- Fotók, videók mobillal
- Motorola Edge 50 Neo - az egyensúly gyengesége
- Három Redmi 15 érkezett a lengyel piacra
- Telekom mobilszolgáltatások
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Kikristályosodik a Razr 60
- Samsung Galaxy Z Flip7 - kis fogyás is sokat számít
- Hat év támogatást csomagolt fém házba a OnePlus Nord 4
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Mobil flották
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
vzsryl
nagyúr
válasz
ReSeTer #223352 üzenetére
Pedig kategória etalon a futóműve. Ezért is írtam a Mondeo-t. Az a D szegmens királya ilyen szempontból.
Az a baj, hogy kényelmes, mégis sportos (ott marad az úton) verdát D szegmens alatt szerintem nem találsz. Én legalábbis nem láttam még olyat. D szegmensbe tartozó verdát pedig korrektül fenntartható benzin motorral nem igazán gyártottak/adtak el ~15 éve (2M-ig). -
vzsryl
nagyúr
válasz
ReSeTer #223324 üzenetére
A kisebb tengelytáv a nagyobb úthibákon érződni fognak. A kisebb úthibák miatt vagy puha futómű kell, vagy multilink hátsó, vagy Merci (C-től felfelé). Ülés sem mindegy, sőt…
Megane 3 1.6@110 ló, manuális váltó nem rossz tipp. A 2-es fóka sem rossz, mert multilink, de a Mondeo tengelytávja nagyon erősen számít. Utóbbiból nincs jó benzines szerintem. -
-
-
dj79
senior tag
válasz
ReSeTer #183469 üzenetére
Ez a cikk lehet egy kiindulási alap, de semmi több. Igazából az a gond, hogy bizony a szervizóradíjak is folyamatosan emelkednek (felénk 14-18k nettó körül van a márkaszerviz), tehát ugyanannyiért fogják javítani a régebbi és az újabb autókat is. Inkább az a kérdés, ha beesik egy komolyabb akna, akkor elő tudsz rántani pár forintot zsebből vagy gondot okoz. Ezért javasolják mindenhol, hogy a rendelkezésre álló összeg egy részét félre kell rakni esetleges javításokra vagy pedig vétel után teljesen rendbeszedni a járművet (én ezt a megoldást preferálom).
-
diegho
nagyúr
válasz
ReSeTer #183469 üzenetére
Amit ír az jó is és nem is.
Jó azok számára, akik minimálbéren vagy annak közelében dolgoznak egy soron évek óta és esélyük sincs előbbre lépni, aki így él, annak nagyon meg kell gondolnia mire ad ki és mennyit.
Viszont az, aki az átlag felett keres, annak általában több lehetősége van, akár meg is duplázhatja a fizetését 1-2 év alatt. -
gzbotii
nagyúr
válasz
ReSeTer #183469 üzenetére
Kiszámolót is a helyén kell kezelni. Emberünk állítása szerint elég vastagon keresett, aztán valami belépő szintű telefonja volt, és elég alap autója - egyik videóban mondta. Ő az a típus, hogy ha 2 millát keresne is sajnálná a pénzt a gorgonzola sajtra, jó a trappista is jeligével.
Persze, nem azt mondom, hogy nincs igaza valahol, és karácsonyi ajándékra hitelt felvenni 140es nettóval jó ötlet, csak, hogy minden nem fehér-fekete, ahogy ő állítja. -
Tin
veterán
-
SaNyEe
aktív tag
-
tboldi
nagyúr
válasz
ReSeTer #182540 üzenetére
szét kell forgatni ahhoz, hogy megtudjak rövid idő alatt előzni egy autót, mert egyrészt tuti nem fogyaszt 7 litert, másrészt meg élettartamának se tesz jót
Meddig is tart egy előzés, pár mp-ig? Az biztosan nagy hatással lesz a fogyasztásra.
És ha már bemelegedett a motor, nyugodtan el lehet forgatni redline-ig időnként, semmi baja nem lesz.amennyi hülye van, inkább hosszú orrú autót keresek, mert fizika az fizika.
És ha oldalról jönnek beléd? Akkor nem előnyösebb egy rövidebb autó? Mert hát a fizika az fizika.
-
Tin
veterán
válasz
ReSeTer #181595 üzenetére
Vicces, mi? Régen fogtad magad, vettél egy nagyobb köbcentis szívó benzinest, ami kiment a világból, néha cserélted a "bagóba" kerülő kuplungot, szilenteket, fékeket, esetleg töltögetted rá az olajat, de maximum azon bosszankodtál, hogy néha zörög valami műanyag. Persze 10+ litert ettek városban, és pályán sem nagyon állt meg a fogyasztás 8 liter alatt, de - hacsak nem nyúltál bele valami rossz szériába - elég ritkán fordult elő, hogy egy kocsi otthagyott valahol. Ja, és még pótkerék is volt, amit le is lehetett cserélni az út mellett. Én eddig mindig úgy kalkuláltam, hogy ha a kocsira évi 100-200e-nél többet kell költeni, akkor eljött az ideje a cserének. Ez ma már valószínű inkább a duplája.
Én megértem a dilemmád, de ahogy látom, nagyon megváltozott a világ. A környezetvédelmi kibocsátási normák miatt (megjegyzem helyesen) mára ezek a motorok eltűntek. Ma már minden turbós, részecskeszűrős, kettőstömegű vagy hibrid, persze sokkal jobb kibocsátással és fogyasztással, de kötelezően előre kalkulálandó ráfordításokkal (turbó felújítás, kokszosodás tisztítás, részcskeszűrő és kettőstömegű csere), és persze sokkal-sokkal bonyolultabbak, agyon-elektronikázottak, amiben ha elromlik valami, otthagy. A hibrid egy fokkal jobb, de ott meg borsos felárat fizetsz a rendszerért előre, pályán nem jobb a fogyasztása, ráadásul a többsége erőtlen. És hát ott viszont az akkucsere a bazi nagy költség, igaz, csak sok idő után. A fogyasztáskülönbség persze visszahozza a magasabb vételárat, de csak városban.
Ezek közül lehet választani. Ahogy írták mások, csodák nincsenek, de azért meg lehet találni azt az életkor/km tól-ig intervallumot, amikor egy autót relatíve problémamentesen tudsz használni, de ez az intervallum rövidebb, mint korábban, és ha mégis becsúszik valami, akkor rácsesztél. Vagy veszel újat, és pár évre megvéded magad a garanciával, de ott meg az értékvesztésed akkora, hogy ugyanott vagy.
Mert mindig ugyanott vagy. Drágább lett autózni. Felmentek az autók árai, a szerelési díjak, az üzemanyag ára, és sokkal-sokkal bonyolultabbak lettek az autók. Ráadásul az élettartamuk is radikálisan csökkent. Régen vettél egy autót, és ha odafigyeltél rá, 15 éves koráig különösebb probléma nélkül elhasználtad, de ma melyik autó nyújtja ezt? Melyik 10 éves autót veszed meg nyugodtan, tudva, hogy 5 évig probléma nélkül elhasználhatod, még akkor is, ha extrém felhasználásod van (sok városi dugózás vagy évi 30e km pályázás)? Semelyiket.
Én megértelek. Hondák, Toyoták után mindig azt gondoltam, hogy majd a következő autóm is az előző generációs megbízható Honda vagy Toyota lesz, de először a Honda sz.rt arcon azzal, hogy abbahagyta az Accord gyártását, és a Civicből sincs kombija, majd a Toyota is kivezette az Avensist. Az új Corolla meg nem Avensis, belül legalábbis, méretben. Az utolsó Auris meg végképp nem. A motorokról ne is beszéljünk.
Én is hetek óta azon agyalok, mit vegyek. Ráadásul a német autópiac érdekességei miatt, ahonnan a régebbi autók eltűnnek, a szervizköltség és a biztosítás méregdrága, és a gázolaj olcsósága miatt szinte minden dízel, gondban is vagyok. Ne tudd meg, hányszor végignéztem az összes márkát, a pár éves használtaktól az újakig, és vagy veszek egy 8+ éves, ismeretlen előéletű autót, aminél bármikor előjöhet egy többezer €-s szervizköltség azonnal bukva minden árelőnyét, vagy veszek egy legfeljebb 2-3 éves, ismeretlen bejáratású, lehetségesen széttaposott céges vagy kölcsönzős lízingautót alig-garival, vagy alig párezer €-val drágábban egy újat, garanciával. Ez volt talán a legnagyobb meglepetés, hogy a tényleg drága autókon kívül nem is esik akkorát az autók ára az első 2-3 évben. Nekem viszont annyival bonyolultabb a helyzetem, hogy a két legszélsőségesebb felhasználásra keresek autót, városi dugózásra és évente párszor hosszú autópályás felhasználásra, amire szinte lehetetlen ideálisat találni, vagyis de: plugin-dízel hibrid legalább 50 km tisztán elektromos hatótávval. Drágák. Annyira drágák, hogy még a 10 liter feletti állandó fogyasztású benzinest sem tudná lepipálni évi 20e km használat mellett. A másik alternatíva a sima hibrid, ami városban visszahoz, autópályán viszont vagy nem megy, vagy többet eszik, mint egy dízel. Ráadásul indulóban is drágább, és sokkal kisebb a választék.
Szóval ma városi-közúti használatra vagy veszel egy közepes turbós benzinest, vagy veszel egy dízelt sok pályázás esetén, belekalkulálva a fenti szükséges javításokat, és ha "nyugit" akarsz, nem szervizbe járkálni évente párszor, akkor elfogadod, hogy ma ennyibe kerül fenntartani egy autót. És lenyeled a békát.
Pont olyan időszakban akarsz autót cserélni (és én is), amikor éppen egy átmeneti időszakban vagyunk. 10 éve sokkal letisztultabb volt a piac, és egyszerűbb a választás, és valószínű, hogy 10 év múlva is sokkal egyértelműbb lesz a helyzet. De most ez van. Vagy veszel egy Suzukit esetleg Dacia-t olcsón, és használod, amíg szétfoszlik alattad, időközben végig úgy érezve, hogy a "nyugalomért" azt az árat fizeted, hogy az autós társadalom legaljában ülsz, vagy veszel egy akármilyet, ami tetszik, és elfogadod, hogy az meg annyiba kerül. Nem bérelheted ki egyszerre a belső sávot egy egy generációval ezelőtti, aszfaltszaggató 5-ös Bömbivel, amit jó áron vettél, fogyaszthatsz 5 litert százon, és felejtheted el a költséges szervizeket. Legalább egyről, de inkább kettőről le kell mondanod.
-
válasz
ReSeTer #173444 üzenetére
Egyedül a Jetta 1.4 TSI jut eszembe, ami megfelel a kritériumoknak (szedán, max. 10 sec 0-100, benzin, 7 literból eljár 100 km-enként).
Szerk: és 2008-as vagy fiatalabb, és 2 millió Ft.
Szerk 2: és még csak nem is rozsdál, ha ez is kritérium lenne.
Szerk 3: hogy kupés-e a hátulja, azt nem tudom megítélni.
Szerk 4: vagy Octavia 2 1.4 TSI, az nem kupés, de praktikus. -
-
válasz
ReSeTer #151982 üzenetére
szerintem egyre többen, nem véletlen hogy sokszor annyi használtautót vesznek mint újat (magánemberek)
és a bérek is jócskán emelkedtek közben
ha evszünk egy átlag 2 ezres nettót, akkor 6x 200 ezer, ebbe már sok midnen belefér pl.
de nagyon veszik a 4-5 ezres kocsikat is -
diegho
nagyúr
válasz
ReSeTer #151703 üzenetére
Semmi nem történt 2001-ben. 97-ben jött létre az Euro NCAP, ami elkezdte törni az autókat a nagyközönség részére és a gyártók elkezdtek a biztonságban is egymásra licitálni. Jellemzően a 97 után tervezett normálisabb autók lényegesen jobban törnek, mint a korábbiak. Aki azt mondja, hogy 2001 utánit kell venni 100%-ig mond igazat, 2001 után is voltak gyengébb szereplők. 2001 nem tudom miért ragadt meg bárkiben is, talán azért, mert 2001-ben az új Laguna lett először 5 csillagos? De pl egy 98-as G Astra is már 4 csillagos volt.
-
Lacy6
senior tag
válasz
ReSeTer #151220 üzenetére
Ha jó dízel motort keresel, akkor még ezt is nézd meg.
Igaz hogy 2.0 motor nagy része kombiba vagy cabrioba van, nagyon ritka a sedan.
Mondjuk nekem sikerült egyet vadászni 4 éve és semmi problémám nincs vele.
Egy biztos, nagyon tud menni és nagyon jól fogyaszt -
Alvin_ti4200
félisten
válasz
ReSeTer #151215 üzenetére
Itt a Volvo-m, 95%-a város-előváros (Budapest). Lazán hozható a 6.5-ös országúti, hidd el, akár az S40-nel/V50-nel, akár a Focus-szal. hangsúlyozom, ez nem a Ti-vct motor, hanem a 101 LE-s 1.6-os. Egyébként itt van a 2 literes 406-osom is ugyanilyen körülmények között mérve (meguntam, így novemberben abbahagytam a méricskélést).
-
BigBlackDog
veterán
válasz
ReSeTer #151202 üzenetére
Én abból az évjáratból dízelből csak 2.2-es Hondát, vagy 2.4-es Volvot vennék. Még jónak mondják a (gondolom többek között) Fordokban lévő 1.6-os, 90 lovas dízelt is. De nagyban függ a szerelési/karbantartási igény a futásteljesítménytől és az eddigi karbantartásoktól is.
-
vzsryl
nagyúr
válasz
ReSeTer #146052 üzenetére
Ezekhez a féltételekhez inkább 1,5M kellene. A 2-es fóka tényleg biztonságos, országúton elmegy 6,5l-ből az 1.6-os, de 1.2-1.3M alatt nem érdemes ilyet nézni. Hasonló kategória a 7gen Civic, H Astra, 3-as Mazda is, de azokat is inkább 1.5M-hoz közelebb kell keresni, vagy lehet lutrizni is, de annak könnyen betegágy lesz a vége...
-
nesa
veterán
válasz
ReSeTer #138615 üzenetére
Itt páran dízelezünk, szerintem senki nem cserél motort havonta, de meg olajcserekor se dobjuk el a motort csak az olajszűrőt.
Napi 40km en gondolom azért máshova is fogod használni szóval lesz az inkább napi 50km az ha hétvégén nem használod akkor is 1000km ez alatt a dízel fog kb 8000ft ot a benzineshez képest.
Ha a terv szerint ráköltenél havi 500k valóban nem kell neked dízel. -
goldnarmz
aktív tag
válasz
ReSeTer #138615 üzenetére
"Az autó munkába járásra lenne többnyire használva, 80% országút, a többi falu meg város, és lámpanélküli napi 40 km, dízelt nem akarok, mert nincs fél millióm havonta, na meg akkor is csak egy traktort kapok
Vezetési stílusom spórolós, tábla sebességekkel megyek, nem padlózva."Pont ugyanígy használok kb. egy hónapja egy 1.6-os facelift Focus 2 szedánt. Fogyasztás 6.8-7.1 között mozog. Erre bőven elég ez a motor, nem érzem, hogy alulmotorizált lenne.
Nem mondom, hogy egy gyorsulóbajnok verda, de ahogy nézem, neked sem arra kell.
Felszeretsége kategóriájában nagyon jó.
Alkatrészárak nincsenek elszállva, pl. vezérléscsere 70 körül volt munkadíjjal.
Én szeretem. Nyilván egy Mondeot is szeretnék, de ahhoz vastagabb pénztárca is dukálna már. -
rbalint88
addikt
válasz
ReSeTer #138615 üzenetére
szüttyögni priust vennék. ha betartod a sebességhatárokat, akkor 1.4-et is vehetsz. azt vedd,
- a jóléti megközelítés szerint, amelyikben a jobban érzed magad
- a szuperracionális megközelítés szerint, amiből jobb állapotút kapsz a pénzedért. állapot és életkor között nincs összefüggés. -
Mike81
senior tag
válasz
ReSeTer #138327 üzenetére
Szia!
Igaz nekem 1 fokám van 1.6 benzinesben. A kombi kasztnihoz is elegendő a motor. A 2 fokuszban pedig ennek a kicsit tovább fejlesztett változata van TI-VCT néven ha jól rémlik. Azt mondják róla hogy egy kicsit dinamikusabb a motor de majd ki igazítanak ha rosszul tudom -
adatfalo
senior tag
válasz
ReSeTer #138327 üzenetére
Corolla véleményem szerint picit túl is van árazva, a hírneve miatt. Vezettem nem olyan rég egy 2005-ös példányt, ugyan azt adta mint a mi régi 96-os (béka lámpa előtti) corollánk, minden hang, érzés ugyan az. Most 1-es fókánk van, 1.6-os, élvezetesebb vezetni, de hegynek felfele, megpakolva már nyögdécsel. Télen a Tátrában szilvesztereztünk, volt 1-2 izzadósabb terep ahol már féltem, hogy elfogy a szufla, de szerencsére kitartott. Tehát ugyan ez (kombiba), megpakolva nem lesz egy erőgép, de azért elviszi a kasztnit.
-
-
DeFranco
nagyúr
válasz
ReSeTer #95728 üzenetére
Vidéken meg dugó nincs
Pesti értelemben vett forgalom se nagyon
És igazad van, itt nincsenek mélyszegények, egymás dobáljuk kobe marhával a négyes metrón.
Bár ha Tsebácsi a kisújszállási hajtáspajtásokra panaszkodott hogy miatta ragadnak be a Vasút utca - Petőfi utca kereszteződés belső sávjában az autósok, akkor megkövetem magam és meghasonlok szívesen
@emvy: még tartsd be a sebességhatárt is, és akkor pont kivagytok egy ultira vagy römire
-
DeFranco
nagyúr
válasz
ReSeTer #95720 üzenetére
évek óta egyre hosszabb a sor reggelente a lakóhelyemhez közeli külső kerületi középszintű utcán kialakult dugóban... guess milyen autóban és hányan ülnek többségében. ennyit a mélyszegénységről.
gondolom azok is mélyszegények akik habisztiből kikapatják a katalizátort, meg megchipelik kicsit a tdi-t hadd szóljon meg kormoljon a gép, neki aztán senki ne mondja meg mit szabad meg mit nem.
bocs nem érek rá mennem kell siratni ezeket a szegény mélyszegényeket.
-
-
Rick4
félisten
-
válasz
ReSeTer #94179 üzenetére
Anno volt egy hjundály az ex főnökömnek. Meghalt benne egy tenyérnyinél kisebb elektronika doboz. 2001-ben volt 160'000 ft és vagy 2 hónap mire hajón megérkezett. Vagy lehetett volna még 50k+ és légiposta expressz.
(#94180) [rvilike]: a cikk jól láthatóan egy agyatlan és értelmetlen kirohanás, ami mindenkit ki akar oktatni.
-
-
EQMontoya
veterán
válasz
ReSeTer #94108 üzenetére
Hát, ez önmagában bőven nagyobb csúsztatás, mint amit a cikk állít.
Az 500 ezres régi Swiftre mennyit köll költeni? Vagy az E11(békalámpás és faceliftje) Corollára?
Illetve legjobb példának a Priust tudnám felhozni, amin még a fékbetét is alig fogy...Költeni arra kell, amit újkorában sem volt olcsó fenntartani, ebben igazad van. Ha veszel egy BMW-t egy gurigáért, arra fogsz költeni. Nem is feltétlen a műszaki problémák okán, elég csak karbantartani, vennék rá 17 colos gumikat, stb.
Jó példaként: van a családban egy viszonylag új, kis motoros (250 cdi bluetec - ez már 4 enger) E-klasse. Asszem, egy évesen vették, nem is volt még semmi baja, van benne vagy 50Mm. Egy márkaszervizes olajcsere 100k körül indul, egy (db!) gumi 60e. Az értékvesztés pedig évente ~1.5 millió forint! Olcsó, ugye?
A "drágán fenntartható", régi benzintemető szarommal egy évig autózok ebből a pénzből úgy, hogy 20Mm-t mentem. És még bőven maradt belőle. A Mercivel pedig még nem állt ki a garázsból.
Igen, aki jár vele, komoly pénzt keres. Ő megteheti, egy átlag embernek ez az éves fizetése.Visszatérve a cikkre pár gondolatban:
Mivel itthon a háztartások zömében összesen egy autó van, én úgy húznám meg a határt, hogy a két fél együttes, maximum 6 havi jövedelme. Innen viszont nincs feljebb. Ez átlagos magyar jövedelmek mellett kb. 2 millió forint, amiért kapni új kisautót meg néhány éves C (Corolla, Golf), illetve pár évvel idősebb (Ave, Passat) D autókat.A végére két tanulságos story:
Vidéki, közepes keresettel rendelkező család, két gyerekkel. Vettek egy új Polot, mert azért azt megengedhetik maguknak. Amikor kicsit elszállt a CHF, és jött a 80k-s törlesztő, meg a két gyerek iskoláztatása, meg a fűtés, akkor meg a nagymama segített be a nyugdíjból. Mert megengedhették maguknak, ugye.
Fiatal vidéki páros, autóbalesetben elhunyt. Jól éltek, megvolt minden: ház, új autó. a baleset után apuka bement egy ügyvédhez, tanácsot kérni: kiszámolták, negatív az örökség, mit lehet tenni? Történt ugyanis, hogy hitel volt az autón, a házon, a CHF felment, az ingatlanárak meg le. Önrész meg persze nem volt sok. A látszólagos jólétben élő házaspárnak negatív volt a vagyona!
És Magyarországon emberek élnek így, mert nekik ez jár. Wake up, Neo!Szentbeszéd off.
-
-
TaaT
nagyúr
válasz
ReSeTer #94068 üzenetére
"Egy kisebb réteg meg járna mondjuk b5.5-s passattal.
Nektek mi a véleményetek erről?"
Az hogy lebecsülöd az itthoni jól kereső embereket.
Van itt helyben orvos házaspár, millió forint felett keresnek havonta, fejenként.
A vállalkozókról se feledkezz meg... És még lehetne sorolni.
-
-
EQMontoya
veterán
Új hozzászólás Aktív témák
- HIBÁTLAN iPhone 14 Pro Max 256GB Space Black -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3009
- Microsoft Surface Pro 9 i5-1245U 16GB 512GB 1év garancia
- Telefon felváráslás!! iPhone 15/iPhone 15 Plus/iPhone 15 Pro/iPhone 15 Pro Max
- LG 65C3 - 65" OLED evo - 4K 120Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium - HDMI 2.1 - PS5 és Xbox!
- Bomba ár! Dell Latitude E5550 - i5-5GEN I 8GB I 128GB SSD I 15,6" FHD I W10 I HDMI I Cam I Gari!
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest