- Mobil flották
- Poco F6 5G - Turbó Rudi
- Samsung Galaxy S25 - végre van kicsi!
- Apple iPhone 15 - a bevált módszer
- Redmi Note 13 Pro+ - a fejlődés íve
- Jövő héten érkezik a OnePlus Watch 3
- Elérhető az Apple TV alkalmazás Androidon
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- Hamarosan intézkedhet az EU a DeepSeekkel szemben
Új hozzászólás Aktív témák
-
Sza_Sa
senior tag
Sziasztok, Qru ide irányított.
Van egy halódó akkum, ráírva a következő: Varta 7P0 915 105 (Superb 3 fl 2.0 gázolaj)
helyette kellene valami. [Exide] vagy [Varta]
Szerinte mára már eléggé selejtesek amiket néztem, szóval kellene valami jó ajánlás.Egyébként csereszabatosak ezek az akkuk, vagy rossz nyomon járok?
"Van három rágóm, pont hárman vagyunk. Egy kell holnapra..."
-
troll81
addikt
Köszönöm akkor meg teszteljük hátha össze szedni magát.
2 vagy 10A mód?megrotyogtatjukingyen vót alapon
-
troll81
addikt
Sziasztok ez az aku mehet agm módban tölteni? Egyenlőre sok információt nem szedtem össze. [kép]
-
golyani
őstag
válasz
bump3r111 #9381 üzenetére
A gyári Yuasa akku nem EFB.
Én úgy jártam, hogy takarítás után (se zene se világítás nem ment) pár órával kaptam egy startgomb hibát, de én biza megnyomtam. Hát ott volt karácsonyfa, darabosan járó ablaktörlő, kattogás stb. Feltöltöttem ilyen maszek töltővel, minden jó volt, majd kb 1,5-2 hónapra rá megint előjött a hiba, akkor mentem vettem egy Varta EFB-t. Ennek a sztorija korábbi hszek-nél olvasható. Azóta is működik. Egyszer rámértem 12,3V környékén van, de működik.
A régi Yuasa még meg van, poénból ráraktam a töltőre, 12,3V az is egy nap állás után.Más:
Megjött a Kingbolen BM550 akkuteszter, kértem is a refundot.Szerencsére a temu kb 30mp alatt intézte, szóval úton van egy másféle
. Konstans 0,6V-al többet mért, de a robogó akksi (Yuasa YB4L-B), ami töltés után szintén 12,3V-on áll meg (itt valami rontás van, vagy nem tudom, mert minden akksi, amit mértem 12,3V
, a multiméterem pedig jó) és elméletileg 50 CCA-t kellene tudnia, mért rá 40-45 környékét. A Vartamra pedig kb 600+ CCA/4-5mohm értéket adott, a 2 évet állt majd feltöltött yuasa 300+ CCA/6-8mohm-t dobott. Majd ha megjön a másik adok róla infot.
Közben lehalt a Lidl töltő kijelzője, gariztatom aztán hozok egy másikat, ha lesz akcióban.Hú ez egy kicsit hosszú lett
.
-
Brogyi
őstag
válasz
bump3r111 #9381 üzenetére
Jól mondja az elöttem író. Ki kell használni, hogy a dugók elérhetőek.
Mível EFB-re nem jellemző a savszint fogyás, másra kell kihasználni a lehetőséget. Lehet, hogy csak fel kell tölteni úgy mint ahogy az öregek szokták. Kicsit feljebb kérdezik hogy hogyan lehet feltölteni 100%-ra?
Nem voltmérő kell, hanem refraktometer, vagy fajsúlymérő. A cél 1,28g/cm3. A refraktometer 5-6000Ft. A 14,4V felett olyan 2A-nál ne többet. A feszültség már ott nem sok mindent jelez. Ezért kell mérni a lötyi sűrűségét. Amit mindig el szoktam mondani amikor a 100% a cél akkor nem lehet rajta az autó hálózata. Jobb kivenni.
Mindenkép próbálkoznék vele, mert egy ilyen akksi kb. 60 guriga. A Varta biztos.
A milyen töltő kérdésre nehéz válaszolni, mert kevés képes ilyesmire. Többnyire egy tápegység a legjobb áramkorlát lehetőséggel. Amint látod 2A elég a végén. Az egy pici táp. Bocsi a hosszú szöveg miatt. -
bump3r111
tag
Sziasztok,
65Ah EFB-s akkumat a héten lemerítettem, gyújtáson maradt míg nyomkodtam a menütaztán nem tudta indítani a motort.
Bikázás után rögtön indult, azóta 2 napja indul rendben mindig.
Most egy mezei multiméterrel rámértem és egy 100 km-es út után pár órával a nyugalmi fesz. 12.15V, a motort indítva 14V.
Az autó egy 2020 Mazda 3 benzines. Pár napja van nálam, nem tudom mikori az akksi.Kuka az aksi? Cseréljem?
[ Szerkesztve ]
-
pipijoe1
csendes újonc
Sziasztok!
Honda 2,2 CR-V-ben Varta Blue Dynamic EFB N70 akksi muzsikál. Kb 2 éves. Mivel nagyon ritkán használom az autót, néha felteszem tölteni. Eddig 2 féle LIDL töltővel próbáltam, a sima és a hópihe módban is,de egyik se tölti 80% fölé. Szerintetek milyen töltővel lehetne többet bele tölteni, vagy engedjem el és ez ilyen. Egyébként az autó 1 hónap pihi multán is indul, na nem olyan fickósan, a start-stopot még soha nem tiltotta le. (csak én) -
troll81
addikt
[link] sziasztok ezt kellene meg szakerteni mint töltő elég olcsón találtam egyet
köszönöm
-
troll81
addikt
Szia ezt ki tudod fejteni nekem
Ezeknél az áramhatároknál lassú pezsgés természetes
A nagy aku tolja recoind módon 16.27V 1.7A és eléggé hallani hogy pezseg az egész úgymond
Ez normális vagy ilyesmi nem jó a recoind mód 13.36v indult elvileg agm nek írtak az akutmost néztem a 1.5A az áram erőssége.
Ezt is figyelembe veszi ha nagyon pezseg akkor csökken az áram erőssége?[ Szerkesztve ]
-
Brogyi
őstag
válasz
troll81 #9374 üzenetére
Azon a töltőn az a legkisebb. Tehát mehet. Nincs nagy kockázat egy kidobott akksin.
"Illetve 10.5 v merisem teljesen?"
A kényelmes mód egy pici kis kinai áramkör ami megáll a 10,5V-nál.
Ez lehet relés, és elktrónikus. Az alin "electronic load"-ra keress rá, és válassz kedvedre valót. Ruszkik izzót szoktak rárakni, de ott már fontos a kikapcsolási szint.[ Szerkesztve ]
-
troll81
addikt
Szia 13.23 V ált meg az optimate 4 a töltés.
10:15 kor 15:15:kor 12.56V maradt.
Az akutesztert 10 masodperces tesztje alatt 10.9V esett be.
A 12:56 ról.Jelenleg feltettem tölteni a zlobalra 2 A agm módban .
Ha végzet akkor recoind módot inditom rá.
Ez közvetlenül mehet vagy várjak pihenő időt neki?
A töltés indult 15:30 kor és 60% satcolta a global töltő.
Kíváncsian várommindez a 45ah aku
-
-
troll81
addikt
Köszönöm.
A globál felteszem 2A feltölteni majd recond majd leteríteni 10.5 ig májd simán feltöltés 2A vagy akkor már 10 A mehet?
A kicsi akut feldobtam egy Optimate 4 re veszi a toltast.
A nagy akkumulátor jelenleg 12.5V mutatott multimeteren.
A kis varta 12.25volt de az kalcium azt agm módban lehet tölteno? -
Brogyi
őstag
válasz
troll81 #9364 üzenetére
Ha szerencséd van akkor csak fel kell tölteni. Mindig a recond,repair üzemmóddal próbálkoznak. Kicsit hosszú lehet. Türelmesen, kis árammal. A nagy kb. 2A, a kicsi kb. 1,4A. Ha nem indul be akkor tápegység kell. Az áramkorlátot már írtam a feszültség meg ami kialakul. 16-16,5V között szokott tetőzni. Ha az egyik cella erősen pezseg, vagy éppen semmit se csinál akkor dobhatod ki. Ezeknél az áramhatároknál lassú pezsgés természetes. Van aki a tölt/kisüt ismétlésre eszküsznek. A nagy piros töltőddel tölt, majd recond/repair utána kisüt 10,5V-ig, és kezded elölről. Tápegységgel esetleg egy körös is lehet, de ahhoz kellene refraktométer, valamint a cellákhoz a hozzáférés is. Teljesen zárt esetben egy kicsit nehéz, mert a feszültség nem ad elég információt. Csak a fajsúly.
-
embe
nagyúr
válasz
troll81 #9361 üzenetére
Nekem Konnwei KW208 van. Na most hogy mennyire megbízható? Passz. Viszont korábban volt Konnwei obd-s kütyüm, és hibátlanul működött a Forddal, pedig az egy kényes jószág. Nem olyan gagyi kínai hatása van. Illetve a hozzáadott kis prospektus szerint elég sok akkuteszter modelljük van, köztük olyan mai nyomtani is kitudja az eredményt.
Más:
A Tescoban kapható mától. Igaz a Lidl-s és Aldis töltővel, amihez 3 év garit adnak, és olcsóbb is, nem nagyon van pariban.[ Szerkesztve ]
-
troll81
addikt
Sziasztok megbízható akutesztert keresek mit tudtok ajánlani nekem ami jó és olcsó
-
embe
nagyúr
Nincs gond az indítással, csak meglepett a teszter eredménye. 1,5 éves akku.
3 autó van itthon, ha 1-2 évvel ki lehet tolni az akksik élettartamát akkor az már jó lenne. -
embe
nagyúr
S-MAX-ban 2 éves akku halt meg, hol máshol Trogírban. Ott vettem egy akkut. Most bő 1,5 éves az akku, és a Konnwei teszter szerint kb. 75 %-os állapotban van. Ha látok valami javulást a kuka akksin ( 1 éve vettem ki a Golfból ) akkor ráengedem az S-MAX akkura is.
[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
Erősen döglődött az akksim szerencsére nekem beszámolták a régit, igaz nem sokért de már az nyereség vt hogy nem kellett vacakolnom a leadásával a gyűjtőben.
Amúgy meg szerintem simán továbbhasználják még. A 9,5 éves 4 évszakos gumikat is eltette a gumis mondván, hogy van rajta minta jó az még.
[ Szerkesztve ]
-
embe
nagyúr
Mondjuk ez évek múlva derülne ki csak.
Az igazat megvallva van egy kuka (?) akksim amivel ezt a recond módot szeretném kipróbálni. Amit írtam, kíváncsi vagyok megéri-e a felárat. Ha pozitív lesz a tapasztalatom, lehet eladom ... aztán veszek egy nagyobb modellt, ami tudja a power supply módot is. Most még nem akartam annyit kiadni érte.
Ha a recond mód jól működik, akkor vélhetően mint mindennapi töltő is megállja a helyét. -
embe
nagyúr
Vasárnap este berendeltem az Allgro-ról, ma meg is érkezett Lengyelországból a Yuasa YCX 5.0 nevű, de valójában CTEK MXS 5.0 töltő.
Kíváncsi vagyok hogyan produkálja magát, megéri-e az ár különbséget a Lidl-s töltőhöz képest.
-
troll81
addikt
sziasztok [link] ezen a tolton gondolkodom kellene 10A töltő arám valaki próbált hasonlót
?
-
dbius
veterán
válasz
DigitXT #9339 üzenetére
Köszönöm, ez aztán a magyarázat.
Részemről elég lett volna egy kevésbé szakmai szösszenet is
Közben, ennek hatására is én is keresgéltem és megtaláltam a noco töltési görbéjét:
Forrás és részletesebb leírás az egyes lépcsőkről: [link]Hamarabb is eszembe juthatott volna, de így legalább körbe lesz járva rendesen!
-
DigitXT
nagyúr
A CC szakaszban fixen tartja az áramot, aztán ha már elég magas a fesz, akkor úgy csökken a töltőáram, hogy a feszültség ne szaladjon az égbe. Amennyire tudom, az számít normál töltésnek, amikor a kapacitás egy tizedével töltünk (0.1C), emiatt kb. tetszőleges kapacitású akkut 10-12 óra feltölteni nulláról, ha ezt betartjuk: amikor a kolléga egy 15Ah akkura ereszti az 5A töltőt, az már 0.3C, tehát gyorsabb töltés, ám messze nem számít igazi gyorstöltésnek, sanszos, hogy nem károsítja azt az akkut.
A lenti ábrán (cikk) szerintem gyorsabb töltés látszik, hiszen ~4 óra után jön is a CV:
Gyorstöltésnek 1C töltést, és a fölötte való értékeket nevezzük, különböző akkuk ezt különbözően tolerálják. Általában nem jellemző, hogy egyetlen "bikaerős" töltővel le lehetne fedni kis akkutól nagy akkuig mindent. De pláne, ha még szerszámgép akku keveredik közé, ami tipikusan li-ion, teljesen más* töltési karakterisztikával.Egyszer-egyszer persze kisebb akku is kibír nagy áramot (a belsőégésű motor mellé pakolt generátor se szokott finomkodni, ha van ami felveszi az áramot, az adja neki), viszont karbantartás jelleggel biztosan nem számítanék egy ilyen mindenes töltőre... Főleg, ha mondjuk van valami letárolt kisgépem (mittudomén kerti traktor), aminek a kisebb akkumulátora igényli télen a csepptöltést, akkor annak dedikálnék egy töltőt...
*: igazából ANNYIRA nem más, az is CC-CV, csak a végén nincs csepptöltés, inkább a feszültségszintek térnek el jobban: nem igazán feleltethető meg a 12V-os ólom-savas akkunak egy átlag li-ion akku (3s kisebb feszültségű, max. 12,6V, 4s meg magasabb). Lifepo4 akkuval lehet kiváltani, én ezzel meg is próbálkoztam a motorkámnál, bevált... Eddig töltögetni kellett a savas akkut, mert 1-2 hónap alatt nullára merült állásban. Ez meg úgy tartja a feszültséget, hogy megkönnyezi az ember. Igaz, van vagy 36Ah, meg ugye pont nincs rajta semmi terhelés kikapcsolt állapotban, de nincs önkisülése sem.
https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
dbius
veterán
Valószínűleg így van (legalábbis én is így gondolom), de mivel más is felvetett nemrég hasonló kérdést és nem kapott konkrét választ, ezért gondoltam megkérdezem én is olyan személytől, akinek van már ilyen eszköze és hátha tud rá választ adni. Mondjuk az még jobb lenne, ha választható lenne, mennyi legyen töltés során a maximum áramerősség.
-
Atish19
őstag
Áramot nem mértem, csak a feszültség szintet figyelgettem. Szinte biztos egyébként, hogy nem statikusan 10A-el tölt. Szerintem az az elméleti maximuma és variálja töltés közben. Ha majd hazahozom szervízből a saját autóm ránézek. Azt úgyis kúrálni kell, mert miatta vettem a töltőt
Éves Alza+ 20% kedvezmény referencia kód: RrJbRREnazEc
-
dbius
veterán
válasz
Atish19 #9333 üzenetére
Ha már használtad a Noco Genius10 töltőt akkor meg tudnád mondani, hogy a 10A áramerősség az fix a töltés során (végig)? Vagy dinamikusan változtatja a feszültséggel együtt?
Szerk: vagy az egy elméleti maximális áramerősség, amit ki tud préselni magából.
[ Szerkesztve ]
-
Atish19
őstag
válasz
kormi0312 #9332 üzenetére
Idehaza nem láttam rá nagy akciókat. Külföldi oldalakat nem figyelgettem. Én Alzán vettem 54e-re kuponozva.
Más:
Megérkezett a Kingbolen BM580 akkuteszter. Eléggé lesújtó a véleményem róla. Pár szösszenetet dobok a teljesség igénye nélkül. Első kézbevételre nagyon könnyű és rettentő gagyi hatása van. A hátulján lévő szériaszám a közelében nincs a teszter menüjében található szériaszámnak. Sőt a hátulján lévő szériaszám a Youtube videókban mutogatott példányokéval 100%-ban megegyezik. Lehet kifogtam egy hamis darabot? Egyébként Banggoodról való. Több opció is adott az akku vizsgálatára. Ha gyors tesztet indítok akkor az akkut 94% SOH-ra méri. Ha kiválasztom az autóba beépítve opciót már csak 54%-ot ad és nagy piros betűkkel felszólít, hogy azonnal cseréljem az akkumulátort. A legalapvetőbb feszültség mérést is rendkívül pontatlanul végzi ami azt jelenti, hogy a valós érték fölé mér elég rendesen. 12.22V-ra 12.67V-ot mutatott. Ez utóbbit egy Benning MM3 multiméterrel hitelesítettem aminek azért csak jobban hiszek. Részemről ez egy eldobandó kacatÉves Alza+ 20% kedvezmény referencia kód: RrJbRREnazEc
-
-
Brogyi
őstag
Ahogy írtam ezek prémium darabok. A különbségek nagyon kicsik.
hódmaci
Ha van mind a kettő akkor feltölt/kisüt. Amelyik több energiát ad vissza az a jobb.
Az élettartam az egy másik dolog, és nehezen igazolható.
Atish19
" Nah már most a 15.6V igaz nem túl sokáig van rajt kb 5 másodpercig"
Az a 15,6V nem sok. A CTEK tovább tartja mint 5 sec. Ez is egy különbség. -
Atish19
őstag
Tegnap kipróbáltam a Nocot AGM akkun. Kíváncsiságból figyeltem egy ideig multiméterrel. 12.44V volt az akkuban. Normál AGM töltési módban először szépen lassan emeli a feszültséget amit feltornáz egészen 15.6V-ig majd vissza ejti 13V környékére. Nah már most a 15.6V igaz nem túl sokáig van rajt kb 5 másodpercig, de én ezt akkor is sokallom. Az érzékeny elektronikák ilyenkor gondolom nem nyomkodják a lájk gombot. Más is tapasztalt ilyet? Így kell ennek történnie normál töltés esetén?
Éves Alza+ 20% kedvezmény referencia kód: RrJbRREnazEc
-
hódmaci
senior tag
"Noco Genius - 0V-tól indul. Ez egy egyedi tulajdonság. Töltési görbe nem tetszik.
CTEK Ennél jó, hasznos a töltési görbéje."
Mi nem tetszik a NOCO töltésében?Nekem van mindkettő és a NOCO töltése jobban tetszik.
Igaz nem mérésekre alapozok mivel nincs se oszcilloszkópom se egyéb spec műszerem csak egy V és A mérőm, hogy tudjam pontosan monitorozni töltés közben mi is történik. Inkább tapasztalatra, tünetekre alapozok.
Volt már nem egyszer, hogy olyan akkumulátort kellett töltenem ami indítani sem bírta az autót.
Amennyiben a NOCO azt jelezte, hogy már majdnem feltöltve tudtam indítani az autót CTEK re ez nem volt igaz hasonló töltési idő után.
Vagyis a NOCO először "rendbe" tette az akkumulátort hogyha indulnom kell akkor hadd menjen, majd a teljes töltés.
A CTEK meg mintha először "karbantartana, tesztelne" azután lódul neki a dolognakSzerintem mindkettő tökéletes, egyik így a másik úgy tölt. Egy biztos, nem fogsz mellé egyikkel sem.
[ Szerkesztve ]
Hölgyeim! Azt tesszük a kirakatba ami eladó.:)
-
Brogyi
őstag
válasz
kormi0312 #9325 üzenetére
Bosch C30 - Sajnos kicsi. Számít. Töltési göbe nem tetszik.
TechMate - Szinte tökéletes. Itt is a töltési görbe nem tetszik.
Noco Genius - 0V-tól indul. Ez egy egyedi tulajdonság. Töltési görbe nem tetszik.
CTEK Ennél jó, hasznos a töltési görbéje.
Innentől pedig amelyik tetszik. A felsoroltak a jobb, a prémium kategória. Tehát nem sz@rok.
Legyen itt egy tescos ajánlat is. Ha jól megnézitek a CTEK töltési görbéjét akkor egy nagyon kevés kínaiban is megtalálható. "7, 8, 9 stage" a varázsszó, de mellette fontos az alakja, jellege. A 3 stage, egyszerű, olcsó. Teszi a dolgát, de ha van jobb kb hasonló áron akkor miért ne a jobbat válasszuk. -
kormi0312
senior tag
Sziasztok.
Töltő vásárlás előtt állok.
Az alábbi töltöket nézegettem, kérlek benneteket hogy véleményezzétek hogy ki miért melyiket venné pro kontra.
1.TecMate Optimate 5 start-stop
2.CTEK CT5 Start/Stop
3. Bosch C30
4. Noco Genius5. (Az 5 és 10 között funkcióban van különbség?)Renault Clio V Start Stop akksit és F Astra akksit kellene tölteni.
Köszi szépen előre is
-
embe
nagyúr
Azért ez igaz.
Az Akkuferes árhoz hozzájön még min. 1490Ft., így összesen 33390 Ft. Így majd egy ezressel már olcsóbb. De van egy 4eFt.-os kuponom az Allegrohoz, így gyakorlatilag majd 5eft-tal olcsóbb lenne.
Az Akkufert nem ismerem, az Allegrónál még még gariztattam. De Ebay és Amazon garijával volt dolgom, és gördülékenyen ment. És emiatt is jobban bízok ezekben a nagy piacterekben mint egy általam nem ismert magyar cégben. Volt 1-2 szívásom ilyen magyar cégekkel.[ Szerkesztve ]
-
embe
nagyúr
Van egy olyan lehetőség hogy ha regisztrálsz, akkor kapsz egy Smart opciót, ez 8 alkalmas ingyenes szállítás az így megjelölt termékekre. Bár ez lehet csak tavalyi promó volt.
De ha nincs a Smart opció, nálam akkor is csak 690Ft.-ot ír ki szállítási díjként. Már rendeltem onnan, 1 hét alatt ideért, Packetta csomagpontra. Most is úton van onnan egy rendelésem.[ Szerkesztve ]
-
embe
nagyúr
Már kérdeztem, de lehet tud valaki mondani valamit ... a Bosch C line sorozatról van valakinek tapasztalata?
Mondjuk a C40-Li és a C70-el szemezgetek. Elvileg ezekben is van regen funkció, illetve az Allegróról olcsóbb mint kis hazánkban.Illetve ez a YUASA YCX 5.0 töltő olyan ismerős valahonnan.
Ez a Yuasa milyen minőséget képvisel akku technológiában? Vajon a selejt CTEK töltők futnak ezen a néven, vagy van olyan név hogy a CTEK gyárt neki mint oem gyártó?[ Szerkesztve ]
-
embe
nagyúr
válasz
K Norbi #9308 üzenetére
Kicsit olvasgattam erről az amerikai NOCO töltőkről. Állítólag vagy 110 éves cég, ami akkukkal illetve ehhez kapcsolódó eszközök gyártásával foglalkozik. Nagyon jókat írnak róla. Gyakorlatilag CTEK töltőket ezekhez hasonlítanak pár tesztben, ezekkel vetik össze pro és kontra.
-
Atish19
őstag
válasz
Zoli bácsi #9309 üzenetére
Nézd el nekem éjjeles műszak után a futár keltett és meg voltam zavarodva. Nem a 6V töltést akartam írni, mert arra abszolút nincs szükségem hanem a kényszerített 0V-at (remélem erre sem lesz szükség)
Éves Alza+ 20% kedvezmény referencia kód: RrJbRREnazEc
-
embe
nagyúr
válasz
Zoli bácsi #9309 üzenetére
Úgy tudom lithium akkukat is tud tölteni ez a töltő. Így esetleg kis 6V-os akkuk amik kézi lámpákban, refikben van esetleg jó lehet.
-
Zoli bácsi
őstag
válasz
Atish19 #9307 üzenetére
Abszolute nem kötekedés, csak kérdés.
Van szükség még 6V-os töltésre?
Régen kellett, a Trabantok 1984-ig 6v-osak voltak, az MZ-k után azt hiszem 1986-tól lettek ETZ-k, azok már12V-os rendszerrel. 89'-ben már a Simson is 12V-os rendszerrel jött.
Én 1997 körül adtam el az utólsó Mz-t, ami 6V-os volt. Nekem azóta nem kellett 6V.
Csak a szívás volt vele, nem maga a 6v volt a probléma, hanem az MZ dinamója 60W-ot tudott. Ez attól a dátumtól kevés volt, hogy bevezették a kötelező nappali világítást. Szinte minden szezon új akkuval indult..... -
Atish19
őstag
Köszönöm a tanácsokat. Megszületett a döntés
Igazából végül a 6V töltés döntötte el a mérleget. Nincs amúgy semmi baj a vezetékével. 10A-hez bőségesen jó. A csipeszek pedig durván masszívak. Hétvégén indul is a bevetés
Éves Alza+ 20% kedvezmény referencia kód: RrJbRREnazEc
-
Atish19
őstag
válasz
Zoli bácsi #9301 üzenetére
A Lidl töltőm szarakodik, trafóssal meg már nem akarom ezeket a drága elektronikákkal telepakolt autókat tölteni. Akarok egy normálisat ami ha beüt a baj "talán" meg is mentheti az akkut. Ha már veszek valamit próbálok mindig minőségibb darabot mindenből főleg, hogy van itthon 5 autó meg még traktor is. Én csak ezért szeretnék. Meg ugye amit K.Norbi is mond ha már buknak rá a csájék...
Éves Alza+ 20% kedvezmény referencia kód: RrJbRREnazEc
-
Archer
őstag
Sziasztok!
A kérdésem a következő lenne: van egy elég vegyes gépparkom, kerti gépek, teherautó, személyautó, munkagép, fűnyíró traktor és szeretnék egy komolyabb trafós de "okos" töltőt ami tud rendesen bikázni is. Tisztában vagyok vele, hogy ez bőven a 100e+-os kategória de ami a problémám, hogy a legtöbbnél a minimum töltési áram 5A, viszont van 15-20 Ah-s akksim is amit gondozni kéne. Ha az 5A-es töltésre ráteszem ezeket a kisebb akksikat, nyomja bele 5A-rel a delejt amíg fel nem izzik az akksi vagy úgy kell érteni, hogy ebben a programban max. 5 A-t tud leadni de közben szabályozza magát a töltöttség függvényében? Magyarul egy eszközzel le tudom fedni a teljes palettát vagy a kicsi akksikhoz mindenképpen kell valami kicsi töltő? Amiket néztem, GYS Startium 480, Deca SC 30/400, Telwin Doctor Start 330.
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Zoli bácsi
őstag
Én nem vagyok szakértő, de otthoni célra személyautó, motor, megfelel teljesen a LIDL olcsó töltője.
Van mellette egy motorhoz 14 éve vásárolt Optimate 4 töltő is, az ára sokszorosa a LIDL töltőnek.
Próbálgattam, ha az egyikkel feltöltök egy akkut, ráteszem a másikat, az is azonnal full töltést jelez, és csepptöltésre vált. Szóval pontosan addig tölt mindegyik. Hogy hogyan, azt nem tudom, de szerintem nincs akkora jelentősége.
A LIDL töltő abból jobb, hogy nagyobb áramot is tud, az Optimate4 gyári beállításon azt hiszem 0,8A, ezt át lehetne állítani 1A erősségre, de elég nekem a 0,8 is.
Autó akkut is feltölt, de idő kell neki, meg esetleg trükk. (24 óránként újraindítani, ha nem végzett a töltéssel. Csepptöltéssel már ellene örökkévalóságig)
Nekem nem hiányzik jobb.
Új hozzászólás Aktív témák
lo Összefoglaló, topiknyitó, updateEz egy blognak indult kis írás volt ami elég nagy látogatottságnak örved még most...
- Milyen légkondit a lakásba?
- Milyen autót vegyek?
- DUNE médialejátszók topicja
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Mobil flották
- Poco F6 5G - Turbó Rudi
- Samsung Galaxy S25 - végre van kicsi!
- Digitális Állampolgárság Program DÁP
- Politika
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Marketing Budget
Város: Budapest