- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Milyen okostelefont vegyek?
- iPhone topik
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- A Honor és a Huawei uralja a kínai mobilpiacot
- Olcsó 5G-s ajánlatot nyújt a Realme Indiának
- Samsung Galaxy A53 5G - kevesebbet többért
- Apple iPhone 11 - népalma
- Fotók, videók mobillal
Hirdetés
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Igencsak szerény méretekkel rendelkezik az Aetina Xe HPG architektúrás VGA-ja
ph Az 50 wattos modellt beágyazott rendszerekbe, MI-vel kapcsolatos munkafolyamatokhoz és edge applikációkhoz szánták.
-
VR játék lesz az Alien: Rogue Incursion
gp Az év végén érkező program PC-re, Meta Quest 3-ra és PlayStation VR2-re érkezik a tervek szerint.
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
rbalint88
addikt
Sziasztok! a Topikban új vagyok, most fedeztem csak fel magamnak. Jelenleg a hetedik autómat pusztítom, a lista eddig: 1996 VW Passat Variant 1.9TDI, 1982 Golf1 1,3, 2002 Passat 1.8T Tiptronic Highline, 1979 BMW 535iM, 2003 Passat Variant V6TDI 4motion, 2002 Golf4 GTI, gyári180 lovas, a mostani szekér pedig egy 2001-es, már faceliftes 1.gen (T22) Avensis D4D kombinát.
A tapasztalatok: a két 1.8T-vel nem volt sok gond, csak sokat ettek (Passat 14, GTI 12), az egyesgolf frédi-béni edisön volt, a BMW-t a megszoruló fék miatt sikerült fossátörni, a két dízel Passatra meg vagyonokat költeni. Aztán tavaly besokalltam, megvettem az Avensist havertól, kasztni karcos, utastér koszos volt, de műszakilag renden tartotta, csak munkaeszközként nem volt tutujgatva. Kicseréltettem rajta a kötelezőket, úgymint vezérlésszett, hátsó féktárcsa, fékbetét - 265ezer km és 12 év után fogytak el a gyári tárcsák...- olaj, szűrők, aztán csak mentem vele. Idén megcsináltam szintén a kötelező olaj és szűrőcserét, valamint a fékolajat is kicseréltettem és volt egy klímatisztítás+töltés is.
Előnyei: max 7,5-et fogyaszt budapesti dugóban szopással, gyilkolva, digitális gázpedálkezeléssel, klímázva. országút megrakva, klímával 5,4 volt tavaly tankolásból visszaszámolva, autópálya 130-140 közötti GPS szerinti utazóval 6,5 fix. Sok benne a hely, 4db 190centis ember szállítására kiváló, hosszú úton se nyavalyognak. Nagy a csomagtér is. Ha valami becsúszik a mélyére, célszerűbb lehet az ülés felől kibányászni. Nem kell sajnálni, bár ez valószínű annak is köszönhető, hogy soha nem állt garázsban, minden elemén van karc, némelyiken horpadás is, de amíg nem kezd el tőle rozsdásodni, nem érdekel.
Futóműve eléggé komfortos, dől is, viszont forszírozott kanyarvételtől sem esik le az útról.
Hátrányai: autópályán hangos, mert rövid a váltó, 130-nál 3000-et forog. nincs benne tempomat, gyárilag nem is volt, így utólag beszerelni kellemes orális gyakorlat. nincs benne tetőablak, a twingo tető a tetősínek miatt nem fér el, pedig belevágnám, isten bizony. őőő... ennyi.
Szóval ha valakinek olcsón fenntartható autó kell, akkor vegyen ilyet nyugodtan. Jelenleg 278ezer km van benne, a motorban a kopóalkatrészeken kívül minden gyári, turbóhoz nem volt még nyúlva, motor nem volt bontva. Azt hiszem, idén a műszakihoz lehet, hogy már kérni fogják a gyári lengéscsillapítók cseréjét, de ez talán belefér a korát és a kilométeróra-állást figyelembe véve -
rbalint88
addikt
akinek menős, de ahhoz képest nem sokat evő autó kell, vegyen 535i-t. folyamatosan rúgva evett 13litert, de azzal nem is lehetett normálisan közlekedni, az a hang 3500 köbcenti, 60as rendszer egy üres dobbal. és az a jó benne, hogy nem az a buta paraszt ordítás, mint a herélt kipufogós stiftekben meg cicikekben, hanem szép, kiteljesedő AUTÓhang, alapjárat közelében a hangerő is egész mérsékelt volt.
-
rbalint88
addikt
válasz AMD Power #87784 üzenetére
e36-e46-e39 vonalon annyi hulla van, hogy megnézni se érdemes őket, a képek alapján is látszik, hogy lelakott szarok már.
ez a fekete m-pakettes mondjuk jó kiállású, szerencsére xenon sincs benne, de nagy hifi igen. cserébe tekerős a hátsó ablak... az egyes golfomon kívül mindenben körbe villanyablak volt, szerintem egy rendes autónál az a minimum.
-
rbalint88
addikt
válasz raczger #87792 üzenetére
majd eladja egy év múlva neked 1,5-ért, miután megtört a lelke
Qru: oké, de abba csak egy kar 30-ért, meg feltanítani, nem nagy kunszt. az avensisből az hiányzik igazán, de mivel eleve nem árultak hozzá, ezért csak az univerzális kókány lenne 120-ért, azt meg köszinem.
neduddki: a densok köszönik, jól vannak. csókoltatják az összes delphit és boscht.
atos: klímázás helyett 30 fokig sokszor inkább leengedem az összes ablakot...
[ Szerkesztve ]
-
rbalint88
addikt
válasz DeFranco #87873 üzenetére
az se rossz! szomszéd nagynénjének 28 éves kispók, 80ezerrel, most kellett kicseréltetni a gyári gumikat, mert műszakin szóltak, hogy repedezett az oldalfal.
bár én a kilométerrel úgy vagyok, hogy mindegy, ha amúgy rendben tartották a dolgokat. van ismerősi körben 400-500e km pluszos autó, amelyiket szervizelik rendesen, azzal nincs gond, nem kotlik meg. kivétel a saab 9-3 (még 900 kasztnis), amiben a 2,2 TD opel motor egy nettó fos volt, nagyon sok probléma volt vele. -
rbalint88
addikt
-
rbalint88
addikt
azaz én is mindig azzal csesztetem unokatesómat, hogy túlhasználja a kocsit (11 év, 82-3ezer km)
bár én abban az autóban már megőszültem volna, g astra kombi, 1.2 16Vámpír, 75 ló. ha benyomod a klímát, a swiftes mamák is elkezdenek kerülgetni, annyira nem megy autópályaemelkedőn klímával szigorú 4-es trepni, ötösben csak kinyomott klímával megy fel az avensis se egy rakéta a maga hajdanvolt 110 dízel lovával, de legalább használható.DeFranco: bizony. az agliát is 3 nap alatt elvitték. igaz olcsón raktam fel, 600-ért volt a legolcsóbb 1.0 fapad, a mienk 1.2 comfort volt, szervízkönyv, komoly törés se volt, 650-ért felraktam péntek este -annyi volt a listán második, szintén 1.2 comfort, de lelakott darab-, vasárnap jöttek érte, a téligumit még belealkudták és szó nélkül vitték.
[ Szerkesztve ]
-
-
rbalint88
addikt
válasz runner 125 #88025 üzenetére
nem is 1,2 misit írtam, hanem 5 éves megane-t bár nem tudom mennyiért mennek azok, de mondjuk 3 millából mindennel együtt megáll. fogyasztást meg az esetleges gyakoribb beavatkozásokat kompenzélja, hogy évi 20 ezerből lehet biztosíani egy ilyen autót és az alkatrész is elég olcsó hozzá, meg nem nagyon tudsz belefutni olyan szopásokba, mint a turbóhiba meg a common rail megkotlása.
a BMW-met 550-ért vettem, mindennel együtt 800-ban állt (felni, új gumi, szervizek), ha totál patikára meg lett volna csinálva, akkor lett volna kb 2M a nagyon nagyon teteje, de akkor kb olyan állapotban lett volna, mint a linkelt Merci. -
rbalint88
addikt
válasz runner 125 #88032 üzenetére
mondjuk én az újabb generációra gondoltam, nem erre. durván nincs ára. ennyire vacakok lennének? (nem trollkodás, mindig német autóm volt, most meg a toyota. nem nagyon volt képben francia soha, így az árakat se figyeltem)
-
rbalint88
addikt
válasz enginev3.0 #88040 üzenetére
Remélem nektek nem lett bajotok, az autót meg le kell szarni, pótolható!
Típusok: Toyota Corolla, Honda Civic, Nissan Almera, Mazda 323, Golf4, Focus I, Astra G.
Ezek nem romlanak el vagy van hozzájuk alkatrész. -
rbalint88
addikt
válasz #03969024 #89983 üzenetére
haha, ugyanez. most voltunk Ausztriában másfél hetet, az ottani (amúgy olcsóbb, nagyon szar eurónál azonos árú) gázolajjal elment az autóm 900km-t a szegénységjelző kivillanásáig, az itthonival maximum 750km-t bír. még a Romániában tankolt MOL-os vagy Rompetrolos üzemanyaggal is kevesebbet fogyaszt, mint az itthoni OMV-vel. annyi a különbség, hogy az osztrák naftával nem is fogyaszt és nem is füstöl, a románnal nem fogyaszt, de erősen füstöl, az itthonival meg fogyaszt és füstöl
-
rbalint88
addikt
nem próbáltam ki prémiumot. legközelebb majd nem OMV-n tankolok, megpróbálom a MOL-t, bár a régi tádé (1.9TDI AFN) meg attól füstölt, mint az istennyila. régebben shellre jártam, aztán átszoktam az OMV-re, abból is a Hengermalom-Budafoki sarkon lévőre. noname kutakon se szoktam tankolni, gázolajszűrő is cserélődik minden olajcserekor...
azt meg elég nevetségesnek tartom, hogy tankoljak a literenként 50Ft-tal drágábból, aminek csak az adalékolása más, hogy talán normális minőség gázolajat kapjak. miért van az, hogy az osztrákoknál normális minőségű a sima gázolaj is?[ Szerkesztve ]
-
rbalint88
addikt
válasz hobizoli #90034 üzenetére
nem VAG TDI, csak az is volt, leírtam, hogy annál mit tapasztaltam. viszont az osztrák üzemanyaggal járásban benne volt, hogy elmentünk Mariazellbe, ahol hegyre fel mész sokszor 2-3-ban és az eső miatt kellett klímáznom, hogy ne párásodjon a kocsi.
a Toyota Denso rendszere nem tudom mennyire kényes technika, óra szerint 279 van benne, az utóbbi 7 évben biztos nem volt tekerve, motor, turbó minden gyári. a gyári hátsó féktárcsát is tavaly a vételkor kellett lecserélni.
ja, a benzinből van OMV.nél kicsit prémium meg nagyon prémium, dízelből csak nagyon prémium. literenként 10 Ft-ot bevállalok, mert azt visszahozza, de 50Ft-ot nem, így is eléggé kurvadrága.
-
rbalint88
addikt
válasz Verbat #90060 üzenetére
Ha nagy kocsi kell, akkor Avensis verso, Sharan/Alhambra/Galaxy, esetleg V70. A többi kicsi lesz. A Subaru kimondottan nem tágas, Avensisnél kisebb. Accordénál a hátsó lábtér picit több, csomagtér sokkal kevesebb.
Avensis Versoban lévő D4D-től nem kell félni. (2.0l 116ló). Grandisból van VW-féle pdtdi is, de azt inkább ne, a 2.0 16V 140 ló pont a legszarabb. -
rbalint88
addikt
[link] ezt vezettem, 2.0 tfsi, dsg, ABT chippel. ha rúgod neki, megy mint a kurvaanyja, de közlekedni nem jó vele, kelletlen. nem tudom, kézivel milyen lehet, de az 1.8T se nagyon akarta megtartani emelkedőn az autót kényelmesen kuplunggal, elindulni vele meg csak 1500 körül lehet emelkedőn. nálam ez nyomatékszegénység, bár dízelen vagyok edződve. mondjuk a BMW megtartotta magát emelkedőn is csak kuplunggal, meg síkon lehetett vele gázadás nélkül is közlekedni, de az 3.5 benzin volt
Verbat: Sharan 2.0PDTDI nem baj, HA 136 lóerős. az 8 szelepes, azokkal nincs baj.
VIBO: ha sokat jársz városban, nem a legjobb motor a 2.0 tfsi. országúton meg pályán jó, ott nem is eszik sokat relatíve, jól is megy, de 2000-ig nagyon döglött, úgyhogy a takarékos városi üzemről lemondhatsz. vagy váltogatsz állandóan, tehát jobb hozzá a dsg.
[ Szerkesztve ]
-
rbalint88
addikt
válasz Integrale #107992 üzenetére
2,5 év alatt: turbo 2x (340e), hidrotőkék és himbák (200e), főtengelycsapágy (kuplungcserekor, 20e+). Következő vezérléscserénél kellett volna a vezérműtengelyeket is cserélni (300-350eFt), érett az adagoló (200eFt+), elkezdtek repedni a gyári xenon burái (90eFt/db nagykeráron). Csomagtérzár 50e.
De a sima karbantartás sem olcsó:
Vezérléskészlet 120e, plusz vízpumpa 30-40, plusz le kell bontani a cseréhez a kocsi elejét 90ezrenként/4évente. 8liter olaj kell bele, nem olcsóból, ha nem akarsz kicseszni magaddal, max 15ezrenként. Szűrőkkel simán 40-50e egy olajcsere. Kettőstömegűvel még nem volt gond, de ami késik, nem múlik. Kuplungcsere 150e, pedig addigra már nagyon barátok lettünk a szerelővel. Komplett lengőkarkészlet előre, 4 gátló, egyéb kis csetreszek 300e. Xenonba izzó 10e/db, illik párban cserélni.Furkoo: já, enyém. Nem szép, de megy-megáll-kanyarodik. Itthon előttem egy, lelkiismeretes tulajdonosa volt, de mivel igásló az autó, ezért különösebben tutujgatva nem volt, csak a mechanikára vigyázott. Eddig a két év alatt 90ezer Ft-ot kellett a kötelező olajcseréken meg a vételkori vezérlés-átnézés-amiszarcseréljük körön kívül költeni rá. Lehalt a nagynyomású szivattyú, 80e munkadíjjal, meg a turbó és légtömegmérő közötti szívócső elszakadt a turbónál a rázkódástól, 10e bontóból és fél óra munka otthon.
[ Szerkesztve ]
-
rbalint88
addikt
válasz Kornel #107995 üzenetére
8 évesen vettem az autót 189e km-rel. Egy ember használta végig, először cégesként, aztán mikor a cég leselejtezte, megvette privátnak. Azért adta el, mert újra selejtezés volt és megvette megint a régi cégest.
Turbó 2x: eltekergették a geometriát, ami miatt 3 barral töltött a turbó, ezáltal 30e km alatt elkopott. Mondjuk gyári előírás a turbocsere 150ezrenként, ezen még a gyári volt, lehet megoldották okosba, hogy töltsön eleget...
Bontott alkatrész: nem érte volna meg a rizikót. Egy lökhárító vagy ülés esetén érdemesebb, de egy ajtózárnál, amihez kell szerelni, nem éri meg a lehet, hogy két hét múlva beszaró bontott 20-30-ért. -
rbalint88
addikt
válasz szőröscica #107999 üzenetére
V6TDI úgy betegágy, ahogy van, ahogy a kolléga is írja, azon se csodálkoznék, ha 250ezrenként komplett motort kellene cserélni. Amúgy lehet elővigyázatosság. Elég szar helyen van a turbó, motor mögött, nem nagyon kap hűtést sehonnan, változó geós is. Lehet azért van ez, hogy véletlenül se repüljön szét és szívja be a lapátokat, mert akkor tényleg motort kell cserélni. (vagy ha felkapja az olajat és szétpörgeti magát, az is huncut)
Rick4: Ami olyan volt, abból utángyártott, a többiből gyári. Alkatrészt a szerelő hozta, de feleztük a kedvezményt, szóval listaár-20%-on kaptam. Nem dolgoznak olcsón, cserébe jól megcsináltak mindent, az első turbócsere után mentem át hozzájuk, mert elégedetlen voltam a másik hely munkájával. Az első turbócsere volt gáz, az vitt 220-at, a második felújítás volt már, 120-ért, geometria gyári értékre állításával, munkadíjjal kompletten.
[ Szerkesztve ]
-
rbalint88
addikt
válasz Integrale #108004 üzenetére
enyém 150 lovas 4motion manuál váltós volt. én is imádtam, csak nem volt már kedvem-türelmem finanszírozni. ennyi pénzből ülhettem volna benzines 6hengeresben is, automata váltóval és hátsókerékhajtással is. mivel a passat is 9-12 fogyasztott nagyátlagban az én használatommal, de legalább sokat is kellett szerelni még több pénzért, nyugodtan vehettem volna helyette e-mercit, e39 5er-t vagy lexus gs-t...
aztán jött a hír, hogy barátom eladja az avensist, elkértem egy napra, megállapítottam, hogy nem is olyan szar ez, de legalább olcsó és nem kell rá vigyázni, mert úgyis karcos-horpadt minden eleme, legyen. már annyira kiborultam a passat költségeitől, hogy priust akartam venni, de arra parkolási szempontból megintcsak figyelni kellett volna, így lett az ave.
amúgy a passatnál ott szakadt el a cérna, amikor meghúzták a motorháztetőt, lefényeztettem, felpolíroztattam a kocsit és 3 nap múlva parkolásnál meghúzták. miután lábon kihordtam egy agyérgörcsöt és infarktust egyszerre, villámtempóban felkerült hahura.[ Szerkesztve ]
-
rbalint88
addikt
válasz Rick4 #108007 üzenetére
PT elírta. nyilván én vagyok a fasz és nem tudom milyen autóm volt...
volt tiptronicos passatom is, csak 1.8T szedán.
akkor csesztem el, amikor a golf gti-t adtam el, nem a passatot. golfra kellett volna egy dízel váltó, mert a gyári 6gang botrányos rövid volt (6. sebesség, 3000-es fordulat, 120km/h... 10liter), azon kívül hibátlan kis kocsi volt, szerettem nagyon.[ Szerkesztve ]
-
rbalint88
addikt
válasz MunezXBK #108014 üzenetére
kicsit át is szoktuk mosni, így kb 0,7-1liter marad a 8-ból. toyotába is 6liter kell, 8l-ből 1-1,2 szokott maradni.
úgyhogy a passatnál is 5. olajcseréhez elég egy kanna. akkor spóroltál olajcserénként 1500Ft-ot, ollé.
tök jó autó a passat, csak nem v6tdi-vel kell venni, főleg nem 150 lovassal. 2.8V6-ot kellett volna nekem is, csak kombiban az fehér holló itthon.Rick4: sorry, félreértettelek.
-
rbalint88
addikt
válasz MunezXBK #108037 üzenetére
ez azért elég magabiztos kijelentés. akihez hordtam az autót, nem az a huhogós fajta szerelő, aki szerint minden fos és ő is azt mondta az autómra, hogy még egész jól megúsztam, mert nem kellett generálozni és legalább soha nem kotlott meg alattam az autó.
de vagyok az a hülye, aki házhoz megy a lófaszért, következő autónak golf 4 2.3 tiptronic van kinézve igaz kb olyan tervezett futásra, mint amit te prezentáltál az A4-gyel.
Rick4: tulajdonképpen mindegy, hogy kettőstömegű vagy tiptronic
tomcsi: 180 lóerőhöz szerintem feleslegesen rövid. A Passat 1.8T 150(+chip) lóhoz kapott 5gang tiptronicot, 5.ben 3000-nél 150-et ment. A Golfot Pécsről hoztuk haza pályán 120 körüli tempóval, 10literre jött ki az átlagfogyasztás. Passattal Erdélybe mentünk, 4-en, koppig pakolva, nem ritkán 150-nel, a kolozsvári pályán 180+ és 7,5-et evett.
[ Szerkesztve ]
-
rbalint88
addikt
válasz Dorien #108042 üzenetére
az enyém 1.8T volt, csak a kipuff lett upgradelve V6-éra.
Morris: még nekem is de a jelenlegi és egy-két évre előre tervezhető felhasználásra jobb lesz egy benzines. de egyelőre még marad az avensis, 2016 novemberig van rajta műszaki, a heti egy bevásárlásra meg hétvégi kiruccanásokra pont tök mindegy, hogy mi áll az udvaron.
-
rbalint88
addikt
válasz Rick4 #108049 üzenetére
az ilyen kormolós gyökerektől idegbajt kapok. ha rúgod, mindegyik dízel füstöl valamennyire, de azért az nem normális, amikor a pirosnál állok mögötte és fuldoklom a mocskától, mert a tajkolt fosa ontja magából a kormot alapjáraton is. ne szédítsünk már senkit, hogy azért, mert így megy jól, egy nagy büdös lófaszt. ha 3000 felett gyorsítasz padlón, akkor kormoljon valamennyire, meg ha direkt füstölteted (turbó töltéshatárán padló) adjon jelzésértékű kormot, de azért az nonszensz, amikor tényleg nem látsz tőle. egész egyszerűen gyökérség. nem álszenteskedek, nem azt mondom, hogy nulla co meg nulla korom, van ennek is egy varázsa, de ne essünk át a ló túloldalára. a passatnak is volt füstje, ha akartam, de nem az a vágható tömör feketeség, pedig ott egy viszonylag nagyobb motor mozgatott 1,8 tonnát elég vehemensen. nem értem, hogy egy 1.9TDI-ből miért kell olyan füstöt előhozni, ami a 6,5literes cumminsokét is lepipálja...
dohogó off. -
rbalint88
addikt
válasz adalbert1 #108104 üzenetére
eurotax érték régi autónál általában a piaci ár alatt -20-25%-kal van, úgyhogy sokkal előrébb nem leszel vele.
szélvédő polírozásban nem nagyon bíznék. népszerűbb típushoz egy új szélvédő* cserével megáll 30-ból, azon legalább jól kilátsz.
*utángyártott, de nem kínai szar.ja, és égessük fel a topik'
-
rbalint88
addikt
Ha elkapsz kint pár szép kátyút -ott rendes tél van, szóval van rá esély, hogy nőtt pár méretes darab-, simán elmegy a futómű. Nekem Erdélyben sikerült gyári BBS, tehát igencsak nem kínai felnit sokszögűre verni, itthon pedig kaptam el úgy kátyút, hogy lengőkar is hajlott és kipuklisodott a gumi oldala. (érdekes módon az A3 Pepperpot felninek semmi baja nem lett)
-
-
rbalint88
addikt
válasz Something_ #108201 üzenetére
Vegyed. Ma taxiztunk olyannal, a sofőr volt kb 180cm, én 186, mögötte ültem és tök kényelmesen elfértem, a fejtér volt csak kicsit szűkös. De ha nem kosárcsapatot akarsz szállítani, kényelmes lesz. Halk, a taxisnak 700km átlaga 5,2 volt. Futóműve is eléggé kényelmes. Viszont míg a BMW tud mosolyt csalni az arcodra országúton, a Prius szigorúan helyváltoztatási eszköz, mosógép kasztú eszköz 4 keréken.
Új hozzászólás Aktív témák
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Futás, futópályák
- Gaming notebook topik
- Otthonfelújítási program (2024.)
- Politikai mémek
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Hobby rádiós topik
- Milyen autót vegyek?
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- További aktív témák...