- Motorola Moto G54 5G Power Edition - nem merül le
- Vodafone-ra áttért Digi Mobilosok
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Realme GT 2 Pro - papírforma
- MIUI / HyperOS topik
- Redmi Watch 4 - olcsó hús, sűrű a leve
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Fotók, videók mobillal
- iPhone topik
- Huawei P30 Pro - teletalálat
Hirdetés
-
Új Beats fej- és fülhallgatók jelentek meg
ma Frissítette a Solo termékcsaládot az Apple házi audiomárkája.
-
Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
ph A Kereskedelmi Minisztérium egyelőre csak felméri a helyzetet, egyelőre nem látni, hogy tudnak-e bármit is tenni.
-
Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
it Egyre nagyobb probléma az AI hallucinálása – most az osztrák adatvédelmi hatóság veheti elő a ChatGPT miatt az OpenAI-t, alapvetően a GDPR megsértése miatt.
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
JackFeryll
őstag
Sziasztok!
Mi a legjobb vétel megbízható utazós autónak 500 ezer környékén ?
2 éves tervben benne van egy új sx4 1.4 de addig is kéne valami amivel megoldom amire az kéne csak kicsi pénzből.
Felhasználás: hétvégi autó hegyekbe utazni, sokszor bringákkal. (de az tetőn lesz így nem szempont hogy elférjen) Használata havi 2-4 szer 100-200-300 km (x2 mert oda-vissza) alkalomadtán 1000. (alpok) Városi használat nem igazán lenne. Nem árt ha nem hal meg egy 15%-os emelkedőn, nem árt ha egy hasonló lejtő felénél nem fogy el a fék. Első gondolatom egy régi swift, na nem az emelkedők miatt hanem árkategória plusz megbízhatóság, plusz szerviz olcsósága. (mondjuk annál lefelé félre kell állni időnként gyári fékekkel) -
JackFeryll
őstag
válasz Napfénysüti #179888 üzenetére
Reálisan ilyen 2-3-an. Meg ugye nem csak bringázni mennék. Transit elég durva lenne az tényleg csapatautó jellegű, de ez a Partner meggondolandó. Amúgy kifejezetten bringás célra szerintem a kis dobozosok akár 3 as üléssorral elöl, meg a 7-9 személyes családi bálnácskák jók ahol ki lehet venni az üléseket teljesen.
Fogyasztásban nem, de ott hogy 100 vagy 300 km a bicónak szerintem már mindegy. Kőfelverődés, kosz játszik mindkét távon. Amúgy ismerősök közt vagy tetőn szállítunk vagy arra alkalmatlan autókban teljesen szétszedve 2-3 elfér max 3 emberrel szűkösen.
[ Szerkesztve ]
-
JackFeryll
őstag
Valaki képben van azzal hogy manapság milyen gyártó kínál olyan automata váltós autót ahol át lehet váltani "szekvenciális jellegű" módba ? (kormányon váltófül és felfele ne váltson el magától)
-
JackFeryll
őstag
Sziasztok!
Jövőre vennék valamit amivel kihúzom az évet 1M környékén (plusz pár százas tartalékkal ha megkotlik valami, meg egy nagygenerállal kezdeni). Azutáni évben meg lecserélni valami fiatalabbra 4M+ árkategóriában, de erre most kezdetben nincs keret.
Felhasználás:
10% város
50% (jó rossz hazai) országút
40% pálya.
Átlagban heti kevés-száz km. Utazásra kell. 3-4 darab 80-100 literes zsák nem baj ha elfér a csomagtérben. Kombira gondoltam.
Igazából attól tartok ilyen áron minden egy időzített bomba amiből majdnem GTK költségek tudnak kiesni, plusz meg kéne nézni azt is hova nem engedik be a 100 éves dízeleket. Nem baj ha csendes és a beltér/külső sem fapad, de gondolom ez egy lehetetlen kérés úgy hogy ne legyen benne milliós szerviz kockázat.[ Szerkesztve ]
-
JackFeryll
őstag
válasz Somatom #191903 üzenetére
Sőt eddig csak felvett/visszatöltött különbséget kellett fizetni, de lesz ez még rosszabb 2024-től. Igazából az egész villanyos (autós/napelemes) témakör jelenleg arról szól hogy tehetősebb környezettudatos emberek hobbiból fizethetnek azért hogy (talán valamivel) tisztább energiát használhassanak. Lehetne számolgatni megtérülést, de még 5 évre se tudsz tervezni mert bármikor kedvükre kényükre megváltoztatják a tarifákat/rendszert.
-
JackFeryll
őstag
válasz ArthurShelby #195072 üzenetére
Ott mondjuk durván béna a csomagtartó, de a kombiban talán még van hely felfelé.
-
JackFeryll
őstag
válasz yodamester10 #195901 üzenetére
Kéne egy olyan felmérés hogy az autók hány százaléka áll olyan helyen ahol a helyhez tartozik töltő. Nem 200 autóra 2 hanem 1 autóra 1.
Jelenleg ez a luxuscikk kategória.
Potenciális phev vásárló lehetnék, szimpatikus is, de fix töltő hely nélkül nem kell. -
JackFeryll
őstag
válasz MC Pite #196118 üzenetére
Amíg az emberek többéves hitelből vesznek álmokat céleszközök helyett (és nem azért mert az autóba rakott pénzének az alternatív költsége nagyobb lenne mint a hitel költsége) addig ez így lesz sajnos.
Akinek nem kéne 15 milliós autót venni és mégis vesz az ugyanabba a hibába esik mint akinek nem kéne 3 milliós autót vennie.
Arról nem is beszélve aki hónapról hónapra él, de autóval jár pedig nem kéne[ Szerkesztve ]
-
JackFeryll
őstag
Igazából nem vagyunk messze attól hogy (egyelőre autópályán) legyen átlagsebesség mérés, fenti témában meg akár rendszám alapján mehet majd a bünti az adott városba hajtásnál. Ennél még csak nem is kell sok adatot kezelni. Persze ha senkit sem érdekel hogy biorobotok nélkül működő rendszer legyen akkor nem lesz semmi.
[ Szerkesztve ]
-
JackFeryll
őstag
válasz szabonagyur #204987 üzenetére
Szerintem szerethet valaki vezetni úgy is hogy utálja a síkvidéki egyhangú autópályázást.
-
JackFeryll
őstag
válasz tresh #205080 üzenetére
Ellenben reálértéken jóval olcsóbb lett. Azóta 14+%-os árfolyamveszteség és volt ez több is, durva infláció évek óta.
A versenyképesebb szektorokban a fizetések is nőttek. Nálunk kb 40%-ot. (most mindent 2018-hoz mértem)Aki tudott befektetni még a biztonságosabb nagy ETF-ekben is minimum 100% profitban van azóta.
Nem szabad névértéken árakat hasonlítgatni.[ Szerkesztve ]
-
JackFeryll
őstag
válasz szabonagyur #206734 üzenetére
SUV-sport utility vehicle
Outdoor közeg sokszor jár sok cuccal, 4 emberre főleg.
Elhiszem hogy sokaknak nem kell a hely.[ Szerkesztve ]
-
JackFeryll
őstag
Jól sejtem hogy egy kategóriával olcsóbb a fenntartása és megbízhatósága egy 86LE 1.5dCi Mk3 Megane-nak mint egy 2.0 TDCi Mk 3 Mondeo-nak ?
Felhasználás hétvégi 30-600km (x2) távok. -
JackFeryll
őstag
válasz ArthurShelby #209745 üzenetére
Ez övön aluli volt !
A V70 (is) tényleg úgy néz ki, mégis imádják.[ Szerkesztve ]
-
JackFeryll
őstag
válasz ZolkoW #210177 üzenetére
0-70-től dinamikusan közlekedni tudó kis bevásárló autó kéne ha csúcson kívül is autózik az ember.
Meg kell nézni tényleg olcsó-e egy ilyen autó: már egy elektromos robogó is 1.5-2M közt van bőven, egy ilyesmi moped meg 3-4M. Ahhoz meg azért nagyon keveset tud. Persze egy kisautó minimum a duplája.
Ezeket harmadik "autónak" fogják megvenni a gyereknek iskolába járni.[ Szerkesztve ]
-
JackFeryll
őstag
válasz ACAB95 #210461 üzenetére
Hasonlóban gondolkodom, csak nekem kell a nagy kombi.
Én arra jutottam hogy 3 as Megane 86LE DPF nélküli a legolcsóbb autószerű verzió, csak lehet hogy kevés éven belül kitiltódnak BP-ről.
Komfortosabb, csendesebb választásnak pedig MK4 Mondeo nyilván drágábban, nyilván több hibalehetőséggel. -
JackFeryll
őstag
mk5 mondeo illetve focus zajszintben komoly különbség van ?
-
JackFeryll
őstag
válasz AssAssynn #211006 üzenetére
Ilyenkor azért korrigáljunk inflációval.
2022 bruttó medián: 402200, 2014-ben 200 alatt volt.
IT-ben nálunk szerintem 2018 óta duplázódtak a fizetések. Előrántok egy 18-as árlistát 8M volt egy 2.0Tdci Focus Titanium, ma ugyanez 12M. Kiragadott példa persze.
Mindeközben a forintunk is megzuhant keményen, arról meg nem az autóipar tehet.
Ne fektessetek (nem gyűjtői) autóba -
JackFeryll
őstag
válasz realist #211799 üzenetére
Reálértéken lesz korrekció szerintem. Nőnek a fizetések az árak meg oldalaznak vagy kisebb mértékben nőnek. Persze megint tovább fog nyílni az olló és a szegényebb réteg még szegényebb lesz mert ott nem lesz 10-20% emelés.
Talán a hitelek lesznek olcsóbbak idővel, de az meg kiváltható.[ Szerkesztve ]
-
JackFeryll
őstag
válasz zgospel #212061 üzenetére
Én utazósnak nem tudok elképzelni jobbat az MK4 mondeo-nál. Ilyen kicsi pénzből ez az autó az ami belülről sem tejfölösdoboz, van futóműve a magyar utakra, csendes és olcsó az alkatrész. Még az accord van talán, de drágábbak és a kombi elég megosztó kinézetű.
Mondjuk ha a fogyasztás mindenek felett van akkor talán megane 3, de az azért fapadabb?A cvt-s első autó ajánlásokat meg nem is igazán értem. Mi lesz ha másét kell vezetni valamiért.
[ Szerkesztve ]
-
JackFeryll
őstag
válasz Mauzes #213442 üzenetére
Szerintem ha új autó áron 15-30M közt nézel valami utazós autót akkor nagyon nem lőhetsz mellé.
Lehet hogy a mazda kevésbé tucat , de ha a ford kevés akkor már lehetne S90, Arteon és társai. Szóval ha kifelé mutatni akarunk akkor ilyen kevés pénzből csak a kínálat legalja lesz.
[ Szerkesztve ]
-
JackFeryll
őstag
válasz szőröscica #213479 üzenetére
Nehéz lábú, későn váltó embereknek jelentős fogyasztás növekedést okozhat a kézi
-
JackFeryll
őstag
válasz Manitou #213814 üzenetére
Swift 1-be lazán befér 2 országúti kivett kerekekkel álló helyzetben. Ford Ka-ba kivett kerekekkel befér 2 DH bringa. Innentől szerintem bármibe befér bármi kerék nélkül az meg azért nem ördöngősség, persze az kényelmesebb ha a hátsó kerék bent tud maradni és akkor nem kell figyelni a váltóra meg a koszra.
Új hozzászólás Aktív témák
- Motorola Moto G54 5G Power Edition - nem merül le
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Vodafone-ra áttért Digi Mobilosok
- Autóápolás, karbantartás, fényezés
- Hobby elektronika
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Házimozi haladó szinten
- Milyen légkondit a lakásba?
- Asztalos klub
- Realme GT 2 Pro - papírforma
- További aktív témák...