Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz
szpeti40 #222160 üzenetére
Mazda 3 2014+ 2.0?
A 120 lovas ha kevésnek tűnik (papíron 120LE, padon gyárilag is 130+), csipsztuninggal 170-ig lehet húzni (ugyanez a motor a 165 lovas is).
2005 Swiftről váltottam én is, nagyon sok minden megfordult a fejemben, szerintem a te feltételeidnek is megfelel.
-
sziasztok,
Honda Civic 9gen (2015) 1.8 Sport - van bármi amire oda kellene figyelni egy relatív sokat futott (250k+) példánynál? Motorról az a hír járja, hogy egyszerű és megbízható, nyilván kopók előjöhetnek, de van valami egyéb ismert nyűgje?
-
válasz
OPiiPO #219927 üzenetére
"megvenni (akár kis hitellel is) használtan a 3-4 éves modellt nagyjából a kezdőrészlet áráért"
Lehet nem vagyok teljesen egyértelmű, az 1.0TSI Scala-t is nézem közben (újonnan 8M körül van, használtan 4.5-5.5-től felfelé), mert az a méret/motor is bőven elég lenne a felhasználási igényekhez. De jobban belegondolva egy Fabia (kombi) is, ami szintén 5 körül azért akad, bár ezt már inkább keresni kell mint válogatni
-
válasz
focvis #219918 üzenetére
Köszi a válaszokat
Így már magánszemélyként nyilván nem akkora üzlet, persze lehet azt latolgatni hogy 4 évesen, kevesebb mint 80k-t futott Octavia/Scala mennyit fog érni (most olyan 5-6 körül vannak).
De ilyen szempontból, magánszemélyként jobban megéri megvenni (akár kis hitellel is) használtan a 3-4 éves modellt nagyjából a kezdőrészlet áráért, és jó eséllyel azért még 2-3 évig (150k km-ig) nem esik szét, komolyabban nem is kell rá költeni - vagyis kevesebből fenntartható a rendszer, mintha mondjuk havi br 180-200 (évi nettó 1.4-1.6M) helyett kérnék céges autót. (Ami egyébként csak egy teória, ahogy írtam is.)
-
válasz
BigBlackDog #219915 üzenetére
Értem, lényegében ezzel a visszavásárlási árral félrevezettem magam - 4 év alatt ~6.2-be kerülne az autó (csak a finanszírozás), majd vagy visszaadom, vagy kifizetem a maradék 4.4-et, vagy törlesztem tovább.
Casco-t hirtelen Scala-ra néztem, 130-500, de évi 200 körül bátran lehet számolni.. Téli gumi jogos, gondoltam rá csak nem írtam le
-
Sziasztok,
Nem gondoltam, hogy egyszer új autós kérdéssel jövök, de van egy Skoda (VW) ajánlat, amin kicsit letapadtam.
Porsche Finance Smart BuyMár a reklámban szereplő Skoda Octavia Perfect 1.5 TSI (itt a részletesebb és hibátlan leírás, a másikban az első lízing díj el van írva) is elég korrektnek tűnt.
A lényeg, hogy magánszemélyként, 4.1M befizetése után 4 évig havi 40k lízing díjat fizetve, 4 év múlva garantáltan 4.4M-ért visszavásárolják.Tehát évi 480k + kötelező márkaszerviz + casco + biztosítás lenne a teljes fenntartási költség a következő 4 évre, majd vagy megveszem az autót, vagy kapok 4.4-et.
(A weboldal szerint a fenti finanszírozási forma elérhető más modellekre is, egy Scala is bőven elég lenne nekem, ami az 1.0TSI 115LE motorral kb 8M lenne. Tehát még olcsóbbra is ki lehetne hozni)Kis kontextus:
azért érdekes ez most, mert van egy 2005 Swiftem, teljesen jó állapotban (lassan 6 éve vettem, nyáron voltunk Horvátországban is), de nagyon gondolkodtam rajta, hogy kellene valami nagyobb-újabb, de hasonlóan problémamentes.
Szerintem az kb konszenzus, hogy egy használt autóra évi 3-700k-t el lehet költeni simán karbantartásokra, kopó cuccokra (Swiftre is elment évi 1-200 gond nélkül apróságokra).
Viszonylag keveset autózom: évi 10-15k jobb években összejön, de 6 év alatt éppen meglesz a 60k km. A homeoffice 2020 óta segít
3-4M körül néztem használt autókat is, az újabb Swift-ektől a Giulietta-ig (igen, 1.75) kb bármit és mindent.
Viszont most azt látom, hogy a fenti konstrukcióban a fenntartási költség helyett lízingre meg benzinre mehetne a lóvé - anyagilag valószínűleg ugyanott lennék, mint egy 6-10 éves használt kocsival, cserébe nem jönnének elő rejtett hibák.
(Egyébként úgy találtam rá erre a lízingre, hogy kezdtem fontolgatni, hogy előadom a management-emnek, hogy szeretnék egy céges autót a következő emelés helyett, mert elment a kedvem már a keresgéléstől - azt próbáltam meg kiszámolni, hogy mennyibe kerülne magánszemélyként vs cégként lízingelni.)3 kérdésem van:
1) Hol a buktató a fenti pénzügyi konstrukcióban? (Avagy: miért nem vesz mindenki új VAGot SmartBuy finanszírozással?
)
2) Mi az amit figyelmen kívül hagytam az eszmefuttatásomban?
3) A fenti konstrukció ismeretében egy klasszik céges autós felállásnál (mondjuk br 150-200k fizu vs. céges autó korlátozott magánhasználattal) ez jobb/rosszabb szerintetek?
-
válasz
Mauzes #183918 üzenetére
Ennyiért még van zsír új Swift Sport (ha még lehet kapni (szerk.: lehet
) ), ami azért a villanynál szvsz nagyobb élmény - nem egész 1 tonna, 140 ló, 1.4 turbó. Talán a hétköznapokban praktikus is sok szempontból. Úgyis Vitara lett volna, akkor maradj a márkánál
-
válasz
molnarpeter #183727 üzenetére
2.0 dti volt eddig, a motornak tényleg nincs baja. De ennyire nem prioritás a fogyasztás, jobb lesz a benzines. :)
-
apu az elejétől kezdve Zafirát akar, nekem valamiért nem volt szimpatikus.. Viszont ár-érték-motor-méret-kor és a felhasználási igények alapján tényleg jónak tűnik.
A 7 személyesben a hátsó sor az inkább gyerek méret, ugye? Nem láttam még 7 személyest élőben, kicsi a kínálat, lehet hogy 7 személyesből találunk jobb állapotút.. -
válasz
molnarpeter #183711 üzenetére
ritkán kell, de akkor minél nagyobb, annál jobb..
-
válasz
BigBlackDog #183709 üzenetére
Idővel egyre inkább kényelmesebb lesz a magasra ülés a szüleimnek, valójában ez is egy szempont..
1.6-os az kevés, ugye? Minimum 1.8 kell szerintem. -
Sziasztok,
Úgy tűnik, hogy egy Opel Vectra B (2.0 dti) helyett kellene vásárolnunk a közeljövőben valami hasonló méretű (inkább nagyobb) kombit, 4 felnőtt+csomagok méretben. Több, mint 15 évet volt nálunk.
A dolgot nehezíti, hogy az autó kevesebb, mint évi 10k km-t menne, tehát benzines kell. Garázs van (lesz), nem lenne napi használatban, második autó lenne, de menne rövidebb távokat is (akár 2-3-5 km).Kicsit megakadtam az elmélkedésben:
alapvetően egy régebbi (2005-2010) Skoda Octavia volt az irány nekem, 1.5-2M huf környékén; 2.0 FSI motorral pl van egy hahu-n 1.5M-ért.Apám alapvetően 3M-s kategóriában keresett fiatal autókat (i30 kombi, Insignia kombi, Zafira), amire én a régi autók értéktartásával, egyszerűségével (#szívó #bontó) érveltem.
Az újabb autók felszereltségét meg csilivili funkcióit értelmezhető mértékben nem használnánk ki (radaros tempomat, tapogatós fejegység, Android auto stb. egy-egy hétvégi úthoz, nyaraláshoz nem rossz, de lehet élni nélküle), és néha (kerti)munkára is be lenne fogva a jármű, utánfutó, csomagtartó megpakolva. Erre sajnálnám, ha egy 4-5 éves fullos autót használnánk.
Kérdés igazából az is, hogy ha mondjuk minimum 10 évre tervezünk vele, akkor anyagilag mivel járnánk jobban?
Például: 2005 Octavia 2.0 FSI vs. 2016 Octavia 1.4 TSI
A nagyobb értékvesztés mellett az újabb autó kevesebb, de várhatóan drágább szervizköltségével, vagy a régebbi autó kisebb értékvesztésével és olcsóbb, de gyakoribb szervizelésével?
Miközben ezt írom, én is érzem, hogy a kérdésnek sincs túl sok értelme, kicsit alma-körte hasonlat, meg sok mindentől függ stb.. de innen most nem tudok semerre mozdulni fejben.
A célnak bármelyik megfelel. Ha sokáig marad, akkor tartósabb az új, később lesz korából fakadó hibája (elöregedő anyagok). A régebbit talán logikusabb lenne 3-4 évente cserélni.Mi a véleményetek?
-
Sziasztok!
Egyik ismerősöm kinézte ezt a Golf IV 1.9 PD TDI-t. Csak automata váltós kocsi jöhet szóba. a keret kb annyi, mint ennek az ára.
Ennek a motornak-váltónak, típusnak mennyi buktatója van? Az autón láttok valami "gyanúsat"? -
Sziasztok!
Egyelőre csak egyet kérdeznék be: H Astráktól kell tartani, általános megbízhatóság a benzines (1.6-1.8) motorokkal milyen? Konkrétan nézett darab ez lenne (nem csak a km, hanem a felszereltség miatt). Évi 10-15k km menne bele, országút és némi város, legtöbbször 1 személy, néha 3-4, de a hely bőven elég.
-
válasz
Wiz Khalifa #142695 üzenetére
Pedig egy magánembertől van szép lakhelyről, kedves, udvarias embertől... Sose gondoltam volna ez lesz.
hogy 4 hónap alatt rámegy 60k? a saját 16 éves autónkra, ami 13 éve van nálunk, ráment idén 130-150 ezer kb. De azok a dolgok, amik most meg lettek csinálva / ki lettek cserélve, azokkal 2-3-5-10 évig nem lesz baj (olaj, szűrők, gumik, tetőkárpit, akksi, szilentek, stb.)
Már írták feljebb is, hogy nem megvenni drága egy autót.
Egy (relativ olcsó) használt autó vásárlása után szerintem nem szabad azon meglepődni, hogy kell rá költeni, akár havi 20k-t. De amit megjavítasz, arra nem lesz gondod egy ideig..
Lehet, hogy a kedves, udvarias ember is pont annyit költött az autóra, hogy életben tartsa, és Te vetted át a stafétát. Mostanra lett volna neki időszerű cserélni azokat a dolgokat, amik Neked előjöttek, de már nem akart bele pénzt rakni. Vagy nem így volt.. a lényeg, hogy ez a kockázat bármilyen autóban benne van, ne érezd kivételes esetnek..Volt ilyen vásárlási stratégia is a topikban emlékeim szerint - az ársáv aljáról venni egy őszinte, szerkezetileg jó, de "lelakottabb" autót, amire ráköltve párszázezer forintot, egy jó állapotút lehet varázsolni. Ekkorra az autó ára a javítással eléri az ársáv tetejét, de már fix, hogy a cserélt elemek hibátlanok.
De szerintem is, a jelenlegi autót nem éri meg csinosítani, tartsd üzemben, üzembiztosan, és ennyi.
-
válasz
pető bá' #135621 üzenetére
A környéken láttam egy Mazda 2-t, naponta megyek el mellette, és eladó. 1.4-es, 68LE-s, dízel, 230k-t futott. Számoltam rá biztosítást, egyszerűen nem értem, miért 58 ezer, mikor egy 115 lovas 1.5-ös Civic-re 52, de mindegy.
Kell valamit tudni erről a modellről-motorról? A célnak tulajdonképpen megfelel, tesztek szerint meglepően tágas a kategórián belül, a konkrét példányt 700k-ért árulják. -
válasz
MunezXBK #135620 üzenetére
köszi
csodát persze nem várok, 15-18 éves autók..
Civic-ből vannak még őszinte példányok, ezt konkrétan hónapok óta nem vitték el.. Alkatrész árban ezek hol helyezkednek el? Lassan ki kellene próbálnom néhány típust, hogy szűkítsem a kört.. -
válasz
molnarpeter #135578 üzenetére
Igen, ezzel egyet is értek - én is dízelt használtam, családból kaptam meg, és jobb, hogy ezt vittem a 40-50 km-es utakra meg a napi 2*15 km ingázásra. De most magamnak valami szög egyszerű autót keresek, mert már az is luxus, hogy autóval járkálok. Szeretném jó karban tartani, de ehhez olcsó alkatrészárak kellenek. Már kezdek megbarátkozni a Swift gondolatával is.. Az 1.6-ról kell tudni valamit? Nem száguldozni akarok vele, de nekem +0,5 litert megér, ha van benne tartalék szükség esetére. Mondjuk az a kormány nagyon szarul néz ki.. Nagy válaszék nincs 1.6-ból, talán még ez, jobb első sárvédőnél kis rozsda, és az első képen kissé furák nekem a színek..
-
válasz
pető bá' #135559 üzenetére
Alapvetően a ferdehátúra gondoltam, de sedanból és kombiból is vannak viszonylag jó Focusok 6-700 között..
ez már a túl szép, hogy igaz legyen kategória, nekem nem gond, ha kétszer ennyi van benne, de tényleg szép példány
Egy kombival mit veszítenék? Nekem általában felesleges, de fogyaszt jelentősen többet? Most is kombit hajtok ugye, ritkán hasznos, de akkor nagyon. Nemrég raklapokat szállítottunk vele.. -
válasz
barnam_ #135525 üzenetére
a leírt felhasználás csak az év egyik felére igaz, a másik felében a heti 2*40 km és némi városozás van, 15k km-nél több nem megy bele. Plusz a dízelekre aránytalanul sok az éves biztosítás, hasonló benzines teljesítményhez képest. A Vectrába lassan egy év alatt olyan 9 ezer km ment bele, átlag 6,03-as fogyasztással. Ha ennél kicsit több lesz a kis benzines, az nem gond.
#135526 gzbotii
igen, ezek a legáltalánosabb elképzeléseim nekem is, de nagyon ki kellene fogni belőlük egy jó példányt.. Corsából 1.2-t nem vennék, ilyet vezettem, inkább 1.4.. Focus annyira nem tetszik belülről, de ha van egy jó darab, akkor elfogadnám
#135528 MunezXBK
G Astrából 1.4-es kombit vezettem, az autó alapvetően tetszik, pörgetni kell rendesen, hogy haladjon. A tulaj szerint 6,5-7 liter között jár vele. Ebből is egy ismert példányt simán elfogadnék, akár 1.4-gyel is. Gondolom az 1.6 kb ugyanannyit fogyaszt..
#135535 roberto211
igen, én is egyre inkább erre tartok.. viszont pont ezért, mert sok van belőle, nagyon "széles" az ársáv, a 200k-s hulladéktól a megkímélt, garázsban tartott, mindennap portalanított szememfényéig..
továbbá
a linkelt Fiat? Olcsóbban hozzá lehet jutni normális példányokhoz, Barvo vagy Brava, mint G Astra és a felsoroltak.. Opel-es a család (16 éve), de én nyitott vagyok bármire.. -
Sziasztok!
Lehet, hogy nemsokára meglesz az első saját autóm. Eddig egy 2.0 dízel B Vectra Kombival jártam (101LE); viszont a kedvezőbb biztosítás miatt egy kis benzines lenne a jó első autónak. Felhasználás: heti 2*40 km országút, és hétköznapokon 15 km munkába, majd 15 km vissza. Ezt jellemzően egyedül, időnként ketten tennénk meg egy rendszeres utasommal, nagyon maximum 3 fő ülne az autóba, elég egy Corsa C, Megane méret is.
Autópályára nem mennék vele.
Néztem nagyon sok modellt, VW Polo-tól Renault Clio-ig, Opel Corsan, Honda Civic-en, Fiat Stilo-n át, a Fabia-t, Seat-okat sem kifelejtve. A cél egy olcsón fenntartható, viszonylag alacsony fogyasztású, megbízható autó lenne. Eleinte elzárkóztam az 1.4 alatti motorral szerelt autóktól (alulmotorizáltság, sokat megyek főutakon, kevés a város), viszont ezen megakadt a szemem.. Egy Fiat Bravo 1.2-es 82LE-s motorral milyen?6,5-es fogyival ellennék, gondolom erre azért képes lesz..
Vagy erre a legjobb egy G Astra 1.4? Mindig ez az utolsó, amikor végiggondolom, hogy az lenne a legjobb.. Persze az 1.3-as öreg Swift után, de azt nem szeretnék.
Ár: minél kevesebb, annál jobb, 800 alatt jó lenne. -
válasz
2thletme2day #133223 üzenetére
köszi, nekem egy 1.6-os S40-re is 52 ezerre jön ki.. És még tetszik is
-
válasz
2thletme2day #133149 üzenetére
Ez már a baleseti adóval együtt?
-
válasz
Kornel #133116 üzenetére
sajnos első autóként még a biztosítás is költségnövelő, 2.0 dízel (Opel Vectra B) nekem 80k/év lenne, 1.4 benzin (Focus, Megane, Civic, akármi) ~40k/év.. mivel keveset megyek, így ez elég súlyos tényező sajnos.. :/ szívesen vennék 1.8-2.0 benzint, mert nem az üzemanyagon spórolnék, tudom. A biztosítás fájna.
-
válasz
Tothgera30 #132002 üzenetére
Pont a napokban fel is merült bennem a kérdés: ezekből kifolyólag venni sem érdemes őket? Mert látványosan olcsók a franciák, de nekem semmi gondom nincs velük, ha jók
Az, hogy nem tartja az árát, nekem nem gond.
-
válasz
kalmanchris #131963 üzenetére
Köszi a választ, de az alap kérdés nem is az volt, hogy ők jók-e, hanem az, hogy az 1.8 benzinnel van-e valami baj? Mondjuk néztem drágábbakat is, nem sok van 1.8-cal, nagyobb motorral meg nem kell. 6-700k-ig belefér, de tényleg nincs sok belőle. Legdrágább hahu-n, ilyen képekkel.. mindegy, tényleg nem a konkrét példányok érdekeltek
-
Sziasztok!
Csak nagyon érdeklődés szinten: Peugeot 406, 1.8 benzin. Annyi infóm van, hogy kényelmesek, és a dízelekre szokták mondani, hogy jó konstrukció, viszont annyit nem mennék vele (évi 10-15k). Van valami amit tudni kellene róla? -
válasz
Vesztor87 #129341 üzenetére
igazad van, tényleg láthattál ilyet:
ötödikben így néz ki:
Háromezret meg itt forog ötödikben:
Bocsi a késői válaszért, de ma volt forgalomban az autó. Tudom, igénytelen vagyok a poros műszerfalammal. De kívülről lemostam
ettől függetlenül igen, 100-nál szabályosan hangos, ötödikben is; de annyira nem botrányosan magas a fordulatszám.
-
kicsit off, de azért autó
Parkolóbérlet kedvezményes vásárlásához nekem kell lennem az autó tulajdonosának, vagy legalább üzembentartójának. Édesapám a jelenlegi tulajdonos, az autót viszont én használom, adott helyen nekem van ideiglenes lakcímem. Hogy jövünk ki legjobban a történetből? Nem volt még autó a nevemen, KGFB-t nem kötöttem még ezelőtt, jó lenne, ha most még nem is kellene. -
válasz
DeFranco #117001 üzenetére
én régen röhögtem már fórumon ekkorát, köszönöm!
Vártam már egy ilyen kisbusz vitát, mert nagyon érett, de igazad van.
Egy B Vectra nekünk (2 gyerekes család, és az egyik gyerek én vagyok benne már 19 éve) lassan 13 éve elég méretben (sedan talán 1-2 évig volt, a jobb pakolhatóság miatt lett helyette kombi). Nem volt olyan nyaralás, hogy a kombinak a "kalaptartóját" (nálunk csak roló) ne lehetett volna ráhúzni. Sőt, volt olyan, hogy külföldre egy bérelt Swift szedánnal mentünk (lényegtelen az oka, muszáj volt), és valami csoda folytán abba is belefértünk.
Most hosszúhétvégére elutaztunk, 2-2,5 órás utat megállás nélkül simán meg lehet tenni vele, és nem 40 kilós, gyufaszál vékonyságú a család: édesapám mögött (185 cm, 105 kg kb) simán elférek (konkrétan keresztbe tettem a lábam néhányszor), pedig lassan hasonló termetűek vagyunk.
Rövid távokra (10-20 km) 5 fővel is alkalmas. Ezt már nem nevezném kényelmesnek, de ha van 1 elég vékony/kicsi fő a csapatban (6-10 éves gyerek pl), akkor tűrhető. De tény, hogy 5 felnőtthöz ez már kevés.Egyszer utaztam No-ból haza egy Skoda Superb-ben. Talán 2 megállással (tankolás) csináltuk meg az utat, tény, hogy az egy hatalmas autó, egy jól megtermett (130kg+) sofőr mögött kb. tánctér méretű hely volt. Akkora, hogy a sofőr szerintem
ellett( a végén még félreértitek) elfért volna maga mögött, kényelmesen. De ne mondjuk már, hogy ez egy átlag magyar család igénye! Ha kosarasokat vagy szumó bajnokokat fuvarozunk, oké. De átlag magassággal, átlag súllyal Mo-n belüli utazásokat szerintem egy kombiban igenis kényelmesen meg lehet oldani 4 fővel. 5 felnőttel már más kérdés.
Egyébként pedig el kell vinni a családot (utasokat) autót nézni, kipróbálni, hogy ki-hogy fér el, aztán mérlegelni. A kiskutya-nagykutya mittudomén az meg tényleg egy speciális körülmény.. itthon legalábbis szerintem az. -
Az átlag alapján nem mondok hülyeséget..
szerk.: off, és nem tudok németül, nagyon nem szűkítettem.. -
válasz
Kornel #114088 üzenetére
érdekes módon nekem az 1,4 G (kombi) is pörgősebbnek tűnt.. Az F astra mondjuk klíma nélkül volt, a Corsa is érezhetően lendületesebb, ha ki van kapcsolva a klíma.. De a G astra számomra pozitív csalódás volt.
forgalmi szerint: együttes tömeg: 1615 kg, saját tömeg 1088 kg.
Semmi extra felszereltség nincs benne, 2 el. ablak, automata klíma. -
válasz
Kornel #114084 üzenetére
hát a távolságok adják, hogy nem nagyon szoktuk pörgetni, meg inkább nyugisan vezet a család (4-en hajtjuk), én szoktam egy kicsit meghajtani, de 125 nm 4000-nél nem vág hátba
a magasabb üléspozíció vagy valahogy az ülés miatt a gyorsulásból semmit nem érezni, egy 1.4-es F astra lendületesebbnek tűnik :S
-
válasz
j.bravo #114074 üzenetére
2 éve van D Corsánk, 1.4 benzin, 2008.
Nehéz, kicsit lomha, rövidtávokra használjuk (3-10 km szerk: havi 1-2 db 40 km-s út is van az átlagban!), így 7-7,5 körül eszik, klímával. Stabilizátor rúd csere volt, meg némi olajfolyás, amit egy párezres alkatrész csere megoldott, ezen kívül izzókat cserélgetjük, folyamatosan (mindig másikat, most égnek ki a gyáriak szerintem).
-
válasz
roberto211 #113363 üzenetére
a vásárlás még sokkal odébb lesz (sajnos), csak irányt keresek
1.6 azért szimpatikus, mert "van tartalék", ahogy mondani szokás, vadulni nem akarok vele, de ha véletlen pályázni kell, akkor azért bírja azt is.. a sedan meg kifejezetten tetszik, talán normálisabb csomagtér, hátra is be lehet ülni - persze csodát nem várok, de szimpatikusabb, mint a 3/5 ajtós. -
válasz
pető bá' #110736 üzenetére
a fenti kérdésre egy ilyen swift mennyire válasz? Akkor azt javasoltátok, hogy tartsam meg az Opelt, rakjuk rendbe, és ennyi. Viszont az a gondom, hogy néha kellene itthon a Vectra, én pedig úgy tűnik, hogy nem sűrűn járnék haza. Most csak nagyon elméleti síkon gondolkodom, de ezt a Swiftet talán még egyedül is fent tudnám tartani, 1.6-os nem tudom mennyit eszik, de biztosan jól mozgatja a vasat.. Nem vagyok oda a Swift I-ért, de normális felszereltséggel belátom, hogy ilyen árban nem nagyon kapok mást/jobbat, és első saját autónak meg teljesen reális..
-
napokban beszélgettünk haverokkal - egyiknek 300k km-nél több volt a G Astrában, zavarta a sok km. Vett egy másik órát /bontottan/ pár ezer forintért, beszerelte. Így 230 körül van. Jobban érzi magát.
-
köszi mindenkinek.. igen, én is így gondoltam. 6-800 ezer az még mindenből eléggé az ársáv alja esetleg közepe, arra is még kellene költeni, átírni stb. amiből meg ennyi pénzért jót lehet venni, olyat meg nem vennék az Opel helyett.
a Vectra édesapám nevén van, gondolom itt működik az üzembentartói.. ha meg itthon van rá szükség, akkor el tudok menni néha a Corsával is.
köszönöm, akkor ezt a karbantartást a nyárra valahogy elosztom, hogy ne egyszerre kelljen olyan "szabad szemmel jól látható" összeget rálocsolni
-
egy ideje már meg akarom tőletek kérdezni, de messze van még a szeptember.. viszont lassan jó lenne tervezni, szóval erről lenne szó:
jövő szeptembertől elvileg heti 80 km-t fixen megtennék, de ez lehet, hogy 100-150-re is bővül /ha minden jól megy, egyetemre kellene bejárni
/. Annyi biztos, hogy ebben minimum 2*40 km egyben lenne, de biztosan kerül bele rövidtáv meg némi városozás is.
Ehhez kellene nekem egy autó. Van a családnál egy B Vectra, 2.0 dti (2000-s évjárat), kombi, immáron 12 éve (150e km van benne, 75-tel vettük, ha jól emlékszem!). Az utóbbi 2-3 évben irtó keveset megy (évi 5k km sem!), kb. itt rohad (sajnos szó szerint) az udvarban (a benzines D Corsát hajtjuk, 1-2-3 fővel rövid távokra).
Semmi komolyabb baja nincs, a rozsdát leszámítva, rá kellene költeni egy kis pénzt (matt fényszóró, talán fékek, kézifék, váltóbot stb), és teljesen vállalható műszaki állapotban lenne. Kb. nulla extra van benne, egy manuális klíma, szervó nyilván, de még az ablakok is tekerősek - viszont van 4 légzsák!A célnak megfelelne -> 4-5 literes fogyasztás, ketten vagy akár négyen is kényelmesen meg lehet tenni azt a 40 km-t, csomagokkal is.
vagy
hagyjam a francba ezt az autót, és keressek valamit 6-800 ezerért, benzinesből? Ehhez 90%, hogy a Vectrának mennie kell, mert 3 autót teljesen felesleges fenntartani, ha úgysem közlekedünk vele. Reálisan az Opelért 3-350 ezernél többet nem nagyon fognak adni, így 3-500 ezerből kijönne az "új" járgány..
szóval érdemes valamire vadászni, vagy ésszerűbb megtartani a jól ismert előéletű, leharcoltabb állapotban levő autót, és "kicsit" rákölteni?
-
válasz
norbert1998 #110592 üzenetére
betennél pár linket, hogy mire gondoltál..? én komolyan megpróbáltam keresni 150 körül, ez az első, ami kulturáltnak néz ki és talán nem rohad szét: Corsa B
de szerintem ilyen kategóriában nem ajánlható semmi, úgy általában.. 150 ezer forint az tényleg egy jobb mobiltelefon ára, egy új laptop, vagy 10 tank benzin (ha elég kicsi a tank). TC cikk, abból egy idézet:
"ezen a szinten nem számít az évjárat, de a márka, a típus is csak marginálisan, mert mindennél előbbre való az állapot. Ha a szomszédban lakó első tulaj öreg bácsi árulja a kocsit, nyugodtan dobják félre ezt a listát, és vegyék meg, akármi is az. Az előélet, a karbantartottság ismerete mindennél többet ér."szerk.: most nézem, a TC cikk már megjelent feljebb..
-
Daewoo Tico
csak erős idegzetűeknek!!!!44!4! -
már megint kezdődik - ismerni kell az autó korlátait, képességeit. Ha rosszul mértél fel előzés előtt, akkor (nekem tanították) lehet a fék pedállal is próbálkozni, és visszasorolni. Kiérek, nyomom, látom, hogy elszabtam, fék, index jobbra, vissza. Ha tudom, hogy hiába taposom, akkor a fék megmenthet. Persze kellemesebb egy elb.szott előzésből padlóval kijönni, meg "biztonságosabb".
-
válasz
gaborbol #93485 üzenetére
csak ezt tudom elképzelni én is.. de ezesetben lényegtelen, az ő felelőssége kétségtelen, aztán hogy mit csinált, sosem tudjuk meg, nem is érdekel.. én is (épp a beleset előtt pár órával) mentem az autóval, szélvédő elől elcsúszott a sapkám (kanyar), nyilván utánanyúltam, ez reflex. De az ülésről nem kezdenék neki pakolászni.
a gtk-ra: a biztosítóhoz csak holnap tudunk menni.
most volt itt a szerelő, biztosat nyilván nem tud mondani, mert elmozdítani csak trélerrel lehet, annak a költségét meg majd fizesse ki a biztosító - mozgásképtelen a jármű. Szóval alánézni csak így lehasalva tudott, azt mondta, nem olyan vészes talán nem sérült az egész, elég a bal hátulját kipofozni - stabilizátorkar törött, a többi majd kiderül. Nagyjából 150-ért meg tudják csinálni, így első ránézésre.
Viszont a biztosító részéről másképp néz ki: a hátsó lökhárítóra eleve mondanak egy hat számjegyűt, aztán a kitörött kerékkel + alkatrészekkel nem is számoltak. Ez bőven megüti (szerintem) az autó értékének azt a bizonyos 50-70%-át.
A fennmaradó kérdés csak az, hogy szerintük mennyi ennek a roncsértéke..? Ha kihozzák nullára (pl.: 250-250k-ra), és nem kapunk semmit, az úgy elég gáz lenne.Qru - igen, valószínű a gtk.. és annyira nincs szuper állapotban, de ennek legalább ismerjük a történetét - 10 éve megvan, most lett volna lengéscsillapító csere pl.
-
válasz
Kornel #93450 üzenetére
pontosan, első ránézésre még azt is mondtam, hogy pluszosan kijöhetünk belőle - bontott lökhárító, hátsó lámpa, kereket megigazítják, aztán meg is vagyunk.
jobban megnézve (van egy kép, ahol látszik) viszont az a kerék nagyon keresztbe áll, esélyes, hogy leszakadt ott valami - 1200kg+-os Astra 40-50-nel nekimegy a keréknek, minden erő ott hatott.
Szerelő még nem látta, az eset után nem tudott eljönni, aztán a rendőrökre vártunk, a 6 órás baleset után 9-re végeztünk. Meglátjuk mit mond a biztosító meg a szerelő. Az autó tényleg nem nagy (anyagi) érték, mert 3-500 ezret ér. A baj az, hogy helyette most nem tudunk mit használni, meg az, hogy ennyi pénzből nem mernék semmit venni. -
csak sikerült.. álló, parkoló autóba, mégis hogy lehet belemenni, üres utcában..? Igen, a Vectra a miénk, a másikban egyedül utazott egy srác, személyi sérülés szerencsére nem történt, légzsákok sem durrantak. Arról ne is beszéljek, hogy 2 méteren múlt, hogy nem a villanyoszlopot kapta telibe.
a rendőr gazdasági totálkárt mondott a Vectrára (ez esetben jöhet a "Milyen autót vegyünk ennek az árából" kérdés). az Astrának nem fordult át a jobb első kereke, egy Suzukiból tették rá ezt a mankót, így egyesben, 10-zel hazagurultak (800méter).Röviden: párhuzamosan parkoló Vectrába hátulról nekiment a Gastra. A képekből ítélve eltalálta a bal hátsó kereket, a (1,5 tonnás, egyesben parkoló) Vectra ~1-1,5 métert csúszott (eleje bele az árokba), majd az Astra innen megpattanva átvágódott a túlsó árokba. Mindezt úgy, hogy a sofőr: nem ivott (szonda), 4 éve vezet (munkájából adódóan is), 3 hónapos a kocsija, egy centit sem fékezett (se keréknyom, meg mondta is, hogy minden gyorsan történt), mert nem látta, hogy nekimegy, utána meg már nem volt rá ideje, hogy feleszméljen.
Holnap biztosító, a mi kocsink ugyanott áll, az övé elgurult lábon - ill segédmankón.Nagy képek, dropbox, sry a béna szerkesztésért, most erre futotta.
A rendőröket 2 órán át vártuk, aztán szóltunk újra, majd kiderült, hogy a helyieket nem értesítették a központból. Ezután 5 perc múlva itt voltak. -
válasz
ReSeTer #93300 üzenetére
ez inkább attól függ, hogy: ki mihez szokott? Mit jelent az előzés?
"A" eset: tud az autó kilencvenről gyorsítani (persze ötödikben, mert visszaváltani nem szokás).
"B" eset: az autóval bevállalok egy előzést, amint van három kocsi távolság a szembejövő és köztem.Ilyen dolgokat, hogy "mi az ideális" nem lehet (szerintem) mondani. Minden sofőrnek, vérmérsékletétől, lehetőségeitől és körülményeitől függően kell egy döntést hozni. Vannak azok a vezetők, akik alá tehetsz egy 150 lovas autót, akkor is csak úgy fog kimenni előzni (ötödikben, 82-ről) ha 1,5 km-t belát, és előtte megy egy kamion már egy fél órája. Neki nyilván élhető egy x lóerős Suzuki Swift is.
Másik vezető, aki (itt gondolom jellemzőbb,) szeretne haladni, ha valaki 92-vel megy, az forgalmi akadály, és az ilyet le kell tolni az útról, de a nagy forgalom miatt kénytelen szűkebben (nem 1,5km üres úton) előzni, ott nyilván kell a jobb kg/le arány.Szerintem a legfontosabb, hogy mindenki tisztában legyen a saját autójának korlátaival. Tudni kell, hogy honnan mekkorát tud gyorsítani, és mit lehet bevállalni, és ezt nem élesben kell(ene) gyakorolni.
a kg/le arányhoz -> nem tudom, én azt tapasztalom, hogy átlag ember (vagy inkább mondjam úgy, hogy nagyon sok ember) nem pörget egy autót 3-4k fölé. Innentől a kg/le számításánál egyáltalán nem mellékes, hogy benzin vs. dízel (pl. ha egy kombit nézünk ugyanúgy 100LE-vel).
-
többször találkoztam a Ssangyong reklámjával, de csak most gugliztam rá, az öt év díjmentes karbantartás dolog jól hangzott. Aztán így ezt olvasva már árnyaltabb a kép egy kicsit, de még így is valamivel jobb, mint egy saját zsebből fizetett márkaszervizeltetés a garancia időn belül (sok év). Más kérdés, hogy ki akar/mer új Ssangyongot venni, a visszavásárlási garanciával együtt..
-
-
válasz
parandroid #92592 üzenetére
lassan lehetne nyitni egy baleset elemzős topicot, annyira megszakértődik itt mindig minden.. nincs túl sok autó vásárló..
ha a motoros a megengedett max sebességgel közlekedik, akkor nem is éri el a kereszteződést, kilométerekre lett volna a Renault-tól.
Nem akarok nagyon belemenni, de ha jól kerestem, akkor a baleset itt történt. 2 éves streetview, vannak különbségek.
számolgattam - méregettem, a videó alapján 180 km/h jött ki a motorra (táblától való távolság a maps szerint a kereszteződésig + a videóból a másodpercek száma). Tegyük fel elszámoltam, mérések pontatlanok, legyen 160 (az óra állása alapján is legalább ennyi kijön - mérföldben, 20-as "nagy" beosztásokat feltételezve).
Renault besorol, felnéz, konkrétan üres az út, a kamerán nem is látszik semmi. Mire kanyarodna, hopp, a semmiből egy motor. A sávjában történő haladás alatt ezt észlelnie kellett volna, akkor a kanyarodást nem kezdi el, hanem nyom egy satut, vagy egyenesen továbbgurul, hogy elkerülje az ütközést..
az, hogy az 50/50 mennyire jogos.. bizalmi elv.. számíthat-e arra bárki, hogy 160-nal jön szembe valaki? ha feltételezzük, hogy a motoros által előzött autó a megengedett sebesség, akkor a Renault simán befér, mégcsak nincs is közel.. mindkét fél hibázott.ezért nem való lámborgíni meg nagymotor közútra.. szerintem. a kresz oktató mondta, hogy mikor megszerezte a jogsit nagymotorra, tudta, hogy ha felül rá, nem tudja betartani a korlátokat. Élni akart, inkább nem ült fel.
-
válasz
parandroid #92045 üzenetére
-
köszönöm a választ, tényleg kiszállok.
azt azért leírom, ha már lovagolunk a fogyasztáson állandóan:
Opel Corsa D, 1.4 benzin - 3 sofőr (változó vezetési stílus), 628 km - 42 liter -> 6,7/100.
Körülmények: pár km-es rövid utak, napi rendszerességgel, sokszor (sőt párszázméteresek is), klíma 70%-ban ment, 2-3 "nagyobb" (35-40 km-es + vissza) út + több 10-15 km-es (+ vissza) út.
Falun így használjuk, ennyiből jön ki. Ha klíma meg ablaktörlő nélkül mennék, kivenném a pótkereket (legalább 3 kiló), letörném a visszapillantókat és ültetném 5 centivel, kapna 20 bar nyomást minden, akkor kijönne 4-ből is. Biztosan. Vagy nem. De én nem várom el. Eddig másfél év alatt 1 kutyacsont, 1 olajcsere, 4 izzó meg 4 gumi volt, amit költöttünk rá. digit klíma, ezen kívül sztem full fapad, nem sok minden van, ami elromolhat. -
innentől talán nem az én tisztem reagálni, de még ennyit:
"alapból leszarom a kocsik műszaki tartalmát, viszont autóskártyázni és fogyasztástmérni szeretek"
ez szép meg jó, csak akkor olyan témákat, amikhez saját bevallásod szerint sincs közöd, nem kellene feszegetni. És ezt a legnagyobb tiszteletemmel írom, azirányba, hogy elismered, hogy a műszaki dolgokat "leszarod". De remélem észreveszed, hogy teljesen hétköznapi dolgokból tudsz flamewart kicsikarni, és úgy néz ki, hogy trollkodni jársz ide. Ez a neduddkis rögeszméd meg talán túlzás. Itt szállok ki. -
mondok jobbat:
rokon, autószerelő műhellyel. Sorolom milyen autókkal láttam az elmúlt 10 évben:
Seat talán Toledo; Golf III kombi, Mercedes talán Sprinter - sok személy szállítására ill variálhatósága miatt alkatrész beszerzés, tehát munkaeszköz is. ezekben biztos vagyok, másra konkrétan nem emlékszem, holnap utánakérdezek.
A fiainak volt egy BMW-je illetve Hondája néhány évig (ott dolgozotak, családi vállalkozás), aztán családalapítás után mindkettő egyterűre váltott, talán Seat és Ford. Ezek egyik sem vattaújan vett, szalonból kihozott gépek voltak, ilyen 4-6 évesek lehettek mikor megvették. A Golf az talán máig megvan. Hogy a hétköznapokban mivel jár, jó kérdés, jó ideje nem találkoztunk, majd megkérdezem. De nem egy hetes bmw-vel, hogy mindenki tudja, milyen jól megy az üzlet, nem "pazarolja" a pénzét külsőségekre. Ahogy a fiai sem. Nagy autó kellett (ill. fog kelleni a következő években), azt vettek. Előtte (fiatalság, huszas éveik, csajozás) Honda, BMW, mi más kellene?De amikor "felnő", akkor tudja, hogy ésszerűen kell dönteni. Biztonság, hely -> nagy autó.
Másik autószerelő ismerős: Opel Astra H Kombi -> Insignia. Ahogy tudom újonnan. Itt kicsit érződik, amit mondasz, értjük, hogy van ilyen. De az autója alapján azt mondani valakire, hogy "akik valamelyik szakmaban otthon vannak, es kamatoztatni is tudjak" -> ez egyenlő azzal, hogy új/"nagyobb kategóriás" autót vesz? Attól, hogy nincs szervizem, vagy nem autós témában dolgozom, még lehet rengeteg elméleti-gyakorlati tapasztalatom, aminek örülni kellene, ha átadom. (Mondjuk ez a veszély nem fenyeget, nekem pont nincs.)
Az csapta ki a biztosítékot, hogy valakinek a tudását kérdőjelezed meg amiatt, hogy milyen autóval jár. Azért mert az ismeretségi körödben ez másképp van.
1.8-as motor, dinamikus haladás, város -> talán nem kell 4000-ig pörgetni, hogy dinamikus legyen. Nem volt róla szó, hogy milyen város, Pesten kívül is van élet.
A félős sofőrök előzgetése 110-120-szal simán vihető (biztonságosan).
Amit a saját példámon írtam, a dízellel én is dinamikusan haladtam, városon kívül-belül egyaránt (Veszprémben, meg itt-ott volt egy-két kis kör), országúton sem tata üzemmódban mentem, hanem haladtam. Főleg haza, mert már elegem volt.Tökmindegy, hogy igaz-e az 5,18, vagy nem, semmi okom védeni az, aki lemérte, konkrétan leszarom: egy a lényeg - van egy adat, körülményekkel te meg rávágod, hogy ez lehetetlen, reméled senki nem hiszi el. Nem csodálom, hogy már csak én reagálok Rád. én sem sokáig.
-
ilyen jellegű problémáim sosem voltak. De ha félreértettelek, szívesen venném, ha segítenél.
szerk.: és a "4 nap alatt napi 2x 86 km -> 35,7 liter" miért hihetetlen? Hosszútáv, országút, 90-nel.. 2.0-s dti-vel mentem hasonló körülmények között 4,6-ot. csak 370 km, és egy nap alatt volt.
-
válasz
Rivaul #91899 üzenetére
látod pont erről beszéltem. sokkal nagyobb ("eszmei", preszízs) értéket tulajdonítanak (sokan) egy autónak, mint annak értelme lenne. Én is csorgatom a nyálam egy mittudomén Ferrarira, mer' szép meg minden, de mikor elmentem mellette, azt mondtam - nem kéne. Mi a francot csinálnék vele?
szerk: ahogy írod: egy család, egy ház, egy élet felépítése.. kell bele egy autó. az csak egy apró részlet. fontos, de egyáltalán nem a legfontosabb.
-
válasz
bitpork #91896 üzenetére
sry, még a hatása alatt voltam, abbahagytam.
"az ismerosi koromben, akik valamire vittek a szakmaban, eszukbe nem jutna ide irosgatni, nincs ilyenre idejuk, na es a tema, nem is Civic-kel jarnak, plane nem 10 evessel..."
értem, hogy zárjuk a flémelést, de azért rendes nagy kuss lett giigz-től. meg úgy általában is.
Új hozzászólás Aktív témák
- Gamer PC-Számítógép! Csere-Beszámítás! I7 6700K / RTX 2060 6GB / 32GB DDR4 / 500 SSD
- Csere-Beszámítás! Gigabyte Vision RTX 3070Ti 8GB GDDR6X Videokártya!
- Samsung Galaxy S21 FE 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Telefon felvásárlás!! iPhone X/iPhone Xs/iPhone XR/iPhone Xs Max
- Dell 14 Latitude 9410 FHD IPS 2in1 Touch i7-10610U 4.9Ghz 16GB 512GB SSD Intel UHD W11 Pro Garancia
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest