- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Volkswagen ID.7 menetpróba
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Poco F5 - pokolian jó ajánlat
- iPhone topik
- Milyen okostelefont vegyek?
- Garmin Forerunner 255 Music - nem csak futóknak
Hirdetés
-
Robotkart irányított a majom a kínai Neuralink agyi chipjével
it A mindezt lehetővé tévő Neucybert a Neuralink kínai riválisa, a Beijing Xinzhida Neurotechnology fejlesztette ki.
-
Lenovo Essential Wireless Combo
lo Lehet-e egy billentyűzet karcsú, elegáns és különleges? A Lenovo bebizonyította, hogy igen, de bosszantó is :)
-
Gray Zone Warfare - Napokon belül kiderül, hogy mikor indul a korai hozzáférés
gp A jelentések szerint a zárt tesztek sikeresek voltak, hamarosan még többen belevethetik magukat a programba.
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
veterán
Sziasztok!
2004-es dízel Mazda6-osunk van, nagyon rendben, most volt márkaszervízben, vezérléscsere, injektorbevizsgálás, minden ok, imádjuk is. Láttam azonban egy cikket a Citroen szintszabályzós hidraulikus felfüggesztéséről, és rájöttem milyen jó is lenne az. A feleségem ugyanis gerincbeteg, és nagyon jó lenne egy olyan autó, amiben nem érződnek a kátyúk meg a fekvőrendőrök, hanem suhan mint egy repülőszőnyeg. Milyen márkák és típusok kaphatóak ilyennel? Mi az és milyen évjárat amire nem kellene sokat ráfizetni, és nem kell dönteni bele a pénzt kéthavonta? A dízel nem lenne feltétlenül feltétel, az első évben 26 ezret mentünk, de valószínűleg ez kevesebb lesz. Úgy tudom a Citroen C5, C6, Audi Allroad és a Mercedes autókban van ilyen felfüggesztés. Allroad például anyagilag másfél alatt már megvehető, de dízelből csak a hírhedt 2.5-ös V6 van.https://tinyurl.com/rasoapro
-
veterán
válasz MunezXBK #124457 üzenetére
[moderálva] Te akadékoskodsz, hogy mitől hírhedt az a motor. Megmutattam miért mondom. Azt megítélni, hogy a 2.5 V6 TDI vagy a Mazda 2.0 RF5C megbízhatóbb-e nem egyszerű és nem az én feladatom.
Azért a kultúrált hangnemet tartsuk meg.
[ Módosította: Qru ]
https://tinyurl.com/rasoapro
-
veterán
A kulturálatlan hangnemért elnézést. Az eredeti, tehát hidrofelfüggesztéses kérdésemre kérhetnék javaslatokat? Köszönöm!
https://tinyurl.com/rasoapro
-
veterán
válasz zoo8800 #124473 üzenetére
Tehát ha a magyar közutakon azt szeretném érezni mintha hajókáznék, a kátyúkat pedig észre sem venni, mindezt emberi áron akkor Citroen C5? És abból az összes ilyen vagy ez extra volt? Merciéről hallottam már horror szervízszámla végösszegeket, 7 számjeggyel.
https://tinyurl.com/rasoapro
-
veterán
válasz zoo8800 #124488 üzenetére
Az már nekem is meglehetősen tetszene Mondom, 2004-es Mazda 6om van, jó esetben el tudom adni egymillió néhányszázezerért, erre icipicit esetleg rátennék, tehát egyessel kezdődő ár kellene. Ebből csak az előző jön ki annak meg olyan ocsmány a beltere hogy fáj :S
https://tinyurl.com/rasoapro
-
veterán
Sziasztok!
Mazda6 2004 dízelem van, 220e km, másfél éve vettem, valós 183ezerrel, nagyjából igazolható szervízmúlttal. Eddig ráköltöttem olajcserékkel együtt 500-at. Ebben volt kényszer-vezérléscsere (valami barom korábbi szerelő nem cserélte ki a feszítőt, meg kalapált is kicsit) vezérműtengelyjel együtt, hengerfejezés, váltóbovden, féktárcsa, apróságok. És akkor még nem volt injektor, magasnyomású, meg kettőstömegű. Kiszámoltam, az autó vételárát nem számítva kilométerenként eddig kb 41 forintba volt az autó üzemanyaggal, mindennel, mondjuk a nyári gumija épp új volt, a télit meg azonnal megvettem, így ezeket még nem is számoltam bele. Mivel havi kb 2000-ret megyünk ez elég húzósnak tűnik nekem. A felhasználás módja: Havi 1000 kilométer munkába járás országúton, falvakon is keresztül, 23 kilométer távolságra, kéthavonta 400km autópálya, a többi berohangálás az agglomerációból a környező városokba (20km) és Pestre (35-50km attól függ melyik részére). Egy szó mint száz, sok nekem a havi közel száz.
Soknak számít-e ez a költség? Milyen autó lehetne költségben olcsóbb alternatíva? Munkába járásra bármi jó lenne, egy kis Saxo 1.5d is, de azért abba nem szívesen ültetném bele se a gyerekeket, se az asszonyt, meg 5-en amúgy sem férünk be, sőt lassan az 5 fő is szűk keresztmetszetté válik. Biztos, hogy dízel kell nekem? Nem lenne jobb egy gázos autó, a 20 kilométerek miatt? Cseréljem le vagy ha már ennyit ráköltöttem hagyjam meg, reménykedve, hogy egy időre ennyivel beérte a gépszörny? Priusra is gondoltam, de gondolom a 1,5 milliósok nem épp a legjobb állapotúak, és még arra is százezreket kéne ráfizetnem. És arról nem is beszélve, hogy kinézetre, vezetési élményben mekkora visszaesés lenne.
Gondoltam 4-es Golf/Octavia 1.9 TDI-re, de a előbbitől az asszony megy a falnak, utóbbival igazából nincs nagy gond, de ezek meg a becsületesnepper ajnározásának is köszönhetően elég magas az áruk. Bár ültem én Octaviában mielőtt megvettem a Mazdát, iszonyat fapadnak tűnt a kokpit ehhez képest.
A másik, kevésbé fontos dolog, hogy az elmúlt időszakban különös aberrált vonzalom alakult ki bennem a vajbőr-napfénytető iránt. Ez persze a költséghatékonysággal semennyire nem összeegyeztethető dolog. Emiatt baromira megtetszettek olyan, semennyire nem olcsón fenntartható csodák mint pl az Espace4.https://tinyurl.com/rasoapro
-
veterán
válasz bitpork #127178 üzenetére
A vezérlés előzőleg 135-nél lett kicserélve. A közvetítő ember látta róla a számlát, én nem, a motortérbe is be van firkálva. A kivett vezérlés (eredeti volt benne nem utángyártott, az első tulaj állítólag ügyelt erre) állapota is ennek megfelelő volt, a szerelő 70ezer kilométert saccolt ránézésre. Sajnos a vezérműtengely szíjtárcsáján kalapácsnyomok voltak, el volt kopva a vezérműtengely csapágyazása, ennek köszönhetően alacsony fordulaton nagyon gyenge volt, hidegen indítva, vagy kormányt kitekerve le is fulladt. A vezérmű szíjtárcsából hiányzott egy darab, ette a szíjat. 216-nál vittem be márkaszervizbe.
https://tinyurl.com/rasoapro
-
veterán
válasz bitpork #127182 üzenetére
A közvetítő ember típushoz értő szerelő volt, ismerős. Rendbe rakva kaptam meg az autót. A feszítővel akkor még nem volt gond, mert 200 körül kibírnak. A vezérműtengely valószínűleg hengerfejezésnél let szétb*szva, persze a szerelő tagad.
De ne ezzel foglalkozzunk, hanem légyszíves abban segíts, hogy tartsam-e meg vagy cseréljem-e le és mire
Imádom a Mazdát, de horror árban van hozzá minden, bontott cuccok is drágák, szerelő nem hogy minden bokorban nincs, de úgy kell keresni egy normálisat.https://tinyurl.com/rasoapro
-
veterán
Érdeklődnék, meg szabad-e venni egy 1999-2002 Lexus RX300-at 1,2-1,7 millióért manapság? Amitől félek: 4 sebességes automata, fogyasztás, átb*sznak és a vételárat elkölthetem valamire a Lexus márkaszervízben.
https://tinyurl.com/rasoapro
-
veterán
válasz bitpork #127477 üzenetére
Köszönöm a segítségedet. Hát én megnézegettem ezeket a dolgokat, nagyjából pariban van a Mazda6-ével, de lehet hogy félrenéztem, ez esetben kérlek mondd amit tudsz. A lengéscsillapító drágább, kb. szűk másfélszerese.
Gondolom aki Toyotához ért az Lexushoz is. Van a faluban egy baromi jó automataváltós szaki, sorban állnak az X5-ösök, Audik, Mergák az utcán ahol lakik.
Innentől a fogyasztás ami nagy mumus lenne. De szerintem egy gázszettel kijön 7-8 liter árából.https://tinyurl.com/rasoapro
-
veterán
válasz tboy93 #127503 üzenetére
roberto211 nagyon el van tévedve, ha azt hiszi havi 250 a kánaán. 5fős nem hagyományos család (nem úgy áll össze, hogy apa anya 3 gyerek, de ez nem is tartozik ide) 2 kereső összesen 500 nettó meg még 150 kb. gyes, családi, adókedvezmény, cafeteria, rokkantsági stb. 6 millió adósság. Ez utóbbi elvisz havonta kb 160-at havonta, mert nem szándékozom még 15 évig fizetni.
Elhiheted, hogy nem élünk nagy lábon, de nem könnyen tartom fenn a Mazdát, mindig van valami sz*r, bedöglik a mosógép, vezérműtengelyt kell cserélni a Mazdán, penészedik a fal, stb.
Kissé már bánom, hogy hitelre beleugrottam az első autóba amit kínált ismerős, de ott volt az újszülött, és napi 3 órát ingáztam busszal, 45 perc autó helyett átszállásokkal.
Lehet jobb lett volna egy fél milliós 15-20 éves 1.9 TDI
Szeretnék egy alvázvédelmet, meg az ajtók alját megcsináltatni (erre ajánlhatnátok valami szakit Budapest-KeletPest-NyugatHeves vonzáskörzetében) de legkorábban nyáron fog menni.https://tinyurl.com/rasoapro
-
veterán
válasz tboy93 #127596 üzenetére
A Mazda 6 valóban jó lenne, csak pont nem kombi, mivel írta hogy azt nem szeretne, meg nem szedán mert az baromira nem jól pakolható, hanem 5ajtós, ami olyan mint az Octavia, nekem is ilyen van. Szerintem ha csak és kizárólag pályán használja semmilyen hátránya nem származna abból hogy dízel, ha egy karbantartott példány. Ezekben a DPF szokott megmakkanni a városozástól, de a pályát zokszó nélkül bírja. Facelift előtt nem volt DPF de hatgangos váltó sem.
https://tinyurl.com/rasoapro
-
veterán
-
veterán
válasz pana0017 #127595 üzenetére
Tényleg jók a Mazda6-osok, ha sokáig meg akarod tartani, nem 1-2 évig akkor még dízelt is vehetsz szerintem, és még 2 milliót sem kell elköltened. A benzinesek drágábbak, mert a dízel nem bírja a városozást és sokan azt hiszik hogy emiatt szar.
https://tinyurl.com/rasoapro
-
veterán
válasz tboy93 #127606 üzenetére
Semmilyen sunyulás nincs a Mazda6 dízellel. Először is meg kell különböztetnünk az évjáratot. 2002-2005 nyárig RF5C motor DPF nélkül. 2005 nyártól 2007ig RF7C motor DPF-fel. Utóbbi nem bírja a városozást, párszáz kilométerenként pályázni KELL vele, de ki lehet üttetni chippeseknél a DPF-et. A probléma hogy a Denso injektorokat nem lehet felújítani (bár sokan állítják, hogy ők csinálják) bontott 25-45ezer/db, új 140/db. RF7-hez állítólag van egy helyettesítő injektor fele ennyiért, de csak ha mind a 4-et cseréled. Ez drága, cserébe a magasnyomású szivattyú SOHA nem szokott megmakkanni, ami más autóknál 4-500 ezer is lehet. Van viszont egy SCV szelep a pumpán, az meg szokott halni (akár pl 4-ből 5-be váltáskor lefullad az autó) az 40 ezer Ft. Ez ilyen. Nyilván van benne kettőstömegű, 300 a csere kuplunggal, csak LUK-ot szabad venni. Nem érzem sokkal költségesebbnek mint más közösnyomócsöves turbódízelt.
https://tinyurl.com/rasoapro
-
veterán
Mindig mondogatják, hogy Mazdát nagyon meg kell nézni mert rozsdásodnak. Hát ez most már kicsit olyan. A kerékíven még csak egy hólyag van és meg se mozdult mióta megvettem, de 3 ajtó alja is belül rozsdás köszönhetően, hogy a nap által kiszárított vízlehúzók a gép mosóban letöredeztek és befolyik a víz. Most veszek majd új gumit az ablakokhoz, de nem tudom mit kezdjek az ajtókkal. Meg lehet szépen csinálni? Kívül még oké, csak a belső lemezt kéne lakatolni, üregvédőzni. Csinálnak ilyet? Vagy mindig olcsóbb a bontott ajtó?
Vagy ilyenkor kell megszabadulni az autótól? Nem hiszem, nem tudom.[ Szerkesztve ]
https://tinyurl.com/rasoapro
-
veterán
Sziasztok
Van egy 2004-es Mazda6-om, 1-2 rozsdapöttyöt eltekintve tényleg rendben van. Egy ajtót meg egy sárvédőívet kéne cserélni csak. Valós 220700 kilométer.
Lenne egy 320d 2001-es, faceliftes automata, vajbőr. 800 körül adja 3 hibás injektorral, ha rendbe rakja 1.2-re tartja. Így cserélné 1 az 1-ben. Kb 400 ezer van a BMW-ben.
Oltári baromság lenne a részemről, vagy érdemes elgondolkozni rajta?
Vonz az automata és a vajbőr is, bár a vezetőülést újra kéne már húzatni.
Menetkomfort terén puhábban rugózna a BMW? Kényelmesebbek az ülései?https://tinyurl.com/rasoapro
-
veterán
Sziasztok!
Van egy 2004-es dízel Mazda6-osunk. A fenntartása kicsit többe kerül mint ahogy azt vásárlás előtt sejtettük. A felhasználás módja havonta:
- 1000 kilométer munkába járás 23 kilométerre országúton ketten
- 1000 kilométer mászkálás, környező városokba, Pestre, rokonokhoz gyerekkel, többen
A kopó-fogyó alkatrészekből már elég sok ki lett cserélve, vezérlés, vezérműtengely, hengerfejezés(kérdéses a minőség, mivel látniuk kellett volna a vezérműtengely problémát, hacsak nem ők okozták) rendszeres olajcsere, féktárcsa/betét, stb. Állítólag eladás előtt volt turbó és kuplung-kettőstömegű megcsinálva. 99%-ig biztos hogy valós a kilométer, 223 ezer. Az asszonynak nehezére esik elfogadni, hogy ezek amik ki lettek cserélve egy ideig jók lesznek, a kilométerre vetített szervizköltség csökkenni fog szépen ahogy használjuk, bekattant az agya, hogy adjuk el.
Mit tanácsolnátok? Az alábbi 3 forgatókönyv amiken jár az agyam:1. Veszünk egy Swiftet (esetleg F Astrát) pluszban 2-300-ért munkába járáshoz. Ennek a kilométer költsége alacsonyabb. Egyszeri 2-300 ezerért havi 10-20 ezret spórolnánk. Lenne plusz egy autónk, ha műszaki hiba van akármi. Fel tudnám tenni a Mazdát hahura túlárazottan, amennyiért ha elviszik nekem is megéri, hiszen marad autó amivel járjunk amíg keresgéljük a tuti vételt.
2. Lecseréljük egy valamivel kisebb értékű autóra, aminek a szervizköltsége is alacsonyabb. Pl benzines G Astra, vagy hasonló. Amit nem nagy élvezet vezetni, nincs akkora komfortja sem, de ezzel is megspórolnánk a 10-20 ezret (talán)
3. Lecseréljük egy olyan hasonló kategóriás autóra, ami ha már ennyi pénz benne áll adja ugyanezt, csak esetleg kisebb szervizköltséggel, mert nincs hozzá horror áron minden, és a komolyabb dolgokhoz is értenek minden bokorban. Pl 1.9TDI B5-ös Passat, Octavia, hasonló. Esetleg Sharan/Alhambra/Galaxy, mert akkor mind beférnénk nagymamástul mindenestül kompromisszumok nélkül Ezekre nem kizárt hogy rá kéne fizetni és még kezdeti költségek is lennének, átírás vezcsere stb.
Meg persze ott van, hogy megtartjuk. Még annyit hozzátennék, hogy az egyik kerékív, ajtók alja picit megindult. Bele kéne még borítani 1-2 százast, hogy tényleg maximálisan megfelelő járgány legyen. Ha lenne olyan szerencsénk hogy egy vevő ezeket nem nézi meg, nem látja, nem érdekli akkor ezzel sem kéne foglalkoznunk.
Ti mit tanácsolnátok?
[ Szerkesztve ]
https://tinyurl.com/rasoapro
-
veterán
Van egy 2004-es Mazda6 dízelem. Nem annyira patika sajnos, ráférne egy autókozmetika, pontszerű sérülések javítása, az egyik sárvédőíven is van egy rozsdapötty, de az ilyen mióta megvettem és a lakatos is azt mondta hogy ehhez még legalább 3 évig nem szabad hozzányúlni. Az ajtók alján is van egy kicsi de azt elvileg meg lehetne csinálgatni, bár nem látom értelmét mivel egy bontott ajtó 10-15 ezer forint. Januári márkaszervizes vezérlés, új generátor szabadonfutó, új hosszbordás szíj, olajcserére is figyelek. Valós 240 kilométer.
Mennyiért lehetne ezt eladni? Sajnos mióta megvettem bő 2 éve elárasztották a piacot a tekert órás kipofozott németek. Azt gyanítom inkább 8-900 mint 1-1.2Millió.
Félreértés ne essék imádom, de tudom hogy ha valami beszarik az drága lesz. Ráadásul 4 felnőtt+1 gyerekülésnek ez sem kényelmes. A szürke belső sem tetszik, fekete bőrt vehetnék bontóban de kompletten ajtókárpitokat, könyöklőt, műszerfal alsó részt kesztyűtartóval cserélni kéne.
Szeretnék egy olyan autót helyette, ami:
- A világból kimegy.
- Még az örökkévalóságnak gyártottak (ezt már nem).
- Már modern autó igényes beltérrel.
Amit egyszer kell megvenni, rendbe rakni aztán onnantól fillérekből karbantartható.
Az igények metszetében ahogy én látom dízel vonalon az adagolós 110 lovas 1.9TDI van (nyilván a 90 is, de 136 ló után valószínűleg kevesellném). Mennyivel rosszabbak/drágábban fenntarthatóak a PD-k ezeknél? Mert azok azért elmennek 131-150 lóig.
Valamiért a 4-es golfok sohasem tetszettek, a 3mas már nagyon régi. 1-es Octavia jó lehetne de a kis hátsó lábtér és a belseje valahogy nem jön be, teljesen azért nem vetem el.
Ami kívül belül tetszene az egy C5 A6 Avant. Az A4 B5 is szebb már mint a PassatB5. Superb B5 valamiért nagyon drága, gondolom mert ezek a legújabbak a B5 platformon. A6 C4 már kicsit öregecske, abból lehet jobb a 2.5 soröt dízel, de ezekből ami nincs lelakva az horror áron van. Valamiért az Audik belterét az enyhén kockás inkább selymes mint plüssös ülésekkel, nagyon elegánsnak és kellemesnek érzem, és ez nincs így a Volkswagenekkel és Skodákkal.
Lehet ilyen autót kapni, olyat ami közel patika de legalábbis nem félmillióba kerül mire az lesz, és aztán még 10 évig autó a Mazdám eladási árához minél kevesebb pénzt hozzátéve? A hahun csak a behozott polírozott N-es rendszámosokat látom. Mi az az ár amennyiért tényleg jót lehet kapni? Hogy lehet kiszűrni, hogy tényleg még csak 300 van benne (ezt totál elfogadható értéknek tartom), vagy egymillióról lett visszatekerve?
Amiről még úgy tartom, hogy az örökkévalóságnak készült az a benzines Lexus, Honda Legend, Mitsubishi Galant, stb., de jó lenne a mostani (6.4) átlagfogyasztás alatt maradni, ezért ezt csak megemlítettem.[ Szerkesztve ]
https://tinyurl.com/rasoapro
-
veterán
válasz molnarpeter #141860 üzenetére
Á azok nagyon drágák. A rendelkezésre álló keret a Mazda ára plusz max párszáz ezer, és nem 5-600-ra gondolok.
https://tinyurl.com/rasoapro
-
veterán
válasz MDRobertB #142027 üzenetére
Valószínűleg a kor legjobb benzinesei. Biztos, hogy ezek lesznek azok a 2010 után gyártott motorok amikből még 2030 körül is látunk majd az utakon. Sajnos konkrétummal nem tudok szolgálni, ajánlom keresd föl Gebrielt (Csepeli Mazda bontó és szerviz, 1214 Budapest Csepel, Mag u.3. 06-30-323-2-626) ez egy független jó és olcsó Mazda szerviz, talán tudnak valamit mondani.
Rendszeres olajcserével és odafigyeléssel rendkívül tartós autók és szívó benzinmotorok.
A karbantartásuk és az alkatrészek egyáltalán nem olyan drágák a Mazdákhoz, mint ahogy mondják, hogy milyen drága a japán autókhoz. 2004-es dízelem van, csak néhány példa:
Hátsó féktárcsák (Feodo) + fékbetétek(Textar) 25ezer (ebben a szerelés is benne volt, mert hatalmas kedvezménye van a szerelőmnek az Unixnál)
Vízpumpa, gyári GMB 25 ezer (nem kell vezérléssel cserélni, de nemsokkal később ki kellett)
Generátor-szabadonfutó kedvezménnyel INA 13500
Vezérlés csere márkaszervizben:
- Dayco szíj 13687
- Görgők jó minőségű utángyártott: 9175+12336
- Feszítő gyári 27369
- Ékszíj 9505 (azóta cseréltem mert a generátor-szabadonfutó elkoptatta, az már csak 5 volt)
- A munkadíj 111 volt de mást is csináltak, kb a 2/3-a lehetett a vezérléscsere.
Ez így kb 145 számlával márkaszervizben 120 ezer kilométerenként, de a benzinsek láncosak, az elmegy 2-3szor annyit egy vezérléssel.
Olajcsere ismerősnél gázolajszűrővel picivel 20 felett, anélkül 20 alatt.
Szóval ezek nem hiszem hogy magas árak.https://tinyurl.com/rasoapro
-
veterán
válasz Peti78 #142084 üzenetére
Kezdjük már ott, hogy mennyi a keret, mert a képeket csak a miheztartás végett linkelted. Ha 800 a keret és tuti állapotú költségmentes autót akarsz akkor lehet valamilyen alacsonyabb kategóriást kell nézz.
Bár a Mazdának, ha igaz amit leírt, minden típushibája javítva. Egy lánccsere befigyelhet a közeljövőben ha még nem volt, az még költség, de utána csak tankolsz meg fékbetétet cserélsz. A Volvót nem ismerem. Az 1.8 Mazda nem egy rakéta, inkább a 2-est szokták ajánlani, de cserébe ezek olcsóbbak mert a 2.0 ára emiatt túlhájpolt.
Ha van több pénzed is rá, gondolom nem 800 ezres autókat linkelnél.
A Mazdákból a benzinesek eleve drágábbak, mert a dízelekhez nagyon drága az injektor és nincs utángyártott. Szóval egy 800 ezres benzinestől csodát ne várj, nyilván a 320 ezer kilométer miatt ennyi az ára.
Egyébként jó autók és egyáltalán nem horror a karbantartása, szokták mondani hogy japánhoz drága az alkatrész, de ez szerintem a Mazda6-ra nem igaz. Nézz szét a Bárdi/Unix webshopban mennyi egy fékbetét/tárcsa, futóműalkatrész, stb.https://tinyurl.com/rasoapro
-
veterán
válasz Peti78 #142089 üzenetére
Van abban valami amit irsz, elvégre nem adná 800-ért ha nem lenne valami olyasmi hiba ami már vételnél ordít, így legalább tudod mi baja és mennyiért csináltatod meg. Azért a 800 és a másfél közt vannak fokozatok. Ha rozsdamentes Mazdát találsz 1 körül és nem érződik hogy baja van megveheted. Akkor is maradt fél millád, abból veszel egy motort bele ha mégis szar és marad pénzed.
https://tinyurl.com/rasoapro
-
veterán
válasz benike123 #142107 üzenetére
Szervós klímás gázos Swift
Egyébként tényleg ezek jöhetnek még szóba, meg a bakancs Micra.
Dízel Saxót vezettem a múltkor, nekem picit keskeny volt a pedáltér, nehezen nyomtam csak egy pedált, de ez szokható. Egyébként jó volt vezetni.
Ott vannak még a F Astrák.https://tinyurl.com/rasoapro
-
veterán
Hello!
Találtam ma szép hosszanti karcolást a két jobb oldali ajtómon. Látszik a fehér alapozó, körmöm beleakad. Érdeklődnék, hogy fényező meg tudja különböztetni, hogy egy ággal meghúztam mondjuk bokor mellett parkolva vagy kulccsal lett meghúzva?
Ami feltűnően látszik, hogy az első ajtón lejjebb van a karc, majd a hátsó ajtó élén csúszott fel és a hátsó ajtón már feljebb húzta a csíkot.
Ebből is tanultam, mindig le kell fényképezni ki parkol melletted és jól megnézni van-e karc mikor beszállsz.
Illetve most már van két olyan ajtóm, amit nem sajnálok.[ Szerkesztve ]
https://tinyurl.com/rasoapro
-
veterán
válasz tboy93 #142159 üzenetére
Octavia 2 tényleg magasabb árfekvésű, Mondeo TDCI nem ajánlott, de szerintem Mazda6-ból azért 1 millióért már lehet kapni normálisat. Töménytelen mennyiségben hozzák be, ezért a szépen karbantartott itthoni darabokat sem lehet nagyon eladni 1-nél többért, nagyon max 1.2. Persze a facelift előtti 2002-2005 közöttiekről beszélek.
Persze fényképről nehéz megmondani milyen az alja, rozsda szempontjából. Ha a Bose hifi, bőrülés, Xenon nem olyan fontos akkor főleg meg lehet kapni ennyiért.https://tinyurl.com/rasoapro
-
veterán
válasz tboy93 #142185 üzenetére
Nem mind szar ám. Meg kell nézni, látszik az, ha rozsdás. Ha nem, és ráraksz egy alvázvédelmet nem is lesz. Az enyém sem úgy néz ki mint amit belinkeltél. Van egy herpesz rajta, 2 éve ugyanúgy néz ki, a lakatos azt mondta még legalább 3 évig nem nyúl hozzá az biztos.
A Mazda6 egy jóval jobb autó mint amennyire rossz az értéktartása. Sajnos korróziós gondok vannak, főleg a behozott, pl osztrák autókkal, és a dízelek javítása is lehet költséges, de emiatt megvenni egy más szempontból ugyanilyen minőségű autót másfél-kétszeres áron szerintem nem éri meg.https://tinyurl.com/rasoapro
-
veterán
Üdv!
Mennyiért lehet egy tényleg normális Sharan/Galaxy/Alhambrát kapni, 1.9 TDI, 2000-es facelift utánit?
Sok olyat látni hogy 5 üléssel. Kiveszi a nepper és eladja bontónak vagy mi?
Mennyibe kerül egy nem ilyen lehúzós átb*szós, hanem tényleg olyan, hogy megveszem, olajcsere és használom, nem lepusztult, nem 500-ról van visszatekerve mikor már lemállott a kormány róla?
Egyébként lehet érdekelne automata is, úgy látom nagyon finoman pakolgat, nem nagyon ránt menet közben és ez baromi jó lenne egészségügyi okokból nekünk.[ Szerkesztve ]
https://tinyurl.com/rasoapro
-
veterán
A jelenlegi autóm (Mazda6 dízel 2004, 6,5l/100km + 14Ft/km szervizköltség = kb 40Ft/km, évi 25-26Ekm) mellé érdemes lenne-e venni csak munkába járáshoz (havi 1000km, tehát az éves futás kb fele) mondjuk egy Peugeot 106/Citroen Saxot?
Amit számoltam: eszik kb 4 litert, és a költsége jóval alacsonyabb, bár jó lenne tudni pontosan mennyi, de ha tippelnem kéne 8Ft/km-t mondanék. Ez azt jelentené, hogy a mostani kb 38Eft/hó munkába járáshoz képest 22-ből megúsznám, ami havi 16 ezer forint spórolás.
Kérdés, mikorra hozza be az árát, és megéri-e a vezetési élmény teljes hiánya.
Nézegettem, ha jól tudom az 1.5D a jó, mert van 1.4 is. 1.5-ből van 40 és 42kW-os is, nem tudom melyik jobb, ha jól tudom az egyik Bosch a másik Lucas adagolós.
Ugyanez a motor van bakancs Micrában is, abban talán jobban bíznék, de nagyon-nagyon megkérik az árukat.
Úgy nézem ezekért az autókért a kínálat teteje 4-500 ezer forint, na annyit nem adnék értük. Persze ezek elég jól néznek ki korukhoz képest, de én negyedmillió környékét tartanám reálisnak egy ilyen konzervdobozért.
Számoljunk, így is közel 2 év alatt hozná be az árát az aszkéta élménymentes munkába járásom.
Érdemes-e csak klímás szervóst keresni drágábban? Van-e más épeszű autó, akár gázosan ennyiért ilyen fogyasztással? Tényleg annyira olcsó-e a szervizelés? Konkrétummal tudna valaki szolgálni?
Vagy hagyjam a francba, inkább ne költsek a Mazdára, csak a minimumot, elég öreg az így is, úgysem lehet annyiért eladni soha, hogy megérje, és spóroljak újabbra?
Ja a másik előny hogy 2 autónk lenne, tehát lenne tartalék és a feleségem és a fiam is jogsit akar csinálni hamarosan. Ja és most nagyon közel dolgozom, de ha váltanék, mondjuk Pestre járnék be, máris duplázódna a kilométer így a spórolás is.[ Szerkesztve ]
https://tinyurl.com/rasoapro
-
veterán
válasz xEon1337 #142515 üzenetére
Van egy Suzuki Sepia ZZ robogónk, csak épp javításra szorul. Elrozsdált a kipufogó, kaptam ingyen egy másikat, de ez 70-es blokkhoz van méretezve, 40ig nem megy, utána 60ig kitépi a motort a kezemből és közben beköpi mindig a karburátort. Szóval kéne egy kipufogó, meg egy első kerék is mert elütöttem vele egy Swiftet
Szóval azért nem jó a robogó, mert ketten megyünk, és az már brutál lemondás lenne biztonság és kényelem szempontjából. Mármint 1 fővel. 2-vel el sem indulnék, ez is megeszik 3.5-4 litert.[ Szerkesztve ]
https://tinyurl.com/rasoapro
-
veterán
Szokták dicsérni a becsületesneppert. Igaz nem Pest, de Gödöllő azért nem a világ vége. 2 kollégám is vett már tőle autót, egyikkel sem volt baj.
Egyszer tetszett nála egy autó, de nem volt kint az ára, felhívtam, "oda van írva". Nem nincs, ja jó akkor majd megnézi.
Beszámítás, mondom Mazda6, csak az érdekelte van-e rajta rozsda. Mivel az egyik kerékíven van egy pörsenés, (már azóta megnézettem lakatossal, azt mondta ehhez minimum 3 évig nem szabad hozzányúlni) már rögtön nem érdekelte. Kérdeztem tud-e ajánlani valakit a környéken (közel lakom Gödöllőhöz) aki meg tudja szépen csinálni, annyit mondott: "a lakatos"
Szóval sz*rt nem vesz meg és nem ad tovább, ha ismeretlen az autó előélete oda van írva. Más kérdés, hogy elkaptam egy rosszabb pillanatában. Az is érthető hogyha van egy jó és olcsó szakember nem adja ki, mert ha felkapják nem lesz már jó és olcsó.https://tinyurl.com/rasoapro
-
veterán
válasz Wiz Khalifa #142567 üzenetére
Csak 2005 utáni jöhet szóba mivel hitelre vennéd? Tudtommal semmivel nem kedvezőbbek a feltételek mint személyi kölcsönnél. Én is így vettem 2 éve a 2004-es Mazdámat, sőt azóta csökkentek a kamatok úgyhogy újrakötöttem, csökkent a törlesztőm és a futamidő is.
https://tinyurl.com/rasoapro
-
veterán
Sziasztok! Lecserélném az autómat, őszintén szólva a szerelőm tanácsára mivel szerinte picit megindult a kettőstömegű és még pont annyira, hogy egy laikus nem venné észre.
Ezen kívül az első féktárcsák és betétek csereérettek, és fékolajat sem ártana benne cserélni, meg 1-2 szilentet.
Rozsda szempontjából az alján egy vékony réteg van, tehát egy alvázvédelem szépen megoldaná (nem pedig elfedné) a problémát, de ezt már rábíznám a vevőre, legalábbis az alvazvedelem.com árat már nem fizetném ki érte. Az egyik kerékíven van egy köröm méretű pörsenés. Az ajtók alja is rohad belülről, de tudok színazonost eladót, illetve pont amelyik nem rohad meg van kulcsozva.
Kérdésem, hogyan lehetne ezt anyagilag a lehető legjobban eladni?
Hagyjam ahogy van? Vagy keressek egy profi polírmestert aki a pici rozsdapörsenést, a kulcsozást, ajtók alját is rendbe tudja tenni, vagy a bontott ajtókkal összepolírozni? Ez egy 30-100 ezres művelet lenne szerintem, de sokan csak a külsőt nézik, őket megnyerném vele. Műszakilag sem rossz az autó, nagyon jól megy, egy éves a vezérlés, máraszervízben cseréltettem egy halom pénzért. Egy kárpittisztítás is ráférne.
Azt sem tudom, hogy a plusz dolgokat (8 kerék, gumiszőnyeg, USA hűtőrács) adjam-e vele vagy olcsóbban azok nélkül?A másik kérdés, mit vegyek helyette 600-1000 körül? Azt gondolom, csak benzin vagy 1.9TDI, de megyek évi közel 30-at, szóval inkább utóbbi, vagy gázszett. A dízelhangot nem szeretem, de hogy alulról húz azt igen. Golf4/Octavia1 kicsit szűk hátul, Passat/A4 B5.5 jó lenne, Sharan trió is nagyon tetszik. Mindenből inkább facelift, mert igényesebb. Tetszenek még a japán benzinesek, de nem tudom melyik az amelyik egyáltalán nem hajlamos rozsdásodni. Olyan autót szeretnék, ami patika és patika állapotban tartani nem kerül egy vagyonba. Ha úgy van lehetőségem egy hengerfej felújítással kezdenék, hogy jól bírja alattam az éveket.
[ Szerkesztve ]
https://tinyurl.com/rasoapro
-
veterán
Azért nem mindegy milyen alkatrészről van szó. Ebbe egy kuplung kettőstömegű 300+munkadíj, miközben legjobb esetben sem ér 1 milliót az autó. A fék, szilent egyebeket kicseréltetném, az volt a kérdés, hogy anyagilag hogy jövök ki a legjobban, de nyugodtan lásd csak bennem a szemét g*cit. Eddig lelkiismeretesen költöttem az autóra, mindig azt kapta ami a legjobb volt, most lett elegem.
Egy 1.9 TDI olcsóbban fönntartható, tehát patika állapotban is könnyebb tartani. Rengeteg bontott cucc van olcsón. Ja és 130 egy kettőstömegű.
Nem mondtam hogy 600-ért jobb, erősebb és újabb autót szeretnék, lehet az 2000-res, kisebb is, de jobb állapotú. Ma Magyarországon ár szempontjából a kor a mérvadó, egy patika autót sem tudnak kétszer-háromszor annyiért eladni mint egy azonos korú bontószökevényt.
Erre az autóra eddig vezérléscserével, olajcserékkel, akkuval mindenestől 6-800 ezret költöttem el 2,5 év, 60 ezer kilométer alatt. Plusz gázolaj. Nem érzem magam olcsó jánosnak, még akkor is ha te úgy akarsz beállítani. Sok lett ráköltve, jó autó, de már ezt a költést nincs kedvem benyelni, nem fog vele rosszul járni az új tulaj sem, más dolgok rendben vannak.
Családilag is változnak a dolgok, a fiam is vesz kocsit, én új munkahelyre megyek, ezáltal változik a felhasználás módja. Nem csak a kettőstömegű miatt cserélem, de ez egy jó lökés. Szerintem korrektebb, hogy így leírtam ide nektek, de esetleg túl lehetne ezen lépni.https://tinyurl.com/rasoapro
-
veterán
Szóval srácok, biztos nagy itt az egyetértés, hogy hülye vagyok, de ha kiröhögtétek magatokat [vilike] véleményén, kaphatnék egy-két további építő jellegű hozzászólást légyszíves?
Amit tudok:
Eredeti terveim szerint még kb 3 évig terveztem megtartani a Mazdát, bár 16 évesen mikor fél milliót ér már többet ér tartalék autóként. Ami már biztos, hogy ezidő alatt kuplung+kettőstömegűt biztosan cserélni kell majd, ez kb 350 ezer forint. Jó eséjjel ennyi idő alatt menne még bele 4 bontott injektor is, legyen 150. Nyilván a fékbetét, olajcsere, miegyebek nem számítanak, azt minden autóban kell, nagy árkülönbség se hiszem hogy van. De akkor már elvinném egy rendes alvázvédelemre, vennék bele bőrbelsőt, szóval a mostani értékét még rádobnám 3 év alatt.
Ha eladom, mondjuk 100 ezer ráfordítással ki tudok belőle venni 8-at. Jó eséllyel ennyi pénzből (700+700) tudnék venni egy VAG dízelt, szépen rendberakni, olcsón fenntartani és még maradna is belőle. És ha abban elszáll valami nem ennyibe kerül, ha jól sejtem. És sokkal jobb az értéktartása, a dízel mazdák ára elkezdett meredeken zuhanni.
Hol nem stimmel a matekom?
Ja és orrba- szájba azt hallom, jó autót nem szabad eladni, akkor kell eladni ha nagy kiadás jön, minden eladó autónak van valami baja. Akkor miért is baj ha én is így adom el?[ Szerkesztve ]
https://tinyurl.com/rasoapro
-
veterán
válasz _adaml21_ #147147 üzenetére
A Mazda3-mal kapcsolatban:
A két felszereltségi szint között 360 ezer forint van. Attraction felszereltségnél a központi távirányítású zár és az elektromos ablakok hiánya irtózatosan paraszt, de ha megnézed, hogy az első parkradaron meg a fentieken felül felül mit kapsz a Revolution felszereltséggel azért a 360 ezer forintért akkor nem is kérdéses, hogy jobban megéri, mint az attraction:
9 hangszórós Bose hifi, HUD, fűthető kormánykerék, tolatókamera, valami króm dísz (?) meg 18-as felni a 16-os helyett.
Már csak találni kellene egy kereskedést, ahol engednek alvázvédelmet rakni egy új autóra garanciavesztés nélkülhttps://tinyurl.com/rasoapro
Új hozzászólás Aktív témák
- Lopják az LG akkutitkait
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Autós topik
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Xbox Series X|S
- Gyúrósok ide!
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Kamionok, fuvarozás, logisztika topik
- További aktív témák...
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
- Időjárás állomás - keress napi 5 dollárt!
- RANGE ROVER EVOQUE 2018 /// GARANTÁLT 60.000 km /// MAKULÁTLAN ÁLLAPOT !!!
- Renpho talpmasszírozó
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000