Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • ph_5.5

    aktív tag

    válasz milkabrams #185172 üzenetére

    Majd 2 éve van Bravo II 1.4 T-Jet motorral. Nálunk pont az lett a gond hogy túlságosan elkényeztetett az autó. Az 1.4 120 Le-s motor remek dinamikájú, nem fogyaszt keveset (vannak akik 6.3 körül autóznak vele nekem ez 1X jött össze de akkor nagyon óvatos voltam) de legalább autópályán a 130-t könnyedén eléri. Felszereltsége szerintem parádés, az esőérzékelős ablaktörlőtől a tempomaton át az ülésfűtésen keresztül a gyári 9 hangszórós hifiig minden van benne. A beltere nekem bejön, a külső pedig fiatalos. [link]
    És igen.. lehet gond a klímával- pár tízezerből szinte örökösre megoldható. Lehet gond a féltengelyekkel, 100e-ből az is tartósabb mint a gyári. Van gond a váltókkal. De összességében egy jól használható autó.

  • ph_5.5

    aktív tag

    válasz milkabrams #185178 üzenetére

    Van egy nagy kesztyűtartó (bár a Blue&Me rendszer doboza elvisz egy jó részt belőle), a könyökbox tárolója lapos, de pl kisebb pénztárca elfér benne. Előtte a két italtartó szerintem nem a legjobb megoldás. Az ajtózsebek elég kicsik. A váltókar előtti rekesz kicsi, de mobil, nagyobb pénztárca elfér benne. Stiloból ültünk át ahol az ajtózseb sokkal nagyobb, a kesztyűtartó szintén méretesebb, felette volt egy 1.5 literes palack hűtésére alkalmas tároló (itt 0.5 literes palack fér el). Igaz a mi példányunkban van hátul kartámasz italtartóval tárolóval. Illetve a kétszintes csomagtartót kedvelem.
    Nem egy családi egyterű, de használható.
    Hang? 130-nál normál hangerővel lehet benne beszélgetni. Zenét hallgatni számomra a gyári hangrendszer is elegendő. A mélynyomós változatunk van, ez így szerintem önmagában tisztességes. A B&M rendszer miatt pendrive-ról tud zenét játszani, tudom a CD azért jobb. Bár ez mondjuk magyar utakon 100-as tempónál mennyit jelent nem tudom. [link] Ez a beltere a "sportos Carbon like" kivitelnek.

  • ph_5.5

    aktív tag

    válasz Sarrukin #212988 üzenetére

    Kaptál már pár választ, de muszáj leírnom a saját tapasztalatom.

    Pár hónapja felmert hogy cseréljünk autót. (majd írom mivel autózunk most).
    Keret 4 milla, hasonló paraméterekkel mint amit te szeretnél.
    Kb a Ceed maradt benet ami felszereltségében adja azt ami tetszett. Majd elmentem és megnéztem a márkaképviseletnél (ahol piaci ár felett kínálják kb a használt példányokat), ott ahol max 10 éves autót találsz és normálisan átnézték/átnézik őket. (szabad szemmel jól látható összegért)
    Ezt követően jött az hogy benéztem a Ceed netes fórumába (fb)
    Két dologra jöttem rá.
    Minden motorjuk számomra elfogadhatatlan a 10 éves korosztályban.
    1.4 gyenge (tényleg)
    1.6 papíron elfogadható,d e dinamikában, hétköznapra kevés.
    Ebben az évjáratban a turbot csak a az 1.6 kapta meg.. nosza ez tetszik, nézzünk utána.
    Nos mint kiderült ez a motor kb magától széthullós, és amennyire szidják pl a BMW bizonyos motorjait, nos ez is erre a sorsra jut.
    Jön a duma- ha 10e Km-ként szervízbe horták, jó olajat kapott akkor jó a motor.
    Nem ismerek sajnos olyan tulajt aki újonnan megvette, tudja hogy 3-4 évig használja... és 10e Km-ként elviszi, holott 30e az előírás. A cégek sem vitték el... mert garisak, lízingeltek, így olcsóbb a fenntartás.
    A vége az lett hogy mindenhol elkokszosodott példákat mutatnak, átégett dugattyútetővel stb. A fórum megbízható embere létehozott egy saját oldalt, és (pénzért) vállal komplett átvizsgálást.
    A vége az lett hogy a piacot elnézve: 2014-es Ceed 4 milla. 2019-es 5 milla. Ceed II vs Ceed III.
    És utóbbiból van 1.4 turbos. Ez az a motor ami szerintem már élhető lett. 1.0 turbos az új teszteken sem dicsérték. Használtban meg pláne. Szóval szvsz nekem is hiába tetszett maga a típus, esélyes hogy soha nem fogok venni.
    Ami az elején kimaradt- szándékosan. 2008-as 1.4 T-Jet Bravo II-t hajtunk. 5 éve. 10ezres olajcserével. Kopó alkatrészek mindig cserélve vannak. 2 hónapja hűtőt kellett vásárolni a mert a régi elfáradt. (kb 50e volt anyag + munka) Most első tárcsa plusz fékbetét. Bosch rendszer volt- most is az lett. 60e-ben állt meg fékpadozással együtt. Nagyon jól felszerelelt példány, a motorja meg rugalmas, élhető. Fogyasztás kb 9 liter átlagban. (város- pálya 130- néha hegyvidéki autózás) . Ér 1.5 millát, úgy hogy hazai autó, 215000 Km van benne (valós).
    És valahogy nem győzött meg egyetlen autó sem arról hogy a 15 éves kocsira fizessek 2.5 millát, hogy 6 évet fiatalítsak. Akkor inkább 3.5 milla, és legyen 4 éves.

  • ph_5.5

    aktív tag

    válasz kisza25 #213018 üzenetére

    Tipo a páromnak nem tetszik. És ti sem dicsértétek az anyaghasználatot túlságosan :)Sajna jelenleg a Fiat konszern nem ad olyat amibe átülnék. Ezért akartam valami mást.
    És a sok olvasás után megállapítottam hogy nagyon mellé lehet nyúlni.
    Mazda rozsdásodik. (ma mesélte egy barát hogy vettek egy Mazda 2-t. Ismerős kereskedőtől. Átíratták- ma viszik vissza és kérik vissza a vételárat mert az ő szerelőjük is átnézte, és pont minden hulladék rajta- és nem csak az alja rozsdás, de a motor szórja az olajat, ba van a fékrendszerrel, lengéscsillapítókkal stb. )
    Honda Civic tetszene. Páromnak is... de állítólag a motorját pont azzal ölik meg hogy elpusztíthatatlannak állították be és csak használják. (tudom, általánosítás... de mivel nincs baráti körben eladó így maradna a lutri- idegentől)
    Focus- nem tetszik.
    J Astra- már megbeszéltétek. Régi motor ami kb a Bravoban is van még oké, de a közvetlen bef. változat már nem oké. Nem az a sok hogy 100e km-nél most 140e körül dióhéjazás, hanem ha 5 év múlva ez már 300e lesz és akkor ér az autó 2 millát...
    Francia... hát megint új szerelőt kellene keresnem, mert a mostani közölte olyat ne vigyek hozzá :)(a Megane 2015 körüli belsővel... nos a kormány olyan csúnya hogy ha azt kell néznem vezetés közben akkor rosszul leszek :)
    Szóval nem tudok jelenleg megoldást.

  • ph_5.5

    aktív tag

    válasz kisza25 #213020 üzenetére

    Az kb egy Bravo II facelift lenne 2.5 milla ráfizetéssel :) Amúgy tetszenek, a szomszédomnak kettő is van. De nem vagyok vele előrébb. És ez a nagy értéktartás (számszakilag) szerintem nem fog a végtelenségig kitartani, mert ezek a 10 éves autók pont annyira megbízhatóak és alkatrészigényesek mint egy 15 éves. Mi mindent megcsináltattun kb az autón (váltó 5 éve pont úgy mozgott mint most... tehát azt egyszer meg kell majd oldani) de minden más mindig cserélve volt ha elkopott, mozgott, nem mozgott... ősszel vettem pl új 18-as gumikat a gyári 18-as kerékre. Még elhasználom 1-2 évig amig nem jön valami értelmes példány. Csak nem tudom miből :)

  • ph_5.5

    aktív tag

    válasz saen #213021 üzenetére

    A használtautó érdekes állatfaj. Mi a 2. tulajtól vettük. Bravo fórumtag volt, ott sokan azért vannak bent mert márkafanatikusok. Ő odafigyelt az autóra, az első gazda kevésbé. Mi megint figyelünk rá, mert egy autünk van és fontos a megbízhatóság, és az hogy meg tudjak állni pl. Ha a szerelő lát valamit, kicsréltetjük. Ha elkopott- csere. De van hogy kéthavonta mosom le. Nincs csoportmatricám, nem járok találkozókra és nem fotózom le az autót (soha) ha lemostam, láttam egy másik azonos példányt stb :) De ha eladom akkor elmondom mire készüljön aki megveszi. (jelen állsá szerint egy ideig nem lesz eladó)
    Félelmetes mennyi bontószökevény rohangál.. és mennyi 10 évnél fiatalabb "rom" pl motorikusan. Ez a 30ezres olajcsere nálam kiveri a biztosítékot.

  • ph_5.5

    aktív tag

    válasz tobias88888 #213835 üzenetére

    Pár napja fb Kia csoportba feltettek eladásra egy 2014-es kombit. Dieselt. Valami 5.5 milláért. Írták neki hogy ez picit túlárazott. Én másként fogalmaztam- belinkeltem a 2014-es új árát. 5.2 milla volt fullosan. És leírtam hogy értem én az inflációt, de azt senki ne felejetse el hogy ha egy 120-150ezret futott autót fel akarunk javítani egy 0 km-es autó szintjére és kicserélünk minden félig kopott vagy nagyon kopott dolgot, akkor az új autó ára felett találjuk magunkat.
    Az adminok törölték az összes hsz-t, mert a fórum szabályzata bla bla...

    A lényeg- azt hiszem sosem fogok sem Kiát sem Hyundait venni, mert folyamat csak a hiábakt látom a csoportban. Mármint 1-2 éves autók szérihibásak. Apró vackok amik százeres kiadásokkal járnak... de hogy mennyirejó a Kia. A fenéket. Esélyes ha más fórumba belépek akkor ott is hasonló gondok lehetnek az elmúlt 10 év autóival... de a Kia nem normálisan sok hibával fut. (motorok, kormánymű, nulla festés...) Nekem 5 milláért ne akarjanak 10 éves autót eladni.
    Mazda- szépek. Meg nem urbán legend a rozsda. Én azt is kerülném. Tudom most nem segítettem sokat.

  • ph_5.5

    aktív tag

    válasz Mauzes #213855 üzenetére

    Ha adott egy 2014-ben 5.2 millába kerülő autó ami 150.000 Km futott, akkor az egy max élete felénél járó eszköz.
    Újonnan, azonos tudással ez most 10 milla.
    Ha valaki a használt autójáért 5.5 millát akar kérni akkor 4.5 milla az árelőny. Elvben- mert a 150ezret futott autóban hogy olyan állapotú legyen mint az új, ki kell cserélni kb 5 millányi alkatrészt. Lengéscsillapítókat, trapézt, dugattyúkat, vezérlést, kárpitot... (természetesen ez mind túlzás és nem szükséges- de így fair az összehasonlítás az új árhoz)
    Szóval számomra az az összefüggés hogy értem én hogy most 2x annyi az új, ez húzza fel a használt árakat, de meg kell különböztetni azt hogy az egyik
    - gondozásmentes és garanciális 2-3-4-5 éven át
    - a másiknál bármikor bármi megállhat
    És pont a Kiánál olvasom azt a fórumában hogy bizony nem árt az a gari amit adnak rá.. és még így is keresi a cég a kiskapukat az ügyintézésnél. Volt főnökömnek pl a generátor állt meg 2 évesen (7 év gari ugye). Márkaképviselet közölte- fő elemkre él a garancia, a generátor nem amotor része így fizetős.

    #213859tboy93 Fentebb írtam, az hogy most 2x annyi mint 10 éve ez relatív. Mert a 10 éves autó lehet hogy hamarosan többe fáj mintha most valaki venne újat.
    A másik vicc számomra (megint Kia, mert azt akartam és megnéztem az árakat) hogy 2014-es (Ceed II )1.6 benzin 4 milla 2018-as (Ceed III ) 5.2 milláért már elérhető. (azonos felszereltség mellett) Az utóbbi úgy 5.2 hogy már az 1.4 turbos motorral is van ennyiért. Az meg motorikusan élhetőbb mint az 1.4 - 1.6 szívóbenzin.

  • ph_5.5

    aktív tag

    válasz Qru #213871 üzenetére

    Az autópiac olyan lesz mint az ingatlan. Az elmúlt pár évben minden hulladékot el tudtak aldni (lakások- házak) mert befektetés... most per pillanat ahogy panaszkodtak az ingatlanközvetítők, áll az egész.
    Az autók terén is értem én hogy annyit ér amennyiért adják- de az árazás pont olyan lett mint a lakásoknál. "szomszédé 10 milla, és 12-ért árulom, mert nekem szebb a kilátásom a két fára". És mivel mindenki azt látta hogy lehet emelni- emelték.
    Megtehetném hogy most veszek autó, mégsem teszem mert irreális hülyeségeket látok.
    Mindenki rálicitált a másikra, mert neki új az embléma az elején, a másik meg még új (gagyi) szőnyeget is tett bele.

    #213873dj79 Az ingatlanpiac egy nagy lufi lett. Drágult, mert emeltek a melósok, mert a melós azt látta hogy drágább lett az autó, az élet. A tüzép emelt, mert láta hogy mindenki emel. A gyártó emelt, mert drágább lett a gáz. Ja hogy sose használt gázt- az nem baj.. de emelt. A mi városunkról kijött egy statisztika hogy mennyi a m2 ár a város különböző pontjain. Van olyan rész ahol 60e/m2 áron keltek el az inatlanok. És van ahol 1 milla körül.
    Más - más vásárló réteg... ez tény.
    Most az a hír hogy x üzletláncok nekiálltak árakat csökkenteni. Az autók is addig mennek ennyiért amig lesz olyan aki kifizeti. Én nem tartozom közzéjük. Tudom, egy fecske nem csinál nyarat :)

Új hozzászólás Aktív témák