Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
footy
addikt
-
footy
addikt
válasz
sagesz93 #228428 üzenetére
Erdemes azert ezt mas szempontbol is atgondolni:
Szvsz a Toyotak borzasztoan tul vannak arazva, foleg a magyar piacon. Ertem en hogy bulletproof a hajtas, de ha nem volt gazdaja akkor ez sem all. Aztan ott van az meg, hogy nem csak hajtasbol all az auto(nezd meg mennyibe kerul a elektromos csomagternyito, a nem ritkan elofordulo fejegyseg hiba javitasa). Persze szubjektiv kinek mennyire fontos, de a belter is az elozo generacios europai autok szintjen van.(nem csak anyagminosegben hanem az infotainment tudasaban is) Szoval a jo minosegu Toyotat ugy hivjak hogy Lexus, ha pedig azok arat meglesem leginkabb csak nevetek.
Mielott megvettem a C4 Picassot megneztem egy Rav4 hibridet is, de miutan beleultem nem kellett sokat gondolkodni hogy melyik legyen. (Nem csak az anyagminoseg+infotainment hanem praktikum es helykihasznalas miatt is)
Majd 4 evig volt meg a Picasso a hirhedt 1.2 Puretech motor+automata komboval es semmi extra koltseg(az atmenetileg magas olajfogyasztast garanciaban javitottak) nem volt a hasznalat alatt.
Szoval mielott elkolt valaki milliokat egy igeretre erdmes lehet megfontolni egy olyan autot is ami mondjuk nem agyonuthetetlen hireben all, a kulonbozetbol felretenni egy kicsit barmi esetre es ha minden jol megy akkor nem is kell hozzanyulni, ha meg kell akkor van mibol. -
footy
addikt
válasz
Galahed #228214 üzenetére
Aham ez nalunk is volt, azt viszont nem ertem miert nem javitjak meg MOn az autokat. Nyugat europaban ez egy garancialis javitas. (10ev 175e km)
-
footy
addikt
válasz
T0mBd1gg3R #228022 üzenetére
Plugint biztos hogy nem vennek. Ott nem sporolsz a szervizen semmit es az allando dugdosast tutira meg fogod unni(a hatotav utopia es sokkal gyorsabban oregszik az aksi mint az elektromosban). Elektromos, sima hibrid vagy benzines. Ilyen sorrendben nezelodnek.
- egolf, ID3, Tesla M3, Hyundai Kona, Kia Soul stb
- toyota hibrid
- benzinesbol meg valami VAG TSI -
footy
addikt
válasz
dellfanboy #227140 üzenetére
Most lett meg a masik auton is a tisztitas (C4 Cactus 1.2 Puretech).
Mivel a tisztitas(magaban foglalja az olajcseret is) garancialis ezert az idei eves szerviz(+muszaki vizsga) koltsege is nagyon kedvezo.
Szoval lehet hogy Magyarisztanban mashogy megy, de a legtobb europai orszagban 10ev 175e km garancia van a Puretech motorokra (kinek mit intezett a kormanya). En nem latom annyira problemasnak a vasaralasat.
+@Ketelkedoknek: -
footy
addikt
válasz
KoVee84 #227185 üzenetére
A meretek nem passzolnak:
- Seat Ateca
hossz 4,38M , tengelytav 2,63M
- VW Tiguan
hossz 4,51M , tengelytav 2,67M
- Tiguan Allspace
hossz 4,72M , tengelytav 2,78M
- Skoda Kodiaq
hossz 4,75M , tengelytav 2,79MSzoval az Ateca nem az Allspace parja, hanem inkabb a sima Tiguannak, de meg attol is kisebb.
Az Allspace-nek a Skoda Kodiaq a parja. -
footy
addikt
válasz
lockdown90 #227153 üzenetére
Igen az mindenre is
-
footy
addikt
válasz
grizlisandor #227151 üzenetére
A Peugeot szervizben egy agressziv tisztito habot emlegettek, nem volt szo WD40-rol.
-
footy
addikt
válasz
dellfanboy #227140 üzenetére
Az 1.2PT-nel a kokszosodas okozza az olajfogyasztast. Tul hosszu ideig van nyitva az EGR es nagyon hamar lerakodasok keletkeznek a motorban. Nem csak a szelepeken hanem az olajlehuzo gyurukon, amik emiatt leragadnak es a henger falarol nem tudjak lehuzni az olajat igy az siman eleg. (durva fustot tolt a kocsi, foleg motorfek utan)
A gyari technologia az, hogy befujnak a motorba egy agressziv tisztitohabot, ami megszunteti a lerakodasokat(legalabbis nagy reszet) igy az olajlehuzo gyuru ismet ellatja a feladatat. Itt Ausztriaban 10ev 180e km-ig biztositja a garanciat a Stellantis a motorokhoz. Kerdeztem a szervizet hogy mi van ha nem segit a hab es az volt a valasz, hogy akkor szetszedik a motort es cserelik a gyuruket. -
footy
addikt
válasz
Tsebacsi #227129 üzenetére
70+ -hoz en nem neznek foldszintes autokat.
C Zafira-t jol felszerelve(sportules+xenon nagy navi,stb) 1.4T vagy 1.6T + automata komboban az utolso evjaratokbol.#227132albiosz
Nekem meg a sokat szidott szijjasbol volt 2db. 1 Picasso+ 1 Cactus.
Az utobbi meg mindig megvan es ennel is elojott az olajfogyasztas problemaja (kb 87e km). Remenyeim szerint tisztitassal javithato(itt Ausztriaban garancias) mint a Picasso eseteben(115e?-nel jott elo), ahol a javitas(tisztitohabbal) utan megszunt az olajfogyasztas.
A vezermuszijbol is van tobb revizio, ha ujabb(erositett es ellenallobb) kerult bele(a megfelelo gyari!!! olajjal egyutt) es nem csak rovid tavokra van hasznalva az auto(el tud parologni a benzin) akkor nincs vele gond.
Az ujabb(2024 kozepe?) 1,2PT motoroknal mar lanc van, de 1-2 honappal ezelott meg mindig volt olyan uj auto amit a regebbi szijjas motorral szallitottak ki. Nalam az azert esne ki, mert csak duplakuplungos automataval van, ami nem a baratom. (bar ez is valami ujabb fejlesztes szoval lehet hogy jobb, de tapasztalatom azzal nincs) -
footy
addikt
válasz
Vismajor01 #227125 üzenetére
A P2008at ugyan nem, de C4X-et en probaltam a 136lovas 50KW-s konfiguracioban. 15fokban olyan 320km-t lehetett menni vele vegyes hasznalatban. A peugeotnal viszont nem mindenkinek jon be az ergonomia (alacsonyra helyezett pici kormany) es a pattogos futomu. (A C4nek vilagbajnok a futomuve)
Inkabb E-Corsat vagy C4et neznek helyette, ha a Stellantistol valsztasz.
Leaf-et en passzolnam(mar a tolto miatt is es a hianyzo akkuhomenedzsment miatt), A Kia Niro melle pedig meg felvennem a Soult a listara. (2019>) -
footy
addikt
válasz
gyenesmartin #226987 üzenetére
Az szuper/seamless, erzesre mindig elektromosan indul, finoman inditja meg az autot mindefele rangatas nelkul. A DSGnel en is ereztem amit mondasz.
ui.: Eloremenetbol hatramenetbe valtas is gyorsabb mint a DSG
-
footy
addikt
válasz
gyenesmartin #226973 üzenetére
Szia
nekem most Jazza E-HEV van, egesz ok a hajtaslanc, bar azert nem akkora durranas.
A fogyasztas (november ota van meg az auto) 4,5 es 6L(autopalya) kozott ingadozik.
A sportossagot nem itt kell keresni, mert a gyorsitasok hangosak es leginkabb kellemetlenek. (bar a toyota hibridtol jobb) Gurulgatni varosban vagy elovarosbol bejarni viszont tok jo. -
footy
addikt
válasz
Galahed #226936 üzenetére
Nekem van
kettomostmar csak egy db 1.2PT Citroen, (az egyik le lett cserelve) egy Honda Jazz E-HEV-re. Hiaba 4 hengeres en visszasirom a citroent, mert autopalyan borzalom a zugas. 110-ig egesz jo a Jazz ha ovatosan vezet az ember, de utana eleg kelletlen az egesz. (nem erzed a nyomatekot, de cserebe zug (en mintha vibraciobol is tobbet ereznek))ui.: A Cactusban alapjaraton sokkal erezhetobb a vibracio mint a Picassoban. Szoval szerintem a motor felfuggesztese sokat szamit.
ui2: Volt Ford ecoboostom(1.0) is, az csendesebb es simabb jarasu volt mint az 1.2PT
ui3: Barmelyik 3hengeres benzinest inkabb valasztanam mint egy dizelt.
-
footy
addikt
válasz
herrká #226354 üzenetére
Ilyen felhasznalasra en villanyautot vennek. Esetleg FHEV. A Kuga nem rossz irany, de ha csak a hatotavpara miatt neztek FHEV-et akkor tartos berletre el kell hozni egy honapra egy villanyautot es kiprobalni mennyire illesztheto a hetkoznapokba. (szerintem sokkal jobban mint gondolnad)
ui.: A Kuganal az FHEV csomagtartoban es futomuben is jobb mint a PHEV.
-
footy
addikt
válasz
herrká #226330 üzenetére
Hogy konnyu legyen szamolni itt egy pelda:
Egy modern elektromos auto(Tesla Model 3) elmegy 400km-t egy toltessel.
Ezzel szemben egy BMW 3as plugin nagyon idealis esetben elmegy 80km-t.
Ha 400 km-t akarsz megtenni, akkor a Tesla-t 1X kell feltolteni, a BMW-t pedig minimum 5x. (A valosagban inkabb 6-7x)Tehat minimum 5x gyorsabb az akku-degradacio. A valosagban sokkal rosszabb, mert a plugint mindig teletoltod (az alacsony hatotav miatt), a BEV pedig csak hosszu ut elott toltod tele, amugy 20-80% kozott hasznalva nagyon alacsony degradacio (dendrit) kepzodes.
Persze ott van a benzinmotor, de ha minden uton az indul be, akkor minek az akku? (Ezert irtam az ontolto hibrideket, aminek legalabb varosban van elonye)Mindenhol azt olvasom, hogy a szívó benzines motor szinte orokelet
Errol mar szamtalanszor volt szo a forumban, ez igy nem igaz. Vannak jol es kevesbe jol sikerult konstrukciok(Alfa 2.0TS,Skoda HTP, Toyota 1.33, BMW N45, Prince motorok, stb), mindegy hogy feltoltott a motor vagy nem. Az hogy hibrid nem jelenti automatikusan azt hogy szivo motor van benne. Lasd VW csoport BMW, Mercedes stb.
Ahogy fentebb is irtam a japan nem plugin hibridek hiresen megbizhatoak. (ezekben tortenetesen szivo motor van)Ráadásul azt is olvastam, hogy a benzinmotor a phevnel is tölt vissza.
Igen, tolt, de keveset. Par fekezestol nem lesz tele egy 8-15KW-s akku.
Ha naponta mesz 40-50 km-t akkor minden nap ra kell dugni a kocsit toltore, ami az elejen lehet fun, de egy ido utan nem lesz az.226337OPiiPO
Igazad van "magas koltseg".
Az atlag PHEV-et nem tudom ertelmezni, mert koltseg es hibalehetoseg szempontjabol nagyon mas egy Toyota hibrid ahol nincs kuplung es hagyomanyos valto mint egy VW hibrid ahol 3 kuplung van,DMF,DSG es turbo mellett.
Viszont ha a Toyotat is valasztod akkor is ott van az eves olajcsere (Hondanal altalban ki sem bir egy evet) gyertyak, stb, amik nincsenek benne egy tisztan elektromosban.
Amit meg sokan elfelejtenek es kockazati tenyezo a koltsegekben az akku. A BEV legdragabb resze, amire 8 ev 150e km garanciat(70% degradacional csere) vallalnak. A toyota kiterjesztett garanciajan tul nem tudok masik gyartorol ami (ICE-t) ilyen garanciaval kinalna.#226339f4lcon
Ha a fenti peldanal maradunk a Kia Soullal 40 percet kell tolteni.
Viszont ha valaki kicsit bevallalosabb(mert idosebb es tobb km-es) es vesz egy SR Model3-at akkor befer 23 percbe is. (pedig ott Pakson egy gagyi 50KW-s tolto van)
Azt azert hozza kell tenni, hogyha rokonlatogatoba megy az ember, akkor a rokonok altalaban megengedik hogy hasznalhassuk egy 230as aljzatot es akkor idealis esetben nem kell megallni tolteni.
ui.: Alapszabaly elektromos autonal hogy hosszu uton csak 80%ig toltunk. (mert az a gyors, 20-30perc)
ui2: Megjarod 6600 HUF-bol benzinessel? -
footy
addikt
válasz
st6969 #226326 üzenetére
En a PHEV-t nagyon atgondolnam, mert ott tenyleg mindket technologia hatranyat megkapod. Allando toltogetes es a belso egesu draga uzemeltetesi koltsege is van.
Vagy ontolto hibrid mint a Toyota es Honda, vagy pedig BEV. A 8M arsavban mar vannak jo, 64KW-s Kia Niro illetve Soul modellek. -
footy
addikt
válasz
Vismajor01 #226263 üzenetére
Csak hogy tutira ugyanarra gondolunk:
Kia Soul EV
Kia E-Soul
Az elsore gondolsz? Mert technikailag elegge kulonbozik a ket generacio. -
footy
addikt
válasz
pepucs #226032 üzenetére
Ez tiszta sor, de nem valtoztat azon hogy a napi 2 ora szorozva az evi atlag ledolgozott napok szamaval (kb250) az pont 500 ora, ami kb 21 napnak felel meg. Szoval evente 3 hetet "buksz" az eleteedbol az ingazassal. Persze ha tomegkozlekedessel teszi valaki az kicsit arnyalja a dolgot, mert kozben tudsz dolgozni, zenethallgatni stb. Vezetesnel ez viszont nincs.
-
footy
addikt
válasz
diegho #225978 üzenetére
En kapcsolodnek azokhoz akik szerint nem erdemes ennyit ingazni, mert az eletminoseg rovasara megy. (Mondom ezt ugy hogy napi 2x25percet ingazok)
Ha megis minden aron ingazni akarsz, akkor valami olcso, megbizhatot. Mivel a Megane3 1.5DCIvel mar volt, ezert en bedobnam a Nissan Pulsar 1.5DCI-t. Csak mert senki nem gondol ra es az ilyen 0 prestizsu autokat sokszor nagyon olcson ki leht fogni. Ha mar 0 presztizs akkor meg a Fiat csoportnal is szetneznek. Mondjuk egy Tipo 1.6TDIvel
-
footy
addikt
En 2 fajta szerelot ismerek:
1. Aki azert fikazza az autot mert ismeri. (allandoan az adott tipussal foglalkozik es ismeri a gyenge pontokat)
2. Aki azert fikazza mert nem ismeri/nem ert hozza.
(Szerintem nem is lehet elvarni hogy minden marka minden tipusanak valtozatait behatoan ismere egy szerelo)Szerintem az ilyen forumokon(talan meg a totalcar nepper rovatan - bar ott is attol fugg hogy ki valaszol) kivul mint ez nincsen igazabol ertelmes forras arra hogy adott osszegert, az igenyek ismereteben mi lenne a legjobb valasztas...
-
footy
addikt
válasz
f4lcon #225551 üzenetére
gyorsan lelomboztál
de köszönöm a választ
Eloszor nalam is nagy volt a lelkesedes, de miutan elkezdtem utanaolvasni hamar elmultNem minden auto tudja ami a linken szerepel, az egy elektromos autok adataid tomorito adatbazis. Az adott autonal kell keresni a V2LHG jelolest.
V2L > kozvetlen fogyasztot lehet rakotni altalaban 2,4-3,6kW-ig
V2H > egy haztartast
V2G > kozvetlen kapcsolat a szolgaltatoi halozattal
A VWnal 10.000 kW vagy 4000 uzemora. Ami nem tul sok, ha pl aram alapu futesed van.
Nekem az eves hasznalatom 8.000kW (hoszivattyuval futok 250nm-t) -
footy
addikt
válasz
f4lcon #225549 üzenetére
Elmeleti sikon mukodik, de a gyakorlatban nem eri meg.
1. VW-nel a 2024es modellevu autok tudjak, par evesbol nem nagyon van ami kepes ra (ezeken belul es altalaban nagy aksisokra szukitve 77KW+)
ITT meg tudod nezni hogy az altalad kiszemelt auto tudja-e
2. Specialis inverter kell hozza horror aron VW-hez pl: Hauskraftwerk S10 E C
3. Adott szamu ciklus utan folott bukod az akumlator garanciajat (max 10.000KW-t szabad kivenni)
4. Orszagtol fuggoen jogi akadalya is lehet (Ausztriaban van, MO-t nem tudom) -
footy
addikt
válasz
tboy93 #225529 üzenetére
+1
KB az osszes plugin egy vicc a Model3 mellett. Sot egy nagy aksis ID3 vagy Cupra (77KW) mellett is.ui. Most nezem a CUPRA Born eBoost / 77kWh most 16.3M HUF (WLTP 552)
ez igen jo ajanlat.#225531BigBlackDog
Jah csak a VAGoknal varhatod mikor szabad kifizetni a premium felarat a nem letezo premium feature-okre (meg a 3 kuplungra a hajtasban), az Astranal meg gondozhatod a jo hiru 1.6 prince motort -
footy
addikt
Sziasztok!
Egy kolleganom keres 2. szaladgalos autot 4.000 euro korul.
Mindenkeppen a VW csoporton belul akar maradni.
Ilyeneket nezett eddig:
VW Polo 9N 1.2 , 12/2008 EZ, 122.000 km, 60 PS
VW Touran 1.6 FSI (Aut.) 4/2006 EZ, 148.000 km, 116 PS
VW Golf Trendline 1,4 12/2008 EZ, 138.500 km, 80PS
Ezeket kozul veheto valamelyik? Illetve milyen alternativa ajanlhato?
(Nekem csak halvanyan remlenek olyan dolgok mint, az 1.2nel vezerles problema? 1.6FSi-nel kokszosodas es olajfogyasztas? Mintha az 1.4 szivonal is lett volna vezerles problema?) -
footy
addikt
válasz
lockdown90 #223081 üzenetére
Igen, majdnem vettem is egyet.
(Xenonnal hirdettek viszont nem volt benne - a vegen Insignia lett)
Az ulesek az Allure-ben es GT-ben nagyon jok. A futomu viszont feszes, a GT-ben nekem tul kemeny volt, foleg a nagyobbik felnikkel.
A zajcsillapitas kifejezetten jo. (Ha JBL-el veszed meg jobb, mert akkor az oldaluvegek is zajcsillapitottak)#223084molnarpeter
A 180 lovasban van, a 163asban nincs. A mondeonal is a FL(EU6) utan van FAP -
footy
addikt
válasz
lockdown90 #222977 üzenetére
Meg kell hallgatni hogy csattan-e leallitaskor, ha nem akkor nincs baj. Csak ezert nem kell otthagyni az autot, foleg ugy hogy mar szinte mindenben van.
Benzineseknel (ha nem dragrace-re hasznaltak akkor) nagyon lassan pusztul. -
footy
addikt
MODERATOROK:
Legyszi, valaki rakja mar be az osszefoglaloba, hogy a motorok megbizhatosaga fuggetlen a feltoltestol. (turbos-e vagy nem)
Mar 1000x elojott a kerdes es mindig racsodalkoznak a kerdezok. -
footy
addikt
válasz
bigrob #221228 üzenetére
Abban a kisebb bodeban nagyobb a hely mint a fabiaban. A Fabia szvsz az egyik legtularazottabb auto abban a kategoriaban. Az ules az osszes generacioban borzaszto, buta a futomuve es a Hondahoz kepest kb. mintha ossze lenne hajigalva.
Probalj ki egy Jazz-et mielott megveszed a Fabiat. Ha nem jon le a kulonbseg, akkor vedd a Fabiat, de ne keprol vegyel autot. (Vagy mert a szerelo csak a VW-hez ert) -
footy
addikt
-
footy
addikt
válasz
se4ever2 #220334 üzenetére
Manapsag nehez tervezni, de a japanok(Mazda,Toyota,Honda) maradvanyerteke jo.
A TCO-nak viszont az csak egy szelete. A fogyasztas is nyilvan lenyeges, de a matekot a karbantartas(nem vart hibak javitasa) tudja igazan megboritani.
Nem tudom nezted-e mar, de ez eleg realis video a prius felmerulo koltsegeirol.
Akkujavitas ha szukseg lenne ra.
A masik amit el kell dontened, hogy szeretnel-e annyival tobbet kifizetni egy autoert amiert megfelelo Priust kapsz. (vagy azt a penzt lakasba, befektetesbe vagy nyaralasba tolod)
Az biztos, hogy a Honda Jazz-t CVT-vel kiprobalnam a helyedben, mert nem igenyel kulonleges szervizt, nekem kenyelmesebb es komfortosabb is volt mint a Prius.
(Raadasul meg olcsobb is, pedig a Jazz is hypolt tipus) -
footy
addikt
válasz
se4ever2 #220317 üzenetére
En megneznek meg egy Honda Jazz-t is CVT-vel.
A Prius szvsz egy borzasztoan tularazott auto, foleg a plugin valtozata.
(4-5M forintot elkernek egy 12 eves 3-400ezret futott kompakt autoert aminek igenytelen a belseje rossz a zajcsillapitasa es a hely sem feltunoen sok benne. Erre jon meg hogy hasznalattol fuggoen lehetnek benne aknak is, mint pl az olajfogysztas(ha az elozo tulaj az olcsobb olajat rakatta bele), cellacserek(mar nem annyira olcso mint regebben es az agyonhypolt mestereknel heteket/honapokat kell varni egy idopontra) herngerfejesedes(ha az elozo tulaj nem takarittata a hutok kozotti reszt).)
Szoval en Jazz-t , Nissan Note-ot esetleg keveset futott Auris hybridet neznek. -
footy
addikt
válasz
tboy93 #219919 üzenetére
Mondjuk nekem van 2 puretech itthon es az olajfogyasztas ugy nez ki hogy:
Picasso 100.000km > 1dl / 1000km
Cactus 70.000km > 2dl/1000kmEn nem latok akkora problemat. Sot, benne vagyok magyar es nemet Picasso es Cactus forumokban es ott sem latom hogy tomegesen sirnanak a tulajok.
A Zach Dani fele cikkben van egy joadag dramatizalas. -
footy
addikt
válasz
360xbox360 #219486 üzenetére
Astra J 1.4T AGR-es ulessel vagy G7 ergoactive ulessel.
Aurisban, Priusban, Octaviaban(kivetel RS) nekem nem voltak kenyelmesek az ulesek.
A 4. gen civic nem ertem hogy jon a listaba(Esetleg 8., bar az szvsz nem kulonosebben jol sikerult)
-
footy
addikt
válasz
Vismajor01 #219136 üzenetére
En sokat gondolkoztam korabban a Rav4en, a hajtaslanc valoban bombabiztos, de van nehany alkatresz ami nevetsegesen draga tud lenni.
A FB csoportban tobben panaszkodtak csomagterteleszkop hibara aminek a javitasa 6-800e huf, de a fejegyseg javitasa sem sokkal olcsobb. -
footy
addikt
válasz
this is life #218811 üzenetére
A Jazz kategoriajanak legjobbja, a Civic pedig legjobb esetben is kozepes a mezonyben, szoval egyertelmuen Jazz. Esetleg Nissan Note.
-
footy
addikt
válasz
Yiggdrasil #218355 üzenetére
En eladnam az Audit es vennek egy robogot a tobbit meg befektetnem, vagy egy masik swiftet meg ha semmikepp nem eleg egy auto.
-
footy
addikt
válasz
dellfanboy #218306 üzenetére
Azert nem olyan rovid a 4 hengeres szivoknak a listaja ami egy kalap szar lett
En sosem ertem ezt a tubotol valo felelmet, meg hogy a szivo automatikusan jo. Ilyen egyszeruen nincs. -
footy
addikt
válasz
Tothgera30 #218108 üzenetére
Az 1.6 Ti-VCT-re en nem mondanam hogy problemamentes.
4 lambdaszonda, okoskerek+ szelonidok.
ui: Az 1.0EB 122e km-mel nalam hibatlan volt. -
footy
addikt
válasz
batai15 #217996 üzenetére
Kuldj egy linket. A Mazda tudomasom szerint a legtobb modelljeben 6gangos hidrodinamikus valtot hasznal.(A regebbi valtozatok aisinnel kozosen voltak fejlesztve, az ujak mar nem biztos.) Az USA piacon van nehany modell CVTvel.
En most rakeresve is csak hidrodinamikusat talalok.
Nem az zavart meg hogy nehol emlitik az athidalo kuplungot? (ez a felelos a lockupert) -
footy
addikt
válasz
olajbogyo #217975 üzenetére
Nem értem egy 21 milliós autót megvenni tudó, és akaró embernek miért jobb pereskedni, mint 1,2 millióval többet fizetni a szeretett autóért.
A penz es az elvek miatt. Ausztriaban sokkal kisebb dolgokert is pereskednek. Egy demokraciaban nem fogadjak el kussban az emberek hat atverik oket...Mert elég jó árat kapott végül...Ennyi pénzt a perre+ügyvédre is ki fog fizetni, főleg ha veszít.
Nem feltetlenul. Nekem is van jogbiztositasom ami fedezne az ilyen ugyeket. -
footy
addikt
válasz
Vismajor01 #217398 üzenetére
2018-tol mar az S-Maxhoz is "normalis"(aisin?) automata jar.
(Konnyen felismerheto kepek alapjan is mert nem kar van, hanem tekero menetvalaszto)En a Picassot is ajanlom, mert szerintem egyteruek kozott az van legjobban kitalalva. A dieseleknel az adblue tartaly szokott bekprepalni.
4M az viszont szerintem ezekhez a parameterkhez keves lesz...
(bar ha nem zavar a magas futas, akkor beleferhet) -
footy
addikt
válasz
TrollBalint #217275 üzenetére
1. Amikor az aksitesztelo szerint csereerett. (En ezert irtam regebben hogy tobb konstrukcios hibaja van a valtonak, mert ha nem jutott bele egy normalisabb 10forintos elektronika hogy elkerulje a problemakat az azert nem a hosszutavu gondtalan egyuttletet vetiti elore)
2. Leegyszerusitve: A DSG 2db robotizalt kezi valto, annak minden nyugjevel, mint kuplung es kettomegu lendkerek (ehhez jon meg a mechatronika egyseg). Ezert szoktak ra mondani hogy nem "igazi" automata.Az Octavia a VW csoporton belul az olcso marka es ezt leginkabb a belter muanyagain es a hangszigetelesen erezni.
#217276tibbike01
Mondjuk en az erkesitoket nem epp ugy ismerem hogy a technikai reszt annyira vagnak
Talakoztam mar olyannal aki azt sem tudta mi az a kettostomegu lendkerek... -
footy
addikt
Szerintem erre ne szamits, mert:
1. nagyon sok szaki lelepett az orszagbol
2. a hozzaertes+tapasztalat nem lesz par ev alatt
3. a DSG-be mibol raksz botottat? kuplungbol, mechatronikabol? en egyiket sem raknam
4. ha bele is rakja a bontottat az draga lesz, mert a valtot lekapni nem egy olajcsere, ergo maga a munkaorak szama teszi ki a szamla nagy reszet -
footy
addikt
válasz
kisza25 #217170 üzenetére
A Wiki adatok alapjan inkabb turbo.
Meg az auto motor szerint is:
Zylinderzahl / Motorbauart:4-Zylinder
Reihenmotor:Einbaulage / Richtungvorne / quer
Hubraum / Verdichtung:1469 cm³ / 12,5:1
Aufladung: Abgasturbolader
Leistung:96 kW / 130 PS bei 3750 U/min
max. Drehmoment:240 Nm bei 1500 U/min (ezt nem tudja szivo)
Verbrennungsverfahren:Otto-Hybrid
Nockenwellenantrieb:Kette#217173bandus
szivoba en sem ulnek be, de ahogy fentebb is irom ez inkabb turbo lesz.
Engem az Atteca nem nyugozott le, az inkabb csalodas volt. (A Cupra Born pedig az ellentete, foleg ID3 utan mintha egy kategoriaval feljeb lenne a "Seat") -
footy
addikt
válasz
bandus #217123 üzenetére
Amugy nekem ma feldobta a youtube az uj tipot kombi cross valtozatban. Azt kell hogy mondjam nagyon bejon. Mas mint amiket neztel, de lehet rapillantanek a helyedben, mert ar/ertek aranyban kitunonek tunik.
1.5T (4hengeres) hibrid automata 30e euro korul van willhabenen.
EZT tokre megneznem. -
footy
addikt
válasz
membrandj #215659 üzenetére
En megneztem egy par egyterut, a blogom segithet.
-
footy
addikt
válasz
mycso #215529 üzenetére
A BMW mernok konkretan ezt mondja:
Kein Hersteller drosselt den Motor nur elektronisch. Es sind die Medien und vor allem die Tunerbranche, die dieses Gerücht verbreiten, um den Kunden in Sicherheit zu wiegenEgyik gyarto sem csak elektronikusan fojtja vissza a motort. Ezeket a pletykakat a media es kulonosen a tuning ipar terjeszti, hogy biztonsagerzetbe ringassak az ugyfeleket.
-
footy
addikt
válasz
rbalint88 #215513 üzenetére
Chiptuning temaban erdemes elolvasni EZT.
Roviden magyarul: Az hogy csak szoftvere kulonbseg van a motorok kozott nem igaz.
A BMW-nel pl. 3 fele teljesitmenyosztaly van:
- alacsony
- magas
- felso/top
Hiaba ugyanazok a fizikai parameterei a motoroknak, de mas a dugattyuk osszetetele, kivitelezese, nagyobb turbo stb.
A chippelok azon ervelese hogy csak 1 fele dugattyut es egyeb alkaterszeket tudsz rendelni csak azert van mert nem eri meg 3 felet raktarazni (csak a TOP kivetitelut).
Ha a chippelt motor sokat elmegy az szerencse es hasznalat dolga nem pedig a tultervezesen mulik. -
footy
addikt
válasz
bandus #215371 üzenetére
Szvsz. ha gondtalan elektromos autozasra vagysz a Tesla a legjobb "csomag".
Azert mert tok jol mukodik a toltohalozat(nagy kiterjedesu, gyors, nem kell appal szarakodni) az infotainment is nagyon rendben van, a terkihasznalas is peldas, a fogyasztas szuper, a menettulajdonsagok pedig sportautokat is megszegyenitoek.
DE ha valaki egy nemet (akar regebbi)premiumbol ul at, a belter gyenge minosegunek fog tunni. Az ulesen hasznalt borutanzat siralmas(nekem az ulesek sem kenyelmesek) az altalanos osszeszerelesi minoseg sokat javult ugyan, de meg mindig nagy a szoras.(van tok jol sikerult auto es meg mindig van benan osszerakott). A hangszigeteles eleg gyenge es a vezetessegedek sem mindig vannak a helyzet magaslatan. Az FSD felara pedig egyszeruen egy vicc.
Azt adom hogy rengeteg innovaciot hoztak az autoiparba es felkavartak az allovizet, de ha en egy jo minosegu megbizhato autot szeretnek, nem pedig egy techdemot, akkor inkabb valasztanek egy Hyundai Ioniq5-ot mint egy Modell Y-t. -
-
footy
addikt
válasz
BigBlackDog #214610 üzenetére
Akkor nehez lesz vele elindulni anelkul hogy pirosba forgatnad
-
footy
addikt
válasz
TrollBalint #214392 üzenetére
Ha nem passzol a felhasznalasi profilba es nem is szereted a dizel motor karakteret(amit megertek) akkor ne vedd meg.
Sokan beleesnek (regen en is) hogy szerelohoz vesznek autot, vagy azert vesznek meg valamit mert imserostol van. Szerintem ez hiba. Olyat kell venni, ami tetszik es passzol a felhasznalasi profilba, mert te fogod hasznalni nem az ismerosod. A szerelo is jo esetben egy evben csak egyszer latja.
Varj ki(most ugyis lefele mennek az arak) egy autora ami tetszik, bizz meg egy atvizsgalot ha szemre NEKED jonak tunik. -
footy
addikt
válasz
molnarpeter #214231 üzenetére
Nekem nem volt bajom azzal az EB-nel(2017es es 120k korul adtam el) sem, meg eddig a ket PT is birja. (Mindketto 2018 utani is rendszeresen szervizelt)
#214232 diegho
A Renaultnal lehet szar, de az 1.0EB az egyik legkulturaltabb 3hengeres az 1.2PT-nel is csak hidegen vagy padlozasnal nemi remeges. Fulladassal en egyiknel sem talalkoztam.
Az 1.2PT alulrol konkretan jobban megindul mint a 122-125lovas TSI.
Fogyasztasra is jok a fentiek: Focus, Picasso, Cactus
Szoval egy minta alapjan nem vonnek le nagy kovetkezteteseket. -
footy
addikt
3F-bol nekem ezek voltak:
2002 Punto 1.2
2011 Alfa Giulietta 1.4TB
2017 Ford Focus 1.0EB
Jelenleg van:
2018 Citroen Cactus 1.2PT
2018 Citroen Picasso 1.2PTEgyikkel sem volt semmilyen gond (a Punto kivetel de azt nagyon olcson vettem igenytelen tulajtol es gyujtokabelt, gyertyat meg egy kormanyszervo relet kellett cserelni kb 40e HUF osszesen
)
Meg kell nezni mit vesz az ember, de ez nem a markatol fugg, hanem adott tipus/motor kombinaciojatol. Sot ha meg passzol is a kombinacio akkor is nagyon fontos az eloelet, mert hiaba "bulletproof" az 1.8HSD ha nem csinaljak meg a koztes huto tisztitast, vagy nem cserelik idoben a vizpumpat, vagy csak tul sokaig all az auto, akkor nagyon komoly problemak is beugorhatnak...
ui: Sot a toyotanal, hondanal,suzukinal benne van a fejekben hogy a golyoallo japan technika mindent kibir ezert elsporoljak az olajcsereket es egyeb karbantartasokat.
#allapototveszunk -
footy
addikt
válasz
JackFeryll #213714 üzenetére
A strapabirosag igerete. Ezzel szemben sok fejben meg ott van a 3F szabaly.
BigBlackDog
LOL -
footy
addikt
Nem tudom hova fogsz ingazni, de Burgenland, Steiermark, Becs mind olyan tartomany ahova nem kell osszkerekhajtas. (Talan eszak Stajerorszag nehany csucskebe nem art, de az utakat takaritjak amikor esik a ho, szoval inkabb ne szivasd magad az osszkerek felesleges koltsegeivel.)
A Passat 2L dizellel adja magat, bar nekem nem annyira "gyere be".
Hozzam kozelebb all az Insignia formavilaga, a 2L dizellel ez is jo lehet. (az elso evjaratokat kerulni kell)
Sot meg egy Renault Talismant is megneznek.
Egyebkent kerdes hogy kell-e egyaltalan annyi hely ha egyebkent egyedul utazol...
Az Octavia, Golf is jo valasztas lehet, vagy akar egy Megane is.
Az Audit en nem vennem mert a Passathoz kepest annyival nem nyujt tobbet mint az ara alapjan varnad.
Draga autot a fenti hasznalatra amugysem erdemes venni mert a nagy futas miatt oriasi lesz az ertekvesztes. -
footy
addikt
válasz
molnarpeter #213554 üzenetére
Az ujabb autok kozott nem sok alternativa van. Vagy duplakuplungos az automata vagy olajban fut a vezermuszijj. Nekunk mindket 1.2THP-n volt mar cserelve a vezerles, meg az elozo tulajoknal garanciaban. Most volt szervizen mindketto, a szijjak rendben voltak es ment uj SW az ECUra ami leallitja/nem engedi inditani a motort ha gond van. (ha a vezermuszijjbol esetlegesen leoldodo(csak rovid tav) darabkak eldugitanak az olajszurot)
-
footy
addikt
válasz
tobias88888 #213531 üzenetére
Nekem volt 2017es 1.0EB. (Spritmonitor)
Valami 90e korul volt benne mikor vettem, eladasnal pedig 120korul.
Semmi problemam nem volt vele. Volt par dolog ami zavart, de ezek egy jo felszereltsegvalasztassal kikuszobolhetoek. (hatul kurblis ablak, elol csak lefele automata ablakemelo, analog klima)
Az osszeszerelesi minoseg nem egy nagy szam, de elfogadhato.
Minimum titaniumot kell valasztani es akkor ok. Motorbol pedig a 125 lovas ami a 6os valtoval van.
A motor(1.0EB) hutokore, vezerlese es olajzasa is at lett tervezve 2015 kornyeken. Ha rendesen volt szervizelve siman veheto (a kokszosodsra sem kulonosen hajlamos)#213542 molnarpeter
Milyen evjaratuakban csereltek motort? -
footy
addikt
válasz
Morris #213239 üzenetére
Figy szerintem nem veletlen, hogy a kinai nepharagra arrafele 10 evre hosszabbitottak a garit es a legtob ujabb modellnel mar wandleres valtot alkalmaznak/tak. (USA modellek szinten zenesz. Ha europaban nem lenne idiota a szabalyozas akkor ide sem kellett volna)
A lancos vezerles pont jo pelda mert abbol is sikerult 2(3?) generacion keresztul kb 10evig ugyanazzal a problemal arulni a motorokat
Az olajos DSG-nel azert nem hatrany hogy az olaj huti a kuplungot es nem sporoltak a feszultsegszabalyzo elektronikan. A szervizkonyv jo kiindulo adat lehet az olajcserekhez. Fejlettebb orszagokban ki is szoktak tolteni. (es nem egy rekesz sor araert utolag)
Tablazatot csinalhatsz ha hozzafersz az adatokhoz es sok az idod en ezt passzolom.213240 tibbike01
olvasd at a tobbik kommentet es erdemes kiszurni azokat is akik nem tudjak hogy milyen valto van az autoban -
footy
addikt
válasz
tibbike01 #213231 üzenetére
Nem kotekedesbol, de amugy ha szerinted a legtobb helyrol az jon, hogy a szaraz kuplungos DSG nem jo konstrukcio, akkor az veletlen? (A 6-7 sebesseges olajoshoz pedig nem sok koze van ugyhogy arrol hiaba is olvasol)
Lehet persze talalni mindig kiveteleket, de ez nem garancia ra hogy nalad is hibamentes lesz.
En mar tobbszor nekifutottam mert az 1.4-1.5TSI+DSG kombonak mert sokfele jo bodekba rakjak, de ha atolvasod a nemet forumokat, az ujabb szaraz DSG-k sem lettek sokkal jobbak mint a regiek, ugyhogy ezert elengedtem a dolgot.Nalam 1.2Puretech+EAT6 van mindket autoban es maximalisan elegedett vagyok veluk.
Nincs kuplug, nincs kettostomegu, csak olajat kell cserelni.
Ha full Casco tipus vagy akkor pedig toyota hibridet vegyel. -
footy
addikt
+1
Nekem volt Insignia es ugyanannyit evett mint a kategoriatarsai.
A J astrat is vezettem joparszor es semmivel nem erzik rosszabbnak mint egy Golf meg hegyi utakon sem. (Amennyivel nehezebb, annyival ugyesebb a futomuve)#212997kisza25
Az 1.8 keves az Insigniaba es ezen a valtokiosztas sem segit. Biztos hogy konnyebb az I30, de nem csak az szamit, hanem hogy raktak egy rovid valtot a kis 1.4-eshez.
Új hozzászólás Aktív témák
- Merryfair Wau 2 hálós irodaszék / jó állapot / harmadáron
- Rohnson R-9450 Steril Air UVC+ION légtisztító eladó JÓVAL ÁRON ALUL! Bolti ára kb 72ezer Ft!
- EZVIZ CS-C3TN okosotthoni kamera 1080P 2.8MM
- Eladó KTM női bicaj!
- EZVIZ 4K biztonsági kamera, 10400mAh akkumulátor, vezeték nélküli, napelemes 1,4W, Wi-Fi 6
- Microsoft Surface Laptop 5 13.5" i5-1245U 16GB 512GB 1év garancia
- Lenovo, Dell, HP, Panasonic Getac Surface üzleti és ütésálló katonai laptopok + Ipad 6-13. gen. gar
- Bomba ár! Dell Latitude E6530 - i5-3GEN I 4GB I 500GB I HDMI I 15,6" HD+ I W10 I Garancia!
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 128GB Starlight -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3059
- IKEA Format lámpák eladóak (Egyben kedvezménnyel vihető!)
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest