Hirdetés
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
Doki16
addikt
Auris Hibrid egyáltalán nem gáz használtan. Executive a legmagasabb felszereltség, csak sajnos nem érdemes arra alapozni amit írnak a hirdetésben, mert sok a kamus. Szemrevételezéssel érdemes az extrák meglétét nézni. Bazi tartós szerkezet, nem szoktak vele komoly gondok lenni.
-
Doki16
addikt
válasz
aero. #213157 üzenetére
A Golf 7 jobb, mint a 8, nagyon sokat spóroltak.
Ezt halottam és szomorúan veszem tudomásul. Írták már páran, hogy talán a Golf 7 volt az utolsó igazán jó Golf. Én mindenesetre nagyon szerettem, baromira egyben lévő autó volt 7 évesen és közel 200k km-nél is.A Leafben bőr a műszerfal, ajtó, középkonzol váltó körül.
Az valószínűleg egy jobban felszerelt példány volt. Én csak egy közép felszereltséget vezettem.Az Ioniq egy jó iparos munka, nem fog tőle senki elájulni, mert egy Golf 7 mindenben veri. De ha a korabeli kis villanyautókkal hasonlítjuk össze, már megint más lesz a nézőpont. Alapfelszereltség része volt mindegyikben pl a távtartó tempomat és a sávtartó is. Ezáltal az ütközéselkerülő is. Én nagyon tudom ajánlani a kollégának az Ioniq-ot, főleg most már mert legalább elkezdett visszamenni az ára. Akkuban a legmegbízhatóbb autó az biztos. Fogyasztásban meg senki nem tudott még jobbat.
-
Doki16
addikt
-
Doki16
addikt
válasz
rpap96 #209845 üzenetére
Nézd meg mindhárom autót próbáld ki és utána hozz döntést mindenképpen. Amperát sem lesz túl olcsó fenntartani, nagyon kevesen értenek hozzá az országban. Míg egy HSD-t vagy a TSI-t sok helyen szerelik és még egy családi háznál is könnyen meg van az általános karbantartás. Meg azért azt is mérlegeld, hogy az Ampera jelenleg olyan 10 éves körül van minimum. Nem is nagyon fogsz belőle találni 2013-nál újabbat és 2007-ben mutatták be először. Jó autó és baromi jó ötlet volt a koncepciója, sajnálom, hogy nem lett tovább gondolva és modernizálva.
#209846dj79: hehe én pont ezért adtam el az Aurisomat. Semmi ráció nem volt benne, csak, hogy túl fiatal vagyok/voltam én egy ilyen unalmas kocsihoz. Aztán most meg minden vágyam egy még unalmasabb ioniq electric
3 év alatt megfordult a világom 180 fokkal
-
Doki16
addikt
válasz
macilaci78 #209839 üzenetére
Szerintem nem kell elfelejteni a hibridet, ha az egy Toyota HSD. Ott pont az egyszerűség fog bejönni és az olcsóbb karbantartás. Nincs kettőstömegű, nincs részecskeszűrő, nincs bonyolult automata váltó, nincs magasnyomású rendszer, nincsenek motor kokszosodás. Ezek nagyon nagy részben vagy teljesen jelen vannak egy modern autóban. Egyedül az EGR igényel karbantartást, de már tök olcsón csinálják, vagy ügyesebbek házilag is gond nélkül kivitelezhetik. A HSD elektromos része meg szökő évente sem megy tönkre
(nyilván mindenből lehet hibás)
-
Doki16
addikt
Ohh én abszolút azt mondom ha valakinek nem kell a GTE minden dolga, akkor a HSD a jobb választás minden szempontból. Ritkán ajánlom már a Golfot bárkinek a HSD-vel szemben. A Toyota egy sokkal logikusabb döntés. Az én felhasználási szokásimon teljesen egyformán fogyasztott a Golf és az Auris csak ezt tudom mondani. És ne felejtsük el, hogy a MIB1 rendszer a 4 választható üzemmódjával jobb fogyasztást lehetett elérni mint az újabb MIB2-vel. Autópályán 3 méteres futót húzva evett az Golfom ennyit. [kép] És ez azért elég extrém felhasználás, mert elég komoly súlyt húztam vele. És ahogy a képen is látod nem volt semennyire sem töltve az egész út alatt és végig ment a 30+ fokban a klíma
Nem vagyok meggyőződve, hogy a GTE gyorsan behozza az árkülönbséget (ha egyáltalán)
Sosem fogja behozni az árát én azt mondom. Valamiért nagyon elment a GTE-k ára. Én alig tettem hozzá egy keveset, hogy Aurisról egy sokkal jobb modernebb kevesebbet futott GTE-re váltsak. Most már milliós különbség lesz. -
Doki16
addikt
válasz
rpap96 #209834 üzenetére
Sok tapasztalat van a HSD-kel kapcsolatban. Az FL Auris és a CT200h technikailag teljesen megegyezik. A belsejében és a használt anyagok minőségében térnek el egymástól. Jelenleg az egyik legolcsóbban fenntartható "automata" váltós autó. Sajnos ehhez mérten a piac be is árazta ezt. Fogyasztás változó, embertől függően, nekem nagy átlagban 4-5 liter között megállt ahogy én használtam. Nagyon megbízható konstrukció, sokszor ajánlott autók. FL Auris már beltérben is jobban emészthető, és az infotainment is használható fajta. Valamint kapott már rendes menetbiztonsági cuccokat.
Az, hogy jobban kijön-e a felhasználási szokásaidon múlik. Mennyit mész egy évben, hogy és mennyiért tudod tölteni a plugint. Nekem pl bőven megérte a GTE-re való csere az Auris után.
Jelenleg a töltésemet már 70 Ft-al számolom, mert a rezsi csökkentett áramot a háztartásban lazán elhasználom. Golf 15-16 kWh-val elvan, de számoljunk 20-al. 20*70 Ft= 1400 Ft/100km a költsége neki. 3 liter benya. Ezt egyedül egy új generációs HSD tudja megközelíteni. Viszont ha te sokat mész töltés nélkül az 1.4 TSI (sokkal nagyobb dinamikával persze) nagyon közel ugyanazt tudja mint a 3. generációs HSD (P3, Auris, CT200h). -
Doki16
addikt
válasz
sharp4 #209831 üzenetére
Abszolút egyet értek veled, elborult árak vannak. Amikor én még 2019-ben nézegettem a gépeket a V60 és Passat teljesen egy árban voltak, amik korban és km-ben egyeztek. 4,5-ért lett volna egy nagyon jó V60 D6 nekem még akkor, de nem sokkal indulás előtt mondták, hogy elkelt. Végül Golfot vettem.
-
Doki16
addikt
válasz
sharp4 #209829 üzenetére
Na látod ezért nincs semmi jelentősége, hogy 218 lóerő vagy 288
Én az utazásaim nagyon nagy százalékát a 110 lovas villanymotorral teszem meg és az is bőségesen elég.
Amúgy meg ne a Golfot hasonlítsd a V60-hoz hanem a Passatot, mert azzal vannak egy kategóriában. Ott meg azért már 2016-ban elég sok mindent tudott VW.
-
Doki16
addikt
válasz
sharp4 #209825 üzenetére
Ampera és Golf amiről szó volt. Azért ezt nem mondanám amit írsz, hogy egy lapon nem említhető a két autó. Semmi eget rengető különbség nincs közöttük. Ha meg már felhoztad az élményt akkor abban tuti, hogy a Golf jobb, mert eleve a sportosság volt a szempont és a GTI cuccait kapta meg. De ne menjünk bele semmiképpen ilyen vitába, mert mindenkinek más jön be
Teljesen pariban vannak a Passat GTE-vel. [kép] Azt meg első kézből mondom, hogy a Golf lazán veri a Passatot.
V60 egy remek autó, nagyon szerettem volna egyet venni, de nem mertem bevállalni. 2019-ben amikor én vadásztam ezeket a PHEV-eket még nagyon rezgett a léc velük, mert sok volt akkor a problémás darab. Most már sok dolog kiderült róluk és van szakija is rengeteg tapasztalattal. -
Doki16
addikt
válasz
rpap96 #209823 üzenetére
Én az Amperát a Golffal szemben elengedném. Nekem is kalapban volt, de mindkettő tüzetes vizsgálata után csak a VW maradt. Az Opel egy 2010-es fejlesztés, eléggé elavult már. A Golf igazán sportosra van hangolva és tud menni 160 felett is
Egy dologban nagyon jó az Ampera, az pedig a nagyobb akkumulátor és ezáltal a nagyobb tisztán elektromos hatótáv.
Viszont ha tényleg csak üzemeltetési költség a szempontod, hogy a létező legalacsonyabb legyen akkor egy 5 ajtós FL Auris hybrid a te kocsid
V60 D6 vagy Golf GTE már nem oszt nem szoroz, hiába dízel a Volvo a VW is elmegy közel ugyanannyival. Nekem töltési nélküli fogyasztásaim rendszeresen 4-el kezdődtek. [kép] [kép]
-
Doki16
addikt
válasz
mézespálinka #209740 üzenetére
Itthonra bőven jó autó az Ioniq. Nem egyszer mentem már vele télen szakadó esőben 300-400 km-t gond nélkül. Töltést mindig úgy csináltam, hogy éppen vásároltam vagy valami hasznos tevékenység, amivel amúgy is telne az időm. Mondjuk erre már nem igazán érdemes lassan alapozni, mert elég drágább lettek a villámtöltők. Az Ioniq átlagban 12-13 között eszik. legyen 15 veszteségekkel együtt. Most már 180 Ft/kWh a töltés, tehát 2700/100km. Az 5,6 liter rezsicsökkentett 95-ös üzemanyag. Otthon éri meg igazán még a 72 Ft-os árammal is.
-
Doki16
addikt
válasz
mézespálinka #209737 üzenetére
Itt vagyok megjöttem
Elfogult leszek, mert nekünk már van, kicsit több mint egy éve ennyi idő alatt beleszaladt 17k kmNagyon jó kocsi, ha nem baj, hogy csak 200-250 km-t tud elmenni egy töltéssel. A legjobb fogyasztása ennek a kocsinak van jelenleg. Már alapból elég sok extrával jött ki alapfelszereltségként. Nagyon megbízható típus, az akkumulátora a legkevésbé degradálódó típus. A hatékonysága parádés, mint a beletöltés során és kivett energia ügyében is. Ezekben a mostani 5 fok körüli hidegekben a fűtés elvan simán 22 fokon 500-700 wattal. A hőszivattyú áldás ilyenkor, mert ebben az időben müködik a legjobban. Csak, hogy tudd mihez viszonyítani a Passatom 18 fokra állítva eszik 2000-3000 wattot ugyanebben az időben. Én pl azonnal adnám érte a minőségben, erőben, kényelemben komolyabb szintet képviselő Passat GTE-met
És ezt be is árazta a piac, mert az Ioniq drágább sajnos.
Belül persze kisebb mint a Passat (Mazda 6) de ha én két gyerekkel elfértem az Ioniqban, akkor biztos elég lesz neked is.
-
Doki16
addikt
válasz
sagesz93 #209732 üzenetére
Persze ez nem újdonság
A hirdetések nagy százaléka kamu és a nepper azt se tudja mit árul. Többek között ebben led fényszoró sincs, az egy mezei H7 halogén. Sőt ebben nincs is TSS, tehát semmi menetbiztonsági extra nincs benne amit írnak. Annyira dühít ez a sok kamus hirdetés, és olyan sokan bedőlnek nekik.
-
Doki16
addikt
válasz
mézespálinka #209608 üzenetére
Onnan, hogy töviről hegyire ismerem ránézésre az összes extrát
Mindegyikben ilyes körül lesz már. Nem kell tőle tartani. Megbízható konstrukció, teljesen más arányban oszlik el a km. Egyedül a váltó ami teljes élettartam alatt mindig üzemel. De az is máshogyan mert a a dugó, meg a parkolóházak nem ártanak neki, lévén, hogy egy villany motornak nem kell kuplung.
#209609bandus: 2019/09 Ekkor volt a tényleges FL és ilyenkor kapta meg a nagyobb akkut.
-
Doki16
addikt
válasz
Vismajor01 #209601 üzenetére
7 millió környékén keres autót és a Passat GTE ennyiről indul alapból: [link]
Biztos van amelyik nincs lerúgva, de akkor már a 8-hoz közelít. És nem lesz ennyiért annyi extra benne mint az Audiban vagy a Mondiban. Én mondjuk elfogult vagyok és 2.0CRTDI B8 Passatot keresnék. De Szlobi jobban szereti a Mondeot és inkább olyan kocsit vegyen amire szívesebben néz vissza a garázsban
-
Doki16
addikt
válasz
HUTCHDB #209219 üzenetére
Ültél már benne? Ha az Aurist gáznak érzeted akkor a egy Leaf szerintem még rosszabb. Egy 38-as Kona sokkal jobb választás. Vagy 28-as Ioniq, kisebb az akksi, de a hatótáv majdnem egyforma a Leafel.Viszont bármelyikbe ülsz be, ahogy mondtad nem fog tetszeni, mert egyik sem közelíti meg minőség tekintetében egy Golf 7 Highline szintjét.
-
Doki16
addikt
válasz
Bdanyy #209079 üzenetére
Természetesen nagyobb a Passat ha összességében nézem a két kocsit. De én most csak a vezetőre céloztam, neki nem sok különbség van helyben. De pl azt gondolná az ember, hogy ez Auris nagyobb utastérben mint egy Golf. Közben meg a Golf érezhetően jobb belső térrel rendelkezik mint a Toyota.
A Passat a Golfhoz képest minimálisan szélesebb, ha a külső méretet nézzük 40 mm a különbség.A 2015-2016-os korban lévő pluginok közül a GTE Passat az egyedüli ami értelmes csomagtérrel rendelkezik, utána az Outlander követi.
-
Doki16
addikt
válasz
Bdanyy #209077 üzenetére
Hidd el én is bánom, hogy eladtam. Eddigi legjobb autóm volt. Attól felszereltebb Golfot nehéz lenne találni a ráncfelvarrás előtti szériából. De nem panaszkodom, mert két gyönyörű kislányom van és családi kombim lett
És így is egy nagyon szuper kocsiban ülök.
Hype lehet a háttérben. Valamiért elterjedt, hogy a C-max a plugin király, mert Toyota az isten. Jó kocsi, golf után néztem, de a csomagtartója miatt azonnal kiesett. Lényegében nem sokkal nagyobb a Golfnál.
-
Doki16
addikt
válasz
HUTCHDB #209067 üzenetére
Jah én eleve Passatra gondoltam nem Golfra. Golf belül nem rosszabb semmivel sem mint a Passat. Elől ülve ugyanakkora hely van benne. Kétlem, hogy a 2-es BMW olyan nagy lenne belül. Viszont ha nyűgöt nem akarsz, akkor Toyota Corolla 2.0 HSD. Bármi más karbantartási kompromisszumokkal jár.
Akku nehéz téma, nem nagyon foglalkozik vele senki. De más márkánál sem. 8 évesek most már ezek a kocsik. Nem hibásodik meg az akku. Persze nyilván van olyan akinek tönkrement, de egyáltalán jellemző. Amúgy nem kell ettől félni. Az akku a legkevésbé aggódós dolog. Van ezer más ami eltud romlani a kocsiban hamarabb.
-
Doki16
addikt
válasz
HUTCHDB #209057 üzenetére
Miért nem akkor már a VW PHEV? Sok van belőle, már jó páran szerelik. A TSI motor már nagyon kiforrott technika, sokan értenek hozzá. A PHEV rendszere sem nyűgös. A váltó meg mindegyikben törődést igényel. (VW, BMW)
Ha a BMW tetszik jobban akkor nincs kérdés, mert akkor azt érdemes venni amelyik tetszik
-
Doki16
addikt
válasz
Vismajor01 #208676 üzenetére
Ezt aláírom, két gyerek (baba) mellett is könnyedén elférek a Passatban. Ez a legjobb családi autó a pluginok közül ebben az árszegmensben. Mármint ami a helykihasználhatóságot illeti.
-
Doki16
addikt
-
-
Doki16
addikt
válasz
TrollBalint #208073 üzenetére
V60 D6-nak nem valami nagy a csomagtartója arra figyelj azért, ha ez számít neked. A motorja az a jófajta D5, sokan szeretik
-
Doki16
addikt
válasz
ZolkoW #208063 üzenetére
Sehol nem állítottam ilyet, hogy nem kell karbantartani. Pont leírtam, hogy miket kell minimum megcsinálni ahhoz, hogy jó legyen. Az meg már szomorú, hogy ha valaki azt hiszi hozzá se kell nyúlni. De értem amit mondasz. Ezért volt az, hogy tavaly amikor kerestünk Yaris hibridet, akkor hatot néztünk meg az ország különböző pontjain míg a legnagyobb kilométeres volt a legjobb állapotban
Találtam olyat amiben női tulaj fogalma sem volt mi fán terem a karbantartás és 60k km alatt nem volt egy olajcsere sem.
"Egy ilyen hibrid Toyotával kell a legkevesebb karbantartással számolnod."
Itt arra gondoltam, hogy egy Toyota óradíja olcsóbb lesz mint egy BMW-nek vagy VW-nek -
Doki16
addikt
-
Doki16
addikt
válasz
tibbike01 #208048 üzenetére
Egy ilyen hibrid Toyotával kell a legkevesebb karbantartással számolnod. Fokozatmentes "automata" bolygóműves váltója a legmegbízhatóbb ami kapható a piacon. Nem hogy extra karbantartási költség nincs vele semmi, hanem kevesebb mint bármelyik másik német prémiummal. Röhögve mennek el gond nélkül fél millió km-t. Motorba 0w20 megy tízezrenként, váltóban 90000-ként csere. 200-250 körül vízpumpa csere és a világból kimegy.
Nem mellesleg 5-6 literrel eljársz vele. Ha pro leszel városban elvan 4-5 literből.
-
Doki16
addikt
válasz
tibbike01 #208045 üzenetére
Hát az pont ilyen határeset, hogy benzin dízel. Egy jó kis Toyota Corolla Hybrid [link] Egy ilyen vagy más hibrid jó lesz városban és a pályát is bírni fogja. Cserében egy dízel nem fogja nagyon szeretni a sok ezer km várost.
Német prémium, "szeretem" ezt a szókapcsolatot
A valaha volt legdrágább Passatban ülök, de nagyon messze van ez a prémiumtól
Vegyél egy jól felszerelt Oktávot 2.0 dízellel és tegyél félre egy milliót bármi gondra. -
Doki16
addikt
válasz
molnarpeter #207861 üzenetére
Jézus mi ezen ilyen drága? Egy romhalmaz ahogy kinéz. És fapadosabb mint egy 4-es Golf. Ezek újonnan alig voltak drágábbak szerintem amcsiba
-
Doki16
addikt
-
Doki16
addikt
válasz
szőröscica #206068 üzenetére
Egészen konkrétan amióta megvettük a kocsit azóta csak felfele megy az ára. Persze ez egyáltalán nem általános, de most pont szerencsésen jött ki a dolog. Mi még akkor vettük amikor a legalacsonyabb ára volt a ioniqnak. Eladni nem fogjuk tehát nem lesz valós profit, de jó érzés a léleknek, hogy jó áron sikerült hozzájutni :)
-
Doki16
addikt
válasz
szőröscica #206063 üzenetére
Ingyen töltöttem lidlnel. Az már más kérdés, hogy be is mentem és otthagytam nem kevés pénzt
Amúgy 12.4 kwh volt a fogyi. Dunaújváros Pécs Dunaújváros táv volt a nagy része. De ha otthon lenne töltve akkor is kijönne 300 km 1500 ftbol. Így olcsónak hangzik de ehhez kellett egy drága autó megvétele. Tehát valójában mégsem olcsó :)
-
Doki16
addikt
válasz
molnarpeter #206058 üzenetére
Túl sok az első kerékre az a 350 Nm. Jó állapotú Continental ecocontatctot még harmadikban, száraz aszfalton is könnyen eltekerte. Ha ki akarja valaki használni akkor kell egy jó Michelin pilot.
-
Doki16
addikt
válasz
mario1012 #206055 üzenetére
Ha nem kell a nagy csomagtér akkor Golf. Jobb mint a Passat ha a sportosság a szempont. Lehet hülyén hangzik de ha csak a 4-4 kmre akarsz kocsit cserélni akkor jobban jársz egy elektromos rollerrel. A hosszabb útra meg mész a dizellel.
De visszatérve a kocsikra. Ha csak egy megbízható közlekedő edény kell akkor ott van a cmax energi. Viszont ha te is vag parti vagy mint én, akkor mindig vissza fogsz hozzá térni ezért volt golf gte és van jelenleg Passat GTE. Viszont a kereted kimaxolosaval, már belefér egy Hyundai ioniq electric is. Nagyon olcsón üzemeltethető. Ma konkrétan mentem vele 300 km-t és kb. 600 ftba került.
-
Doki16
addikt
válasz
oliwire #206037 üzenetére
Teszem azt vennél egy Passat GTE-t, ami csomagtartóban egy szinten van, sőt nagyobb is talán a Focusnál. Na mármost egy 2017-es példányhoz min 3 millát rá kell dobnod, ha nem többet. Persze kapsz egy plugin kocsit, ami rövid távon járva olcsóbb, de lemerülve sima hibrid lesz és 600km autópályán 6-7 liter között meg fog enni. Országúton simán hozható az 5 liter, de nyilván nem fogsz ott menni ekkora távot. Tehát gyakorlatilag semmit nem spórolsz vele, csak a rövid távokon, de az meg 20 év alatt se hozza vissza a plusz költséget. Csodák nincsenek. Pályán egyik hibrid sem fog kevesebbet enni még egy sima TSI-hez képest sem, nemhogy egy dízelhez.
Hibridet vagy PHEV-et csak akkor érdemes venni ha többségben van a város, előváros, vagy országút. -
Doki16
addikt
válasz
oliwire #206026 üzenetére
Megbízható az is, csak ugyanaz van mint a VW-nél, hogy figyelni kell a DSG-re. Ha alacsony kilométerrel találsz amiben biztosan cserélték az olajat, akkor nem lesz vele gond sokáig. Mondjuk közel sincs akkora csomagtartója mint a Focus kombinak.
Amúgy van valami oka, hogy le akarod cserélni a Fordot? Mert csak az üzemanyag spórolás miatt nem éri meg venni egy sokkal drágább plugint
-
Doki16
addikt
válasz
oliwire #206011 üzenetére
Teljesen elektromos nem játszik? Könnyedén hoznak napi 50km-t.
Kár, hogy ilyen sokat drágult a piac, 10 millióból még mindig nincs olyan plugin ami nagyobb akkus lenne. Egyedül a Passat GTE lenne nagyobb csomagtartóban mint a mostani focusod. És az tartalmazza a dinamikát is, mert 218 lóerő. Egyéb esetben még érdemes lenne ránézni a v60 d6-ra ha megtudsz barátkozni a csomagtartó mérettel. Cserében bazi erős és jó sok nyomatéka van és tud awd-t bizonyos körülmények között.
Most már csak felsorolás szintén: Hyundai ioniq plugin. Kia Niro plugin egyik sem a megbízhatóság császára mert ezek is duplakuplungos váltóval vannak szerelve.
A legújabb tecnika a Renault. 10 millióba pár használt már belefér: captur és mégane etech. Ezek viszont átlagos erővel vannak.
Most így hirtelen ennyi, ha kell több infó, akkor nyugodtan kérdezz :)
-
Doki16
addikt
válasz
oliwire #206006 üzenetére
Ha nincs keret, akkor rav4 plugin. Elmegy 70km-t óvatosan. Vagy van már pár nagy akkus 24kwh BMW például. De azoknak már tényleg elborult áruk van. Ha írsz egy árat könnyebben fogunk tudni javasolni. A Passat GTE dinamikában könnyen hozni fogja. Vagy az új Superb ív, már nagy akuval van és az akár 65km-t is tud. Egy 10kwh-as passattal is az általad megadott távon ha fel van töltve alig lesz 1-2 liter az atlagfogyi, éppen csak be fog indulni az 50km-en a benzinmotor. De majd ár után mondok neked konkrét típust.
-
Doki16
addikt
válasz
szabonagyur #205988 üzenetére
Jogos a két pont. Jettára nem is gondoltam, nekem csak a Golf 7 volt a szemem előtt. Nálam a Jetta soha nem volt képbe
250Nm felett vagy olajos DSG, kijavítom magam. Igen a 250 még száraz ha valaki rátalál a posztra
-
Doki16
addikt
válasz
tepenzed #205985 üzenetére
A 2.0 CRTDI vehető DSG-vel is, mert ott már olajos a kuplung. Ha megvolt 60e-ként a csere, akkor egész megbízható váltó. Hosszútávokat ha mész akkor néha a rövid távok nem fogják kinyírni. De mivel írtad a garázst, akkor gondolom van bent áram. Egy Ampera a rövid távokra bőven elég és 60km autópályát meg minimális benzinnel meg tud csinálni. De én ennek ellenére is egy VW 2.0 dízelt vennék.
Esetleg félve mondom, mert meg leszek bélyegezve de ott van még a Golf GTE is. Passat GTE már nem hiszem, hogy belefér a keretbe. Én pont ilyen felhasználásra vettem a GTE-t. Itt a közelben villannyal járok, távolabb meg ott a takarékos 1.4 TSI.
Viszont hangsúlyozom, ha a megbízhatóság van mindenek felett, akkor Toyota vagy Lexus Hibrid a neked való. Esetleg ha mégis szeretnél sima benzinest akkor arra is ajánlunk majd neked. A hibrid/plugin hibrid vonalban szívesen segítek.
-
Doki16
addikt
válasz
tepenzed #205980 üzenetére
Ha autópálya és napi 60 km min, akkor jobb lenne egy dízel. De ha mindenképpen benzin hibrid kell akkor Prius 3 vagy Auris FL. De ezek egyike sem a pályán fogyaszt jól. Egyedül a megbízhatóság ami elvitathatatlan tőlük.
Részemről inkább az utobbi, emészthetőbb autó és kombi csomagtartó egész nagy. Hátsó lábtér már kevésbé.Egy Golf 7 2.0 CRTDI kombi lenne az ideális neked pályára. Nevetségesen keveset eszik és megbízható konstrukció a motor, főleg ha kézi váltóval van szerelve.
Tudnál tölteni egyébként ha arról lenne szó? Ampera? Cmax energi?
-
Doki16
addikt
válasz
johnny82 #205581 üzenetére
Ha megbízható hibrid kell akkor Corolla kombi a te választásod. Az ioniq hibridekkel csak a nyűg lesz mert DCT váltósak. Nem mennek tönkre annyira sűrűn, csak még azt is figyelni kell pluszban.
A keretedből kijöhet egy 2 éves Corolla ami még 10 éves koráig hibrid garanciás. -
Doki16
addikt
-
Doki16
addikt
válasz
tboy93 #205155 üzenetére
Az ecvt lényegében a Toyota HSD ami már nem láncos hanem bolygóműves és nagyon tartós szerkezet. A sima cvt meg már tágabb mert több féle gyártó sokféle megoldása létezik rá. Tehát nem lehet a sima CVT-re azt mondani, hogy egyfajta, csak az alapja ugyanaz minden gyártónál. Az Audi multitronic is ugynevezett CVT csak az egy rossz fajta például.
-
Doki16
addikt
válasz
footy #204697 üzenetére
Azért nem találsz rá, mert nincs. A PHEV nem egy élhető forma. Sose térül meg ha valaki csak emiatt veszi. Pontosan az van amit te is írsz, hogy mind kettő technológia hátrányát hozza. És ezeket úgy mondom, hogy 2,5 éve minden nap ilyet hajtok és imádom
De ez igazándiból a VW-nek köszönhető, mert az Outlandert meg utáltam. Tehát ezért is írom azt, hogy a magas szervizköltségek nem a PHEV mivolta miatt van a GTE-nek, hanem mert egy Passat B8.
-
Doki16
addikt
válasz
JackFeryll #204668 üzenetére
Nem értek egyet. Panelban lakom, nincs dedikált töltöm. Mindig megyek viszem a kocsit és hozom. 1 km-re van tőlem a legközelebbi. Cégnél töltöm rendszeresen de a saját kis EVSE-vel. Itt sincs dedikált töltöm, éppen ahol tudok szerezni egy konnektort oda teszem fel. Komolyan max egy perc feldugni a kocsit és sokat mondtam. Nyilván annak teher aki sehol se tudja tölteni, de ő meg nem vesz ilyen kocsit.
Volt dízelem nem egy. Nekem meg az volt a teher, hogy állandóan DPF szopatott. Szerettem volna hazamenni munka után, de nem, mert neki éppen regenerálnia kellett ezért autókázhattam 15-20 percet. Ha meg mégis leállítom akkor jöhet a kis sárga lámpa, hogy baj van. Tehát mindenkinek más a jó.
Már 4000 km-t tettünk meg az ioniqal és ez nem volt több 15k Ft-nál. Szerintem csak a helyén kell kezelni a dolgokat
-
Doki16
addikt
válasz
footy #204665 üzenetére
Szervizszámlák inkább a VW miatt vannak. Nem GTE specifikus semmi benne. Amúgy hosszútávra nem éri megvenni ez igaz, arra dízel kell. De kb. egyik phev sem éri meg semmilyen használtra, ha csak tisztán a bekerülési költségét nézzük.
2,5 éve vezetek GTE-t. Kötelező szervize nevetségesen olcsó. Egyedüli nagyobb kiadásom egy DSG váltóolajcsere volt ami megállt 90-ben. De DSG minden más VW-ben is ugyanúgy ott van.Bár nem értem mi idegesítő van a töltögetésben. Most komolyan fáradtság amikor beállsz a parkolóba és 30 másodperc alatt bedugsz egy kábelt?
-
Doki16
addikt
Az az azért elég durva óradíj. Egyre jobbnak látom, hogy magamnak csinálom inkább. Meg így legalább tudom is, hogy mi kerül bele.
Toyota azért még mindig sokkal barátibb áron dolgozik. Ismerősöm most vitte a hybrid yarist 4+ programban. Ugyanaz amit leírtál 46-ban állt meg neki. Nem vészes egyáltalán.
Ioniq electric most volt márkaszervizben. Az megállt 35-ből. És csak fékfolyadék meg pollenszűrő csere volt. Arányaiban nézve drága.
-
Doki16
addikt
Azta mindenit, mi ez az ár? Kiveszik a motort és úgy csinálják? Még kiskerben is 12000 Ft literje a gyári DSG olajnak. És mindössze 6 liter kell hozzá. Egy motorolajcsere meg filléres tétel, 5,5 liter olaj nem lehet túl drága. Maga a csere meg fél óra, 1 óra ha beszélgetünk. Konkrétan nekem anyagköltségben 22-ből megállt egy komplett kis szerviz a Passaton. (olaj+szűrő, pollen és légszűrő)
Nagyon komoly lehúzások mennek a márkaszervizekben.
-
Doki16
addikt
válasz
HUTCHDB #204414 üzenetére
Hát akkor ebben az árszegmensben már nincs feljebb a Highline Tiguannál sajnos. Audi BMW Mercedes mar mind drágább lesz hasonló felszereltséggel és méretben. PHEV vagy HEV meg 4WD-ben ritka, ennyiért csak az Outlander fér bele, de az meg fájóan gagyi lenne számodra egy VW után. Egy új SX4-el biztosan nem lennél elégedett. Hiába lenne meg 9-ből a fullos Allgrip automata, a belseje egy Passat B6-hoz képest is gyászos.
#204415 BigBlackDog: 2015 körüli Lexusok vannak ennyiért, az meg 100000 km alatt ritka mint a fehér holló. (bár mondjuk egy HSD technikánál nem nagyon számít a motornak a km)
-
Doki16
addikt
válasz
HUTCHDB #204396 üzenetére
Plugin ennyibe nem fog beleférni, de még csak egy hibdrid sem. Német vonalon melyik márka lenne az ami szimpatikus? Esetleg a Hyundai vagy Kia mennyire taszító a pár évesek közül? Az új Tucson már szerintem egész jól néz ki.
Mondjuk ha nagyon kell a 4x4 akkor az baromira leszűkíti a keresését. Ha az nem lenne szükség akkor egy Niro Plugin is ott van a kalapban.Az a baj, hogy az általad támasztott kritériumok alapján nincs német 4x4 hibrid ennyiért.
-
Doki16
addikt
válasz
CragON #204233 üzenetére
Miért nem hibrid már akkor ha városba kell kifejezetten? Nincs olyan turbós kocsi ami kifejezetten városi rövid távokra ajánlott. De ha mindenképpen ez kell, akkor még vedd fel a listádra az 1.2 T Aurist is. Az 1.2 TSI helyett pedig inkább az 1.4-et nézném.
Van még ebből az időből 1.2 és 1.4T Suzuki is. Azok még mindig garisak. -
-
Doki16
addikt
válasz
w.miki #203766 üzenetére
Elmész adásvételivel megveszed. Kötsz egy biztosítást, majd elmész eredetvizsgára és az összes papíroddal amit kaptál (beleértve a biztosítás visszaigazolást is) elmész egy kormányablakba ahol megkapsz minden szükséges dokumentumot. Itt tudsz kalkulálni egy átírási költséget. [link] Ennyit kell majd fizetned összesen és a tulajdonodba kerül a kocsi
-
Doki16
addikt
-
Doki16
addikt
válasz
Vismajor01 #203331 üzenetére
Sárga fóliát ne. Mindenki taxinak fogja nézni.
-
Doki16
addikt
válasz
Vismajor01 #203315 üzenetére
Sok sikert hozzá, gratulálok
Remélem sok örömöd lesz benne, aztán majd jöhetnek a beszámolók -
Doki16
addikt
válasz
Vismajor01 #203310 üzenetére
Na ugye, hogy ugye
Már csak abból kiindulva, hogy egy ugyanolyan kategóriájú VW nem lehet drágább egy Mercinél.
Tényleg meg is vetted akkor a V60-t? Ha igen jöhet a kép
-
Doki16
addikt
válasz
Vismajor01 #203301 üzenetére
Szerintem benéztél valamit. Mind az e300de és c300de baromi drága. Én nem látok a keretedig értelmes Plugin Mercit. De szólj ha valamit én néztem be mégis
-
Doki16
addikt
válasz
lzjv1897 #203286 üzenetére
Toyotaval lényegében a cmax pluginra is utaltam, az is hsd licensz alapján működik. Nálam eddig, le is kopogom, semmi nem jött elő a GTE-vel. Egyelőre baromi olcsó a fenntartása. Ameddig működik addig szuper jó kocsi. Ha valami beüt na akkor van gond :) Amúgy most nincs túl sok példány fent és azok is egyre drágábbak. Jobban jársz egy ioniq electric-el ha nem mész egyszerre túl sokat.
-
Doki16
addikt
válasz
lzjv1897 #203274 üzenetére
Miért ne lehetne vezetett szervizkonyv? Nem muszáj magadnak csinálni el lehet vinni máshová olyan helyre ami szamlakepes szerviz. Én bevállaltam, hogy magamnak csinálom. 3-4 autónál már az évek alatt elég komoly összeg meg lett így spórolva. Fényképpel dokumentalom, számlák megvannak a vásárlásról.
Eléggé jól sikerült a vw-nek ez a típus amúgy jah. Lényegesen megbízhatóbb mint egy v60 d6. Bonyolult technika az igaz, tehát ha van valami az jó drága móka. Ez a valamit valamiért, jobb élményt és nagyobb minőséget ad mint egy HSD, de több is benne a rizikó. Ha egyszer kipróbálod tetszeni fog. Ha csak egy olcsón fenntartható A-B autó kell akkor jó a Toyota. Sokkal tovább fog működni megbízhatóan és kevesebb karbantartást fog kérni, de cserében unalmas :)
Ford olcsóbb az biztos. A csomagtartó nem túl nagy és számomra a forma sem túl emészthető. Néztem én is de nagyon nem nyerte el a tetszésem, megint csak egy unalmas kocsi amire nem szívesen nézek vissza a parkolóba.
-
Doki16
addikt
válasz
molnarpeter #203261 üzenetére
Igazad van, mintha rémlene, hogy volt valaki. DSG alkatrészeket nem emelném ki külön, mert az az összes VAG-ban benne van amúgy. Nagyon nagy százalékban inkább egy Passat B8 hibái igazak rá.
-
Doki16
addikt
válasz
lzjv1897 #203230 üzenetére
Hétvégén nem értem rá fórumot olvasgatni
Ha márkaszervizbe viszed, akkor egy sima olajcsere is elég vastagon fog. Igazság szerint az általános karbantartás semmiben nem tér el egy hagyományos TSI autónál. Hajlamos lehet elvileg kokszosodásra, de nem volt még rá példa senkinél sem, hogy ilyen elfordult volna. Mechatronika kettőstömegű megint csak van az összes DSG váltós kocsiban ebben sem más a GTE. Lényegében kevés elektromos specifikus dolog van plusz a GTE-ben, az összes többi ugyanaz bonyolultságban mint a többi hagyományos VAG autóban. Az eladó használt autók nagy részes 150+ km-el van. A fent említett hajtással bajok még nem voltak egyszer sem a csoportban. Ha esetleg ezek előfordulnak hibában az a DSG-ből adódóan sajnos eléggé zsebbenyúlós móka lesz. Ennek tudatában érdemes ilyet választani. Tippem sincs mennyit kóstálhat egy mechatronika csere vagy egy kuplung kettőstömegű. De hangsúlyozóm, nem egy 200 felett futott autó van és egyikkel sincs gond ezeknél. Meglepően megbízhatóra sikerült már ez a DQ400 és 3. generációs TSI.
Az általad említett szokásos dolgok, majdhogynem nevetségesen olcsók hozzá. Konkrétan egy olajcsere anyagköltsége kiskeráron is megáll 15k Ft-ból. Márkaszervizben ugyanez 70-100 között. Nagyon könnyű megcsinálni ezeket otthon. Kb. ez a legkönnyebben szervizelhető TSI, tehát a "bonyolultság" miatt durva lenne felárat kérni. [kép] Ennyire jól hozzáférhető helyen van minden.
Magával az elektromos résszel ritka amikor gond van. Nem mondom, hogy nem fordult még elő, de sokkal sokkal megbízhatóbb pl egy Outlanderhez képest. Akkumulátor aktív vízhűtéssel van ellátva, jól bírja a sok töltést, lehet nyúzni nyáron nagy melegben is.
-
Doki16
addikt
válasz
Vismajor01 #203228 üzenetére
Miért riasztott el? Valamit találtál ami nem jó bennük? Vagy a nagy áremelkedés miatt döntöttél így?
P+ pályára öntökön lövés lenne
HSD mindenhova a legjobb kivéve tartós nagy tempóra. Arra a legideálisabb egy alacsonyabb dízel utazó autó.
-
Doki16
addikt
válasz
lzjv1897 #203226 üzenetére
Az a jövőre hamarosan itt van, tehát nem hinném én sem, hogy jobb lenne a helyzet. Lényeges drágul az üzemanyag és elmaradnak az új autó értékesítések.
Bárhol kérdezhetsz, ha itt a szaktopikban teszed fel a kérdéseid, akkor a többiek is akiket érdekel tudnak róla olvasni#203225Vismajor01: Elég durva árak lettek, nagyon jól jártam ezzel a Passattal most
Jövőre el akartam adni, hogy vegyek egy nagyobb hatótávú villanyost, de teljesen esélytelen, meg közben inkább másra kell majd a pénz. Így most magamhoz képest meglepően sokáig meg fog majd maradni valószínűleg a GTE. Ez a 30-40km hatótáv az esetek 95%-ban lefedi a közlekedésem.
-
Doki16
addikt
válasz
lzjv1897 #203207 üzenetére
Én több mint egy évig hajtottam egy Golf GTE-t, mindent is tudok a típusról. Nem rég adtam el, de csak azért, hogy átüljek egy Passat GTE-be. Sajnos most nagyon megdrágultak a használt árak, jelenleg nem a legjobb hibridet venni.
VW-ből úgy ahogy ki lehet olvasni, de leginkább azt, hogy mennyi lett beletöltve élete során és abból lehet kalkulálni egy átlagos elektromos futást. Annyira sokat azért nem mennek ezek elektromosan az előző gazdánál ha már 4-5 évesen közel 200k km van bennük
Bonyolult a technika, de szerencsére nem jellemző rá a hiba. A csoportban már jó sokan vagyunk, sok gond még nem adódott a tulajoknál. Ha van bármi konkrét kérdésed, akkor szívesen válaszolok -
Doki16
addikt
válasz
Pardise #202843 üzenetére
Semennyire. A legjobb választás a fent említett Corolla hibrid. Nagyon megbízható és az eladási ára is viszonylag jó. Teljesen rendben van a fogyasztása.
Újként a dízel is bírni fogja a várost. De miért választanád azt egyébként? Semmi nem szól mellette.
Mindenképpen azt mondom, hogy menj el és nézd meg őket személyesen. Mert lehet bőven elég neked egy jó felszereltségű i30/Ceed, de lehet csak egy másik német lehet megfelelő neked hasonló extra listával.
-
Doki16
addikt
válasz
BigBlackDog #202442 üzenetére
Jogos, ebbe sokan belekötnek. Valamiért mindig így mondom a 4 kerékmeghajtást.
-
Doki16
addikt
válasz
Mike81 #202439 üzenetére
Van jó sok. Mindegyik típussal van gond, kivéve a C-Max energi, ezek közül az egy kivétel. Ott a Toyota technika van és nem nagyon elromlós. Ha a megbizhatóság a szempont, akkor a C-maxot vedd.
Ha kell négy kerék és jó gyorsulás, valamint sokat mennél pályán töltés nélkül akkor V60 D6.
Ha kell négy kerék és suv akkor Outlander. Gyorsan degradálodik, sokat fogyaszt.
Ha kell egy tipik német kocsi, ami kb egyenértékű a V60-al, akkor Passat GTE. Elég nagy csomagtere van, az összes közül ennek van a legnagyobb csomagtartója.Ez nagyon zanzásítva volt most így, több infóval tudok szolgálni ha konkrét típus érdekel.
-
Doki16
addikt
válasz
Luck Dragon #202018 üzenetére
A CFFB a motorkód és ez a 2.0 CRTDI 140 lovas. Rajta a szervizkönyv matricáján is.
-
Doki16
addikt
válasz
Luck Dragon #202013 üzenetére
Elég jól sikerült kocsi lett. B6 továbbfejlesztés, kijavítottak szinte minden hibát. CFFB dízel egy ajánlott motor belőle.
-
Doki16
addikt
válasz
tboldi #201900 üzenetére
Teljesen komolyan írtam. Nekem már több mint 2 éve van egy elektromos rollerem. Azzal ugrálok mindenhova. Vagyis ugráltam, mert már az elektromos autóval megyek a WC-re is
Nagyon hasznos kis cucc. A Passat meg könnyen elnyeli. Manapság már csak arra használom, hogy azzal jövök vissza töltőről
Na meg feleségem mindenhova azzal megy.
-
Doki16
addikt
válasz
Vismajor01 #201896 üzenetére
Vegyél egy elektromos rollert akkor. Tényleg nem vicc. 2-3 km-re a legjobb választás. És ha meg esik vagy rossz az idő akkor meg mész a dízel kombival. Ami lehet bármi éppen szimpatikus jármű. Én a VAG CRTDI-t javaslom. Nem lesz akkora baja a rövid távoktól amit nem tudnának megcsinálni egy második autó árából. Kiolvasod a DPF-et vásárlás előtt és ha olyan 50% körül van, akkor városban sem fog lehalni 2-3 év alatt amíg megtartod.
-
Doki16
addikt
válasz
tboldi #201879 üzenetére
Én tudok azonosulni egy bizonyos mértékig. De a Prius erről szól, ott minden a fogyasztás hajszolása. Én is ezt csináltam az Aurisban. Most sincs sokkal másképpen, de mivel a TSI gazdaságosabb nagyobb sebességnél, ezért ezzel pont nem érdekel a spórolás ha messzebb megyek. A mindennapokban, meg szórakoztat, hogy meddig lehet még lenyomni. Rosszul vagyok beállítva tudom
Van amikor meg nem érdekel és 30kWh/100km a fogyi, mert jó a fűtés
#201880Vismajor01: Szerintem nem érdemes ennyire kicentizni a pénzed egy alapvetően problémás kocsinál. Pont tegnap volt téma a V60 D6 csoportban, hogy akármennyire szeretik a tulajok, messze a Volvo a legköltségesebb PHEV.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- MWC 2025: A ThinkPad notebookokról sem feledkezett meg Lenovo
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- Netfone
- Veszprém és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- Projektor topic
- sziku69: Szólánc.
- MWC 2025: A kicsi és a kamerás - megjött a Xiaomi 15 és az Ultra
- Budapest és környéke adok-veszek-beszélgetek
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest