Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
[CS]Blade2 #210096 üzenetére
A legtobb helyen tudsz mar kartyaval fizetni.
-
kisza25
félisten
válasz
[CS]Blade2 #210096 üzenetére
Lehet az fl nehezebb lett🤔 nekem 2015- ös i20 volt.
Nekem ma a kereskedés intézte, de szerintem már lehet kártyával is fizetni, elég amit kapsz papírt a kötelező biztosításról, nekem sincs még befizetve, de a nevem van már a forgalmiba. Egyszerre el lehet intézni mindent, csak az eredetvizsga kell előbb, ahhoz meg az adásvételi kell. -
kisza25
félisten
válasz
[CS]Blade2 #210076 üzenetére
Az i20 980 kg, nem láttam az i20- at amiről beszélsz, saját i20- am volt, azt vedd meg amelyik jobb/jobban tetszik
Csajozáshoz és autókhoz, a párom azt mondta, ha propelleresa autóval jábék, akkor szóba sem állt volna velem. Mióta együtt vagyunk ez a hatodik autóm, még 2 éve sem vagyunk együtt -
Qru
MODERÁTOR
válasz
[CS]Blade2 #210076 üzenetére
Jobb kondiban van akkor, azt vedd nem vitas.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
[CS]Blade2 #210074 üzenetére
Akkor ez a resze rendben lesz.
-
kisza25
félisten
válasz
[CS]Blade2 #210065 üzenetére
Igen, a kianál 2017 -ben jött ki az új rio (i20 2015- től)
Amiért én i20 at választottam, hogy nagyszilárdságú acél sokkal nagyobb arányban van benne és ezért 150 kg-al könyebb, azért is van, hogy a rionál csak 84 lovas verzió van, 75 lovas nincsen az 1,25 ből
Igen láncos
Igen kell fizetni vagyonszerzési illetéket és kell eredetvizsga
Meg kötelező biztosítás -
imyourfriend
őstag
válasz
[CS]Blade2 #210065 üzenetére
Nem tudom van-e rendszám rajt, mit intéz a kereskedés mit nem, kötelező felelősségb. kell amennyiben Te akarod elvinni talpon rendszámmal a kereskedésből. Rendszám alapján meg tudod nézni ahogy Qru is írja, kinek a nevén van a szekér, ha hitelintézet vagy bank akkor jobb még bármi készpénz átadása előtt tisztázni a helyzetet, mi merre hogy! Megveszed papíron és van egy bizonyos idő ami alatt el kell intézned, hogy a nevedre kerüljön ez kb. 2 hét, ha mindenhova egyből van időpont akkor hamar intézhető ügy. Eredet az első oda kell vinni az adás-vételit (lehetőleg eladóval menjen az ember), ezt követően okmányiroda ott kérik a már megkötött felelősségbiztosításról a szerződést, szerződés számot attól függ mi van, vagyonszerzési illeték meg egyéb nyavaja után meg is vagy, kiállítják a forgalmit a törzskönyvet meg postázzák már ha minden rendben ment, és itt főleg az eredetvizsga ami fontos.
szerk:
rendszám alapján jszp-n lekérdezhető kinek a tulajdona amit szeretnél venni. -
Qru
MODERÁTOR
válasz
[CS]Blade2 #210065 üzenetére
Lancos igen.
Alairasi cimpeldanyt kell meg erdemes lecsekkolni, hogy nincsen-e elidegenitesi tilalom az autora. Mert ha pl adotartozasa van a cegnek hiaba vetted meg, a nav siman lefogaja es viszi a kocsit. Te meg futhatsz a penzed utan.
Nem kell rogton elvinni de erdemes meg a szerzodes alairasa elott, mert ha pl lopott az auto akkor egyszeruen nem irod ala...
Vagyonszerzesi illeteket kell fizetned, van ra kalkulator ha rakeresel.
-
szabonagyur
félisten
válasz
[CS]Blade2 #199868 üzenetére
De ez egy 1.6 szívó, azért az nem túl nagy.
-
MCGaiwer
addikt
válasz
[CS]Blade2 #199693 üzenetére
pontosan, vagy hogy a vevő nem ért hozzá, vagy tönkretesz valamit amire rá akarja fogni, hogy már nálam nem volt jó, csak nem látta.
-
LK
addikt
válasz
[CS]Blade2 #199685 üzenetére
A szavatosság az eladóra is vonatkozik a kereskedő felé. Ilyenkor a kereskedő is számon kérhet. Tegnap beszéltem eggyel pont erről. Fél év vonatkozik a járművét becserélő tulajra is. Persze ez valószínűleg csak durva estekre vonatkozik, maximum akkor folyamodna ehhez akinél jártam (csip-csup hibák nem érdeklik őket). Illetve emiatt is kötnek biztosítást a főbb dolgokra:motor,váltó,meg még egy dolog amire nem emlékszem.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
[CS]Blade2 #197243 üzenetére
[link] spritmonitor.de kellően szűrve
-
Bdanyy
addikt
válasz
[CS]Blade2 #197243 üzenetére
Így legalább aki beírta az 1.6-ot, arra rá lehet szűrni: [link]
8.5-10.5 közt van a legtöbb adat ahogy látom (mármint ezek közt a városi tankolásokat átfutva). -
Kurfürst
csendes tag
válasz
[CS]Blade2 #195322 üzenetére
Jazzben bőven van fejtér lábtér, a pakolhatoságban meg szerintem verhetetlen (magic seat). Háttámla döntés nélkül is épp belefér egy tele pakolt bevásárlókocsi.
Egyébként városi kisautóhoz képest egész fickós is és nagyon jó az úttartása. Az autópályázást a kisebb motorokkal szerintem nem érdemes 110 felé vinni, viszi ugyan de ott már kezd hangos lenni.
Szerintem zseniális kisautó, a többit nem ismerem.
-
ngaba
aktív tag
válasz
[CS]Blade2 #195346 üzenetére
Valószínűleg igazad van, nagyon rákoncentráltam a beltér méretére (és persze abban is tévedhetek, igazából a Civicet ismerem a legkevésbé), plusz be akartam dobni az i30cw-t.
De hogy nincs az a Civic-csomagtartó 477 liter (még ha viszonylag nagy is), arra a nyakamat teszem, az inkább a kompakt kombik/egyterűk (valós) mérete kalaptartóig.
Én amúgy az alapterületet szoktam lemérni (illetve azt, hogy mennyire szűkül felfelé haladva) + a magasságot kalaptartóig/plafonig, támpontnak jó.
-
6030D
addikt
válasz
[CS]Blade2 #195346 üzenetére
Nem tudom, hogy a konkrét példányoknál ezért van-e különbség, de a csomagtérméretet a behúzott rolóig/kalaptartóig nézik. Ugyanolyan kialakítású autóknál ha az egyiknek jobban emelkedik az övvonala, és a csomagtartó oldalablakai lőrés méretűek, annak nagyobb lesz a csomagtartója.
A másik, amivel csalnak, ha a padló alatt vannak csempészrekeszek. Ezeket ugyanúgy beleveszik, de ha nem pakolod ki a műanyag dobozoka, és nem rakod lejjebb elválasztót, akkor a mindennapok során nem a gyári csomagtartóméretet használod. Ez mondjuk egy Octaviánál, ahol a csomagtartó 1x1 m területű, és kb 12 cm van a két magasság között, kapásból 120 liter. -
Lacko32
tag
válasz
[CS]Blade2 #195322 üzenetére
Szerintem az MK2 Focus a nyerő. Karakterbe másak.
A Jazz egyterű, magasra lehet pakolni, ahogy a Focusban is. Legcélszerűbb rászánsz egy fél napot, és megnézed őket, úgy az igazi
-
adalbert1
veterán
válasz
[CS]Blade2 #194717 üzenetére
Az Astrás telex cikk után én is elgondolkoztam, hogy mit vennék, és igazából (ha az új autót nem számoljuk, mert legszívesebben arra váltanék, ha nem lenne embertelen ára
) mindig arra jutok, hogy egy 4-5-6 éves autót kellene venni, amit ideális esetben 5 évig használnék.
Most H Astra kombink van, és ez alapján nem szívesen vennék megint 10 éves kor körüli autót, itt rosszul érintett, hogy rengeteg olyan típushibája van, ami csak pár év után jön elő (toronycsapágy, leömlő, ventillátor motor, stb), szóval ezeket a köröket inkább kihagynám legközelebb (persze lehet, hogy a J azért jobb konstrukció, illetve azért ez egy elemű minta, de azért érzelmileg rosszul érintett
), de a K astránál alig van szimpatikus motor (talán az 1.4 turbó, ami a ráncfelvarrás előtti modellekben van), illetve azt sem értem, hogy akik 4 év alatt majd 200k-t tekertek bele (használtautót böngészve vannak ilyenek), azok miért benzinest vettek?
De igazából most elméletileg majdnem minden rendben van az autón (kellene még egy vízcső, amit nem tudtak kicserélni mikor a többit cseréltettem, és fényezésen javítani), most kapott két év műszakit, viszonylag olcsón üzemeltethető, az értéke nagy részét már elvesztette, szóval ha csak nem jön valami közbe, akkor lehet, hogy kivárok még a cserével.
-
válasz
[CS]Blade2 #194729 üzenetére
Én a liter*100/km képletet szoktam alkalmazni
25,55*100/327,5 = 7,8
-
pècsimunkás
addikt
válasz
[CS]Blade2 #194729 üzenetére
Írtam is, hogy, igaza van a fórumtársnak. Elszámoltam magam.
-
válasz
[CS]Blade2 #194718 üzenetére
Úgy értettem, hogy amikor már szabadon lehet majd közlekedni, nyitva lesz minden és nem Home Office-ból fogok dolgozni.
-
slett27
addikt
válasz
[CS]Blade2 #194525 üzenetére
Akkor így tűnik el a kompresszió. 14-ről 12-re, aztán 10-re. Végül pedig motorfelújítás, gépműhely.
-
slett27
addikt
válasz
[CS]Blade2 #194525 üzenetére
Ohh.
Értelek. Nézem is a videót....
-
slett27
addikt
válasz
[CS]Blade2 #194517 üzenetére
Az de szépen leírtad.
Ön mivel foglalkozik Uram ?
-
HdRew
őstag
válasz
[CS]Blade2 #194461 üzenetére
Picit elfogult vagyok a témában, de a 2nd gen prius szerintem neked jó lehet. Én is egy priusra várok, 2 hét múlva meglesz minden vele, 2 millió környékén pedig a tetejét kapod. Jobbat ár-értékben szerintem nehezen kapsz.
-
dj79
senior tag
válasz
[CS]Blade2 #194461 üzenetére
A matek a hybrid esetében könnyen borulhat.
A héten vittem a priust 90 ezres nagyszervizre, olajak, szűrők, gyertyák, benzinmotor-vízpumpa, fagyálló, fojtószelep-tisztítás, légtömegmérő-tisztítás, pcv szelep tisztítás. (meg gyári visszahívás miatt márkaszervizes buli keretében kapott két új kormányösszekötőt illetve inverter-vízpumpát). Ennél jobban motorikusan nem lehet felújítani és kevesebbe került az egész, mint egy márkaszervizes dsg olajcsere vagy egy felújított turbó.
Az érték estés pedig a másik, gyakorlatilag pár éve nem létező jelenség (nyilván az eur árfolyam is közrejátszik ebben). -
Doki16
addikt
válasz
[CS]Blade2 #194456 üzenetére
Erre plugint vegyél vagy tisztán elektromost. Ugyanilyen felhasználás mellett van nekem most a Golf GTE és tökéletes rá.
-
dj79
senior tag
válasz
[CS]Blade2 #194456 üzenetére
Na pont a hasonló távok miatt lett nálunk is tsiből hsd.
Phev kéne Neked, nem swift. -
válasz
[CS]Blade2 #194456 üzenetére
Elektromos/hibrid kene erre a felhasznalasra.
-
BigBlackDog
veterán
válasz
[CS]Blade2 #194280 üzenetére
Nem lehet, hogy a kinti műszakit honosították és az csak addig érvényes?
-
slett27
addikt
válasz
[CS]Blade2 #194262 üzenetére
[link] Pl ez igaz ? Igen, itt évjárat lemondás lesz, minden nem fér bele (lakáshitel is korlátoz).
dj79 : lövök új képeket valóban kapkodtam.
rasotamas : köszönöm a tanácsokat.
-
slett27
addikt
válasz
[CS]Blade2 #194234 üzenetére
Ez mehetne az első hsz-ba is.
Újonnan 3 év múlva tudnék max Dacia-t venni.
dj79 : már megnéztem, egyben van nagyon csak a kereskedő volt iszonyat nagyképű. Azt nem mondanám hogy bunkó, csak olyan kereskedő aki 30 évig autószerelő volt. Lefikázta a FIAT-ot mint a sz@rt. Nagyon nyomott áron venné be de inkább nem venné be.
-
slett27
addikt
válasz
[CS]Blade2 #194222 üzenetére
1.4 T úgy gondoltam, csak nem írtam le.
-
slett27
addikt
válasz
[CS]Blade2 #194217 üzenetére
Omfg. Thx a részletezést. Amúgy amit szeretnék eléggé gyér a választék. OK január van azt tudom ilyenkor nem pörög a piac.
Esetleg ha ez jó állapotban van akkor érdemes ennyiért elgondolkodni ezen ?
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
[CS]Blade2 #194122 üzenetére
Nekem siman kiszolgal(t) 2 szett 4S gumit a szenzor. Nem akartam en sem visszarakni de kiderult, hogy 10 ev elemgarit adnak ra.
-
slett27
addikt
válasz
[CS]Blade2 #194124 üzenetére
Folyamatosan nézegetem az autókat. Köszönöm megsasolom jobban ezt.
A Suzukik feljöttek árban is rendesen.
-
HKorn
veterán
válasz
[CS]Blade2 #194116 üzenetére
Az viszont aggaszt, hogy 35k alatt nincs ezekből 225/45R17-es méretben, míg jobb nyári és téli simán van 22-25k körül. Így ha egy szettet használ az ember, akkor gyorsabban is kopik és 140k+plusz szerelési költség gyakrabban jön.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
[CS]Blade2 #194116 üzenetére
4S-ből csak a prémiumot szabad megvenni szvsz (1-1 feltörekvő márka azért oda tudja tenni magát időnként).
-
tboldi
nagyúr
válasz
[CS]Blade2 #194116 üzenetére
Felhasználásfüggő, nekem a Jazzen nem kompromisszumosabb, hanem épp ellenkezőleg, minden tekintetben jobb a Michelin CC+. Nyáron sokkal jobban tapad, mint a korábbi Hankook K425, és a téli sónedves utakon is jobb, mint a W452. Utóbbit most is tapasztalom, mert a WagonR-en ez a Hankook van jelenleg is.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
[CS]Blade2 #194106 üzenetére
Ez az aktív TPMS agyf@sz, részben ezért is váltottam 4 évszakos gumira.
-
vzsryl
nagyúr
válasz
[CS]Blade2 #194097 üzenetére
A guminyomás ellenőrző már 2014.11.01-től kötelező minden autóban.
-
válasz
[CS]Blade2 #194097 üzenetére
meg a méregdrága guminyomás ellenőrző
Mer' azt az EU megköveteli. A rádiót nem.
-
dj79
senior tag
válasz
[CS]Blade2 #194027 üzenetére
Tegyél hozzá és vedd meg inkább ezt
-
alázógyík
addikt
válasz
[CS]Blade2 #194027 üzenetére
Biztosan megvennék egy 7 éves stiftet közel 3 milláért.
-
dj79
senior tag
válasz
[CS]Blade2 #194017 üzenetére
Nemá
Akkor nézegess daciat. Én múlt héten néztem a s-cross/vitara párost, gl+, automata, metálfény 6.670.000 + forgalomba helyezés sarca, glx még drágább. Azért ez már viccnek is erős.
Kickass: pont ezt a gondolatmenetet vittem végig az elmúlt napokban, az előző bekezdésben taglaltak miatt nem is gondolkozom már új autóban.
-
Lacko32
tag
válasz
[CS]Blade2 #193913 üzenetére
Ezeket a költségeket nem számolom. Soha nem néztem mennyit eszik az autóm, illetve soha nem is érdekelt.
100-as benzint rakok bele, illetve Ausztriában is 98-al tankolom. Nem a kihaénnemség miatt, hanem mert megérdemli. Elvisz munkába, illetve a családot ahova kell. Az autó nekem érték, amiért rengeteget güriztem, és örülök, hogy van. Se alkatrészen, se üzemanyagon nem spórolok.
Olajból is a jobbat, drágábbat kapja, a 10ezer km az 10ezer km. Aki eddig tőlem autót vett, soha nem panaszkodott :)Témához visszatérve, a dízel lesz az utolsó, amit megnézek. Volt a családban, és rengeteget állt, mivel mindig valami nyűgje volt. Ugyan második autónak kell, de az évi 10ezres futásra sokallok egy fritust. Kompromisszumot kell kössek, hál égnek itt kapok tippeket.
-
válasz
[CS]Blade2 #193913 üzenetére
ha 20.000 helyett elmegy tankolásonként 13.000-ból
Azért a literár és a tankok mérete is kb azonos, vagy benzinest negyeden, dízelt meg féltanknál tankolsz? -
dj79
senior tag
válasz
[CS]Blade2 #193832 üzenetére
Tbánya környéki kereskedések.... hajjajj
Talán még Tatán a Szabóék úgy-ahogy, de a többi foslerakat... pfff....Amúgy voltam Kecskeméten is priust nézni, meg pár éve vettem autót Zalaegerszeg mellett is.
Sajna ebben a posványban nagyon rá kell szánni az időt meg némi pénzt a dologra.
-
Zarith
csendes újonc
válasz
[CS]Blade2 #193677 üzenetére
Igen én is e-miatt gondolkodom rajta főként. Az újjabb 1.4-es és a korábbi 1.8-as-ból nem sok van hirdetve áron belül, és felteszem ezeknél a modelleknél se javasolt annyira a kínálat aljából szemezgetni, bár biztos van akinek szerencséje van.
Egyébként eddig főként egy egy 1.1-es C3-at vezettem aminek a 0-100 17.3, szóval nem egy erőgép, ahhoz képest még a régebbi 1.4 is előrelépés.
-
tboldi
nagyúr
válasz
[CS]Blade2 #193674 üzenetére
Az 1.4-es Civic-ből volt egy 99 lovas i-VTEC verzió is, ugyanaz a motor, ami a GE Jazzekben is van. A korábbi 83 lovas i-DSI meg a GD Jazzekével egyenlő.
Amúgy az én 83 fékevesztett pacis Jazzem hivatalosan 11,9 sec alatt futja meg, 2,7-tel jobb a Civic-nél. De még a small blockos, azaz az 1.2-es is 13,7 sec alatt éri el a hosszabb váltójával.
A Sport meg csak a felszereltség neve, semmi több.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
[CS]Blade2 #193484 üzenetére
Khm:
-
zoo8800
veterán
válasz
[CS]Blade2 #193484 üzenetére
Újabb 1.2-1.4 TSI-nél ez az átlag olajfogyasztásnak úgy a 10x-ese.
-
válasz
[CS]Blade2 #193484 üzenetére
Sz@rul hangzik mindkettő. Öcsém Ford C-max 1.6-osa is szerette az olajat, újonnan vette, kb. 130-140 ezer km-rel adta el (+ átlukadt küszöbbel, sárvédővel).
Honda kell
az csak a kopó-alkatrészeket kéri. (vagy nem
)
-
hobizoli
nagyúr
válasz
[CS]Blade2 #193234 üzenetére
a zárhidra mar nem jutott festek....?
-
tboldi
nagyúr
válasz
[CS]Blade2 #193234 üzenetére
A többi része még lehet jó állapotú, és a végig szervizelt is lehet igaz.
Amúgy nem tűnik annyira vészesnek, ha nem mászott el az első futómű, akkor bontott alkatrészekből nem olyan drága helyrehozni.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
[CS]Blade2 #193221 üzenetére
2-2.5 körül akad Punto 1.4 szívóval pl. Vagy koreai vonalon is érdemes lehet körülnézni.
-
33as
senior tag
válasz
[CS]Blade2 #193221 üzenetére
Meg ugye aki automatát akar az azért eléggé meg van lőve, ha a megbízhatóság a lényeg! (de kinek nem)
-
diegho
nagyúr
válasz
[CS]Blade2 #193221 üzenetére
Én kisautó kategóriában nézelődtem először, megnéztem rengeteget, nekem a Fiesta jött be a legjobban az összes közül, nem az új, az egyel korábbi facelift 1,25 82le-vel. Ha kisautót akarnék venni, akkor én biztos Fiesta-t néznék.
-
m.lala
aktív tag
válasz
[CS]Blade2 #193016 üzenetére
A totalcar cikk jut róla eszembe: sehol egy kis sus mus, senki nem akar átverni? Bezzeg a régi nepperekbe még vót anyag.
-
Gombinyó
őstag
válasz
[CS]Blade2 #193016 üzenetére
Lehet munkába járós autó volt és 3 km-re volt a munkahely. Egy autónak csak jót tesz az állandó rövid táv, ezt érdemes kiemelni egy hirdetésben.
-
alázógyík
addikt
válasz
[CS]Blade2 #192738 üzenetére
+1
-
HKorn
veterán
válasz
[CS]Blade2 #192738 üzenetére
Igen, teljesen egyetértek! Ezért sem nézegettem Focusokat, szívót nem akartam, ecoboost meg ezek miatt nem jöhetett szóba, diesel meg eleve ki volt zárva.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
[CS]Blade2 #192692 üzenetére
Drivingcamp.hu
-
kerxy
őstag
válasz
[CS]Blade2 #192588 üzenetére
Pára ellen érdemes kiszellőztetni a kocsit. Pl ha este hazaérsz pár percet szellőzik az autó, akkor reggelre nem lesz annyira párás.
-
ngaba
aktív tag
válasz
[CS]Blade2 #192537 üzenetére
Max az 1.8-asé. Spritmonitor szerint 6.5 liter körül van az 1.5-1.6-os átlaga (ha jól szűrtem), ami egy szívótól nem rossz.
Amikor én alaposabban nézegettem, még csak az 1.5-ös volt a piacon, de a népítéleten dicsérték, városon kívül szinte biztos, hogy nem eszi le az ember gatyáját.
De nyilván helyén kell kezelni: alapvetően a Lancer is "olcsóautó", mint a Tipo, (csak jól tartja az árát), de annak szvsz jó. Amiatt szidták sokan, hogy 130 körüli tempónál nagyon zajos volt az 1.5 (gyenge hangszigetelés + állítólag kipufogóhang), de azon reszeltek valamit 2009-2010 között. Amit viszont mindenhol olvastam, hogy nem romlik el. :)
-
válasz
[CS]Blade2 #192439 üzenetére
Ami ebben még közrejátszott, hogy magasabbak a felszereltségek, belekerült a mild hibrid, bonyolultabbak a motorok (1,6 szívó helyett 1,4T), így ténylegesen drágább is lett az adott modell. Nem 22%-ot drágult mint a jogobellád, hanem erre még rájött 10-15% drágulás és még egy kicsi a r
ossz euróárfolyama forint euróhoz viszonyított folyamatos és visszafordíthatatlan leértékelődése miatt. -
Somatom
veterán
válasz
[CS]Blade2 #192220 üzenetére
Fölösleges ez az amerika-imádat. Itt, Európában is van hasonló, évtizedek óta bevált technikán alapuló, olcsó terepjáró. G Merci 6x6.
-
IMIIKE1998
őstag
válasz
[CS]Blade2 #192152 üzenetére
Sziasztok!
Csak érdeklődök még, de mennyiből lehetne kihozni egy olyan "kisterepjárót", amit használhatok mindennapi közeledésre, de azért földutakra elmehetek vele szórakozni és kicsit magtaposhatom neki(jó, nekem földúton már az 50-60 is taposásnak számít, inkább az a lényeg, hogy legyen gyorsulása, nem a nagy végsebesség számít.
-
kerxy
őstag
válasz
[CS]Blade2 #192152 üzenetére
Igen, én is ezen agyaltam, kicsit gyanús. Megkérdezem mindenesetre, hogy mi volt a kivonás oka, amire persze bármit mondhatnak, de nem úgy állok hozzá, hogy ők át akarnak verni (ismertelen esetén biztos máshogy gondolnám
)
Plusz igen, rétegvastagságot mindenképp mérünk, ha odajutunk, köszi a tippet! -
hobizoli
nagyúr
válasz
[CS]Blade2 #191885 üzenetére
egy alapbol 35-40millios autonal nyilvan mas arak lesznek barmire, mint egy sokkal olcsobbnal, hiaba lett kozben 6+ eves
---------
szerintem aki megteheti, az most felrakat napelemet es szaldo elszamolasban amit a hazon megtermel nappal, azt elhasznalja BEV taxiban egy ev alatt lassacskan
csucsuka kozben visszatolti az elore megtermelt mennyiseget, akar ejjel is, amikor nem sut a napelemre a feny, mert a halozat pufferel
kb 5 milliobol felrakat annyit, hogy haz teljes ellatasa es havi 9-10000km-nyi furikazasra futja
ahhoz kepest a benzin/gazolaj extra kiadas csak mindig
havi 9k km 7literes fogyival 630liter uzemanyag, ami 233k/ho, azaz 2.5 ev alatt megterul akkoris, ha csak erre hasznalja
havi 9k km 18kWh/100km fogyival meg 1620kWh aramban = 65k a sima 230VAC halozatrol
amit handrasnak felraktak az 3,5millioert volt egy 8kWh-s tortenet
nyilvan nem megy mindig annyin, meg a haz is fogyaszt belole, de nyaron eleg sokat be tud tolni a halozatba elore
5millio korul meg mar boven 13-14kWh-t is felraknak, az egy jobb nyari napon betol a halozatba 110-120kWh-t, vagy akar 130kWh-t
ha meg a futes stb eleve nem villanyrol megy, akkor annyival tobb marad a BEV-t tolteni, amivel egy ekvivalens ICE jargany fogyija (is) ~teljesen kinullazhato
es akkor ott vagy hogy van egy havi ICE 230k-s fogyi vs BEV 0
meg a ICE motoros idoszakos kotelezo szervizei vs a szinte 0
osztrakoknal qrva sok napelem van a haztetokon, pedig ott kevesebbet sut a nap is, megis hasznaljak
kis vallalkozasok tetejen is ott van par tablacska...
vmiert csak megeri -
hobizoli
nagyúr
válasz
[CS]Blade2 #191863 üzenetére
de a 180k km alatt uzemanyagon sporolt kb 4.5milliot a free SC toltessel, meg a kotelezo szervizeken meg min 1M-t ennyi ido alatt
gariban kicsereltek neki a kenyes cuccokat, ugyhogy neki az zero koltseg volt
nezd meg egy ICE motoros vasnal taxikent hasznalva ez hogyan lett volna
360k km-nel mar DMF+kuplung reg cseres lett, EGR detto, DPF is, addig volt 20 olajcsere es min 1 vezerlescsere
a ModelS akkora mint egy 7er bimmer vagy S merci, ott is vastagon fog a ceruza
OK, max nem manual a valto bennuk, es akkor meg az automata tud meg szopobb is lenni azoknal
Bp-n egy taxi a 7-t siman beveri meg ha dizel is -
gergo5991
őstag
válasz
[CS]Blade2 #191863 üzenetére
amugy azt nem értem, egy 500+ le feletti teslát, nemtom mennyi pontosan, fenntarthatóság alapján miért egy átlag kocsihoz hasonlitják? pld ford mondeo, superb, octavia stb stb?
legujabb tesla bugatti szintü gyorsulásra képes, ára 4m vs 160e euró. Ha ezt vesszük, a bugattira neten olyakat irnak h 10 000km-enként 10-20e dollár csak a gumi csere, 21e dollár olajcsere. De ha még nem is a legdrágább kocsihoz hasonlitjuk, hanem csak egy ferrarihoz, lambóhoz, még ott is jóval olcsóbbra jön ki egy tesla használata és fenntartása. Akinek van 160e je egy tesla model s p100d-re tegyük fel, kétlem hogy egy 10-15 000 eurós akku csere vagy egyéb ilyen gondot jelentene. -
t72killer
titán
válasz
[CS]Blade2 #191868 üzenetére
Handrás v1.0 reklámember, elég messze pottyant a szakmától...
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
[CS]Blade2 #191858 üzenetére
Már egyszer motort kellett cserélni benne? Ennyit az örökéletű villanymotorról.
-
t72killer
titán
válasz
[CS]Blade2 #191863 üzenetére
De nem azt szajkózzák, h a villanymotor örökélet a fosszilisakhoz képest és hogy kifejezetten városban rohangálásra való a cucc? 200e km-t én a melóbajárósba kb 6év alatt rakok, villanyos szempontból mi a különbség a kétfajta 200e között
?
-
Somatom
veterán
válasz
[CS]Blade2 #191863 üzenetére
"mert akku és villanymotor nélkül 2Ft-ot nem ér a vas.
Akkor meg nem mindegy, hogy le van-e papírozva? Úgy legalább megy. -
Somatom
veterán
válasz
[CS]Blade2 #191858 üzenetére
De, ha már kuka az akkupakk és kiveszi, miért venne bele másik ugyanolyan fost? Egy lapos építésű motor (mondjuk egy Porsche hathengeres, boxer turbó nem menne be az akkupakk helyére? Akkor a hülye villanymotort is lehetne kukázni.
-
t72killer
titán
válasz
[CS]Blade2 #191858 üzenetére
"3-4x akkora" nálam nem értelmezhető fogalom, uis ekkora autót tuti 500+km range-el vennék, a saját városkánkban szaladgálásra meg eddig is elég volt a bicikli.
Várható volt, hogy potyognak majd a csontvázak a szekrényből, az akku kWh ára valószínű a csóri Dacia-nál se lesz sokkal olcsóbb.
Egyébként az akku kockázatokkal számolt költségéhez jó indikátor az akkubérlés ára, ezt nyilvánvalóan szakik számolták ki hogy a bérbeadó cégnek a mindenféle állami támogatások mellett még éppen megérje. Referenciaként a ZOE akksija évente bőven 1000Tajró felett kér, ha mész is vele - a magam részéről ez önmagában majdnem annyi, mint amennyi gázolajat tankolnék...
-
t72killer
titán
válasz
[CS]Blade2 #191851 üzenetére
A ható(nem)távja és egyebek miatt a spring gyakorlatilag a használt 1L-es benzines miniautókkal versenyez (=5kEUR/<2MFt környéki Aygo, C1, stb). Az akksi javíthatatlanság pedig igencsak rossz hír, gyakorlatilag az amortizációs görbét egy lineárissá nyomja le, aminek a gari vége környékén 0-hoz konvergál - nagy kérdés, hogy vajon csak az egyébként is méregdrága tesláknál van így, vagy a többi modellnél is kukázható az egész pakk?
-
Bdanyy
addikt
válasz
[CS]Blade2 #191851 üzenetére
Nagyon kicsinek és még azokhoz képest is fapadnak tűnik a spring. Talán még klíma sincsen benne 4-ért (illetve ahhoz az árhoz is szerencse kell).
-
m.lala
aktív tag
válasz
[CS]Blade2 #191823 üzenetére
Nyilván számít a km, nem is mondtam hogy nem, csak aztmondtam nem kell félni tőle.
Az enyémben 400 lesz mire eladom és nyilván nem fogom megtekerni, és a kinálat also részére fogom belőni árban, egyrészt mert a sok km riasztó, másrészt mert külsőleg nem patika 22 évesen. Bizonygathatom én hogy 10 ezrenként olaj meg egyebek, mivel nem szakszerviz volt sajna nem lesz könnyű dolgom, mivel csak pár százezret ér nagyon nem streszelek, megnyugtat a tudat, hogy jó autót adok el és nem fognak sem engem, se drága jó anyámat szidni.
A totalcaros magyar használtauto vásárló hülye c cikekken alapulva osztom azt a véleményt, hogy állapotot és nem km-t veszünk, én ezt azzal toldanám meg, hogy egészséges keretek között és gyurni kell olyan tipusra ami nem hajlamos motorcserére 100e nél...egyszerűen van tipus amit el kell kerülni.
Tényleg senki se szeretne jó szivvel olyan autót amiben csillio km van, ettől persze az még lehet jó auto. A használat döntöen befolyásolja az állapot.....kormányhivatal cégesautók....minden szerviz elvégezve....én egy sx4et toltam 120-e ig egy fékbetét, kolleganő 30 és 60 e nál új kuplung mert szétrúgta.....no komment.Abban egyetélrtek veled, hogy egyrészt lépten nyomon át akarnak b@szni, ha meg nő vagy meg is.
Az is igaz, hogy sok fix km miatt nyilván van olyan alkatrész, ami többet kapott. És beleszaladni egy kevesett futott jo állapotúba jó áron max ha megszorul valaki, egyébiránt fizetsz és zsákbamacsi. A rizikót lehet csökkenteni, de kikerülni nemigen, max ha ismerős de még az se garancia semmire.
Talán ha tényleg büntetnék keményen a tekerést leszoknának róla, másrészt a magyar átlag vásárló képtelen megemészteni a 2-3essel keződő 6 számhegyü km ora állást. Baráti köröm is kergeti az álmot..vicc.
Én átfogom nézetni amit veszek, körbejárom a tipust amennyire tudom, félrerakok pár százezret javitásra és kész. Csökkentem a rizikot és ha tényleg 508 GT lesz a gumicserénél majd beveszem a nyugtatót. -
válasz
[CS]Blade2 #191825 üzenetére
"van pénzük gázolajra és egy sokkal nagyobb ország, messze vannak a városok egymástól. "
Amit így 3 hét Németországban élés után látok:
Sokkal sűrűbben vannak települések, nem 10 kilométer van kettő között, hanem max 5, annak is a fele 70-es korlátozással. Tömve trafipaxokkal, itt az 50 az tényleg 50, nem 68 mint otthon, rengeteg útfelújítás, hatalmas dugó, városban 20-30-40-es táblák. Sokkal lassabban lehet azonos távra eljutni. Míg otthon 40 kilométert ingázok pestre, itt 20-at nehezen vállalnék be, inkább másik albit keresnék és más is így gondolkozik.
Mellesleg egy 4-szer nagyobb méretű ország ahol 8-szor annyian élnek, tehát dupla olyan sűrűn. -
molnarpeter
nagyúr
válasz
[CS]Blade2 #191809 üzenetére
Mondjuk flottát nézve szerintem meg létezik minden - sokat futott pici benzin, keveset használt dízel, stb... Viszont elenyésző százalék, szóval nem lehetetlen, csak ritka... Ha a 200 körül futottakat nézzük, akkor meg jó eséllyel már pont megvan a vezérlés csere stb, be kell ülni és használni, plusz 10x annyi kocsi közül lehet választani
gabor9991: tudnék mutatni 40 ezret futott Opelt, ami 12 éves, még mindig első tulajnál van
-
bggmnd
csendes tag
válasz
[CS]Blade2 #191809 üzenetére
-
gzbotii
nagyúr
válasz
[CS]Blade2 #191766 üzenetére
Mondjuk azt megnézném, hogy, hogy menne rá a egy Focus I, Hyundai Elantrára 11.000.000Ft ha még 15-16 évet akarja használni az ember, és a teljes üzembiztonság és használhatóság a cél, nem OT-t épít.
-
creedszl
senior tag
válasz
[CS]Blade2 #191707 üzenetére
1,8 ért valóban kapható a második generációs Jazz de csak az alja a kínálatnak...
-
őstag
őstag
válasz
[CS]Blade2 #191651 üzenetére
Ezek szerint rövid utakon nem lehet annyit spórolni a hybriddel. Vezetni azért feltétlenül kényelmesebb.
Persze a rövid utak vs. autópálya kérdést is lehetne taglalni hosszan, csak itt elég off.
Mondjuk munkába járok minden nap. A hidegen megtett út (és az ebből eredő kopás) ugyanannyi akkor is ha 15 percet megyek és akkor is ha egy órát. Utóbbi esetben jóval több az össz. km és így a kopás is (a rövid utat megtevő akkor már áll, kvázi nulla kopás).
Ha azonos futás mellett nézzük, akkor valóban több hidegindítás és kopás jut a rövid utakra, de ez nem tudom mennyire életszerű. 5x 10 km helyett megyek 1x 50-et? És a maradék négy napban nem használom?
A rövid utak főleg a kondenzvíz miatt az olaj és a kipufogórendszer élettartamára hatnak negatívan.
A fentebb említett swift többnyire rövid utakat tett meg, 15 év alatt 95 ezer km-t. Még a gyári rozsdamentes kipufogó van fent. Az olajfogyasztás pedig nem mérhető. De csak mint érdekességet említem, nem akarok mellette érvelni. -
ngaba
aktív tag
válasz
[CS]Blade2 #191568 üzenetére
Grr. Na, az ilyeneket jól megvághatná a fogyasztóvédelem... Felhívni, megkérdezni, hogy volt-e törve. Ha hazudik, megy a bünti...
-
válasz
[CS]Blade2 #191533 üzenetére
Bravóval is szemeztem, videót köszi, igazából annyi gond van vele, hogy az eleje nekem személy szerint annyira nem jön be, Punto szebb szvsz. Meg ugye nagyobb is, míg nincs család nekem bőven elegendő a kisebb autó.
-
WasabiTrsr
csendes tag
válasz
[CS]Blade2 #191495 üzenetére
Koszi a valaszokat mindannyiotoknak.
Nekem az a tippem, hogy azert nem engedik, mert minden kis problemat elmondana a markaszerviz es elallnek a vasarlastol.
Bar az is igaz, hogy mar 3 hete biztos ott all az a kocsi a kereskedesben, mert akkor votlam megnezni, es mar ketszer ujra felraktak hahura. Lehet felhivom jovoheten, hogy esetleg most elengedi-e mar, gondolom neki sem jo ha ott all.
Mivel mar jo ideje ott all, attol is felek kicsit, hogy mas mar ellallt tole mert valami baja volt.
Voltam tegnap egy masik kereskedesben, ott azt mondtak, ha van szabad alkalmazott akkor elviszik, illetve ha nincs akkor trailerrel el lehet vitetni, szoval igy ez egy kicsit szimpatikusabb volt, bar itt meg nem lehet felemelni helyben. Amugy megertem, hogy ha nincs ra kapacitas minden autot elcipelni...
Mindket kereskedesnek viszonylag keves review-je van, de az alapjan eleg jonak tunnek.
Amugy Focus mk2.5, a 1.6-os benzin motorral, ghia, jegkek. Igy mar meg fogjatok tudni talalni ha valakit erdekel.
Inkabb attol felek, hogy torott volt es az latszana valahol. Gondolom markaszerviz sem nagyon tud semmit mondani a motorrol bontas nelkul?Ez az egesz autovasarlas eleg stresszes...
-
szabonagyur
félisten
válasz
[CS]Blade2 #191509 üzenetére
Nem azt mondom, hogy a kereskedő ezen döntése jó, de érhető nem?
Oda a kulcsot nem adja senkinek, hogy menj nézesd át majd gyere vissza. Arra meg nem fizet embert sem, hogy az autókat elvigye majd 1-2 órát üldögéljen míg megnézik az autót amit lehet meg sem vesznek tőle.
A kopasznál meg ez a marketing gondolom meg a volumen is kisebb.
Magán személyként is elgondolkoznék, hogy mennyire lennék benne ilyen vizsgálatra járkálásra mondjuk heti többször. Rendes munkám van, így amikor a szerelő dolgozik én is, nem fér bele párszor beugrani és megnézni az autót. Főleg néhány szerelő olyan barbár módon bán az autóval, hogy hihetetlen (na meg lehúzza a jó autót is remélve, hogy majd mennek hozzá szervizelni mégis).
-
Somatom
veterán
válasz
[CS]Blade2 #191509 üzenetére
Hozzáértés szempontjából nem sokra tartom a márkaszervízeket, viszont az is benne lehet a pakliban, hogy ott olyan infók is kiderülhetnek az autó előéletéről, amiket a kereskedő nem szeretne.
-
szabonagyur
félisten
válasz
[CS]Blade2 #191495 üzenetére
elvileg az egyik szabály az, hogy, ha nem enged egy ilyet a kereskedő, akkor ált. ott valami gáz van
Szerinted melyik kereskedőnek van erre kapacitása? Úgy kb. egyiknek sem, mellé ugye kéne P rendszám stb. A kicsiknél még talán megoldható, napi pár autóról van szó max, de ahol mondjuk van több száz ott nem mindig kivitelezhető.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
[CS]Blade2 #191430 üzenetére
Nem feltétlenül ez volt a kamu hirdetés, csak bele lehet futni ilyenekbe is a hahu-n. Főleg a nagydumás nepperek nyomják ezt akik rádumálnak vmi drágább sz@rra vagy éppen le akarják törni az árát az adott típusnak.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
[CS]Blade2 #191422 üzenetére
Jó ár szinte gyanús, tipik beetető kamu hirdetés szagú. Nem létező autót felrak olcsón, ráharapsz elmész és akkor jön a "már elvitték de van itt egy másik 1M-val drágábban" szöveg.
-
sagesz93
addikt
válasz
[CS]Blade2 #191422 üzenetére
egyezik az ülés a suzukikban, max néhánynál bőr- vagy nem bőr, de a swiftnél szerintem ez nem téma. Max ha sportról van szó, az más
az a 2.790 es kocsi elég jó vételnek tűnt, én lehet beleugrottam volna.
-
David891
csendes tag
válasz
[CS]Blade2 #191369 üzenetére
Vagy felfogadsz egy céget átvizsgálásra.
Én múlthéten fogadtam fel eggyet.voltak fenntartásaim de kellemes csalódás volt😀 -
Qru
MODERÁTOR
válasz
[CS]Blade2 #191369 üzenetére
Érdemes. Van benne csomó nem garanciális alkatrész amiknek a cseréje tétel, így adott esetben alkualap lehet vagy ha nem is nagyjából tudod mennyit kell még rálocsolni az autóra hogy üzembiztos legyen. Pl gumik, lengéscsillapítók, a fék is kopó alkatrész ami nem garis tétel (amúgy is jó lenne kideríteni mit csináltak vele, de valószínűleg csak fékfolyadékot cseréltek). Akksira is jó lenne rámérni egy terhelővillával, egy start-stop-os indító akksi sem éppen egy olcsó dolog. És azt nem csak cserélni kell, hanem fel is kell tanítatni amihez márkaker kell ha nem akarod bukni a garit. Jó lenne alánézni van-e rozsda az alján, mert az átrozsdásodási garit szó szerint kell érteni, akkor cserélik az adott elemet ha már átlyukadt. Na most ha van egy kis rozsdakezdemény azt jó lenne megfogni még időben de ezt érvényesítheted az vételárban is (alku).
Egy próbát megér rákérdezni személyesen de hivatalosan nem adhatnak ki semmi infót és a gdpr miatt komolyan is veszik ma már.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
[CS]Blade2 #191359 üzenetére
Ha nepper veszi meg és adja tovább akkor a neppernek kell jótállást biztosítania az autóra azt is tuti beárazza a nepper, azt is számold bele az nem 10-20k lesz szvsz.
Vezérlés: gondolom elviszed szerelőhöz megnézetni, az a vezérlésre is rá tud nézni. Meg van adva a gyári határérték a láncnál a feszességre, abból kiderül mennyire van ki a lelke. Ha meg nagyon gatya és hidegen csörög akkor meg alkudni egy nagyot vagy ott kell hagyni.
A motorkopást nem látod, ha mérnek egy kompressziót az már legalább egy jó támpont. De olajzabálóst bármiből kifoghatsz. -
dj79
senior tag
válasz
[CS]Blade2 #191365 üzenetére
Akkor meg pláne nem értem a kereskedés bevonását.
Együtt elmentek a lízingcéghez egy kitöltött adásvételivel meg 1-1 tanúval, Te kifizeted/átutalod az aktuális összeget a lízingcégnek, a maradékot az eladónak. A lízingcég kiállítja az okmányiroda felé az igazolást a tranzakcióról, átveszed a kulcsokat, forgalmit, aztán boldogan mehetsz az utadra.
Vettem már így anno hiteles autót tulajtól, ráadásul akkor még jszp sem volt.
Új hozzászólás Aktív témák
- DELL Latitude 7340 i7-1365U 16GB 1000GB 13.3" FHD+ TouchScren 1 év garancia
- Xiaomi Redmi 10 128GB Kártyafüggetlen 1Év Garanciával
- Extra olcsó! HP 230 Vezetéknélküli USB-s Billentyűzet
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad X270 - i5-6G I 8GB I 256GB SSD I 12,5" FHD I HDMI I Cam I W10 I Garancia!
- Azonnali készpénzes AMD Radeon RX 5000 sorozat videokártya felvásárlás személyesen / csomagküldéssel
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest