Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
Vismajor01
addikt
válasz
AssAssynn #216955 üzenetére
Nem, nem írhatnám mert a többi ide látogató átlagosan használja az autóját, minimum annyira hogy betudnak melegedni. Persze jön aki 5 kilométerre keres autót, neki szoktuk régen ajánlani a biciklit, most meg az elektromosat
Aztán olyan is jön, aki 5 kilométerre keres autót, muszáj, nagy is legyen, pénze nincs, és akkor meghallgat minket és vesz olcsón egy szögegyszerű szívóbenzint amelyiken a leghosszabb a műszaki és min 1milliót javításokra
Rémísztően alábecsülöd ezeknek a családi, nagy batároknak a szervízigényét - És itt nem is feltétlen pénzre gondolok, mert nem minden hónapban omlik össze a váltó, de MINDIG, mindig lesz valami kis szar ami miatt viheted a szervízbe, vagy megbékélsz vele, egyik se túl jó megoldás, és utálni fogod az autónak a belét is, ami ettől még elhanyagoltabb lesz, még több minden romlik el, és a végén örülsz ha feleannyiért túladsz rajta 3 év múlva mint amennyiért vetted.
Vagy egybe kifizeted a 3 -5 év szervízét és veszel egy Prius+-t. ÉS akkor minimum az időt és stresszt megspóroltad. Ha meg büdös a Dacia akkor van másik jó és új autó amiket szintén lehet lízingelni.
Valahogy hozzászólásról hozzászólásra soroljuk a realisztikus alternatívákat, és mindig visszakanyorodunk hogy neked egy gázos Picasso kell jó olcsón kevés kilométerrel tökéletes állapotba és sose romoljon el.
Ja, 3 évig volt C4 Grand Picasso a családban, igaz 1.6 dizel. Bár több mint 1 millió forint költése után pont ezért adták el, mert akkor halt meg a motor addig meg minden más körülötte...
-
zgospel
őstag
válasz
AssAssynn #216970 üzenetére
A sok indítástól jobban amortizálódik az indítómotor, generátor, akksi, és a kettőstömegű lendkerék amennyiben van benne.
A sok hidegüzemtől fokozottabban nyíródik a motorolaj, ráadásul hígul az üzemanyaggal, ami együtt a levegőből kicsapódó párával nem igazán tud tisztulni amíg nincs egy tartósabb (hasraütésszerűen 20-30 perc) melegüzem terhelésen. Ilyen hidegüzemben az égés sem tökéletes még, így évek alatt a hengerfal rendellenesen kophat/kopik.
Ha van, akkor az EGR és a DPF hamar elkoszolódik és nem tud tisztulni, mert nincs tartós melegüzem. A fojtószelepház is gyorsabban koszolódik, ennek tisztítása mondjuk nem több 10 percnél.
A sok városozás miatt a kuplungszerkezet is fokozottabb igénybevételnek van kitéve, de ez a városi használat velejárója, független attól hogy 8x indítasz egy nap vagy 2x. Természetesen kinyomott kuplunggal indíts minden alkalommal, így könnyebben és egy fokkal kímélőbben indul az autó.
Így hirtelen ennyi jut eszembe.Ezek közül az indítómotor és a generátor felújítása általában nem egy egetverő tétel, az akksit egy okostöltővel életben lehet tartani egész sokáig. Top minőségű motorolajjal vagy Metabond (vagy ehhez hasonló) adalékkal és gyakori olajcsereperiódussal a motor kopásának ütemét lehet csökkenteni valamennyire. Itt a gazdaságosság is kérdés, mert 4-5 évre tervezett ilyen futáshoz nem biztos hogy megéri Metabondozni.
-
AssAssynn
addikt
válasz
AssAssynn #216907 üzenetére
Tudom ez most mellékszál, de csak hogy kicsit tárgyilagosak maradjunk. Tudja-e valaki, hogy a sok 1.9 TDI Sharan motor között mi a különbség, és melyiket kell nézni? (lásd a kommentben a link, amire most válaszolok)
Illetve, ami fontos, hogy mely alkatrészek nem bírják és mennek tönkre a városozástól benne?Ugye, ahogy mondtam rokonom, akinek van egy ilyesmije, az városban is sokszor rohangál vele, és ő és a szerelője állítja, hogy nem lesz ennek baja nálam sem, persze ő rengeteget pályázik is, gondolom az menti meg.
Le ne írja valaki megint, hogy "döntsd már el mit szeretnél", mert ez a keresésemtől függetlenül is érdekel amúgy.
-
-
válasz
AssAssynn #216945 üzenetére
gyanús volt, hogy feltettem, de nem rémlik a válasz.
vagyis ami rémlik az az, hogy most van egy, terveztek egy másodikat és úgy érzed, hogy anyának hátul kell(ene) ülnie a másodikkal, így csak akkor fog elférni, ha van hely, ehhez meg a 3 gyerekülés a mérce, mert ha gyerekülés elfér, akkor anya is.
ha rosszul rémlik, akkor szorri.
itt még nem tudom, hogy a gyerek(ek) mennyi idős(ek) de hátul már 135 centitől (és 15kg testsúlytól) nem kötelező a gyerekülés, elég a magasító (sőt, ha jó helyen van az öv, akkor az SEM kell).
egy átlagos gyerek kb 10 éves korában éri el ezt a magasságotegyébként a Berlingo is jó, bár zajosabb, mint a Pikacsu
-
dj79
senior tag
válasz
AssAssynn #216958 üzenetére
Azért ritka, mert nem sokáig szerelték ezzel a motorral, hamar váltottak turbóra. Jellemzően fapad felszereltséggel voltak, ezeket én is néztem anno, nagyrészt meg inkább dízelek mentek jobban, ekkora autóhoz jobban passzol.
ha tudod, mit szeretnél, igazán körül írhatnád, biztos több hasznos tanácsot kapnál
-
dj79
senior tag
válasz
AssAssynn #216943 üzenetére
Nem támadlak. Az van, hogy Te saját magad sem tudod, mi van a fejedben. Össze-vissza csapongsz a vásárlási kereten és egyértelműen az látszódik, hogy itt több fórumtársnak sem egyértelmű, mit is szeretnél.
Vegyél egy eurovan2-t, abban biztos elfértek. Nem is rohad, motorok sem rosszak, de ne akarjunk már egyszerre mindent: olcsó legyen, top of the range legyen, mindent is bírjon, nagy is legyen 3 gyereküléshez, ne fogyasszon sokat. Mi a baj a c4 Picasso 1.8 benzines kiadásával? Nem vti, kb a psa egyik legjobb szivóbenya motorja, van benne elég olajtöltet a sok rövid úthoz. -
Vismajor01
addikt
válasz
AssAssynn #216942 üzenetére
Ilyen felhasználásra, hogy ne legyen netto öngyilkosság,
-Új autó garanciával
-Hybrid, lehetőleg tölthető
-ElektromosMinden más, legyen az egyszerű vagy bonyolult, szívó v turbós, benzin v dízel nem fogja bírni huzamosabb ideig. Ennyi, ezt kell végre megértsd és már sokkal-de sokkal könnyebb a választás.
-
zgospel
őstag
válasz
AssAssynn #216933 üzenetére
Nem kell megsértődni, nem a személyed kritizáltam, bántó szándékom meg aztán végképp nem volt, hanem ez egy tipikus esete annak, amikor nézelődésre költjük a pénzt és az időt ahelyett, hogy autót vettünk volna.
"nézegettem már 4-5 millásakat is.
Ha nem a piaci kínálattal van a probléma, akkor mivel?"
Ne is haragudj, de ha 4-5 millából nem sikerül autót venni, akkor veledEz nem bántás, hanem ténymegállapítás.
Ennyiből 2x is kijön egy szép állapotú, faceliftes, relatív keveset futott B Zafira a 140 lovas benzinessel, ami az általad vázolt felhasználásnak tökéletesen megfelel. Sőt, még az 1.6-os is simán elég, ha nyugisan vezetsz és elfogadod hogy országúton tele kocsival nem lesz egyszerű megelőzni egy kamiont. -
szabonagyur
félisten
válasz
AssAssynn #216940 üzenetére
Akkor vegyél valamit, aztán bírja ameddig bírja.
De ugye neked ez sem megoldás, mivel annak ellenére, hogy gyilkolni fogod mondjuk 5 évig (20 éves kor rémlik) napi pár km-el el akarod adni jó áron, hiszen te azon nem bukhatsz.
És gondolom meg is sértődnél ha nem vennék meg tőled jó áron majd ilyen felhasználás mellett.
-
dj79
senior tag
válasz
AssAssynn #216905 üzenetére
tehát az 1m, 14-15éves autokról feljebb léptél árban?
Mivel nem igazán találsz semmit, szerintem nem a piaci kínálattal lesz itt a probléma.Ismerősnek h astra kombit keresünk, 1,8m alatt nem nagyon látott még olyan példányt, amibe szívesen beleülne, pedig ez se nem fiatal, se nem túl nagy, se nem túl ritka autó...
-
zgospel
őstag
válasz
AssAssynn #216909 üzenetére
Valószínűleg befér a 3 gyerekülés, bár nem tudom hogy konkrétan milyen, abból is van keskenyebb, szélesebb. Az S80 kombi verziója a V70, annak a csomijába kényelmesen elfér 3 hulla meg a csomagok. Ez egy nagy autó. A példa kedvéért linkeltem, hogy ilyen kevés futáshoz és ennyire rideg felhasználáshoz bőven elég 20 évesnél idősebb autókat is nézni, csak rozsda ne legyen.
A 2.5 TDI egy Audi motor, Audikban és Volkswagenekben is volt, de konkrét típusokat meg évjáratokat nem tudok fejből. Ezt a Volvot ismerem, használtam is ilyet, rokonságban a mai napig megy egy ilyen akkora ridegtartásban és olyan kevés pénzből, hogy elszörnyednél
Nem a Volvora akarlak rábeszélni, hanem hogy a 20 évvel korábbi dízelek még sokkal igénytelenebbek voltak és valamivel jobban tolerálták a leírt használatot.Az olajtémádhoz azért kell a pszichológus, mert ha minden autóhoz úgy állsz hozzá, hogy félsz tőle mit raktak bele és mikor, akkor ő fog tudni segíteni a félelmeid feldolgozásában, nem ez a topik
Vagy egy új autó. Ez máshogy nem fog menni.
Az említett Hondával kapcsolatban örülj neki, hogy már ennél a legalapabb dolognál elhasalt, így a konkrét darabot el lehet felejteni és tovább keresgélni.
Ez az eset nem jelenti automatikusan azt, hogy minden autóba rossz viszkozitású és/vagy minősítésű olajat töltenek, azért többnyire ezt a szintet még megugorják az emberek. Alapból abból kéne kiindulnod, hogy megfelelő karbantartást kapott, de a kínálat közepétől általában már fel tudnak mutatni számlákat a szervizekről, vagy legalább az alkatrészekről.
Továbbá az olaj specifikációja nagyon fontos még, de erről továbbra sincs információ, így a találgatás helyett egyszerűbb elengedni azt a példányt. -
#214
aktív tag
válasz
AssAssynn #216892 üzenetére
"Akkor lehet be kell vállaljam a rozsdásat, az olajevőset, stb."
De mégsem vállalod be, mert itt ugyan jogosan, de félig-meddig látatlanban lebeszélünk róla. Ördögi kör.
Pusztán csak attól, hogy 20k km óta van benne 10w-40, és hozzáadva azt, hogy a jelenlegi autód 1l-t eszik 1000 km-en, ez a Honda még nem lesz rossz/ rosszabb szerintem.
De potenciálisan olajevős autót amúgy is nehéz venni, nem fog egyhamar kiderülni, hogy eszi az olajat, utána meg az autó árának szemmel látható hányadáért lehet perelni, bizonygatni az igazad. -
zgospel
őstag
válasz
AssAssynn #216899 üzenetére
"Ajánlottál egy dízelt, ami nekem egy nap 8x beindítva, végig hideg motorral járva 1-2km-re nem tudom mennyire jó megoldás hosszútávon"
Látod, nem figyelszEgyrészt a leírt felhasználás egy modernebb benzinest ugyanúgy gatyára tesz, amire te gondolsz, az az egyszerű szívóbenzinre igaz, de arra is inkább úgy lenne a megfogalmazás a helyes, hogy jobban tolerálja a leírt felhasználást, mint egy bonyolultabb motor.
Másrészt ez a régi 2.5-ös öthengeres Audi dízel kb mindent bír. Mint írtam, az atomtámadást is."Épp az imént írtam, hogy kb. egyik használtautónál sem tudod, hogy milyen olajat tettek bele, még az elmúlt pár évben sem, nemhogy kezdetektől."
Akkor felejtsd el a használt autót, de komolyan, és keress egy pszichológust. -
_drk
addikt
válasz
AssAssynn #216890 üzenetére
Nincs ismerős autókereskedő? Vagy ahol ismerős ismerőse van?
Vagy legalább egy olyan hely amit sokan ajánlottak már?
Itt is olvastam már párat.
Nekem Miskolc környékén 2 ilyen van, utolsó nagy kiránduláskor Pesten már az volt tervbe véve, hogy hagyom az egészet a francba és onnan kihozok valamit másnap.Egyébként több kereskedésben is felajánlották, hogy intéznek autót. Csak mondjam mi kell és majd hívnak.
-
-
zgospel
őstag
válasz
AssAssynn #216888 üzenetére
Amibe 0W20 helyett 10W40-et raknak az biztosan a kínálat alja
Parancsolj, ha rozsda nincs akkor ez 10 év múlva is autó lesz, és a leírt felhasználást zokszó nélkül bírja. Még az atomtámadást is: [link]
Hogy a leírt 2 millió mire lett költve az jó kérdés, mert annyiból ennek az autónak minden műszaki dolgát gatyába lehet szedni. A megmaradt pénzedből pedig bőven jut még a későbbi szervizekre, akár nagyobbakra is. -
#214
aktív tag
válasz
AssAssynn #216883 üzenetére
"legjobbakat kinézem, elmegyek megnézem, és ha nem jó (nem voltak jók) akkor megyek tovább, engedek a követelményeimből, megyek lejjebb árban"
Mármint ha a kategóriában az általad felállított mérce szerinti legjobbak nem jók, akkor az olcsóbbak, még az igények leengedése után is, miért lennének jobbak? Főleg, hogy mostanában sokat beszélsz műszaki állapotról, aminek romlása sokszor együtt jár az ár csökkenésével. Szerintem ezt a részét fordítva csinálod. -
zgospel
őstag
válasz
AssAssynn #216876 üzenetére
"De ez mit is számít? Lett autóm?"
Hát pont ez az, elvertél egy csomó időt és pénzt feleslegesen, ahelyett, hogy ezt az időt és a nyugalmadat forintosítottad volna, hozzáadod az útiköltséget, és nem a kínálat alját túrod.Én egy kb 800-900 ezret érő H Astrából ugatok amiben van 355 ezer km és ronda a fényezése, nem luxusvillából.
Mivel évi 10 ezer km-t sem autózom, ezért tudom miről beszélek.
-
szabonagyur
félisten
válasz
AssAssynn #216866 üzenetére
Kollégával este beszéltük ezt, hogy nincs vagy csak nagyon drágán normálisabb használt autó a piacon.
Ugye 2008 körül a válság miatt kevesen vettek autót, tehát abból az időből nincsenek autók nagyon használtan. Elmúlt pár évben megint kevés új autót vettek, szóval a pár éves használt piacán sincs sok minden.
A végén eljutsz oda ahol Te is vagy, hogy amit nézel 2002-2006 körül az már ilyen. Kapott az élettől.
-
zgospel
őstag
válasz
AssAssynn #216866 üzenetére
Évi 5-6 ezer km-re kb teljesen mindegy mit veszel, de amíg a kínálat alján nézelődsz addig nem értem mire számítasz.
Vagy csak simán élvezed, hogy terápiás jelleggel használod a topikot hónapok óta?
A-tól Z-ig ajánlották már neked mindent, mégsem tudsz dönteni. Mennyi autót néztél már meg eddig élőben, és az mennyi idődbe és útiköltségedbe került? -
saen
veterán
válasz
AssAssynn #216866 üzenetére
Szerintem már leírtak többiek mindent 5x. Ha használt autót veszel az mindig rizikó, ha olcsó használt autót veszel akkor meg nem az a kérdés, hogy lesz-e baja, hanem az, hogy mi és mikor.
Mindent ki akarsz számolni, minden kockázatot ki akarsz szűrni, mindenből a legjobbat akarod, így évekig nem lesz kocsid. Persze biztos van ezer évben egyszer egy-egy jó deal, de el kell dönteni, hogy kocsit akarsz vagy egy új hobbit, hogy nézegeted a használt autókat.
Egyébként meg az autó drága dolog. El kell dönteni, hogy tudsz-e nélküle élni. Nálunk család miatt kell, gyerekkel rohangálni, stb. -
Qru
MODERÁTOR
válasz
AssAssynn #216855 üzenetére
4 év alatt 20 ezer? Akkor ez vagy garázsdísz volt vagy sok rövidtávot mentek vele. Ha utóbbi akkor az nagy baj, mert pont hidegen nem megfelelő a kenés amikor a legjobban kopik a motor, amikor a legfontosabb lenne.
Ha megkopott akkor azon már csak a felújítás segít. Vagy a még sűrűbb olaj, azt nem fogja enni egy ideig de az tüneti kezelés csak.
Igen régi rossz berögződés, hogy egy sokat futott motorba vastag olaj kell. Nem nem kell, azzal csak ártanak neki.
Sehonnan, ezért nagy lutri a használt autó vásárlás.
Ha gázos akkor lassabban szennyeződik el az olaj mint benzines üzemben de sajnos ez a helytelen viszkozitásválasztást nem befolyásolja.
-
zgospel
őstag
válasz
AssAssynn #216855 üzenetére
Itt a balkánon a zsiguli-érából bevett szokás az öreg szakiknál, hogy ha eszi a motor az olajat, akkor belerakják a "vastagabbat". Mintha leukémiád lenne aztán kapsz rá aspirint hogy ne fájjon a fejed annyira. A tünetet elfedi ideig-óráig, mert kevésbé lesz látványos az olajfogyás. A probléma attól még fennáll.
Aztán az is jó kérdés még, hogy az a 10W40 milyen specifikációjú olaj, megfelel-e az előírtnak.
Az ilyen autó vételén még elgondolkodni is felesleges, tovább kell lapozni.
"honnan a francból tudjam akkor ezek alapján egy bármilyen használt autónál, hogy jó olajat kapott-e élete során, vagy végig/nagyrészt rosszat?"
Sehonnan. Ezért kerül annyiba a használt amennyibe. Ezeket a kockázatokat úgy tudod minimálisra csökkenteni, hogy új autót veszel, vagy elektromosat. -
válasz
AssAssynn #216794 üzenetére
erről jutott eszembe, hogy neked nem jó, de másnak hátha:
Research Institute for Disabled Consumers (RiDC)
nagyon sok mindent lemérnek az első sorban (vezető- és anyós ülés) plusz a csomagtartóban/nál.
igen, a hátsó dolgokat nem mérik, ezért neked pont nem jó, csak így eszembe jutott erről a méregetős sztoriról, hogy vannak ilyenek online is, akik (különböző okokból) lemérnek mindent - talán van hasonló hátsó sorra is valahol -
dj79
senior tag
válasz
AssAssynn #216790 üzenetére
sajnos az összes toyota hsd túlárazott, ez van.
Az aurisnál a kopott kormány szerintem egyedi eset, nálunk az általad említettnél nagyobb futás mellett sincs szétkopva, faceliftnél meg jellemzően nem lesznek szélesebbek az autók....Ami eszembe jutott még olcsóbb kategóriás picasso alternatívaként, az a 307sw illetve 308sw, igaz, ott is keskenyebb valamivel a középső ülés.
-
rbalint88
addikt
válasz
AssAssynn #216790 üzenetére
Egyebkent most utotte meg a szemem, hogy lehet ossz-szelesseget kellene nezned hatul, mert pl egy modeo vagy superb is eleg szeles hatul harom gyerekuleshez klasszik uleskialakitassal. Es mivel azokban van labter is, be is lehet maszni kozejuk - hozzateszem ket gyerekkel azt mondom szvsz hulyeseg, nem kell hozzaszoktatni oket ahhoz, hogy van ott egy felnott. Meg mit csinalsz, ha majd jon a harmadik, akkor aztan tuti nem ul ot majd senki
Nalunk mar csak azert sem opcio ez, mert sokszor felesegem egyedul viszi oket.
-
tboldi
nagyúr
válasz
AssAssynn #216721 üzenetére
“20 év az pont az a kategória, hogy az autó árához képest nem éri már meg szervizelni a legtöbb esetben. Na jó, a 15 év is már efelé tendál”
Akkor azt hiszem, a mi családunk a legkevesebb eset.
A WagonR-ünk (1.3 szopóbenzin) 19 éves, apum újonnan gurította ki a szalonból svájci frank alapú hitelre, a 10 éves futamidő végén a 2,6 milliós autóból ~5 lett. 8 éves kora óta használja ingázásra Móvár és Gols között, és bár a fogyasztása nem a legkedvezőbb, a periodikus szervizeken kívül alig kér valamit, és többszörösen is visszahozta már azt az 5 misit is. Szóval ezt a Suzukit megéri életben tartani, sőt megbízhatóbb dolgozni járóst nem is nagyon találnánk annál, amit sosem használt más.De a flotta másik két tagja sem fiatal, 17 és 14 évesek, eszünk ágában sincs nem szervizelni őket, mert már nem érnek annyit.
-
válasz
AssAssynn #216749 üzenetére
maga a villanymotor egyszerű, mint a faék, és az autók árát szinte csak a bennük lévő akku mérete befolyásolja
ahogy fejlődik az akku technológia, úgy lesz a villanyautó fokozatosan olcsóbban előállítható, mint egy hagyományos benzinesegyébként szerintem is a hibrid a legjobb alternatíva jelenleg, a tölthető
de ha 5 percre csökken a lifepo4 vagy netán egyéb szilárdtest akkuk töltésének ideje egy autóban (mondjuk 20->85% vagy hasonló), akkor értelmetlen lesz a komplikált és drága hibrid -
válasz
AssAssynn #216744 üzenetére
a hibrid egy kihalt kategória, még pár évig gyártják, aztán jönnek az elektromosok, tehát arra ne bankolj, hogy a darabszám jelentős növekedésével az árak rendeződnek, mert a gyártók inkább az olcsóbban gyártható és emiatt több profittal kecsegtető (és egyszerűbb) villanyautókat preferálják
-
Vismajor01
addikt
válasz
AssAssynn #216739 üzenetére
Hibrid közel sem fog annyit veszíteni mint egy dizel egyterű, ebben biztos lehetsz. Egyre több helyről irtják ki őket. Priusok stagnáltak drágák mostmár 10 éve, ne mondd már h a piac a hülye
Elektromos, PHEV, Hybrid piac ugyanúgy pörög. A v8, a szívóbenzin meg a dizel meg csoroszkál. És ez már elég régóta így van, nem látom miért fordulna meg nagyon a közeljövőben.
-
Vismajor01
addikt
válasz
AssAssynn #216733 üzenetére
Hibrid autot kell venni, es torodni kell az autoval.
Én a Priusom es a Volvom is drágábban adtam el mint ahogy vettem.
Mind a ketto szep peldany volt , voltak javitasrol szamlak, nagyon jo hirdetest csinaltam etc.
Ha lelakott autot veszel 1.5ert es tr is lelakod akkor nyilvan veszitesz. Venni kell drágábban szepet, jol karban tartani esetleg ra is kolteni pluszt, dragabban/konnyebben elviszik amikor elakarod adni.
Egyebkent eleg butasag ezen ragodni, vehetsz akarmit barmivel befordulhatsz az arokba akármikor.
-
hdanesz
őstag
válasz
AssAssynn #216716 üzenetére
Azért némi szó csak volt az árról az elején is.
Vagy a 110 milliós Bentley-től a másfél milliós Astráig bármi jöhetett volna?
Én eddig bármikor autót vettem, az első kriktérium mindig az ár volt. Vagy hogy mennyit tudok vagy mennyit szeretnék rákölteni. A kettő ugye nem ugyanaz.
Azt, hogy tudod kalkulálni - vagy mi alapján - hogy milyen értékvesztése lesz egy autónak? Annyi tényező befolyásolja, hogy csak na. Oké...vannak bebetonozott dolgok (mert francia...többet veszít..stb.
), de rengeteg olyan dolog is belejátszik amit nehéz megjósolni. (az autópiac alakulása, gazdasági helyzet - mind globális, mind helyi szinten...)
Illetve van egy fontos dolog még, ami az értékvesztés mellett megjelenik...de azt meg még nehezebb prognosztizálni. Hogy mennyit kell majd költeni az adott autóra x év alatt.
(Teljesen fiktív példa következik
) :
Tegyük fel, van két 2010-es évjáratú, 170 ezer km körüli futásteljesítményű, azonos típusú, márkájú, motorizáltságú autó a piacon. Az áruk közt elhanyagolható különbséggel - mondjuk 1.99 és 1.90 millió ft. Alapos átvizsgálás szakértővel meg minden, hibakódolvasás, próbaút...amit akarunk. Ezek fényében mond egy verdiktet jóemberünk, a vásárló pedig dönt, hogy az első vagy a második autót veszi. A második mellett dönt, mert olcsóbb...és a szaki szerint hasonló állapotban van mindkét autó. Az első autót meg elviszi Mekk Elek aki besétál, nem kérdez, ránéz...megveszi és go.
Innentől kezdve mindkét autó sorsa a szerencsén is múlik, illetve az új tulajok hozzáállásán. Valamint azon, hogy mennyire voltak karbantartva, mire használták őket, milyen utakon...stb. Megint csak tegyük fel, hogy 2 év múlva, hasonló felhasználás mellett...Mekk Elek elköltött 180 ezer ft-ot szervizre, a második autót megvásárló pedig 760 ezret. De lehetne fordítva is. Amit el szeretnék vele mondani, hogy ha mindkét autót ismét el akarnák adni...és mondjuk 1.65 millióért hirdetnék őket, akkor az autó értékvesztése eléggé irreleváns lesz. Mert aki 760 ezret költött a kocsira két év alatt, annak jóval fájóbb lesz az egész sztori mint annak aki csak 180 ezret.
Ezért gondolom úgy, hogy nem az értékvesztés érdekes itt, meg a nagy tétel...hanem a tényleges költségek (autó ára+szerviz+kiegészítők stb.) Ha pedig alapban 1.5 milliós autót nézegetek, akkor a mai piacot figyelembevéve tuti, hogy nem 3-4-5 éves autókról van szó...amelyek az értékvesztés nagy részét már régen elszenvedték. Főleg a nagyobb kategóriájú autók.
Számomra egyszerűbb lekövetni azt a költséget amit 'látok', mint amit csak kalkulálok előre, sok-sok ismeretlen tényező alapján.
Az autóvásárlás - főleg használtan - egy szerencsejáték, óriási rizikó. Sajnos már többször megtanultam a saját példámon.
-
szabonagyur
félisten
válasz
AssAssynn #216721 üzenetére
Mert nem tudod eladni, de komolyan abba az egy szóba köss bele
Mindegy feladtam, vegyél amit akarsz, nem lehet téged meggyőzni semmiről, keresed a csodát aztán majd...
És sajnos bebeszéled magadnak, hogy amit kigondoltál az tuti jó és csak úgy jó.
A 15 éves autón lehet nem buksz annyit, de majd az 5M-s pár évesen meg tutira 1,5-et és ott nincs opció, hogy alig vagy hasonlót mint a 15 évesen.
-
dj79
senior tag
válasz
AssAssynn #216716 üzenetére
egy tipp: ne szűrj gázüzemre, ezt pl most láttam:, sima benzinesként hirdetik.
-
hdanesz
őstag
válasz
AssAssynn #216709 üzenetére
Az a baj, hogy egyikünk sem lát a jövőbe. Nem lehet kiszámítani mi lesz 2-3-4-x év múlva.
Az élet szinte semmilyen területén, mert annyira összevissza világot élünk.Ugye azt szokták mondani, hogy új autón mindig bukik az ember. Én tavaly januárban vettem új autót és pár hónappal később 400 ezerrel drágábban adtam el. Mert akkor az volt a 'trend' épp, hogy rengeteget kellett várni egy új autóra és sokan megvették drágábban az elérhető, keveset futott...még 'viszonylag újnak' minősülő autókat. Az enyém 7621km-t futott...és el is kelt másfél nap alatt. Egy autószalon vette meg, mert még nekik sem volt eladható új autójuk.
Hozzáteszem, én nem ezért vettem akkor új autót,hogy nyerészkedjek és nem is azért adtam el mert megláttam a lehetőséget. Amúgy is eladtam volna, mert nem jött be.
Volt olyan használt autóm is amit 3 évig használtam és minimálisan adtam el olcsóbban mint ahogy vettem. De volt olyan is amit hat hónapig és százezrekkel olcsóbban adtam el mint amennyiért vettem.
El kell fogadni, hogy az autó egyrészt rizikó másrész kiadás. Én 2.5-3.5millió között keresgéltem április-június között idén. És alig találtam olyat ami elfogadható lenne. Végül megvettem egy olyat amit leginkább jónak találtam - kicsit már elegem is volt a keresgélésből - és azóta is megelégedéssel használom. Van itt-ott baja, sok kavicsfelverődés, kicsit kopottas bent, picit már mattult az első lámpa...de alapvetően, műszakilag rendben van.
A két hónapnyi keresgélés után el kellett fogadnom, hogy ennyi pénzért nem fogok tudni - nem hogy patika - de még nagyon szép állapotú autót sem venni.
Én az értékvesztéssel nem foglalkoztam. Szigorúan kiadott pénz szempontjából néztem a dolgokat. Először 5 millióig keresgéltem, aztán rájöttem, hogy bőven elközlekedek egy olcsóbb autóval is...és a különbségből autózok jó ideig vagy javíttatok pár dolgot ami felmerül rajta. Fogalmam sincs a most lassan 14 éves Accord, 230 ezer km-rel mennyit fog érni 2-3-4-x év múlva, csak ennyi lebegett a szemem előtt, hogy ha a pl. a 10 éves , 286 ezret futott Mazda 6-ot veszem meg helyette, akkor 1.4 millióval kevesebb pénzem lesz.
Mióta megvan az Accord, vettem hozzá 38 ezer ft-ért egy krómcsíkot, ami hiányzott az elejéről, 10 ezer ft-ért fel is pakolta egy jóember, plusz megragasztotta a szélvédő melletti lifegő díszlécet. Volt két alsó gömbfej szilent csere, 42 ezer ft-ért munkadíjjal együtt, valamint egy pollenszűrő csere pár ezerért. A levegőszűrőt és az olajszűrőt 3 ezer km-rel az eladás előtt cserélték és valóban az olaj mennyisége és színe is megfelelő volt, a levegőszűrőé szintén. Ózonos klímatisztítás akciósan 7900 ft volt. Cakompakk 100 ezer ft körüli összegről beszélünk és az autó 2.15 milliós árát beleszámítva meg 2.25 millióról.
Nekem ami ilyen értékű autónál viszonylag nagy tételnek számítana, az pl. a gumi. Az Accord-on szerencsére (ritka az ilyesmi sajnos a kereskedői autók közt) friss, nyári gumik vannak, így erre nem kellett költeni. Örültem mint majom a farkának, hogy nem rögtön 4 új gumival kell kezdeni.
A Mazda árához képest ha nézem, kb. 43-szor tudom teletankolni az Accord-ot, ami kb. 40 ezer km autózást jelent. Elég sokat megyek, 25 ezer km/év kb., de ez még nálam is bő másfél év kocsikázás.
Nekem ez volt fő szempont. (Persze ez csak akkor igaz, ha nem csíp le más kiadás belőle semmit...
) És nem is lehet szerintem így számolgatni ezeket, főleg nem előre. De ha picit reálisabb fejjel tippelek - és figyelembe veszem a felmerülő szervizköltségeket is - akkor is legalább egy évi üzemanyag belefér a két autó közötti árkülönbségbe.
Remélem hamarosan megtalálod a neked tetsző autót.
-
szabonagyur
félisten
válasz
AssAssynn #216709 üzenetére
És ha eladod (nem fogod) a most 1,5-t érő autót majd 800-ért elégedett leszel vele? A 800 5 év múlva reál értéken majd ér 200at tehát buktál máris vele 1,3-at.
Hogyne bukna a Picasso is? Miből gondolod, hogy bárkinek is kell majd egy túl árazott 20 éves autó? Most is eléggé nehezen viszik el a 20 éves autókat (árulunk mi is egyet és van benne 110e km). Attól, hogy neked érne 0,8-at senki nem fogja megfizetni ha a piac tele lesz ugyanúgy 20 éves, de lehet 50-100al többet futott autóval apróért.
Tavaly vettem az Scross 7,2 körül most elmenne 8,5-9M körül bármikor na akkor ezen meg csak keresni lehet 1 év alatt, de persze a pénz értéke is csökkent.
A matekod sajna nem adja ki sehogy hogy abból jó autód legyen.
-
válasz
AssAssynn #216709 üzenetére
Soha nem fog ezzel a mentalitással jó autót venni. És a jót úgy értem h neked megfelelőt. Az autó OTs rendszámmal vagy munkára befektetés de minden egyéb esetben kidobott pénz. Ezzel kapcsolatban azt elvárni hogy számítható és minimalizálható értékvesztése legyen olyan mint nyitott szájjal és bekötött szemmel rohangálni éjjel a fszerdőben.
A legtöbb amit kihozhatsz belőle hogy élvezed vagy utálod. Te választod meg hogy a pénzedért mit akarsz megélni. -
dj79
senior tag
válasz
AssAssynn #216709 üzenetére
Scenic hátsó sor facelift előtt illetve után.
A trafók már valszeg egyszer mindben ki lettek cserélve, ahogy az elektromos kézifék is már tuti beszart mindegyiken ennyi idő alatt, de a gyári légzsákátvezető-szalag sem bír ki 7-8 évnél többet, azért gondolom, hogy ezekkel nem lesz gond (sőt a műszerfallal sem, esélyesen az is rendben lesz már ezeknél).
Mivel az elképzelés és az ár finoman szólva nincs egy dimenzióban, vedd akármiből a legjobb állapotút, amiben hátul elfér három gyerekülés. -
-
Vismajor01
addikt
válasz
AssAssynn #216673 üzenetére
Én ma megnéztem egy 4.3m-ért kinált priust, sok kilométeres de teljesen oké állapotban volt. Ha Priust akarnék venni és kezembe lett volna a pénz megvettem volna. De én ismerem a Priusokat és tudom h nem kell félni a sok kilométertől ha karban volt tartva
De Nyilván nem első genes picasso árban mennek az biztos.
-
dj79
senior tag
válasz
AssAssynn #216676 üzenetére
Kettes scenic alapesetben nem nagyon rohad. Trafók már az osszesben cserélve, a vezérlése viszont okoskerekes, kormány szalag szeretett bennuk szakadni, de szerintem már kb mindet kicserélték. Elektromos kézifék is szeretett bennük buziskodni, de kb az összeset felújították már. A facelift utáni verzió esetében viszont mintha másképp lett volna a hátsó üléssor elosztása, érdemes lenne megnézni.
-
szabonagyur
félisten
válasz
AssAssynn #216676 üzenetére
Igen csak nekem ez eléggé bilibe lóg a kezem jelleg. Alapból kevés példány van most is eladó és ahogy írtad mindben van valami ami nem megfelelő.
Eladni? Meddig lesz nálad? Eladni el tudod majd úgyis, nem ettől várnám a nagy maradvány értéket.
Ja és éves 5e km-re meg bármennyit futott lehetne, megtartod 5 évig? 25e km, legyen 30e... Azért az nem egy lehetetlen futás akár egy 250et futott autóval sem.
Új hozzászólás Aktív témák
- PlayStation 5
- Eredeti játékok OFF topik
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- TCL LCD és LED TV-k
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Jól áll az ARM-os Windows helyzete, de a játékoknál nem jön az áttörés
- Mobil flották
- BestBuy topik
- Építő/felújító topik
- További aktív témák...
- HP EliteBook 830 G5 16GB 512GB 13.3" FHD IPS
- Dell Optiplex MT/SFF 3040, 3050, 3060, 3070, 5070, 7060/ Hp ProDesk /SZÁMLA- GARANCIA
- Lenovo magyar laptop billentyűzetre van szükséged? Akármelyik verzióban segítünk!
- LG 27MR400 - 27" IPS LED - 1920x1080 FHD - 100hz 5ms - AMD FreeSync - Villódzásmentes
- HP EliteBook 830 G5 16GB 256GB 13.3" FHD IPS
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest