- Xiaomi 14T Pro - teljes a család?
- One mobilszolgáltatások
- Mindenki Z Fold7-et akar
- Profi stratégiára vált a Galaxy S26
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Samsung Galaxy Watch7 - kötelező kör
- Kikristályosodik a Razr 60
- Mi mindenre jó egy másodlagos megjelenítő?
- Motorola Edge 50 Fusion - jó fogás
- iPhone topik
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
-
-
kisza25
félisten
válasz
i-sti #170696 üzenetére
ha dacia akkor már sandero egy hölgynek és valamelyik benzines, vagy egy fiat panda, punto
igazából, ha nem akarsz túl öreget a dacia-ból van 8-10 éves 1M-ig
meg fiat panda-ból is -
Declare
őstag
válasz
i-sti #170667 üzenetére
nem tudom, nem vagyok mazda szakertö vagy a mazda nagykövete a forumban
En laikusan annyit latok, hogy ezek a mazdak jol neznek ki, jo bennük ülni, utazni. Összesegeben a vw alatt vannak sok mindenben (konfiguralhatosagban is, technikaban is jobbara). Ennek megfelelöen olcsobbak is. Most, hogy azert mar a csöd szeleröl elvergödve dragulnak szvsz normalis. Az hogy egy mazda 6 ost 5 eve kb kihoztal 6-7 millioert börülessel, Bose hangrendszerrel kb fullextrasan, mig passatbol 10 millioert eppen nem fapadot kapsz az azert nem volt a racionalis kép.
Erre probaltam ravilagitani, mielött keresztre fesziti mindenki a mazdat, hogy a giga-extra-mega profitot termelö vw mellett mondjuk ök is szeretnenek extra profitot termelni -
Gaben92
őstag
válasz
i-sti #170601 üzenetére
Nem vagyok markajel-fetisiszta.
Viszont ha lemondok a sedan formarol akkor Auris hybrid-ek (2013-) mar 10-20k€ között vannak. Nyilvan az aljaban van 300k km, a tetejeben pedig 50-100k.
Viszont a hybridekhez rohadtul nem ertek.
Vezetni se vezettem meg sosem se hybridet se CVT-t, se Toyota-t.
-
Declare
őstag
válasz
i-sti #170526 üzenetére
Latod nem kamuzok en...mondom hogy nincs semmi baja
Amugy is mutassatok mar legyszi kis turbos benzines autosokat, akiknek az eletet megkeseriti az eltömödött reszecskeszürö
Nekem volt 10 eves dizel opelem 270k km el gyari reszecskeszürövel, minden különösebb gond nelkül.
Am nincs gond azzal ha kell az olcso, öreg bmw, mert ettöl erzi jol magat a polgar...csak akkor el kell vallalni a költsegeivel együtt
vagy kell venni egy kalapot meg egy daciat
-
válasz
i-sti #160678 üzenetére
Ha tényleg ennyi az új i20 ára, akkor én magamnak 100%,hogy azt venném. Itthon 3,4 m Ft az optimálisan felszerelt i20 ára.
(#160693) Yushchenko: 2014-es Golfom van + parkradar +radaros tempomat:
- alapvetően ~15 kmh-ig aktív a parkradar (ez OK);
- ha nagyon gyorsan közelítek, fékezés nélkül az előttem haladóra, akkor egy ponton túl riaszt (ez is OK);- azt figyeltem meg, hogy ha araszolás közben egy modern, parkradaros autó van közelemben, akkor aktiválódik a parkradar és akár nagyobb, 0,5-1 méteres távolságra is bejelez - látszólag indokolatlanul. Ennek nem értem még az okát; de más is megerősítette, hogy az ő autójával (2 éves Octavia) ugyanez történik.
-
mmcc02
tag
válasz
i-sti #160688 üzenetére
A mosógép/kályha stb szállítása mennyire gyakori? Évente 2-3x ha nem melegedik be az Audi motorja, az nem akkora katasztrófa szerintem, semmi baja nem lesz emiatt.
A modern benzines sem melegszik annyira hamar. Ha nincs forgalom, akkor a Subaru XV-mnek (2.0 benzin) is 10+ km kell ahhoz, hogy sebességhatárokat betartva 85 fokos legyen az olaja (0 fokról indulva). Városban, dugóban persze elég 2-3 km.
-
mmcc02
tag
válasz
i-sti #160683 üzenetére
Udv!
Ha jól értem, egy Solenzát váltana. Az nem egy nagy autó, belül szerintem az i20 nagyobb. Kérdés, hogy elég-e méretben? Ha igen, és nem _kell_ a hajtogatható ülés, akkor az i20-at venném. Nagy dolgokat vinni ott a kombi A4.
Jó az új autó, mert tiszta az előélete, és jó darabig csak karbantartani kell. Minden másra ott a garancia. Hány év is van rá?
Cserébe az első karc jobban fáj, mint egy használton még egy. -
kisza25
félisten
válasz
i-sti #160681 üzenetére
Én 178 cm vagyok és hozzám van állítva az első ülés, akkor hátul kényelmesen beférek "magam mögé".
326 liter a csomagtartó, az tud kicsi lenni, mert a hátsó ülések elégé meg vannak döntve (utasoknak jó, csomagoknak nem.
Új vs 4 éves, én az újat venném
Amúgy mindkettő kompromisszumos, hiába maxolták ki a B szegmenst
Az 1,25 lovas i20 0-100 élhető, városban ugrik, országúton még OK, de pályán 100-130 visszagyorsításoknál érezni az erő hiányát, de 150- 160-al is akár lehet haladni vele
Viszont 140-nél már hangos -
kisza25
félisten
válasz
i-sti #160678 üzenetére
Új autót veszel kint, arra itthon még rájön az áfa(mintha ezt olvastam volna én is agyaltam rajta, mert kint a 19% áfa miatt olcsóbb az új)
Az i20 hasonlóan nagy belül, mint a jazz, elég hüle összehasonlítás új vs használt, én akkor újjat venném 5év garral.
Az a 10600 elég gyanus ár -
Acheron
őstag
válasz
i-sti #160641 üzenetére
Csak ha nincs karbantartva. Az Ave -m bőrüléséről neigen mondtad volna meg 7 évesen, hogy annyi. Ez egyébként élőben egyáltalán nem volt gáz, de egy nagyon alapos bőrtisztítás, karbantartás bizony ráférne.(itthon bevetésre készen vár az Autoglym készlet, ezzel a résszel nem lesz gond)
(#160642) MunezXBK: +1
(#160649) nesa: Háát, nemtom, a presztízstől nem megy jobban vagy tovább az autóTény, európaibb a dizájnja a Volvonak, sőt szerintem szebb is, ezen nem fogok senkivel vitázni. Elfogult is vagyok vele szemben, pozitív irányban. Viszont technikailag a Subaru is ott van a toppon (még ha nálunk nem is annyira ismert vagy elismert), tehát ezen nem múlik. A megbízhatóság, ~ 5 évre vetített várható költségek jobban érdekelnek, a presztízs is jó dolog, de nálam hátrébb van a rangsorban. Régebben itt írta egy fórumtárs, hogy nem érdekli, hogy néz ki az autója, mert benne ül, nem látja
-
kisza25
félisten
válasz
i-sti #160588 üzenetére
Amúgy 30e km/2év, de itthoni ajánlás a 15000/1 év
Ami változott hyundainál, hogy eddig volt szervizkártya, de most már csak digitálisan van tárolva, te magad, meg a myhyundai.hu-n tudod megnézni.
Be kell regisztrálni, megadni az alváz számot, feltölteni a forgalmit, aztán ott látod a szerviztörténetet.
A hyundai szervizben (akár telefonon keresztül is) rendszám alapján meg lehet kérdezni az utolsó szervizt és km állást. -
-
-
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
i-sti #160505 üzenetére
Ha nagyon odafigyelsz az olajra és kíméled a turbót akkor akár gyárival is elmehet 10 évet de azért egy turbó csere ára sanszosan befigyel 10 év alatt.
Kényesebb nyilván mint egy szívó de nem kell túlmisztifikálni a dolgot.
EGR van (a modern motorok közül csak a Suzukiban nincs ha jól tudom).
GPF nincs benne (DPF a dízelekben van) az csak a Euro6c besorolás követeli meg. Igazából nem GPF létét követeli meg, hanem olyan alacsony kibocsátási értéket amit jelenleg csak GPF-el tudnak elérni a gyártók direkt befecskendezés esetén, a szívócső befecskendezésest ez nem érinti, tehát az Auris hibrid a 6c-t is teljesíti ilyen szempontból GPF nélkül.
DMF nincs benne. -
kisza25
félisten
válasz
i-sti #160505 üzenetére
EGR ezekbe mindegyikbe van, az, hogy 10 évet elmegy-e ezt majd 10 év múlva megtudjuk, igaz, hogy sanszosan az 1,4 szívót dolgozták át, ami szinte hibátlan volt, de azért csak fel lett töltve.
Ha a konstrukció hibátlan, akkor csak rajtad múlik a dolog, hidegen nem gyilkolod, időben megadod neki az olajcseréket/szűrő cseréket, jó minőségű üzemanyagot tankolsz. Forró állapotból hagyod visszahűlni a turbót...
majdnem annyi múlik a felhasználón, mint a motoron.
Kokszosodni meg az összes direkt befecsis fog -
TayRol
nagyúr
válasz
i-sti #160517 üzenetére
Comfortline, meg egy rakat extra, 150 lovas 1.4 benzin. Fehér, kombi.
- Hyundai: elég gagyi belső, motor ok.
- Auris: nagyon jó hajtáslánc, de kicsi a hátsó lábhely, drága
- Kia Ceed pont kifutó modell volt, bár a Carens tetszett (illetve a Sportage is, csak kicsi a csomagtartója)
- 308 műszerfal nekem nagyon nem jön be, 1.2 benzin.
- Renault volt a másik befutó, de mocsok hosszú rendelési idő lett volna. illetve csak 1.2 benzines.
- Astra maradt a végére és a Golf, ez utóbbinál elég komoly árengedményt tudtam kicsikarni, illetve hamar le is gyártották a kívánt felszereltségű autót.
- Ja, Skoda és Seat: alapból utóbbit akartam, de nulla ft kedvezményt adnak a listaárból, az Octavia pedig bár nagyon jó, és kicsit tágasabb is mint a Vw, a Golfból átülve eléggé gagyi anyagok vannak benne. -
i-sti
senior tag
válasz
i-sti #160505 üzenetére
Az i30 mellet gondoltam a Toyotára is.
Az Auris hibridben a hajtáslánc nagyon tetszik. Csak ez szól a Toyota mellett. Dizájn annyira nem fogott meg mint a Fastback-ben. Elmegyek oda a Hyundaios ajánlattal, hátha mondanak egy jó árat az Aurisra.E mellet még az új Golf, ami szóba jöhet. Itt kb csak a minőség ami mellette szól. Külső/belső dizájn szerintem átlagos semmi új, egyedi. Talán ide is benézek, egy jó ajánlatért. Nem is akarom kipróbálni mert nem igazán izgat a dizájn a minőség pedig tudom, hogy jobb lesz mint a másik 2.
308/C4 kintről szépen, bentről nem fog meg ez a francia dizájn.
Egyéb ötletek?
-
kisza25
félisten
válasz
i-sti #160472 üzenetére
Ez egy új motor a kia/hyundai-nál, tehát nehéz megmondani milyen hibák jöhetnek ki
Tesztek szerint pont passzol az autóhoz (i30)
Van rá 5 év km korlátozás mélkül, nekem lenne rá én venném, nekem ilyen gyösz 1.0 tgdi, meg 0.9 tce, meg 1.0 tsi-kel kell barátkoznom
Ja várjál mánd, melyik 1,4 t-re gondolsz? -
HKorn
veterán
válasz
i-sti #160453 üzenetére
Ezt neked kell eldönteni, hogy ennyi pénzt megér-e egy új autó. Én most vettem egy Vitarát újonnan, mert elegem lett abból, hogy már 3-3.5M-ért nézegettem fiatal keveset futott használtakat és mindenféle bizonytalan előéletű, vélhetően tekert órájú autóval találtam szemben magam. Nem mondom, hogy nem lehetett volna kifogni tuti vételt, de valahogy így azért jobban tetszik a dolog.
Persze sok pénz,de nekem kb 8 évre kell autó és roppantul utálok szerelőhöz járkálni különböző hiajelenségeket vizsgáltatni/javíttatni így ennyit megér a nyugalom.
-
válasz
i-sti #160386 üzenetére
Te most ezt teljesen komolyan gondolod, hogy fiatalemberként 8-10 évig egy Jazzel fogsz együtt élni?
Annyi mindent hozhat az élet (nősülés, gyerek, költözés, stb.). Ha trógerolni kell vmi autó, ahhoz túl jó egy új(szerű) Jazz; "szép autónak" meg biztos van jobb ennyi pénzért szvsz.
Városi egyetlen autónak teljesen OK lehet egy nő vagy egy idősebb házaspár számára.
(#160392) i-sti: Benne van a pakliban, hogy szépen alácsorog a sólé, majd ott rohasztja.
-
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
i-sti #160390 üzenetére
Nem, angliában csak az új Civic és a CRV készül ([link])
Ez még az első generációs, nem hiszem, hogy mérvadó lenne az újkori ára... Amúgy a Fabia/Polo volt még versenyben de azok kiestek a 3 hengeres mivoltuk miatt (fix keretből gazdálkodva).
Részben VAG-os flotta van a cégnél én egy fillért sem adnék értük ha hosszútávra tervezel.
mod:
X-Road:
...hiszen az alsó díszlécek, az oldalelemek, a kerékjáratiív-borítások és a küszöbszoknyák megvédik a karosszériát a horpadásoktól, illetve karcolásoktól, az X-Road szőnyegek pedig segítenek megőrizni a beltér tisztaságát. - [link]
-
válasz
i-sti #160386 üzenetére
Feleségem nagy valószínűséggel ezért kap új jazzt. Japánban gyártják, szívóbenzines. Ha el kellene valamiért adni ezen lesz a legkisebb bukta. A piacnak mindig igaza van, de szerintem aránytalanul drágák a szívóbenzines vasak. Mindegy, most ez jó lesz nekem amikor eladom a 10 éves 1.4es benzines i30-ast.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
i-sti #160386 üzenetére
Johnny_vT leírta elég jól. Újként vettem a Jazz-t 0 km-rel soha nem merült fel bennem hogy bárhol ott hagyhat (plusz ha mégis ott a gyári assitance szolgáltatás). A másik verdát használtan vettem, és igen be van készítve a tréleres száma... Elég durva felár de nagy megnyugvás. Arról nem is beszélve, hogy kopókon kívül semmit nem kellett ráköltenem a Jazz-re...
-
Johnny_vT
senior tag
válasz
i-sti #160386 üzenetére
Pro:
- nem kell félni az előéletével kapcsolatban
- garanciális javítások, szerviz
- kialkudható kedvezmények és extrák
- egyéni extralista, szín, felszereltség
- újszag
- életkirálya érzésContra:
- korai értékvesztés
- azon jár az agyad, hogy mennyivel nagyobb/fullosabb kocsit vehettél volna használtan
- mindentől óvod és félted majd, amit túlzásba is vihetsz
- ha meghúzzák, akkor rémálmaid lesznek egy darabig
- bejáratási időszakra figyelni kell (ha van)
- baj esetén valószínűleg még nincs bontott alkatrész, így drágább -
Johnny_vT
senior tag
válasz
i-sti #160380 üzenetére
Haha, köszi!
Sajnos a hosszú, egy seggel végigvezetendő autópályázás miatt van szükségem a nagyobb vasakra.
Ha meglenne rá a pénzem, hogy két autót tartsak fenn, akkor tök triviális, hogy vennék egy kisebb benzinest vagy hibridet és mellé egy nagy dízelt autópálya cirkálónak. Sajnos nem ez a helyzet
-
válasz
i-sti #160089 üzenetére
Apróságokon akadsz fent. Típusra asszociáltam, nem konkrét példányra. A leírás pedig akár igaz is lehet, mint bármelyik másik autónál, pusztán ezt mindenki döntse el hogy előny-e vagy inkább hátrány.
#160090 BigBlackDog: Megértem az álláspontodat, viszont 1.4T, ehhez csatolt 6-os váltó sem tökéletes. Illetve ahogy írtad évi 6-7 ezer km-t futna. Ilyen csekély távra biztos valami rohadt egyszerű magasított bódéval rendelkező autót vennék. A Jazz pedig nem vészesen hangos, szél és gumizaj van, ami a Merivában is hasonló lenne. Viszont majdnem hogy nulla a hibalehetősége mivel egyszerű szívó "rízstechnika".
-
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
i-sti #159912 üzenetére
Igen.
Fabia (mk1) 1.4i: 75 Le@5000 & 126 Nm@3800 és 1075 Kg így a 0-100: 13,8s.
Jazz (mk2) 1.2i: 90 Le@6000 & 114 Nm@4900 és 1045 kg így a 0-100: 12,5s.Ebben a Jazzben az előző generációhoz képest már egy sokkal korszerűbb motor van de egyrészt konstrukciójából, másrészt karakteréből fakadóan forgatni kell, hogy menjen (16V és a Vtec hangolás miatt). Az előző Jazz-ben az volt a mutatvány, hogy szívóbenzines létére már 2800rpm-nél leadta a maximális 110 Nm-es nyomatékát ami ideális városi autóvá tette, nem kellett pörgetni üveghangon, hogy haladjál is.
-
Dare2Live
félisten
válasz
i-sti #159897 üzenetére
A mostani széria már jó.
20éve mondják Mazda értékesítők.Amúgy emiatt nem feltétlen kell lemondani róla, csak az első kör alváz, üregvédelem legyen. És én ezt nem értem. Mert ok egy cink fürdő az drága. De 7l dinitrol gyárban nagy mennyiségben vásárolva gépi felhordással azért nem döntené romba Mazdát.
-
kisza25
félisten
-
gzbotii
nagyúr
válasz
i-sti #159846 üzenetére
Alkatrészekkel én főként bontottra gondoltam - kell egy lökős, egy sárvédő, stb.
Szakértelem lehet megint a szűk keresztmetszet.
Pl ahol most lakok, XIII - Újlipót. kb 100m-ként parkol egy Honda (főként Jazz és Accord). Itt azért sokkal másabb a felhozatal.Kis rohangálós benzinesnek Yaris nem játszik? Ha minden másra ott a
MastercardAudi, akkor vennék egy olyat, városba pont jó, rövid, nem sajnálod, bírja és egy Jazz árának feléért már kapni. -
válasz
i-sti #159549 üzenetére
én inkább olyat vennék furgonból amit az adott terheléshez méreteztek, tehát jelen esetben akkor egy kicsi jumpert
plusz kisteherautónál olyan kedvező a finanszírozás hogy hülyeség használtat venni véleményem szerint
legalábbis, ha komoly a cég és nem 1-2 évre tervez az autóval
Új hozzászólás Aktív témák
- Call of Duty 2
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- World of Tanks - MMO
- Autós topik
- Jelszókezelők 2025-ben: biztonság vagy illúzió?
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- Xbox tulajok OFF topicja
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Xiaomi 14T Pro - teljes a család?
- Milyen légkondit a lakásba?
- További aktív témák...
- CORSAIR TC100 RELAXED SZÜRKE/FEKETE SZÖVET GAMER SZÉK
- Xiaomi Mi Robot Vacuum-Mop 2 Pro újszerű, nagyon keveset ment
- BMW E39 540i - V8 Touring - Komplett Motor Felújítás, Friss Műszaki, Hibamentes
- Ezviz C6N beltéri kamera, 1080p, éjszakai látás 10m, motoros pásztázás 360 , mozgás érzékelés
- iScooter i9 2022 használt (olvass leírást!)
- BESZÁMÍTÁS! Apple MacBook Pro 14 M4 Pro 24GB RAM 512GB SSD macbook garanciával hibátlan működéssel
- Bomba ár! Fujitsu LifeBook U7310 - i5-10GEN I 16GB I 256SSD I 13,3" FHD I HDMI I Cam I W11 I Gari!
- Wilbur Smith könyvek (15 db) egyben
- Telefon felvásárlás!! Honor Magic6 Lite, Honor Magic6 Pro, Honor Magic7 Lite, Honor Magic7 Pro
- i7 Gamer konfig bővítési lehetőségekkel! - GARANCIÁVAL
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest