Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
Bdanyy
addikt
válasz
F-ECT$ #228544 üzenetére
nem a kedvencem belvárosban parkolni (inkább megyek mélygarázsba, de utcán is ahova könnyű beállni egy alsóközép kombival, ott az a +20-30 centi sem okozna gondot az esetek 90%-ban, szélességben meg kevesebb a különbség), de ebben az árkategóriában park assist, meg 360as kamera valszeg úgyis alap (kivéve model y, ott úgy rémlik legalább eap vagy fsd kell hozzá, hogy parkoljon, 360 viszont azzal sem lesz olyan, mint a legtöbb autónál)
A rav4 meglepően szűk belül, tényleg egy camry kombi lenne az igazi. -
Bdanyy
addikt
válasz
Eugene Roe #227732 üzenetére
Kiindulásnak a spritmonitor jó lehet, van aki városban és pályán használja csak.
-
Bdanyy
addikt
válasz
Vismajor01 #226929 üzenetére
Van, hogy ráírják, csak minek. Folyton utána kell állítani. De pl az ezen lévő jobb oldali tekerő az borzalmas, sokkal könnyebb az automatán kapcsolgatni, hogy hova fújja, mint ezen nézni, hogy a kis jelzést most épp jó helyre tekered-e, úgy, hogy a piktogramok takarásban vannak. Meg ha épp regenerál, nem kapcsol automatán belső keringtetésre, azt nyomogathatod mikor megállsz majd elindulsz
Az automatát beállítom 21re, és ahhoz tényleg max akkor nyúlok, ha a szélvédőről kell lenyomni a párát, ami 1-1 gombnyomás.
Legjobb meg úgyis a hangvezérlés amihez oda se kell nézni -
Bdanyy
addikt
válasz
kacsaesokos #225757 üzenetére
Tiguant és Formentort nézném meg. De ott van még a Renegade is, az viszont elég pici és nem biztos hogy annyira tartós mint a vw féle phev.
-
Bdanyy
addikt
Pont az újabb octaviak jutottak nekem is eszembe. Ülést egyébként lehet cserélni vagy ülésfűtést utólag berakni. Camryt nézném még meg, az épp belefér néha a keretbe és én annál éreztem alacsonyabb szervizköltségű autók közül azt, hogy egy fél mérettel nagyobb mint az octavia a sofőrnek.
-
Bdanyy
addikt
válasz
bitpork #224874 üzenetére
Már "újabbnál" is, a 2012-esen 6-800k-s javítások befigyeltek az utóbbi években
A DPF turbo kuplung DMF még az eredeti, azok is jók lesznek. Ezt jobb szívvel költi az ember olyanra ami legalább jobban tetszik mert többet ad eleve.
Én is szívesebben vágnék bele a 3-6 éves kategóriába inkább mint a teljesen újba, vagy a 6-8 évnél régebbiekbe, mert ezeket méreteket/felszereltségeket azért eleve azok veszik akik sokat mennek vele, ritkán van belőlük tényleg megkímélt régebbi mint fapad alsó középkategóriából és alatta.
Tetszik a Q7 e-tron, de azért jó lenne 5 méter alatt maradniKodiaq, méret az még komfortos teljesen meg jóval tágasabb már elől mint a Karoq/Tiguan/Ateca (amik kategóriájukban számomra nagyon kényelmesek, sokkal jobban mint a RAV4, Torres stb)
Egyébként nem ragaszkodok a pluginhoz, a választékból 10-ből 7 úgyis dízellel van. Pluginból kb a passat, octavia, superb ami szóbajöhet, csak nem tudom mi az a kor és km határ ameddig érdemes feljebb menni a kínálatban. Kuga adná még magát, csak szimpla üléssel nem kényelmes (mással még nem próbáltam) és a designnal nem vagyok kibékülve, de az sokadlagos szempont.
Simán egy régi c-max energit el tudnék pedig képzelni (jó lenne annyiból megúszni), ha lenne normális csomagtartója, azokból legalább jól felszerelt az összes. Tetőbox nem megoldás sajna mert a mindennapokban sem férnék el benne, a hátsó ülésre pakolva meg nem hagyhatom kint az utcán sehol. -
Bdanyy
addikt
Sziasztok!
Újra felmerült bennem, hogy lehet ideje lenne a váltásnak, és mivel még határidő sem sürget, se keret nincsen eldöntve, az ötletelésben szeretnék segítséget kérni, mivel a feltételek nagyon leszűkítik a kínálatot, illetve hiába létezik egy extra, ha használtpiacon kb elérhetetlen.
Kombi/egyterű/SUV amiben gondolkodom, kell a könnyen pakolható csomagtartó.
Amik a legfontosabb szempontok:
Magas vagyok, úgyhogy elől szeretnék nagy lábteret, pedálok illetve térd és kormány tekintetében is legyen kényelmes.
Hosszú ülőlap, a szögét lehessen állítani, mert különben nem nagyon támaszt a legtöbb autóban az ülés.
Ne érezzem sokkal gyengébbnek mint a jelenlegi 1.8T Octaviat, ha erősebb az nem baj
Park assist (imádom amikor a bérautóban van és nálam sokkal gyorsabban beáll a szűk belvárosi parkolóhelyekre)
Vonóhorog, vagy legalább utólag legyen lehetőség felrakniAmi jó ha van, de nem feltétel mert sok modellt kizárok velük:
Kihúzható combtámasz (ha alapból hosszú, akkor nem annyira fontos)
360-as kamera
Nem kifejezetten rosszul sikerült automataváltó
Plugin, mert sokszor nem megyek 30-40-kmnél nagyobb távot, illetve nyáron várakozáskor motor nélkül mehet a klíma.Városban (a táv jelentős rész külváros), városon kívül is használom, de olyan extra sokat nem megyek, 15 max 20 körül egy évben.
Az előző autó is 10+ éve megvan, sokáig tartanám ezt is meg, de kicsit szívesebben raknám bele egy újabb autóba annak a mostani nagyobb költségeit, mert már kicsit mások az igényeim mint akkoriban voltak.Vajon mekkora keretet lenne racionális belőni (ha van egyáltalán ilyen, amikor egy golf start 8.5m, bár nyilván felextrázva meg sokkal több) ?
GTE, iV modellek tetszenek, csak a fenntartásuktól kicsit tartok, ahhoz képest amit adnak alulra árazza a piac szerintem őket, tippre a folyamatos költségek miatt (model 3 is hasonlóan gyanús). Valszeg ha végtelen pénzem lenne, akkor sem vágynék egy plugin A6nál, Kodiaqnál, XC60nál "jobb meg izgalmasabb" autóra, de ezek nem a realitás sajnosIgaz most van mellette másik autó is, de sajnos hozzá vagyok szokva hogy 1m körül simán elmegy a kettőre évente, annyiból meg egy db sokkal jobbat fent lehetne tartani. Ezt inkább csak azért írom, hogy nem várok el egy HSD szerű fenntartást, ha cserébe többet kapok. 10-20 éves autóknál sok olyan apróságot drága szerelővel megcsinálni, amit akinek van affinitása hozzá, az otthon is meg tud magának, de én nem ez vagyok.
-
Bdanyy
addikt
válasz
szőröscica #224696 üzenetére
Vezetni nem vezettem, csak beültem és magamra állítottam az ülést kormányt, és pont az tetszett benne, hogy egy kategóriával jobban elférek benne a korabeli Octaviahoz képest
(amivel összehasonlították, ott csak fél előnye van).
Igaz magasabb vagyok valamivel, de főleg a kormánnyal és térdemmel van gondom a legtöbb autóban, a mögöttem lévő helyet nem számolomValszeg ez a földön ülés miatt passzol jobban hozzám, jobban ki tudom nyújtani a lábam (ahogy némelyik egyterű/suv magas üléspozíciója is kényelmesebb mert ott meg a kormány magasan van).
-
Bdanyy
addikt
Amikor úgy tűnt, hogy gond van a dpffel (nem az volt a ludas), akkor több helyen is érdeklődtem a tisztítással kapcsolatban, mindenhol a kiiktatást javasolták. Szóval ha úgy nézzük én is ilyen szerelői javaslatokkal találkoztam csak. Senkit nem találtam, aki szó nélkül vállalta volna a tisztítást, anélkül, hogy hülyének nézne.
-
Bdanyy
addikt
válasz
rbalint88 #224472 üzenetére
Igen, pont azt néztem, meg a model 3-at, a többire nem emlékszem. Leaf az marha kicsi, nem tudnám vezetni, legalábbis az újabb modell. Ahhoz képest az i3 hatalmas elől.
Ha most kéne választani valamit, akkor az ID.3 szóba jönne, vagy még mindig inkább a beltér miatt a Golf? -
Bdanyy
addikt
válasz
den89 #224391 üzenetére
Ahogy látom most az rs line nem is rendelhető már. Grandtour és Grandcoupe is van még egyelőre, de a használtban van pár olyan extra amit utólag kell bepipálni (amik meglepően keveset dobnak az áron egyenként, de össze tud jönni a végére). Új Arkanaval szembeállítva elgondolkodtató azért.
-
Bdanyy
addikt
válasz
szotyika77 #224368 üzenetére
E-Golfot is megnézném, ha csak erre kell akkor a kisebb akkus is jó lehet. Sőt akár még az up is.
-
Bdanyy
addikt
válasz
bigbuda #224370 üzenetére
Amíg fűteni kell vagy hűteni, addig biztos többet fogyaszt, de ezt akár töltőn el lehet intézni előre (ez szerintem marha nagy előny pluginnál és elektromosnál ebben a hőségben). A pluginok közt is nagy eltérés van, van ami klímához mindenképp indít motort (ebben nem vagyok biztos de talán régebbi kiak), vagy x fok alatt pár kmig megy a motor (pl régebbi V60), de a GTE-k lazábban engedik a csak elektromos használatot.
-
Bdanyy
addikt
válasz
molnarpeter #224171 üzenetére
Hát, gyakorlatban mire a végére értem beszereléssel együtt bpn, majdnem a duplája volt másfél éve
Cserébe ez tök jól megemeli az ingerküszöböd, hogy holmi száraz dsgtől már nem fél az ember egy fiatal autó értékéhez képest
-
Bdanyy
addikt
Mondjuk pont hosszan megtartva belefér egy DSG felújítás, főleg ha emiatt eleve olcsóbb is használtan. Pár évente cserélgetve nagyobb szívás belefutni, aztán eladni mielőtt "visszahozta" volna az árát.
Cuccolásra visszatérve addig hittem azt, hogy én viszek magammal mindig minden felesleges cuccot, amíg megláttam 3 gyerekes ismerőst hosszúhétvégére pakolni (egyterű full telepakolva, plusz mellé egy kombi tetőcsomagtartóval)
-
-
Bdanyy
addikt
válasz
F-ECT$ #223634 üzenetére
Fura megszokni, a golf amit használok forintban alig volt több 3 évesen használtan, mint most lassan 12 évesen a kínálat nagyobb része. Persze most lassan egy felsőkategóriás laptop meg egy flagship telefon jön ki belőle, ha már azokat mindig a használtautó árakhoz hasonlítják
A bamba sosem volt olcsó, 5 éve is simán 3-4k körül volt némelyik havi burger. Az olcsóbb helyek jobban drágultak arányaiban.
-
Bdanyy
addikt
válasz
lockdown90 #223214 üzenetére
Sajnos ez fordítva is igaz, pl állítható combtámaszt szorgalmasan bejelölik az alapüléseknél is.
-
Bdanyy
addikt
válasz
BinaryBard #223079 üzenetére
A 100k km alattiakon ha jól látom nincsen első radar, illetve az egyiknek mintha csak alap fényszórója lenne. De egy helyen van az összes, érdemes ránézni mindegyikre, aztán amelyik tetszik át kell nézetni. Talán annyi szerepe van a kmnek ilyen kis eltérés esetén, hogy 60 ezrenként kell a váltóban olajat cserélni.
De ha keveset lesz használva, akkor meg tudom érteni, hogy jobban tetszik az alacsony futás, mert évekig tart elérni a különbözetet. -
Bdanyy
addikt
válasz
BinaryBard #223067 üzenetére
Hello!
Az 1.5-ben is van egész jól tartalék (meg nagyobb a választék), de ha automata lesz mellé, akkor talán mégis jobb a 2.0 az olajos DSG miatt. Kamerát utólag sem nagy extra elvileg belerakatni, első hátsó radar is kb mindegyikben van, oldalsók ritkábbak már. Az alapülésnél viszont sokkal kényelmesebb az elektromosan állítható (de ez legyen csak nice to have ha szembejön, mert kb tizedeli a kínálatot).
-
Bdanyy
addikt
válasz
Tom1939 #222848 üzenetére
Eddig a parker mindig kisegített
Persze nem mindegy a kerületen belül melyik rész és hány órakor. Este pl könnyebb a szabadság tér körül illetve a szent istván körúton belül parkolni, mint a körúton kívüli részen.
Mondjuk tavasz óta több hely lakossági parkolóhellyé vált 6 után (szidják is pl a belgrád rakparti éttermesekArrafelé legalább még mélygarázs sincsen túl közel)
Kis szaladgálósnak az eUp, citigo, i3m tetszene nagyon, mert számomra az üléspozíció miatt rövid utakra kényelmesebb mint pl egy golf vagy passat. Parkolni meg sokkal könnyebb mint egy 5m közeli autóval amikben hasonlóan jó utaznom "lapos" kialakítás mellett.
-
Bdanyy
addikt
Régebbi modelleknél pl GTE-k már most is szinte egybeérnek az árak a benzin/dízel verzióval.
Tom1939:
Azon a részen kicsit több sétával vannak sűrűbben járó buszok és villamos, a 230 szinte tényleg csak az aquaworldhöz megy. De ez a rész eleve nem a tömegközlekedésre van hangolva, azzal még a metró is fél óra, kocsival meg fele, csúcsidőn kívül harmada (ahol még nem kell fizetni sem a parkolásért, vagy nagyon keveset. Kicsit átmerészkedve a 13ba viszont már a kertvárosi utcák is fizetősek, még a tesco és lidl parkoló is)
Bevallom nekem jót tenne a zöld rendszámos ingyenes parkolás a lelkemnek (meg főleg a csendesebb közlekedés), de valszeg továbbra is amikor bemegyek mélygarázsoznék, hiába van a parker, nehéz még azzal is sokszor helyet találni. Értékesebb autót meg még annyira sem szívesen hagynék hosszan utcán kint.
-
Bdanyy
addikt
Újra előjött a pluginok zöld rendszámának megszűntetésének a törvénytervezete. [link]
Kiváncsi vagyok, ez hogy fogja módosítani a használt árakat.
-
Bdanyy
addikt
A kokszosodás is kicsit túl van parázva, nem? Nem hirtelen robban le és az autó értékéhez képest nem olyan durva kiadás.
-
Bdanyy
addikt
válasz
molnarpeter #222139 üzenetére
Ha a koreai vonalat nézzük, akkor a phev optima és niro mennyire sikerült jól?
-
Bdanyy
addikt
válasz
TrollBalint #222064 üzenetére
Szinten ez a helyzet, hogy annyira szeretem, hogy nagyobb javítások miatt sem fogom eladni, mert tudom, hogy amire most rá tudnám újra mondani, hogy szeretem, az inkabb 8M-hoz lenne közelebb (és sajnos 8 évhez 😃).
Valszeg valami végeláthatatlan motor probléma vagy rozsdásodás lenne az, amikor el kéne gondolkozni a váltáson. -
Bdanyy
addikt
Az a rész, hogy az igényeknek tökéletesen megfeleljen az autó, az nem igazán megy nekem
Nem is nagyon létezik olyan.
Valami olyan kéne ami elől nagyon nagy és kényelmes, de bírja néha a budapesti belvárost (meg legyen esély vele parkolni szűk mélygarázsban, utcán stb) illetve a nyaralást, nagyobb cuccok szállítását. Illetve túl sokszor akadok fentMost főleg azért használok váltogatva 2 autót, mert a másik családtagé, csak nem használja jelenleg, eladni viszont szintén nem szeretné, mert ennek ismert az előélete.
Egyébként én is a sajátomon az utóbbi kb 4 évben szinte mindent megcsináltattam:
kuplung, kipufogó, futómű, teljes hátsó fék, vezérlés, új gumik, rozsda rendbetétele, beázó ajtók helyrepofozása, levert olajteknő, meg ami még nem jut eszembe.
A másik kocsin meg sokkal fájdalmasabb volt első körben a nagynyomású majd a befecskendezők cseréje, de ott is vezérlés plusz új gumik szintén.Mindig úgy vagyunk, hogyha már ennyi dolog helyre lett pofozva, akkor már le kéne autózni , még ha biztos nem ilyet vennék most, akkor is. Összességében nem bántam meg a sajátomat, de 10+ éve vettem, most már mások az igények mint első autónál. Túl nagy értékűt nem szerettem volna, de valszeg egy gyengébb motor vagy rosszabb felszereltség esetén nem is tartom eddig meg.
"Jó" áron meg szinte csak dízelek vannak, de nincsen kedvem mégegyszer a plusz fél órás körökhöz, ha épp az utolsó kmen kezd rá a regenerálásra, meg nézni, hogy már az M0-n vagyok de nem melegedett be a víz se.
-
Bdanyy
addikt
Most, hogy feljött pont a téma, ti mikor húzzátok meg a határt, hogy ideje lecserélni a kocsit?
Nekem elég stressz volt az autóvásárlás meg utánajárás, úgyhogy minél ritkábban akarok ilyet csinálni
Cserébe valszeg olyan javításokat is megcsináltam, amikre más biztos rámondaná, hogy GTK. Meg azt néztem, hogy hasonló értékű autót biztos nem vennék, nem igazán lenne előrelépés. Ami tetszik annyira, hogy váltsak, az meg sokszorosa értékben a jelenleginek, úgy meg annyira nem vészes a javítás összege. -
Bdanyy
addikt
válasz
Vismajor01 #218288 üzenetére
Toyota elvileg csinál elektromoshoz is majd manuális váltót amivel le lehet fulladni
-
Bdanyy
addikt
válasz
Tothgera30 #218088 üzenetére
1.6 crt is szerintem hagyd ki, hangos, marha gyenge, és lehet arra is borítani nem keveset. Akkor inkább már a 2.0
-
Bdanyy
addikt
Tivoli, Renegade
-
Bdanyy
addikt
Az octavia 1.8T-hez képest a golf 6 1.6crtdi elég harmatos, ha már úgyis ki lett rajta egy rakás dolog cserélve és nem éri meg egy darabig váltani, ilyen kis motornál is hozhat érezhető javulást? A számokat néztem, kb +30le és 50nm. Kicsit tartok tőle, hogy utána ne legyen gond a turboval, részecskeszűrővel, jó lenne ha legalább azok húznák még egy darabig.
-
Bdanyy
addikt
válasz
TrollBalint #215081 üzenetére
Van a régebbiekben is, bár jó kérdés mennyire használható. Pl [link]
Lehet ez is kényelmes, de nekem ez a beltér (főleg a lebegő középkonzol) azokra az volvokra emlékeztet, amiket 10+ éve néztem még kocsikeresésnél (Akkoriban még nagyon tetszett, de az új sokkal jobb szerintem). Ennyit sajnálnék rá, pedig lehet tartósabb az újnál.
-
Bdanyy
addikt
válasz
TrollBalint #215060 üzenetére
Az automaták közül is előfordul, amiben van, pl pont a skodában. De ha a kettőstömegű visszatartó erő, akkor a klíma is legyen, mert hasonló áron lehet a klímakompresszor csere (legalábbis nekünk vwnél annyi volt. De ezek az injektorokhoz, nagynyomásúhoz képest úgyis eltörpülnek
)
Egyébként mi a baj ezekkel a volvokkal? Ismerősöknél még mindig a leginkább problémamentes típusok közé tartoznak, a második generációs xc60 a legkényelmesebb autó amiben ültem, úgyhogy örülnék ha nem kéne kukázni a listáról, amik egyszer szóbajöhetnek
-
Bdanyy
addikt
válasz
TrollBalint #214659 üzenetére
Mondeo hybrid nem jött szóba esetleg? Pl [link]
-
Bdanyy
addikt
válasz
szabonagyur #214513 üzenetére
Szerintem is. Pl Ateca sokkal sokkal tágasabbnak érződött nekem az A3-hoz képest.
-
Bdanyy
addikt
Pesten még greengot ki lehet fogni, ha valami nagy dolgot kell szállítani. De nekem az is előfordult tavaly, hogy nem szállították ki a megrendelt mosogatógépet (minden mást igen, nagy hűtőt meg se próbáltam volna), így jól jött, hogy el tudtam menni érte és befért simán a kombiba. Sietni kellett, mielőtt az asztalos megérkezik. Létrát is volt, hogy lehajtott ülésekkel szállítottam, nincsen tetőkorlátom vagy minek hívják
Cserébe sokszor gondolkodom rajta, hogy mennyire jó lenne a városi utakra meg amikor nem kell cuccolni egy i3, csak pluszba a másik mellé kicsit luxus lenne, mert abba két ember fér csak (tökéletesen kényelmesen) el, és néha jó, ha egyben tudok menni 250 kilométert. -
Bdanyy
addikt
Elől az xc40 a legkényelmesebb számomra (s60-nál is jobban tetszett), de hátul az apró. Octavia valamelyik ergo üléssel jó alternatíva lehet.
Nem tudom mennyire tér el az A4 az A5-től, de az utóbbi is nagyon jó szerintem. Golfhoz képest mindegyik tágasabb elől.
Ha feleséged nem szeret nagy autót vezetni, akkor gondolom parkolni sem, szóval park assistot biztos kérnék bele, meg 360as kamerát amibe lehetEzen kívül biztos nem alap üléssel választanám (volvonál az is jó amit próbáltam), vagy legalábbis nem írnék le egy típust sem az alapülés miatt.
-
Bdanyy
addikt
válasz
f4lcon #213924 üzenetére
Épp barátkozom én a gondolattal, hogy a 23 éves Octavian eljött a futóműfelújítás ideje. Persze most futja a téligumi is az utolsó szezont, a nyárit meg most kéne venni. Persze jöhetne alvázvédelem, lakatolás, meg az egyre ramatyabb bőrrel is kéne valamit kezdeni az első üléseken. Nem fogják ezek növelni az értékét, de már csak pár éves autót vennék, az meg ha minden elvárásomnak megfelel (aminek igazából már ez sem), akkor az a sokszorosa lenne.
-
Bdanyy
addikt
válasz
Manitou #213823 üzenetére
Egyszer pár éve a szervizben megkérdeztem, hogy ki lehet-e venni az első kereket ha kocsiban viszem (nagyon kényelmetlen lehajtott üléssel vezetni, mert nem tudom miatta hátratolni teljesen az ülést), de nagyon meglepődött hogy ilyen eszembe jut, mert az elállítja a féket, elkopik a zár stb. Aztán azóta nem is foglalkoztam vele, de lehet bevállalom a kockázatot a kényelemért és megnézem legközelebb
-
Bdanyy
addikt
válasz
hellomi #213246 üzenetére
Golf 6-nál az nem is vészes, ami a családban van nálunk azt hiszem 3 éves kora és 80k km óta, az 140ezernél kérte az új nagynyomásút, 170-nél az injektorokat, most épp úgy tűnik a DPF-fel van valami
Ezek mind többe kerülnek egyenként is, kiváncsi vagyok 17-ben mennyi lett volna. Sokat már az sem szorozna ha a váltóval lenne valami, nem tartana vissza a DSG-től
Bár nálam biztos az is beszarna.
-
-
Bdanyy
addikt
Hello!
A 6-8 éves x-trail, sorento, santa fe automata dízelek (illetve benzin, de abból kevesebb van) mennyire sikerültek jól általánosságban? Mint autó illetve motor+váltó tekintetében -
Bdanyy
addikt
Ilyen kevés éves futásnál azon szerintem sokkal többet lehet spórolni, ha a szervizre nem kell sokat költeni. Erre a prius mondjuk jó lehet. Még 3-4l fogyasztáskülönbség sem rontja le a TCO-t úgy, mint egy húzósabb alkatrészcsere.
-
Bdanyy
addikt
Kicsit fiatalabbaknál pl Passat/Superb/A4/A5 fenntartása közt milyen különbség lehet? Pl maga az 1.4-2.0 tsi laikuskent hasonlónak tűnik, de még ott is lehet eltérés? Használtan nincsen olyan vészes felár és sokkal kényelmesebbnek éreztem pl az A5-ot a passathoz képest. (Igaz az itt lehordott kodiaq még jobban bejött).
-
-
Bdanyy
addikt
válasz
molnarpeter #210283 üzenetére
Mostanában volt időm kipróbálni több modellt, igaz csak újakat szalonban. Nálam leginkább az szokott probléma lenni, hogy a kormány alatt nem tudom hová tenni a lábam és ilyenkor extrán zavaró a középkonzol is.
Amire azt hittem, hogy biztos kényelmes lesz, azok sok esetben nem voltak azok (Rav4, Passat, Arteon lepett leginkább meg, főleg a korábbi generációs passatok után). Mondeo sajnos sehol sem volt, de régebbi V60-at ki tudtam próbálni, nem mondanám kényelmesebbnek a G6-nál számomra.Ami sejtettem hogy szűkös lesz és bejött:
Corolla (C Cross), Ceed, Sportage, A3, C-HR, Focus, Golf VIII, Leon (ha már úgyis ott volt, akkor megnéztem a ZS-t, Yaris Crosst, Leafet, de ezeket veszélyes lenne használni annyira kényelmetlenek nekem)Amit reméltem hogy kényelmes és az is, csak némelyik túl nagy:
Kodiaq (Talán ez volt a legjobb az összes közül), Touran, Ateca, Tiguan, X-Trail, Octavia, SuperbAmit eszembe sem jutott volna nézni, csak ha már ott volt kipróbálom és kellemes meglepetés:
A5, Tonale, Stelvio, Giulia, Camry, Alhambra, Explorer, Qashqai, Kona, ProCeed, Renegade, Korando.Annyi mindenképp tanulság, hogy nagyon sokat tud dobni egy combtámasz vagy dönthető ülőlap, mert a Karoq/Tiguan/Ateca sima üléssel nem kényelmes, de az utóbbi kettőt ki tudtam próbálni ergoactive (vagy valami hasonló nevű, legalábbis a seatnál biztos nem így hívják) üléssel is, úgy már nem tudok belekötni
A legtöbb kiállított autó nem alap üléssel volt, de azokat nem tudtam az egyszerű verzióval összehasonlítani.
Ha majd ott tartok, hogy a hahut nézem, nem lesz könnyű a dolog, mert amik elérhetőek azoknak a nagyobb része már kifutott modell és az autó külső méretéből/kialakításából nem tudok általános következtetést levonni, hogy mi lesz jó.
Utólag ki lehet cserélni az ülést gyári állíthatóra úgy, hogy műszakin átmenjen? Őszintén szólva az, hogy eltér a többi üléstől kevésbé érdekel, ha kényelmesen tudom használni és nem kell szűkíteni az eladó autók töredékére emiatt.
-
Bdanyy
addikt
válasz
molnarpeter #210283 üzenetére
Mindkettő
G6 kezdődő kettőstömegű, illetve villog az izzításjelző meg elgyengül amíg nem állítom le, úgyhogy megint megy vissza majd a szervizbe. Tavaly nem jöttek rá, hogy mitől lehetett, mert elmúlt magától, de most sajnos nem. Plusz senki sem jön rá miért nem lehet megmaradni a beltérben regeneráláskor. De ez nem az enyém, csak jelenleg használom, az enyémnél meg most elég nagy a lista: Stabilizátor karok, szilentek, axial rudak, első gömbfejek, egyik első rugó (amiatt toronyszilent/csapágy), lengőkar, kartergáz és vákuumcső. Klímatömítést és hűtő tartókonzol is cserélni kell. Lehet nem érdemes megcsinálni ezeket már egy 22 éves autónValamikor így is,úgy is cserélni szeretném.
Mondeot megnézem, csak az amerikai verziót vezettem, de az nem annyira jött be (bár akkor még nem volt direkt vékonytalpú cipőm vezetéshez). Bár utóbbi időben a sok budapesti út miatt örülnék az automatának
-
Bdanyy
addikt
Sziasztok
Esedékes, hogy megint rá kell költeni a kocsira az értékét (ez még menjen, mert biztos nem fogok most hirtelen nekiállni autót keresni), így újra elgondolkoztam a cserén.
Első körben az érdekel, hogy szerintetek mit érdemes egyáltalán megnéznem, ha a magasságom miatt gondban vagyok a legtöbb modellel? A térdem nem fér el a kormány alatt, emiatt túlságosan hátra kell tolnom az ülést (nem jó kilátni, és úgy sem igazi). Pl egy octavia 5e tökre tetszene, ha kicsit fentebb lehetne állítani a kormányt, illetve magam felé húzni, hogy ne vágjam bele a lábam
Mostani generációs superbet nem próbáltam, de hasonló problémával küzdő ismerős szerint nem sokkal jobb a helyzet a kormány alatt. Az övét majd szerintem megnézem. Fejtérben nem szokott gondom lenni, széltében is csak úgy, hogy oldalba verem manuális kéziféknél az anyósülésen ülőt
Azt látom visszaolvasva, hogy japán vonalon még a középkategória is felejtős (mazda 6-ot próbáltam, nem kényelmes) az alsóközépkategória meg még szűkebb. Sajnos amikről tudom, hogy tényleg tök jól elférek és vezettem őket, azok pont nem az én kategóriám (A6, GLE, Wrangler és kb kifújt).Hatchbacken kívül bármi jöhet (sedan csak ha nincs kombi megfelelője), nem bánnám, ha egyszerűbb földúton nem akadnék fent.
Főleg BP-autópálya használat lesz továbbra is, így manuálist, euro VI alattit nem szeretnék.Vannak modellek, amiknek az átlagnál kisebb átmérőjű a kormánya (vagy jobban kihúzható)? Esetleg lehet kisebbre cserélni néhány modellnél? Peugeot 3008-at pont ezért próbáltam ki, de az azzal is kényelmetlen volt.
Keretet nem tudok mondani, látom mindennek elszállt az ára, úgyhogy amit eredetileg terveztem volna nem lesz már elég
-
Bdanyy
addikt
válasz
macilaci78 #209858 üzenetére
De ismerős probléma
A kormányt nem érzem távolinak, csak azért húznám jobban vissza, hogy a rá tudjam rakni a lábam oldalra döntés nélkül is a fékre a kormányba nem beleakadva. Illetve a legjobb lenne ha mélyebben lennének a pedálok, nem kéne hátratolni úgy az ülést. Akkor pl az utas sem takarná ki a kilátást, meg sok helyen a lámpát alig látom ha nem nyújtózkodom előre (pedig bőven a vonal mögé állok emiatt).Valami bmwn lepődtem meg jópár éve, hogy mennyire nem tűnt nagynak, mégis milyen kényelmesen be lehetett állítani. Ez a rugalmas állíthatóság a prémiumokra jellemző kisebb autók közt?
-
Bdanyy
addikt
válasz
macilaci78 #209460 üzenetére
Köszi, azt még nem néztem, annyit tudok hogy még holland papíron.
-
Bdanyy
addikt
válasz
Bdanyy #209152 üzenetére
végül elmentek megnézni ezt a touraget , nagyon más kategória. Szűkebb belül de jobban tetszett nekik. Ez a kivitel mennyire tud szopórollerré válni? Tudják, hogy nem lesz olcsó fenntartani, de szar konstrukcióba nem akarnak beleugrani. A kereskedő nem nagyon együttműködő, foglaló nélkül elsőre a hibákkal sem akart foglalkozni (mintha a sávváltó asszisztenssel illetve a biztonsági övvel lenne valami), mert hogy úgyis el fogják vinni
De lehet a héten intéz valamit és jövő héten visszamennek megnézni.
Mosonmagyaróvár felé tudtok esetleg helyet ahol át lehetne vizsgálni, vagy aki kijön a kereskedésbe? Gondolom Győrben biztos van valami. -
-
Bdanyy
addikt
Szerintem sok keveset futott karbantartott autó van, de kis részük kerül a hahura fel
Én pl 8.5 év alatt mentem 33k kmt... Olajcsere volt idén is, tankolás még nem
-
Bdanyy
addikt
válasz
grizlisandor #209156 üzenetére
Köszi! A váltót majd mondom mindenképp, ennek a motornak a korábbi változata van nekik másik autóban, azzal dupla ennyi km alatt sem volt semmi baj, ezért van bizalom iránta. Illetve jóval kevesebb lenne mint a többi ami hasonlóan kényelmes (mondjuk azok modernebbek de az nekik nem számít).
-
Bdanyy
addikt
Sziasztok!
Ismerős gondolkozik ezen a phaetonon, élőben nagyon tetszett neki. Ha átvizsgálás után rendben van akkor ezzel a motorral vállalható, nem? [link]
-
Bdanyy
addikt
válasz
Doki16 #209078 üzenetére
Kicsit azon csodálkozom, hogy azt írtad a passat sem tágasabb, azt inkább széltére, vagy lábtérre érted? Már ki kéne próbálnom egy B8-at, de a korábbiak érzetre tágasabbak voltak a Golf VII-nél számomra.
Az Outlander, V60 meg a GTEk is drágultak, de nem 3.5-4-ről stabilan 6m felé, és ami felkerül azt is hamar elviszik. Ráadásul a c-maxban egy rakás "modern" extra hiányzik ami pl a GTE-kben már legalább opció volt. Az viszont a keresést és az összehasonlítást megkönnyíti, hogy a fordnál egyetlen felszereltség volt ahogy látom, nincsenek olyan fapadok mint némelyik GTE. De az a csomagtartó... Abban a mondeo sedan, 2.0 ch-r sem jó.
Egyébként ismerősnek kéne ajánlanom valami autót, ami megfelelően nagy és kényelmes (széltében és lábtérben), de nem is olyan egyszerű dolog mint gondoltam volna. Amikben majdnem fél méter van a két ülés közt (valamelyik land rover volt) , ott is simán vannak olyan megoldások ami miatt kényelmetlen neki. Eddig a legjobb Caddy maxi meg a q3 volt. Utóbbi elől nekem kényelmetlen valahogy a kormány és térdem helyzete miatt, de hátul meglepően jó.
Mellettem is rossz ülni, mert ha hagyományos kézifékezek oldalba könyöklöm az anyósülés utasát
-
Bdanyy
addikt
Én Doki16 golfjat bantam meg, hogy nem vettem meg
még úgy is jobban jártam volna hogyha valamelyik kombi megmaradt volna cuccolni.
amit nem értek, hogy a többi "olcsó" pluginhoz képest miért a c-max ára lőtt ki leginkább 2020-hoz képest. -
Bdanyy
addikt
válasz
Dare2Live #209062 üzenetére
Tudom ez itt off és amúgy egyetértek, de 2009-ben nem a galaxy volt a csúcsmodell samsungnál, hanem az i8910 hd, több mint dupla annyiba is került. i8910hd a mobilarenan
-
Bdanyy
addikt
válasz
macilaci78 #208787 üzenetére
Nem találtam még nagyon olyat aminél a magasabb üléspozíció miatt kisebb autó is kényelmes lenne
Tényleg érdekelne pedig. Karoq, 3008, Vitara mind csalódás volt eddig. Ha mélyebben lenne a pedál vagy kisebb lenne a kormány, sokat számítana.
-
Bdanyy
addikt
válasz
macilaci78 #208775 üzenetére
Vitara mint nagy? Érzésre 2 kategóriaval kisebb a lábtér mint a passatban.
-
Bdanyy
addikt
Lehet rosszul esik kifizetni az üzemanyagot, de kevés használat mellett úgyis az üzemeltetés többi része teszi ki szerintem a nagyrészét a költségeknek.
-
Bdanyy
addikt
válasz
vzsryl #207717 üzenetére
Leginkább azoknak gáz akik néhány tízezer km után cserélik a kocsit, de pont azalatt jön elő valami. Mondjuk egy szívó benzinnel meg folyamatos a szívás aki hozzászokott a nyomatékhoz
Engem óvtak a turbos kocsitól, végülis egyelőre nálam (8 év de nem sok km alatt) kellett cserélni fékeket, vezérlést, kuplungot, küszöböt, kipufogót stb, de pont a turboval, kettőstömegűvel nem volt semmi.
-
Bdanyy
addikt
20k km alatt ennyire le tudná ez amortizálni ezeket a kevesett futott autókat ez a használat?
-
Bdanyy
addikt
válasz
molnarpeter #206306 üzenetére
Golf VI (2012 1.6cr), gondolom a motorok ugyanazok bennük. Sajnos a szerelőm a dízelmotorokat nem igazán szereti, nem is vállal nagyobb dolgokat velük. Az mindenképp érdekes lesz, ha bontottan kell alkatrészt keresni meg valakit aki kicseréli
Egyelőre nem aktuális a csere, de már semmit nem merek elkiabálni. Ha még 200-250ig jó lesz, az egy darabig azért kitart.
-
Bdanyy
addikt
válasz
tboldi #206295 üzenetére
De, van már rá megoldás
[link]
molnarpeter: Ezeknek az állapota valahogy ellenőrizhető
Illetve mekkora tétel a javítás?Tavaly örvendeztetett megy egy nagynyomású cserével az autó, nem bánnám ha egy darabig elmenne még hibamentesen, még csak 162k km van benne.
Vismajor01: Outlander PHEV-t néztem én is, de túlságosan japán belül
. Meg nem pályázáshoz való az az autó, gyakori töltés mellett meg az akku nagyon degradálódik.
-
Bdanyy
addikt
válasz
Kis Tigris #206270 üzenetére
Közlekedni szerintem könnyebb, mint parkolni
Octavianal kisebb autót sosem vezettem rendszeresen, de nagyobbal sem éreztem, hogy nehezebb lenne. Viszont amikor régebben limoztam, greengoztam, azokkal a miniautókkal is utáltam pl párhuzamosan tolatva parkolni, akár a nagyobbal is (nincsen se radarom sem kamerám, ezek a noname RCD300 meg hasonló cuccok tudnak pl radart is kezelni, vagy csak kamerát? Mert a gyári monokróm rádió pl a gyári első/hátsó radart meg tudná jeleníteni)
-
Bdanyy
addikt
válasz
tboldi #206206 üzenetére
Ez nagyon kicsinek tűnik elől
Csodálkoznék, ha ebbe elférne, illetve alkalmanként ha le kell hajtani az ülést, akkor sok autónál teljesen hátratolt állapotban nem is tudod.
Bármelyikről van szó, próbálnék hosszabb próbautat tenni, mert ami elsőre úgy tűnik, hogy elférni benne és pl pályán kényelmes is, simán van, hogy egy jó kis dugó után megfájdul a lábam benne.B5.5 passatot meg Octavia 2-t néznék még szívóval, vagy a régi 1.8T-vel (ha már sokat eszik legalább megy).
Kemény, mennyiért került fel ez az RS Octavia.
-
Bdanyy
addikt
válasz
molnarpeter #206069 üzenetére
Új hozzászólás Aktív témák
- Xiaomi 15 - kicsi telefon nagy energiával
- Energiaital topic
- Mit tud egy retró kézikonzol?
- PlayStation 5
- Telekom mobilszolgáltatások
- Milyen légkondit a lakásba?
- Külföldi rendelések: boltok, fizetés, postázás
- Melyik tápegységet vegyem?
- Milyen széket vegyek?
- Jól áll az ARM-os Windows helyzete, de a játékoknál nem jön az áttörés
- További aktív témák...
- Ezviz C6N beltéri kamera, 1080p, éjszakai látás 10m, motoros pásztázás 360 , mozgás érzékelés
- BMW E39 540i - V8 Touring - Komplett Motor Felújítás, Friss Műszaki, Hibamentes
- Rohnson R-9450 Steril Air UVC+ION légtisztító eladó JÓVAL ÁRON ALUL! Bolti ára kb 72ezer Ft!
- Techsend cyber A 2023 elektromos roller eladó
- EZVIZ CS-C3TN okosotthoni kamera 1080P 2.8MM
- LG 27GN800P - 27" IPS - 2560x1440 - 144 hz 1ms - NVIDIA G-Sync - AMD FreeSync - HDR 10
- BESZÁMÍTÁS! ASRock B360M-HDV i5 8500 16GB DDR4 512GB SSD GTX 1660 Super 6GB ZALMAN S3 TG NJOY 500W
- Samsung LH46EDDPLGC 46" FullHD LED Monitor
- LG 65C3 - 65" OLED evo - 4K 120Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium - HDMI 2.1 - PS5 és Xbox!
- Samsung Galaxy S25 128GB Kártyafüggetlen 1 év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest