- One mobilszolgáltatások
- Több újítással támad a Xiaomi Redmi 3s
- Samsung Galaxy A56 - megbízható középszerűség
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Youtube Android alkalmazás alternatívák reklámszűréssel / videók letöltése
- Samsung Galaxy Watch7 - kötelező kör
- Apple Watch Ultra - első nekifutás
- Samsung Galaxy S20 FE - tényleg nem lite
- Redmi Note 10S - egy a sok közül
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz
Mauzes #156837 üzenetére
Mindenképpen fontold meg a csak benzines vonalat, mert terjed a dízel ellenesség. Az általad említett +2 millió érzetben nem biztos h szubjektíve ugyan olyan érzést ad másnak mint neked. Érdemes lenne végigülnöd az autókat.
A 6 milliós értékhatár általánosan nagyon tág. Változott bármit azóta az elvárásod? -
theuprising
tag
válasz
Mauzes #156837 üzenetére
Taxis haverom most vett 2015-ös kombi Passatot DSG automata váltóval 5,5M-ért egyik legmagasabb felszereltséggel. Mondjuk nem az en világom a dízel, sőt a DSG-től is távol tartom magam, de ültem benne & vezettem is, igazi prémium érzés volt, mintha Audiban lennék, nagyon bejött.
Részletesebben: 2.0 CR TDI VW Passat DSG, 150 LE, 2015-ös.De ha ennyi (lesz) a keret, ott már sok-sok kapu kinyílik, nem csak ez a Passat amit említettem, a kollegák itt biztos mondanak még sok hasonlót, ez csak egy jó példa volt, hogy bizony itt már lesz miből válogatni
-
Mauzes
addikt
válasz
Mauzes #156436 üzenetére
Sziasztok!
Én voltam az, aki nemrég 3,5 millió körül (max. 4 millió) keresett nagyobb méretű és viszonylag újszerű kombit automata váltóval. Akkor a Citroen C5, Ford Mondeo, Peugeot 508, Skoda Octavia, Hyundai i40 merült fel, amiből vannak 3-4 éves jó felszereltségű példányok ebben az árkategóriában, nagyjából 100e km környékén. Ezek közül többen a HDi motoros franciákat ajánlották, de volt Mondeo és Octavia tipp is.
Na most az újabb kérdésem kicsit általános lesz, de a bónusz helyzetem úgy alakul, hogy vagy most veszek egy autót 3,5-4 millió között (mondjuk a fentiekből választva) vagy pedig 2-3 hónap múlva ezt ki tudom egészíteni és nagyjából 5,5-6 millió között nézelődöm.
Tudtok-e ajánlani pár típust ugyanerre a felhasználási célra, amelyek ebben a magasabb összegben már bejöhetnek a képbe és egyben minőségi ugrást is jelentenének a fentiekhez képest? Az ár/érték arány elég hangsúlyos, mert mivel a fentiekből nagy értékvesztés után tényleg jó áron kaphatók jó példányok, így tényleg csak akkor érdemes a +2 milliós kiadást megfontolni, ha az valamilyen szempontból nagy pluszt tud hozni.
Előre is köszi az ötleteket, véleményeket.
-
footy
addikt
válasz
Mauzes #156436 üzenetére
Hasonlo kategoriaban nezelodok en is, nalam eddig a C5 es az 508 a befuto.
Nem tudom, hogy milyen preferenciaid vannak a futomuvet illetoen, annak fuggvenyeben meg a 3-as Lagunat felvennem a listara.Ha visszakeresel, akkor megtalalod a listanamat ebben a kategoriaban es velemenyemet roluk (a tobbit miert nem vennem).
-
aero.
veterán
válasz
Mauzes #156436 üzenetére
Az első három lenne a befutó nálam. Az i40 sem rossz egyébként, taxizni volt alkalmam vele kétszer, szerintem egész kellemes, csak első látásra szokni kell a középkonzol kinézetét. A favorit innen az 508, a motor is jóféle, de ugyanaz van a Mondeoban is.
Én már elvesztettem a kedvem bármilyen vag autó iránt, azok után, amiket a topikban olvasni.
-
BigBlackDog
veterán
-
hobizoli
nagyúr
válasz
Mauzes #156294 üzenetére
turbos motornál a 150lovas nem eszik feltetlenul tobbet az ugyanannyi ccm-s 120lovas verzional
ha nem hasznalod ki a tobblet teljesitmenyt a gázpedállal, akkor nem fujja be a turbo sem a tobblet levegot hozza, amihez nem kell adni plusz uzemanyagot semde ha kell, akkor mindig ott van a plusz nyomatek es motorero tartaleka
-
footy
addikt
válasz
Mauzes #147690 üzenetére
Az 1.4 TSI 7gangos DSG-vel van, ami eleg szar hireben all. Az 1.8TSI ahogy en tudom nem ajanlott motor a 2.0-val egyutt. Az utobbi kettohoz pedig elvileg erosebbik DSG menne.
A mazda 2.0 kezivel elmegy, de ha turboshoz vagy szokva, akkor lehet meg ugyis kisse gyengenek fog erzodni. (automataval eleg harmatos)
A 2.5 automata allitolag kellemes kompromisszum. Fogyasztasban is eleg jonak tunik spritmonitor alapjan.A Kia-t en 2.0 szivoval kilonem. Amugyis eleg nyomatekszegeny a motor es az meg egy hagyomanyos automataval megfejelve elegge halvany lehet.
Varosi hasznalatra mindenkepp hagyomanyos automatat neznek ott sokkal kellemesebb mint a DSG.
Szoval a te esetedben a 2.5 Mazda lehet egy nyero valasztas.
-
válasz
Mauzes #147690 üzenetére
Ahogy nézegettem spritmonitoron az 1.4 TSI Passat kb egy literrel többet eszik.
Tény, hogy nem a legolcsóbb a japánokhoz az alkatrész, de azért ez már nem akkora különbség, mint valamikor. Másrészt a használat java részében garanciális lesz az autód, inkább a kötelező szervizek, vezérléscserék árát érdeklődd meg. Bár asszem ezek mind láncos motorok, a Skyactiv és a TSI is.
Az alkatrészeket nem feltétlen a márkaszervizben kell megvenni, bár új autónál ez nem játszik.
A választék azért korlátozott és motorhoz kötött, mert csomagban gondolkodnak. Nem azt hozzák amit rendelsz, hanem küldik a hajóval "ez van, ebből lehet választani" alapon.
Attraction szinten elérhető a G165 és a CD150 is automatával. Szerintem ennél alacsonyabb felszereltséget nem akarsz te magadnak. Az Emotion azt jelenti, érzelmi alapon veszed meg, pedig nincs rá pénzed. A Challenge pedig hogy kihívás vele az élet. Szerintem ezek a motorok teljesen elegendőek, a 192 és a 175 lovasak csak 17%-kal erősebbek náluk. Ráadásul a dízelnél nyomatékban még ennyi különbség sincs.
Azért döntés előtt mindenképp próbáld ki őket. -
válasz
Mauzes #147685 üzenetére
Alapvető kérdés, hogy dízelt vagy benzinest akarsz-e illetve manuálist vagy automatát?
A kettő közül én benzinesben a Mazdát venném, dízelben a Passatot.
Ezek a Mazdák az egyik legutolsó szívóbenzines autók, és nagyon jól sikerültek, valahogy sikerült elérni, hogy félúton fogyasszanak más benzinesek és a dízelek közt.
A Mazda Denso rendszerű dízelei újonnan nagyon jók, biturbó, lent is húz, de 10+ évesen már problémás lehet. Ha úgyis eladod hamarabb akkor nyugodtan megveheted.
Váltóból a VW DSG-t használ, a Mazda hagyományosat. Ezt megint csak te tudod, melyik jön be jobban.
Nyilván a Passat belülről elegánsabb, de már a Mazda is nagyon szép.
Szerintem a hajtóanyag és a váltó kérdésénél el is dől a dolog, TSI-t biztos nem vennék a SkyActiv ellenében. -
válasz
Mauzes #147685 üzenetére
Ég és föld a kettő. A Mazda kinézetileg egy formai bravúr, atomjó mind a szedán mind a kombi. A Passat hozta a kötelező hűvös német elegáns sallangmentes jellegtelen megbízható vonalat. A Passat technológiában, minőségben, kényelemben jobb. A Mazda meg érzékies, kicsit sportos, kicsit japános. Szerintem
KIA szóba került: Én megnézném, mert lehet, hogy nem fog tetszeni a Passat után, vagy a Mazda után. És minőségben valahol a kettő között van, vagy Mazdával egy szinten. A menetkomfort még kérdéses, nem vezettem
-
_adaml21_
őstag
válasz
Mauzes #147515 üzenetére
Igen, ez valóban így működik, hogy meghatározod, hogy mondjuk 75%-ban céges használat, 25%-ban magán, és akkor a 75% adórészét visszaigényelheted.
Ez nagyjából lefedi a valós használatot, de ha mondjuk egyik hónapban 60% a céges használat, és 40% a magán a valóságban, de te mondjuk 2 utat beírsz cégeshez, hogy "tárgyalás", még akár azt a helyszínt is beírva, ahova magánszemély minőségben mentél, akkor azt ki, és hogyan tudja ellenőrizni? Mert szerintem erre a válasz a senki, és a sehogy.Az, hogy valaki teljesen magáncélra használja, az megint más, biztos meg lehet azt is "okoskodni", de az már elég erősen szürke kategória, de szerintem nem egy magyar vállalatnál kezelik ezt annyira nagyvonalúan, hogy az ilyesfajta agonizálás még csak fel se merüljön
Csak a megfelelő kapcsolatok kellenek.
-
válasz
Mauzes #147515 üzenetére
nincs erre kőbevésett szabály, de az adott megyékben tudni szokták a könyvelők, hogy mennyi az a % amit "elhisz" a nav. ez azt jelenti, hogyha mondjuk 80%-át az áfának visszaigényled és alátámasztod a feljebb leírt módszerrel a céges hazsnálatot, akkor nem fogják különösebben nézni és kötekedni.
de ha te mondjuk 100% ot szeretnél azt is lehet, csak akkor különösen figyelj oda a nyilvántartásnál, hogy ne lehessen belekötni egy ellenőrzéskor, mert biztos lehetsz benne, hogy meg fogják próbálniez is olyan mint magyarországon sokminden más..majdnem mindenki trükközik vele aztán vagy megússza vagy nem
vagy lehet hogy szabályosan csinálja aztán mégis bekóstolja a nav..sajnos ez ilyenaz is egy baromság, hogy a céges autó üzemanyagának nem lehet visszaigényelni az áfáját csak ha teherautó, mégis ez van...
-
_adaml21_
őstag
válasz
Mauzes #147505 üzenetére
Ez így van, de azért nem olyan nagy meló ez, minden hónap végén eltölt az ember vele félórát, amiben kitölt egy excel táblát, hogy nagyjából kijöjjön a megtett km, és elküldi a könyvelésnek, nem olyan nagy cécó az.
Ezek az E46 coupék tényleg parádésan szép autók (ennél már csak az E92 szebb a maga nemében), viszont engem marhára zavar az a tendencia, hogy a környékünkön minden menő/pumped/nagyarc/(illessz be tetszőleges jelzőt) gyereknek, ha összegyűlik 1,2-1,5 millája, már virít is a facebook borítóképén az E46, meg napi tizenháromszor megy le a ZÁBÉCÉbe venni egy energiaitalt, lehúzott ablakkal, dübörgő zenével, napszemüveggel,
és a 26-os biceszt kilógatva.
Én emiatt, bármennyire is szeretem a 2000-2008 BMW-ket, előbb vennék valami egyedibbet, CLK, A5, vagy nemtom. Tudom ez nagyon nagyfokú általánosítás, és tisztelet a kivételnek, mert van normális is persze, de emiatt az én szememben pár év alatt az E46 coupé szép lassan átment az álomautó kategóriából a megvetendő kategóriába (emlékeztet a 10-12 évvel ezelőtti. a Halálos iramban széria által ihletett porig ültetett kályhacsöves 75 lovas Civic jelenségre).Próbáltam a 125-ös TSI Golfot, nagyon korrektül megy, hozza azt dinamikára, mint a 10 éves 140-es TDI, cserébe sokkal csendesebb az egész autó (meg a motor maga is sokkal kulturáltabb). Elkezdek nézegetni a 2-3 éves kategóriában valami ilyesmit, hátha akadok valami gyöngyszemre.
-
szőröscica
addikt
-
válasz
Mauzes #147168 üzenetére
Ha van ilyenre autójuk, igen. Persze sok gyártónak nincs, ami szégyen. Ismerős ingyé elhozta a Jaguar F-Pace-t. Szóval általában tesztautókat adnak oda. Nekem 8, csak ez is hülye felfogás, már ha nincs autó, mert akkor tuti nem veszek látatlanban egy ilyet, amiről kiderül, hogy 130-nál fütyül a tükör vagy búg valamije, béna a váltó, esetleg az infotainment egy rakás kaka.
-
htomi85
tag
válasz
Mauzes #146494 üzenetére
Kinek mi a túlextrázott.... Ezért nehéz értelmes tanácsot adni egy fórumon..
A megfelelő autó kiválasztása ezer dologtól függ. Vagyon, havi jövedelem, előző autók, igények, szomszédok stb...
Lefele már nem szívesen váltanak az emberek. Például akinek már volt automata váltós, navis, tolatókamerás radaros, fűthető üléses kocsija az ezek nélkül el sem tudja képzelni az életet..ilyen autót pedig 6,5 körül kapsz meg kompaktban, erre pakolsz 800 suv felárat, 800 hibrid felárat és hopp, máris rav4. (Listaárból 10 százalék kedvezmény alap)
Szerintem pl a suvságra felesleges költeni, nekem egy forinttal nem ér többet a cx5 mint a mazda3 (azonos tengelytáv), oszt milliók vannak közte. -
runner 125
nagyúr
válasz
Mauzes #145972 üzenetére
Hja.
Nagyon céleszköz... minimálisan személyautósított teherautó, létraalvázzal, hátul merevtengellyel, laprugókkal. Általában itthon azok veszik, akik valamilyen formában mezőgazdasággal foglalkoznak és ritkán utaznak többen.
Egy átlagos család számára abszolút nem praktikus.
Baromi nagy. Főleg a hátsó túlnyúlása.. nézzetek meg utcán pár éves pick-up-ot, szinte mindnek össze van verve a hátulja.
A plató doboz nélkül használhatatlan. Értéket nem tudsz benne hagyni, sódert, lelőtt őzbakot meg ritkán szállít egy átlagos család.
Ha ledobozolod, qrva kényelmetlen pakolni bele. Egy részből a plató hátfala lefelé nyílik. Már hátrébb késztet 45 cm-t. Emellett az egész autó nagyon magas (laprugók miatt a hátulja főleg), szóval, ha beraksz egy karton vizet hátra és előregurul, esélytelen kiszedni úgy, h ne mássz be a platóba.. (hiába van némelyiken oldalalablak, a 187cm-mel már próbáltam benyúlni hasonló szituban egy táskáért, nem értem el, de legalább jó retkes lett a kabátom).
Elől úgy ahogy kényelmes, bár a laprugókat érezni, a hátsó "üléssor" meg inkább pad. Háttámla jellemzően nem dönthető (hisz hely sincs) és iszonyú kis szögben, szinte derékszögben ülésre sarkall. Nem kényelmes, na.
Munkásokat cipelni rövid távon, területjárásra, vadászatra, gazdálkodásra oké, de családi autónak nem való.Tothgera30
Fu de széllel szembe vizelsz.
-
-
válasz
Mauzes #145951 üzenetére
"Egy ismerősöm most jön haza végleg külföldről és terepjárót szeretne venni vegyes használatra. Szeretne rengeteget túrázni vele"
Ilyen célokra olcsóbban fenntartható és nagyobb fun érzést adó autót keveset tudnék mondani, ami felülmúlja a Niva-t. Esetleg mondanám hogy vegyen valami modern pick up-ot, de az terepen fennakad, ha pedig nem akarja terepen használni, akkor bármilyen SUV megteszi, elsőkerék-hajtással, tehát ördögi kör lesz.
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz
Mauzes #145794 üzenetére
Egyedül a futóműve nem az igazi az i40-nek. Mentem egy pár keveset futottal, és az volt a benyomásom, mint az octaviamnal, jó a futómű de lassan cserélni kell majd a dolgokat, mert már nem olyan pontos minden benne.
Az összehasonlítás végett az i40-ekben 30 000km-ig volt, az octaviamban meg 160 000km van. Itt azt mondtam, hogy nem kérem, inkább a vw csoport, azok legalább raknak rendes vasakat a bódé alá.
-
-
vzsryl
nagyúr
válasz
Mauzes #145738 üzenetére
Ennyit csak a problémás darabok veszítenek az árukból, főleg ha tele vannak extrákkal, mivel az extrák értékcsökenése sokkal nagyobb magánál az autónál. Tehát egy 7-8m alapárú autó ára 5 évesen kb. 3,5-4-re csökken, de ha tele van dobva 2-3m extrával, akkor a használt ára nem 10--->5 lesz, hanem inkább 4,5m. Most nagyon lesarkítva írtam, de általában így alakul.
Egyébként megfigyelhető, hogy a japán, a koreai és a VAG kocsik ára kevésbé zuhan, viszont vannak egyéb márkákból olyan típusok, amiknek extrém módon esik az áruk, ami nem véletlen, és most nem német presztizsbálnákra' gondolok, hanem átlagos járgányokra.Aztán ott vannak azok a tényezők is, amiket a többiek írtak...
-
footy
addikt
válasz
Mauzes #145738 üzenetére
Nincs ember aki ezt megmondja neked. Ahogy te is irod fugg a tipustol, ezen belul a motorizaltsagtol, felszereltsegtol is. Ehhez jon meg a futasteljesitmeny, altalanos allapot(volt-e torve, esztetikai allapot)
Aztan arrol meg nem is beszeltunk, hogyha jon 5 ev mulva egy ujabb valsag, akkor tokmindegy mennyi er, mert senki nem vesz semmit*.
Egy szo minnt szaz olyat vegyel ami megfelel az igenyeidnek, ne olyat amit majd talan jol el lehet majd adni.*Persze a luxusautok mas tortenet
-
HookR
addikt
válasz
Mauzes #145703 üzenetére
"Az hüvelykujj szabályként igaz, hogy egy SUV vagy erős de akkor sokat fogyaszt, vagy pedig nem fogyaszt rosszul, de akkor azért gyengus?"
Ezzel a közelítéssel olyan nagyon egyik kategóriánál sem lősz mellé, de ahogy arra aero. is utalt, akadnak kivételek. Nagyobb teljesítményű belsőégésű motoroknál például az egyre több fokozatú váltóval; hengerlekapcsolással; változtatható szelepvezérléssel is ki tudják szélesíteni azt a teljesítmény- és sebességtartományt, ahol a motor hatásfoka közelít az ideálishoz. Az elektromos hajtás meg a dzsolidzsóker, annál már 0-tól, széles fordulatszámban rendelkezésre áll a nagy nyomaték és a fogyasztást is szépen lehet skálázni a teljesítménnyel.
Amennyire én látom: a sűrűbb gyorsítást igénylő forgalmi helyzetekben (jellemzően város; hegymenet; gyakori előzésekkel tarkított országút) döntően az adott hajtáslánc (motor, váltó, erőátviteli veszteség) és a tömeg befolyásolja a fogyasztást, míg a monoton, nagy sebességű utazásnál (autópálya) az adott hajtáslánc és a légellenállás. Utóbbira főleg az autó homlokfelülete (minél kisebb magasság) és az alaktényezője (minél inkább csepp forma) van jó hatással . Általánosságban személyautó-kategóriánként szerintem kb. ez a sorrend: kupé < szedán < sportkombi < cuccolós szögletes kombi < SUV/egyterű (itt a 'kupésított' SUV nyilván közelebb van a kombiéhoz).
Aztán persze részletmegoldásokkal (pl. az autó simára burkolt alja; alacsonyabb hasmagasság; levegő trükkös be- és kivezetése kerékjárati ívekbe; állítható méretű, vagy eleve kicsi levegőbevezetés a hűtőmaszkon... stb.), de akár hangsúlyos formai elemekkel ("folyékony szobrászat") a gyártók még tovább tudják csökkenteni a turbulencia mértékét, így simán lehetnek átfedések a besorolásban.Ha nagyon le akarjuk egyszerűsíteni, akkor az autó a kisebb fogyasztás érdekében legyen minél könnyebb, alacsonyabb és takarékos 'hajtáslánccal' felvértezett!
(#145704) aero.: "...csak x6 40d-vel, az 11-et eszik nem papa tempoban, de a bmw dizelek mindig is jol fogyasztottak."
Meg az X6 amolyan 'kupésított' SUV, ami a nagyobb homlokfelület ellenére javít az alaktényezőn.(#145709) Integrale: Aha. Hát akkor az a részletek okán pont ilyen kakukktojás, besorolásbeli átfedés.
-
vzsryl
nagyúr
-
aero.
veterán
válasz
Mauzes #145703 üzenetére
Valamivel tobbet esznek benzinbol, mint a hatchbackek, nyilvan. Dizelben kisebb a kulonbseg, konkret tapasztalatom nincs, csak x6 40d-vel, az 11-et eszik nem papa tempoban, de a bmw dizelek mindig is jol fogyasztottak.
De pl ez az uj mokka 1.4 turboval eleg gyasz, egyik tesztben se nagyon tudtak elmozditani 10 literrol.
-
HookR
addikt
válasz
Mauzes #145695 üzenetére
"Illetve magam is tűnődöm, hogy mennyire jó ötlet egy ilyen SUV, városi és autópályás használatra. Az tetszik, hogy magasan ülsz benne, és hogy viszonylag nagyok (vagy annak tűnnek), de a gyakorlatban van ezeknek előnyük egy tágas szedánhoz vagy neadjisten egy kombihoz képest?"
Előnyök: SUV-ban a magasabb üléspozíció jobb kilátást (pl. a városi forgalom áttekintését), valamint bizonyos esetekben (pl. derék- és hátfájás, mozgásszervi panaszok) kényelmesebb ki-beszállást biztosít. A nagyobb hasmagassággal kevesebb helyen akad fenn, ám a tulajok döntő többsége ezt legfeljebb a városi magasabb padkák leküzdésénél kamatoztatja.
Hátrányok: Városban a nagyobb tömeg, autópályán a nagyobb légellenállás eredményez többlet fogyasztást. A magasabb súlypont miatt nehezebb egyszerre kényelmes és kanyarban sem dőlöngélő futóművet készíteni. Többnyire nem is sikerül. Hogy megtudd melyiknél leltek ideális kompromisszumra, teszteket kell átnyálazni. Ha jól rémlik, talán a Qashqai ilyen, de nem akarok hülyeséget mondani.(#145699) Mauzes: "...nekem is a kényelem számít, úthibákat minél kevésbé akarom érezni. Engem az se érdekel, ha emiatt az úttartás kicsit rosszabb.
Sőt, tovább megyek, minél jobb a zajszigetelés, vagy egyáltalán, minél kevésebb "kapcsolat" van a külvilággal, nekem annál jobban tetszik. Nyugodt, stresszmentes utazás tetszik, sportosság, motor hangja meg hasonlók nem izgatnak."
A Volvo S80/V70 például ilyen.Az emelt hasmagasságú XC70-es is. Hogy az XC60 futóműhangulása mennyire kényelmes azt nem tudom.
-
footy
addikt
-
LuxusGSM
csendes tag
válasz
Mauzes #145699 üzenetére
Én is szeretnék automatát de szerintem benzinesnél ez biztosan plusz üzemanyagba kerülne, na meg ha beszarik akkor olyan érzés mintha új autóra akarnék befizetni. Nekem a visszagurulásgátló a lényeg mert útálom a kézifékes indulásokat. Váltani meg váltok inkább
Ahogy öregszem nekem is egyre fontosabbá válik a kényelem és szarok a sportosságra.
Egy a lényeg, hogy előzésnél leadja azt a nyomatékot ami ahhoz szükséges hogy ne egy örökkévalóságig tartson. -
LuxusGSM
csendes tag
válasz
Mauzes #145695 üzenetére
Én már mondhatni mindben ültem de sajnos még nem teszteltem egyiket sem utakon. Anno a Dunaautónál volt egy SUV bemutató nap ott lehetett kivül belül megnézni őket és akkor nekem a Seat Ateca és a Tucson na meg a Kuga volt a befutó.
Az Ateca meglepően tágas belülről még lábtér tekintetében is. Ár érték arányban ez lenne az optimális választás de valaki írta és sajnos már vagy a (7. seatom lenne) ezek a típusok sajnos nem nyelik el az útproblémákat hanem csattog, zörög, ráz. Volt már ibizám, leonom, és sok alteám és mindnek szar volt a csillapítása, de nagyon fekszenek az úton. Az uttartásuk kifogástalan.
A Tucson nagyon szép kívül belül bár az anyagok minősége nem tetszett nekem. Sötét belsővel kimondottan fosul néz ki. Ezért egy szép vajszínű belsővel lehetne igazán ütős, de az meg ugyebár koszolódik és ha van gyerek akkor ez elég gáz mert hetente lehetne takaríttatni.
A Kuga nekem bejön kívülről bár itt is belül az anyagok az elrendezés némi kompromisszumot kíván.
Lehet még nincs a piacon az a SUV ami nekem kell ezért még lehet várnom kell egy két évet mert kompromisszumoktól mentes beleszeretős autót akarok! Mint pl a Volvo XC90
Na persze egy középosztályú fizetésből ez nem valósítható még meg a mai piaci kínálatból
-
válasz
Mauzes #145695 üzenetére
A CX-5 agyon van dícsérve sokak által, biztos nem alaptalan, de nekem nem kéne.
Tucson kéne, nagyon, újonnan (de egy i40 kombi jobban).
Sportage ismerősnek van, nem szokott hülyeségből autót venni, és szintén marha jók a tesztpontjai.
Rav4: Ismerősnek van, nekem egyáltalán nem tetszik. Ő sem hűbelebalázs módra vesz autót. Ültem benne (állt az autó), nem rossz, de nem kéne.
Kuga: Kéne, de ez csak személyes Ford buzéria, amúgy szerintem jó autó. Végső versenyben lenne a Tucsonnal.Ezek közül Tucsont vagy Kugát vennék magamnak. Személyes preferáció alapján. Ésszerűségben szerintem CX-5 vagy Sportage.
Kombihoz ne mérd, más. Autópályára azok jobbak, városba meg egy ilyen SUV. Kicsit kisebb a csomagterük a SUV-oknak, belül nagyobb a fejtér, cserébe magasra emeled a csomagot. Kilátni is a SUV-ból jobb.
Ha kevés a pálya, szívóbenzin az ajánlott (én olyat nem vennék mert nekem kell a nyúlmókus), sok pályára dízel.Egy Octavia nagy, kényelmes, de minőségben szerintem sok SUV alatt van icipicit. (most jól megszólnak biztos). Carens kisbusz, más kategória. Mazda 6 vagy Optima SW? Optima nem elég kiforrott, bár atomjól néz ki. 6-os mazda meg kicsit kemény rugózású a 19-es felniken.
-
válasz
Mauzes #145462 üzenetére
Soksok éve megy az a műsor (vagy már csak a meglévőket adják, nemtudom), a műsorvezető ahogy írtad, egy szegénységi bizonyítvány, egy szégyen. Amúgy az egész műsor az.
Én már kifröcsögtem magam róla itt is, port.hu-n is. Állítólag valakinek a valakije, és ezért csinálhat(ja)ta ezt. Bár maradt volna a papírrepülő hajtogatásnál... -
-
htomi85
tag
válasz
Mauzes #145270 üzenetére
Már hogy a viharba ne lenne benne az értékcsökkenés. Vagy neked átvállalja a szomszédod?
Ha újonnan veszel egy 7 milliós kocsit és 5-6 évesen eladod, átlagosan a havi écs 60 ezer. Ha mész évi 20 ezer km-t, a benzin havi 40.
Máris havi 100-nàl vagyunk és még bele se merültünk.
Sokan itt ördögként tekintenek a hitelre, de pl 50 szazalék önerőnél a havi kamat kb 10 ezer havonta. Ez nem is sok a 170 ezerhez kepest. -
válasz
Mauzes #145270 üzenetére
miért ne lehetne tiéd az autó?
beálíltassz egy alacsony maradvényértéket, és majd azon megveszed
a 6-7 millás autó (bruttó), az azt jelenti hogy nettóban kb 1 milla kezdőrészlet, 1 milla maradvényérték, 3 évig havi 100k törlesztő
kb annyi havonta mint egy minimálbéres után a járulék...amikor lejár a törlesztő, akkor is lesz még egy fasza kocsid 1-2 év garanciával
igazából az automata váltó, ami egy picit behatárol téged anyagilag, ha az nem kéne, akkor nagyon jó verdád lenne ennyiből
-
válasz
Mauzes #145242 üzenetére
Az octavia kombiban 1.4TSI DSG-vel kiváló lenne, én simán elfogadnám! A motor szuper, a váltó szintén. Az 1.8 TSI feleslegesen erős lenne és lényegesen többet eszik.
A DSG a duplakuplungos a konszernen belül, de az audiban is más a neve.
Az újszerű használt esetedben játszhat, csak pont leírtad a buktatóit is. Ha neked megéri az x év gari ami ugye fejfájásmentessé teszi az autózást, akkor újat kell venni. A tartós bérlet nekem nem pálya, szeretem, ha a futamidő végén enyém az autó, persze cserébe akár nulla beszállóval el lehet vinni. Aki jól keres/le tudja írni, annak való. Akinek meg van spórolt mani, de nem tud havi 150k-t kiköhögi bármikor, annak meg a lízing/hitel.
Hahun nézd meg mit kapni 4-5 misiért, azért annyira nem leszel elájulva.
Ha tehetném, lehet én is új autót néznék hitellel 6-7 millió körül, pl. egy octavia-t!
-
válasz
Mauzes #145239 üzenetére
Szia!
Ez így eléggé tág, kellene még, hogy éves szinten mennyit mennél az autóval.
Amúgy egy 2009-es autóra Budapesti lakosként én 42k kötelezőt és 32k casco-t fizetek évente.
140LE-s, 1.8 benzin, 14-es környezeti kategória, olyan 15k körül van félévente az adó.
A tankolás nagyjából 2 hetente 14-16k.
Autópálya vagy megyei matrica is kell ugye, az legyen mondjuk 15k évente.
Ezen felül venned kell gumigarnitúrát ami ezekre az autókra úgy 25k/db, max 5. évre elég 1 garnitúra, plusz 4 kekéktárcsa ha vas, akkor 10k/db, ha könnyűfém akár 25k/db is lehet.
Évenkénti szervíz cserékkel nagyjából 30-40k durván számolva.Az összeadást rád bízom
Ha választani lehetne, újonnan mit vennénk? 6-7 misiért csak alsó középkategória van (Civic/Focus/Astra/Megane), újonnan ezek közül azt venném, ami a legtöbbet adja felszereltségben és garanciában.
Ha automata kell, akkor bizony az nem fog keveset enni városban, hacsak nem dízelt veszel és finoman közlekedsz. 5 évre jó lehet, mert még nem fognak a nyűgjei kijönni, és jó esetben havonta min. 1x kikormolod. Igaz gyakrabban jobb lenne...Értéktartás: Ennek a kategóriának nincs, de általában a németek jobbak ebben, egy 4-5 éves Fullos Focus manapság 3 millió alatt is megkapható, igaz minimum 120k futással, és ez a többire is igaz. Ha igazoltan kevés a km, és van számla, akkor egyéniben jó esélyel átlagár felett tudod majd eladni.
Ha én autót vennék most 6-7 millióért, akkor ha belefér egy kombi új Astra, automata és vagy turbóbenzin vagy dízel, Focus dízel automata. Golf ennyiért szerintem nincs, ott a DSG nagyon adja.
Octáv is drágább, vagy kevésbé felszereltet veszel, méretben veri az előzőeket.
Illetve lehet venni Mondeo-t, Passat-ot, akármit, csak 6-7 misiért nagyon belépőkategória lesz, gyengébb motorral, automata nélkül!(#145240) Feenyx:
H Astra, erősebb motorral!
-
-
-
kovacsroli
senior tag
válasz
Mauzes #143918 üzenetére
Kicsit meredek elsőre, hogy a Fabia-ra a 4 éves futamidő alatt a teljes listaárat ki kell csengetni (~3,9M).
Azt kellene megsaccolni, hogy mit érhet az autó 60k km után 4 évesen, én 2,5 Mio körül tippelek. Ennyit meg 4 év alatt nem húz ki az ember zsebéből a biztosítás meg a szerviz meg a stb. -
válasz
Mauzes #143108 üzenetére
Ezzel 1 baj van: Kifizetsz egy valag pénzt, és nincs autód a végén, aminek az árát visszaforgatod a következő autóba. Nálam itt bukik a dolog. Ez annak éri meg, aki cégesen használja szerintem, sima magánembernek csak annak, aki simán 400k felett keres havonta (tisztán).
-
válasz
Mauzes #143108 üzenetére
én is láttam a reklámot és jelentkeztem is a weboldalon, mert bár most biztos nincs rá szükségem, de kiváncsi voltam a feltételekre
de nem kerestek azóta semszerk: amugy eza magánszemélyként történő autóbérlés szerintem akkor lehet jó, ha a gyár jelentős összeggel támogatja
mert ha belegondolsz, akkor elveszted az autóbérlés legnagyobb előnyét, hogy vissza tudod igényelni az áfát, de mivel céges tulajdonban van a gép gyanús (bár nem vagyok benne teljesen biztos), hogy a cégautóadót meg fizetni kell.
Új hozzászólás Aktív témák
- Új MSI 17 Raider GE78 QHD 240Hz i9-13980HX 24mag 32GB 2TB SSD Nvidia RTX 4090 16GB 175W W11 Garancia
- Bezámítás! HP Victus 16-D0655NG Gamer notebook - i5 10400H 16GB DDR4 512GB+1TB SSD RTX 3060 6GB W11
- Xiaomi Redmi 9 32GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Új és újszerű 13"-14" Gamer, ultrabook, üzleti készülékek nagyon kedvező alkalmi áron Garanciával!
- MSI CreatorPro Z16P RTX A5500 TOUCH! (vapor chamberrel)
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest