- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Xiaomi 14T Pro - teljes a család?
- One mobilszolgáltatások
- Mindenki Z Fold7-et akar
- Profi stratégiára vált a Galaxy S26
- Samsung Galaxy Watch7 - kötelező kör
- Kikristályosodik a Razr 60
- Mi mindenre jó egy másodlagos megjelenítő?
- Motorola Edge 50 Fusion - jó fogás
- iPhone topik
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
zgospel
őstag
válasz
gippazoid #228108 üzenetére
Persze simán lehet, hogy továbbra is rossz konstrukció, csak nehezemre esik elképzelni, hogy ha valami közel 10 éven át nagy %-ban garanciaidőn belül megkotlik, akkor azon ne fejlesztenének, mert ez így anyagilag és presztizsben is nagy bukó a gyártónak.
Ettől még mondjuk én is elkerülném
mert szeretem minimalizálni a kockázatokat, de a hibrid az stabilnak tűnik. Apám Nirojában most van 200 ezer km, nem volt még a váltóhoz nyúlva, szépen működik, nem érezni rajta semmit. Pedig taxi, szóval sok az elindulás megállás.
-
válasz
gippazoid #228095 üzenetére
ez 245 rendszerlóerő, 7,5 körül van a 0-100
nekem nincs bajom a dinamikájával, bár én egy 150 lovas dízel Kodiaq-ból ültem át, és azzal se volt bajom.
viszont sajnálom taposniegyrészt mert akkor tényleg elmegy 6000-ig a mutató, és ott marad, és ez csak 4 hengeres hiába 2,5 literes, szóval az orgánuma se szép, másrészt mert sokat fogyaszt
és én attól eret vágok.
azért egy mai modern 320d-vel tudod tartani a tempót, ha arról van szó, hogy menni kell. -
válasz
gippazoid #228098 üzenetére
Pici az indító akku, és mostanában gyakran nem is a csúcsminőség, így pár hetes állás után könnyen nem indulhat el (bikázni meg nem mindegyiket egyszerű leírás szerint, a rav4 2.5-es hybridbe be van írva mely pontokon kell, csak a két pont távolsága akkora hogy pl zsebbika nem éri át, mondjuk legtöbben ezzel nem foglalkoznak egyik pont jó lesz "test" is alapon).
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
gippazoid #228080 üzenetére
Kiválóan viseli. Ha nem tudsz tölteni (phev/ev), és mindennapos használatban lenne (nem parkol hetekig), ez a nyerő városba. EGR nyűg volt talán valamelyiknél.
Szívóhoz képest a villany nyomaték miatt jobban megindul, “zeperfs duel” összehasonlításban találsz dinamikára vonatkozó adatokat. -
válasz
gippazoid #228089 üzenetére
abban nem ez a generációs rendszer van, hanem egy korábbi iteráció
a működési elvben nincs különbség, max. a hatékonyságban
nekem városban 4,8 körül eszik a C-HR-nél nagyobb motor/kasztni páros.140-es pálya tempónál viszont nincs rásegítés (vagyis fura, de van, tölt 20mp-et, majd elhasználja, megyünk csak benzinnel, majd fél km után újra rátölt, újra elhasználja... nem jöttem még rá a logikára) szóval ott úgy megy, mint egy SUV amiben szívó motor van: nálam ez 130-nál 7 liter, 140-nél 7,5 liter, 150-nél 8,5 liter. mondjuk a motorhanggal nincs bajom, még 150-nél is 2000 körül forog csak, a szélzaj nagyobb, mint a motorzaj.
-
válasz
gippazoid #228080 üzenetére
személyes tapasztalat következik: a falu szélén lakunk, a legközelebbi bolt (egy Spar) 2,2 km-re van tőlünk. ha nyáron megyek el szombat reggel a Spar-ba, akkor indítás után azonnal röffenti a benzinmotort, és úgy indul el, hogy az akku és a motor is hajt. rá tudom erőszakolni, hogy "EV Mode"-ban menjek ki az utcából, de el szoktam felejteni. a teljes odaúton egy métert se megy csak villannyal, hanem vagy végig csak benzinmotor, vagy fele-fele. visszafelé viszont ha gyorsítok egy erőteljesebbet, majd visszaveszem a gázt, akkor már hajlandó csak villannyal menni.
ugyanez télen úgy néz ki, hogy rá se tudom force-olni az "EV Mode"-ot induláskor, és csak a benzinmotorral hajt, szinte végig. visszafelé már bekapcsolja a villanymotort a benzin mellé, de csak villannyal nem megy a 4,4km alatt
ebből arra következtetek, hogy a cellákat jobban félti a rendszer, mint a motort.
ez egy ötödik generációs hibrid hajtás, ilyen van például az új Priusban vagy az új C-HR-ben is. -
Eugene Roe
őstag
válasz
gippazoid #228080 üzenetére
(közvetlen befecskendezéses, nem szívó
) Jézus, pont városi használatra van kitalálva, a 140-es pályatempó (+ fogyasztás) a tragédia vele (relatíve).
Az aranyárú 0W20-as olajcsere gondoskodik a motorról, pláne hogy érdemes az echte Toyotát venni.
200 ezer km-esnél gondolkodnék, de több ismerős vett 80k körül, azóta pedig beletettek 30-40k-t és eddig semmi gond.
Venni kell egyet 60-90k-nál, aztán használni 150-200k-ig.
-
válasz
gippazoid #227918 üzenetére
Az aránylag új 1.5-ösre gondolsz ami volt a yarisban és yaris crossban és még mindig van a corollában? Szerintem 3 hengeres, panaszt még nem hallottam róla. De nem régi moci annyira és szerintem nem is veszik olyan nagy tömegben a népek, szóval nem nagy a merítés (elődje az 1.33 rossz olajjal tudott olajzabáló szörnyetegé válni).
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
gippazoid #227571 üzenetére
Ha 2016-os akkor az már FL-es. Feltétlenül érdemes alánézni de ezek elvileg már annyira nem hajlamosak a rohadásra mint a korai verziók. Itt inkább már csak a lengőkarokon jellemző a rozsda és nem magán a padlólemezen.
Ez a benzines motor jó, nincs velük ismert típushiba.
-
Veron
addikt
válasz
gippazoid #195898 üzenetére
A koreaiak benne vannak a kalapban nálam, ideálisak lennének mind ár-érték, mind anyagi szempontból...de ez a törésteszt szerintem gáz. A Ceedé főleg, ott a póznaütközésnél a legrosszabbat kapta. Az i30 már jobban tetszik ebből a szempontból, mert kiegyensúlyozottabb, de ott a combrészt érte közepes méretű erőhatás.
Civic sajnos tényleg rosszul törik a hátsó sornál, így ki is esett a pixisből, pedig nagyon tetszik.
Scala, Kamiq, hihetetlen biztonságosak, cserébe jó drágák az alap 1.0 TSivel is sajnos.
Peugeot 2008 a gyerekvédelemnél vérzik el főleg.
Esetleg Astra K és Focus lenne jó, utóbbi szintén drága. Előbbinél a kis 1.2es 3 hengeres motorral nem vagyok kibékülve, hiába 130 lóerő a nagyobbik.
Új 1.2T Corolla szintén drága és szűk hátul plusz a csomagtartó is kompromisszumos (5 ajtósban).
Na ezzel nagyjából ki is esett az összes szóba jöhető autó.Használt 1.6 szívó Auris kombi 2 évesen 5 millióért? Jól törik, megbízható, cserébe lomha a motor.
-
KoVee84
senior tag
válasz
gippazoid #195242 üzenetére
Persze
1,5L / 10.000 km
Meg ingadozott az alapjárat. Többször megnézettem, mindenhol azt mondták, hogy ez ilyen.
A legidegesítőbb hibája egyébként az volt, hogy a jobb első kerékdob mögött is van egy kisebb biztosítékdoboz, ami nekem párszor beázott, amitől 3 hengerezett, míg ki nem száradt. -
BigBlackDog
veterán
válasz
gippazoid #194331 üzenetére
"...csak sz.pni lehet vele!"
Ha csak rossz tapasztalatod van, az szerintem nem elégséges ahhoz, hogy ennyire általánosíts és esetleg nem teljesen valós képet alkoss. Szerintem itt a topikban is van/volt nem egy tulaj, akinek nagyobb gondja nem volt az ilyen motorokkal (persze, némi proaktivitás nem árt hozzá).
-
joshua7
veterán
válasz
gippazoid #194311 üzenetére
Amúgy pedig 2011-es évből NEM veszünk TSI motort mert láncos és csak sz.pni lehet vele!
Ez ebben a formában általánosító hülyeség. Nekem konkrét jó tapasztalatom van. Neked?
Nyilván oda kell figyelni a láncra + kokszosodás, amit írsz, de korántsem sz*rf*s az összes.
slett27, #194286: van hahu-s link arról a kocsiról? Megnézném, mi az, ami ennyire rossznak tűnik. Ha 2011, akkor Golf 6, amit mondjuk egy lelakott, múanyag kormányos Trendline esetén tudok elképzelni.
-
rhonin
senior tag
válasz
gippazoid #174957 üzenetére
95%-ban Ausztriában járok vele így talán még nem is kapott eddig Magyar benzint.
Sima 95öst kap és nem vettem észre rángatást. Nekünk már a faceliftes változat van. Szerintem a gyerekbetegségek már javítva lettek. Tényleg nem tudok mondani semmit ami ne úgy működne ahogy kellene. Talán a refit érzem gyengének a tompítotthoz képest vagy csak a tompított túl erős.Amiket hallok én inkább az OMV-n tankolnék főleg ha nyugaton laksz. Az talán még osztrák benzin.
Itt találsz egy elég jó fórumot ahol bővebben tudsz olvasgatni a típusról:
[link] -
rhonin
senior tag
válasz
gippazoid #174682 üzenetére
Nekünk hyundai van, elégedettek vagyunk vele, bár szép is lenne ha bármi gondja lenne egy új autónak.
Kokszosodásban biztos hogy előnyösebb a ford a szívócső befecskendezés miatt.
Ami talán előny a t-gdi mellett, hogy láncos a vezérlése viszont mindkettő OPF-el van ellátva ha újat nézel. A hyundai 2018 augusztus utáni gyártásúak már igen, a korábbiakban még nincs szűrő.
Én eddig 7000km alatt nem vettem volna észre hogy regenerált volna és ahogy olvastam ezeknél a benzines motoroknál nincs is aktív regeneráció mint a dieseleknél.
EGR szelepről én nem találtam utalást hogy ne lenne bármelyikben is.Pont most olvasok olyan véleményeket külföldi fórumokon, hogy a T-GDI-ben az a megoldás van, hogy a szívószelep nyitva van befecskendezéskor és így kerül rá üzemanyag.
Ezt belinkelnéd, hogy hol olvastad?
-
rhonin
senior tag
válasz
gippazoid #174680 üzenetére
Szia.
Nálam még csak alig 10.000km tapasztalat gyűlt össze, de szerintem minimális az az autó ami már 100+ ezer km-t futott és lenne tapasztalat a kokszosodásról.
Ezek a t-gdi-k hasonlóak csak közvetlen befecskendezésűek mint a TSI-k. Nem is várok tőlük mást ezen a téren. Talán a Ford féle 1.5 3hengeres turbó motorok amiknél a közvetlen befecskendezés mellett van szívócső befecskendezés is és ezeknél már nem valószínű vagy legalábbis később várható a lerakódás kialakulása.
Ilyen van a focusokban meg fiesta st-ben is.
Amúgy én abszolút ajánlani tudom ezt a motort. Erős és takarékos is ( 6.5-7L-es átlag).üdv.
Új hozzászólás Aktív témák
- Meggyi001: RTX 5060 - Az új népkártya?
- World of Tanks - MMO
- BestBuy topik
- Milyen processzort vegyek?
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Call of Duty 2
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Autós topik
- Jelszókezelők 2025-ben: biztonság vagy illúzió?
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- További aktív témák...
- Eladó bontatlan LTT Noctua barna csavarhúzó
- Alufelni 4 db., R16 méretű gumihoz (pl. Ford Galaxy II) (az ár 4 db-ra vonatkozik)
- BMW E39 540i - V8 Touring - Komplett Motor Felújítás, Friss Műszaki, Hibamentes
- EZVIZ C3 C3W Pro (4MP) CS-C3W Smart Home Kamera
- ÚJ AXIS M1114 hálózati kamera Kompakt és adaptív HDTV Onvif
- BESZÁMÍTÁS! Apple iPhone 16 Pro MAX 256GB okostelefon garanciával hibátlan működéssel
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte B450M R5 5600 16GB DDR4 512GB SSD GTX 1080Ti 11GB ZALMAN I3 NEO Chieftec 650W
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad T460 - i5-6GEN I 8GB I 256GB SSD I 14" FHD I Cam I W10 I Garancia!
- Apple iPhone 14 Plus 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Telefon felvásárlás!! iPhone 12 Mini/iPhone 12/iPhone 12 Pro/iPhone 12 Pro Max
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest