- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Hivatalos a OnePlus 13 startdátuma
- Hat év támogatást csomagolt fém házba a OnePlus Nord 4
- Samsung Galaxy Watch4 és Watch4 Classic - próbawearzió
- Garmin Venu X1 - vékony, virtuóz, váltságíjas
- Huawei Mate 10 Pro - mestersége az intelligencia
- Huawei Watch GT 3 Pro - korlátolt szépség
- Xiaomi Mi 11 Ultra - Circus Maximus
- iPhone topik
- Mobil flották
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
dellfanboy
őstag
-
szebe
addikt
válasz
pepucs #226582 üzenetére
A nagyrésze bringaláncos CAXA, ami vagy rendbe van téve, vagy nem. Ha nincs, vagy nem igazolhatóan, akkor marad rád a dolog, és nem olcsó.
A szívó meg ritka, és általában fapad. Ha jön egy jobban felszerelt példány, az meg irreálisan drága. Na meg állítólag rozsdára is figyelni kell.
-
rbalint88
addikt
válasz
pepucs #226234 üzenetére
Nem lennenek rosszak alapvetoen, de:
- hasonlo penzert van valasztek adott kategoriaban, sokszor jobb csomaggal
- sok idegesito azsiai apro hulyesege van. Amiktol
en agyergorcsot kapok: kodben nem kapcsol az automata fenyszoro, esoszenzor nem kapcsolja a fenyszorot is. Nulla forintos extra koltseg, csak ket extra sor a kodban. Es nem fillerszekszbol nem csinaljak, hanem mert tudja kapcsolgatni a user (a valo elet bizonyitja, hogy nem)
- a garancialis ugyintezes botranyos.
- tobbet fogyasztanak a konkurencianal
- a DCT egy szar. Nem kell szepiteni, ami szetesik 40-80e km alatt, tobb generacion keresztul, es nincs benne fejlodes, az egy szar.
- csunyan oregszenek - kederek osszeesnek 1-2 ev alatt, szelzajos lesz az auto, muanyagok is zomulnek, fenyezes gagyi, karpitok bolyhosodnak, stb stb. Es ehhez kepest nem olcsobb, mint egy minosegibb konkurencia.Szoval nekem a fentiek tukreben az a velemenyem, hogy ha adjak cegesben, akkor szeles mosollyal megkoszoni az ember, orul neki es hasznalja, mert nem rossz autok. Viszont sajat penzemmel en mashova szavaznek
-
BigBlackDog
veterán
-
footy
addikt
válasz
pepucs #226032 üzenetére
Ez tiszta sor, de nem valtoztat azon hogy a napi 2 ora szorozva az evi atlag ledolgozott napok szamaval (kb250) az pont 500 ora, ami kb 21 napnak felel meg. Szoval evente 3 hetet "buksz" az eleteedbol az ingazassal. Persze ha tomegkozlekedessel teszi valaki az kicsit arnyalja a dolgot, mert kozben tudsz dolgozni, zenethallgatni stb. Vezetesnel ez viszont nincs.
-
imyourfriend
őstag
válasz
pepucs #225895 üzenetére
Úgy vélem a feltételezett vagy épp a valós tapasztalat rengeteget ér és főleg az ha valaki tisztában van az adott típus sajátosságaival, hibáival és épp ez ment meg egy komolyabb összegű kiadástól. Jó 2.5 éve vettem meg a jelen 3-as Octaviat amit használok, jóféle bódé egy fiatalabbat szeretnék idővel venni, de ezalatt a 2.5 év alatt rengeteg dolgot felfedeztem, olvasás utánajárás és ugyan szinte laikusként vettem meg az autót most már eltöltenék mellette 1-1.5 órát és átnézném mindazt ami előjöhet. Ez egy szakinak aki ebből él 15-20 perc a tapasztalat miatt kisebb eséllyel lő mellé.. árat nem tudok tételezzük fel 45-50ezerből megvizsgálja az autót és véleményt mond ami egy olajcsere ára, vagy még olajcsere sem jön ki belőle!
-
ParmaBoy
tag
válasz
pepucs #225890 üzenetére
ÓÓ, tudnék mesélni... Maradjunk annyiban, hogy sokszor a szerviz sincs a helyzet magaslatán, tudok olyan Toyota márkaszervizről (Zugló, aki tudja, tudja...), ahol a fékfolyadék még mindig fékolajként szerepel a számlán, de láttam már Haldex olajcserét kiszámlázva sima fwd tiquanhoz is. Illetve a polcon pihen egy pár üres szervizkönyv is, sok helyen, ahol digitális van, még a papírt is adják, de semmit nem írnak bele, alvázszámot sem. Valszeg lenne piaca...
-
hobizoli
nagyúr
válasz
pepucs #225596 üzenetére
358-ert tankoltam naluk a multheten
nemtom mennyire nem eri, meg de a 10% tobblet fogyival is 400Ft a LPG, a 95-s benzin meg 600
9 literes fogyinal kiszamolod a 300k-s beepites 18-20k km altt jon vissza
ha meg van hozza 100k ajandek LPG akkor sokkal elobb
igazabol a beepites csak 200k-ba kerul igy, ami 12-14k km alatt nullazodik ki -
molnarpeter
nagyúr
válasz
pepucs #225341 üzenetére
4 hengeres 1.5 EB hasonlóan reped, mint az 1.6 EB és az újabbik 2.0 EB. Az újabb 3 hengeres 1.5 meg olajban futó szíjas is létezik ahogy láttam, meg kell nézni, mi van az adott kocsiban ha nincs konkrétabb infó...
Nézz inkább 2.0 dízellel ilyet, batai15 fórumtárs vett olyat nemrég. (Ez még az 1997 ccm PSA DW10, az újabb mk4-ben az EcoBlue 1995 ccm Panther már, olajban futó vezérműszíj para megint.) -
ParmaBoy
tag
válasz
pepucs #225341 üzenetére
Az m8dd 150le sajnos pont ez a motor.
Mondeo eseten lehet vallahato a 4hengeres 1.5 ecoboost, 2018 nyaran levo leallas utan. A regi blokkok onnan ismered mef, hogy 1498cm, az uj (ami jo) 1499cm. De sok autonal gariban csereltek blokkot es mar az ujat kapta meg. Ez focusnal is igaz, de en csak igazolt blokkcseres 1.5 eb-t mernek venni 4 hengeresbol, sztem ott nem is kapta meg az uj verziot, hanem jott az mk4 es azzal a 3 hengeres tok uj motor (ami veheto)
-
zgospel
őstag
válasz
pepucs #225095 üzenetére
Köszi az infókat, én csak a váltó és a motorfelújításról tudtam ami a hirdetések alapján 150-180k km-nél esedékes
A féken belül mi melegszik el? Gyárilag Brembo nyereg, azt gondolnám hogy a fém fékcsövek, folyadék és betétek cseréje után nincs vele baj.
Ha nem a költözés lenne a prioritás valószínű beleugranék egybe, még a várható költségek ellenére is.
-
-
tboldi
nagyúr
válasz
pepucs #225089 üzenetére
A giuliettaban azt hiszem csak valami elektronikus móka van
Az én MiTómban is van, E-Q2-nek hívják, és az ívbelső kereket fékezgeti, de csak dynamic módba kapcsolva aktív. Bővebben...
-
tboldi
nagyúr
válasz
pepucs #225081 üzenetére
Elsőre nekem sem volt annyira bizalomgerjesztő a hely, de végül kellemes csalódás lett, és a 2 MiTo is rendben volt, az egyiket nyilván haza is hoztuk. Az Ypsilont egy shadybb (szép magyar szó, tudom) neppertől vettük, ki se próbálhattuk, ehhez képest az érdiek simán odaadták a kulcsokat, vigyük, amerre akarjuk.
-
válasz
pepucs #220865 üzenetére
C corsank van 8 eve (1.2 twinport). Folyton van vele valami bosszantó probléma. 78e km-el vettuk, elso tulajtol, most van benne 129e km.
Az 50e km alatt elhullott az AC pumpa, kilyukadt egy benzincso, tonkrement a futomotor elotet ellenallas, olajsapkat 2x csereltem, legtomegmero, féltengely gumiharang 2x, olajgomba, hőgomba, vezermutengely erzekelo, kezifek beallitas utan birja kb 2 hetig aztan nem fog semmit (kezifek kotel csere is volt), kulcs hazat 2x csereltem (beszakad a gomb), lökhárítóban kodlampa burkolatot elhagytuk 2x, foszlik a valtoszoknya, elengedett kb az osszes ajtokarpit ragasztasa, kitort a szellozoracsbol 2 sor (nem birta el a magneses tarton a telefont, a masik 2 autónk siman birta evekig), a benzinszint mutato tele tanknal is megakad feluton (tehat fel tanknal többet nem jelez), a km ora egyseg neha megmakkan es akkor nem mutat egyik mutato sem semmit (rab.szol a tetejere akkor egy darabig jo utana), beazik nagy eso utan a kuplungnal (konstrukciós hiba, eltomodik valahol a motorterben a kosztol lyuk). Ja, a bal ajtopanelen a jobb ajto elektromos ablakemelo gombja is elromlott.
Ezen kivul most fullad es hibakodot dob, vasarnap megy szervizbe, eselyes hogy trafosor.
Ezek csak a problemak, a karbantartást direkt nem irtam bele, de volt mar komplett vezerles csere (nagyon erzekeny az olajra) es erik a kuplung csere is.
Volt civic-em, nalunk volt 100e km-t, volt accordom, az is nalunk volt 50e km-t, volt suzuki swiftem tobb tizezer km-ig, egyik se produkalt negyed ennyi problemat sem.
Részemről egyáltalán nem ajánlott autó.
-
válasz
pepucs #220522 üzenetére
csatakozom, szerintem is csak betegágyak lesznek 500k környékén
minden alkalommal azt mondom, hogy azt kell megvenni, amelyik nem rohad, a rohadás a leg költségesebb probléma egy autónál 2+ év távlatában (kivéve, ha nem zavar, hogy kenni kell a vizsgabiztost meg a gyakorlatban is megszűnik az autó védelmi funkciója, egy elrohadt kereszt tartó nem véd meg semmitől)
ha évente lecseréled valami másra, akkor illik nézni azt, hogy műszakilag egyben legyen, akkor jó ötlet egy egyes Punto vagy ha nagyobb kell, akkor egy F Astra, esetleg az Opel-rokon Chevyk (Daewook), mint a Lacetti -
hobizoli
nagyúr
válasz
pepucs #220297 üzenetére
az ennel popularisabb digo vasaknal mi azt szoktuk csinalni regebben, hogy 5-10 eves korara mar minden autora van egy par bejaratott setup, "kijart osveny" es azt klonoztuk
annal nincs egyszerubb
masoknal bevalt, latod hogy mukodik, nem vakon vagy, nem te vagy a tesztbabavagy chip volt ra adott setup melle, vagy az ECU-t kellett kikuldeni gorog/olasz/holland mappernek, es egy het alatt itt volt megirva
es azzal az annyi is, amit mondanak ra
meg egybol indul az auto, nincs CO szaga sebenzines autonal elegge esznel kell lenni hova van irva az elogyujtas a toltonyomas melle, mert van kopogashatar, meg az AFR-nek is tuti jonak kell lennie terhelesen, kulonben igen gyorsan mehetsz egy szett dugattyuert a boltba...
-
válasz
pepucs #220193 üzenetére
érdemi ugrásnak kellene éreznem
Biztos lehetsz benne.
Apósnak 105Le-s 16V Toledo-ja van, majd beült a 105LE-s (nem 120!) Giulietta-ban, aztán meglepődött, hogy hogy megy.
Elég más a karakterisztika, 2k GIRI-nél már érezhető, hogy mozognak a nyúlmódusok, 3k felett megéri taposni neki. -
zgospel
őstag
válasz
pepucs #219636 üzenetére
Hát én azt az SV650-et mindenképp lecserélném
Nem tudom mennyire játszósra gondolsz játszós alatt, de ha elsőkerekes is lehet, akkor G Astra kupé, esetleg G Astra OPC? Sajnos a többségük mára már áldozatává vált a jóskatunereknek, de így random keresgélés alapján első ránézésre ez egész jónak tűnik: [link]
Esetleg Volvo S60, 2.4-es sorötös benzinessel? -
Biqci
aktív tag
válasz
pepucs #219443 üzenetére
Értem, így világos. Természetesen ismerem a foglaló fogalmát és a különbséget a foglaló és az előleg között. Ha ez az üzletpolitikájuk akkor ez ellen nem lehet tenni. De már álló helyzetben, beindítva is elég jól fel lehet mérni a lényeget, ha addig minden rendben, akkor a próbakör, mint itt fent molnarpeter kolléga is mondja.
Az lehet, hogy egy kicsit túlaggódod, de ez természetes, ha egyszer megégette magát az ember... -
molnarpeter
nagyúr
válasz
pepucs #219443 üzenetére
Szerintem egyszerűen a sorrend az kéne legyen, hogy szerelőt hívsz, és ha fain a portéka, mentek egy próbakört. Munkában sokat ültem egyik típusból a másikba, szerintem a próbautak túl vannak értékelve... 1-2 km alatt sok dolgot úgysem tudsz kideríteni, ha meg kell egy stabpálca vagy gömbfej, hát legyen - mindezt mondjuk fiatalabb autók alapján mondom, de azért nem tudja annyira rejteni egy kocsi az általános állapotával sem, hogy elhanyagolt vagy korrekt állapotú, azt meg a szakember kéne lássa helyben is.
-
Biqci
aktív tag
válasz
pepucs #219432 üzenetére
Várj, te megnézted ezt a kocsit? Beszéltél velük, hogy mit lehet, mit nem az átvizsgálásnál? Hogyhogy csak az átvétel előtt? Vakon lehet csak megvenni? Nem értem... Ne hidd, hogy mindenképp rá akarlak beszélni, de azért sok minden kiderülhet akár egy alaposabb helyszíni átnézés során is. Azt azért le lehet vágni, hogy rommá volt-e törve, vagy valami nagyobb gebasz van. Mert ha csak a fék és a feszítő görgő hiba van, az kopó fogyó cucc, csere és kész. És azt azért ismerjük el, hogy az a modell, azzal a motor-váltó-futómű együttesel eléggé bombabiztos, nem véletlenül Japánban szerelik készre...
-
Biqci
aktív tag
válasz
pepucs #219430 üzenetére
Miért nem népszerű az FN2, miért lenne az EP3 jobb? A motor ugyanaz, a futómű is megegyezik, hátul is ugyanolyan csatolt lengőkaros mind a kettő, ráadásul a 8gen TypeR modernebb és kevésbé is rozsdásodik. Dobós cég? Lehet, de azért akkora rejtett hibák nem jellemzőek úgy általában, de nem zsákbamacskát veszel, hanem előtte azért átnézed, vagy átnézeted...
-
chopin42
őstag
válasz
pepucs #219415 üzenetére
Autószerelő ismerősöm gyári állapotú 2014-es 3-as oktávja, 1.4 tsi, 130k km, csak hétvége, garázs ponyva alatt stb. Tényleg mintha most jött volna ki, 3,35 milláért is alig akart elmenni...Egy fostalicska kereskedő ennyit volt érte hajlandó adni. Egy másik amit neten láttam, hasonló paraméterekkel hetekig fent volt.
Én instant megvettem volna még a "fos száraz 7es dsg"-vel is, de sajnos nem volt rá. -
tboldi
nagyúr
válasz
pepucs #219400 üzenetére
Én a MA elé venném az 1.75-öt, az 1.6-2.0 JTD-khez hasonlóan ebben is cserélni (kiváltani) kell az olajpumpa szívókosarának tömítését, más jellemző hiba nem ugrik be most hirtelen.
De ja, az egyszerű vezműtengelyes 1.4 T-jet is fasza, a repedő kollektort és turbót leszámítva azzal sincs gond. Mindkettőre van megoldás, amivel + pacikat is elő lehet csalogatni.*A Giuliettánál viszont érdemes a váltóra is odafigyelni. M32 ugyan nincs, az összes variáns C635-öst kapott, de 2012-13-ig voltak vele szinkronproblémák, az azutániakkal már nincs probléma.
*Kollektorból olyan kell, aminek a hengerfejre felfekvő felülete nem egyben van, hanem az 1-es és 4-es hengerek "le vannak fűrészelve", a 150/155 pacis T-jeteken, valamint az Abarthokon ilyen van alapból. Az IHI turbók közül meg állítólag egyedül a VL36 az, ami nem repedős, de icipici átalakítással felmegy rá a MA-esek GT1446-ja is, ami kicsit masszívabb az összes IHI-nél, és nagyobb nyomást is képes tolni. Csak a downpipe felfogatása különbözik (komplett csere vagy vágás-hegesztés), az olajcsövet kell meghosszabbítani, illetve szívócsőből kell olyan, ami a nagyobb átmérőjű kompresszor oldalra felmegy, de szerencsére ezek gyári alkatrészként is fellelhetőek, a kutya nem mondja meg, hogy nem így gurult le a gyártósorról.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
pepucs #219404 üzenetére
CBBB motorossal 5 km-rol jartunk be dolgozni tehat napi 2x ennyit ment telen nyaron. 282k km-ig nem volt kulonosebb baja. Egr ami megkotlott meg a dpf (bar a ketto osszefugg).
Akkor ne vesd el a CTR-t. 201 lo es azt nem csak papiron tudja. Vagy akkor egy ATS az 2.4i ami 190 lo de konnyen 200 fole viheto kis okositassal.
Esetleg a Corolla 1.8 TS, 192 lo bar abban alulmert a fek es a futomu...
G7 1.4 tsi nem jatekos, az egy sima polgari tomegmodell.
-
dong86
csendes tag
válasz
pepucs #219397 üzenetére
Szerintem jó 1.8-as alfa giulietta nem lesz még 4 körül sem viszont egy 159-es Alfát kifoghatsz azzal a motorral igaz abban 200 lovas. Titkos tipp lehet egy ilyen: [link] szigorúan manuális váltóval. Ha bejön a szívó karakter és nem kell nagy kocsi van Suzuki Swift Sport 1.6 125-136 lóval esetleg Renault Twingo 1.6 bár az elég kicsi vagy clio is volt azzal a motorral. A kiskocsikkal mondjuk a pályázás kevésbé lesz kellemes.
Én amúgy a helyedben(ha jól sejtem fiatal vagy és még nincs család) vennék egy patika BMW E46 325i-t vagy egy Lexus Is 200-at esetleg 250-et, biztos lesz rajtuk szerelni való de az utolsó hozzászólásod alapján nem ijedsz meg tőle és a hátsókerék hajtást semmi sem tudja pótolni fun factorban.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
pepucs #219391 üzenetére
GTD jó de abból inkább a CFGB motorkódost keresd (2011-től van ha jól rémlik), jobb mint a CBBB. Ránézésre megmondod, mert a CBBB még fém szívósoros a CFGB már műanyag. Nekünk CBBB volt azért vagyok okoska.
CFGB előnye, hogy nincs örvénycsappantyú (-1 hibalehetőség), azok már tuti EU5-ösök és korszerűbb injektorokat kaptak.
A hexagon tengely az mind a kettőt érinti, csekkolni kell és szükség szerint cserélni ha már kopott.
-
tboldi
nagyúr
válasz
pepucs #219391 üzenetére
Pont azért ajánlja a 170-est, mert szerviz? Ha tönkremegy a MultiAir (márpedig tizenéves korban szokott), akkor csak maga az egység 460k Ft, és természetesen munkadíj meg egyéb sallangok is jönnek ehhez.
Kell az 5 ajtó? Ha nem, akkor Alfa MiTo vagy Abarth Grande Punto, mindkettőben ugyanaz a hókuszpókusz nélküli, 155 pacis 1.4 T-Jet van (Abarth esetén esseesse kittel akár 180-ra húzva).
Új hozzászólás Aktív témák
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Hivatalos a OnePlus 13 startdátuma
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Hat év támogatást csomagolt fém házba a OnePlus Nord 4
- Samsung Galaxy Watch4 és Watch4 Classic - próbawearzió
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Garmin Venu X1 - vékony, virtuóz, váltságíjas
- Egyéni arckép 2. lépés: ARCKÉPSZERKESZTŐ
- PROHARDVER! feedback: bugok, problémák, ötletek
- World of Tanks - MMO
- További aktív témák...
- Windows 10 / 11 Pro Retail aktiváló kulcs Azonnal szállítással, számlával, garanciával!
- LG 65C3 - 65" OLED evo - 4K 120Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium - HDMI 2.1 - PS5 és Xbox!
- REFURBISHED és ÚJ - HP USB-C Dock G5 docking station (5TW10AA) - 3x4K felbontás, 120Hz képfrissítés
- Honor MagicBook 16 Ryzen 5 5600H 16GB 256GB FHD 144Hz
- HIBÁTLAN iPhone 12 128GB Purple -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3028
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest