- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Redmi Note 10S - egy a sok közül
- Itt egy pár fotó az iPhone 17 sorozatról
- Több újítással támad a Xiaomi Redmi 3s
- iPhone topik
- Garmin Venu X1 - vékony, virtuóz, váltságíjas
- Mindenki Z Fold7-et akar
- Telekom mobilszolgáltatások
- One mobilszolgáltatások
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
kisza25
félisten
válasz
DeFranco #122062 üzenetére
tesómékba körforgalomnál mentek bele hátulról mikor megadta az elsőbbséget, a papa elismerte ott, hogy ő volt a hibás, így nem hívtak rendőrt, aztán meg úgy döntött, hogy mégsem ő a hibás és 1,5 év pereskedés lett belőle
Nyáron elvitték a tükröm én egyből rendőrt hívtam, meg is lett a tettes meg a lé is, igaz rá ment 2 órám, de aznap még egy házat is eladtam, minden rosszban van valami jó -
Kornel
veterán
válasz
DeFranco #122057 üzenetére
Markaszervizes arat nem fognak fizetni, max. egy uj utangyartott lokost+fenyezest, de az is sokkal tobb, mimt amennyibol veszel ra egy bontottat szerintem.
De majd megmondjak akik okosabbak nalam
Szerencse, hogy csak ennyi baj lett.
Nakang meg nyaron is nulla, nem hogy hoesesben, amikor meg onos eso risztas is van. -
Kornel
veterán
válasz
DeFranco #122054 üzenetére
legalább lesz egy új lökösöd.
vetesd fel cserére, fényezéssel, stb. aztán keress egyet valamelyik ford fórumban bontottan, és még pénzed is marad bőven.
én most akarok szélvédőt cseréltetni, ha már fizetem a cascotmod: a nakang nyári gumiért meg ha nem verted meg, akkor legalább a biztosító jól megvágja majd remélhetőleg, egy jó kis malus szinttel.
én annyit vettem észre a hóesésből, hogy az asr párszor villogott a szokásos vezetési stílusom mellett
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz
DeFranco #117696 üzenetére
Bizonyos szempontból értem a versenyzőket, rendesen ezt nem lehet lekezelni ha nem akarod tekibefújatni,mit ér az össze ködölés? Szépre vagy jóra akarod? Mindkettő is lehetne,de azt drágállod. Nem egyszerű az eset. Ideális eset:szép, jó, alapos, olcsón, időben. Na mit húzzunk ki belőle?
Ha már látható a rozsda,átrágta magát a védőrétegen. Az ajtók esetében nem is piszkálnám. Ha átjukad,kap új ajtót Taknyolni felesleges. Minimun 5-év,mire lyukas lesz. Taknyolva max egy évet nyernél, de csúnyább lenne. Az ajtók alja belülről rohad kifelé, soha nem felületi.A felületit lehet kezelni ami az anyagból indult, azt ki lehet vágni,de azt senki nem vállalja vagdosni.
-
runner 125
nagyúr
válasz
DeFranco #117696 üzenetére
Persze, értem amit írsz és a magyar iparos piac, főleg ezen téren tényleg ilyen.
Nehéz, sőt, 150.000ft-ig kizárt olyan szakit találni, aki az utolsó pöttyöt kicsiszolja, hisz bontás nélkül sok esetben fizikai korlátai vannak, h egyáltalán hozzáférjenek.
Ha már alapos, teljeskörű alvázvédelemről beszélünk, akkor beleesünk a restaurálás fogalmába. 100%-os munkát csak úgy lehet végezni, ha az autó komplett alja lebontásra kerül, futóművestől, kipufogóstól, fékcsövestől, mindennel együtt. Senkinek nem kell ecsetelni h csak a szerelés hány emberes meló és mennyi idő.. Nyilván egy tizen + éves, napi használatos autónál ez még a legfanatikusabbak számára sem éri meg.Ha valakit zavar, márpedig engem zavar egy tizenéves korrodált autó is, egyszerűen elébe kell menni. Vásárlás előtt utána kell olvasni h mely típusokra jellemző az idő előtti roszda, illetve célszerű vétel előtt felemeltetni és megnézni h milyen mértékű korrózióról beszélhetünk, majd mérlegelni h ettől lehet-e még korrekt vétel.
Talán emlékszel amikor kerestem SUV-t tavaly, elmentünk innen a nyugati határ mellől jó pár telefonos beszélgetést követően ("..jöjjön csak, az autó terepen soha nem futott, rozsdamentes az alja is..") egy Vitara-ért Jászberénybe. Csatoltam akkor fotókat, természetesen full rozsda volt az egész autó alja, bálamadzaggal körítve, merevítőkön fűcsomós sárkupacokkal.. Ezen kívül rendben volt, de annyira csúnya volt az alja, h inkább nyeltem egy nagyot és eljöttünk nélküle, mert tudtam h ott tényleg ember nem lesz aki helyrehozza.Ettől függetlenül úgy gondolom, h nem lehetetlen olyat találni, aki legalább a nagyon csúnya helyeken korrekten, becsületesen megcsinálja.
Linkeltem tavaly itt is, autóápolós topikban fotókkal együtt beszámoltam róla, ahogy Csontosék megcsinálták a Honda alját.
Ott vannak az általuk lőtt képek is, pontosan úgy kivitelezték, ahogy megbeszéltem velük. Annyiban persze hozzájárultam, h a vonóhorgot előtte magam lebontottam és amennyire lehetett átcsutakoltam körömkefével az egész alját.
Mivel vásár előtt felemeltettem és átnéztem, láttam már akkor is h hol kell azonnal beavatkozni. Két első kerék mögött a vázmerevítő alsó sarkán volt felületi korrózió, a legcsúnyább viszont a vonóhorog konzol fölötti két váznyúlvány volt, hisz megállt a két lemez között a víz.
Szerencsére nehezen hozzáférhető pontokon (kipufogó alatt, kardántengely járatában, futóművek fölött) nem volt korrodált, így egyértelművé vált h emiatt nem fogom elvetni. -
-
válasz
DeFranco #117704 üzenetére
Azért Mágus2 futóműállítása jól példázta hogy itthon van inkább a baj. Elvitte mert nem középen volt a kormány. 20€ volt, nem iskerült beállítaniuk. Visszavitte, megint nem sikerült- ekkor felajánlották neki h visszaadják inkább a zsét mert nem tudják megcsinálni. Mágus2 megkérte h mutassák meg hogy csinálják. Kiderült h csak szemre lőtték be középre, nem pedig a kormány szögjeladóját kérdezték le.
MOD itthon szerintem ez nem így ment volna.
-
!Overdose!
őstag
válasz
DeFranco #117688 üzenetére
Természetesen felületi rozsda előfordulhat, az nem okoz gondot, de magyarországi, rozsdásodásra nem különösebben hajlamos modellek esetén nem jellemző a rozsda a padlólemezen. Pláne, ha még ápolva is van az autó.
A gondot az okozza, hogy Magyarországon nagyon sok a külföldről behozott autó. Ezek nagy százaléka pedig Ausztriából érkezik, ahol extrém mód tudnak rozsdásodni a télen is használt autók már pár éves korukban is.
A Fordod szerintem egy nagyon jó autó, de rozsda szempontjából sajnos már kevésbé, ahogy nagy általánosságban a többi Ford is sajnos. Punto II-t pedig pont megnéztem többet is, mielőtt a Polo-t vettem és ott is azt tapasztaltam, hogy az osztrákok hajlamosak rohadni, míg a magyarok nem igazán.
Az ajtód alja egyébként házilag nem menthető? Korant, csiszolás, festés?
-
válasz
DeFranco #117696 üzenetére
En most talaltam vegre egy korrekt lakatost, aki nagyon szepen dolgozik. Hollandiabol jott haza nemreg, aztan itthon nyitott egy muhelyt.
Nekem a kovetkezoket kell megcsinalni: Bal hatso ajto alja rohad, kivagja a lemezt, uj lemezt hajlit, visszahegeszti majd visszaperemezi mint a gyarit, ugyan ennek az ajtonak a kozepen van egy horpadas, azt eloszor femig csiszolja, majd geppel kihuzza (nem tom mar mi a neve a gepnek), tovabba a kilincs mellett van egy meghuzas azt is kiszedi, a meghuzas folytatodik a sarvedon, azt is ki kell szedni, a leheto legkevesebb gittet hasznalva. Utana hatso lokos alatt mindket oldalt van 2 lemez ami ossze van hegeszte, belulrol nyomja szet a rozsda. Ezt kivagja, uj lemezt formaz, majd visszahegeszti vegigvarrva, nem 1cm-enkent egy pottyel mint masok
Hatso futomu bekotesi pontokon van kis feluleti korrozio, azt lecsiszoljak, majd alvazvedelem, ugyan ez a kuszobok auto alatti reszeinel. Ezutan kifujjak a hatso sarvedoiveket + kuszobot belulrol uregvedovel, minderrol pedig fenykepes dokumentaciot ad, garanciaval. Fenyezni igy ket elemet kell, az ajtot + hatso ivet, mindennel egyutt 150k-t mondott ra. Oktober 5-re kaptam idopontot
-
Declare
őstag
válasz
DeFranco #117688 üzenetére
En amikor az 5 eves H astrat lattam a serelönel a csapon felemelve, azt hittem hanyatt esem
mondom ez mi vazz, az egesz full rozsda. Szerelöm szeme se rebbent, mondta, hogy ez ilyen, meg hogy a müanyag elöbb fog lebomlani az utasterben, minthogy ez a rozsda barmi bajt okozna ott a futomüvön, lengökarokon, meg tudom is en mi minden van ott alul
. Mondom akkor ok...
A só es hasonlok szerintem a par eves autok aljan is nyomot hagynak...plane itt a nemeteknel/osztrakoknal, valahogy a szerelöm szerint sokkal durvabban eszi a kocsikat a rozsda, mint otthon.
-
-
-
Declare
őstag
válasz
DeFranco #117551 üzenetére
Picit lehet elbeszeltünk akkor egymas mellett
(#117552) [rvilike] ez nagyon igy van szerinem is
Mindenki a nagy csoda kulcsat keresi, pedig -ahogy elcsepelt közmondasokban is van- tenyleg az aprosagokban van a dolog nyitja, ahogy irtad is. Pici mosoly, picit kedvesebb/jobbszandeku hozza allas a dolgokhoz/masik emberhez....es a sok picit összeadodik es lesz egy egeszen erezhetö valami. Nyilvan ehez kell az is, hogy a politika nem csak a lehuzasrol szol, hagyjak elni az embereket, illetve a befizetett ado utan kapsz szolgaltatast....nem tudom melyiknek kellene otthon elöbb valtozni...tyuk/tojas szindroma.
(#117553) tboy93 esö elött ugyanugy sorbanallas van az automoso elött, mint napsütesben
pedig egy egesz alap mosas is (egy textil mosoban) 12 euro....egy kis wax aztan mar 15 euro
...automso halozatot akarok kiepeiteni, de asszem a törökök mar beelöztek
Amugy szerintem, egy ilyen 2-3 eves 60-100-130k futasteljesitmenyü autot eri meg a legjobban megvenni. Ott valszeg 1 tulaj volt még, igy a km realis/lekövethetö. 2-3-4 olajcsere 30k km-enkent, nagy bajt nem okozhat, ha az ember vasarlas utan raall a 10-15ks periodusra. Egy dizelnel, jol meg kell nezetni a valtot/dpf et/kettöstömegüt/turbot, ezekre költenei esetleg 1-200 ezeret es utanna jo esellyel szerintem lehet az embernek egy ujabb 5+evig/100+k km ig egy egesz jo, gondtalan kocsija. nem?
Multkor a golf7 el neztem meg csak ugy justforfun. 2013as 80k km körüli golf, highline felszereltseg, 2.0 tdi vel 17k euro körül megy. Ugyanez összekonfiguralva 30k euro. Jo abbol mondjuk adjanak egy 10% kedvezmenyt, ugy is 27k euro körül van. Azert ha az ember atnezeti, nem hiszem, hogy 10k eurot barmin is el lehetne bukni es azert az nem kis penz. Az elsö puki ára
-
-v-
addikt
válasz
DeFranco #117551 üzenetére
Szerintem az 5 eves hans autoja jobb allapotban van, mint az 5 eves magyar. Jobb utak (ez most vegulis nem ide tartozik, mert nem a tulaj karbantartasan mulik nyilvan), es szerintem tisztessegesebb markaszervizek is pl. Mondom, kint sincs kolbaszbol a kerites, de tisztessegesebb munkat vegeznek, kevesebb az atbaszas, trogereles, mas a hozzallas es az anyagi helyzet is. Mindent egybevetve en inkabb egy nemet elsotulajos autot vennek mint magyart. Az hogy jurgen konretan mennyire figyel ra jobban vagy lelkiismeretesebben nem tudom, ahogy en eszrevettem ez ugy mukodik, osszeadodnak a dolgok, kicsit mindenki jobban keres, kicsit kevesbs stresszes, kicsit mashogy all hozza, kicsit kevesebb a lehuzas, kicsit kevesebbet lopnak etc ... aztan ezek osszeadodnak es vegeredmenyben erezheto az elteres, abban valoszinu igazad van, ha most konkretan a magyar ujautovasarlot a nemettel osszemered, dramai kulonbseget lehet nem latni ...
-
Declare
őstag
válasz
DeFranco #117547 üzenetére
En ugy ertettem, azt irtad, hogy a nemet autoknal az egy hatrany lehet, hogy draga a szerviz, ezert esetleg még kevesebb hajlandosaggal viszi valaki el az autojat. (ha nem jol ertettem, akkor nem szoltam
)
Erre irtam, hogy ez nem befolyasolo tenyezö, mert otthon Te sem azon gondolkozol, hogy huu bazz de draga a szerviz, hisz ukrajnaban, biztos olcsobb. Neked otthon egy olajcsere 15k huf, azzal kalkulalsz, ez a normalis, ennyi....itt kint meg 100euro, ezzel kalkulal, ez a normalis (most a szamokkal csak hasamra csaptam).Söt ha igy nezük, akkor arányaiban egy atlag eletszinvonalon elö nemet embernek egy olajcsere sokkal kisebb megterhelest kell, hogy jelentsen, mint otthon egy atlag eletszinvonalon elönek szvsz.
-
-v-
addikt
válasz
DeFranco #117545 üzenetére
Ha legalább 100e km-ig megtartasz egy autót, szinte biztos hogy nem csak a kötelező olajcserékre kell vinned .. magyar embernél meg elég gyorsan elkezdenek hanyagolódni meg halogatódni a dolgot, pláne valami hitelre kiizzadott autónál, ha befigyel 1-2 dolog, jó nem sürgős az, úgymarad leszarja stb.
-
Declare
őstag
válasz
DeFranco #117545 üzenetére
Persze, csak azt mondom, attol meg, hogy nemetorszagban dragabb a szerviz az nem befolyasolja ezt a dolgot. Ugyan ugy megvan az az ember, aki elolvassa, hogy indulas elött kiengedem a kezifeket, majd gazt adok es ennyi, meg aki utannajar a dolgoknak es azt mondja, hogy aha, oke 30k nal sürübben cserelem az olajat, mert az jot tesz a motornak es hidegen nem taposom tövig a jobb szelsö pedalt....stb.
Kar, hogy a fedelzeti comp. nem ment telemetriai adatokat
hogy megkönnyitene a hasznaltauto vasarlast
-
Remekelek28
őstag
válasz
DeFranco #117537 üzenetére
Én is az első kocsimat 3 évig márkaszervizbe hordtam,de utána már nem azért nem vittem oda,mert nem törődtem bele,hanem mert másogy is meglehet minőségileg olfani a szervizt. Féláron.
Azért ez a fizetős pecséttörténet is megbuktatható dolog. Mert amit pár éve vettem 8 évesen annál a márkaszervizt felhivva,azonnal megtudták mondani,hohy mikor mi bolt rajta csetélve stb 10 ezrenként volt olajcsere. Számláról olvastak le. Szervizkönyv meg nem is volt a kocsiban. Azt a kereskedő lenyúlta. Arról van szó akit tegnap irtam. Ki tudja mit csinálhat vele. Kitépkedi a tele lapokat,az újba meg saját szerviz pecsétet rak és egy kevésbe jó állapotú kocsihoz hozzáteszi ,plusz 40 et dob rajta.
Én azóta úgy vezetem a szervizkönyvet,hogy a tájékoztató könyve egy üres lapra,leirjuk a szervizessel mit cserélt km t és egy pecsétet. Szerencsétlen egy megoldás,de lehet,hogy hitelesebb,mint egy szervizfüzetbe x elgetni mindent.
Ott azért autópályán gurul brle a km. Úgy még a 30 ezres periódus sem vészes.
Itthone utalat meg ne emlitsük. -
Remekelek28
őstag
válasz
DeFranco #117534 üzenetére
Itt az utolsó hsz omban céges autókról irtunk.
Konkrétan a 4 ből csak egyet kellett elvinnem,a többit a cégek intézték.
Annál az egynél nézegettek ezt azt a kocsin,de passz,jogy konkrétan mit. Én voltam az első tulaja,márkakereskedésből hoztam ki,1x volt műszakin,szerintem ott számukra is egyértelmű,hogy rendbe az autó. Tőlem legalábbis nem kérdeztek semmit. -
válasz
DeFranco #117459 üzenetére
Ház ez több mint érdekes. Felborulás széria zuglóban... Tegnap volt egy szintén borulós eset az Erzsébet királyné Miskolci sarkánál a kis tesco kihajtójánál. Csodálkoztunk is hogy ez hogy sikerült (már tömeg volt körülötte, vissza kellett fordulni az Erzsébetre)....
-
-
-
-v-
addikt
válasz
DeFranco #117192 üzenetére
Én csak azt mondtam nem ugyanaz a kettő, más jellegű issuek amikről beszélünk, ezt még mindig így látom, pont hogy nem akartam összehasonlítani, azért mondtam, na de ennél több karaktert nem ér
(Arról nem is beszélve én definiáltam mit értek a tötymörgés alatt, és mi zavar, te nem definiáltad a huligánságot vagy racerséget
Mindenképpnyertem.
)
-
rbalint88
addikt
válasz
DeFranco #117178 üzenetére
Ott a hiba abban, amit írsz, hogy az indokolatlanul lassan haladás nincs definiálva és tele van a kresz még csomó másik ilyen fos gumiszabállyal.
Hétvégén kimentünk asszonyékhoz Zsámbékra, erdőn keresztül vezető út, madárcsicsergés, zen, de azért nem annyira, hogy 60-nal kelljen ott menni. Kb 1km-t vonatoztam így, majd vatanen, megelőztem a három álmodozót egyben. Ha 80-nal ment volna, akkor azt mondom, hogy szarni rá, rövid szakasz, több is veszett mohácsnál, 5.-ben már forog legalább 1500-at a motor, krúzoljunk. De 60, bmeg, HATVAN??? Városban tök jó sebesség, de főúton nemá'. Ha tetszik az erdő, akkor álljon ki valahol és sétálgassanak. Mindezt persze gyönyörű napsütéses időben, nagybetűs ideális közlekedési körülmények között. Nyilván télen, havas-felfagyásos úton ez egy teljesen optimális sebesség, de akkor meg majd gondolom harminccal fogja veretni... -
-v-
addikt
válasz
DeFranco #117181 üzenetére
Nem tudom miert kapaszkodsz most ebbe az objektiv dologba, a vilagon igen keves dolog objektiv vagy fekete feher ... en felhoztam egy valos problemat, amivel nap mint nap talalkozom az utakon, es eleg sok bajom van vele. Te felhoztad hogy decide amokfutasa teged jobban zavar. Elhiszem, hogy eliteled, elhiszem hogy zavar, csak jeleztem, hogy mivel vele nem talalkoztal az utakon, az a dolog hogy eliteled a szabalyok be nem tartasat, huligankodast, gyorshajtast, barmit, es duhit, az jogos csak nem ugyanaz amirol en beszelek, en kimegyek es nem tudok kozlekedni ezektol a szerencsetlenektol, ami gyakorlati problemat okoz. A nyomulos gyokerek meg mondom engem is zavarnak, de nem hinnem az egy kalap. Rengeteg embert ismerek aki gyorsan vezet de az atlagnal jobban, biztonsagosabban es elozekenyebben, es biztos vagyok benne veluk meg sose volt bajod.
-
-v-
addikt
válasz
DeFranco #117178 üzenetére
"deicide ámokfutása"
"nem a tudat zavar, hanem a tapasztalat"Mar talalkoztal vele az utakon? Paraszt volt, levillogott bevagott eled? Na latod.
Aki meg villog nyomul es bevag elem, az engem is zavar. Na latod, az hogy mi az "amokfutas" az tenyleg szubjektiv ... van aki meghallja hogy 160al mentem az autopalyan es okolbeszorul az arca. Az indokolatlan lassuhajtas meg eleg objektiv szerintem, 90el lehet menni, ott a 70 az eleg sok szazalekkal alatta van ... Semmi bajom sincs azokkal a totymorgokkel akik nem akadalyoznak, szelsoben ha nem zavarja a tobbi ertelmes kozlekedot annyival megy amennyivel akar.
-
-v-
addikt
válasz
DeFranco #117172 üzenetére
Én arról beszéltem, hogy téged a "tudat" zavar, hogy valakik gyorsan mennek. Nem azért mert találkozol vele élőben és centizve fér be eléd - nyilván ez mindenkit zavar meg veszélyes is.
A tötymörgő azért zavar mert fizikailag ott élőben találkozom vele és feltart.egy objektivitás van az pedig a kresz
Tudom, "a szabályokat be kell tartani", de ebben különbözünk, van olyan ami ugyan szabályos de se nem jó se nem helyénvaló, meg van olyan is ami nem szabályos de semmi baj sincs vele.
Egyébként benne van kreszben hogy nem mehetsz indokolatlanul lassan, az objektív. -
-v-
addikt
válasz
DeFranco #117168 üzenetére
Nem habitus kerdese, nem tudok kozlekedni ezektol a balfaszoktol, akadalyoznak, feltartanak, azert zavarnak. Nem azert mert a fotelbol idegesitenek ... az meg hogy valaki gyorsan megy, amig nem okoz balesetet semmilyen modon nem erint engem hatranyosan, nem zavarja a koreimet.
-
-v-
addikt
válasz
DeFranco #117166 üzenetére
Mondom, ha egyenes uton 90es tablanal o a 70es tempot tudja csak kontroll alatt tartani, azt ott azonnal felreallitanam es elvennem a jogositvanyat.
En is megerto vagyok de aki alkalmatlan (vagy az autoja alkalmatlan) a forgalomban valo reszvetelre annak nem kell vezetnie. -
-v-
addikt
válasz
DeFranco #117163 üzenetére
Nálam már elszakad a cérna ezekre, ha 90-es táblánál valaki 70-el cammog full indokolatlanul akkor levillogom ledudálom rohadjon meg nem érdekel ... ha nem megfelelő műszaki állapotú az autója, ne menjen forgalomba. Ha alkalmatlan az autóvezetésre, akkor se. Aki egyenes országúton nem képes 90-es tempóra az ne vezessen autót ... ha nincs forgalom, több sávos az út akkor annyival megy amennyivel akar, ha meg áll mögötte a sor akkor ne mások idejének meg idegrendszerének rovására spórolgasson.
-
Vesztor87
senior tag
válasz
DeFranco #117154 üzenetére
Nyilván, bár írtam is hogy kinek a milye ért el ilyen eredményt. Én meg hol ezt vezetem hol azt. Legtöbbször apósom Focusát
(írtam hogy nincs sajátom). Azt meg sose nézi hogy mennyit eszik, bc nincs benne. Nem kötöm én az ebet a karóhoz, valaki vagy elhiszi vagy nem, ha nem nem, én leírtam a tapasztaltakat és kész.
-
Kornel
veterán
válasz
DeFranco #117098 üzenetére
2010-ből való a cikk.
nyilván nem mindegy, hogy saját autóval mész, vagy bérelsz is, stb.mod: egy újabb cikk
-
válasz
DeFranco #117031 üzenetére
Ha én tehetnék arról, hogy mindenki a megengedhetőn felül autózik, azt mondanám, hogy igazad van. De mivel csak a nyilvánvalóra mutatok rá, így nem számít h az általam leírtak mennyire illeszthetők bele egy konkrét vitába. Lehet hogy nem rendelkezem a megfelelő nyelvi eszközökkel és szándékkal hogy kifacsarhatatlanul írjam le a vitathatatlant, de nem is szempont ez nekem. Mindenki ossza be magának hogy talál-e az általam leírtban neki tetszőt.
(#117033) rbalint88 : lást fent. Nevezd vágynak, én igénynek nevezem amikor egy ember szeretne egy olyat ami megy, nagy, nem romlik el, olcsó stb,stb. Ez a nagy átlagnál nem esik egybe a lehetőségeivel.
-
válasz
DeFranco #117025 üzenetére
Kérdezz meg bárkit RND(*) hogy akar-e nagyobb autót. Nem kell túl misztifikálni: mindenki nagyobb autót akar. Ennek az eredménye a sok szervizeletlen 5er, A6 meg hasonszőrűek - mert ugyí az igény megvan, csak a lehetőség nem találkozik vele.
Ahogy a Hofi viczben volt: Van-e Önöknél fadzsi kérdés? -Nincs kérem szépen, de az igény, az megvan rá -
válasz
DeFranco #117001 üzenetére
én régen röhögtem már fórumon ekkorát, köszönöm!
Vártam már egy ilyen kisbusz vitát, mert nagyon érett, de igazad van.
Egy B Vectra nekünk (2 gyerekes család, és az egyik gyerek én vagyok benne már 19 éve) lassan 13 éve elég méretben (sedan talán 1-2 évig volt, a jobb pakolhatóság miatt lett helyette kombi). Nem volt olyan nyaralás, hogy a kombinak a "kalaptartóját" (nálunk csak roló) ne lehetett volna ráhúzni. Sőt, volt olyan, hogy külföldre egy bérelt Swift szedánnal mentünk (lényegtelen az oka, muszáj volt), és valami csoda folytán abba is belefértünk.
Most hosszúhétvégére elutaztunk, 2-2,5 órás utat megállás nélkül simán meg lehet tenni vele, és nem 40 kilós, gyufaszál vékonyságú a család: édesapám mögött (185 cm, 105 kg kb) simán elférek (konkrétan keresztbe tettem a lábam néhányszor), pedig lassan hasonló termetűek vagyunk.
Rövid távokra (10-20 km) 5 fővel is alkalmas. Ezt már nem nevezném kényelmesnek, de ha van 1 elég vékony/kicsi fő a csapatban (6-10 éves gyerek pl), akkor tűrhető. De tény, hogy 5 felnőtthöz ez már kevés.Egyszer utaztam No-ból haza egy Skoda Superb-ben. Talán 2 megállással (tankolás) csináltuk meg az utat, tény, hogy az egy hatalmas autó, egy jól megtermett (130kg+) sofőr mögött kb. tánctér méretű hely volt. Akkora, hogy a sofőr szerintem
ellett( a végén még félreértitek) elfért volna maga mögött, kényelmesen. De ne mondjuk már, hogy ez egy átlag magyar család igénye! Ha kosarasokat vagy szumó bajnokokat fuvarozunk, oké. De átlag magassággal, átlag súllyal Mo-n belüli utazásokat szerintem egy kombiban igenis kényelmesen meg lehet oldani 4 fővel. 5 felnőttel már más kérdés.
Egyébként pedig el kell vinni a családot (utasokat) autót nézni, kipróbálni, hogy ki-hogy fér el, aztán mérlegelni. A kiskutya-nagykutya mittudomén az meg tényleg egy speciális körülmény.. itthon legalábbis szerintem az. -
parandroid
félisten
válasz
DeFranco #117001 üzenetére
Nem kisbuszra gondoltam, csak egy kis családi, kompakt egyterűre (amilyen a Mazda 5, a Corolla Verso, a Grand C-Max, vagy a Grand Picasso). A középkategóriás egyterű (Sharan/Galaxy/Alhambra) már a következő kategória, 3 gyerek alatt kicsit tényleg túlütés jellegű, a kisbuszok (Vivaro, Transporter, Vito, és társaik) meg már kimondottan nagycsaládhoz illenek).
Sajnos az a trend, hogy a kombik egyre inkább összemennek (legalábbis beltérben, kívülről meg egyre nagyobb benga állatok lesznek), ráadásul sikerült a magas övvonallal a passzív biztonságra és a sportos dizájnra hivatkozva jelképes méretűre összenyomorítani a hátsó ablakokat, hajrá, lehet bepakolni a gyerekeket a barlangba. Ráadásul valahogy a csomagterek is egyre szűkebbek és furább alakúak, ablak meg végképp nem jut rájuk, pedig szegény kutya azért igényelne némi fényt, még ha nem is fotoszintetizál).
Imádtam a Mazda 6 formáját, meg igazából a Mondeo is tetszett, a szívem vérzett értük, de inkább vettem kompakt egyterűt, mert annyival komfortosabb a magas üléspozíció és a jelentősen nagyobb ablakfelületek miatt. A két pótülés már csak hab a tortán. Ja, és kicsit olcsóbban ki is jött, mint egy középkat kombi.
"ha jön a második gyerek, akkor vagy normalizálunk ezen a normalizálatlan poggyászmennyiségen, vagy felrakok egy tetőboxot. ennyi."
Másfél évtized tapasztalatával hadd áruljak el egy titkot: nincs olyan, hogy túl nagy csomagtér. Akármekkora nagy hodállyal jársz, mindenképpen tele lesz. Mondjuk ez visszafelé is működik, ha esetleg kénytelen leszel beférni egy kisebb autóba, meglepő módon úgyis sikerülni fog, csak egyrészt nem esik jól, másrészt időigényes, harmadrészt családi konfliktusforrás ('mert te bénán pakolsz', 'minek hozod, úgyse kell', 'mondtam még othon, hogy rakjuk be, de nem', és társaik).
Mondjuk mi valószínűleg nem voltunk már otthon sem normális család, mert elég sokat mentünk, most meg pláne, de az is tény, hogy amíg a kis- és minikategóriákban a magyar tesztelők azon akadnak fenn, hogy a hátsó ülésen a Skoda Citigoban, vagy a Toyota Aygoban, az új Twingoban, vagy akár egy Yarisban kicsi a hely hátul, és ezért nem lehet sikeres a magyar piacon, mert nem fér(nek) el hátul a gyerek(ek), addig tényleg nemigen van miről beszélni.
p
-
parandroid
félisten
válasz
DeFranco #116992 üzenetére
Azért a két felnőtt + két (nagyobbacska) gyerek + egy nagyobb, vagy két kisebb kutya felálláshoz, esetleg ha még eggyel több a gyerkőc, és évente rendszeresen befigyel pár 1000 km-es út, oda kevés lesz egy felsőközépkategóriás kombi. Sőt, talán kisebb gyerekkel még nagyobb macera a babakocsi, utazóágy, meg egyéb sallangok miatt.
Szóval maradjunk annyiban, hogy egy kombi az ok addig, hogy 4 személy, ha ehhez bármi hozzájön, akkor kezdődnek a kompromisszumok.
p
-
-
tresh
veterán
válasz
DeFranco #116569 üzenetére
Röviden nepper ismerős
Bővebben:
Kint élő rokonok vannak így szállás van ha kirándulnék. Csak magamnak hozok be autót nem kereskedem nem is fogok soha. Mindig ha autó vásárlásra adom a fejem megnézem mennyi pénz van a műtétre és mi a felhozatal elképzelés majd kb 5 db-ot összeszedek ami szimpatikus lebeszélem a a kereskedő/tulajjal németül hogy ekkor és ekkor mennénk. Aztán a szokásos puding próbája az evés. Ha ez meg van lebeszélem vele hogy hol hogy tudom leggyorsabban elintézni a rendszámot és haza hozom lábon itthon pedig autókereskedős ismerősnek adok egy kis pénzt és tized annyi idő alatt elintézi a papírokat mert napi szinte papíroznak be 3-4 autót és így 3 nap max és forgalomba műszakival az autó. Amikor az a4-em hoztam akkor mázlim volt mert haverék is kint voltak és volt még hely teherautón így feldobtam rá a sajátot és haza vitte nekem -
!Overdose!
őstag
válasz
DeFranco #116283 üzenetére
Nagy (2.0, 2.3) motorosat már általában elég jót kapni ezekből milla körül. Költségmenteset? Nem hiszem. Oldalanként 5 lengőkar van a hátsó futóműben... Én kifejezetten 1.8-as Sport felszereltségűt kerestem, amikor a Civic-et vettem, de akkoriban valahogy nem volt azzal a motorral és felszereltséggel. Ja, volt nekem is Accord-om, de az még egy generációval régebbi volt. Az Accord-ok szerintem sokkal kevésbé túlárazottak, mint a Civic-ek és jobb autók, de a fenntartása is húzósabb.
-
válasz
DeFranco #116283 üzenetére
Költségmentes autó nincs. Hiába jó hírűek a távol keleti autók, ha használják a szilentek, a lengőkarok a fékek meg v tucat dolog kopik. És hiába a jó minőség, ha az előélet meghatározza a jövőjét. Ami meg ha ismeretlen, akkor ugyan olyan lutri mint bármi más.
A szomszédnak is accordja van. Szereti, és meg is ad neki mindent. Ezért cserébe sok baja nincs. Max h nem fér be a kapun -
footy
addikt
válasz
DeFranco #115886 üzenetére
A toyotanal a benzines 1.8 VVTi volt szopo 2005-ig talan, asszem az AAZ motorkodot emlegette neddudki. A dieselbol pedig a 2.2 minden evjarata szar(maga a blokk gyenge konstrukcio) es nem csak a Denso befecskendezok miatt. A 2.0 diesel annyira nem rossz, viszont a 2tomegut eszi rendesen es azon is Denso befecskendezoket hasznaltak. Az 1.4D4D viszont Peugeot szarmazek Bosch befecskendezokkel.
-
footy
addikt
válasz
DeFranco #115849 üzenetére
A korai evjaratoknal(2007-2008eleje) elofordulhatnak rozsdaproblemak, mas gond nem szokott veluk lenni. A stabipalcakat kell az atlagnal gyakrabban cserelni es a csomagter gazrugoja szokott szorakozni.
Egyebkent a FL szeria szerintem megeri a felarat, mert sokkal jobb a zajszigeteles es nem pattogos a futmu. -
-
!Overdose!
őstag
válasz
DeFranco #115603 üzenetére
Nem, persze. Az excel-tábla persze íródik itt is, mint a Civic-nél, de abba jobb nem belenézni, mert csúnya számok vannak/lesznek benne.
Értem mire célzol és elfogadom a Swift-et, mint első autó, de szerintem 500k körül már van jobb, ami nyilván több buktatót rejt, de cserébe kényelmesebb és biztonságosabb.
-
Agostino
addikt
válasz
DeFranco #115459 üzenetére
üdv
akkor inkább azt mondom pénztárcám / kocsi állapota szerint jó biznisz, nézem egy ideje a modelleket, hónapok óta az első, amire elégedetten csettintettem. persze a puszta összeismerkedés is adhat alapot, hogy félre legyen téve nekem a kocsi, csak arra az esetre is készen akarok lenni, hogy a másik fél - jogosan - nem bízik bennem.
Új hozzászólás Aktív témák
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad L390 - i7-8GEN I 16GB I 512SSD I 13,3" FHD I HDMI I Cam I W11 I Gari!
- DELL Precision 5540 Workstation i7-9850H Nvidia Quadro T1000 32GB 1000GB 15.6 új akksi 1év garancia
- Bomba ár! Dell Latitude E5450 - i5-5GEN I 8GB I 500GB I 14"FHD I HDMI I Cam I W10 I Gari!
- Bezámítás! HP Victus 16-D0655NG Gamer notebook - i5 10400H 16GB DDR4 512GB+1TB SSD RTX 3060 6GB W11
- HIBÁTLAN iPhone 13 Pro 256GB Sierra Blue -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3023, 90% Akkumulátor
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest