Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
grizlisandor
veterán
válasz
tibbike01 #229319 üzenetére
Én erre azt mondom, hogy engedni kell egy kis mintát az olajból és a színe alapján cserélni. Mobilról nem tudom linkelni, de sokszor előfordult már a gyári Aisin ajánlás a váltó olajcserére.
Ugye a főleg a városban futó és főleg autópályán használt automataváltóolaj máshogy használódik el.Ártani nem árt, ha a kopadék távozik a használt olajjal, cserében jobban kopik a pénztárca meg ügyelni kell a bébifókákra is.
-
BigBlackDog
veterán
válasz
tibbike01 #228705 üzenetére
+1, mátrix a városi-elővárosi környezetben nem igazán használható ki (és tapasztalat alapján autópályán sem). Viszont, mióta napi szinten járok országúton is, azóta már nem szívesen engedném el, októbertől-áprilisig elég nagy jóság.
Golfban az alap hifi is elég korrekt már, Octavia sajnos ilyen téren el volt "butítva".
-
Eugene Roe
őstag
válasz
tibbike01 #228478 üzenetére
Annyira már nem mentem bele / nem emlékszem. Én tavaly akartam új Kia Xceed-et venni, de végül lebeszéltem magam róla a fentebb jelzett problémák miatt, és amiért az új motort 160 Le helyett 140 Le-re úgy tették le, hogy fordulatszámlimitet kapott, így már Piggyback chiptuninggal se lehet visszatenni 180 Le-re...
(legalábbis nem volt kipróbált dolog ez tavaly ősszel)
Kia-Hyundainál még az is gond, hogy a tgdi füzetében fel van sorolva vagy 10 fajta olaj 0W30-tól 10W40-ig, és a legtöbb szervízben gondolhatod melyiket kapja az amúgy kifejezetten kényes motor, ami extra sok kipufogógázt enged vissza, amíg hideg a motor.
-
Eugene Roe
őstag
válasz
tibbike01 #227651 üzenetére
Sose az volt a kérdés elmegy-e 67 ezret, hanem, hogy 120-150 ezer km-nél 600 ezer vagy 1,5 millió ft-ba fog-e kerülni
Külön extra, amikor 51km/h-nál 7. sebessége vált, és a remegő dízel motor belvárosban folyamatosan basztatja a kettős tömegűt 1200-as fordulattal
Benzinesnél nem tudom hogy viselkedik, de VW konszern benzinesem sose volt, sose lesz.
-
zgospel
őstag
válasz
tibbike01 #227595 üzenetére
Ha ugyanazt a benzines motort nézem akkor biztosítás, fogyasztás, futómű, fék, stb.
Én %-ban gondolkodva írtam a számottevőt, szóval lehet hogy mondjuk van 4-5 ezer Ft különbség egy lengéscsillapító darabja között, de az %-ban kb 20% különbség. Gyári alkatrészeket nem néztem, de gyanítom ott is nyílik az olló.
Spritmonitor alapján bő 1 literrel többet fogyaszt az 1.4 / 1.5 TSI a Passatban. -
8th
addikt
válasz
tibbike01 #226902 üzenetére
Én szeretek váltogatni (ritkán autózom városban) van motorfékem míg az automaták az emissziós baromság miatt mind motorfék nélkül kigurítják az autót ha elveszed a gázt. Manuális klíma van a jelenlegi kocsimban. Az előzőben automata volt. Kényelmi szempontból az ég világon semmi különbség nincs. Bekapcsolom beállítom xy hőmérsékletre aztán rá se nézek többet. Kickdownra ugyanúgy kikapcsol mint a mai modern automata klímák annyi, hogy utána újra be kell kapcsolni mert nem kapcsol vissza magától. Tragédia.
Sem technikailag, sem funkcionalitásban, sem kényelemben nem állja meg a helyét ma már.
Épp ellenkezőleg technikailag sokkal megbízhatóbb olcsóbban szervizeltethető egy manuális váltó de egy manuális klíma is és a funkcióját tökéletesen ellátja. Az automata váltó kényelmesebb ez tény.
Akik manuális új autót vesznek arra is gondoljanak, hogy hogyan fogják eladni 5-10év múlva, ki fogja megvenni?
Aki nem akarja költségbe verni magát. A tíz év körüli 200k felett futott használt autóknál simán kinézhet egy váltó felújítás ami nem két fillér. Manuálisnál nincs ilyen gond.
-
hobizoli
nagyúr
válasz
tibbike01 #226902 üzenetére
a sebesseget valto eszkoz az a gazpedal
ki fogja megvenni? hat lehet kuriozum leven jobb ara lesz majd, mint a hozzakepest betegagy tomegmodell automataknak, amik a szukseges karbik elruppotlankodasa miatt allnak meg 10-15 evesen GTK szintu javitasra, mert a kotelezo olajcserejet nem annyira szeretik vegrehajtani
itt is igaz, hogy 60k km-s olajcsere a "legkesobb ekkor" szerint ertendo, mint ahogy olajcserenel se kell a 30k km-s PR ertekeket benyalni
az epeszu juzer 40-45 km-nel mar inkabb ledobja az olajat, foleg ha egett szagu es feketeami "hajtva" van, annal mar 30k-nel sem hatrany
-
zolnagy
őstag
válasz
tibbike01 #226902 üzenetére
De téged ez miért zavar, hogy másnak mi jön be. Neked az automata, nekem a kézi. Ennyi. De ne akard már másnak megmagyarázni, hogy neki mi a jó. Az automatára is fel lehet érveket sorakoztatni, de minek. Aki azt akar, úgyis azt vesz, aki meg nem az meg kézit.
@Llew: köszi
Most is tanultam valamit.
-
ParmaBoy
tag
válasz
tibbike01 #225682 üzenetére
Belso anyagok, gombok "megszunese", stb. Az alap ules is eleg sz@r (a keretbol 100e alatt csak az alacsonyabban felszereltek fernek bele o4-bol)
Bar ugye nem tudjuk, hogy mi a viszonyitasi alap, felenk is csak az panaszkodik az o4 minosegere, aki o3-bol ult at, egy friss kollega mondjuk egy g astrabol atulve orommel hasznalja, nem zavarjak az "aprosagok"
(Nem octavia, csak majdnem: speedzone Gobi Golf8 tesztje egy megtekintest megerhet) -
pepucs
tag
válasz
tibbike01 #224602 üzenetére
A bontott mindig lutri, és a tapasztalatok alapján a bontottnál is a kábelezés színét kell nézni. Átmenetileg a gyári cikkszám alapján rendelt Aliexpress-es is tökéletes viszont azok nálam 1-1 év után meghaltak.
Sajnos nincs már meg fejből melyik a pontosan belevaló, mert 3 éve nem kellett vele foglalkoznom hála egy jó gyári bontottnak. -
-
olajbogyo
aktív tag
válasz
tibbike01 #224464 üzenetére
A garázsom mellett egy karosszériás műhely van, és az idehozott akármilyen töréskárokat, pont a biztosító nem engedi, hogy a bevált karosszériás munkával megoldják. A tulajnak már tele a töke a sok cascos javítással, no nem azért mintha abból nem lenne pénze, hanem mert hegyekben állnak nála a lökhárítók, ajtók....stb kisebb, nagyobb karcokkal horpadásokkal. Mert a biztosítók nem engedik a javításokat, csak komplett csere ami engedett.......így védjük ma a környezetet. De tényleg látom, már a műhely teteje is tele van mindenféle alkatrészekkel pakolva, amik simán javíthatóak, és javítja is mikor olyan ügyfélnek kell akinek vagy nincs cascoja, vagy nem veti fel a pénz szegényt, és neki így is megteszi. Komolyan mondom, néha én is szoktam nézegetni nála, és meg is kérdezem tőle egy párszor, hogy vajon ennek az alkatrésznek mi lehet a baja, hogy a biztosító cseréltette komplett újra?! Alig látható karcolásokat, és percek alatt javítható horpadásokat is cserésnek vesznek, úgy hogy a tulaj mondja nekik, hogy nem kéne ide új alkatrész.....megjavítja úgy hogy senki nem fogja látni........de az istennek nem engednek a cascos kárszakik. Lehet az az oka, hogy így az ügyfélnek jobban lehet emelni a köv. évben a díjat? A fene se tudja, de valami nem kerek az tuti. A múlt héten egy suzukinak az eleje volt behorpadva, és a bal első ajtó végighúzva, kicsit horpadva is. Nem emlékszem pontosan, de horror volt a kár érték, mert még a klímát is cseréltette a biztosítós, mondván banki lízinges az autó, és nem lehet benne semmi javított alkatrész. Mondanom sem kell nem is volt annyira behorpadva, hogy a klímát elérte volna. Valami eszement pazarlás folyik minden szinten.
-
rbalint88
addikt
válasz
tibbike01 #224464 üzenetére
Ez a ceges autom, igy az eves casco dijat nem tudom.
A sajat eGolfon a villanyossag miatt dupla annyi a casco, mint egy benzinesre lenne (200k vs 100k), de az elso 20centin tobb millios kart ossze lehet hozni - led fenyszorok, elso lokos 6 radarral, rafutasfigyelmezteto-tavtarto tempomat radarja, hutok, hoszivattyu, stb…
Es ehhez eleg egy kis figyelmetlenseg vagy valami buntetofekezo okos, szoval ja, inkabb legyen casconk -
Gombinyó
őstag
válasz
tibbike01 #224465 üzenetére
Nekem 80e ft volt a casco évente új corollára, 10%- 50e ft önrésszel. 2,5 évesen adtam el, volt rajta egy szélvédő csere, embléma csere ami mögött szenzorok vannak, egy rányitás javítás meg egy parkolási sérülés. A javítások összege kb 750e ft volt.
Még, ha annyira biztos is vagy a vezetési tudásodban, hogy bármikor kiszlalomozol egy őzet akkor is elverhet a jég az autópályán. Sztem hazárdírozás új autót venni casco nélkül. -
F-ECT$
titán
válasz
tibbike01 #224464 üzenetére
Persze, vastagon fog ilyenkor a szerviz tolla, de mint írtam nekem 4 év alatt volt kb 300e a casco + 1x önrész 100e, azaz összesen 400e Ft. rbalint88 sérülésénél nagyobb volt az enyém, papíron 757e-re hozták ki, ez gazdaságosan se jött volna ki 400e alatt, és még volt egy szélvédő cserém is.
Persze, a casco-ból megél a biztosító is, így van felára, illetve ha mákos vagy és nincs sérülés, akkor kidobott pénz, de ha nagy a baj, akkor jól jön. -
tibbike01
őstag
válasz
tibbike01 #224464 üzenetére
Röviden: kifizetsz sok-sok pénzt a biztositonak, hogy a károdat nagyon drágán javitsák meg, aminek egy részét szintén kifizeted es ha evekig így csinálod szépen közel 0-ára jön ki a biztosító.
De ne érts félre, jó dolog a casco, csak érdemes tudni, hog szépen kitalálták a közgazdászok.
-
rbalint88
addikt
válasz
tibbike01 #224455 üzenetére
Ez egy egymillios kar volt cascora. A legszebb az egeszben, hogy ezt ugy sikerult, hogy a kedves idegbeteg polgartars ramhuzogatta az autojat, aztan nem ismerte el a felelosseget, mindenki viselte a sajat karat. Ez igy egy 100e Ft-os onresz, amugy meg csengethettem volna ki zsebbol gazdasagos javitas eseten is 300-400ezret, gyari technologias javitas eseten joarasitva 6-700ezret es ez egy sima kompakt auto, amin nem serult semmi “draga” elem (led fenyszoro, csodaradar, stb). Szoval ja, lehet draga a casco, de meg mindig olcsobb, mint sajat zsebre lefruttizni az autot…
-
F-ECT$
titán
válasz
tibbike01 #224455 üzenetére
Én pl a 4 éve 4.5M Ft-os kocsimra 70-80e Ft-ért kötöttem anno teljes körű cascot, ami még most is ennyi. Azóta volt egy szélvédő csere (nekem 0 Ft volt), és egy durva parkolási sérülés javítás, ami 757e volt papíron, nekem 100e Ft-ot kellett fizetni. Tehát még "pozitívban" vagyok. És még csak nem is történt valami nagyobb baj, ne adj Isten, lopás.
De persze ha nincs baj, akkor kidbott pénz a casco és minden más biztosítás is.
-
-
válasz
tibbike01 #224110 üzenetére
Köszi, ez jó hír! Igen, eléggé jól felszerelt darab. Engem is ez fogott már, bár az ára is tükrözi
Mondjuk vonóhorogot nem írnak, lehet nincsen rajta… Most már ha jól tudom nem is olyan egyszerű utólag feltenni EU-s szabályok miatt, nem? Kerékpár szállitás miatt kérdem csak.. kényelmesebb ott mint tetőn -
válasz
tibbike01 #224061 üzenetére
Nem igazán veszek én már használtat, az az üzleti model mostanában már hogy megveszem ami szerintem ésszerű újonan aztán rohadt drágán eladom 5 évesen mert elég sokan felismerik mekkora barom vagyok (karbantartás ügyileg). Mondjuk ez eddig japán márkákkal mükődött nem tudom vw-vel fog e
-
válasz
tibbike01 #224059 üzenetére
Igen, mondjuk ezen a részen én is gondolkozom. Mert alapvetően alapvetően autópályán és városban menne (nem létszükséglet a mátrix). Mondjuk t-crossnál ha nem akar az ember hátra dobféket akkor style-t kell rendelni, abban meg széria. De egy 115 lovas 1.0 tsi manuál prime 9 misi, egy jól felszerelt 1.5 tsi dsg style meg 11,5 szóval ha manuált akar mindenképpen akkor lehet hogy ésszerű leszek és spórolok 2,5 millát...
Sajna jobb hifi opciót nem látok tcross faceliftben.
-
válasz
tibbike01 #223970 üzenetére
Az ecvt ami a toyota hibridekben van (és csak "érzésre" van köze a cvt-hez) az kitűnően bírja a várost. Egy jó kis "eredeti" nissan cvt az meg kb semmit nem bír (de már a mostani nissanokban sem az van). De ha már városálló akkor abban jó egy kis hagyományos "olajkeverős" automata ha rendesen van benne az olaj cserélve (az teljesen nyugiban elvan a dugóban araszolva).
szerk: szabonagyur: konkrét szám nem lesz, a kuplungok csúsztatásának egy duplakuplungosban mindig "ára" van, száraz esetében ez nagyobb. Pl. Kia ha jól tudom csak egyszer cseréli őket gari időben, utána megy a kopó alkatrész kategóriába. És ezeket a műveleteket (dugóban araszolás, lejtőn indulás) egy ecvt vagy hagyományos olajkeverős automata kb végtelenszer tudja. Szóval teljesen megértem én a legyen egy millád a száraz dsg-re ha eljön az idő, még meg is lenne, egyszerűen csak folyamatosan fájna a sváb lelkemnek pl a dugózás...
-
Yany
addikt
válasz
tibbike01 #223769 üzenetére
Az infotainment szaggatásának semmi köze a kijelzőhöz. De amikor egy animáció szaggatása a kritika tárgya egy kocsinál, akkor azt hiszem érezni, hogy a súlyok kicsit eltolódtak, vagy valamit nagyon tud az az autó.
(szerk.: direkt rácsekkoltam a betekintési szögre is. Megmondom őszintén, fogalmam sincs miről beszélsz, ezen a képkockán pl. konkrétan még az ajtón kívülről néz be az ember a műszerfal irányába és kontrasztosan rikít a képernyő, komolyan nem értem a kritikádat, ráadásul még a letépnivaló karcolásvédő gyári fólia is rajta van
)
Van egyébként mit kritizálni a Qashqai-okban is, de messze nem ilyen bagatel és erőltetett huncutságok. Korábban egy szép kövér listát írtam róla (pro/kontra), ami alapján minden érdeklődő képes lehet eldönteni, hogy azok nagy gondok-e számára, vagy sem. Most így 10e beletett km. után sem választanék mást, pedig anno soha nem érdeklődtem a Nissanok iránt. Semennyire.
-
H A M M E R
csendes tag
válasz
tibbike01 #223731 üzenetére
Az amikor olyan helyet tapogatnak a teszteken, amihez sosem nyúlsz, az tényleg nem fontos, viszont az hogy ott ahol hozzáérsz nem kényelmes, sőt összekarcolhatja az órádat az fontos szempont. Szerintem ez egy rossz sztereotípia, hogy a Suzukit a Daciaval kell hasonlítani. Pont ezt írtam, hogy egy magas felszereltségű Suzuki sok szempontból előrébb jár , mint egy alacsony felszerltségő VW. A Vitarával nekem két próblémám van csak:
1) relatív kicsi csomagtartó
2) autópályán relatív hangosHa valaki üzletkötő és naponta több száz km ert pályázik, akkor valóban nem ez a jó választás. Viszont egy anyukának, aki 2 km re oviba viszi a gyereket és 5-15 km re jár dolgozni, jobb választás, mint egy octávia vagy egy Golf azonos áron. Mi így döntöttünk, és nem bántuk meg. Igaz nekünk az is szempont volt, hogy bírja a enyhe terepet, mert új építésű részen lakunk, ahol nincs még minden utca leaszfaltozva.
-
Yany
addikt
válasz
tibbike01 #223765 üzenetére
Ebben a kocsiban pont viszonylag kevés a zongoralakk. A klímapanel és a kijelző, azt csók. Még a prémiumban is telerakják a kormányt, a középkonzolt, meg mindent is. Szóval e tekintetben pont semmi szégyellnivalója nincs a belsejének. A kijelző gyér minősítésére viszont kíváncsi lennék, mert látószöge, fényereje és felbontása is kifejezetten méltó az árkategóriában, mire gondolsz pontosan, hogy "gyér"? Persze, 30 millás BMW-ben én is láttam jobbat, de a "gyér" alatt az ember jellemzően azt érti, amikor az árához képest valami gyenge. Ez miben gyenge szerinted egy videó alapján?
szerk.: gyérnek tudnám mondani mondjuk a kategóriatárs, de egyúttal drágább Corolla Cross kijelzőjét... na ott az ember tényleg visszautazik az időben. No meg az a gumiszerű "sebváltókar"...
-
Gombinyó
őstag
válasz
tibbike01 #223298 üzenetére
Ha nagyon hasonlítgatni akarod a vw csoport termékeivel, akkor árban a superb környékén van, de felesleges, mert tök más elven készültek. Ha valakinek jobban bejön a dsg meg a turbos annak a superb lesz a nyerő. Hozzám pl közelebb áll a hsd és sztem minőségre is egy jó autó a camry. Sokmindenben érződik, hogy nem egy corolla. Jópárszor ültem céges octaviában meg superbben, magamnak nem azt vennék, de attól függetlenül aláírom, hogy jó autók.
-
válasz
tibbike01 #223031 üzenetére
pedig a Mentes sokkal olcsóbb, mint a nem messze lévő Porsche M5
anno én is oda hordtam a céges Skodákat, szerettem oda járnimás, de márkaszerviz: Mazda Zakarnál jöttek, hogy a levegőszűrőt visszatennék, mert nem használt annyira. kb 4800km-t ment a feleségem az autóval az alatt az egy évben, ami az előző Zakar látogatásunk óta telt el. ennyi erővel mondhatták volna, hogy kicserélték, nem vettem volna észre. vagy mondhatták volna azt is, hogy ki kell cserélni, eladtak volna nekem egy újat ezt meg valaki másnak eladják - de egyiket se tették meg, szerintem ez korrekt
-
-
-
szebe
addikt
válasz
tibbike01 #222850 üzenetére
1.6 nem rossz, meg fl után már talán az 1.4T is kinőtte a problémákat.
Maga a bódé borzasztó nehéz, szóval menni egyikkel se nagyon fog, de hétköznapi közlekedésre bőven elég.
Mondanám hogy olvasgass a fb csoportjában, de km-eket kell tekerned releváns postért. Nekem is képben volt, vettem inkább egy Megane-t. -
-
tototos
addikt
válasz
tibbike01 #222435 üzenetére
Hát vezettem már mindkettőt sőt vezettem tsit dsgvel meg manuálissal is. Nem esek hanyatt tőle. Volt P2 Priusunk most egy P3 van ugyanazzal a hatással mint a Prius+ és ugyanúgy tudok vele közlekedni autópályán mint a tsivel. Nem vagyok forgalmi akadály vagy ilyesmi. Városban meg szerintem sokkal dinamikusabb a ecvt váltóval.
-
válasz
tibbike01 #221589 üzenetére
+1. korabban manualis valtoval hasznaltam az 1.5 tsit O3-ban, aztan dsg-vel az etsit a golf 8-ban. most 2.0 tdi dsg van amit egyebkent nagyon szeretek, de kiugrott becsbe egy baratom meglatogatni, es kiprobalva az o uj octaviajat azert eszembe juttatta, hogy mennyire jo is ez a benzinmotor, es joval halkabb, kulturaltabb, mint az en dizelem. a fogyi meg azt hiszem ugyanannyi volt az octaviaban mint nekem a q3-ban. ha cseres lesz, akkor valazeg mar inkabb a benzinmotor fele hajlok majd, vagy a highland fele vegre😊
-
vzsryl
nagyúr
válasz
tibbike01 #221570 üzenetére
2000-3000-es fordulat között, és nem 2000 alatt elváltogatni.
Mondom ezt én, aki a szívót is rosszul használja, mert már 900-1000-es fordulatnál viszi a kompresszió. Néha 3-asban indulok el, de erről a franciás váltó tehet. Ilyenkor dombon felfele vissza kell tenni kettesbe.
Természetesen próbálok megjavulni, amin a lábbal hajtós Jetta tud segíteni, mert az 2000 alatt meg se mozdul.
-
-
válasz
tibbike01 #220631 üzenetére
Nekem van jó és rossz tapasztalatom is VAG vonalon.
Pozitív: Ford Galaxy (persze a neve Ford, de a Sharan unokatesója), Seat Toledo 1 és 2. Ezeket nagyon szerettem. Após is imádta ezeket (övé volt a Toledo, enyém a Galaxy)
Negatív: Polo Classic 1.4 - közútálatnak örvendő semmirevaló autó volt a családban - ha após utál egy autót, annak oka van.
Szerintem minden márkának meg van az előnye és hátránya is egyben.
Majdnem bevállaltunk egy Touran-t (1.5 TSI moto, aztán végül más lett helyette. De val'szeg nem lett volna csalódás.
Kicsit sajnálom, hogy a Passat kimaradt az életemből, mert rengeteg jót hallottam róla.
Új hozzászólás Aktív témák
- PlayStation 5
- Eredeti játékok OFF topik
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- TCL LCD és LED TV-k
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Jól áll az ARM-os Windows helyzete, de a játékoknál nem jön az áttörés
- Mobil flották
- BestBuy topik
- Építő/felújító topik
- További aktív témák...
- iScooter i9 2022 használt (olvass leírást!)
- BMW E39 540i - V8 Touring - Komplett Motor Felújítás, Friss Műszaki, Hibamentes
- Rohnson R-9450 Steril Air UVC+ION légtisztító eladó JÓVAL ÁRON ALUL! Bolti ára kb 72ezer Ft!
- ÚJ AXIS M1114 hálózati kamera Kompakt és adaptív HDTV Onvif
- Merryfair Wau 2 hálós irodaszék / jó állapot / harmadáron
- Microsoft Surface Laptop 5 13.5" i5-1245U 16GB 512GB 1év garancia
- Microsoft Surface Pro 6 i5-8350U 8GB 256GB 1 év garancia
- MSI CreatorPro Z16P RTX A5500 TOUCH! - A világ legerősebb RTX A-s tervezőgépe (vapor chamberrel)
- Oppo Reno7 5G 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad X270 - i5-6G I 8GB I 256GB SSD I 12,5" FHD I HDMI I Cam I W10 I Garancia!
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest