- Garmin Venu X1 - vékony, virtuóz, váltságíjas
- Mindenki Z Fold7-et akar
- Telekom mobilszolgáltatások
- Redmi Note 10S - egy a sok közül
- One mobilszolgáltatások
- Huawei Mate 10 Pro - mestersége az intelligencia
- Magisk
- Kirakatba tette a Google a Pixel 10-eket
- Itt egy pár fotó az iPhone 17 sorozatról
- Profi stratégiára vált a Galaxy S26
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
ngaba
aktív tag
válasz
_adaml21_ #187485 üzenetére
"állítom a pánik 70%-a a totalcaros cikkeknek, meg az általános véleményeknek köszönhető"
Amikor még azon gondolkodtam, hogy 1. gen. Peugeot 308-at veszek, nem turbós 1.6 Prince motorral, felhívtam a franciaautó szerelőmet, hogy mit gondol erről: Csak annyit mondott, hogy felejtsem el. Pedig ő gondolom nem a Totalcaron olvasta. De az is igaz, hogy például nepiteleten ez a Prince-para nincs jelen (vagy nekem nem tűnt fel). Fene tudja...
-
parandroid
félisten
válasz
_adaml21_ #187485 üzenetére
Kedvenc totálkáros vásárlási tanácsadásom a minivel kapcsolatban az volt, hogy tetőablakos verziót nem szabad venni, mert beázik. Mivan?!?
Különben minden szavaddal egyetértek, és saját tapasztalattal is meg tudom erősíteni. A gen2-nek amúgy a hangja is sokkal brutálisabb volt, már a sima 1,6 szívó verzióban is, nemhogy a kétliteres turbóssal. A gen3 ahhoz képest kicsit steril, a középső szint (sima Cooper) meg igazából vicces is a háromhengeres 1,5-tel, de ügyesen megoldották azért, nem kiábrándító a hangja, menni meg azért megy annyira, hogy odébb lehet vele parkolni, ha kell (136 ló + turbó az alig több, mint 1000 kg-hoz azért még ok). Kerekek még mindig a sarkon vannak, futómű feszes, ilyen beltér meg kisautóban máshol nemigen van (a1 talán még).
p
-
Dare2Live
félisten
válasz
_adaml21_ #185680 üzenetére
És ebben sztem még nincs az benne, hogy Kia és Hyundai gyár is leállt.
Ráadásul a beszállítók nagyja is megállt. Márpedig ha egy nem szállít ha indulni akarnak a sor se megy. És egy sor se úgy fut fel, hogy ma 0 holnap meg 3műszak full kapacitás.Egész elképesztő ami autóiparban (is) megy egyik hétről a másikra egyszerűen megállt. Kölcsönzötteket (az elég sok) mindenhol elküldték, Ukránokat elküldték, próbaidősöket elküldték és ezek után kiadtak rengeteg szabit és így sics elég munka. Vagy uez és be is zártak, előre hozták nyári leállást.
és nekem fogalmam sincs mikor lesz ennek vége, de nem kizárt, hogy simán csúszik minden +2-3hónapot. Márha elindul a gyártás...
-
-
kisza25
félisten
válasz
_adaml21_ #184300 üzenetére
Én a kia-t venném, egyrészt jól néz ki nagyon, praktikus, kényelmes, 7 év garis, ha 15ekm az éves futásod ki is tudod használni a garit, az a legolcsóbb és jó az értéktartása is. Nekem jók a szerviz tapasztalataim is. Volt garis ügyem, 5,5éves autónál is garanciában cseréltek benne dolgokat.
És olcsó volt a szerviz.
aero: a benzinestől fél, hogy mi lesz vele hosszú távon egy hibridhez képest, akkor szerinted venne dieselt? -
Tin
veterán
válasz
_adaml21_ #184300 üzenetére
Ha nem a penz szamit, akkor Toyota, de szerintem az 1.8-as hibrid nem megy olyan jol. A 2.0 amit probaltal, az egeszen jo, de az meg nem fogyaszt annyira jol palyan. Cserebe viszont minden korulmenyek kozott jol megy.
De barhogy szamolsz, a matek nem fog kijonni, mert a hibridre akkora felarat fizetsz, ami csak 100e km utan kezd majd megterulni. Ha tenyleg hosszu tavra veszed a kocsit, akkor szerintem is Toyota hibrid, de ha csak par evre, akkor lenyegeben mindegy, milyen benzinest veszel.
-
vzsryl
nagyúr
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
_adaml21_ #184300 üzenetére
Ha az újraértékesítés és a hosszútávú használat fontos akkor a Golfot kilőném. A sok cégest olcsón kiszórják ami letöri majd az árakat. Az emberek többsége meg árérzékeny idehaza.
A Mazda jó de ha tényleg sokat autópályázol akkor ejteném a 122 lovas verziót. Elég harmatos... És akkor még a rohadási faktorról nem is beszéltünk.
Kia a 7 év gari miatt jó vétel és a benzines autók használatát eléggé soká fogják limitálni, amúgy sem az Euro6-al kezdik.
A Toyota tartós ott a hsd rendszer ami nagyon megbízható és biztos, hogy sokáig használható lesz. Emiatt jó lesz az értéktatása is, így később is jól eladható lesz.
Szóval én a Kia és Toyota közül választanék. Érdemes lenne 1-2 árajánlatot bekérned mind a két márkától. -
válasz
_adaml21_ #184300 üzenetére
TSI-t hosszabb távra én nem vennék magamnak az biztos, DSG változatot főleg nem. Nálunk a flottában a legkevesebb gond a Toyota HSD rendszerével van, de a Kia se egy betegeskedő típus, igaz, a turbós benzines példányok még fiatalok. Mazda sem problémás, bár abból csak néhány fut nálunk.
HSD hybrideknek iszonyat magas ára van a használt piacon a konkurenciához képest, 200k feletti futással sincs velük különösebb probléma. 2010 körüli példányokból, ami nem tekert extaxi kb. 3 millió körül találsz 250k körüli futással. A Mazda 3 meg fele annyiba kerül, kb. fele annyi futással.
Az elején segít a legtöbbet a villanymotor a hajtásláncban, plusz nincsenek fokozatok, váltani sem kell, így városban kellemesen használható.
Azt, hogy mit vegyél, hát jó kérdés, én a második gyerkőc születése után vettem egy twingo RSt és nem bánom a mai napig, de nem ez volt a reális döntés a prius után.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
_adaml21_ #183653 üzenetére
Szvsz inkább közelít az optimális az üzemhez, nincs minden nap sok kevés hideg járás, hanem arányaiban többet megy a motor ideális körülmények közt, azt a pár plusz indítást meg simán kibírja, elvégre jópár éve kiforrott dolog a start-stop is (pl új hajtókarcsapágyak kellettek, ilyesmik). Karbantartás gyakorlatilag sűrűbben jut a motornak, ahogyan átveszi a kilométerek egy részét a villany. Bár igazából meg 10 év múlva derül ki...
Li-ion minden phev gyakorlatilag, én csak sérülés miatti javítást láttam, pedig igyekszem minél több hibrides csoportot követni. Tisztséggel túl vannak tervezve ezek a rendszerek.
-
Kickass
őstag
válasz
_adaml21_ #183624 üzenetére
de a leírásod alapján soha nem éltél még megyeszékhelyen.
Nevesítés nélkül is több megyeszékhelyhez volt/van közöm. És jelenleg Budapesten élek. Mondhatjuk h mellé lőttél?
Ezután szeretnék megkérni mindenkit aki a személyes hátterem ismerete nélkül hozza a nagy megfejtéseket inkább privátban folytassa ha akarja. Ebben a témában itt nem offolnék tovább olyanokkal akik vagy végig se olvasták azt a két kommentet amit írtam, vagy valamiért személyes sértettséget éreznek. -
Dare2Live
félisten
válasz
_adaml21_ #181780 üzenetére
Egyrészt hibrideknél a degradálódás annyira nem nagy probléma. max 6év múlva 70km helyett 60km után indul be a motor. 12évesen 50km után. Na bumm zavar?
Cellazárlat 10év elött nem szokott lenni, inkább 15év és 300.000km után. Másrészt az se vészes mercit nem ismerem de jellemzően mindenhol lehet magát a zárlatos akut vagy a pakkot cserélni. Egy 100.000Fts számla meg ha beesik 15+év 300000km után kb leszarod. Bármi más komolyabb beszarik egy mercinél ennek a sokszorosa.... -
_adaml21_
őstag
válasz
_adaml21_ #181576 üzenetére
Közben kicsit továbbgondoltuk a témát, és elkezdtünk elég rendesen gondolkozni a GLC 300 e EQ Power-n.
A 220d-hez képest ~1,4milla a felára listaáron, nyilván alkudni kevésbé lehet a Plug-in hybridből, mint a dízelből.
Tudom, hogy egy ilyen autónál ez nem feltétlenül első szempont, de a Toyota hybrideket azért is szokták nagyon ajánlani, mert az Atkinson ciklusú benzinmotor valamint eCVT megölhetetlen; az akksicsomag meg megbízható, illetve később meghibásodás esetén jól és viszonylag olcsón szervizelhető.
Mi a helyzet vajon hajtás terén egy ilyen GLC-vel? Adott egy 9 sebességes bolygóműves automata (amivel a jelenlegi 250d-nél 80ezer km alatt nyilván nem volt probléma), egy turbós 2000-es benzinmotor, plusz villanymotor, és akkupakk.
Akku degradálódásától nem kell félni? Elméletileg ad a Merci 6 év/120e km garit az akksikra. És a hajtás többi része?
-
Dare2Live
félisten
válasz
_adaml21_ #181585 üzenetére
Én még Németbe se tudok elképzelni egy totális euro6d disel kitiltást, nem hogy MOon.
De ha igen akkor a benzineseket is tessék kitiltani egy euro6dnél azok se pöfögnek ki kevesebb pl COt vagy PMet. COból épp több a megengedett benzinesnél PMből meg ugyanannyi.
És akkor először tessék kitiltani mindent ami EURO6D elötti.... ott vannak a problémák. Ill nem is mert a "csalásokkal". Legyen az a VW féle vagy a kikötött részecskeszürő féle.Én jövőre a CO2 adó bevezetésével egy komolyabb disel reneszánszot várok. Ha ugyanannyiba kerül és mindkettőben ott a részecskeszürő, turbo.... akkor mért vegyen valaki benzinest? Mert többet fogyaszt?
-
válasz
_adaml21_ #181576 üzenetére
Öcséméknek 220i Grandtourer van, sztem már megutálták a 4 év alatt. Folyton (márka)szervizbe hordják; nem találtak megoldást az állandóan megbüdösödő klímára; kuplung kőkemény, lendkerék döglődik 70 ezer kilométernél (gari nincs rá, 800+ ezres árajánlat van). Ezek alapján kizárnám.
Volvora: Kb. az aktuális VW anyagminőséget hozza, a VW-s piti spórolások nélkül (pl. egy 7-es Golfban elől pihepuha, a hátsó sorban már kopogós az ajtóburkolat).
A Summum felszereltséghez jár a jobbik bőrkarpit; alatta Opel Vectra C szintű bőrdarálékot kapsz. -
válasz
_adaml21_ #181585 üzenetére
Hát én szerettem a Volvot, de pont az xc40-ből nem vennék plug in hybridet (mert új teljesen + a duplakuplungos váltó + mert csak 3 hengeres a benzin motor benne). Soft hybridestés meg az xc40-ben még nem történt meg ha jól nézem az árlistát.
Hát én is hallottam nem pozitív véleményeket sajna, szóval ha ismerős mondta akkor elhinném az xc60 gondokat (én már évek óta hallom hogy a bőrülések nagyon gagyi anyagból vannak).
-
válasz
_adaml21_ #181576 üzenetére
Volvo xc40 vagy esetleg xc60 (de az 4,69 méter tehát + 3cm) de az már szerintem fapad lesz. Szóval xc40 esetleg
Mondjuk a hibridjével óvatosan nem a 8-as hagyományos automatával van hanem egy 7-es duplakuplungossal (mármint csak az xc40 hibridje, és arról kb. semmit nem tudni). Bár gondolom abban is nemsokára meg "soft" hibridesítenek minden motort (xc60, xc90 már az ha jól nézem). Céges 16 millára már nagyon fullos xc40-et kap, és 4,4 méterhez képest nagy a belső és csomagtér.Kár hogy a Rav4 nem tetszik nagyon logikus lenne hybridben (bár nyilván nem merci, szóval ha az a mérce akkor azért értem).
-
-
Declare
őstag
válasz
_adaml21_ #170658 üzenetére
Jaaaaa.
Hat nem tudom ez ilyen parttalan, alaptalan vita lenne, hogy ha most a vw a kifuto modellböl az ev vegi idöszakban egy roszabb eladasokat produkalo ev utan.....
En tovabbra is azt gondolom, hogy ugyan azert az arert egy jobban felszerelt mazdat kapsz. Anyag hasznalatban nem mondanek roszabb minöseget, illetve ha Magyarorszagot nezed, ahol a többseg retteg a turbotol, akkor hasznalteladaskor kesöbb ez is a mazda mellett szolhat.
Nekem van olyan ismerösöm, akik most vettek egy mazda 3 at, ujonan ilyen 6-7 milla körül. Ök azt mondtak, hogy gondtalanul szeretnek hasznalni 10 evig, nincsenek nagy igenyeik, minden megfelel benne es a szivo kis benzinmotor is tökeletes nekik (eddig szivo 1.2 10 eves skoda fabiajuk volt). Erre jobb esely van egy szivo benzinnel, mint egy turbossal es kesöbb ha el kell adni, akkor is a szivo benzin jobban eladhato lehet.
Igazabol tökre azt tudom mondani, hogy nem baromsag, ahogy gondolkodnak....ettöl függetlenül 10 eves idötavban tervezni szerintem vicces
de nem vagyunk egyformak.
#turbopara
de letezö dolog.
-
Declare
őstag
válasz
_adaml21_ #170655 üzenetére
azért a 2-3 eves modellt ne hasonlitsuk mar egy konfiguralt uj autoval össze
az masszivan hasznaltauto, a masik meg egyedi konfig alapjan összeallitott uj auto. Szalonauto meg bemutatoautot mindenhol olcsobban kapsz.
A többivel viszont egyetertek. Valoban komolyabb auto azert a VW. Ettöl függetlenül egyertelmüen dragabb es ugye en erre reflektaltam. A nemet oldalon ha nezem, akkor az 1.5 ös tsi comfortline golf 26k eurotol indul. Mazdabol 25k euroert a full automata ledes lampas, 165 loerös motoros majdnem legmagasabb feszereltsegi szintet kapod.
Nekem a mazda a gagyi intertainment system miatt es a szivo motorok miatt nem tetszik....amugy jo minöseg, jo design szerintem.
Draga basszus minden uj auto....most pedig mar a mazda sem olcso.
(#170656) footy azert a golf az egy mini passat. A Mazdaban meg tovabbra is olyan a navi, hogy bp-n 2 percenkent nincs gps jel, es megnyomod a vissza gombot a mini kijelzön es 3 lepesben vissza szaggat a menüben....de lehetne mondani a kihangositot. A Passatban ugy lehet telozni palyan, hogy nem hiszik el, hogy autoban ülök. A Golfban a zajszigeteles miatt ez roszabb valamivel, de attol még egész ok. Na ha haverom a mazdabol hiv maxra nyomott hangerön is alig hallom mit mond es sokszor atveszi inkabb kezbe, mert nem lehet normalisan hallani. Ilyenek miatt
-
Mágus2
Közösségépítő
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz
_adaml21_ #169947 üzenetére
Például az A merciben volt ilyen. Megvan rendesen a kavaró, minden sebességet magad raksz a váltókarral, de nincs kuplung pedál, csak a kuplung automata, de emiatt úgy is mozog, mint egy automata, elengeded a féket és kúszni kezd, ha nincs üresben, váltásnál csak elengeded a gázt, váltasz és gázadásnál kiengedi a kuplungot.
-
-v-
addikt
válasz
_adaml21_ #147507 üzenetére
E46 coupé szép lassan átment az álomautó kategóriából a megvetendő kategóriába
Ez azért nem igaz (és ezt lehetne mondani az E39-re is meg minden ilyesmire), mert ezeket amikről beszélsz, észre sem veszem, ellenben egy tényleg szépet (amiből nagyon kevés van), bármikor, mintha nem is ugyanaz az autó lenne
nem is lehet egy lapon említeni a lefingottakkal, ha látsz egy normális állapotút.
De egyébként ja, a bmw-zésnél nincs lejjebbAmúgy lenko kivételesen nem beszél hülyeséget, csicskán megy még a 25i is, nincs benne nyomaték
28i soso, az már kellemes de semmi extra, 30i az igazi, 3 liter alatt egy szívó az kevéske.
-
Mauzes
addikt
válasz
_adaml21_ #147507 üzenetére
Nem akarom elvonni a topik figyelmét, de ez tényleg érdekelne engem, hogy a gyakorlatban hogyan működik. Mert volt autóbérletről szó a cégnél, de pont emiatt elvetettük, hogy áfát csak céges használat esetén lehet visszaigényelni.
Szóval tegyük fel, hogy - kizárólag elméleti síkon - céges autót használ valaki teljesen magáncélra. Munkába be, haza, boltba minden hétköznap mondjuk 30 km, hétvégén meg elmegy vidékre rokonokhoz, majd nyáron ide-oda, külföldre. Havi szinten mondjuk 1200 km, ami azért elég sok céges használatra. Akkor ezt hogy papírozza le? Leül a tag, és akkor leírja egy excelben, hogy volt "ügyféltalálkozó Balmazújvárosban" x dátumon, "ügyféltalálkozó Csepelen" y dátumon, és addig ötletel, amíg ki nem jön az 1500 km? Ez elég neccesnek tűnik...
-
lenko
aktív tag
válasz
_adaml21_ #147507 üzenetére
Az lehet, hogy virít, de nem 28i vagy 30i, az tuti fix, mert nincs már pénze tankolni.
Legtöbb esetben mind 4 hengeres....BMW 330Ci*VOLL*HARMANN KARDON*UNFALLFREI*TOP ZUSTAND Nem hiszem, hogy ebbe olyan megvetően szállnál be.
-
-
válasz
_adaml21_ #147147 üzenetére
A Mazda3-mal kapcsolatban:
A két felszereltségi szint között 360 ezer forint van. Attraction felszereltségnél a központi távirányítású zár és az elektromos ablakok hiánya irtózatosan paraszt, de ha megnézed, hogy az első parkradaron meg a fentieken felül felül mit kapsz a Revolution felszereltséggel azért a 360 ezer forintért akkor nem is kérdéses, hogy jobban megéri, mint az attraction:
9 hangszórós Bose hifi, HUD, fűthető kormánykerék, tolatókamera, valami króm dísz (?) meg 18-as felni a 16-os helyett.
Már csak találni kellene egy kereskedést, ahol engednek alvázvédelmet rakni egy új autóra garanciavesztés nélkül -
válasz
_adaml21_ #147147 üzenetére
Én is vacilálok, hasonló autókat kerestem. A K Astra kombi kis türelemmel 8 misi helyett 6.5ért elvihető Innovation felszereltséggel, 1.4T automatával, majdnem minden földi jóval. Tény, a spritmonitor szerint 8l körüli a fogyija, míg a DSG-s Golfé 6,5 lenne, de drágább is a Golf és jobban lopják.
Titkos favorit az i30, főleg a legújabb, simán pariban van a németekkel, még én is agyalok rajta, mert kívül-belül patent lett.
Én ebből a 3-asból vennék, szigórúan kipróbálás után (nem árt, ha elhozhatsz egyet hétvégére is). -
-
vzsryl
nagyúr
válasz
_adaml21_ #147147 üzenetére
"Koreait meg azért nem vennék, mert ennyi pénzért már az ízlés is egy kicsit szeretném, ha közbeszólhatna, na meg az értéktartás is egy szempont."
Én úgy vettem észre, hogy a ~10évnél fiatalabb koreai autók nagyon durván jól tartják az árukat.
Kia Cee'd-ből 6M-ért már nagyon jót kapni, és 7 év garancia van rá, ami neked pont ideális lenne, mert kb. ennyi ideig használnád. Ez csak egy racionális érv volt, és mint tudjuk, az autóvásárlás nem mindig követi eme eszmét. -
Új hozzászólás Aktív témák
- HIBÁTLAN iPhone SE 2022 128GB Midnight -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS2983
- HIBÁTLAN iPhone 15 Pro 256GB Black Titanium -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3003
- Lenovo ThinkPad L16 Gen 1 - 16" WUXGA IPS - Ultra 5 135U - 16GB - 512GB - Win11 - 2,5 év gari
- BESZÁMÍTÁS! Microsoft XBOX One S 512GB lemezes játékkonzol garanciával hibátlan működéssel
- Bomba ár! HP ProBook 440 G7 - i5-10GEN I 8GB I 256SSD I HDMI I 14" FHD I Cam I W11 I Gar
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest