Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
Mauzes
addikt
válasz
f4lcon #214443 üzenetére
Ezt mi alapján gondolod, hogy a NAV-ot csak az érdekli? Volt esetleg adóvizsgálat a cégnél? Persze a magánszemély jövőbeli eladásánál valóban érdekelheti a NAV-ot, hogy van-e szja, de ezt senki nem látja előre, hogy lesz-e (ha sokáig tartod az autót, akkor nem lesz semmi, és ez a valószínűbb). Viszont a NAV-ot az miért ne érdeklné, hogy ha a jelenben történik egy adásvétel (cég -> magánszemély), akkor az piaci áron történjen és a cég fizessen az eredmény után nyereségadót? Vagy esetleg átnyilvánítsa-e burkolt személyi jellegű juttatásnak, hogy áron alul kapott kapcsolt fél/alkalmazott egy eszközt?
-
Mauzes
addikt
Amennyire én tudom, ez az olcsón cégautó eladás nem ilyen egyszerű (értsd: valószínűleg nem lesz belőle baj, de egy NAV vizsgálat esetén meg bőven lehet):
- Kapcsolt félnek vagy alkalmazottnak csak piaci áron lehet eladni, ahol igazolni kell a piaci árat
- Harmadik félnek is piaci áron kell eladni - igen, átlalánosságban a harmadik felek közötti adásvétel önmagában indikálja a piaci árat, de nagymértékű értékaránytalanság esetén kilólág a lóláb, hiszen egy gazdasági társaság érdeke az lenne, hogy maga realizálja az értéket. NAV-nak meg azért szempont, mert adót kellett volna fizetnie a cégnek
- Könyvvizsgáló is problámát támaszthat, ha kiszúr egy ilyen furcsa tételt
- Ha meg mégis a magánszemély nagyon olcsón vesz, akkor nála keletkezhet 5 éven belüli eladás esetén szja kötelezettség (önbevallás alapján)Ezek könyvelői infók, de ha valamit rosszul tudok, kérem javítsátok.
-
Mauzes
addikt
válasz
ph_5.5 #213869 üzenetére
Ez tök jó, értem én, előző autómnál én is kiszámoltam, hogy az új jobban megéri (a mostanit mondjuk 18 misi új ár helyett 9-ért vettem 3 évesen). De az emberek 80%-ának (vagy 90?) mégsincs pénze új autóra, úgyhogy marad a használt, ami annyiba kerül, amennyibe éppen kerül.
-
-
Mauzes
addikt
válasz
vzsryl #213560 üzenetére
Oké, a zörgést aláírom, lehet típus/méret specifikus. De minden más, amit írtam, szerintem áll. Pedig nem vagyok VW fanboy, sőt, de szerintem tényleg egy klasszissal prémiumabb autónak tűnik és egyszerűen minden jobban működik benne.
U.i.: a Passatot 0 km-rel vettem és vigyáztam rá nagyon, van benne 79k km. Ilyet persze nagyon nehéz kifogni használtban, nekem Fordban nem is sikerült.
-
Mauzes
addikt
válasz
vzsryl #213536 üzenetére
Ár/érték arányban simán lehet, hogy jobb a Ford, de ebben erős szempont az ár a képletben. Én most vettem a 2018-as Passatom helyett egy 2019-es Galaxy-t, és szerintem a Passat jelentősen jobb/prémiumabb autónak tűnik.
A Ford futóműve tényleg jobb (bár nálam a nagy méret és súly miatt kevésbé érződik, Mondeo biztos jobb), de kb minden másban jobb a Passat: a belső anyaghasználat és összerakás prémiumnak hat a Ford mellett, a mindenféle eszköz és kütyü működése jobb és megbízhatóbb (akár adaptív tempomat, esőérzékelő ablaktörlő, infotainment rendszer, ülésfűtés, csomagtér roló, stb.), ahogy az ajtók csukódnak vagy a kilincsek nyílnak, ahogy egy rossz úton a Passat ugyan kemény és üt, de sziklaszilárd tárgynak tűnik a nyöszögésre, zörgésre hajlamos Fordhoz képest, stb stb..
Ennek ellenére ár/érték arányban jónak találom a Fordot és a méret (ami miatt cseréltem) kárpótol a fentiek miatt. De érzelmileg azért sajnálom egy kicsit a Passatot, amit szinte új autóként fogok most eladni.
-
Mauzes
addikt
válasz
bandus #213443 üzenetére
Hidd el, hogy ez totál nem így van, hogy egyáltalán nem számít. Most nyilván egy nagy átlagról beszélek, és tapasztalatból.
Viszont amúgy kicsit túl mélyre is mentünk ebben, nem gondoltam, hogy erre cuppan majd rá mindenki a leírásomból
.
Stilo18: igen, és jófejek is vagytok. Az 50 milliós munkák persze nem pár órás melók és nem is személyesen hozzám folynak be ezek a bevételek, akkor nem nagyon kérdezgetnék semmit.
-
Mauzes
addikt
válasz
bandus #213440 üzenetére
Ez nem megvezetés, de a benyomások szerintem mindenkinél számítanak. Nálunk a lényeg, hogy ne lógjon ki a lóláb egyik oldalon sem. Elkérünk ötvenmilliót egy tanácsadásért és közben Suzukival járunk? Ez mindenképpen fura (lehet). Ha meg Ferrari lenne, az ugyanúgy rossz benyomást kelt(het)ne.
f4lcon: tényleg nem akarok arrogáns lenni, szerintem jó autó a Superb, majdnem ezt vettem Passat helyett. De a Skoda és a Ford azért nem illik bele ebbe a "reprezentációs" képbe, mert nagyon erősen cégautó hatása van (jobb sales-es vagy középvezetői réteg népautója).
-
Mauzes
addikt
válasz
molnarpeter #213425 üzenetére
Köszi, tök jó tippeket kapok, ezt az Audi verziót nem is ismertem. Konnektoros hibrideknél viszont mindig egy jó kérdés, hogy mennyivel drágábbak az alapkivitelénl (általán sokkal).
-
Mauzes
addikt
válasz
molnarpeter #213423 üzenetére
Egy GTE lenne az igazi.
eGolf-ról és GTI-ről még kicsit olvasgatok. Meg épp ajánlották az i3 REx-et, az is érdekes koncepció, némi biztonságérzetet biztos ad a plusz motor.
-
Mauzes
addikt
válasz
rbalint88 #213414 üzenetére
Köszi a tippeket, Renault-n és Ford-on kívül szimpatikus, BMW-k tetszenek, de mindig szidják innen-onnan (a fenntartását), B8 Passat-om meg amúgy pont most van, de dízel és ezt akarom lecserélni hasonló értékben vagy "spórolva".
Llew: résztulajdonos vagyok és így lényegében magamnak csinálom a profitot, így az autóról is én döntök úgymond saját kontóra. Anyagilag megtehetném, hogy drágát veszek, de nekem fáj sok pénz autóra elk*rni.
TrollBalint: nem ennyire fontos, hogy mindig új autó legyen. A lízinget nézegettük, de sokkal jobban megérősnek tűnt saját autó hosszabb távon, főleg hogy a lízing áfáját sem tudjuk leírni. SUV-ból max Lexus
. Arteon nem rossz ötlet, de valójában még ez is feleslegesen nagy.
Xero: abszolút, de én is pont ezt írtam, hogy az alsó szegmens nem játszik, de semmiképpen nem luxus cuccra törekszem. Ebben a szektorban egyébként jellemzően Audi, BMW, Lexus, Volvo stb kategória megy azok között, akiknek küólönösen fontos a saját megjelenésük. És ezeknek sem a belépő modelljei, de persze nem is a csúcsmodellek, amik kiverik az ügyfél szemét. Viszont én meg több pénzt szeretnék, mint sem prémium autót.
Jöhetnek még, de amúgy köszi mindenkinek a tippeket!
-
Mauzes
addikt
válasz
f4lcon #213411 üzenetére
lejárt a szerk:
Olyan tanácsadói munka, amelynél gazdag cégtulajdonosoknak sok pénzért adjuk el a szolgáltatást, szóval egy bizonyos megjelenés alatt azt a benyomást keltenénk, hogy nem vagyunk komolyan vehetők vagy szarul megy a business. Na most ha igazán komolyan venném ezt a szempontot, akkor csak prémium kategória jöhetne szóba. De számomra az autó nem annyira fontos tárgy és amennyire tudok próbálok anyagilag észszerű maradni -> így jön az a kompromisszum, hogy valami korrekt autót válasszak a prémiumtól olcsóbb, de a helyváltoztatásra elégségestől minőségibb szegmensben. -
Mauzes
addikt
Köszi, Mazdák szimpatikusak nekem is. Monjduk CX 5 sem nagyobb semmivel szerintem, mint a 6-os, amúgy sem vagyok oda a SUV-okért. A 3 gyereket csak azért írtam, hogy néha lenne benne 1-nél több gyerek, de 3-at egyszerre nem szállítanék.
Szóval nem is kell, hogy nagy legyen, ez lehet félreérthető volt. Talán amúgy a Mazda 3 is éppen elég lenne a "reprezentációs" kritériumhoz, bár nem sokkal olcsóbb, mint a 6-os.
Igen, a Kia elég necces, egy újabb Niro vagy EV6 persze menő lenne, de az már más árszint. Sima Ceed helyett még esetleg a Proceed vagy Xceed izgalmasabban néz ki. Mondjuk 10-ért van már Stinger is.
-
Mauzes
addikt
Sziasztok, nagyon basic kérdés, de kaphatok esetleg tippeket, hogy ki milyen használt autót választana magának, ha a fő kritériumok az alábbiak:
- elsősorban, de nem kizárólag budapesti munkába járásra kell (dízel nem preferált)
- 2. autó, 90%-ban a családfő használja, így nem hátrány, ha van benne valami izgalom a helyváltoztatáson kívül
- max 4-5 éves
- több mint 2 személyes
- kb 8 millió Ft
- munka miatt (sajnos) meg kell ütnie egy bizonyos reprezentációs színvonalat, tehát nagyon minimum ilyen VW vagy Mazda szint, de ezekből sem a legalsó szegmens (azért "sajnos", mert amúgy ellennék én egy Swift-tel is, ha ez nem lenne szempont)Alapból amúgy Mazda MX-5-re vágytam, de 3 gyerek mellett praktikussági okokból inkább kizártam a 2 személyes autókat. Most a Lexus IS hibrid van még ötletben, 8-9m körül már kaphatóak. Tudtok jobb vételt ebben az árban? Vagy bármi más jellegű ötlet?
-
Mauzes
addikt
válasz
Dare2Live #188010 üzenetére
Vidéket nem tudom, ez a Porsche Pest. Én is néztem egyet, de nekem még garis az autó.
Egyszer azt is kiszámoltattam, hogy mennyibe kerülne, ha mindent én viszek, de nincs jelentős különbség, mivel akkor másfélszeresére emelkedik a teljes munkadíj + van extra olajmegsemmisítési díj + el is vesztem a mobilitás garanciát. Jól ki van ez találva...
-
Mauzes
addikt
Szolgálati közlemény, friss VW márkaszerviz árak (B8 Passat), ha valaki esetleg VW-ben gondolkodik. Nem kontra érv, csak tényleírás. Bruttó árak:
Motorolaj 5 liter 54 ezer + olajszűrő 9 ezer + munkadíj 20 ezer
Légszűrő 14 ezer + munkadíj 2 ezer
Üzemanyagszűrő 21 ezer + munkadíj 7 ezer
Pollenszűrő 15 ezer + munkadíj 2 ezer
Ablaktörlő lapátok 18 ezer + munkadíj 5 ezer
+ segédanyagok 6 ezer + általános ellenőrzés munkadíj 9 ezer + mobilitás garancia 7 ezer -
Mauzes
addikt
Sziasztok,
Suzuki Ignis és Hyundai i20 kb. egy árban van. Van jelentős különbség "minőségben" vagy megbízhatóságban?
-
Mauzes
addikt
válasz
molnarpeter #187949 üzenetére
Érdekes, hogy 2 misiért csak 6 éves vagy öregebb Clio-t tudsz venni. Pedig új korukban ezek biztos nem kerültek többe, mint 3 millió.
Az elektromos "trió" kapcsán meg 8-9 évesek vannak ennyiért. Ott már szerintem bejön a képbe az erős hatótáv vesztés, de ennek utána kell még néznem. Meg kérdés, hogy ezek Lada minőséget képviselnek-e belül, elviselsz-e bennük napi 1,5 órát (ha esetleg én mennék vele melóba)...
-
Mauzes
addikt
Sziasztok, kb. 4,2 millóba kerülő új Swift és Kia Rio alternatívájaként mi lenne a legjobb vétel használtban 2 millió körül? Tehát ami ezért az árért sokat ad (pl. mert sok az értékcsökkenése, vagy mert még mindig fiatal), de azért megbízható. Csak városi használatra.
-
Mauzes
addikt
válasz
molnarpeter #187845 üzenetére
Ilyeneket láttam én is, az érdekelne, hogy ez tényleg működik-e a gyakorlatban (egyszerűen). Ez a legtöbb autóra sokkal nagyobb kedvezmény, mint a mostani 2,5 milliós támogatás, így cégek számára nem is tudom, mi értelme van az utóbbinak.
-
Mauzes
addikt
Sziasztok, elektromos autókra vonatkozó céges TAO kedvezmény kapcsán van valakinek tapasztalat? Ezt tényleg ki lehet játszani viszonylag egyszerűen?
-
Mauzes
addikt
-
Mauzes
addikt
Igazából jó lenne, ha nem a saját szubjektív ízlésünk alapján szólnánk le azokat az autókat a sárga földig, amiken mások gondolkodnak. És arra biztatok mindenkit, hogy ilyenekkel ne törődjön, ha egyéb szempontból rendben van egy adott példány és típus.
-
Mauzes
addikt
válasz
Doki16 #187772 üzenetére
Nekem egy szempont van: ha megveszem most és 2-3 év múlva eladom, a teljes fenntartással és értékcsökkenéssel és elmaradt haszonnal együtt a legjobban járjak. Amúgy tényleg csak arra kell, hogy embert mozgasson városon belül.
Egy használton is fogsz bukni, értékcsökkenése mindeképp van + a kockázat. Erre a célra pár hónapja egy új Swift lett volna legjobb, de már nincs. Ezért nézem most, hogy esetleg más kisautó legyen, pl. Kia Rio, vagy 2,5 milliós támogatással a legolcsóbb elektromos, ami most a Smart.
Én is Suzukit akartam venni, de azok az árak, amit te írsz, az már a múlt, azon az áron elfogytak a Swiftek. És a faceliftre emeltek 20 (!) %-ot, ráadásul csak a jövőben fognak majd érkezni a példányok. Szerintem ezek az árak már messze vannak a kedvezőtől:
Erre még rájön a forgalomba helyezés.
-
Mauzes
addikt
válasz
Doki16 #187760 üzenetére
Hát ja, sajna se idén, de lehet, hogy jövőre sem lesznek olcsó VAG elektromos autók.
A Swift-tel két baj van. Egyrészt az új árazás szerint egy metál GL+ az kb. 4,7 millió forgalombahelyezéssel. Az szerintem nagyon sok. Másrészt pedig nincs még készleten, azaz 6-8 hónapot kell rá várni.
Ehhez képest is szar egy elektromos Smart Forfour 4,9-ért? Nem ültem még benne, lehet nagyon gagyi (főleg az alapváltozat), de azért ha csak városi használatra tudod otthon is tölteni, akkor spórolsz még az üzemanyagon is meg a gépjárműadón is, és emellett a 2,5 milliós támogatással valószínűleg értékcsökenésben sem buksz nagyot. Igaz, erre is várni kell 3-4 hónapot.
-
Mauzes
addikt
válasz
focvis #187727 üzenetére
Nem tudom. Abban sem vagyok biztos, hogy ezeknek nem lesz-e akkora az értékcsökkenése, mint a támogatás, ráadásul ha azt nézem, hogy kb 5 millióval kellene többet beletolni, mint egy kisautóba, úgy az elmarad haszon miatt szerintem már tuti nem éri meg (van MÁP+-om, 5 misire kb. 250 kilót hoz évente).
-
Mauzes
addikt
válasz
LZs?! #187719 üzenetére
Csak nekem furcsa, amikor úgy próbálja meg beállítani az eladó, hogy vett magának egy micsoda tip-top kis autót, ő az első tulaj meg hogy ő használja és csak azért adja el, mert már megvan az utódja, közben meg látszik, hogy most lett behozva külföldről és azonnal adja is tovább? Csomó ilyen van, nekem ezek ilyen burkolt neppernek vagy nepper-wannabe-nek tűnnek. De lehet, hogy tényleg van ilyen.
-
Mauzes
addikt
válasz
Mauzes #187707 üzenetére
Illetve bocsánat, nem pont az a lényeg, hogy olcsó legyen, hanem hogy a lehető legkevesebbet bukjak rajta, ha 2 év múlva eladom. Erre elméletben a Swift tűnt a legjobb jelöltnek, amit általában a vételár környékén el lehet adni (mert a szalonautók ára párhuzamosan emelkedik).
Tehát gondolom vagy valami kisautó lesz hasonló, vagy ha éppen valami kicsit nagyobbat extra kedvezménnyel adnak most újonnan.
xEon1337, kisza25: amit írtatok Kia és Hyundai, értékcsökkenéssel jellemzően hogy állnak?
-
Mauzes
addikt
Sziasztok,
Új Swiftet akartam venni készletről asszonynak szaladgálós gyanánt, de egyszerűen nincs. Meg tudjátok mondani, hogy ebben a kategóriában mik még hasonlóan olcsó jelöltek, amik valóban megvehetők készletről? Igazából tényleg csak az a lényeg, hogy olcsó legyen és új.
-
Mauzes
addikt
válasz
BigBlackDog #186156 üzenetére
A zörejek valóban kicsit hőmérséklet függők, gondolom a hőváltozás befolyásolja az illesztéseket. Ebből főleg időnkénti pattanásokat érzékelek. Viszont nekem minden hőmérsékleten vannak fix zörejek, amiknek ismerem is a forrását. A legzavaróbb a középkonzol illesztésénél, na az egy fos. Ezt már sok helyről hallottam, hogy másoknak is zörög. Zörög a bal hátsó ablak egyik sarka felől full felhúzott állapotban. Ajtókárpitok mindkét oldalt néha nyikorognak, ha oldalirányú egyenetlenségen megy át az autó. Vezetőülés bal alján is a műanyag kicsit tud nyikorogni, ha mozog. A kombi bódé hátulja felől is van néha zörej, de ezek kevésbé zavarók, és szerintem sedanban nem jönnek elő. Emellett néha random zörej innen-onnan, de mivel ez nem fix, kevésbé zavaró.
Amúgy mondom, ez legyen a legnagyobb bajom, csak csodálkozom rajta (12 milliós listaár). A régi Mazda 6-om 8 éves koráig teljes kussban volt.
-
Mauzes
addikt
válasz
z-csongor #186151 üzenetére
GTE-m nincs, csak B8 Highline, de amiket kérdezel, azok nagyrészt szerintem tök ugyanazok:
- klíma: teljesen jó, jól tart hőmérsékletet és nem bináris. Igazából állítanom sem kell szinte soha, bár én amúgy sem vagyok érzékeny a klímára. Gombjai is tök jók.
- carplay: napi szinten használom az Android Auto-t, nem késik a GPS. De ez lehet inkább telefon függő (?)
- ülés: nekem alcantara "félbőr" van, erről nem tudok nyilatkozni
- fényszóró: nekem a fejlettebb Led 2-es van benne adaptív extra nélkül, de kanyarkövető. Nekem nagyon bejön, marha jó fényt ad, ezt más sofőrök is mindig megdicsérik, akik este vezetik (és sokkal szebb vele az autó, mint más lámpa verziókkal)
- asszisztens: sávtartó nekem nincs benne, erről nem tudok nyilatkozni. Automata parkolássegítőt nem igazán mertem még használni, úgyhogy erről sem tudok beszélni. Az adaptív tempomat viszont a kedvenc extrám. Nagyon könnyű gombokkal használni és szerintem 99%-os hatékonysággal működik, előzésnél még soha nem ijesztett be, és talán 2x fordult elő, hogy lassú csorgásnál túl későn állította meg (ekkor fékeztem, de talán a vészfék asszisztens működésbe lépett volna), illetve az álló autókat nem veszi a radar. Én egyébként országúton és autópályán 95%-ban pedál nélkül vezetek (kivéve, ha szembeforgalomnál kell előzgetni).
- zörejek: ez talán a leggyengébb pontja nálam. Nem Opel szint, de innen-onnan azért vannak zörejek, nyiszogások, főleg műszerfal illesztések, ajtókárpit, stb. Mondjuk előző kommenter szerint a GTE verzióban már javították ezt, de én nem látom be, hogy mitől javult volna, amikor csont ugyanaz a belseje. Mondjuk a műszaki hibamentesség (eddig) és a nagyon magas szintű praktikum nekem kompenzálja, de azért tök gáz, hogy egy 12 milliós listaárú autó fél éves korától kezdve elkezd zörögni. -
Mauzes
addikt
válasz
mobal #186088 üzenetére
Én nem várnám nagyon. Most ideiglenesen (pár hónap) csökken a készletes autók ára, adnak jó kedvezményeket. De miután beindul a termelés, egyrészt még mindig csak az elmaradt termelést fogják behozni a gyárak, tehát nem lesz túlkínálat, másrészt pedig nagy adag elmaradt vásárlás fog fokozatosan rácsorogni a kínálatra. Mindez persze szvsz.
-
Mauzes
addikt
Köszi mindenkinek! Ignis valóban fura (enyhén szólva), de ha feleségnek tetszik, nekem mindegy.
Azért gondolkodom újban, persze ha a minél jobb értéktartás igaz, mert elméletem szerint alig bukok rajta többet, mint egy használton. Most a hasamra ütök, de ha teszem azt egy új értékcsökkenése 650 ezer lesz 2 év alatt, egy használt 2 évesé meg 400 ezer, akkor nekem megér 250 ezret, hogy full új autónk legyen biztos háttérrel, amit mi ízlésünkre tudunk szabni, színezni, extrázni. Vagy ha készletes van jobb áron, akkor is érvényes a biztos háttér.
-
Mauzes
addikt
Sziasztok, tudtok tippet adni a lehető legjobb értéktartású új autó típusokra? Feleségnek vennék városba valami szaladgálósat, ideiglenesen kellene kb 2 évre, tehát elég keveset menne. Újban gondolkodom, de szeretném, ha abszolút összegben a legkevesebbet buknék rajta a 2 év alatt.
Suzukik jutottak eszembe, azon belül is Swift. Mit ajánlanátok még?
-
Mauzes
addikt
válasz
Yiggdrasil #185808 üzenetére
Mondjuk szerintem 1 hibás példány nem egy ideális követketetés, hogy a Toyota szar és helyette BMW vagy VAG lesz a fasza...
-
-
Mauzes
addikt
Sziasztok! Ez nem kötekedés, tényleg érdekel. Látom, hogy sok ember (nem csak itt) a netre feltöltött képeiről kisatírozza a rendszámot. Ennek mi a célja? Vissza lehet élni valahogy ezzel az információval? Mi a különbség aközött, hogy az utcán látok egy rendszámos autót meg hogy az interneten látok egy rendszámos autót?
-
Mauzes
addikt
válasz
Dare2Live #185626 üzenetére
Nem volt semmi különös oka, csak hogy elég jó feltételekkel lehetett akkor megvenni aztán azóta is céges költségre használni. A kísérletet inkább úgy értettem, hogy rendesen követem az összes autós költést és az értékcsökkenéssel is próbáltam előre kalkulálni, ezért vagyok nagyon kíváncsi, hogy mi lesz valójában. De majd érdekesség képpen beírom ide is, ha még emlékezni fogok rá. Pl. amikor mi vettük, megnéztem, hogy mi az árszint a külföldről behozott ismeretlen előéletű és futású autók esetén (kínálat 90%-a volt), és mi a magyar autók esetén. Teljesen egyértelmű volt a matek, hogy egy új jobban meg fogja érni, nem beszélve egy új autó extra használati értékéről. De azért ez nem általánosítható, mert cégként tényleg jó árat kaptunk a listaárhoz képest.
Persze azóta a dízel para azért kezd növekedni, ez nyilván befolyásolhatja majd a dolgot. De azért egy itthon vásárolt és igazolt előéletű autót olyan 60e km-rel szerintem nem lesz túl nehéz eladni.
-
Mauzes
addikt
válasz
Drughi #185620 üzenetére
Környezetvédelmi szempontból azt mondom, ne vegyen senki dízelt, de egyszer eljön az a pont, amikor az árkülönbség (és a jobb fogyasztás) már eléri azt a szintet, ami behozhatja a későbbi (esetleges) magasabb fenntartási költséget. Ez úgy is csak utólag derül ki, a benzinesekkel is van ám gond.
-
Mauzes
addikt
-
-
Mauzes
addikt
válasz
tboy93 #185181 üzenetére
Ezeket inkább általánosságban írom, mint konkrétan neked, de mégis miért ne számítana, hogy 5 év alatt 1 millóval többet vagy kevesebbet költesz autóra? Egy 5 millióba kerülő autónál ez miért ne lenne számottevő szempont?
Akinek az autó kevésbé érzelmi dolog, az szerintem tök jól teszi, ha számolgat. Ezzel persze nem azt mondom, hogy erre kell a legjobban odafigyelni, de erre is. Pl. alacsony értékvesztésű autóval még egyszer ennyit lehet fogni.
-
Mauzes
addikt
válasz
focvis #185167 üzenetére
Ez a Multimac egy érdekes megoldás. Alapvetően nem rossz ötlet, de
- kb 620 ezer az alap szett + 110 ezer egy babaülés, csak azt szabad benne használni. Szóval nem olcsó. Nyilván ha csak a 3 gyerek miatt cserélne valaki autót, akkor jól járhat ezzel, de ha már úgy is 7 üléses autót veszek a 2,5 misi támogatással, akkor lehet inkább megpróbálok olyat választani, ahol alapból van 3 rendes ülés;
- szintén a magas ára miatt elég bátor az, aki anélkül rendeli meg, hogy látta volna élőben és esetleg belepróbálta volna a saját autójába. Mivel ebből fix méretek vannak, de autóból 100 féle, azért én félnék, hogy pont hogyan illeszkedik az autóm specifikus szélességű és szélen foteles formázottságú de középen "dudorodó" üléssorára;
- ráadásul nem is az van, hogy ugyan sokba kerül, de amúgy meg tökéletes megoldás. Gyakorló apaként én azt mondom, hogy ez az üléssor nem ideális/egészséges a kb. 9 hónap és 3 év közötti gyerekek számára. Amíg pici a baba, addig venned kell nekik egy bele való babaülést 110 ezerért, az rendben van, az jó lehet. Aztán ha már nagyobb a gyerek, mondjuk 4 évtől, akkor gondolom jó neki az alap szett, esetleg magasítóval. De ha a gyerek a kettő között van, akkor a babaülésbe már nem fér bele, az alap szett ülése viszont túl nagy neki és nem is a megfelelő pozíciójú. Nem véletlen, hogy ennek a korosztálynak csak ilyesmi kialakítású kagylószerű, nagy oldaltartású, kicsit hátradöntött gyerekülések vannak, amik biztonsági és gerinc terhelés szempontból ideálisak, alváshoz általában hátradönthetők, stb;
- amire még érdemes gondolni, hogy ez a cucc vagy 30 kilós és nagy, nem fogod ki-be rakosgatni, (főleg nem hirtelen ötlet alapján az Ikeában), szóval eléggé elveszted azt a képességet, hogy 1-2-3 ülést lehatjva nagyobb cuccokat szállíts a csomagtartóban. Emellett onnantól kezdve több felnőttet sem fogsz tudni olyan könnyen szállítani, mint a cucc nélkül (sima gyerekülést ki-be szerelni bárhol könnyen lehet, aztán hátradobod a csomagtartóba).
Amire szerintem tök jó, hogy ha 4 gyereked van 4-12 év között és nem akarsz autót cserélni.
-
Mauzes
addikt
válasz
molnarpeter #185127 üzenetére
Üléskialakítástól függ, de szerintem ezekbe nem fog beférni 3 gyerekülés. Nekem most B8 Passat-om van, és abba pl. esélytelen, szerintem ezek sem jelentősen szélesebbek.
-
Mauzes
addikt
válasz
Mauzes #185124 üzenetére
Bocsi, annyival kiegészíteném az eredeti kérdésem, hogy bármilyen személyautó jellegű autót megnéznék, ahol a hátsó sorban elfér 3 gyerekülés. Szóval nem csak a 7 személyes kedvezményes modelleket. Lehet, hogy a 7 személyesre szűkítéssel annyira csökken a kínálat, hogy a kedvezménnyel együtt sem kapok jobb/olcsóbb autót, mintha 5 személyesből vennék megfelelőt.
-
Mauzes
addikt
válasz
cappa72 #185119 üzenetére
Na, egy ilyen hibrid lenne a legjobb. Bár gyanítom, hogy elég drága lesz majd ez az S-max hibridben. De legalább erős, nem úgy mint a nagyon drága Prius+.
A Peugeot 5008 is jó ötlet, nem is gondoltam, hogy hátul 3 üléses. Bár alapból nem vagyok oda a SUV-okért, még lecsekkolom jobban. A motoroktól kevésbé tartok, újként veszem és nem sokat fog menni, vagy ha mégis, akkor 4-5 évesen eladom.
-
Mauzes
addikt
Sziasztok! Ehhez hasonló listákat nézegettem a 7 személyes családi támogatással megvehető autókról. Már nem mai, lehet hogy az árak változtak. A szempontok: benzines, 3 külön ülés hátul (csak amiatt, hogy elférjen 3 gyerekülés vagy 2 ülés és egy felnőtt), és mivel a feleségem használná városban, legyen minél kisebb és minél jobb ár-érték arányú, de azért "személyautó-szerű". A 7 ülés csak a kedvezmény miatt kell, oda nem raknánk gyereket, hanem csomagtérként használnánk.
Tudtok jobb tippet, mint a VW Touran? Tudom, hogy nem szupernagy hátul és a középső ülés nem fullos, de olvastam máshol, hogy létezik olyan keskenyebb gyerekülés, amiből elvileg szűkösen elfér benne 3 db. És a lista szerint nagyon jó áron tudja adni a VW. A Sharan kényelmesebb lenne, de nem csak nagyobb, hanem sokkal drágább is. Fordokból nincs benzines. Kisebb MPV-kbe szerintem nem fog elférni 3 gyerekülés, és a kívülről batár SUV-okba sem hiszem (pl. Kodiaq).
Szóval nem egyszerű, de ha van bármi ötlet, jöhet.
-
Mauzes
addikt
Egyébként érdekes kérdés, hogy jogilag nem lehet-e lábonlövés a vevőnek, ha átvizsgáltatja az autót vétel előtt. Van csomó kókler szerviz, talál egy-két kisebb hibát, de általánosságban rámondja, hogy rendben van az autó. Ekkor az eladó kap egy kvázi igazolást, hogy amikor ő eladta az autót, akkora egy szakértő szerint is rendben volt. Tehát nem tudom, hogy erre nem hivatkozhat-e az eladó, ha esetleg szavatossági üggyel jön hozzá a vevő.
MunezXBK: azt nem is írtam én sem. Egyébként szerintem sem elvárható egy eladótól, hogy ő hurcolja az autót, legalább is én nem vállalnám be ezt a kockázatot az esetek 99%-ában.
-
Mauzes
addikt
válasz
tipuka #184142 üzenetére
A legtöbb magánszemély eladó nem fogja elvinni sehova, max ha már fizettél előleget vagy esetleg az útiköltséget előre kifizeted. De az időveszteséget sem vállalják sokan, ez a vevő reszortja. Kereskedő meg kizárt, hogy elvigye távolabbra, mint esetleg a szomszédos nagyváros (a legrosszabb fajta még próbautat sem akar engedni foglaló nélkül - na ott kell azonnal sarkon fordulni).
-
Mauzes
addikt
válasz
Ádám16 #184051 üzenetére
Ezt nem tudom megmondani, de talán a márkaszerviz is tud ilyet és akkor nem jár.
Egyébként azt mondják, hogy gyárilag kap egy védelmet a hajóút miatt, hogy a sós levegő ne támadja meg a konténerben, ami majd az utakon magától le fog kopni. De úgy látszik, elégtelen és már ott is elindulhatnak a bajok.
-
Mauzes
addikt
Talán annyi, hogy jó időben könnyebben utaznak az emberek, de ennek valószínűleg kis hatása lehet. Meg ha nagyon olcsó autót adsz el, akkor esetleg a decemberi költekezés és a nyári utazások után kell egy kis türelmi idő a vevőkör egy részének. De emiatt azért felesleges lenne nem hirdetni.
-
Mauzes
addikt
válasz
molnarpeter #183961 üzenetére
A B8 Passat beltér nekem nagyon elég, csak jönnek elő a hibák is meg zavaró zörgések, recsegések. Már 5-10 ezer km-es korától folyamatosan, ami szerintem gáz. Persze a budapesti utak elég gyilkosak, de haverom 6-os Mazdája mégsem zörög. Oké, mondjuk főnököm 5-ös BMW-je is bezörög itt-ott, de azért kevésbé.
-
-
Mauzes
addikt
válasz
pető bá' #183921 üzenetére
Köszi a tippet, ez eszemben volt nekem is, de a melóm miatt bizonyos szint alá nem mehetek sajnos saját autóban. Ez a bármilyen berögzülés miatt lesajnált márkákat érinti (pl. Suzuki, alap Skodák, alap franciák), és részben ezért esnek ki a túl régi típusok is. A Vitara a feleségemé lett volna, az más. Tudom sznobéria, de ez nem rajtam múlik, hanem a cégem ügyfelein.
-
Mauzes
addikt
Ez jó meglátás, nekem is szembe jutott, hogy vajon a budapesti forgalomba és utakra van-e egyébként értelme venni egy sportos "élményautót". Az eddigiek alapján egyébként az MX-5 felé hajlok, de még hátravan egyáltalán az, hogy kipróbáljak egyet.
Már ha üzemanyagos marad. Eszembe jutott az is, hogy a full elektromos autók milyen fürgék a városban, a nagy nyomaték miatt nagyon dinamikusan lehet vezetni, ami önmagában is egy élmény a városban. Most már pl. i3-at is lehet kapni viszonylag normális áron. Szóval még ezen a területen is nézelődök, olvasgatok.pető bá': A Mustang nekem is tetszik, de annyi rosszat hallottam róla, hogy inkább nem erőltetem.
-
Mauzes
addikt
Aztak*, a 370Z durva gép. Sose néztem még meg a specifikációkat.
rbalint88: az egy kicsit félreérthető volt, nem alap Vitara árban keresek, hanem eredetileg alap autóra gondoltam, mint pl. Vitara (normálisan felszerelve). Szóval olyan 5-6 millióig gondoltam elmenni, hogy ne lépjem nagyon túl a családi keretet.
-
Mauzes
addikt
Köszi mindenkinek a tippet!
[vilike]: a GT86 érdekesnek tűnik, de elég kevés van belőle, főleg 5 évnél fiatalabb.
dj79: valahogy nem tudom elképzelni, hogy Mini-t vezessek, de azért utánaolvasok majd. Általában kitartott csajokat látok ilyen autóval vagy "nagyon menő" srácokat. Persze ha az autó jó, ez nem kellene hogy befolyásoljon, de azért na.
Ádám16: az FL mit jelöl az NCFL-ben? Amúgy nincs tapasztalatom ponyvatetővel, de az egyik dolog, hogy esőben, hóban vajon mennyire gányolódik, mennyire lehet tisztán tartani, mennyire hőtartó, stb. És mennyire biztonságos, mivel elég könnyen lehet rongálni akár vandálkodás, akár lopás a cél. És ez Budapesten azért valós szempont. A másik, ami azért szintén fontos, hogy esztétikailag nekem a ponyvatetős autók olyan félautónak, játékautónak tűnnek. Ez nagyon szubjektív, tudom, de ha megnézek egy RF verziót tetővel, az egy kerek egésznek tűnik, mint egy "rendes" autó. Mellette a soft top kevésbé ilyen. Persze az is igaz, hogy lehúzott tetővel szebb és nyitottabb a soft top verzió, de az év nagy részében nem így használnám.
Qru: ennyire régi típusokat már nem akarok venni.
Nekem az a kategória van még a fejemben, hogy i30 N vagy Ceed GT. De nem tudom, hogy ezek tényleg "élményautók"-e vagy csak átlagos autók erős motorral. De ha ilyesmi kategóriából is kieshet valami, esztétikai szempontból az is érdekel.
-
Mauzes
addikt
Sziasztok! Tudtok pár tippet, milyen típusokat nézegessek?
Az alaphelyzet az, hogy van egy Passat kombink, amit családi utazásra használunk és nekem ez a melóba járós autóm is Budapesten. De valójában 90%-ban egyedül utazok benne. Mivel külső kerületbe költözünk és jön a második gyerek is, az volt a tervem, hogy a feleségemnek is veszünk valami alap autót újonnan, pl. Vitara vagy valami kisautó. Ez lenne a racionális megoldás, de nekem egy ideje már a fejemben van, hogy milyen jó lenne egy élményautót is használni a napi autózásra, ami kisebb és praktikusabb (és élvezetesebb), mint egy nagy Passat, főleg mivel úgy is az idő nagy részében tök egyedül ülök benne.3 autó viszont esélytelen, szóval ez a verzió azt jelentené, hogy a második autó Vitara-szerű helyett hasonló áron vennénk valami "élményautót", amit én használnék, a Passat pedig maradna a feleségemnél. Első körben Mazda MX-5-öt nézegettem, de a puhatetős változat nem tűnik praktikusnak, mivel ezt az autót én télen-nyáron napi szinten használnám. Ráadásul az kevésbé szempont, hogy kabrió legyen, így a keménytetős MX-5 sokkal autószerűbb eszköz, viszont az meg csak az újabb szériából van és azok túl drágák.
Na, elég hosszan vezettem fel, de a lényeg, hogy tudtok mondani pár típust a fenti felhasználásra (és MX-5 helyett), ami kifejezetten arról ismeretes, hogy nagy élmény vezetni, de mégsem a drága luxus kategória? Az MX-5-ről számos helyen olvastam, hogy pont ennek a kategóriának az egyik legajánlottabb tagja, de azért biztos van még számos egyéb jelölt.
-
Mauzes
addikt
Csak egy keresztkérdés, de a rendszám adattal vissza lehet élni bármilyen módon interneten keresztül? Azt látom, hogy mindenki takargatja a képeken, de nem értem, hogy miért.
-
Mauzes
addikt
válasz
Füleske #179538 üzenetére
Ja hogy autógyárban dolgozol, ezért vágod a teljes autópiacot. Érdekes, hogy nemrég jött ki az augusztusi németországi új autó értékesítési adat, ahol még mindig az összértékesítés 30%-át tették ki a dízel autók. Németországban, ahol 10x nagyobb para van a dízelek közül és az emberek 10x nagyobb részének van pénze rendes autóra.
-
Mauzes
addikt
Ez márkánként elég egyedi, de még adott autók között is sok eltérés van, attól függően, hogy milyen batch-ből és mennyiért szerezték be az autót (ha készletes).
VW-nél kb az volt a hüvelykujj szabály, hogy alapárból 20% + extrákból 7%, illetve egy-két egyedi készletes autónál nagyobb kedvezmény. Superb-re is kaptam néhány nagyon jó ajánlatot, pl. 13 milliós listaár helyett 9,4 milliós vételár egy L&K kombira (dsg kedvezménnyel). Az alapból kedvezményes autóknál további alkudozásra adtak még 50-100e Ft további kedvezményt itt-ott, illetve beltéi kiegészítőket lehetett még belealkudni.
Ez tavaly volt, idén nyáron kollégám már sokkal kisebb kedvezményekkel találkozott.
footy: valóban nem BMW szint, de azért elég csendes a B8-as 140-ig. Abban igazad van, hogy a cikkek alapján többet lehet várni, de szerintem ők jellemzően vagy dupla üveges példányokat teszteltek vagy jobban preparált teszt autókat.
-
Mauzes
addikt
válasz
bitpork #178876 üzenetére
Ez most nem annyira tartozik ide, de a forint értéke az elmúlt 6 évben igencsak stabil, egy 10%-os sávon belül mozog fel-le Erre nem mondhatjuk, hogy nagyon mozog.
(#178880) molnarpeter : Azt hogy érted, hogy fél áfa menetlevél nélkül elszámolható? Én úgy tudom, hogy útnyilvántartás nélkül nem számolható el semmilyen áfa.
Új hozzászólás Aktív témák
- Lakáshitel, lakásvásárlás
- Xiaomi 15 - kicsi telefon nagy energiával
- Energiaital topic
- Mit tud egy retró kézikonzol?
- PlayStation 5
- Telekom mobilszolgáltatások
- Milyen légkondit a lakásba?
- Külföldi rendelések: boltok, fizetés, postázás
- Melyik tápegységet vegyem?
- Milyen széket vegyek?
- További aktív témák...
- EZVIZ 4K biztonsági kamera, 10400mAh akkumulátor, vezeték nélküli, napelemes 1,4W, Wi-Fi 6
- Merryfair Wau 2 hálós irodaszék / jó állapot / harmadáron
- CORSAIR TC100 RELAXED SZÜRKE/FEKETE SZÖVET GAMER SZÉK
- Eladó KTM női bicaj!
- Ezviz C6N beltéri kamera, 1080p, éjszakai látás 10m, motoros pásztázás 360 , mozgás érzékelés
- Akciós Windows 10 pro + Office 2019 professional plus csomag AZONNALI SZÁLLÍTÁS
- Bomba Ár! Lenovo ThinkPad P71 - i7-7820HQ I 64GB I 512SSD I FHD I Nvidia 6GB I W11 I Cam I Garancia
- Huawei P30 Lite 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Apple iPhone 14 Plus 128GB Kártyafüggetlen 1 év Garanciával
- REFURBISHED és ÚJ - Lenovo ThinkPad Ultra Docking Station (40AJ)
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest