Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
gxyb
aktív tag
válasz
sasa134 #220964 üzenetére
Ausztriában keresek.
Néztem de ez a motor ebből az évjáratból eléggé veszélyesnek tűnik, skoda fórumon írták páran, hogy a víz a kocsiból. Másik oldal meg nagyon dícséri, hogy milyen jó motor.
Nem tudom...
860 km-es hazaúton nem kockáztatom meg a trélert tele autóval, gyerekkel.Mondeobol nincsa környéken se manuális, az volt az első amit néztem
-
válasz
sasa134 #195786 üzenetére
1.33as motorral sincs baj, csak az i....al akik nem belevaló olajat töltenek bele.
Zaj és rugózási komfortsprődjapán kisautós, alap világítás se nagy szám (a projektorist érdemes ledesíteni) de ha ezek megfelelnek, akkor jó (én szeretek HSD-t vezetni). Nagyvárosba nagyon, vidékibe már nem ezt venném. -
-
Doki16
addikt
válasz
sasa134 #195790 üzenetére
Akkor a legjobb amit választhatsz az a HSD. Nagyon megbízható ez az 1.5 atkinson ciklusú motor. Majd olyan 200-250 körül érdemes ránézni az egr-re meg a vízpumpára, de semmi sem olyan nagy összeg. 0w-20 menjen bele az nagyon fontos. Olcsón fenntartható és városban bőven elég dinamikus.
-
Doki16
addikt
válasz
sasa134 #195786 üzenetére
Bátran veheted. A Toyota HSD az egyik ha nem a legjobb hajtáslánc jelenleg a világon. Pont ilyen városi használatra lett kitalálva.
Mondjuk ha tudsz tölteni én a helyedben elgondolkodnék egy kis elektromoson is. Nagyon olcsón fenntartható és átszámolva kb. 2 literrel elvannak. -
válasz
sasa134 #192920 üzenetére
Az A4 hosszmotoros, nem MQB, de ettől még ugyanaz a motor van benne kb. 2012-2013 óta.
Egy valamit elfelejtettem leírni. Az első évjáratokban kettős befecskendezés van, azaz direkt- és szívócső-befecskendezés is. Utóbbinak köszönhetően nem hajlamos a kokszolódásra. Jó hír!
Viszont és állítólag a GPF-es (másnéven OPF, részecskeszűrő) kivitelekben már csak a direkt-befecskendezés maradt, ezt kb. 2017-2018-ban vezették be. (Erről nem tudok többet.)
-
válasz
sasa134 #192918 üzenetére
Ugyan már!
VW, Skoda, Seat, Audi: tök ugyanaz.
a TFSI-ben az F csak a marketing kedvéért van.
Az EA888 3. generációja - 1.8 és 2.0 TSI, ezeket az MQB platformmal egyszerre vezették be - már kevésbé kér olajat. Egy nem széthajtott darab kb. 1 liter olajat (3000 Ft-os költség) tüntet el 2 csere között, azaz 15-20 e. km alatt, átlagos felhasználás mellett. Nagysebességű autópályázáskor fogyasztja el ennek a liternek a java részét. (Volt egy 3 év alatt 170+ ezret futott példányom, az az egyértelmű kopásnyomok alapján rengeteg "tempós" autópályát kaphatott, az jobban csipegette. Pontosat nem tudok, mert nem volt meg sokáig.) -
molnarpeter
nagyúr
-
Doki16
addikt
válasz
sasa134 #192839 üzenetére
Nem egy szép jóság, itt csak a praktikum számít. Simán lehet még 5-7 éves autót találni 85%-os akkuval is. Nem lesz sokkal kevesebb 4-5 év múlva sem. Itt azt is mérlegelni kell, hogy minimális a karbantartási költség. Az üzemanyagon, meg tényleg egy csomót lehet spórolni. Na meg nem járatod feleslegesen a motor sok kis városi úton. Ha otthon töltesz megvagy kb. 2 liter üzemanyagnak megfelelő árból. Városban a kis benzines befogja kajálni a 7 litert simán város üzemben.
Na de nem akarlak feltétlen meggyőzni
Csak tényleg a kis elektromos nagyon jó választás második autónak főleg városba.
-
Doki16
addikt
válasz
sasa134 #192822 üzenetére
Erre a felhasználásra tökéletes lenne egy 2013 utáni Nissan Leaf. Én ezt venném második autónak. Egy csomót lehet rajta spórolni városi rohangálós felhasználás mellett. Ha tudod tölteni nagyon olcsón tudsz autózni egy 7-10 literes fogyasztású kisautó helyett. Gondolom ott ahol élsz is vannak rá kedvezmények.
-
kisza25
félisten
-
FeRRaR1
őstag
válasz
sasa134 #182451 üzenetére
Igen, elég éles váltás volt
Most gondolkozom hogy elkezdem a S80-at magam szervizelni. Nem az anyagiak miatt, ha nem inkább az érzés hogy dolgozol, jobbá teszel valamit ami a tiéd és különleges. Tényleg úgy gondolom hogy még így 5 év után is sokáig velem marad. Minden egyes nap mosolyt csal az arcomra amikor odalépek. Fél évtized után. Mi ez ha nem AZ IGAZI? Soha nem volt meg egy kocsim se 2 évnél tovább. De ez valami más. Az a kortalan elegancia ahogy kinéz, sportos de nem hivalkodó, eszméletlen kényelmes. Levezetsz a Nürburgringre ott meg meghajtod és haza jössz vele a családdal meg csomagokkal. A hangja, a karaktere, az ereje. Sok olyat ad nekem amit számokkal nehéz megfogni. Próbáltam párszor lecserélni, néztem Porsche Panamerát, Audi RS4 Avantot... De soha nem tudtam elengedni. Illetve az említett autók sokkal drágábbak és szerviz igényesebbek még is fapadosabbak. Nálam ott a holttérfigyelő, radaros tempomat, napfénytető, hűtött fűtött memóriás ülés, még a hátsó is fűtött, okos kulcs, feláras hifi, mindene jól működik és gyorsan. És ami a legfontosabb, nem tudok felhozni semmit ami zavar vagy idegesít amikor vezetem. Ez nálam nagy szó -
Tin
veterán
válasz
sasa134 #181172 üzenetére
Kepzelj el egy autot, amit evek ota nem gyartanak, es 20 evvel ezelotti technologiaju motorja van, hogyan adod el a durvan koverre felfujt hasznaltpiacon par ev mulva. Mert most, a kovetkezo evekben elindulnak majd lefele az autoarak a gazdasagi lassulas miatt, sokan pedig nem fogjak fenntartani a masodik-harmadik autot inkabb, hanem az is megy a hasznaltpiacra, az ujautos eladascsokkenes pedig minel nagyobb kedvezmenyeket hoz az ujak piacan, ami tovabb nyomja lefele a hasznaltauto arakat. Es persze jon a hibrid-elektromos vilag, amik korul egyre nagyobb a hype, es mivel a nemet autogyartok most fognak igazan belepni erre a piacra, ontani fogjak ezeket a tipusu autokat.
Es ezen a hasznaltpiacon akarsz par ev mulva eladni egy kobaltat, amit evek ota nem gyartanak. Felre ne erts, 2 Hondam is volt mar (imadtam oket), a legutobbi Toyota (szinten), de ha racionalisan gondolkozom, pont nem ezek fogjak jol tartani az arukat a jovoben. -
Alg
veterán
válasz
sasa134 #172726 üzenetére
Bocs, hogy belevau, de számolj egyet arra is, mi lenne ha bérautóznál helyette. Hasonló megfontolásból nem veszek én sem: hétvégi, kirándulós autó lenne, parkolóhely havi 100eur, biztosítás, szervizek, anyámkínja... kijött hogy ha havonta egyszer egy hétvégére bérelünk egy autót még az is bőven olcsóbb mint venni+fenntartani.
Mondjuk mi csak ketten vagyunk (még) és itt a Sixt tőlünk 200 méterre.
Amúgy ha vennék, én is a Ceed kombi - Mazda - Focus vonalon választanék valamit.
-
_adaml21_
őstag
válasz
sasa134 #171306 üzenetére
Bár abszolút racionális döntés egy civic, azt miért nem veszi bele a kalkulációba senki, hogy konkrétan fizikai fájdalmat okoz ránézni arra a koncepciótlan élkavalkádra, ami a külsejét illeti? Egy új autónál ez azért szempont, nyilván ha 2-3 milláért veszek egy örökélet+1év Priust, akkor a gazdaságosság felülírja ezt, de azért itt mégis 7,5+ milláról beszélünk...
-
theuprising
tag
válasz
sasa134 #169314 üzenetére
Kölntől kicsit messzebb, de még emberi határon belül, Aachenbe költözöm jövő év elején (még jan-ban).
A dízelek tiltásáról sokat hallani/olvasni, de mi a helyzet a benzinesekkel, nagymotoros hibridekkel?
RX400h-m van, nyilván nem egy öreg TDI gyárkémény szint amit pöfög, de azért nem is hegyi levegő, főleg azzal a lób... motorral.Szóval a benzinesek/hibridek esetében még nincs szó semmi EURO3-4-5-6 tiltásról?
-
sasa134
addikt
válasz
sasa134 #169311 üzenetére
*szerk.
Btw, a napi 25km nem sok, nem tudod megoldani az ingázást tömegközlekedéssel? Kizártnak tartom ,hogy villamos/metró, S-Bahn hálózat mellett előnyösebb lenne Stuttgartban autózni.
Én 35km-re járok Kölnből, metró + S-Bahn: gyors, stresszmentes. Eszembe nem jutna autóba ülni, 7 év alatt megtanultam
Ha te is meg tudnád oldani, az ingázást ki lehetne venni a képletből. Így egy hétvégi/kirandulós/hazamenős autót kéne keresned, ami azért jóval kímélőbb üzemmód. De arra se vegyél már dízelt. -
Neck
veterán
válasz
sasa134 #169305 üzenetére
Stuttgart
Itt már be is vezetik az Euro4 dízelek tiltását januártól.
Azonban ez Euro5 dízel, és ha már nem lehet eladni itt, majd eladom M.o-on. Ez a része nem aggaszt, szerintem Euro 5 és afelett rendben van a dolog. Ahogy olvasom, egyébként, ez az 1.7 CRDI Isuzu dízel, elvileg ezek valamivel megbízhatóbbak, nem?Amúgy alapvetően még mindig benzineseket nézegetek inkább, csak felmerült a dízel is mint opció, de valószínűleg inkább benzines lesz belőle.
-
-
válasz
sasa134 #159994 üzenetére
Focus kombi sokáig bent volt a pakliban, épp amiatt került ki, mert túl hosszú, viszont így, hogy lehet, hogy mégis "családibb" autókra lőnék, érdemes lehet visszatenni (akár a C-Max-szal együtt). Jól jöhet, köszi!
Zafiráról ma délután egy Kollégám lebeszélt (neki és egy ismerősének is volt korábban), a Mazda 5-ről is megpróbáltak, arról azért nem teszek le, de annál különösen félek a rozsdásodástól.
Summázva, valahogy így állok most: Jazz, Corolla ferde, Lacetti, ha nagyobb dög is szóba jöhet, akkor Corolla Verso, Honda FR-V (ez tetszene, csak nagyon ritka), Mazda 5-6 (rozsdásodásra figyelni!), nagyon esetleg a Zafira, plusz a Focus kombi és C-Max.
Nem is rossz
Lesz mit mazsoláznom hétvégén. Köszönöm a segítségeteket!
-
válasz
sasa134 #159987 üzenetére
Teljesen igazad van. Pest megyén belül azért tudunk is mozogni, Apósomat be tudom fűzni egy-egy nagyobb útra, csak attól kímélném meg Őt (és így magamat), hogy utazzunk 150-200 km-et egy autó miatt, majd úgy jöjjünk vissza, hogy ez meg az volt a baja.
Egyetlen alkalommal volt hasonló akciónk, bútorért mentünk le Keszthelyre, amiről kiderült, hogy nem úgy volt ám az, ahogy a hirdetésben volt, hát.. évekig hallgattuk. Azt meg inkább soha többé, annyit nem ér meg.Ha hazaértem, utánanézek a Mazda 5-nek is, ezt a tippet is köszönöm! A 3-ról olvastam nagyon jókat (de az is kisebb, kb. ferdehátú Corolla méret), a 6 pedig nagyon nagy kedvencem, de épp a rozsdásodástól piszkosul tartok a Mazdák esetében, mindenhol mindenki azzal riogat. Ráadásul sok helyen át is festik, én meg nem vagyok olyan szakavatott, hogy kiszúrjam.
-
válasz
sasa134 #159985 üzenetére
Köszönöm a tippet!
Anno a Honda topikban ajánlották a Kollégák az FR-V-t és ott is az volt a gond (egyben észrevétel), hogy borzasztóan kevés példány jöhet szóba. Most gyorsan rákeresve pl. 1.6M forintig (ami bőven keret felett volna), 2004+-os benzines összesen akad hét darab, ebből három 200+, további egy 150+ km-re.
Gyorsan hozzá kell viszont tennem, elég barátinak néz ki, amelyiket javasoltad, így egy megtekintést azért mindenképpen megér.Ahogy nézem, méreteiben pár centi eltéréssel, de megegyezik a Corolla Versoval és a Zafirával.
Az a vicc, hogy egy jobb állapotú Jazz kb. ugyanennyibe fáj...
-
csubuka
addikt
válasz
sasa134 #156064 üzenetére
Ránéztem a fent linkelt amortizációs cikkre, elég gondolatébresztő
Öszintén kétlem, hogy a Sandero-nál jobb adatokat lehetne kihozni egy 4 évesen megvásárolt Cee'd-el akár. Sőt, ha 15-éves korában totál leírjuk, akkor nem túl rózsás a 4 éves Cee'd amortizációja (3 misi körül mennek amiket nézegettem így elsőre).
Nagyon megveszekedett dolog venni egy új Sandero-t, azt csucsu? Akkor nem kell visszatekerő leleplezősdit játszani meg szervízest vinni magunkkal kocsinézőbe.
Mondjuk az az 1.0-ás motor elég vérszegény, de őszintén apámnak meg van a saját "játék-gépe" ilyen-olyan motorok formájában, nehéz lenne azokat lenyomó/megközelítő kocsit felhajtani, anyámat meg pont nem érdekli az, hogy mit lép egy kocsi. Én meg nem élek velük, szóval nekem is mindegy. Csak menjen A-ból B-be és gazdaságos legyen ez lett kiadva ukázba.
-
csubuka
addikt
válasz
sasa134 #156064 üzenetére
Köszönöm szépen! Az 1.8-as Civic azért szomjas egy Jazz-hez képest nem? Az alacsony fogyasztás sem árt itt és lehet egész gyenge is a gép
De ránézek akkor a tippeidre persze.
Ámde a Dél-Koreai márkáknak lehet a legolcsóbb az alkatrészáruk nemde? Illetve a Kia-nak hosszú a garancia periódusa, így akár lehetne még gyári garis kocsit is venni 3 millióból nem (legalább még egy év nem ártana, hogyha van valami gubanc, bár lehet túl sok a kívánalom így már
)?
-
eTrade
tag
válasz
sasa134 #154806 üzenetére
Szerintem is nagyon fontos, hogy vásárlást megelőzően legyen tesztvezetés.
Hiába szép egy autó, takarékos is, de ha valaki nem fér el benne, 5 perc utan fáj a dereka, semmi nem all kézre, akkor tárgytalan. Mivel az emberek többsége nem csak 1 évre vesz autót, így érdemes minél többet kipróbálni (legyen az német, koreai, francia, japán).
-
psg5
veterán
válasz
sasa134 #154715 üzenetére
Jazz nagyon nem teszik feleségnek. Civic igen de az meg már árban fent van.
Kia nem jön be -fura ez de- a neve miatt.
Toyotát megnézzük, bár ha ennyi az ár és a Mazdásból indulok ki aki azt mondta, hogy japánoknál kizárt az olyan mérvű akció, mint az európaiaknál, akkor ott sem jön le 100k-nál több. -
humax
senior tag
válasz
sasa134 #146985 üzenetére
igazából 6 eve az élőt pesten akartam egy Toyota hibrid venni, nem nagyon ajánlottak a hibrid kocsik akkor
én olyan országban éltem 4 evig hogy a benzin 50 ft volt.
őt nincs hibrid vagy nincs értelme.
europaban igen csak lehet.
az mondjak hibrid nem mozog jól nem erős, motor Nak hangja van, meg nem lehet vele előzni jól.
meg az aksi csere akar 2 miliő békéről. -
footy
addikt
válasz
sasa134 #146883 üzenetére
K-Astra nem fer bele? 1.4 turboval hagyomanyos automataval, szerintem teljesen vallalhato. Tsebacsi is hasonlo parameterekkel keresett mint te es az Astrara esett a valasztasa. A Mazda szerintem 2.0-val automataval verszegeny lesz, inkabb 2.5-tel dinamikus, de az a biztos hogyha te kiprobalod.
Az Accordbol az elozo automata allitolag nem volt tul jo, a fordulatszamot altalaban olyan tartmonyban tartotta ahol bugott a motor. (mar ha lehet hinni az adacnak) -
footy
addikt
válasz
sasa134 #146849 üzenetére
A 7G DSG hasznaltan elegge orosz rulett.
Az 1.4 tsi-t 2013-tol en batran ajanlanam. (viszont csak kezivel)
A VAG 1.8TSI nem tul jo hiru, ha visszakeresel itt a fourmban magus is irt rola.
A mazda 6 jo gep, csak a kategoriahoz kepest gyenge a zajcsillapitasa.
A CRV-t nem ismerem, de ha alapvetoen automatat keresel, akkor passzolnam a hondakat.
Az E61-ben eleg jo a ZF valto, a benzines motorok kozott viszont eleg konnyu betegagyat kifogni, erdemes vasarlas elott motorkodot kerni es utananezni. Altalaban a TU(technische uberarbeitung/technical upgrade) jelzesu motorokat erdemes keresni. -
válasz
sasa134 #145737 üzenetére
Az meg elrozsdál
Olyan nehezen hiszem el hogy ezt nem tudják megoldani (az meg egy vicc hogy nekem mint új autó vevőnek kellene megoldani ha 10 évig meg akarom tartani, pluszban ha csináltatok magam egy rozsdavédelmet akkor meg gari ügyben vitatkozhatok ha van valami).
Pedig 3-as mazda tetszik nagyon, enélkül elvinném tesztvezetni (és megnézni hogy azt a bizonyos fekvőrendőrt bírja e ami nekem a benchmark
). De így....
Új hozzászólás Aktív témák
- 122 - Lenovo Legion Pro 5 (16ARX8) - AMD Ryzen 7 7745HX, RTX 4070 (48 hónap garancia!)
- FRISSÍTETT ÁRLISTA - Sennheiser MOMENTUM 4 fejhallgatók (ELKELT)
- HIBÁTLAN iPhone 12 mini 64GB Red -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS2036
- Sima Vs.Windows Logitech Mx keys s plus és hagyományos Mx keys magyar bemutatása. Új videó linkel
- Windows 10 / 11 Pro Retail aktiváló kulcs Azonnal szállítással, számlával, garanciával!
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest