- Szevam: Érzelmi magabiztosság/biztonság - miért megyünk sokan külföldre valójában?
- Szoszo94: Xiaomi Mi Router 3G - Padavanra fel!
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- GoodSpeed: Windows 11 PRO FPP (Full Packaged Product) - Retail, Box, dobozos
- btz: Internet fejlesztés országosan!
Hirdetés
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Képeken az egyik kameráját elvesztő Sony Xperia 10 VI
ma Részletes anyag került fel az internetre a Sony idei középkategóriás telefonjáról, három helyett két hátlapi kamera várható.
-
Mozgásban a Tails of Iron 2 - Whiskers of Winter
gp A folytatásban északról érkezik a fenyegetés egy fosztogató denevérsereg képében.
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
fi:zi'k
nagyúr
válasz Mauzes #134322 üzenetére
A dízel-benzin kérdéskör leginkább a felhasználástól függ. Ha pl. városban sokat használód rövid távon (<10 km), ott nem tud rendesen bemelegedni egy dízel és hamarabb lesz nyűgös.
Szerintem nézz ki és meg néhány típust, aztán konkrét példák esetén már jobban tud segíteni a társaság.(#134329) F-ECT$
Emlékeim szerint becsnepper hoz megrendelés alapján is autót. Azt, hogy veled kimenjen, viszont nem hiszem, hogy megtudod/akarod fizetni.[ Szerkesztve ]
96.5% MORE WUB-WUB ◄◄|►► Hirdetéseim: https://goo.gl/khUC1Y ◄◄
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Mauzes #134564 üzenetére
Mert a "középtartományban" pont nincs értelme (azért van pár kivétel, pl IS/NX/GS300h) a hibrid hajtásnak, azokat jellemzően már nem városi kocsikázásra tartják.
Városban van értelme a hibridnek, mert ott van sok indulás-megállás. Országúton/autópályán meg csak cígölöd az akkupakkot érdemi haszon nélkül. Városba meg egy 1,8-as (CT200h) motor bőven elég polgári közlekedésre.Szóval autópályára meg országútra dízel kell, városba meg hibrid.
Minden másra ott a szívó/turbóbenzin.[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
nagyúr
válasz Mauzes #134790 üzenetére
A fordulatszám mindig a sebesség-fokozat-gázpedál hármas függvénye. Értelemszerűen egy motor akkor fogyaszt jól, amikor relatíve alacsony fordulaton dolgozik, de már van elegendő nyomaték is, hogy ne legyen küzdés. Egy dízelnél ez 2000-3000 között optimális legmagasabb fokozatban, olyankor esznek szinte a legkevesebbet. Benzinesnél ez kb. hasonló, de ugye itt nincs kellő mennyiségű nyomaték, szóval csak sík úton valósul meg a fogyasztáscsökkenés. A dízelnek szinte mind1, hogy van emelkedő, vagy nincs, ha stabilan tartod a fordulatot a tartományon belül, megvan a max nyomatékod.
Ezért jók a dízelek hosszútávfutásra, mert akár 2-3 literrel kevesebbet eszik egy majd duplaakkora dízel egy benzineshez képest.
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
őstag
válasz Mauzes #143108 üzenetére
én is láttam a reklámot és jelentkeztem is a weboldalon, mert bár most biztos nincs rá szükségem, de kiváncsi voltam a feltételekre
de nem kerestek azóta semszerk: amugy eza magánszemélyként történő autóbérlés szerintem akkor lehet jó, ha a gyár jelentős összeggel támogatja
mert ha belegondolsz, akkor elveszted az autóbérlés legnagyobb előnyét, hogy vissza tudod igényelni az áfát, de mivel céges tulajdonban van a gép gyanús (bár nem vagyok benne teljesen biztos), hogy a cégautóadót meg fizetni kell.[ Szerkesztve ]
cryptot minden termékemért elfogadom
-
nagyúr
válasz Mauzes #143108 üzenetére
Ezzel 1 baj van: Kifizetsz egy valag pénzt, és nincs autód a végén, aminek az árát visszaforgatod a következő autóba. Nálam itt bukik a dolog. Ez annak éri meg, aki cégesen használja szerintem, sima magánembernek csak annak, aki simán 400k felett keres havonta (tisztán).
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
kovacsroli
senior tag
válasz Mauzes #143918 üzenetére
Kicsit meredek elsőre, hogy a Fabia-ra a 4 éves futamidő alatt a teljes listaárat ki kell csengetni (~3,9M).
Azt kellene megsaccolni, hogy mit érhet az autó 60k km után 4 évesen, én 2,5 Mio körül tippelek. Ennyit meg 4 év alatt nem húz ki az ember zsebéből a biztosítás meg a szerviz meg a stb.[ Szerkesztve ]
Ha hülye vagy az olyan mintha meghalnál. Te nem érzed, csak másoknak fáj.
-
zoo8800
veterán
válasz Mauzes #144636 üzenetére
Régebben az A2 ("Autókettő") újságban volt összefoglaló táblázat az akciókról, kedvezményekről. Nem tudom, hogy van-e még ilyen.
Egyébként nemcsak márkánként és típusonként, hanem kereskedésenként is eltérő, hogy mennyit engednek egy kocsi listaárából.rip and tear, until it is done
-
őstag
válasz Mauzes #144854 üzenetére
Ebben a 2,5-4 millió forintos árkategóriában nem igazán van alternatíva hibrid hajtáslánccal. Szóval ezeknél a Toyotáknál ésszerűbb és racionálisabb döntés nem létezik. Még esetleg a Lexus CT200h-ra pillantanék rá, ha számít valamennyire az anyagminőség.
[ Szerkesztve ]
"Less but better" - Dieter Rams
-
nagyúr
válasz Mauzes #145239 üzenetére
Szia!
Ez így eléggé tág, kellene még, hogy éves szinten mennyit mennél az autóval.
Amúgy egy 2009-es autóra Budapesti lakosként én 42k kötelezőt és 32k casco-t fizetek évente.
140LE-s, 1.8 benzin, 14-es környezeti kategória, olyan 15k körül van félévente az adó.
A tankolás nagyjából 2 hetente 14-16k.
Autópálya vagy megyei matrica is kell ugye, az legyen mondjuk 15k évente.
Ezen felül venned kell gumigarnitúrát ami ezekre az autókra úgy 25k/db, max 5. évre elég 1 garnitúra, plusz 4 kekéktárcsa ha vas, akkor 10k/db, ha könnyűfém akár 25k/db is lehet.
Évenkénti szervíz cserékkel nagyjából 30-40k durván számolva.Az összeadást rád bízom
Ha választani lehetne, újonnan mit vennénk? 6-7 misiért csak alsó középkategória van (Civic/Focus/Astra/Megane), újonnan ezek közül azt venném, ami a legtöbbet adja felszereltségben és garanciában.
Ha automata kell, akkor bizony az nem fog keveset enni városban, hacsak nem dízelt veszel és finoman közlekedsz. 5 évre jó lehet, mert még nem fognak a nyűgjei kijönni, és jó esetben havonta min. 1x kikormolod. Igaz gyakrabban jobb lenne...Értéktartás: Ennek a kategóriának nincs, de általában a németek jobbak ebben, egy 4-5 éves Fullos Focus manapság 3 millió alatt is megkapható, igaz minimum 120k futással, és ez a többire is igaz. Ha igazoltan kevés a km, és van számla, akkor egyéniben jó esélyel átlagár felett tudod majd eladni.
Ha én autót vennék most 6-7 millióért, akkor ha belefér egy kombi új Astra, automata és vagy turbóbenzin vagy dízel, Focus dízel automata. Golf ennyiért szerintem nincs, ott a DSG nagyon adja.
Octáv is drágább, vagy kevésbé felszereltet veszel, méretben veri az előzőeket.
Illetve lehet venni Mondeo-t, Passat-ot, akármit, csak 6-7 misiért nagyon belépőkategória lesz, gyengébb motorral, automata nélkül!(#145240) Feenyx:
H Astra, erősebb motorral!
[ Szerkesztve ]
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
nagyúr
válasz Mauzes #145242 üzenetére
Az octavia kombiban 1.4TSI DSG-vel kiváló lenne, én simán elfogadnám! A motor szuper, a váltó szintén. Az 1.8 TSI feleslegesen erős lenne és lényegesen többet eszik.
A DSG a duplakuplungos a konszernen belül, de az audiban is más a neve.
Az újszerű használt esetedben játszhat, csak pont leírtad a buktatóit is. Ha neked megéri az x év gari ami ugye fejfájásmentessé teszi az autózást, akkor újat kell venni. A tartós bérlet nekem nem pálya, szeretem, ha a futamidő végén enyém az autó, persze cserébe akár nulla beszállóval el lehet vinni. Aki jól keres/le tudja írni, annak való. Akinek meg van spórolt mani, de nem tud havi 150k-t kiköhögi bármikor, annak meg a lízing/hitel.
Hahun nézd meg mit kapni 4-5 misiért, azért annyira nem leszel elájulva. Ha tehetném, lehet én is új autót néznék hitellel 6-7 millió körül, pl. egy octavia-t!
[ Szerkesztve ]
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
őstag
válasz Mauzes #145270 üzenetére
miért ne lehetne tiéd az autó?
beálíltassz egy alacsony maradvényértéket, és majd azon megveszed
a 6-7 millás autó (bruttó), az azt jelenti hogy nettóban kb 1 milla kezdőrészlet, 1 milla maradvényérték, 3 évig havi 100k törlesztő
kb annyi havonta mint egy minimálbéres után a járulék...amikor lejár a törlesztő, akkor is lesz még egy fasza kocsid 1-2 év garanciával
igazából az automata váltó, ami egy picit behatárol téged anyagilag, ha az nem kéne, akkor nagyon jó verdád lenne ennyiből
cryptot minden termékemért elfogadom
-
htomi85
tag
válasz Mauzes #145270 üzenetére
Már hogy a viharba ne lenne benne az értékcsökkenés. Vagy neked átvállalja a szomszédod?
Ha újonnan veszel egy 7 milliós kocsit és 5-6 évesen eladod, átlagosan a havi écs 60 ezer. Ha mész évi 20 ezer km-t, a benzin havi 40.
Máris havi 100-nàl vagyunk és még bele se merültünk.
Sokan itt ördögként tekintenek a hitelre, de pl 50 szazalék önerőnél a havi kamat kb 10 ezer havonta. Ez nem is sok a 170 ezerhez kepest. -
nagyúr
válasz Mauzes #145318 üzenetére
Mindenképpen jobb az Mk4-nél, már kinézetében is, én ajánlom. Bénán keresek hahun, ez a linkelt autó marha jól néz ki!
(#145317) sky11: Erősen ajánlott az i30 is, főleg most, hogy frissítve lett. Teszteket olvass róla, de mellényúlni biztos nem lehet vele.
[ Szerkesztve ]
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
nagyúr
válasz Mauzes #145462 üzenetére
Soksok éve megy az a műsor (vagy már csak a meglévőket adják, nemtudom), a műsorvezető ahogy írtad, egy szegénységi bizonyítvány, egy szégyen. Amúgy az egész műsor az.
Én már kifröcsögtem magam róla itt is, port.hu-n is. Állítólag valakinek a valakije, és ezért csinálhat(ja)ta ezt. Bár maradt volna a papírrepülő hajtogatásnál...Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
nagyúr
válasz Mauzes #145695 üzenetére
A CX-5 agyon van dícsérve sokak által, biztos nem alaptalan, de nekem nem kéne.
Tucson kéne, nagyon, újonnan (de egy i40 kombi jobban).
Sportage ismerősnek van, nem szokott hülyeségből autót venni, és szintén marha jók a tesztpontjai.
Rav4: Ismerősnek van, nekem egyáltalán nem tetszik. Ő sem hűbelebalázs módra vesz autót. Ültem benne (állt az autó), nem rossz, de nem kéne.
Kuga: Kéne, de ez csak személyes Ford buzéria, amúgy szerintem jó autó. Végső versenyben lenne a Tucsonnal.Ezek közül Tucsont vagy Kugát vennék magamnak. Személyes preferáció alapján. Ésszerűségben szerintem CX-5 vagy Sportage.
Kombihoz ne mérd, más. Autópályára azok jobbak, városba meg egy ilyen SUV. Kicsit kisebb a csomagterük a SUV-oknak, belül nagyobb a fejtér, cserébe magasra emeled a csomagot. Kilátni is a SUV-ból jobb.
Ha kevés a pálya, szívóbenzin az ajánlott (én olyat nem vennék mert nekem kell a nyúlmókus), sok pályára dízel.Egy Octavia nagy, kényelmes, de minőségben szerintem sok SUV alatt van icipicit. (most jól megszólnak biztos). Carens kisbusz, más kategória. Mazda 6 vagy Optima SW? Optima nem elég kiforrott, bár atomjól néz ki. 6-os mazda meg kicsit kemény rugózású a 19-es felniken.
[ Szerkesztve ]
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
LuxusGSM
csendes tag
válasz Mauzes #145695 üzenetére
Én már mondhatni mindben ültem de sajnos még nem teszteltem egyiket sem utakon. Anno a Dunaautónál volt egy SUV bemutató nap ott lehetett kivül belül megnézni őket és akkor nekem a Seat Ateca és a Tucson na meg a Kuga volt a befutó.
Az Ateca meglepően tágas belülről még lábtér tekintetében is. Ár érték arányban ez lenne az optimális választás de valaki írta és sajnos már vagy a (7. seatom lenne) ezek a típusok sajnos nem nyelik el az útproblémákat hanem csattog, zörög, ráz. Volt már ibizám, leonom, és sok alteám és mindnek szar volt a csillapítása, de nagyon fekszenek az úton. Az uttartásuk kifogástalan.
A Tucson nagyon szép kívül belül bár az anyagok minősége nem tetszett nekem. Sötét belsővel kimondottan fosul néz ki. Ezért egy szép vajszínű belsővel lehetne igazán ütős, de az meg ugyebár koszolódik és ha van gyerek akkor ez elég gáz mert hetente lehetne takaríttatni.
A Kuga nekem bejön kívülről bár itt is belül az anyagok az elrendezés némi kompromisszumot kíván.
Lehet még nincs a piacon az a SUV ami nekem kell ezért még lehet várnom kell egy két évet mert kompromisszumoktól mentes beleszeretős autót akarok! Mint pl a Volvo XC90
Na persze egy középosztályú fizetésből ez nem valósítható még meg a mai piaci kínálatból
-
LuxusGSM
csendes tag
válasz Mauzes #145699 üzenetére
Én is szeretnék automatát de szerintem benzinesnél ez biztosan plusz üzemanyagba kerülne, na meg ha beszarik akkor olyan érzés mintha új autóra akarnék befizetni. Nekem a visszagurulásgátló a lényeg mert útálom a kézifékes indulásokat. Váltani meg váltok inkább
Ahogy öregszem nekem is egyre fontosabbá válik a kényelem és szarok a sportosságra.
Egy a lényeg, hogy előzésnél leadja azt a nyomatékot ami ahhoz szükséges hogy ne egy örökkévalóságig tartson.[ Szerkesztve ]
-
footy
addikt
-
HookR
addikt
válasz Mauzes #145695 üzenetére
"Illetve magam is tűnődöm, hogy mennyire jó ötlet egy ilyen SUV, városi és autópályás használatra. Az tetszik, hogy magasan ülsz benne, és hogy viszonylag nagyok (vagy annak tűnnek), de a gyakorlatban van ezeknek előnyük egy tágas szedánhoz vagy neadjisten egy kombihoz képest?"
Előnyök: SUV-ban a magasabb üléspozíció jobb kilátást (pl. a városi forgalom áttekintését), valamint bizonyos esetekben (pl. derék- és hátfájás, mozgásszervi panaszok) kényelmesebb ki-beszállást biztosít. A nagyobb hasmagassággal kevesebb helyen akad fenn, ám a tulajok döntő többsége ezt legfeljebb a városi magasabb padkák leküzdésénél kamatoztatja.
Hátrányok: Városban a nagyobb tömeg, autópályán a nagyobb légellenállás eredményez többlet fogyasztást. A magasabb súlypont miatt nehezebb egyszerre kényelmes és kanyarban sem dőlöngélő futóművet készíteni. Többnyire nem is sikerül. Hogy megtudd melyiknél leltek ideális kompromisszumra, teszteket kell átnyálazni. Ha jól rémlik, talán a Qashqai ilyen, de nem akarok hülyeséget mondani.(#145699) Mauzes: "...nekem is a kényelem számít, úthibákat minél kevésbé akarom érezni. Engem az se érdekel, ha emiatt az úttartás kicsit rosszabb.
Sőt, tovább megyek, minél jobb a zajszigetelés, vagy egyáltalán, minél kevésebb "kapcsolat" van a külvilággal, nekem annál jobban tetszik. Nyugodt, stresszmentes utazás tetszik, sportosság, motor hangja meg hasonlók nem izgatnak."
A Volvo S80/V70 például ilyen. Az emelt hasmagasságú XC70-es is. Hogy az XC60 futóműhangulása mennyire kényelmes azt nem tudom.[ Szerkesztve ]
▌www.thunderbolts.info | youtube.com/ThunderboltsProject ▌16personalities.com▐
-
válasz Mauzes #145703 üzenetére
Valamivel tobbet esznek benzinbol, mint a hatchbackek, nyilvan. Dizelben kisebb a kulonbseg, konkret tapasztalatom nincs, csak x6 40d-vel, az 11-et eszik nem papa tempoban, de a bmw dizelek mindig is jol fogyasztottak.
De pl ez az uj mokka 1.4 turboval eleg gyasz, egyik tesztben se nagyon tudtak elmozditani 10 literrol.
-
HookR
addikt
válasz Mauzes #145703 üzenetére
"Az hüvelykujj szabályként igaz, hogy egy SUV vagy erős de akkor sokat fogyaszt, vagy pedig nem fogyaszt rosszul, de akkor azért gyengus?"
Ezzel a közelítéssel olyan nagyon egyik kategóriánál sem lősz mellé , de ahogy arra aero. is utalt, akadnak kivételek. Nagyobb teljesítményű belsőégésű motoroknál például az egyre több fokozatú váltóval; hengerlekapcsolással; változtatható szelepvezérléssel is ki tudják szélesíteni azt a teljesítmény- és sebességtartományt, ahol a motor hatásfoka közelít az ideálishoz. Az elektromos hajtás meg a dzsolidzsóker, annál már 0-tól, széles fordulatszámban rendelkezésre áll a nagy nyomaték és a fogyasztást is szépen lehet skálázni a teljesítménnyel.Amennyire én látom: a sűrűbb gyorsítást igénylő forgalmi helyzetekben (jellemzően város; hegymenet; gyakori előzésekkel tarkított országút) döntően az adott hajtáslánc (motor, váltó, erőátviteli veszteség) és a tömeg befolyásolja a fogyasztást, míg a monoton, nagy sebességű utazásnál (autópálya) az adott hajtáslánc és a légellenállás. Utóbbira főleg az autó homlokfelülete (minél kisebb magasság) és az alaktényezője (minél inkább csepp forma) van jó hatással . Általánosságban személyautó-kategóriánként szerintem kb. ez a sorrend: kupé < szedán < sportkombi < cuccolós szögletes kombi < SUV/egyterű (itt a 'kupésított' SUV nyilván közelebb van a kombiéhoz).
Aztán persze részletmegoldásokkal (pl. az autó simára burkolt alja; alacsonyabb hasmagasság; levegő trükkös be- és kivezetése kerékjárati ívekbe; állítható méretű, vagy eleve kicsi levegőbevezetés a hűtőmaszkon... stb.), de akár hangsúlyos formai elemekkel ("folyékony szobrászat") a gyártók még tovább tudják csökkenteni a turbulencia mértékét, így simán lehetnek átfedések a besorolásban.Ha nagyon le akarjuk egyszerűsíteni, akkor az autó a kisebb fogyasztás érdekében legyen minél könnyebb, alacsonyabb és takarékos 'hajtáslánccal' felvértezett!
(#145704) aero.: "...csak x6 40d-vel, az 11-et eszik nem papa tempoban, de a bmw dizelek mindig is jol fogyasztottak."
Meg az X6 amolyan 'kupésított' SUV, ami a nagyobb homlokfelület ellenére javít az alaktényezőn.(#145709) Integrale: Aha. Hát akkor az a részletek okán pont ilyen kakukktojás, besorolásbeli átfedés.
[ Szerkesztve ]
▌www.thunderbolts.info | youtube.com/ThunderboltsProject ▌16personalities.com▐
-
footy
addikt
válasz Mauzes #145738 üzenetére
Nincs ember aki ezt megmondja neked. Ahogy te is irod fugg a tipustol, ezen belul a motorizaltsagtol, felszereltsegtol is. Ehhez jon meg a futasteljesitmeny, altalanos allapot(volt-e torve, esztetikai allapot)
Aztan arrol meg nem is beszeltunk, hogyha jon 5 ev mulva egy ujabb valsag, akkor tokmindegy mennyi er, mert senki nem vesz semmit*.
Egy szo minnt szaz olyat vegyel ami megfelel az igenyeidnek, ne olyat amit majd talan jol el lehet majd adni.*Persze a luxusautok mas tortenet
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Szevam: Érzelmi magabiztosság/biztonság - miért megyünk sokan külföldre valójában?
- OLED TV topic
- Raspberry Pi
- Ubuntu Linux
- TCL LCD és LED TV-k
- LEGO klub
- Véroxigénszintet is mér a Honor Band 5
- AMD Navi Radeon™ RX 7xxx sorozat
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Politika
- További aktív témák...
- Két kazános Jura Impressa 801 automata kávéfőző Cappuccino fejjel
- 3D nyomtatott versenypályák
- ABSINA 1 fázisú elektromos autó mobil falitöltő 3kW, 13A
- Új állapotú Ubiquiti Unifi G4 Doorbell Pro + Chime dobozában eladó - UVC-G4 Doorbell Pro UP-Chime
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen