Hirdetés
- „Új mérce az Android világában” – Kezünkben a Vivo X300 és X300 Pro
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Milyen okostelefont vegyek?
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Vivo X200 Pro - a kétszázát!
- Olyan lesz a Google Térkép, mint a segítőkész haver az anyósülésen
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Xiaomi 15T Pro - a téma nincs lezárva
- iPhone topik
- Xiaomi 15T - reakció nélkül nincs egyensúly
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
MC Pite
veterán
válasz
Hasaggymeg
#225091
üzenetére
Biztos megy a 12S 135os villasarutávval? Szerintem inkább a 142-vel megy (de arra is inkább a 11et mondanám).
Plusz a láncvonal változik, meg szélesebb guminál még az is útba lehet akár.Mezga Aladár: Korlátozottan használható a gmaps kerékpáros navigációra szerintem.
Első probléma, fingja sincs a bringautakról(ezek itthon mostaán vanank kezelve térképészetileg), van amit annak mond, de erősen offroad. Amúgy meg hang alapján van hogy követem, de nem mindig egyértelmű.Ha sűrűbben kell, céleszközt vennék - vagy ha nem is túl sűrűn, de hosszabb ideig. pl ezért is tartogatom
igazából mert lusta vagyok hirdetniaz eTrex20ast. Olcsó, mindent is bír, újra tud tervezni, beállíthatsz mtb, városi, stb profilokat, és aszerint tervez. És nyilván offline.Maximum1: Speed gravel vs XC mtb? Ez hogy? (és közöttük is vannak gépek)

-
Maximum1
őstag
válasz
zsola32
#342511
üzenetére
Dechatlonban ez jónak tűnik, nem az a lángosozni járó darab.

Közben meridáéknál elstartolt a mission széria, nincs alu, csak karbon, 840ezer kövi szint 1,4 mill, 4000 színei pocsékok, de ez szubjektív tudom.
https://www.merida-bikes.com/en/bikefinder/tag/mission-362
mobilról nem tudom linkbe rakni, sorryLehet a dekás monti lesz, mission nem nagyon hoz lázba, 45mm gumikról cikkeztek, úgy érdekelne, de nem szándékozok 840 ezres bringán egyből gumit cserélni…, de legalább a színe tetszene, meg aztán 2x10 sem a kedvencem, sok a kompromisszum benne nekem.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz
zsola32
#342511
üzenetére
Valahol ezek között keresgélnék én.
[link] [link] [link] [link] ...értelemszerűen a drágább jobb is.
Szerk. látom egyiket már ajánlották is.
#342516 MM...az a fél kiló amit a váznál veszít (1150 gr vs. 1650 gr) bőven visszanyeri a felszerelésnél, DT kerekek, SID teló stb. Ugyanakkor itt ki is fújt, ezt továbbfejleszteni súly szempontjából már lassú és költséges...de lehet nem is kell.
-
fulton
addikt
válasz
dom1n0
#342515
üzenetére
A jelzett min értéken felül van benne
pár mm-rel
De a lényeg az előírt mélység benne van. Ahogy belenéztem a vázba, egyébként nem gondolom hogy a 400mm-es változattal előrébb lennék ilyen szempontból, mert kb az előírt mélység után tágul a váz belseje elől, de csak emlékezetből írom, mintha így láttam volna ahogy fürkésztem magam benne hogy "miawaattafak" okozhatja" ... -
MM
őstag
válasz
zsola32
#342511
üzenetére
Pont nézegettem a bike-discount.de-t, és ez jött szembe: [link]
Van méret és több szín is belőle. A súlya gyanúsan kevés (11 kg - Cube tesójánál ez a súly karbon váztól indul), de ha nem írták el, akkor elég jónak tűnik, majd talán megköpködik a többiek. Én simán venném!
-
zsola32
őstag
válasz
fulton
#342512
üzenetére
Tényleg komolyan gondoltam amit írtam. Látjuk itt többen is a fórumon, hogy komolyan veszed a bringázást. Most kell megvalósítani az álmaidat, még megvan hozzá a fizikum.
Én 50 felett, derék/gerinc bántalmakkal, már csak filozofálok egy sportosabb geojú paripán, nálam már lefőtt a kávé
.Ha van benned spiritusz, vágjál bele...

"A Rouvy-ban Trek-kel trekkelek azaz tekerek, jó kis bringa"
-
Tin
veterán
válasz
velizare
#342506
üzenetére
Akkor majd rak oda egy másik rongydarabot, és megint csendes lesz. Másrészt akkor majd úgyis látja, hogy a kopás mit okozott, vagy mit nem. Attól, hogy drága a bringa, ugyanaz az "olcsó" váz van benne, ami a többiben. Jó példa erre a Cube, ami ugyanazt a vázat felhasználja az 500€-s és az 1500€-s bringájában is, csak a felszereltség más.
Már nincs az a kánaán a bringagyártóknak, ami a Covid idején, meg kell fogniuk a pénzt, akár önköltségi áron kiszórni a beragadt készleteket, olcsóbb/gyorsabb/rugalmasabb beszállítókat keresni, miközben az ember azon morog, hogy elkölt egy kisebb vagyont egy "sz.r" bringára, és akkor az még nyekereg is.
Szerintem jó megoldás a rongydarab, amilyen minőségben gyártanak néha a gyártók, még illik is hozzá (hasznos nézegetnivaló: Passion & pride, but is there any real quality here?). Sajnos sokszor úgy kapod meg a drága bringát, ahogy régen a Dacia-kat: kapd szét, rakd össze, és utána jó lesz. Pedig az akkor drága autó volt, és a bringák is azok.
-
fulton
addikt
válasz
zsola32
#342500
üzenetére
Volt bennem hogy váltok trek-re, ez a kattogási anomália csak erősitett már benne..
de a hullámok lecsitultak bennem.
+ most örülök (sikerült erejét venni ennek a kattogásnak, kopkopkop)
Jó a bringa, jól megy, kényelmes is számomra.Majd valami tartósabb megoldást találok erre a dologra (szövet helyett)
-
zsola32
őstag
válasz
Hasaggymeg
#342510
üzenetére
Kb. 1000-1200 eurót
-
parandroid
félisten
válasz
Dark Archon
#342507
üzenetére
Ezen csak a kerékszett 9,5 kiló.
p
-
n ezzel járok újabban, 3 vagy 7 sebesség mindenre elég. El is adom a Canyont 🤣
-
válasz
fulton
#342498
üzenetére
a gond az, hogy nem tudod, mit csináltál. a probléma forrása az volt, hogy járt a nyeregcső a vázban menet közben. most, hogy rátekertél egy rongyot, lehet, hogy továbbra is mozog, csak ott, ahol nekiütődötta váznak, moat van egy szövetdarab, ami tompítja, és talán nem hallod, de ugyanúgy ütögeti.
ebben az esetben a nyeregcső előbb-utóbb kikoptatja a belegyűrt pólódat, és újra hallani fogod a kattogást. -
zsola32
őstag
válasz
Hasaggymeg
#342504
üzenetére
Pont én is ezt akartam kérni Tőled. Egy Hardtail 29-es bringa még hiányzik a portfoliomból.
Sokat túrázok a Mecseken, és ilyenkor elkap az érzés, hogy de jó lenne itt bringázni. (90+ kg vagyok, és van még kondi hozzá
, Deore alá azért nem mennék, emlékeim szerint az már egy jó szett volt. Legalább 15 éve nem ültem MTB-n
) -
Hasaggymeg
Topikgazda
Tény, hogy sokat váltok (legalábbis úgy gondolom, hogy az 2-3 óránként a 250-350 pöcögtetés soknak számít, bár erről mástól infót még nem láttam
), de a töltögetés (bár túlzás a havi egyet töltögetésnek nevezni) már réges régen mindennapjaink része, hisz telefonokat naponta, első kerékpárlámpámat minden használat után, stoplámpámat 8-10 használat után, bluetooth hangszórómat mondjuk 2 hetente, fülhallgatómat és morzsaszívómat 2 havonta töltenem kell így is...és én talán nem is tartozom a túl sok tölthető kütyü tulajdonosainak körébe. Ami a tartósságot illeti nem tudok nyilatkozni róla hisz enyém csak egy éves, de azt tudom, hogy eddig is 6-8 év volt talán a maximum amíg használtam egy váltót mert vagy elkopott és nem tetszett már pontossága, vagy jobbra váltottam. Bowdenezést meg még annyit sem használtam...#342500
zsola32...lehet hogy filóznék helyedben egy másik bringán/márkán.
...egy ilyen márkát, típust ajánlhatnál nekem is.
-
zsola32
őstag
válasz
fulton
#342498
üzenetére
Lehet hogy össze kellene hoznod egy "new bike day-t"
Viccet félretéve, pár hete írtad, hogy mennyi a táv a bringádban...
A csepel útán űrtechnikára ültél, és mivel tényleg a kerékpár a gyengéd, lehet hogy filóznék helyedben egy másik bringán/márkán.A kereket csak átpattintod, és go...
Még meg is értenélek ha így cselekednél, 25 éve még én is így gondolkodtam. Nálam már másról szól a kerékpározás

-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz
fulton
#342498
üzenetére
+1, vannak olyan hibák melyekről már az elején sejteni lehet, hogy csakis te tudod majd esetleg megoldani.
Egyrészt nem a tegnap vásároltad, hogy visszaszaladj vele, másrészt nem olyan funkcionális hiba mely akadályozná a kerékpár biztonságos használatát, továbbá...nem is tudod előídézni mikor csak akarod, így kábé hülyének néznének amikor visszavinnéd, egy csomó felhasználó pont lexarná és talán észre sem venné, stb- stb. vagyis ez nem olyan beazonosított gyári hiba amiért esetleg reménykedhetsz, hogy beleállnak és javítják, cserélik neked. Amúgy meg természetesen nem is Cube sajátosság, a sorozatgyártás érájában a gyártók kábé lexarják az ilyen hibákat
és legtöbb esetben megpróbálnak lerázni, vagy minél hamarabb megszabadulni tőled.#342497mauimagic...bár a pólós mekkelést én is leginkább a gányolás kategóriába sorolom és legfeljebb addig próbálnám ki amíg kiderülne a zaj forrása (vagyis nem, még addig sem, mert általában olyan megoldásokkal próbálkozok melyek amennyiben esetleg beválnak hosszútávúnak is megfeleljenek, a rongyok becsípése pedig aligha az), de te pontosan egyik ékes példája vagy annak ahogy a gyártók viszonyulnak akár egy sokkal komolyabb esethez is, amikor legtöbb laikus felhasználó hitetlenkedve nézi, hogy egy olyan váztörés mint a tiéd ne egy gyári hiba lenne. Annál is inkább mert kizárt ne hallottak volna már a Cannondale
átokról
, vagyis így még kevésbé érthető miért nem kaptál egy másik vázat, ha nem másért de legalább a sztereotípia egyhítése és jó hírnév megtartása végett
...ahogy pl. anno Toobee-t is lepattintotta a Commencal mikor a hivatalos magyar forgalmazójuk, és nem mellékesen márkájuk egyik reklámarca, tulajdonképp átbaxta őt a palánkon. 
-
fulton
addikt
válasz
mauimagic
#342497
üzenetére
Értem amit irsz, de őszintén, ugy gondolod ha vennem a faradtságot / idöt/ költseget és emiatt kivinném Becsbe, foglalkoznanak ezzel a dologgal? Megmondjam mit tennenek? Megpasztaznak - es szolnanak jöhetsz erte, max cserelik a nyeregcsővet (aminek nincs baja). En elhozom, es x km utan megint ugyanaz. Persze lehet h valami csoda folytán kapasból rohannának cserelni emiatt az egesz vázat. Nem irasod ellen beszelek, hanem ezt latom realitásnak. Plane cube -eknál.
Abban nem latok semmi maradandó nyomot ami miatt ez a póló szövet (egyelöre) gari vesztest okozna.

Utana jártam a neten - nem talalkoztam massal aki panaszkodott volna erre.
-
mauimagic
senior tag
válasz
fulton
#342496
üzenetére
Arra nem gondoltál, hogy esetleg írsz a gyártónak, mielőtt komolyabb gányolásba kezdesz?
De a modellnek tuti van FB csoportja, nem biztos hogy egyedi a problémád, ott is érdemes megkérdezni.Az biztos, hogy ha garis problémád lesz később a nyeregcsővel, vázzal és kiderül a kókányolás, akkor bukhatod a garit, de te tudod.
-
laed
aktív tag
válasz
Hasaggymeg
#342416
üzenetére
A hátrányokkal IS kellene szerintem foglalkozni.
1; Nekem a töltögetés nem hiányzik.
2; A bowdenes szerintem lehet tartósabb.Persze ha valaki nem bírja ki, hogy ne váltson máshová minden utcasarkon, akkor jobb lehet az elektromos.
-
fulton
addikt
válasz
Dark Archon
#342487
üzenetére
Egyebként mit gondoltok, mire lehetne később kicserélni azt a szövet darabot? Mi lenne a legjobb oda (ami tartós is).🤔
-
fulton
addikt
Azthiszem
Köszönöm
----
Más: rámértem a bicóra (58as méret). (bár még ha elől átmegyek tpu-ra akkor lejön az első kerékből 62 gramm).
Kereken 8kg a 2 kulacstartóval pedálokkal nature (tartókonzolok nélkül). Ebböl a kerékszett 1234 gramm)Első hátsó konzolokkal túlélő pakkal/táskával: 8.6kg.
És viz nélkül útra készen, garminnal, lámpával, kamerával: 8.95kg. Ijjj
Mikor megvettem pedálok es kulacstartó nélkül - magában volt 8.6 kg.
Kormányon lehetne még fogni meg a nyergen. Ebből csak a nyereg lesz(talán) ha nagyon elborul az agyam
(-50 gramm) 
-
fulton
addikt
válasz
Dark Archon
#342487
üzenetére
Passz. Most egyelöre így hagyom, aztán ha tényleg megszűnik akkor legalább fogom tudni mi okozta, es talán! valami finomabb megoldas után fogok nézni de lehet hagyom így. Meglátjuk végül is ha nem jut be víz nedvesség akkor szerintem rendben lesz
-
-
fulton
addikt
Nincs titok hát leírtam mi okozta
nyeregcső.Lehet részletre gondolsz:
Ma elmentem tekerni nagy kedvel, es rövid időn belül megint csinálta. Nem kell részleteznem mennyire kedvem szegte
de még hogy csinálta.. ra ta ta ta ta....
folyamatba. fel tudtam venni videó róla... mint valami 1000 eves kemping. Jó, felqurta az agyam: hogy mi a szüzmária már...
Mivel nagyon belejött és állva is kézzel jól leszimulálható volt, na gondoltam hazafordulok es gyorsan neki esek míg ismét meg nem szűnik ( átmelegszik vagy fac tudja miért).
Út közben arra gondoltam tuti mégis a nyeregsín a ludas - biztos mert nem szoktam kenni és.. szóval el tudtam képzelni róla - fejben már meg is vettem a carbon sínes változatát. Közben hazaértem, gyorsan nekiestem:Elsőnek a nyeregcső szorító bilincs 2 csavarját néztem. Egyik kicsavar - csinálja, utána vissza es a masikat lazit/ki - megint csinálja. Csavar kilőve.
Nyereg csavarokat lazítottam - csinálta.. igaz már halkabban (na mondom kezd némulni q.a.) lekaptam az egész nyerget - es csak a nyeregcsővet nézve - csinálta.
ahha...Innentől csakis a nyeregcső maradt es a szorító bilincs. (Ez is valami eddig végre eljutni
gondoltam magamban.)Kibontottam a nyeregcsővet. Nezegettem..arra gondoltam: a bilincs csak nem lehet hisz úgy be van már pólyázva mint egy újszülött csecsemő. Akkor a nyeregcső... es megfigyeltem egy kb 2 ujjnyi részt a cső elején ahol száraz volt..(nem volt karbonpaszta ott) Hm.. arra gondoltam: talán ez az, okozhat ilyet.. de ahelyett hogy csak azt csinaltam volna amit már milliószor: hogy újrakenem ( még más karbon pasztát is vettem, direkt emiatt hogy kipróbáljam vele), használtam ugyan szemcsés karbon pasztát ismét de most A pólóból vágtam az elejére a vázban lévő rész hosszában egy darabot, karbonpaszta.., es azt belesimitottam a vázba úgy hogy a cső elejével érintkezzen majd. Aztán így csúsztattam bele a nyeregcsövet és szereltem össze. Elmentem egy 20km karikára vele - ésss : csend van
egy hangot nem adott. Direkt huppanokon ..macskakövön mentem...feszengettem magam. Én azt érzem megcsíptem.Konkluzió: az a véleményem: ahogy kicsit a súlyom alatt mozgott a nyeregcső (nagyon minimalisan) a helyén, mindig kikopott azon a kis ponton a paszta es miután kiszáradt az a kis rész, onnan adhatta a hangot a feszültség hatására. Ezért lehetett az, hogy annyiszor mikor előjött a hang szétszedtem és mindent újrakentem, a nyereg csövet a nyerget, a csavarokat ..mindent, akkor egy, mikor hogy 40 - 150 kilométerig csend volt, azt hittem "végre" megcsináltam,...de aztán mindig megint elkezdte, volt hogy csak 1 - 1 hang - jelezte - itt vagyok bazzeg...
Nehéz volt az egész, mert sose mutatta magát itthon, nem lehetett leszimulálni, csak menet közben bizonyos helyzetekben és akkor se mindig , ugyanakkor volt hogy nagyon, ..teljesen random volt. Kis mocsok.Ha jó lesz a szorítás - nem fog csúszni a nyeregcső sem alattam - akkor leszigetelen ismét szilikonnal hogy viz ne juthasson bele.
-
totron
addikt
Majdhogynem többet tekerek most, fejben, mint szezonban. A hosszú téli esték megadják a löketet a téma felé online. #árnyékbiciklizés
-
fulton
addikt
válasz
lsebestyen
#342452
üzenetére
Nagyon úgy fest nekem végül annyi idő után (vagy 1.5 év) pont kerülhetett a rejtélyes kattogás végére. Nem a csavar volt a ludas végül.
De megoldódott
(nagyon azt érzem) ..el se hiszem.. 
Mégis csak a nyeregcső csinálta. (Nagyon úgy fest). "Drasztikus" megoldás kellett, de pipa
-
válasz
stickermajom
#342479
üzenetére
Nem is gagyi. Rá van írva, hogy rockshox. Hoppá...Erre nem számítottál, ugye?
Egyébként mindegy, van már sárvédőm [link] [link] , azokat se használom, ezt sem fogom, de ezt tartozékként adták, nem opcionálisan. Amúgy sem szeretem ezt a gyorskötözős megoldást, a Mudrockerek legalább tépőzárasok, és szerintem anno pont a te ajánlásodra vettem őket.
Ja, és egyébként 800€, bocs.
600€...Pffff
-
mauimagic
senior tag
válasz
stickermajom
#342479
üzenetére
SID-hez úgy tudom van, de ez SID SL, ami annyira anorexiás, hogy nem fért bele semilyen felfogatás.
-
válasz
Hasaggymeg
#342476
üzenetére
Az egy ilyen [link] , csak a 0,6 l-es. Ha 500€ fölött veszel valamit, választhatsz ajándékot, de csak kulacs volt meg ez a tatyó. Van már két váztáskám, egyiket sem használom, nyilván ezt sem fogom, de hát ingyé' volt
. Majd odaadom valakinek.#342475parandroid Baszki, tényleg...Francba, vehetek még egy telót
-
válasz
Hasaggymeg
#342472
üzenetére
Úgy érted, hogy a fejemben folyamatosan zakatoló veddmegveddmeg-en kívül?
Semmi.#342471Dark Archon Igazából csak az ajándék sárvédő miatt vettem, abból meg elég egy is
#342473MM Úgy éreztem, mindenképpen tartozom ennyivel a topiknak. Ha már másokat rábeszélek...
-
-
Nyúforkdély
-
MC Pite
veterán
válasz
Matska
#342466
üzenetére
Itt elsősorban a gyári DT kerekeket néztem (olyanra adapterezve ahogy kell).
De a sajátok is DT agyasak, a küllő meg a felni is ismertebb, szal nagy kockázat abban sincs.
Egy G1800as szett 236€-tól indul, 283.81 Euro szállítással QR adapterekkel szerelve - ez használt ár amihez össze kell vadászni az adaptereket. Lengyel áfát kell fizetni, célországtól függetlenül.
És montiba is egész jó áron lenne 1700grammos 28C-s szett, ehh... De a Toughroad jobban rászorul a cserére. -
Matska
senior tag
válasz
MC Pite
#342458
üzenetére
Nincs közvetlen tapasztalatom, de tavasszal nagyon sokat hezitáltam a Scribe Vs Hunt Vs fitwheels Vs r2-bike Vs bike-discount kínálatán, márkákon, egyedi készítésű keréken stb.
Végeredményben a bike-discount -ról rendeltem egy Dt-Swiss Er 1400 dicut szettet. A cél egy hosszú távon megbízható, jó alkatrész ellátású szett volt, és a DT-t kivéve mindegyiknél voltak kételyeim. 600 euró körül jött ki, máshol max 100 eurót spóroltam volna, cserébe sok bizonytalanságért. Nem szett-et vettem, hanem külön válogattam össze az első-hátsót, így olcsóbb volt.A munkábajárós bringára gondolkozom egy olcsóbb alu Scribe szetten, de azzal évi max 500km-t megyek.
-
Tin
veterán
válasz
parandroid
#342463
üzenetére
Igen, utána olvastam el én is, hogy van baja. De a "jók" meg 800-900 körül mennek, annyit meg nem ér szerintem. Mondjuk ebayen (KA, mindegy) sokszor látok optimista árazást, de azért szezonon kívül vannak hülyék, akik nem értik, hogy nem mindenre lesz igény bármi áron. Annyiért akkor már veszek egy Cube Nuroad-ot Cues-al, vadiújan.
-
parandroid
félisten
Ez mondjuk pont 'karambolos', villa kuka, valszeg a kerék is, az amúgy is nagyon gagyi, plusz új bandázs (ez a legkevesebb), szóval az építgetést nem úszad meg, no meg az ára sem ennyi lesz a végén. Nagyobb baj, hogy a fék is mechanikus, hiába a105 a váltás. A gyorszár meg egy újabb csapás. És akkor jön a legnagyobb probléma vele: a színe.
p
-
fulton
addikt
válasz
Hasaggymeg
#342451
üzenetére
Mm nem bontom le. Kárt nem okoz, nem jött be, van ilyen. De a szigetelés jó, es az nem árt oda a felverődő sár/viz ellen. Meglatjuk most elhallgat-e. . neha annyira felbosszant (van egy határ) hogy ott vagyok veszek egy trek-et

lsebestyen:
En már csináltam a nyáron hogy lebontottam az egész kormányt csapágyig és újra kenve még a spacer-eket is helyeztem vissza...akkoriban az istenert sem tudtam leszimulálni a hangot otthon. Meg főleg 35 40 fokban jött elő és csak menet közben..ülök a bringán tekerek..kezeim a kormányon. Ha kicsit belepréselem magam a poziba hamarabb elöjön. De fontos hogy a kormanyon legyen a kéz, tehat a tipikus poziban legyen terhelve a bicí.de Akkor se mindig, tegnap pl az út vegén annyira csinalta mintha gépisztollyal lőnének...minden kis *ar huppanón tolta. korábban olyan is volt mikor 350 400 watton mentem nyeregben ülve..akkor aztán meg olyan volt mintha szét akarni esni a bringa (annyira kattogott) le és néztem magam alá hogy mi az isten van...ahogy kicsit pattogtam a nyeregben..
Most azt meg tudtam mar diagnosztizálni hogy mikor kiszedem a nyeregcsöreszt .."felbontom" újrakenem, változás áll be, tehát valahol itt kell legyen a kulcsa a dolognak...
Ezt a két csavart is hiába kentem be a zsírral nem ér semmit ha ez okozza, úgyhogy most kipróbálom ezzel a paraszt módszerrel. -
Tin
veterán
válasz
mauimagic
#342460
üzenetére
Na, hát igen, valami ilyesmit fogok lőni jövő tavasszal a börzén. Idén ugye lőttem azt a párszáz km-es montit féláron, tökéletesen elég az én szintemre és a gyereknek is jó lesz. Jövőre meg lövök valami korkormányos alighasznált csodát. Az egyetlen gond az, hogy a börzére nepperek is mennek, és kb pár perce van az embernek az igazán jó vételeket megcsípni kapunyitás után. Idén is a fiamat állítottam be, hogy "fogd, amíg megyek egy kört", szóval jövőre lehet, hogy viszem a lányomat is

Mondjuk neten is vannak jó akciók: Gravelbike Triban GRVL 520 Subcompact in Schleswig-Holstein - Lübeck | Herrenfahrrad gebraucht kaufen | kleinanzeigen.de (mondjuk most utánaolvasva erre azért költeni kell)
-
mauimagic
senior tag
Pedig a régebbi graveleken elterjedt volt az országúti kompakt hajtás és ezeknek a (használt) ára most a béka s.gge alatt van, pont azért mert
nem subcompact a hajtás, hanem pl 50/34.
Ez ma nem szegszi, viszont azt írtad, hogy Neked elég és a gumi férőhely is jó lenne szerintem.Decának a régi GRVL 520 Tribanja pont ilyen. Használtan gombokért van, kerékszett mondjuk szerintem kuka, de azt leszámítva jó cucc.
-
szuszinho
őstag
válasz
Hasaggymeg
#342456
üzenetére
Zörög az akksi a vázban. Purhab segít.
-
MC Pite
veterán
A topikba nem nagyon látok tapasztalatot, de a mégis lenne a fitwheels.eu-val, megköszönném.
-
Tin
veterán
Látod, ízlések és pofonok. Nekem mondjuk pont nem kellene szíjhajtás, mert már megszoktam a waxolást, és teljesen elégedett vagyok azokkal, amik vannak. A koskormányost is csak próbaképp venném, de lehet, hogy a jövő év eleji bringabörzén lövök magamnak valami gravelt úgy, ahogy tavaly a montit, mert az én szintemen a grammozgatásnak meg a kihegyezésnek sincs értelme. Én csak megyek, és élvezem a bringázást

#342454 parandroid: na, én építgetni pont nem akarnék, viszont 3000€-t sem fizetni egy bringáért. Lehet tényleg lövök jövőre egy használtat

-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz
lsebestyen
#342452
üzenetére
Bár ritkán, de a nyeregcső kiállva hajtva is recseghet a váz apró nyeklésétől, a valtakozó féloldali terheléseknél. Ha már sehogy sem azonosítható akkor el kell kezdeni a kizárásos alapon keresést ahol értelemszerűen a legegyszerűbbekkel kell kezdeni. Pl. nyeregcsőn végzett apró lazítás, húzás már megváltoztathatja a hangot és nyomot szolgáltathat a zaj forrását illetően.
-
deva
tag
Ez a felár elég durva amúgy, de hát a gravel, mint olyan, mostanság divat, és ezért lehet többet kérni érte.
Az offnak offja, ha valaha gravelre szánnám magam, tuti Priority Apollo Gravel lenne a befutó, az övhajtás és az agyváltó valamiért nagyon vonz
Jó komplementere lenne a rendes outinak, de valószínűleg nem használnám ki, így minek. Esetleg ha egyszer megadja magát a kocsmábajárósfitness, akkor annak a cseréje lehetne, de ez remélem nem következik be. -
parandroid
félisten
Én is gondolkoztam sokszor átépítésen, mert annyival olcsóbb egy karbon országúti (gyakorlatilag alu garvel ár), de mindennapos rohangálósnak jobb lenne az ejtett felső csöves gravel (mtb?) geo, meg az 1x váltás. A koskormányhoz viszont ragaszkodok. És akkor még a teleszkópról nem is beszéltünk, bár anélkül azért tudnék élni, csak nem szívesen. Szívás, hogy bebukott az YT, pedig a Szepteren már nagyon gondolkoztam.

Megoldás lenne még egy gyorszáras, tárcsás alu gravel vázat találni, és arra építeni egy bicajt, de egy normális váz annyiba kerül, mint egy komplett bicaj megépítve.
p
-
Tin
veterán
A graveleken meg van egy értelmetlenül nagy felár. Igazából jó nekem az, ami van, csak időről időre felbukkan egy szuper vétel, amikor az ember megremeg. De valóban egy gravel geo lenne az ideális, viszont országúti hajtással, vagyis voltaképp az endurance outi is jó lenne, csak szélesebb gumikkal. Nem szeretek tartósan országúton menni, a bringautak pedig nem tükörsimák, és sokszor megyek murvás talajon is. Hajtásból pedig megfelel nekem a kompakt hajtómű, a 34/32-vel most is elkaristolok az útjaimon, vagyis az 1:1-nél jobb nem kell, viszont az 50/11-ről sem mondanék le szívesen, ezért is modntam, hogy pl. egy 105 az én felhasználásomra jobb, mint mondjuk a GRX.
A karbon váz sem fontos, de ez a linkelt bringa már azon a határon van árban, amit megvennék, ha elférne alatta egy 40-es gumi. Most 35-öt használok, ami ugyan elég gyors, és szeretem is, de néha azért kellene egy kis csillapítás. Most pl. felraktam rá a téli kerekeket, amin egy 40-es gravel gumi van, és ég és föld a kettő (ez sokkal lassabb, de sokkal kényelmesebb is).
Én hosszú távra vennék, szóval csak az ár miatt biztosan nem kötnék kompromisszumot, hacsak nem valami extrém durva jó vétel. Ez pedig simán "csak" egész jó. -
lsebestyen
addikt
válasz
fulton
#342449
üzenetére
Biztos írtad már, de nyeregből kiállva is csinálja? Nekem is kattog valami, de nekem szinte biztos, hogy elölről: egyrészt picit hosszúra hagytam a fékcsöveket (első építésem, nem voltam elég magabiztos és féltem, hogy elrontom a csatlakozást), másrészt a kábelszivacsozást is elrontottam, a fejcsőben már szinte nincs is.
Másik tippem, hogy a műanyag spacerek egymáson kattognak (ez magyarázná azt, hogy hidegben hangosabb). Maga a kormánycsapágy betonstabil, semmi holtjáték nincsen. Egyszer majd szétszedem, az nem most lesz.
Szégyenszemre én megszoktam.Na tehát, ha nyeregből kiállva is csinálja (huplikba menjél bele, lehetőleg minél rázósabb úthibákba), akkor szerintem nem a nyeregcső felé kéne keresgélned.
-
fulton
addikt
Nincs mákom. Tegnapi ride alatt mint az őrült, kattogasba kezdett a bringa ismét
uccsó mentsvár: egy elem papirtokjaból vagtam ki két kis alátétet a csavarok alá, ezzel elválasztva a 2 csavar lapját - a karbontól.
Akár mi is okozza, makacs...ha e csavarok sem... nem tudok rájönni mi -
MC Pite
veterán
válasz
Csokicsibesz
#342413
üzenetére
Sora van a tribanon, de azért az a jótól elég messze van. Folyamatosan elállítódik, kb 2 havonta kéne utána állítani. Van benne 12k km, az megtette a hatását, nem pozitív irányba.
Nálam valahol 5000 körül lehet az új Sorába - kicsit kotyogott a régi, meg a bowden megtréfált minket, de 1× beállítottam, mikor a bowden nyúlt kb 1-et tekertem még és ennyi. Nem is szoktam cseréig hozzányúlni - Claris ugyanez volt.
Mondjuk ha kell is tekerni, akkor menetben tekersz egyet oda vagy vissza, az sem nagy dráma saját bringán - gyerekén vagy asszonyén már körülményesebb.Az XT-nél néha korrigáltam, de mindig kiderült hogy valahol feszült a bowden (vagy a bowden kupak nem volt rendesen a helyén és az nem engedte rendesen működni).
Korábbi XT, SLX, X5 sem igényelt utánállítgatást.eddie1978: 1-1videót láttam, ahol székapták, felújították az elektromost, hasonló okokból.
Hasaggymeg:
Igenis
1, Megértem, jó érzés ha pontos. De 99,9%ban a bowdenes is pontos, az integrált Spark bowdenezés volt hogy kicsit feszült, meg a gravelen van néha hogy nem mindig mászik nagyobbra, de a hulladék Altus karok helyett fel kéne tennem az Aliviót, szerintem már pontosabb annyival, de ez is szerencsére ritka, ezért pihennek a dobozban még az új karok.
2, Hogy tudom programozni mennyit váltson, az mint játék jó, de nem limitál a Sora/Altus+Alivio 3, vagy XT 4 fokozata sem. Amit említettél lefelé duplát kipróbáltam, de nem érzem hiányát.
3, Karbantartásban kéne többet csinálnom mint 2-4 évente bowdencsere, esetleg ekkor tisztítás és kenés?
Valid hogy 1 kábel mínusz, ha gyorsan lehet jól beállítani, az se hangzik rosszul - bár ha nem ferde semmi, gyorsan megvagyok a simákkal is (sajáton ugye 1-2 klikk finomhangolás menetben oszt cső).
A kihasználtság monitorozása az nem rossz - bár én olyan madár vagyok, aki nagyjából figyeli ahol ez kritikusabb (széleken).fulton: A mindenben részre voltam/vagyunk kíváncsiak, akik még nem használták, és nincs bajuk a meglévővel (pontos, gyors, nem állítódik el)
Mittomén, a tubelesst, a kötéses pedált, az ovál tányért; sok dolgot el lehet mondani mikor miben jobb mint a hagyományos, valami ilyesmi konkrétumra voltam kíváncsi, Főni összeírta a listát.
-
parandroid
félisten
válasz
Dark Archon
#342445
üzenetére
Fel sem merült bennem, hogy ezeket bárhol csak úgy le lehet baszni. Amúgy asszem le lehet (néha látok egyet-egyet szanaszét), csak kifizettetik az összeszedését. Én életemben nem használtam még e-rollert, és nem is szeretnék. Nejemnek van régóta rollere, ő sokat használta, de az lábbal hajtós, decathlonos, pár éve upgrade-eltünk valamelyik komolyabb modellre.
p
-
válasz
parandroid
#342444
üzenetére
Azt mondhattad volna, hogy itt a megosztós e-rollereket és bringákat nem lehet csak úgy leb***ni, ahol eszedbe jut, mint nálunk, hanem kijelölt parkoló területek vannak

-
parandroid
félisten
válasz
Dark Archon
#342442
üzenetére
Ja, gyors átszállásnál nem egyszerű. Kollégának volt 4 órája, lazán lehetett tervezni.
Lipcsében sajnos nincs ilyen. Ugye Koblenzi a cég, az Frankfurttól olyan kb 100km, mivel végig pálya itt mindenfelé, az olyan egy óra autóval, de amúgy én sem voltam még. Asszoynnak az outletes Roadlite-ot is inkább kihozattuk.
p
-
mauimagic
senior tag
válasz
Hasaggymeg
#342441
üzenetére
Rockwood V. 400% feletti volt az elmozdulása a kulccsontnak.
Most kezdtem -saját hatáskörben
- a gyógytornát...elég szarul fest a dolog...
Test előtt kb vállmagasságig, oldalra meg jó ha 45 fokig tudom emelni egyelőre, azt láttam a gyógytornászon, hogy ez azért nem normális ügymenet, azért gondoltam, hogy megkérdezem másnak hogy volt...
-
válasz
parandroid
#342428
üzenetére
Egy órám volt átszállni - pont elértem a beszállás kezdetét a másik gépre, mert persze a terminál másik végéről indult a csatlakozás. Meg ez lesz hazafelé is. De téged amúgy sem engednek be csak úgy a tranzitba, nem? Én meg nem jöhetek ki.
Itt Lipcsében lesz pár órám a reptéren szombaton

-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz
mauimagic
#342435
üzenetére
Végül neked mi volt a diagnózis, hányas fokozatú?

...enyém, hála istennek meg a gravitációnak, csak kettes lehet, mert úgy áll most is ott fent a pukli.
#342437 SteveAd...korábbi tapasztalatokat nézve, félő, hogy ez már eldőlt, biztos javítanak még a kivitelezésen de szerintem pár éven belül csak a teszkós bringákon fogsz vezetékeket látni.

#342438 stickermajom...elég nagy tétben fogadnék, hogy beállítom neked szerszám nélkül. Olyan, hogy csak egy-egy tányéron vacakol és a többin jó leginkább felfüggesztés (váltófül) pontatlanság lehet...na meg nagyon ritkán lánc, lánckerék, esetleg görbe váltókanál, ez utóbbi bizonyos szintről még szintén visszahúzható. 🤔
-
mauimagic
senior tag
válasz
stickermajom
#342438
üzenetére
Ha szintezőlézerrel adsz neki hátulról, nem jön ki a ferdeség valahol?
Pl mindkét terelőkutya (pulley
) egy vonalban van a sorral?
Nekem is előadott egyszer ilyet az XT, látszólag minden OK volt a váltótartó füllel, azt mégis...
Lehet itt már számít az alis szerszám pontatlansága, és egy Park Tool kihozta volna...végül eladtam a bringát, bár nem emiatt, szal new bike dayyel is orvosolható a dolog
-
stickermajom
addikt
Rászántam én is az időt, a szerviz is (gondolom, mert másfél napig náluk volt). Ugyanazt produkálja mint eddig. Alapállásban középen ugrál két sebesség között, ha feszítek akkor elmúlik, de cserébe a második legnagyobb fokozat zajos lesz. Van szerszámom nekem is, a szerviz is szerszámmal állította egyenesre. Az alap XT-s hajláson felül látszólag a kanálban van még valamennyi ferdeség. Majd még játszom vele, úgyis vége gyakorlatilag a szezonnak. Megnézem, mit csinál az enduron ugyanaz a váltó.
-
SteveAd
tag
válasz
mauimagic
#342417
üzenetére
Szerencsere montis vonalon azert eleg sok gyarto (multkor emlitettem a nem S-Works Speci Epicet meg a Santa Cruzt is) kitart a "normalis" kabelintegracional. Pl. ma lattam az uj Evilt is
[link]
Sajnos orszagutiknal tenyleg terjed a metely. En az uj Aethosra vartam, erre ott is elcsesztek a kormanycsapagyas baromsaggal, pedig az pont nem egy aero gep, de erre van piaci igeny (az mas kerdes, hogy ezt a keresletet generaltak a hype/marketing stb. utjan) -
mauimagic
senior tag
Ha esetleg van itt olyan, akinek AC Joint Separation (AC Ficam) Rockwood Grade IV-V-VI volt valaha?
PM is jó, sőt lehet jobb -
Maximum1
őstag

Tudom, hajtás oldalról kellett volna, de ez mindkét oldalon hajt.
-
parandroid
félisten
válasz
Dark Archon
#342414
üzenetére
De, van: [link]. Nemrég nyílt. 13 perc a Hauptbahnhof a reptérről s-bahnnal, onnét meg ez 5 perc séta.
Pont ma taliztam egy ph-s kollégával (más topikból) egy sörözésre, mert volt pár óraja a reptéren. Szólhattál volna, hogy jössz…
p
-
rétisün
veterán
válasz
Hasaggymeg
#342416
üzenetére
kár, hogy a magamfajta nyugger/maradi bringásokat még ez a sok pozitívum se fogja a villanyos felé terelni
-
fulton
addikt
-
Tin
veterán
Ha már felhoztam a váltást, bedobom ezt is, szerintem elég jó áron van:
ROSE Reveal 04 105 Di2 jetzt kaufen | ROSE Bikes
1999€-ért karbon outi 105 Di2 hajtással
-
-
fulton
addikt
válasz
vakablak93
#342418
üzenetére
-
mauimagic
senior tag
válasz
MC Pite
#342411
üzenetére
Legnagyobb létjogosultsága szerintem az
elb.szotttrendhy kormánycsapágyon keresztül vezetett bowdenezés megúszására van a wifis váltásnak.
Tudomtudom, országúton valid a 0.7567 W előny 35 km/h felett, de mégis ez a trend a montinál is...nem gyárt szinte senki már normális vázat a nem kőnehéz kategóriában. -
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz
MC Pite
#342411
üzenetére
Kiegészíteném azzal, hogy egy modern elektromos váltás minden bowdenesnél jobb mert:
1. Atompontos addig amíg nem megy tönkre, külső hömérséklettől, szál, vagy bowdenház minőségétől, állapotától, vezetésétől, valtókar kopástól, stb. függetlenül.
2. Úgy váltasz 12 sebességet egyetlen gombnyomással egyenként, kettőnként, ötönként, vagy éppen egyben az egészet fel, vagy le ahogy akarsz, anélkül, hogy 3x újra kellene fogj, vagy körbe kellene tekerd csuklód a váltókar körül.
3. Karbantartása kábé töredéke a bowdenesnek mert kizárólag a váltó tisztítására és esetleges kenésére szűkül, na meg a havi mondjuk 1 töltésre és talán évi 1 elemcserére a gombban.
4. Megszabadulsz a kábelek egy részétől.
5. A beállítása mesés a tűpontos és végtelenül pici finomhangolással.
6. Információt kapsz a sor kihasználtságáról, valós időben magad előtt láthatod éppen melyiken van a lánc.
7. A váltókar összehangolható a kerekpárkomputerrel, hogy lappzhass vele (még ha ez engem nem is hoz lázba)
8. Több nem jut eszembe...
-
eddie1978
senior tag
válasz
Csokicsibesz
#342413
üzenetére
Jó a villany, de az sem mindenható és örök életű. Nekem volt a CX-en Shimano R8000 Ultegra fékváltókar és XT M8000 Di2 váltó. Tök jó volt. Gyors és precíz. Viszont egy év elteltével elkezdett a kis lánckerék felé jönni a beállított pozíció kopás miatt. Nem tudom, hogy hol és mi kopott meg, de addig eljutott, hogy már majdnem kiértem a finomállítás lépésekből felfelé. Akkor van gáz, ha elfogynak a microsteppek. Akkor mehet a levesbe az egész villanyos váltó és lehet venni újat. Ugyanez volt a Sram Rival XPLR AXS hátsó váltónál. Kezdett pontatlan lenni. Nagy lánckeréken felfelé kellett volna kompenzálni, a kis lánckeréken meg lefelé. Sakk-matt. Arra jutottam, hogy a váltót felfogató csavar és a váltó ház furata kopott meg. Alu alun csúszik. Nem az örök élet mintapéldája a megoldás. Esztergáltattam bele acél csavart és beragasztottam 4 db csapágyat a váltó házba. Jó lett a váltás.
A fentieket a kínaiak jobban kezelik, mert ott minden egyes pozícióban külön lehet trimmelni. Ezzel egy darabig még utána lehet menni a kopásoknak. Később lesz kuka a cucc.
Előny-hátrány mindegyik megoldásnál.
Szerintem a legtutibb az CX/Gravel vonalon lehet. Csak gombokat kell pöcögtetni minimális erővel. Országúton nekem megfelelne a mechanikus is, ahogyan montin is. Mondom én, aki most rendelt villanyváltós montit. -
Ezt parandroidnak küldöm:

De, hát se ott, se Lipcsében nincs egy rohadt Canyon bolt, hogy élvezkedhessek

-
Csokicsibesz
aktív tag
válasz
MC Pite
#342411
üzenetére
Nekem is Sora van a tribanon, de azért az a jótól elég messze van. Folyamatosan elállítódik, kb 2 havonta kéne utána állítani. Van benne 12k km, az megtette a hatását, nem pozitív irányba.
Az elektromost 1x beállítod, ha nem esel vele úgy, hogy szétnyírod a váltót, akkor mindig ugyan oda fogja húzni, tudod állítnai a sebességét, tudsz a váltó karra programozni dolgokat stb.
Szóvla okkal van árkülönbség két termék között.
Terepen én sokkal kevésbé látom a különbséget.
-
Toobee
veterán
válasz
Csokicsibesz
#342405
üzenetére
Lásd a TT sisak, ami 35 alatt szenvedés, 40 körül meg már kifejezetten jó.
-
MC Pite
veterán
válasz
Csokicsibesz
#342401
üzenetére
Egy modern elektromos váltás is jelentősen jobb, mint egy régi ultegra
Aszfalton prosztó (flatbar) Sorát használok. Gyors, pontos.
Ha elektromosra váltanék (ezen nyilván nem fogok), mitől lenne jelentősen jobb?
(A gravelen ami van valamelyik Alivio alatti A betűs az egy fos, működik, de nem gyors, a hangja idegesítő, karok minősége sem jó.
Montin az XT az nekem okés.)Terepen jobban megértem, ott dzsuva azért megy a bowdenezéshez (de 1-2 évente nem nagy dráma a csere).
Nem kötözködni akarok, nem mondom hogy nincs előnye, de jelentősen nem vágom mitől lehetne jobb
Nem vagyok ellene, ha árban nem lenne vészes, jöhetne; de aszfalton sok előnye nekem nem ugrik be.
avl: Látatlanban azt mondanám, hogy a szélesebb gumik, kisebb lépcsők a váltásban, fék terén is némi fejlődés eleve jó, de az utóbbi években egyre jobban gyúrnak a kényelemre is.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
Nade...lámpád az gondolom van? Hát km órád, ne adj isten GPS-ed? Na meg a telefon, melyet szinte mindenhova magunkkal hurcolunk. Valamennyit tölteni kell, akkumulátor működik bennük, szerves részei minden kerékpározásunknak, vagyis az elektromosság lassan amúgy sem egy teljesen elkerülhető szükséges "rossz". Az elektromos váltásban (és az esetleges valamikori fékezésben) nem az ezek működtetéséhez szükséges energia megspórolását, hanem inkább ezek karbantartási igénytelenségét és végtelen pontosságát üdvözlöm.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz
totron
#342403
üzenetére
Szerintem ilyen nincs is, mert
If the rider feels better he rides better
ugyebár.
#342404stickermajom...hát ha vagy 2x lezúztam volna lehet én is másképp gondolkodnék.
Ugyanakkor új füllel nem is értem miért nem tökéletes. 🤔#342406 MM...gakran pont a rendszer érzékenysége miatt kerül felszínre az elektromos váltás egyik legnagyobb előnye, hisz a finomhangolás olyan (ha jól emléxem összesen 23) apró mozdulatokkal operál a motorosnál melyek már szabad szemmel nem is követhetők., vagyis ha azzal sem tudod beállítani akkor ott más baj van.
-
dom1n0
őstag
Saját példámból kiindulva amikor ilyen 30-35-ös tempóról rákanyaradok egy emelkedőre ahol szépen fokozatosan visszaváltva, tartva a tervezett wattot próbálok végigmenni, na ott nagyon kijön a difi a kettő között ilyen dombos rideokon.
Totál sík menésnél pl Tisza-tó észre se venni kis túlzással melyik van.
-
laed
aktív tag
válasz
Csokicsibesz
#342401
üzenetére
Viszont, ha neked ez jó....
Na ez az. Én pl. nem szeretem az elektromos vackokat a bringán.
-
MM
őstag
válasz
stickermajom
#342404
üzenetére
Ezt besz@ptam én is - átmenetileg - a nyáron a GX Eagle AXS hátsó váltóval. Egy sima borulás miatti váltótartó fül csere után használható lett ugyan, de nem volt tökéletes.
Vettem váltótartó fül egyengető célszerszámot Aliról, azzal csekkolva pedig jó volt. Aztán szervízben is állítottak rajta, de azután sem volt tökéletes.Végül vettem egy nagy levegőt, újrakezdtem otthon, nagyon-nagyon alaposan. Mintha egy kicsit lenne benne még valami, hmmm... Kicsikét hajlítotgattam rajta, és csodák-csodájára, azóta megint frankó.
Arra akarok kilyukadni, hogy ezek a modern 11/12/13 sebességes rendszerek baromi érzékenyek sajnos (vagy szerencsére), szóval "check again and recheck", ahogy a művelt kanadai mondaná.
-
Csokicsibesz
aktív tag
válasz
Hasaggymeg
#342402
üzenetére
A nagy gyártólnál, ahol van profi csapat ott nem ez számít. Azok a bringák, amikkel World Touron mennek ott nagyon számítanak ezek a dolgok. Már nem csak a gyártóknak, de a jobb csapatoknak is saját szécsatornái vannak, F1-ből hoznak mérnököket stb.
Az amatőr szint az teljesen más. Megveheted a csúcs bringát, de nem lesz mögötte a teljesítmény. Tehát az aero saving, amit tud a felszerelésed azt nem tudod kihasználni.
Ettől még nyilván jó cucc én is inkább modern bringát vennék, figyelembe véve, hogy én leszek a kevés, nem a bringa.
-
stickermajom
addikt
válasz
Hasaggymeg
#342393
üzenetére
Jelen! Leütöttem kb. a bringa 50. km-énél, azóta szenvedek a váltással. Van új fül, beállítva itthon is és a szervizben is, továbbra sem jó. Meguntam, veszek 140 dollárért egy újat, ez meg megy az endurora az SLX helyett. Elektromosnál nem pattognék ennyire az 500 dolláros bekerülési költség mellett.

Kapja az ívet mindkét bringa, inkább az olcsóbb alkatrészeket amortizálom. -
totron
addikt
Fekvés. [link]
#342402Hasaggymeg, egy értelmes ár-érték arányt nézve hol érdemes megragadni akkor? -
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz
Csokicsibesz
#342401
üzenetére
Az esetek 90%-ában nem a teljesítményjavulás a fejlesztés valódi mozgatómotorja, még akkor sem ha azt hangoztatjuk mint indok...mert hát a 25. hely helyett mondjuk 15. leszel egy versenyen, vagy a + néhány KOM aligha releváns. Az igazi ösztönzés az érzésben van, hogy megkapunk valamit amire vágyunk amitől aztán bekapcsol az agy jutalomközpontja...ha aztán ez a számokban is visszatükröződik valamennyire, az csak egy további jutalom, önigazolás.
-
Csokicsibesz
aktív tag
Volt jelentős fejlődés, csak inkább earodinamikai vonalon, ami amatőr szinten kevésbé mérvadó. Tehát az, hogy 40-45 sebesség mellett spórolsz 10-20 wattot az igen jelentős, de ha ezt nem tudod kihajtani akkor tök mind1.
Valószínűleg egy modern endurance bringa kényelemesebb és jobb geometriájú lesz, mint egy 17 éves. Egy modern elektromos váltás is jelentősen jobb, mint egy régi ultegra.
Viszont, ha neked ez jó, akkor ne vegyél újat, nem kell mindenkinek a trendeket követnie.
Új hozzászólás Aktív témák
- Arc Raiders
- World of Tanks - MMO
- Sorozatok
- Szünetmentes tápegységek (UPS)
- RETRO beárazás (mobil, PC, konzol)
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- Kínai és egyéb olcsó órák topikja
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- PlayStation 5
- „Új mérce az Android világában” – Kezünkben a Vivo X300 és X300 Pro
- További aktív témák...
- Apple iPhone 15 Pro 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- GYÖNYÖRŰ iPhone 12 Pro Max 128GB Pacific Blue -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3940, 100% Akku
- Telefon felváráslás!! iPhone 15/iPhone 15 Plus/iPhone 15 Pro/iPhone 15 Pro Max
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 7700X 32/64GB RAM RX 7800 XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- Samsung Galaxy A23 5G 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: Laptopműhely Bt.
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest


De a lényeg az előírt mélység benne van. Ahogy belenéztem a vázba, egyébként nem gondolom hogy a 400mm-es változattal előrébb lennék ilyen szempontból, mert kb az előírt mélység után tágul a váz belseje elől, de csak emlékezetből írom, mintha így láttam volna ahogy fürkésztem magam benne hogy "miawaattafak" okozhatja" ... 



Egyrészt nem a tegnap vásároltad, hogy visszaszaladj vele, másrészt nem olyan funkcionális hiba mely akadályozná a kerékpár biztonságos használatát, továbbá...nem is tudod előídézni mikor csak akarod, így kábé hülyének néznének amikor visszavinnéd, egy csomó felhasználó pont lexarná és talán észre sem venné, stb- stb. vagyis ez nem olyan beazonosított gyári hiba amiért esetleg reménykedhetsz, hogy beleállnak és javítják, cserélik neked. Amúgy meg természetesen nem is Cube sajátosság, a sorozatgyártás érájában a gyártók kábé lexarják az ilyen

következőre ilyen polót használlj
de még hogy csinálta.. ra ta ta ta ta....
egy hangot nem adott. Direkt huppanokon ..macskakövön mentem...feszengettem magam. Én azt érzem megcsíptem.

aztan feltunt rajta a bloki is




