Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
hdman
őstag
válasz
Rick4 #111815 üzenetére
Hát cimbora kiejtenéd a szádon, hogy te most kereket fogsz szerelni a kocsimon, ugy elhajtanálak, hogy a lábad nem érné a földet
Lol, én számlát rajzolok, de ami számlát atadsz az bombabiztos. Érdekes ember vagy, se ezt már sokan megmondtuk a behajtott tükrös sztorid után. Kis barátom magadról állítottál ki szegénységi bizonyítványt, mert az én autóim normálisan, normális alkatrészekkel, normális szerelőkkel vannak szervizelve. Soha nem volt még gond eladás után, sőt a fórumból is vettek tőlem autót, ami a mai napig hibátlanul üzemel.
Na puszi
P.s. az utolsó bekezdéssel totál egyetértek, nálam is igy működik.
-
-
Kalandor
HÁZIGAZDA
válasz
Rick4 #111721 üzenetére
Nem egy autókereskedő árulja, hanem egy XY cég, őket csak (mint egy magánszemélyt) sima 12 hó szavatosságra kötelezi a törvény, ami alatt a vevőnek kell bizonyítania, hogy az esetlegesen kialakult hiba ott volt.
Az autókereskedő cégeknél van csak, hogy 6 hó szavatosság, amikor az eladónak kell bizonyítani, hogy a hiba nem volt az autóban, hanem későbbi, majd 6 hóig a vevőnek kell ugyanezt bizonyítania.
Na ezt szeretném erre az XY cégre is kiterjeszteni és elsőre jól fogadták, kérték is a szerződést, hogy küldjem el, mire gondoltam.
-
-
-
-
Kalandor
HÁZIGAZDA
válasz
Rick4 #111540 üzenetére
Ha vissza lett tekerve az óra, azt hogyan lehet megállapítani? Az egyes márkaszervizek a saját adataikat gondolom feltöltik a központiba, de egy autódokik vagy ilyesmi az nem márkaszerviz. maximum náluk vannak adatok - gondolom én.
Az autó árulkodhat a visszatekerésről? tehát pl. oké, hogy visszateketik, de van benne egy törölhetetlen memória (amit csak sorszámozott alkatrésszel lehet cserélni), ami jelez bizonyos tevékenységeket, vagy CRC error vagy ilyesmi nincs?Tudom, hogy állapotot veszek, nem KM állást, de számomra akkor is fontos ez a DSG miatt.
-
Declare
őstag
válasz
Rick4 #111547 üzenetére
Akkor en is idezek a sajatombol "De persze siman kifoghatsz egy nyügös uj autot is es egy patika hasznaltat, csak az esélyek mások "
Vagyis, az hogy egy uj autoval minden fele nyügöd lesz, annak az eselye x. Az hogy egy hasznaltautoval lesz mindenfele nyügöd, az meg mondjuk 8x....
-
-
Declare
őstag
válasz
Rick4 #111527 üzenetére
Azert mondjuk az uj auto rizikot nem hasonlitanam a hasznalt auto rizikojaval
. Ott azert van garancia es inkabb pech kell, hogy szivasson az auto, mig a hasznaltkocsinal semmilyen garanciad nincs es inkabb szerencse kell, hogy jot fogjal ki.
De persze siman kifoghatsz egy nyügös uj autot is es egy patika hasznaltat, csak az esélyek mások
-
parandroid
félisten
válasz
Rick4 #111421 üzenetére
"a tényen, hogy rengeteg pénzt lehet bukni az új autón ez érdemben amúgysem változtat."
Ennyi. Ez egyszerűen nem fekete-fehér kérdés, nyilván, ha ennyit használta az autót, akkor neki megérte, hogy egy olyan autóban ült a nap egy jelentős részében (150 km azért nem napi 2x15 perc), amiben jól érezte magát, ez mindenesetre nehezen forintosítható érték. Arról meg azért nem is beszélve, hogy ha ugyanezt az autót 150k km-rel vette volna meg, akkor a beletett 85k km alatt mennyivel lett volna nagyobb esélye valami ordas nagy szívásra anyagilag... Persze nyilván nem annyiba került volna még úgy sem, mint amennyiért újan vette, de megint ott van az élményfaktor, ami ugye pénzben nem kifejezhető.
p
-
parandroid
félisten
válasz
Rick4 #111399 üzenetére
Másfél év alatt beletett 80k+ km-t. Azért ha egy másfél (két) éves autóban ekkora futás van, az nem teszi elsőrangú ajánlattá. Mondjuk úgy, hogy teljesen egyértelműen cégautóra utal, az meg nem túl jó ajánlólevél. Basszus, ez minimum napi 150-160 km. Én az Astrába 8 év alatt tettem 110k-t, pedig a végén már bőven kapta a német utakat, ami megpörgette a futást.
Aki viszonylag új autót keres családi autónak, az nem véletlenül keresi a kisebb futású példányokat, magából indul ki, és ha úgy van vele, hogy az évi 12-15k-val neki 4-5 év alatt 50-70k fog belemenni, akkor azért csúnyán néz, ha már másfél év alatt benne van az autóban ennyi.
Kétmillióért meg páréves autót nemigen fogsz venni, vagy ad1) neked a páréves 5-10 évet is jelenthet, ad2) abban is benne van már a 150k+ km.
p
-
sasa134
addikt
válasz
Rick4 #111402 üzenetére
És ezzel mit mondasz?
2010 körüli kocsit akar. Minden új kocsin óriásit buksz, számolgathatod, hogy épp havi 50-et vagy 70ez, sztem halál mindegy. A Jazz még mindig egy drága autó, ezt vételkor és eladáskor egyaránt érzi az ember pénztárcàja. Lehet, nem a hahu kínálatànak alsó szegmensét kéne figyelembe venni, másrészt meg semmi köze ahhoz, hogy vmi jó vagy sem ( esetünkben jó) . Jazzeket üzletszerűen hozzák be külföldről, jellemzően nem karitatív célokkal. Nézd meg a mobile.de-n a végig vezetett szervizkönyves max 50-60ezret futott, 3-4 éves Jazz-eket, 9500eurotol indulnak az 1.4-esek. -
8th
addikt
válasz
Rick4 #108080 üzenetére
Ausztráliában valóban nem jártam a pistéknél p.szabolcson nem egyszer nem kétszer.
Még mindig ott tartunk, hogy szerinted elektromos adagolósból simán ki lehet hozni 260+ lóerőt.
Csak itthon vagy két tucat embernek beletört a bicskája ebbe a projectbe de ha te mondod biztosan úgy van és mindenki fordítva ül a lovon. -
-
rbalint88
addikt
válasz
Rick4 #108049 üzenetére
az ilyen kormolós gyökerektől idegbajt kapok. ha rúgod, mindegyik dízel füstöl valamennyire, de azért az nem normális, amikor a pirosnál állok mögötte és fuldoklom a mocskától, mert a tajkolt fosa ontja magából a kormot alapjáraton is. ne szédítsünk már senkit, hogy azért, mert így megy jól, egy nagy büdös lófaszt. ha 3000 felett gyorsítasz padlón, akkor kormoljon valamennyire, meg ha direkt füstölteted (turbó töltéshatárán padló) adjon jelzésértékű kormot, de azért az nonszensz, amikor tényleg nem látsz tőle. egész egyszerűen gyökérség. nem álszenteskedek, nem azt mondom, hogy nulla co meg nulla korom, van ennek is egy varázsa, de ne essünk át a ló túloldalára. a passatnak is volt füstje, ha akartam, de nem az a vágható tömör feketeség, pedig ott egy viszonylag nagyobb motor mozgatott 1,8 tonnát elég vehemensen. nem értem, hogy egy 1.9TDI-ből miért kell olyan füstöt előhozni, ami a 6,5literes cumminsokét is lepipálja...
dohogó off. -
rbalint88
addikt
válasz
Rick4 #108007 üzenetére
PT elírta. nyilván én vagyok a fasz és nem tudom milyen autóm volt...
volt tiptronicos passatom is, csak 1.8T szedán.
akkor csesztem el, amikor a golf gti-t adtam el, nem a passatot. golfra kellett volna egy dízel váltó, mert a gyári 6gang botrányos rövid volt (6. sebesség, 3000-es fordulat, 120km/h... 10liter), azon kívül hibátlan kis kocsi volt, szerettem nagyon. -
-
válasz
Rick4 #107965 üzenetére
Hülyeség, a büdös életben nem fizetik ki azt a pluszt amit ráköltesz. Majd jól le akarják alkudni, "há' nehogymán többet fizessek, én oclsóbban is megoldottam volna..." Majd jön egy normális fószer aztán elviszi. Az én autómon is voltak hibák, mégis elvitték elég hamar
-
Kornel
veterán
válasz
Rick4 #107751 üzenetére
Tény, hogy nem olcsó dolgok, ha hozzá kell nyúlni, de azért túlzásokba se kell esni.
Az enyémen a turbot fel kellett újítani, szereléssel együtt megállt 100k alatt, igaz nekem wg-es, tehát a kevésbé bonyolultabb van, de azért messze van a 200k-tól.
Illetve az adagolóra is híresztelnek 2-300k-t, ami persze lehet igaz lehet, ha mind mechanikusan, mind az elektronikáját javítani / cserélni kell, de általában 100-150k-ból megvan egy vp44 is manapság. -
Kickass
őstag
válasz
Rick4 #107751 üzenetére
Csodálkoztam is, legjobb tudomásom szerint VP44 van azon is.
~10 éves dízelben van rizikó egyébként akármilyet vesz. Pláne ha Passat méretben gondolkodik. Vagy ha tényleg egyszerű, könnyen szerelhető és olcsón fenntartható autót akar, akkor legalább egy kategóriával lentebb kell adni.Nálam pl. futómű szög egyszerű, motor láncos (200000k+ km is röhögve elmegy), így tulajdonképpen az adagolón (VP44) és a turbón kívül (az se leborulós fajta) más nem nagyon van ami különösebben költséges.
-
Kickass
őstag
válasz
Rick4 #107727 üzenetére
Mondeo/Octavia sima egy lengőkaros, legegyszerűbb legolcsóbb.
Adagolófelújítás 40k? És az sok? Kb 4 pd elem elem is 50-60k minimum. Ugyanannyi esélye van bármelyiket cserélni mint a másikat. Évjárat alapján belefér a TDDI is.
Rohad az ajtó aljánál, és? Nem lehet megcsináltatni? Vagy nem lehet előre belekalkulálni pláne ha már megindult?
De ezért írtam oda az Octit.
Superb I futómű = Passat (b6ig) futómű (legalábbis lengőkarok tekintetében)
-
szőröscica
addikt
válasz
Rick4 #107661 üzenetére
Ó, szinte már vágyon egy jó kis autópályás dugóra, pl. olyasmire mint amik Franciaországban vannak nyaralószezonban (na jó, egyszer a szembesávban volt egy 40 (negyven) km-es dugó, azt azért nem araszoltam volna végig). Emlékszem, a franciák szarrástresszelték magukat, mi meg lehúztuk az ablakokat, elhúztuk a tetőablakot, felcsavartuk a pálinka sunrise-t, és élveztük a napsütést.
-
hobizoli
nagyúr
válasz
Rick4 #107419 üzenetére
nekem egyik digonal sem jott eddig ki ez a elgorbul a hid cimu tortenet, meg ismerettsegi korben se
csapagycsere volt ketton is, hibaltan lett utana mindketto
vmit it basztataok el ha nem lett jo, mert kb rajtad kiveul meg mindenki masnak jo lett meg ettol, kb rutinmelo kicserelniegy olyat lattam, ami alulrol(!) meg volt utve kozepen es ott behorpadt
na azert annal kivancsi lennek azt oda hogy sikerult elkovetni, gondolom egy uzemanyagtank csere is azert befigyelt melle, ha vmi ott megutotte a hidat alulrol -
szőröscica
addikt
válasz
Rick4 #107476 üzenetére
Ugyanarról beszélünk, csak másképp...
Az átlag csipszeshez betolod az autód, mókol rajta valamit, aztán kijössz 20%-al erősebb autóval, és arról szó sem esik, hogy bár valóban létezik ugyanannak a motornak egy erősebb variánsa, csak azon éppen más befecskendezők és turbók vannak. Márpedig az ilyen nem fog jót tenni az élettartamnak, hiába csak 110 lóból csináltak 130-at, ha a gyári 130-ason alapból nagyobb a turbó és injektorok.
Nem a blokk fog tönkremenni, de az injektorok, a turbó, a lendkerék élettartama mind csökkenni fog, mivel ezek nem arra a teljesítményre lettek tervezve.
-
szőröscica
addikt
válasz
Rick4 #107467 üzenetére
Igen, ha többféle teljesítményszinttel lehet kapni egy motort, akkor érdemes utánanézni, hogy az erősebb variánsban más-e a turbó, injektor, nagynyomású szivattyú, intercooler, kuplung, lendkerék, stb. Ha nincs eltérés, akkor vélhetően tényleg csak szoftveres a különbség.
A gondolatom jelen esetben nem erre vonatkozott, hanem a következő helyzetre: ha maradunk a BMW-s példánál, akkor nézzük meg az 50d motort. 381 lóerő, ez a 3 literes hathengereseknek a csúcsa a gyártónál. Bemész csipsz bélához, és biztosan ,,ráoptimalizál" még 30-40 lóerőt simán. Na most ha ekkora tartalék lenne benne, akkor nyilván a BMW is kijjebb tolná, hiszen ez egyértelműen state of the technika jelenleg, abszolút számháború az Audival, ha nyugodtan lehetne fokozni a teljesítményét, akkor biztos tolnának rá erősebb szoftvert a gyárban is. Kb. erre gondoltam a "normál" szériaautóknál is. Reszelik a végletekig a motorokat, hogy kinyerjenek még pár lóerőt belőle, és közben átmenjenek a környezetvédelmi normákon is. Csipsz józsi pedig rátol 20%-ot, benne van az még, optimalizáljuk ki felkiáltással. Mérsékelten tartom egészségesnek.
-
Integrale
veterán
válasz
Rick4 #107444 üzenetére
Rugotores egyszer volt, meg az elozo Dedraban, de az ultetett volt, annyira osszeult, hogy tizen ev alatt elkopott es eltort, ehhez kellett egy szarabb minosegu utszakasz is, de valoszinuleg elobb utobb ugyis bekovetkezett volna.
De, hogy a Multiolaban mit bsztak el ennyire, jo kerdes. Azt gondolnam, hogy elobb hajlik a lengokar vagy a kerek tengelye, mint az a cso.
-
Integrale
veterán
válasz
Rick4 #107419 üzenetére
Csak azt is értesd meg, hogy ugyan ilyen híd van a mi autóink alatt is, és nem rogyott. 6 fő + 400 liter csomag kb akkora súly mint 5 fő 500 liter csomag, közel 20 éves a Lancia.
Amit a rozsda leszokott enni erről a hídról, az a rugónak az ütközője, de hogy maga az a 0,5-ös acélcső meghajoljon sőt, előtte el is rohadjon, érdekes. Ahhoz, hogy az roggyanjon a kaszninak is kellene csavarodnia, mert a két szélén van alátámasztva, szerintem nincs akkora erőkar a felfogatástól a tengely végéig, hogy meggörbítse középen.
És ezt mind a két híd eljátszotta nálad? -
hobizoli
nagyúr
válasz
Rick4 #107408 üzenetére
ez a osszes digonal elojon 8-10 ev utan, de eleg sima ugy megoldani
ket lengokarcsapagyat kell kicserelni ehhez hatul es akkor jo lesz, ujra egyenesen all majd a kerek
erdekes, hogy mas gyartonal pl szilent van ott, es futomu tunnerolaskeppen tesznek bele helyette ugyanigy csapagyat, mert az nem deformalodik semmit, meg nem nyulik miatta a futomugeometrianekem is igy allt a Marea, amikor vettem, belul ugy le voltak emiatt kopva a gumik, hogy a gumis kesztyujebe beleakadt a gumi felszalas vazaba, amikor levette rola a kereket
a cucc hozza 9k per oldal, es erdemes egyszerre megcsinalni mindket oldalt, ha mar szetvan szedve, akkoris, ha masik meg jonak latszik, meg minnel elobb, mert par ezer km alatt siman felre kopik miatta a gumi, es akkor lehet azt is cserelni melle
a masik sokkal ritkabb oka lehet ennek, ha kozepen megrogyik a hid, amit irtal is, de azzal akkor ket hazat felepitettek, annyi kb-nyi cuccot hordtak benne tulterhelve azt
nekem az mk1 Punto-n 6-7 eve kellett kicserelni a hatso lengokarcsapagyakat es koszoni szepen azota is jol van, semmi baja
1-2 evente akkor kell kicserelni azt, ha abnormalisan megutik azt a csapagyat a beszereleskor
de az szerelesi hiba kategoriajamk2 1.2-s Punto-nal meg a Valeo szett az hibas, a markaszervizekbe le is ment anno, hogy egy masik szamut kell beszerelni ezekbe, nem azt, mert az van akinek 5000 km utan mar csuszott, vagy rangatva indult el az auto 1-sben vele
a kijavitott verziossal nincs is problema, az jode ha amugy annyi okossagot ismersz, akkor nem ertem miert nem kevlaroztattad fel a regi tarcsat 1/4-d annyiert, oszthe'
nekem is a PuntoGT-ben egy gyari tarcsa van cserelt koporeteggel, 8k-ba kerult a mutatvany es sokkal jobban birja, mint a gyari
mas ugyanilyet hasznal 280loval meg 400Nm-l a fotengelyen is, es megybiztos van kisebb atmeroben is, csak utana kene nezni
-
Integrale
veterán
válasz
Rick4 #107415 üzenetére
Az összes Tipo rokon modell alatt ez a futómű van (kivéve GTV, és részben 147,GT,156, Lybra), a Marengo pl kisteher tehát a terhelést bírnia kéne.
Nálunk megoldotta a Dedrán, a 145-ön még nem esedékes, de amíg faternak autószerelő volt az elsődleges foglalkozása, addig javított párat, mindegyik rendbe jött. -
-
Integrale
veterán
válasz
Rick4 #107401 üzenetére
Szoval vettel egy ketes eloeletu lehajtott autot, amire aztan kellett locsolni a vetelar tobbszoroset.
Ez nen kizaro ok, hogy mas Multiplaban is gondolkozzon.Bato0501: Ezekszerint hozza a Sharanok tipikus bizonytalansagat, eleg ingadozo volt a gyartasi minoseg, a megbizhatosag szinten kerdojeles, a faceliftesek mar jobbak, de az sem eletbiztositas.
-
Ck.
addikt
válasz
Rick4 #107347 üzenetére
Nem kell egybefüggő 180 nap hozzá. Összesen maximum annyi lehet 1 évben. 6 hónapon belül haza kell menni, aztán leghamarabb 6 hónap múlva lehet ismét azzal a rendszámmal átlépni a határt.
És ha kijövök januárban, aztán augusztusban még itt autózgatok, a rendőr leint, pillanatok alatt lekéri, hogy januárban jöttem be a komppal, máris cumi van. -
Ck.
addikt
válasz
Rick4 #107341 üzenetére
Igen, ez a része még ki is játszható, viszont az alól nincs menekvés, hogy 12 hónapos periódusban max. 6 hónapot lehet az autó itt. Illetve egy megoldás van, ha 2 db rendszámot cserélgetsz, van a sajátod és egy P-s.
ludsimon:
de évente akkor 3 hónapot dolgoznál Angliában, jól értem? Mellette itthon ugyanúgy lenne állandó munkád? -
ludsimon
veterán
válasz
Rick4 #107341 üzenetére
Ez is egy megoldás lehet?
Mert csak 3 hónapot lenne kint a kocsi évente, azért vegyek angolt, hogy aztán a további 9 hónapban angol kocsit vezessek itthon?Ck.: Hát akkor az ügy megoldva! Át kell íratni anyu nevére, a 12 hónapból meg csak 3 hónapot leszek kint a kocsival, azért nem vennék jobbkormányosat.
Írtam privátot!
-
Eagl3
veterán
válasz
Rick4 #102116 üzenetére
Lehúzott ablakokkal képtelenség volt közlekedni, annyira zubogott a levegő, majd beszakadt a dobhártyám. Eső után felnyitottam a csomagteret és a nyakamba borult a víz. 1.8D volt, elég nagy volt benne a turbó lyuk, egyszer csak meglódult, kellett idő míg megszoktam, utána már nem volt zavaró. Kis fordulaton szinte semmi ereje nem volt, mélygarázsból csúsztatott kuplunggal jöttem fel.
Ettől eltekintve nagyon jók az S-MAX-ok, kategóriájában szerintem nincs ellenfele. A futóműve kiemelkedően jó, kényelmes, tágas. Én csak ajánlani tudom, az újabbik generációban biztos javították a fenti bakikat.
-
tresh
veterán
válasz
Rick4 #102030 üzenetére
Akkor meg kell venni és ha majd rávertél még annyit mint a vételár akkor már is nem lesz jó vétel
Golfok alapból túl vannak árazva (ahogy a VW-k többsége) a jó G4-et meg nem fogják 600 ért oda adni..
(#102044) KMT: az 1.6 hoz képest semmivel se megy rosszabbul
(#102053) Tsebacsi: arra akkor irigykednék ha erő is lenne alatta , mondjuk egy S2000 hondánál ahol pl van nyomaték is
-
#16514048
törölt tag
válasz
Rick4 #102036 üzenetére
"Melyik a jobb? Vesz 500-ért egy Golf 4-est, ami amúgy egyben van, teszi a dolgát, vagy vesz egy szép 3-ast, ami kirohad alóla?"
Egyik sem, keres egy olyan típust, amiből ennyiért van jó állapotú, ismert előéletű darab. A Veyron-os példával nem tudom mit akartál mondani, de egy 500k-s Golfnak nem egy kis kavicsfelverődés a legnagyobb baja. És ez is Golf 4 marad azután is, hogy kihajtották a belét, összetörték, visszatekerték az óráját, és az alkatrészeken, szervízen spóroltak. Aztán eladáskor kitisztítják kívül-belül, leveszik a kormányvédőt, váltószoknyát kicserélik, meghirdetik megkíméltként és a laikusnak el is adják szépen. Ahogy írtad, előfordul, hogy olyan áron, amiért a valóban jók is mennek.
700-ért sem fog makulátlan tizenéves Golfot kocsit kapni, ez egyértelmű, de ott azért csak több esély van kifogni egy normálisat. Abban igazad van, hogy el kell menni egy hozzáértővel és átnézni vásárlás előtt.
-
#16514048
törölt tag
válasz
Rick4 #102032 üzenetére
A kedvedért ránéztem a G4 hirdetésekre, az, amelyik a képek alapján számomra elfogadhatónak tűnik 700k felett van... És itt szigorúan a képek és leírás alapján itéltem, ki tudja a valóságban is ilyen-e, volt-e törve, stb. A valóban jó állapotúak több százezer forinttal többe kerülnek, nem véletlenül.
Ne vedd rossz néven, csak nem tudom magamban tartani a véleményemet soha, amikor ez a téma előkerül. Sok ember van körülöttem, akik mindig dicsekednek, hogy milyen kocsit vettek milyen olcsón, amikor meg meglátom a kocsit élőben csak fogom a fejem. Az a baj, hogy az ilyenek a pénzükért a legújabb, "legszebb" kocsit akarják, és azt veszik amelyik a legolcsóbb az adott típusból (ami sokszor a leglelakottabb is, csak van hogy ez nekik fel se tűnik...). Én meg mindig azt mondom, hogy azt kell választani a pénzünkért, amelyik a legjobb állapotú. Ha az adott típusból csak az alja fér bele, akkor vagy meg kell próbálni emelni a kereten, vagy olyat kell keresni, amiből van normális azért a pénzért. De ez csak az én nézetem, mindenki azt gondol és vesz, amit akar.
-
DeFranco
nagyúr
ööö
2012.11.13.
"a háztartásokban található gépkocsik 85 százaléka benzines, 14 százaléka dízel üzemű."
"A felmérés a magyar felnőtt lakosságot reprezentáló, összesen 2400 ember személyes megkérdezésével készült. A kutatásban résztvevő, autóval rendelkező háztartások száma minden alkalommal 1000 volt."
2014. 10. 07.
"A magyarországi kocsik 85 százaléka benzines, 15 százaléka pedig dízel meghajtású"
"A 2014-es adatgyűjtés 924 olyan háztartásra terjedt ki, amelyben használtak autót."
vadászni szoktál?
arról a bűvös 1%-ról meg annyit, hogy 2013-ba tudtommal kétszer emelkedett 50-50%-kal az autógáz jövedéki adója.
tada.wav
(#95430) Rick4
2012.11.13.
"derül ki abból a felmérésből, amelyet a Bosch megrendelésére a Medián készített"
2014. 10. 07.
"A Medián Közvélemény- és Piackutató Intézet a Robert Bosch Kft. megbízásából idén is elkészítette"
má' majdnem jó
ragozzuk még?
-
DeFranco
nagyúr
pl menjen el egy faluba, keresse meg a templomot, menjen az első fehér kerítéses házig, és onnan minden negyedik házba csöngessen be
Megnyugtatlak, amit leírtál, egy teljesen valid véletlen mintavételi módszer, vannak előnyei és hátrányai, de összességében szakmailag teljesen megalapozott.
Ha ezek csinálják, egészen biztosan kisebb célcsoportra bontják le, és a végén a célcsoportokat összegzik
Naná, hogy így csinálják, ettől lesz reprezentatív? Tudod egyáltalán, hogy mitől reprezentatív egy mintavétel és mit nevezünk reprezentatívnak és milyen korlátozásokkal?
Értelmezni kellene tudni az adatokat és nem hőbörögni.
-
-
xtevo
őstag
@Rick4
Szempont, hogy dízel legyen.De a JTD motorok nem ajánlottak úgy általában? Annyira nem szempont, hogy most letoljak mindenkit az útról, csak pl egy nagyobb emelkedőnél ne kelljen visszaváltani...
Ez a másik kérdés, hogy mennyire érezném én kicsinek?! Nem vagyok túl kis ember, de hátulra tudnak ülni, vagy az már baromi kényelmetlen? Amikor láttam belsőről legutóbb képet, az elég rémisztő volt...
@máyköl
@hobizoli
Így már tisztul a kép. -
philoxenia
MODERÁTOR
Az élet minden területén megvan ez, (hogy autós területen maradjak) hatvannal menve a városban, két rendőr kétféleképpen ítélhet, hogy megállít-e, megbüntet-e figyelmeztet-e. Az objektív felelősség más tészta, de az itt is játszik, nagyobb súlyú egyértelmű szabálysértés esetén itt is kb. ugyanaz a döntés.
Sőt, mivel emberek vagyunk itt is előjön a pillanatnyi lelkiállapot kérdése, ezért igyekszünk olyankor nem moderálni, ha pedig személyes ellentét lehetősége merül föl, más intézkedik inkább. -
philoxenia
MODERÁTOR
Mindig próbálkozunk békés megoldással, azt is elfogadjuk, ha valakinek egyszer elgurul a gyógyszere, de mikor sokadik kérés és figyelmeztetés után sem akarja valaki betartani amire megkérjük, akkor nemigen van más megoldás. Az, hogy egy-két régi fórumozónak (ált. 8-10 éves regek) olyat is megengedünk, (neduddkira gondolok) ami enyhe fokú szabályszegés, de önmagában egy- két tag esetén még elbírja a Fórum, nem kellene arra ösztönözzön más tagokat, pláne, ha ők is régen itt vannak, hogy direkt csinálják általánosan és újonnan felvett szokásként. Más példa: ha bacsis írja egy procira, hogy kend be lekvárral! (a saját blogján) az az itt lévő régi tagoknak vicces és érthető, de ugyanezt tanácsként kapva egy újonc a procihűtős topikban már nem biztos, hogy viccesnek érezné.
giigz: mert teljesen egy olyan irányba ment a beszélgetés, aminek itt nem volt helye. A továbbiakban is itt és most arra kérek Mindenkit, hogy ezt a témát itt ne feszegessük. Gyakorlatilag a topiktól teljesen eltér, indulatokat szül feleslegesen. Olybá tűnt már, hogy a fáradt gőzt akarják csak a hozzászólók levezetni. Egy vitának addig van értelme, míg érvek ütköznek azzal a szándékkal mindkét oldalról, hogy azokat meghallgatva a vélemény módosuljon, megváltozzon. Ezt itt nem éreztem. Ha konkrétan egy moderátort érez valaki részrehajlónak irányába, a legjobb ha privátban normális hangnemben ezt tisztázza vele. Ha a moderátori közösséget en bloc, azzal nem igazán tudunk mit kezdeni, csak a Tisztelt Fórumozó magatartásának megváltozásával érhető el javulás.
-
philoxenia
MODERÁTOR
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Sütés, főzés és konyhai praktikák
- Mobil flották
- Fortnite - Battle Royale & Save the World (PC, XO, PS4, Switch, Mobil)
- Medence topik
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Jól áll az ARM-os Windows helyzete, de a játékoknál nem jön az áttörés
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Posta, csomagküldés
- További aktív témák...
- HATALMAS AKCIÓK / MICROSOFT WINDOWS 10,11 / OFFICE 16,19,21,24 / VÍRUS,VPN VÉDELEM / SZÁMLA / 0-24
- 14" Dell Latitude laptopok: 5400, 5480, 5490, 7480, E7440, E7450 / SZÁMLA + GARANCIA
- LG 27GR95QL - 27" OLED / Limitált LoL Edition / QHD 2K / 240Hz & 0.03ms / NVIDIA G-Sync / FreeSync
- Új Asus 14 Zenbook WQXGA IPS Retina i9-12900H 5.0Ghz 14mag 32GB 1TB SSD Intel Iris XE Win11 Garancia
- HP Omen 80G8E9 - 27" IPS - UHD 4K - 144Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync - HDR 400 - USB Type-C
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest