némi túlzással gondolom nem ellenkeznél, ha neked megfelelő autót fél áron adnék, viszont kéne rá parkolási sérülés miatt néhány csavarozással cserélhető elem, vagy mondjuk magasabb a futása, ellenben végig autópályán duruzsolt.
-
-
-
oliwire
őstag
válasz
inf3rno #188954 üzenetére
valahogy így
Viccet félretéve, ahogy te leírtad, talán így a korrektebb, hogy az eladó nem fizetett a vizsgálatért, ezért neki nem kötelessége hallani az eredményt.
Az autó megvédése az eladó részéről, a szerviz hibafeltárás tálalása, meg a vevő hozzáértése sok mindent szülhet.
Egy autó csak gyári alkatrészekkel való szerelése, magas órabérű szakszervizes javításokkal sokszor elbátortalanítja a nem hozzáértő vevőt egy jó ajánlattól. Ha a szervizes korrekt akar lenni, akkor elmondja az élhető alternatívákat is, és ha látja, hogy olyan a vétel, akkor nem áll az üzlet útjába. De egy ilyen eseménynek sok kimenetele lehet ettől függetlenül. -
Qru
MODERÁTOR
válasz
inf3rno #188949 üzenetére
Igen, kapu garancia van. Szóval aki nem ért nagyon hozzá az inkább ne fusson neki a dolognak, mert nagyon be lehet cumizni... Mi is majdnem lyukra futottunk az Volvo-val. Az első hosszabb út után az automata vészmódba rakta magát. Irány a szerviz: Szolenoid cserét javasoltak, az bőven GTK egy 600k-ért vett autó esetén. Végül egy átmosásos váltóolajcsere segített a gondon (azóta is elégedetten használja az új tulaja) de érted simán be lehet bukni egy ilyennel az egész vételárat is akár... Persze ez a szabadpiacon vett autókra is él valamennyire.
-
olajbogyo
aktív tag
válasz
inf3rno #188916 üzenetére
Szia!
Hát igen, mikor legutóbb a Vitarát adtam el, hát bizony sajnáltam a debreceni házaspárt, akik lemaradtak róla. Mert a hirdetés feladásának napján hívtak, de nem tudtak jönni, csak 3 nap múlva......Mondtam nekik, hogy én nem zárolom az autót, ha lesz vevőm eladom, ha nem akkor az övék lesz. Verekedtek érte szabályosan, vagy 20 ember hívott még, amikor már eladtam, és azonnal le is vettem a hirdetést. Szegény debreceniek is hívtak, és hallottam, hogy a "mami" osztogatja a "papit" rendesen a teszetoszaságukért. Biztos vagyok benne, hogy lényegesen többért is eladhattam volna. De már akkor is a kereskedők voltak a leggusztustalanabb emberszerkezetek. Meg is mondtam, hogy nekik nem adom el. Hű a AAA autó mit el nem játszott érte?!
De, érdekes módon, hozzám ők jöttek ki, mivel megmondtam nekik, hogy én be nem viszem hozzájuk, csak azért, hogy ott alkudozgassanak velem. Kijöttek, de mivel alkudozgattak, így hazamentek isten hírével, mert otthagytam őket a sunyiba. Hívtak vagy 5 ször utána, és a végén meg is adták volna az árát, de mondtam, hogy már ez az autó nem lesz a maguké.No, így maradok majd le én is, mint szegény debreceniek, majd mindenről. Mert, mire összeegyeztetek az autóvizsgálat.hu szakértőjével, akinek azért van munkája, és nem az én hívásomat várja nagy unalmában....szóval 4-5 nap is eltelik, mire rám tud szánni időpontot(beszéltem vele, ezért mondom). Az autó, addigra, vagy elkel, vagy kereskedőé lesz, és párszázassal drágábban lehet enyém.
De, nem adom fel...Azért is veszek egy autót, a feleségemnek
Azért elképzelem magam egy festékréteg vastagságmérővel, amint eljátszom, hogy tudom mit, meg hol kell mérni, aztán meg aláfekszem, és úgy nézek majd, mint aki tudja mit les, szemem folyik majd kifelé, mint a csigának....Aztán felállok, és egy szabó-centiméterrel, megnézem a szélességét, meg a hosszát, hogy ámuljon, aki látja....hű ez tud nagyon?!Majd fizetek, oszt jó napot.
-
bernel
tag
válasz
inf3rno #188916 üzenetére
" Én is inkább úgy vagyok vele, hogy jobb ott helyben dönteni, mert mire szervizig jutnánk vele, addigra már vitte más, ha tényleg jó."
Ez egyértelmű, csak a "tényleg jó" a kérdéses. Laikusként ezt nem triviális megítélni, ránézésre, átnézésre én mondhatom rá, hogy jó, de a típus szakértője meg lehet, hogy azt mondja rá, hogy itt meg itt van ez a probléma, ami nagy költség lesz, szóval inkább ne.
Szóval laikusnak akkor marad az, hogy ha gyorsan akar dönteni, megérzés alapján, akkor megveszi, és reméli a legjobbakat.
A másik út a megfontoltság, hogy inkább nézze meg hozzáértő, és lehet, hogy 200 ezerrel drágább lesz, ha a jók akkor már a kereskedőnél vannak, és ott kell venni, de legalább kisebb eséllyel futok bele sokszázezres, mlliós javításba később.
Vagyis van az olcsóbb, gyorsan, nagyobb kockázattal, vagy ugyanaz drágábban, megfontoltabban, kisebb kockázattal. Mindenki eldöntheti, neki melyik szimpatikus. Én inkább az utóbbira szavazok.
-
Gombinyó
őstag
válasz
inf3rno #188906 üzenetére
[link] Ezt mondjuk be merném vállalni, vagy Fluence van még ezzel a motorral, ilyen 200e körüli futással. Jó eséllyel nagy szerviz valami műhelyben 150e ft körül kelleni fog, esetleg fékek, gumik cseréje és megállt 2,4m körül átírással, biztosítással.
Mást én nem láttam 2m-ig 5 évesen, ami nem lada vagy dacia és nem picike. -
BigBlackDog
veterán
válasz
inf3rno #188897 üzenetére
Hát, ha 2 milliáért sikerül kifogni 2-3 éves használtat biztosan ismert szervizmúlttal, akkor nem gondolnám, hogy roller lenne (ha nincs tele típushibával). Pontosan miket nézegetsz?
(#188901) Napfénysüti: 3M Huf körül szerintem már nem nagyon sok új autót adnak értelmes motorral, felszereltséggel.
-
olajbogyo
aktív tag
válasz
inf3rno #188823 üzenetére
Szia!
"...Szóval minden esetben érdemes rákérdezni, hogy a kereskedő nevén van e a kocsi, nem pedig valami cégnek vagy magánszemélynek a nevén..."
A Honda Jazz, amiket néztem a "kereskedőknél" mind, az eredeti tulaj nevén volt...Olasz hölgy, német mami..stb
A Ford Fiesta, szintén német tulaj nevén, ....stb!
A legnagyobb piszokság, hogy pofátlanul beírják a hirdetésbe, hogy magyar okmányokkal, magyarországi forgalomba helyezéssel, érvényes műszaki 2020.07 akárhányadikáig...stb, és kiderül, hogy semmi nem igaz ebből. A szemétládák, csak azért írják be ezeket a hirdetésbe, mert aki a szűrőket is használva, bejelöli, hogy magyar okmányai legyenek a "jószágnak" ( ezáltal is elkerülve az ilyen jöttment, kintről behozott szarokat), tudják, hogy így kiesnének a feldobott találatok közül. Ezt elkerülve inkább beírnak mindenféle hazugságot, csak ők is ott legyenek a találati listán. Az, hogy amit írtak, az teljesen valótlan, apró kis nyomtatási hiba, hiszen ott van leírva az is, hogy a hirdetésben szereplő elírásokért, hibákért nem vállalunk felelősséget.........No, innentől kezdve, még védve is vannak ezek a szemetek. Magyarország, én így szeretlek.
-
Stylewars_kp
őstag
válasz
inf3rno #188862 üzenetére
Egyszerű technika. Anyaghasználata kopogós műanyag, low budget kárpitok. Kényelmetlen hosszú távra. 100km és már fáj a derekad. 0 presztizs. Nagy tér és csomagtér. 1,5dci motorral nagyon kotor. Cégesnek használtam egy Logant. Igazából amennyire utáltam annyira szerettem. Nem akart többnek látszódni mint ami. Klíma ki vagy be. Ablak le vagy fel. Ilyen on/off autó. Nem könnyeztem meg ha rámvágták az ajtót a parkolóba vagy rámtolattak. Kis pénzből ki lehet javítani vagy fent lehet tartani. 200 ezret beletettem komoly műszaki hiba nélkül.
-
nesa
veterán
válasz
inf3rno #188862 üzenetére
A dacia nem rossz választás ha ennyiért új autót szeretnél, 10+ éves technika nagy gond nem lehet, egyszerű mint a faék, az elején és a kormányon a jel egyben extra is sörnyitó
Az a baj én akkor voltam gyerek amikor a dácsia a szar szinonimája volt, pedig azok alapjaiban véve a szoc ipar legjobbja lehetett volna de a gyártás minősége kritikán alulivá tette. -
Tin
veterán
válasz
inf3rno #188830 üzenetére
Jo hat nyilvan az egeszet, de maganszemelynel is siman van az az eset, amikor ugy esett szet a kocsi, hogy szerencsetlen elado sem tudott rola, ez esetben viszont az a jo benne, hogy van mibol fizetnie, hiszen kapott penzt. Maganszemely meg nem tud jogutod nelkul megszunni.
Eleve szar szitu az egesz, ha mar idaig fajul. De az biztos, en minden eladasnal elmondok minden hibat, es bele is irjuk a szerzodesbe, hogy kesobb ne jojjon azzal, amirol ugyis tudott. Ha meg olyan jon elo (szerencsere nem volt meg ilyen), kenytelen lennek besegiteni. Sokszor ezek az osszegek amugy is osszemerhetoek azzal, amennyit egy alkuban az ember engedne.
A masik helyzet viszont, amikor aron alul veszel egy kocsit, nehezebb ott ertekcsokkentest kerni. -
Tin
veterán
válasz
inf3rno #188826 üzenetére
Attol, hogy a jogaidat nem tudod vagy nem akarod ervenyesiteni, meg megvannak a jogaid.
Ha veszel egy autot es beszarik az elso 1000 km-en, felhivod az eladot, es kozlod vele, hogy visszavinned, visszaadja a penzt (esetleg valamivel kevesebbet), es rendben vagytok. Vagy elviszed a szervizbe, kersz hivatalos szakvelemenyt, aztan pedig beperled, neked van idod, de evekkel kesobb nem a vetelarat fogja visszafizetni, hanem az osszes hozza kapcsolodo kesedelmi kamatot, plusz a szakerto koltseget meg a perkoltseget is. Olyantol meg eleve ne vegyen az ember autot, akirol ordit, hogy ugyis elhajt a francba kesobb. Nem veletlenul irtam, hogy az elso 1000 km-en nem erdemes rakolteni egy fillert sem, ha amugy nincs a hasznalatot akadalyozo baja.
Egyebkent kb. a kovetkezo esetekben van ertelme visszavinni a kocsit: motorhiba, valtohiba, futomu kiesik alolad, lerohad a kocsi, elektronika fossa ossze magat, de ezek tipikusan olyan problemak, amik biztosan megvoltak az eladaskor is, csak eppen "kikozmetikaztak" oket.
Ha meg extrem az olajfogyas, 1000 km alatt az is kiderul, en ott siman kernek atcsokkentest, magyarul fizesse a motorgeneralnak legalabb a felet, ha mar vissza nem akarja venni. -
dj79
senior tag
válasz
inf3rno #188783 üzenetére
Az már egy jó konstrukció. Go to Renault topik.
A kettes széria eleje elég betegágy.peterkeT: nem értem a kérdést. Az a kocsi annyira megbízható volt, hogy be mertem vállalni egy 1800km túrát úgy, hogy a párom 5 hónapos kismama volt.
Kenwood: az általad vágyott szakmai tanácsokat szerintem Facebook típus csoportok tudják szolgáltatni.
-
bernel
tag
válasz
inf3rno #188759 üzenetére
Orvosokra már van ilyen külön oldal, sok értékeléssel az egyes orvosokhoz, a google-n meg bárkit lehet értékelni, aki rajta van, és hozzá is lehet adni szolgáltatókat, ha nincs fent. Valóban jobb egy ilyen google-féle nagy oldal, mert ők nem félnek a perektől, illetve a google-n a szolgáltató válaszolhat is a kritikákra, és gyakran válaszolnak is. Itt egy random példa, ahol a tulajdonos válaszolt a kritikára.
-
dj79
senior tag
válasz
inf3rno #188750 üzenetére
Szerintem nem érted, mit írtam le. Nem szerelőt meg kereskedőt viszel magaddal, hanem bárkit, aki műszakilag kicsit jobban képben van.
A csápos emelőn azért sok mindent észre lehet venni, meg lehet rángatni a kerekeket pl, a fekvőrendőrtesztnél a stabpálcák/szilentek könnyebben megszólalnak, ha gond van. Fékbetét/tárcsa szemrevételezhető bármikor.
Kiolvasás csak gyári kütyüvel jó a legtöbb esetben, szóval innentől egyszerűbb, ha random ubulka elviszi a gépet szakszervizbe, de ott meg rommá fogják fikázni és ottani árakon számolják ki a nagyságrendi első szerviz költségét. A kereskedők ezért nem kedvelik az ilyen jellegű átvizsgálásokat.
A "tegyük fel" részre annyit mondanék, hogy ezen elmélet alapján Neked új szalonautót javasolnék. -
bernel
tag
válasz
inf3rno #188735 üzenetére
Ezért kell felhívni a figyelmet erre, mert ott az eszköz készen, csak használni kellene. A legjobb az lenne, ha valakinek itt van netes újságíró ismerőse valamelyik nagyobb lapnál, és szólna neki, hogy felmerült ez a téma, amiből lehetne írni egy közérdekű figyelemfelhívó cikket, hátha ráharap.
Ha esetleg van ilyen ismerősötök, akkor szóljatok neki, és mondjátok el, hogyan segíthetné a piac megtisztulását, ha az emberek rendszeresen és tömegesen értékelnék a szolgáltatókat, ahol megfordulnak.
-
dj79
senior tag
válasz
inf3rno #188738 üzenetére
Nincs tökéletes használtautó. Pl a golfot úgy mertem megvenni, hogy egyrészt láttam, kitől veszem, másrészt tudtam azt, hogy mire/milyen extra költségekre kell számítani. Vittem rétegvastagság-mérőt, elemlámpát és pokrócot. A priusnál nem kellett, mert volt helyben csápos emelő és mérő. Átneztük a papírokat etc, körbemértem, aztán utána emeltük. Próbaút, fékteszt, fekvő rendőr teszt és ennyi. Nyilván ha valaki a műszaki dolgokban nincs annyira otthon, érdemes egy picit kompetensebb személyt vinnie, esetleg a véleményét megkérdezni az adott típustól.
-
válasz
inf3rno #188738 üzenetére
Nincs hibátlan használt autó. Kell egy kis tapasztalat, mire fel tudod mérni, hogy egy adott autó nagyából milyen állapotban van és utána látni fogod, hogy mennyit kéne még rálocsolni. Az összes járművemet úgy vettem, hogy tudtam mit kell majd cserélni rajta azonnal vagy a közeljövőben. Lekopogom, eddig nem estem nagyon pofára.
Általánosságban ha kopó-fogyó alkatrész gondok vannak, akkor megfelelő ár esetében azzal nincs probléma (elvégre használt autó). Csúnyán javított törés, rozsda, nem működő klíma, lelakott beltér, váltó vagy motor probléma esetén én ott szoktam hagyni az autót.
-
parandroid
félisten
válasz
inf3rno #188733 üzenetére
Nem titok, 2014-ben 12k volt a 2008-as Cooper, 2017-ben 17k a 2014-es. Ez felszereltségtől, meg ajánlattól függően kb fél ár az utóbbi esetben, az elsőről nem tudok nyilatkozni, mert az még gen2 volt, és akkor már a gen3-ak mentek, abból egy gyengébb motoros, és jóval gyengébben felszerelt példányra volt akkor valami huszonpárezres ajánlatunk. Ezek amúgy mind garis árak, a használtnál is benne van a két év. Jellemzően fapad 1.0 tsi polo volt akkor 17k, ár-értékben talán a hyu i20 lett volna a legracionálisabb választás 15k-ért, de miután kipróbáltuk a minit, kellett a fenének a hyundai, pláne a polo, vagy a fabia. A második esetben már nem is igen néztünk mást, a Mazda 2/cx-3-at próbáltuk még, de nyilván nem volt valós alternatíva.
p
-
parandroid
félisten
válasz
inf3rno #188680 üzenetére
Az a baj a jó használtautóval, hogy drága. Én az utóbbi 5 évben kettőt is vettem, el nem merem mondani, hogy mennyiért, de mindkettőt 2 év gyártói garanciával, márkakereskedésből. Az első hatéves volt, beszámított autó (természetesen végig márkaszervizes, 70k km-rel), a második hároméves, lízingből visszaadott, 23k km-es. Természetesen egyikkel sem volt semmi gondom soha, már attól eltekintve, hogy az elsőt összetörték alattam, amúgy mindkettőben kellett már egyszer izzót cserélnem, meg az újjal egyszer volt már defektem is.
p
-
kisza25
félisten
válasz
inf3rno #188510 üzenetére
A rioból az 5 éves az egyel régebbi 2017- ben volt modell váltás.
Helyén kel kezelni, könnyű az autó helyben nem éreztem gyengének, 100- ig lehet vele haladni, autópálya 130-140 tartható, A-B-be elvisz, nem élményautó.
A hyundaihoz tartozik a kia, ugyanaz a padlólemez, motor váltó stb. Az újabb i20 2015-től van, abból kapsz 5 éveset, 2018-ban jött FL és jól tévedek, most jön az új. -
kisza25
félisten
válasz
inf3rno #188496 üzenetére
Jó autók a kia/hyundaiok nekem volt ceed, i30, i20, faternak kia carens van, vezettem az új rio-t és a stonicot is.
Azért i20-at vettem és nem rio-t, mert az akkor jelent meg, az i20-at meg 2 évesen vettem.
Egy felni sokat dob rajta, i20 amúgy könnyebb is.
Az enyém így nézett ki -
bernel
tag
válasz
inf3rno #188440 üzenetére
A jóautókon van egy térkép a megbízhatóbb kereskedésekről, de nemt tudom, ebben mind benne van-e, ami jó.
-
BigBlackDog
veterán
válasz
inf3rno #188438 üzenetére
Azért erre nem alapoznék egy használt autónál. A hiba is sok minden miatt jöhet elő. Igen, tudom, hogy meg "kell" javítania a kereskedőnek, de gyakorlatban nem mindig megy ez ilyen egyszerűen (és szerintem nem minden hibánál jogos a vevő igénye sem). Meg mondjuk egy jó ügyvéd sem árthat, ha minden kötél szakadna.
-
ates2
senior tag
válasz
inf3rno #188403 üzenetére
http://www.lakaskultura.hu/hirek/valtozik-torveny-illetekmentes-lesz-testverek-kozotti-orokles-es-ajandekozas/
Vicces,hogy egy ilyet se tudnak a kormányablakba...
"Mikor lép hatályba a törvény?
A jogszabály 2020. július 8-án lép hatályba."Sőt! már lehet 1 hónapja hatályban van ez a törvény...
-
parandroid
félisten
válasz
inf3rno #188003 üzenetére
Pontosan. Legalább hatféle autót vezettem így. Kitöltet egy papírt a biztosításhoz, meg a meghatalmazáshoz, lefénymásolja a jogsit, és csak annyi a kérdés, hogy egy óra elég? Volt, ahol odaadták volna délután négykor, hogy másnap reggel vigyük vissza. Speciel itt egy 50k+ eur-s 3-as touringról beszélünk. Mondjuk azt a kört pont le is mondtam, értelmetlen lett volna, annyival jobb ajánlatot adott a mazda (közel 15k eur előny, erősebb motor, és több extra a japánoknál). Ráadásul 320d volt a tesztautó, nekem meg benzines kellett volna próbára.
Mondjuk én a használt autóimat is márkakereskedésben vettem, 2 év garival. De ez is elég általános, már ha az ember nem valami balkáni neppertől vásárol - szinte az összes gyártónak van használtautó-programja, többnyire lejárt lízinges, vagy beszámított autókkal.p
-
válasz
inf3rno #187927 üzenetére
Minden típusnál vannak dolgok, amik gyengébbek, minden típusnál lehetnek problémák, amik az elhanyagolt állapot miatt "típusbetegség"-nek szeretnek hívni (pl: vasaló swift ABS kocka). Én annyit tudok mondani, hogy ha kevés gondot akarnék, akkor tuti, hogy egy Suzuki felé mennék.
-
válasz
inf3rno #187905 üzenetére
Korábban említett I20 vagy Kia megfelelője, a technika ugyanaz. Suzukik közül ami tetszik, azoknak nagy gondjuk nincs, még a turbósoknak sem (Vitara S is futott nálunk 100k feletti futásteljesítményt, kötelező dolgok voltak csak). Hondából ott van mindenki kedvence a Jazz, azokkal sincs annyira nagy gond, főleg a már említett prémiumokhoz képest. Toyotából a Yaris szintén jó lehet, bár mostanában elég komolyan tolják a tudatmódosítókat a designerek náluk.
Új hozzászólás Aktív témák
- Bomba ár! HP EliteBook 845 G9 - Ryzen 5 6650U I 16GB I 512SSD I 14,1" Touch I Cam I W11 I NBD Gari!
- AKCIÓ! Apple Macbook Pro 16" 2019 i9 9980HK 64GB DDR4 512GB SSD Radeon Pro 5500M garanciával
- Bezámítás! Lenovo Legion 5 17ACH6H Gamer notebook - R7 5800H 16GB DDR4 512GB SSD RTX 3060 6GB WIN11
- GYÖNYÖRŰ iPhone 12 mini 64GB Black -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS2955
- AKCIÓ! Microsoft Surface 5 13,5 notebook - i5 1235U 8GB RAM 256GB SSD Intel Iris Xe IGP 27% áfa
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest