- Xiaomi Mi 11 Ultra - Circus Maximus
- Google Pixel 8 Pro - mestersége(s) az intelligencia
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- Milyen okostelefont vegyek?
- OnePlus 7 - magabiztos folytatás
- Redmi Note 9 Pro [joyeuse]
- Nem fogod kitalálni, mire fókuszál a Dimensity 9300+
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- DIGI Mobil
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
Hirdetés
-
Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
it Egyre nagyobb probléma az AI hallucinálása – most az osztrák adatvédelmi hatóság veheti elő a ChatGPT miatt az OpenAI-t, alapvetően a GDPR megsértése miatt.
-
Piacvezető tandem OLED panellel érkezik az iPad Pro
ma Sokat kellett várni az első OLED képernyős Apple táblagépre, állítólag megérte.
-
Premier előzetesen a Gray Zone Warfare
gp A mai naptól hivatalosan is elrajtol a játék korai kiadása PC-n.
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
őstag
Sziasztok!
Nyáron az egyetemet befejezvén megvásárolnám életem első autóját.
Alapvetően városi közlekedésre használnám, nyilván valamennyit menne hosszútávon, de szerintem elhanyagolható mértékben. Kissebb, de férfiasabb járműre gondoltam.
500k és 1000k közötti összeget szánok rá.
Mindenképpen benzineshez ragaszkodom.Egy ideje olvasgatok a témában, és gyakorlatilag két típusra sikerült leszűkíteni a kört.
A racionális döntést a Honda Civic 7. faceliftes generációja jelentené a kutatásom alapján, de ott van mellette az Alfa Romeo 147-es, amelyik felfrissített változata baromi jól néz ki sajnos. Ellenben a magasabb fenntartási költséget jelent, és szörnyű frontális irányú ütközési biztonságot nyújt. Szemből történő ütközésnél ***-ot kapott 10-ből mindössze az Alfa.
2004-2006 közötti évjáratú példányokat néztem.Bele merjek vágni egy Alfa Romeoba vajon?
Esetleg van valami más jó alternatíva a keretem alapján?[ Szerkesztve ]
-
őstag
Köszönöm, ezek szerint akkor az Alfa is jó választás lehet.
Megpróbálok majd valami szép példányt kifogni. Ha nem szerelővel vagy hozzáértővel megy az ember autót venni, akkor a Használtautó állapotfelmérést végző partnerei ajánlottak? Vagy inkább saját kezűleg nézzek szakít? Én nem értek hozzá, ismerőseim között sem igazán van szakértő, szóval valami szervízre hagyatkoznék majd.Mind az Alfa mind a Civic kínálata gyakorlatilag szerintem 90%-ban behozott autókból áll. Alapos körültekintést igényelnek.
[ Szerkesztve ]
-
őstag
Renault Megane II-t szabad-e vásárolni városi rohangálós, bevásárlós autónak? Egyik barátom ezen filózik, gondoltam rákérdezek. A nem létező tapasztalatomat tudtam megosztani vele egyelőre erről a témáról.
-
őstag
Köszi a válaszokat.
1 millió Ft környékén keres autót. Suzukit nem akar. Külföldi munka miatt keveset van itthon, minimális gondoskodást igénylő, üzembiztosabb kocsi kellene, amely azért pakolható.
A Grandtour verziót nézte a Meganeból. -
őstag
válasz Doki16 #186258 üzenetére
A Fiat Bravóval mi a helyzet ebben az ársávban? Abból sem az alját kapja meg a kérdező.
Pont a napokban olvastam róla teszteket, pozitív felütésű volt mindegyik. Az olasz Golfnak becézik. Benzines motorválaszték is akad a szívón át a turbósig.Távol álljon tőlem, hogy ajánlgassak, nem értek hozzá. Inkább én is kérdezem, hogy egy 2009-2010-es Bravót szabad-e venni? Formailag felüdülés az unalmas Focus, Astra, Corolla trióhoz mérten. Persze ez szubjektív.
[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz kisza25 #186260 üzenetére
A Bravo jó konstrukció állítólag. A műhelypornóban szerepelt egy dízel példány + Totalcar benzines használtteszt.
Totalcar amúgy egy cikkben még össze is gyűjtötte ezen szegmens autóit tavaly nyáron.
Adott esetben 1.5 millió egy Volvo C30-ra is elég lehet, ami szintén egy különlegesebb autó. Ha számít a megjelenés is.
-
őstag
válasz kuntics #186289 üzenetére
Nincs mit.
A családban megfordult 1.4-es (90 LE) és 1.6-os (105 LE) szívóbenzines is, volt szerencsém őket vezetni hosszú utakon, de én személy szerint marginális különbségeket tapasztaltam közöttük erőben. Mindkettővel meg kellett tervezni egy komolyabb előzést, és a visszakapcsolás sem igazán maradhatott el.
A turbós motor jelenthet valódi előrelépést, de azoknak alaposan utána kell olvasni.
-
őstag
A PSA 1.6 VTi motorja tényleg annyira szar, mint a hírneve fémjelzi? Neten főleg rémtörténetek terjednek róla. Árulnak egy vezetett szervizkönyves, gazdagon felszerelt Peugeot-t. A 4 sebességes automatával megfejelve lehet a totál szopás kategória. Gondolom ez a 4 fokozat pont a semmire sem jó kategória. Pedig szép.
-
őstag
Már lehet rajtolni a kedvezményekre.
Némileg off, de most lehet kifogni jó ajánlatokat a raktáron lévő példányokból.
-
őstag
Az Audi A3 2. generációjával kapcsolatban mi az általános vélemény? Neten kevés tesztet találtam a típusról. Az 1.6-os benzines motorral nézem azokat is, az alkatrészárak az Unix oldalán a Volvo C30-al tulajdonképpen pariban vannak.
Annyi lényeges infót olvastam, hogy az FSI és a TFSI motorokat szigorúan kerülni kell, ez esetben benzinesből gyakorlatilag az alapmotorra redukálódik az opciók sora. Tehát bőnek nem mondanám a választékot.
[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz rbalint88 #186478 üzenetére
A vezess.hu cikke szerint olyan nagy különbség nincs fogyasztásban az 1.6 és az 1.4 TFSI között. Átlagban fél liter, persze ez városi használatban lehet nagyobb eltérés.
Köszi az infókat, alapvetően nem tűnik rossz megoldásnak az A3 sem, beteszem a kalapba a 147-es és a C30 mellé.
Ki melyiket választana első autónak?
Az Alfa kívülről szép, belülről puritán benyomást kelt, és talán a legmegbízhatatlanabb a hármasból. Ellenben jó közösséget alkotnak az alfások.
A Volvo megosztó, nekem viszont tetszik, de hátul szűkös, csomagtér kevés, viszont a belseje letisztult, minőségi érzetet kelt. Jól vizsgázott a törésteszten. Gazdagabb felszereltséget kínál, mint az A3 ugyanabban az árban.
Az Audi átlagosabb autó, túlzott karaktere nincs szerintem, de mégsem egy Astra vagy egy Focus. Tágasabb, mint az előző kettő, bár ez még annyira nem lényeges szempont jelenleg. -
őstag
válasz xEon1337 #186488 üzenetére
Ez nagyszerű hír. Igen, a 3 ajtós kivitel zavar egy picit, beszállás, parkolás mind körülményesebb, de ezen felül tudok emelkedni.
Egyébként Neked a FL előtti vagy utáni modelled volt?
Igazából ahogy olvasom a facelift az orr módosításaiban kimerült gyakorlatilag, átrajzolták a lámpát, nagyobb lett a hűtőrács és az embléma. Én nem vagyok benne biztos, hogy szebb lett, sőt... FL előtti és FL utáni C30 fehér színben. -
őstag
válasz focvis #186492 üzenetére
Golf kizárt, valami racionális keretek között mozgó, de különlegesebb autót szeretnék elsőre.
Fél évvel ezelőttig úgy éreztem, hogy egy első gen.-es Audi TT-t kellene beújítani. De elvetettem az ötletet, túl nagy szívás lehet anyagilag, így a kukában landolt az elképzelés. Annyi minden viszi majd a pénzt a különálló életem megkezdésével egy időben, hogy nem fér bele... -
őstag
válasz xEon1337 #186506 üzenetére
Értem, köszi szépen ismételten! Legalább annyi érdemi információt gyűjtöttem be Tőled, mint a különféle tesztekből összesen. Nagyon hálás vagyok! Ha a személyes találkozó során nem tesz rám valami oknál fogva rossz benyomást a C30, ez lesz az első autóm. Minél többet nézem képeken, annál jobban tetszik. Nincs túl bő választék a benzinesekből, de ráérek, az egész nyár a rendelkezésemre áll.
-
őstag
válasz rbalint88 #186603 üzenetére
Egy jó minőségi első-hátsó parkradar mennyi beszereléssel együtt? Elég nagy szórás van az árakban... Amúgy ezeket nem is fújják színre? Sok helyen a referencia képeken simán feketében pompáznak a különböző festésű lökhárítókban.... Nem igazán mutat jól szvsz.
[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz nagyfam #186617 üzenetére
Olvass kicsit vissza, vagy keress rá a C30 kifejezésre, pont a napokban volt szó a C30-ról, és emellett ajánlom a Volvo topikját is, az egyik fórumtárs bőségesen írt a saját példányával kapcsolatos tapasztalatokról.
A Mazda 3-as rohad, vigyázni kell vele. Én is utánaolvastam nem olyan rég.
-
őstag
Kénytelen vagyok alternatívákat tartani a talonban, mert magyar, követhető előéletű és benzines C30-ból rendkívül szűk a kínálat, és egyszer eljön az a pont, amikor kell a kocsi.
Tesóm ajánlotta a 147-es helyett a Mitot, mert jól néz ki. A külsejével kapcsolatban egyet értettem vele, de sokkal többet nem tudok róla. Az új teszteket végiglapoztam. Az Alfa topikban rákérdeztem, de nem kaptam választ, itt is teszek egy próbát, hátha valaki hozzá tud valamit fűzni valami érdemlegeset a T-Jet erőforráshoz vagy a típushoz. -
őstag
válasz molnarpeter #186868 üzenetére
Nagyon köszönöm, ez már több, mint amiben reménykedtem. A váltóhibának utánaolvasok.
Még talán annyi érdekelne, hogy ennek a motornak a fenntartása mennyire költségesebb egy 1.6-os szívóhoz viszonyítva?
-
őstag
válasz molnarpeter #186872 üzenetére
Király, köszi!
Szerintetek amúgy a behozott autók vezetett szervizkönyveinek szabad hinni? Nem szoktak trükközni ezekkel a nepperek?
-
őstag
válasz zoo8800 #186876 üzenetére
Nagyszerű hír, neked is köszönöm! Összegezve az olvasottakat, ezen autóval sem lőhetek nagyon mellé, ha vásárlás előtt elviszem átvizsgáltatni. Mondjuk olyan széles kínálat az 1.4 T-Jet MiTokból sincs sajnos. Néhány darab mindössze. Hirdetésfigyelő beélesítve, meglátjuk mit hoz az élet.
-
őstag
Az autovizsgalat.hu szolgáltatásait igénybe vette már valaki? Nem rosszak a visszajelzések róluk. Ők kiszállnak, nem tudom mennyire adnak pontos képet egy adott szervizben történő átvilágításhoz viszonyítva. 20k, ha nincs kiszállási díj, nem is olyan vészes.
Miskolcon a Volvo márkaszerviz 15k + áfa áron dolgozik. Azt hittem kb. az autovizsgalat.hu-s árnak a duplájával számolhatok. Gondolom a főváros környékén valamivel drágább, de basszus úgy sem lehet egy hatalmas összeg.
-
őstag
Az elektromos járművek támogatásának második ütemével szerintem a Skoda Citigoe gyakorlatilag bestbuy vétellé válhat a kisautók kategóriájában. Ha persze marad a 2020-as árazása a köv. év elejétől ismételten kapható autó kapcsán. A 4-4.5 millióért elhozható 200-300 km hatótávú kocsi elég korrekt deal.
Picit utánaszámoltam, nekem is 4 év alatt kiadná a matek nagyjából, ha a 2 milliós használt járgány helyett inkább egy új Citigót vennék. Basszus.[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz Füleske #187007 üzenetére
Beszéltem a skodásokkal, az egyik márkakereskedés értékesítője gyakorlatilag 10 másodperc után elküldött a faszba, nincs és nem is lesz jeligével, szerinte kivezették a modellt.
A másik korrekten felvázolta a jelenlegi helyzetet, kifejtette, hogy a forint jelenlegi gyengélkedése mellett valószínűleg drágábban tér vissza a Citigoe, de semmit nem tud ígérni, mert ők sem tudják elérni a rendszerben. Mindenesetre felvette az adataimat, és megkeres majd, mihelyst változás történik. Kíváncsian várom én is a fejleményeket.A jövőre debütáló elektromos Dacia is érdekes lehet, ha a keret nem merül ki addig. Ha meg elfogy, a kormány elkötelezettsége miatt gondolom várható még hasonló pályázat.
-
őstag
válasz etejedu #187555 üzenetére
Ennyiért vannak Alfa 159-esek. Ha az autó kinézete prioritást élvez.
Más:
Valaki tudja esetleg, hogy nagyságrendileg mennyiért hoznak be külföldről egy kiválasztott autót? A kötelező költségeket kalkulátor segítségével lecsekkoltam, csupán a nepper munkadíjával nem vagyok tisztában. C30 2.4i-t keresgélek.[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz molnarpeter #187566 üzenetére
Köszi! Hm, több, mint 300k. A vételárakat tekintetbe véve minimum 2.5 millió lenne egy korrekt darab magyar okmányokkal. Szép 1.6-ost 1.8 millió körül lehet venni, nem tudom megéri-e a felárat, városban valszeg semmiképp.
MiTo is 1.8 - 2 milla a 155 lovas T-Jettel. Nem tudok dönteni igazából. Összességében jobban tetszik a C30, de a MiTo ezzel az erőforrással nagyobb élményfaktrort kínál. A keretnélküli ablaka is csalogató extra, menő.
[ Szerkesztve ]
-
őstag
Srácok ez az 1.4-es, 120 lovas TB erőforrás milyen a Giuliettában? Ahogy nézem a piacot, lehet találni szinte MiTo/C30 árában Giuliettát. Picit kellene max hozzátenni. Formailag tetszik, és ugye legalább 4 ajtós kivitel. Modernebb autónak hat, mint a másik kettő. Vállalható ez a modell és a motor?
-
őstag
válasz molnarpeter #187693 üzenetére
T-Jet? Az elvileg jó hír. Amúgy szépen eljutottam a 147-től a Giuliettáig. Ha még húzom egy kicsit, nem tudom mi lesz a vége. Miért ilyen nehéz az első kocsit kiválasztani? Nem szoktam ennyire határozatlan lenni, de ez az autókérdés rendesen kifog rajtam. Mindig mást gondolok az ideális vételnek.
-
őstag
Egy ideje fent áll az a lehetőség, hogy át tudnék venni egy ismert előéletű, 2001-es BMW 316Ti Compactot. Az autó mindössze ~80.000 km-t futott, elképesztően jó állapotban van, mintha új lenne. Egy kopásnyom sincs a belsejében, se egy rozsdapötty a külsején.
De basszus majd 20 éves. Az autó kora eltántorított mindig is, nem kezeltem komoly opcióként. Külsőre sem mondanám, hogy álmaim autója. Próbálják rám beszélni, hogy ne legyek hülye, sokkal nagyobbat lehet szívni egy lutri 10 évessel. Nem tudom mi legyen, nyilván jó áron hozzá tudnék jutni, ha sikerülne megőrizni a jelenlegi állapotát, lehet nem buknék rajta semmit, ha eladom.
De nyílván nem BMW-vel terveztem első autóként. Majd rám is elsütik a hülyegyerek sztereotípiát.
Szerintetek is vétek kihagyni egy ilyen lehetőséget még akkor is, ha 100%-ig nem a te stílusod a kocsi?[ Szerkesztve ]
-
őstag
Nagyon nem ez volt fél éve az elképzelésem, amikor elkezdtem kutakodni a témában. De sosem lehet tudni, mit hoz az élet. Pedig ez az opció akkor is élt, de nem villanyozott fel annyira. Az autó kinézete prioritást jelentett volna. Nem mondom, hogy vállalhatatlan, de nem is egy Alfa például. Nem vagyok túlságosan BMW fan. De nyilván fasz lennék ezt az állapotú autót skippelni. Van lehetőség tesztelni is simán, amíg a tulajék nyaralnak majd. Aztán lehet néhány nap alatt simán beleszeretek.
-
őstag
válasz molnarpeter #187792 üzenetére
N42 v N46, nem tudom pontosan, 1.8 115 lóerővel. Euro 3-as motor.
-
őstag
-
őstag
válasz IMIIKE1998 #189993 üzenetére
Vagy egy robogó. Sztem a tanulmányaid alatt felesleges az autó, ha neked kell fenntartanod. Luxuskiadás. Nincsen annyi hozzáadott értéke. Persze, ha a szülők átvállalják a költségeket, akkor mindegy.
Én is nagy autókeresésben voltam. De végül úgy döntöttem az MSc végéig hanyagolom a témát. Ezt a 2 évet még kihúzom robogóval, busszal, biciklivel jelentős összeget megspórolva. Alternatív megoldásként el tudom kérni fater kocsiját, ha szükség nagyon úgy hozza.
-
őstag
Első gen. 308-at milyen motorral vennétek főleg városi használatra? Az összes benzines a hírhedt Prince motorcsalád. Marad az 1.6 HDI?
-
őstag
válasz ngaba #190542 üzenetére
Nekem ez a kocsi nagyon tetszik külsőre és a műszerfal is. Ritka eset ez. Nem olyan túl régen láttam egy 1.6 VTI-t Prémium felszereltséggel, kevés kilométerrel, vezetett szervízkönyvvel. Extraként bőr + panorámatető. Majdnem elcsábultam. Pedig most kicsit eltoltam az autóvásárlást. Dehát az a fránya motor... Dízeltől kell nagyon félni városban?
[ Szerkesztve ]
-
őstag
Urak!
A Grande Punto 1.4 T-Jetnek van vmi nyűgje, amiatt kerülendő?
Időnkénti használatra kellene hamarosan egy városi, dinamikus kisautó. MiTo volt a másik kiszemelt, a Fiat kicsit szimpatikusabb, mert van belőle 5 ajtós kivitel. Néha jól jöhet. -
-
őstag
Köszönöm a válaszokat Stylewars_kp, Paxker315 & molnarpeter!
Még utánaolvasok az olasz topikban. A T-Jet Puntókat 5 gangos váltóval szerelték, 1.4-es szívókat láttam 6-ossal. Utóbbi ezek tükrében plusz egy hibaforrást jelentene.