-
Mobilarena
Motoros topik

Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
csongi
veterán
válasz
bigrob
#155826
üzenetére
Jogos a gondolat, de azert informalodj. Legyen szerviz hatter, szoftveresen is.
Az alkatresz ellatas is fontos. A Voge hattere eleg stabilnak tunik.
Gazdasagilag kidderul. A piac befogja arazni a hasznalt motorokat is.
A minoseg tartossaga eros meghatarozo tenyezo lesz.
De az teny, erossen megbolygatja a piacot. Es a motoros kozonseg legnagyobb reszet messze kielegiti ezen motorok tudasa teljesitmenye. -
-
macilaci78
nagyúr
válasz
dellfanboy
#155821
üzenetére
Egy Babettának micsoda tábora van...
-
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
csongi
#155822
üzenetére
A ktm nagyon reg a piacon van, kozuti motorozasban is. kultusza is van, nem az idovel van baj, kultuszt reklammal epitesz, nem feltetlen a jo minoseggel, es idovel. Ezert invesztalnak a superbike-ba, motogpbe a gyartok.
Minden markanak van kultusza.
A harleynek epp most halnak ki a vasarloi. Egyre kevesebben veszik, epp a hagyomanyai olik meg.Az erteknovekedes nehez kerdes, mert a realerteket kellene nezni, tehat az inflaciomentes erteket, es nem lehet osszehasonlitani a technikai szinvonal miatt sem, mert 2000 ben nem volt 6 tengelyes imu.
erteknovekedes hogy egy euro3 as motor sokkal egyszerubb, mint egy euro5+, ennek megfeleloen olcsobb uzemeltetni, nem annyira erzekeny. kis penzbol ezeket lehet megvenni, ezzel pedig novekszik az aruk.
a nosztalgiafaktor is emel, pl egy rc30 as vfr manapsag 45e€ nal tart. 10 evvel ezelott 15e€ volt. Ez egeszen addig lesz igy, amig ki nem halnak azok az emberek, akiket ez a tipus emlekeztet egyaltalan valamire. A fiatalkorukra pl. Miutan eleg regi lesz, az ara is le fog menni, mert nem fog jelenenteni senkinek szinte semmit. (Pl Harley)
Egyetemesen jellemzo az osszes markara, hogy egyre tobb az autoipari megoldas, amit csak lehet, muanyagbol oldanak meg. Akar fogaskerekeket is. Minden a profitrol szol, a sporolasrol. Amit idomok takarnak el, azok a megoldasok olcsoak, rondak. ami latszik, ott pedig ertelmetlen feature-ok, vagy giccses, funkcio nelkuli dolgok vannak. Egyertelmu minosegcsokkenes.
Nyersanyagarak az egekben a 2000 es evekhez kepest, mindenhol sporolni kell.Es ami egy ilyen ceg vezetesenel tortenik, megdobbennel, mennyire amator hibak miatt, vagy milyen emberi tulajdonsagok miatt jon el a csod.
-
csongi
veterán
válasz
dellfanboy
#155821
üzenetére
Lehet csod , es sok minden.
A KTM nem triumph.
120 ev kontra 72.
A KTM-nek meg nincs olyan kialakult kultusza, mint pl a BMW nek, Triumph-nak Harly...stb.
Ehhez ido kell. Triumphnak is volt mar csodje.
Leegett a gyar, hajszalon mult, hogy nem zartak be az egeszet.
Az ertek novekedes egyik eleme a legyartott mennyiseg.
A nagy szerias darabok sokkal kesobb valnak ertkesebbe.
A.muszaki megoldasok fontosak az ertekallosaghoz.
Nem mindegy, a marka ismertsege.A kozuti motorozsban a KTM viazonylag fiatal. Megeltek par csodkozeli helyzetet.
Kellenek a teknikai ujitasok es a hagyomanyok.
Harly Vblokk, orok klasszikus, vedjegye.
Ha sor 3 a Triumph vedjegye lett, es ha tovabb kitartanak mellette akkor kb vedjegy lehet.
BMW boxer, vedjegy lett.
Kell hagyomany, mult, es letezes.
A KTM jo, es szurkolok a GP-be nekik. A krossz es egyeb sportba is szep eredmenyeket ertek el. De a kozuti motorkerekparokba meg hosszu az ut, mire kultusz lesz, ha lesz.
Remelem sikerul.
A kulso, megjelenes nem tudom lesz e valaha is tomegeket megerinto a KTM esetben.En igy latom.
-
csongi
veterán
válasz
kelly416
#155819
üzenetére
Ezeknek az oreg vasaknak a markanev fog ertket adni a tovabbi korosodassal.
A 2000 evekben keszult motorok a valtas korszak kezdete. Nem minden sikerult azert tul jol. Kb most erik be az irany. Van boven elektronika baki a 2000 korszakbol. A sor 3 blokk az elmult 20 ev es a moto2 ben szerzett tapasztalattal karoltve lett az ami jelenleg.
Majdnem bevallatam egy rs-t, de mivel a viz, es olaj egybe volt, elengedtem.
Elegendo a 955i projekt, es meg melle erkezett egy sukuli gs 500 oregsegi nyugdijas rehabilitacioja. Egyeblore telitve vagyok veluk.
-
kelly416
veterán
válasz
csongi
#155817
üzenetére
Nem tudom, mit tud a Triumph, de jól csinálja. VN800 Drifter után kíváncsiságból vettem egy SprintRS-t, amivel minden bajom volt/van. Eladni nem tudom meg nem is akarom így, úgyhogy vettem egy Victory Kingpin-t mellé. Mégis, amikor felülök az RS-re és megy is, akkor minden ellenszenvemet elfeledteti azonnal.
Zárójelben hozzá tenném, a Drifter és a Kingpin is olyan állapotban volt/van mint bármilyen más járművem, bármikor elindulnék akármelyikkel külföldre is. A Triump jó, ha 100km-en nem szivat, de most télen azért alakul. Jövőre már jó lesz.
-
csongi
veterán
válasz
bigrob
#155815
üzenetére
Ebben az arsavban ilyen kineztu motor hasznaltan a Tenere660.
De az tavol all ennek a teljesitmenyetol.
Nem lesz arban versenykepes hasznalt alternativaja.Ha korbe jarod a kategoriat es a motorozasod aszfaltra van elgondolva, Tiger 660 Sport 800 sport
Keves Km-el kb ebbe az arban elerhetoek.Ha uj, es a keret ennyit enged, akkor nem kerdes.
A verseny tarsak kozott a Kove, es CFmoto lehet eletkepes.
Kellenek a tartos tesztek, tipus hibakrol a beszamolok.
Optimalis esetben, nagy szerias tipushiba menteskbol lehet erdemben hasznaltat venni a jovoben.
Szerintem ehhez kell meg 3-5 ev. -
csongi
veterán
válasz
norbert1998
#155805
üzenetére
A 955i vel igy voltam en is

De minel tobbet nezegetem eloben, ugy szepul meg.
Nem transformers. Az osztott kerek lampa, meg elegge triumph vedjegy lett. A 2db H4-el nem kell vakoskodni.
Inkabb az 245Kg ami nekem sok.A Guzzi, Multistarda ellen a szervizes tudas gyengesege eleg eros ellen erv.
De a sziv fog donteni
valahol errol kelene szolni a motorozasnak. A Tiger sport egy jo valasztas lehet. Szepen jon felfele a marka. Ugy tunik magara talal.
-
norbert1998
nagyúr
válasz
Topiccsendőr
#155814
üzenetére
Azt olvasom én is, hogy ez a hiba van, de ha meg van oldva, kiemelkedően jó erőforrás ez.
-
bigrob
őstag
Szerintetek milyen alternatív vasban gondolkozzak használtban, ha tetszeni fog a Voge 800DSX Rally?
Nagyon tetszik az a gép, árban viszont jó lenne olcsóbban megúszni..
Totál amatőr vagyok és nem tudom mit kell nézni használt gépeknél, ezért is óckodom kicsit. -
Topiccsendőr
addikt
válasz
norbert1998
#155808
üzenetére
Megkerdeztem egy guzzi homo ismerosomet, azt mondta az elso 3 evjarat erintett leginkabb a gorgos himbara csereleses visszahivasban. mindenfelekepp ki kell nyomozni, hogy el lett-e vegezve a visszahivas. Guzzi markakereskedes tud segiteni utananezni ha vazszammal rendelkezel.
Amugy azt mondta stabil, veheto motor. -
Csandi
addikt
válasz
Des1gnR
#155811
üzenetére
Tudom, hogy biztonságosabb, de annyira utálom azt a teniszlabda színt, hogy amennyire elrontaná az “imidzs”-et sokkal kevésbé szívesen ülnék motorra.
Fekete-piros még oké, meg ugye reflektív elemek a ruhán. De motorból nem engedünk, az fekete!
(Ducati esetleg lehet piros.. de attól úgyis messze vagyok, V2-t nem akartam, V4 meg sok lenne még és drága is, Panigaleból meg nincs más
)Ja persze nem vagyunk egyformák, csak arra válaszoltam, hogy “hogy vehetnek az emberek fekete motort”.
Én se vennék piros autót, kivéve ha Ferrari
ezek az olaszok és a piros hmm
-
bacus
őstag
válasz
Csandi
#155810
üzenetére
Mert neked fontos a láthatóság !!

Ebben sem egyformák az emberek, én sem vennék feketét, de autóból pirosat sem.., a motoros ruhákkal is ezért vagyok bajban, mert alig van szinben választék. A fekete is koszos lesz, de talán kevésbé látszik rajta, lehet ezért csinálják, én évente 1x rászánok pár napot amikor a kabát nagytakarítást kap, ilyenkor többször egymás után áztatás, sikálás, áztatás sikálás a program és nem lesz soha olyan mint az új... Van tiszta fekete kabátom, igaz azt nem hordom már (és csak 1-2 hónapig használtam, amig nem vettem valami nem feketét), de szerintem sosem volt kimosva. -
Csandi
addikt
válasz
norbert1998
#155805
üzenetére
Matt fekete a 600RR-em, bármiből van fekete azt választanám. Nekem menőbb, “edgybb”, batman-ebb
Ruháim nagy része is fekete, motoros cuccaim is mind azok.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
norbert1998
#155805
üzenetére
En mindig ugy csinalom, hogy ha vmi tetszik, akkor azt veszem. Utanajarok a problemaknak, igy nem erint varatlanul, megnezem, mennyire kuszkodes az egyutteles egy ilyen modellel. Ha belefer, akkor azt kell venni, mert az tetszik. De alaposan informalodni kell.
-
norbert1998
nagyúr
válasz
Topiccsendőr
#155804
üzenetére
A Stelvio-val kapcsolatban annyira jutottam, hogy végül elvileg minden modellt érint a vezérlés gondja, ki KELL cserélni görgősre, amihez már nem kapni kitet kb, bár ebayen még van, de a másfél milliós motorhoz több, mint félmillió ez a szett. Szóval átalakítatlan motort nem is szabad megvenni.
-
norbert1998
nagyúr
válasz
dellfanboy
#155806
üzenetére
Idomokat lehet, de amikor már a térvázas csöveket is kelle, akkor már inkább csak ocsmány lesz. Plusz a matrciára a gyári matrica... Nem szórakozok én fóliákkal.
-
dellfanboy
őstag
válasz
norbert1998
#155805
üzenetére
színen nem aggódnék, 2025ben lematricázni egy motort nem lehet még otthon se olyan nagy probléma..
-
norbert1998
nagyúr
válasz
Topiccsendőr
#155804
üzenetére
Hát sajna ezek tetszenek.

Még beleférhet talán az ezres Versys vagy szupertehén legalja, esetleg 1050 Tiger. De ezek nem tetszenek annyira. Talán a 800-as Tiger még ami kicsit jobban bejön. Amúgy ha tetszene a Tiger 955i, nem is gondolkodnék, venném azonnal, de annyira kegyetlenül ronda a szememnek, hogy nem bírnék megjelenni vele...A tuti tipp nyílván az ezres DL lenne, de picit többre vágyom, mint egy standard Suzuki
Nameg ott van az, hogy tök jó buli a V4, sor4, sor3, de amikor egy szellős V2-t meghallok, borul is le minden más az asztalról. Pedig vezettem Speed Twin RS 1200-t, Tiger 900 Rally GT Pro-t is, CBR600-at, illetve hosszab távon VFR750-et, 600-as Fazert is.
Lehet, hogy jobban vonzana az 1000-es DL akkor, ha lennének belőle színek, de egyszerűen nem értem az embereket, hogy minek vesznek fekete meg szürke motort (és autót)? Ducatiból bezzeg nagyon sok a piros, nagy örömömre. Stelvio-ból pl. egész európában kettő piros van, atöbbi szintén szürke meg fekete. Persze szubjektív, de én rühellem a szintelen járgányokat. Anyóspajtinak vettünk egy patika állapotú tűzpiros Fiat 500-ast, fehér bőrbelsővel. Annyira gyönyörű... Béreltem pár éve olyat fekete szövettel és sötétszürke színnel Görögországban, az égvilágon semmi extrát, hangulatot, feelinget nem éreztem át belőle, ellentétben a piros variánssal.
Na mindegy, egyelőre csak ígéret van a 650-es DL-re, hogy talán elviszik. Ha nem viszik, akkor marad még egy szezont szerintem.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
norbert1998
#155803
üzenetére
A multi 1000/ 1100 as nem azon a polcon van, mint egy negyszelepes guzzi. Inkabb a multi 1100 es 1200 kozott van a helye. A stelvio sokkal fiatalabb, es felszereltsegben is joval gazdagabb, erosebb, modernebb. A 2 szelepes multi az regi iskola ehhez kepest. Teljesen mas elmeny a ket motor. Sem a ducati, sem a guzzi nem gyakori magyarorszagon, ezert magyar nyelvu forumok kiesnek. Magyarorszagon annyi ducatit adnak el, mint egyetlen markakereskedo bajororszagban. Moto guzzit meg kevesebbet.
En tobb, idegennyelvu forumot atolvasnek, hogy kepbe keruljek a markaval es tipussal kapcsolatban. Relevans kerdeseket is fel tudsz tenni a tulajnak, pl mik voltak elvegezve, milyen visszahivasok voltak, stb. Bar ezeknek a motoroknak a 90 szazaleka behozott motor, ismert eloelet nelkul, inkabb ezert nagy az esely a problemakra. Emelle nem nagyon ismeri semmilyen szerelo, ha lenne valami vele. ilyen szempontbol kenyelmetlen ducatit vagy ilyen ritka motort venni, mert nem lehet akarkihez vinni. Szoval nem lesz olyan egyszeru, mint egy 650 es dl. De bizonyos felazereltseg felett egyszeruen barmilyen motornal tobb a problema.
Szoval utana kell jarni mindennek, ha ilyet akarsz. De ha ez tetszik, akkor ez van. -
norbert1998
nagyúr
válasz
Topiccsendőr
#155802
üzenetére
Számomra EZ volt A fórum
Igazából ott a konklúzió az volt, hogy a 4V tud bajos lenni, de igazából 5%-ot érint kb, 95-öt nem. A 8V már jobb ilyen téren. És elvileg a 4V-re volt visszahívás.
Szóval kvázi még mindig ott tartok, hogy 1000/1100 S DS multistrada vagy pedig ez a Stelvio.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
norbert1998
#155798
üzenetére
Mielott vennek, megneznem a problemakat egy forumon
-
GTVili
tag
válasz
norbert1998
#155798
üzenetére
Én venném....
..... csak már van itthon egy Morini... 
-
macilaci78
nagyúr
válasz
norbert1998
#155798
üzenetére
Sok függ attól, hogy viseled az irigy emberek társaságát.
-
kelly416
veterán
válasz
norbert1998
#155798
üzenetére
A Te szemednek. De ha Neked tetszik, én le nem beszéllek róla. Ez a lényege az egésznek, hogy büszke légy rá, hogy Neked okozzon örömet.
-
norbert1998
nagyúr
Srácok, le kéne beszélnetek erről. Ugye megvehetem?
Hogy lehet valami ilyen szép a szemnek és a fülnek?

-
Topiccsendőr
addikt
A kepen lathato 600 as eleg ritka, inkabb 750 es 900 asok a jellemzoek, szinte mindig karbi osszerohadassal, 10-15ev lerakas utan.
Azt a mikunit, ami benne van, ismerem mar eleg jol.
Ebbol volt 400 as is azsiai piacra, v2 2szelep ide vagy oda, 11 ezret elforogta.
Legutobb egy superlight volt itt, az konnyebb a sima supersportnal, monoposto, míves futomuvel. Az tetszik. Nagyon egyszeruek, agyonuthetetlenek.
Egyebkent vmi speedfreak nemet a nurburgringen elozgetett vele modern motorokat, amig lehetett, beteg modjara, szoval annyira nem szarok. -
bacus
őstag
válasz
Topiccsendőr
#155785
üzenetére
A légolajost, de a vizest tuti nem. De mindegy, a régi légolajosok nagy többsége is sokat elmegy, van aki egész életében nem motorozik annyit
Ujat kell venni és kész ! 
-
F1DO
senior tag
válasz
Topiccsendőr
#155792
üzenetére
Szép motor!
Ilyenek még előfordulnak nálatok?
-
Topiccsendőr
addikt
Tegnap osszeraktam a szarpumpat. beindult azonnal benzinpumpa csere utan. Azt hittem a befecskendezoszelepek is osszerohadtak, vagy a nyomasszabalyzo, de kibirta a 18 evet.
Viszont a nyakcsapagy alltaban megrohadt, tehat azt cserelni kellett. Ezzel ugy elment az ido, hogy a 18 eves olajjal tudtam csak bemelegiteni, elotte a vezermuszijat lecsereltem persze. Szoval olajat es fekolajat cserelnem kell, es ahogy nezem az elso fek fofekhengere folyik. Szet kell szedni, a sok allas ennek nem tett jot, remelem van hozza felujitoszett.Sokkal halkabb, mint az ST2 om, ehhez kepest vodor csavar hangja van erdekes modon, pedig a ket blokk keves kulonbseggel ugyanaz. Valoszinuleg nem segit a regota cserere erett kuplungharang, meg az a 103 000 km sem.
De ezzel most elegedett vagyok. Sztm egeszen kulturaltan nez ki.
-
-MarhaRépa-
junior tag
Igazából ez egy klasszikus sport-túra motor volt, olyan mint anno a 90-es években a Kawasaki ZZR-1100 vagy a Honda CBR 1100 XX, akkoriban ez volt a királykategória.
Manapság a túra vonalat átvették a túraendúrók és a crossoverek.
A BMWnél klasszikus sport-túra vonalon maradt az R 1300 RS, crossovernek meg behozták az S 1000 XR-t. -
F1DO
senior tag
válasz
dellfanboy
#155788
üzenetére
Talán mert a motor vásárlás legalább annyira érzelmi mint logikus döntés, és a szépsége vitathatatlan (nyilván vannak kivételek). Nekem pl szebb ez mint akár a legújabb Hayabusa.. Szerintem mindenképp 'indokoltabb' lenne ez mint a GS tereptúracirkálóhajó - a használati 'utakra' nézve... De mindegy, költői kérdés volt.
-
dellfanboy
őstag
miért kellett volna elterjedni? a szuper utak miatt? ne adj isten a szuper fizetések miatt? sportmotorhoz képest nagy volt, semmilyen kategóriában nem tudtál volna vele sportolni...
még dragra se hisz ott a a hayabusa olcsóbb volt és erősebb..
sztem ezt a bmw is sportúrának hívta nem sportmotornak... -
-
crocy
tag
en meg ezt a [K13000S]-t fogadnam el. igy ebben a szinben, az analog kijelzökkel. ritkan latni olyat, hogy sportmotornak jo all az oldaldoboz. nagy lo lehet biztos.megvenni lenne a legkönnyebb. viszont utana nem tudom mennyire szopo egy ilyen 2010-es evek beli bmw soros negyhengerest karbantartani.

-
-
5150head
senior tag
Sziasztok!
Keresek olyan könyvet ami az európai motoros túraútvonalakat mutatja be.
Találtam a Motoros túrázás 1-2 -t de az első rész már nem kapható, és a második is 2017. Ez mennyire ajánlott, van újabb/jobb könyv?
Köszönöm -
macilaci78
nagyúr
válasz
Anaconda
#155776
üzenetére
Csak hogy oda is találj: robogós topik.
-
Anaconda
tag
Sziasztok!
A gy6 robogómon a karburátorral nem igazán tudok mit kezdeni. Bármilyen alapjárati vagy főfúvókát rakok bele vagy a súbert bárhova teszem nem veszi a lapot, gazadásra rotyog trotyog és egyszercsak kb 3000rpm felett ahogy szépen lassan elérte megindul ahogy kell.
Vettem rá egy másik kínai karburátort, sajnos ugyan ez a helyzet, 32-48-ig illetve 75-95-ig minden fúvóka mérettel kipróbáltam, most 42/84 van benne, ezzel a leghasználhatóbb.
Falsot nem szív, átnéztem, körbefújkáltam féktisztítóval, légszűrő tiszta, legszűrőház levegő bemenetéről a kis csövecskét is leszedtem. Gyertya, trafó már cserélve, ngk gyertya van benne de tradícionális kínai gyertyaval sem jó.
72ccm-es hengerszett van rajta. Mit javasoltok? Lehet, hogy egy normális karburátor kellene rá? -
F1DO
senior tag
válasz
Topiccsendőr
#155772
üzenetére
Teli idommal F800S, ugyanilyet láttam élőben itthon, az meggyőző, tetszetős volt.
-
Topiccsendőr
addikt
Az f800 tetszik nekem is, azzal a stabil rotax blokkal viszonylag olcson lehet vele motorozni, az egy esszeru motor.
A karbantartason nem nagyon mulik az ilyen merteku olajeves, azt akarhanyszor szervizeled - csereled le az olajat.
vagy a sok métertől, vagy eleve gyenge elofeszitesu gyuruk miatt lehet. Gyakorlatilag semmit nem tudsz ellene tenni. -
F1DO
senior tag
válasz
Topiccsendőr
#155769
üzenetére
A formaterv 'időtlen', frissnek hat, jól eltalálták. Amúgymeg tudod... a karbantartást ki hogy látja el. Ezek mind ritka típusok, üde látni ha el tudod kapni valahol egy pillantásra..
Még az F800S vagy ST-vel is kacérkodtam egy időben, mert azok annyira nem megfizethetlenek és élőben jól néznek ki, működik az 'ez nem lehet rossz' és 'szivesen elvinném egy körre' hatás a láttán..

-
csongi
veterán
válasz
Topiccsendőr
#155767
üzenetére
R055-el tisztitottam csavart, az is foszfatos cucc. Kikserekedelembe elerheto. Kulso idojerasi es egyeb behatasoktol sokaig nem adott vedelmet. A viz feloldja.
Egy benzines kozegbe nem mertem hasznalni, az a foszfatos feluletet a benzin szerintem kikezdene, es ujra rozsdasodna.
Kivancsi vagyok, ez a plusz vedoreteg, meddig all ellen a benzinnek.
Szep lett a kezeles, nekem tetszik.Mugyantas cuccal szivtam en is. Mire a karbibol kitakaritottam, a benzin szurobol... Az fasza volt.

Meg is szivtam, mert a szurot nem neztem meg, es tolhattam haza.
Szerencsere csak 7-800m volt.
De nem esett jol. -
Topiccsendőr
addikt
Egyik ismerosom k1200s-el jott egy kozos motorozasra, valoban nem egy kis darab. Amin meglepodtem, hogy ezek sem fiatalodnak mar, en mogotte mentem, de ereztem azt a savanykas motorolaj fustszagot, meg neha nagygazra tolta a kéket. Ezek megiscsak 20 eves motorok. Valahogy frissebbnek hittem a szeriat.
-
-MarhaRépa-
junior tag
válasz
Mentolka
#155765
üzenetére
Állítólag sportosabbra vették, mint az elődöt. A konfigurátorban sem lehet már mindent mindennel kombinálni, a Performance kivitelre például nem lehet túracsomagot tenni, és ez a kivitel már nem csak egy szín, hanem más az ülés, a rugózás, mások a gumik. Egy olyanra beneveznék én is. Na, majd talán 2027-ben
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
GTVili
#155762
üzenetére
Igen, azt irtak hogy passzivalt reteggel van bevonva, nem tudom ez sima rozsdaoldot jelent-e foszfattal, vagy valami mas dolgot, de ellenallobb a korrozioval szemben, tehat nem fog azonnal vakrozsdasodni. Tehat egy teljeserteku tank. A gyantazast eleve elvetettem, mert csak a problema van vele hosszutavon.
-
Topiccsendőr
addikt
-
Mentolka
senior tag
válasz
-MarhaRépa-
#155764
üzenetére
Nekem az R1300RS felizgatta a fantáziám. De annyi pénzem nem lesz...
-
-MarhaRépa-
junior tag
Én az utóbbi két szezont egy-egy R1250RS nyergében töltöttem, nagyon szerettem mindkettőt. Jövőre viszont négyhengeresre váltok, egy S1000XR jön majd. Talán két év múlva megint boxer lesz, az 1300 RS is biztos jó

Volt amúgy K 13000 S is, de vagy 10 éve az is kipusztult.

-
F1DO
senior tag
válasz
Topiccsendőr
#155759
üzenetére
R1200S - 2,3- 2,6 misiért mennek itthon.. Nem is tudom már életemben hányat és mikor láttam utoljára, baromi ritka motor típus.
Hát igen, a BMW HP2 - elérhetetlen szinte

És nem piskóta a K1200S sem - na ez brutális méretű élőben..

-
GTVili
tag
válasz
Topiccsendőr
#155760
üzenetére
Ejha!
Ez igen! Ez megérte, az biztos.... tényleg nagyon szép (jó) munkát végeztek.
Van is rajta valami plusz védelem....? -
válasz
Topiccsendőr
#155760
üzenetére
Szép, végül mennyi lett a vége egy ilyen tank felújításnak? (már ha nem titok)
-
Topiccsendőr
addikt
Megjott a tankom is a projektmotorhoz.
Eleg jo munkat vegeztek.
-
Topiccsendőr
addikt
-
F1DO
senior tag
válasz
Topiccsendőr
#155756
üzenetére
Nekem ez volt még jódarabig bakancslistán: BMW R1200S - ez is boxer cup-os típus.. Számomra esztétikusabb az előzőnél.
Gyárilag ilyen:

Ez már pályagép: (nem sok a különbség megjelenésre a gyári alap kinézethez képest)

-
dellfanboy
őstag
válasz
Topiccsendőr
#155756
üzenetére
mennyire olcsó a boxer? üzemóra?/futás?
-
Topiccsendőr
addikt
Nehany reszlet a bimotarol:
Ahogy nezem ez vmifele ttx rendszeru k-tech hatso rugoatag

karbon rendszamtablatarto, az onhordo karbon segedvazon. Valahogy senki nem csereli le utangyartottra
csak rosszabb lehet.
Mart fekkar Es kuplungkar. Biztosan olcso.

ez is mart

Kuplung szaraz, vaz mart/csöves mint a kukorica

Az oldalsztender konstas zorgeti a kipufogolemezt, vagy forditva, epp melyik rezeg erosebben. 19000 euroban benne van az az escape room jatek is, amiben ezt neked kell megoldanod.

Amugy jo motor, vennem.Kesz a tankom, jovo heten erkezik. Sajnos elkapkodtam ezt a motorvasarlast, mert van egy masik motor epp elado, amibe beleszerettem:

Boxer cup limitalt szeria. Karbon onhordo segedvaz. D2 muszerfal. Nagyon kezmuves. Nagyon olcso.
Na majd ha megvagyok ezzel a projektel es eladom azonnal, ez meg tovabbra is elado lesz, talan bele kene ebbe is vagni.
-
F1DO
senior tag
válasz
Topiccsendőr
#155753
üzenetére
Itt jön be az hogy sokszor a 'csomagolás adja el a terméket'... Szakmabeliként sokkal árnyaltabban látod mint aki csak 'motorozni akar egy szép motoron'..
-
csongi
veterán
válasz
Topiccsendőr
#155753
üzenetére
6000 euro a motorert. plusz 13000juro A bimota markanev.
.De ha jobb lenne a te megoldasoddal, akkor lehet letennek erte a 30 ezer eurot. Kis szerias, abbol is egyedi db lenne.
Amihez kaphato lenne gyari alkatresz. -
Topiccsendőr
addikt
Bejott egy ilyen gyongyszem:


Nagyon keskeny, ha raul, az embert kettevagja. Az idomok karbonbol vannak. Kicsit kozelebb menve azert van baj, a muszerfal egy alsopolcos KosoRX2N gyarilag. fek termeszetesen superbike szinten, a vaz ranezesre szep, nem tudom hogy mukodik ezzel a derek vastagsagu villaval.
A kipufogo gyonyoru. Szerencsere euro3 as, azutan lejton lefele van a motorkerekpar motoroknak (maganvelemeny)Es beinditani alig lehet. 1098 as ducati blokk van benne 155 loerovel, de a bimota nem akarta megvenni a marellitol a befecskendezest, ezert vmi irtozatosan szart dobott ossze abbol a penzbol, ami maradt a ceo haciendaja, premiuma es a prostitualtjainak kidizetese utan valoszinusitem. Szoval azert, mert kb 1-2 fejlesztesi orat szantak a befecsre, ezert nehezen indul, ami teljesen hazavagja a szabadonfutot. Ami amugy sem egy hosszu eletu dolog egy ilyen v2 nel.
Emelle az 1098 as valtoja is erzekeny. Szoval egy szep motor, ha mukodik, akkor biztosan jo motorozni vele, de bele kellene rakni egy ducati gyujtast+befecskendezest, hogy uzembiztos legyen, es hogy ne kelljen minden olajcserenel szabadonfutot is cserelni.
Viszonylag keves munka lenne marellivel felszerelni, es nem sok penz. Gondoltam adnek egy ilyenert nagyon max 6000€ t, mert amugy ennyit erne szamomra ez a cseppet sem problemamentes csomag. El is kezdtem nezni a hirdeteseket, mi penzert mennek ezek, es a legolcsobb 19 000€... Ezert a rakas szarert. Ne ertsen senki felre, nagyon jo alap, mint mondtam, az ertekehez kepest keves penzbol jo motort lehet csinalni belole, de ennyi penzt egy uj koraban is rosszul mukodo motorert kiadni nincs ertelme. -
válasz
macilaci78
#155751
üzenetére
Nekem motosafe fuldugom van, de mar nem is tudok nelkule motorozni. Autopalya tempoban fel-1 ora utan megfajdul a fejem nelkule.
-
macilaci78
nagyúr
válasz
vlevi
#155750
üzenetére
Egy specifikus füldugónak van értelme, mert adott frekvenciatartományt csillapít és ez nem feltétlenül esik egybe a beszédhanggal.
Gyakran előfordul, hogy csak tankoláskor nem veszem le a sisakot és a kasszánál is így fizetek. Én is használok vidéki utanok Alpinstar füldugót. Nemigazán van releváns különbség sisakban beszélgetéskor, hogy bent van-e a füldugó, vagy nincs.Van alváshoz is füldugóm, az viszont válogatás nélkül mindent csillapít.
Füldugó nélkül a sisakon a szélzajt, a motor és kipufogó hangját egy az egyben megkapod teljes hangerőn. Ez a monoton zaj hosszú úton fárasztó, de ha nem is érzed annak, az vitán felül áll, hogy tompítja az érzékeid. És ezen a sisakba építet akármilyen kommunikáció sem segít, mert nem a füledben van, hanem mellette ~1 centire.
-
vlevi
nagyúr
válasz
pietrrr
#155747
üzenetére
Persze, bringázáskor nagyrészt csak az egyiket használom.
Sisakban meg majdnem mindegy.
Valamennyit természetesen levesz a zajból, pl. a sisak menetszél zaját csökketnti, de azért hallani.
Amúgy pont ennek van zajcsökkentő, és ambient sound (azaz a külső hangot felerősítő) funkciója is. Ha akarnám be is kapcsolhatnám.Nekem is volt olyan fülesem, amit nem bírtam elviselni, aztán valahogy egyszercsak úgy alakult, hogy hozzászoktam.
De van az a pont, amikor jó érzés kivenni a fülest, és hazafelé már inkább nem használom
Én viszont azokat nem értem, aki füldugót és sisakbeszélőt is használ egyszerre
-
Én nem bírom hosszú távon ,ha bármi be van dugva a fülembe .... azt se értem más ,hogy bírja
-
vlevi
nagyúr
válasz
Balazsgt
#155738
üzenetére
"legfontosabb szempont, hogy 0 problémával, egyszerűen és gondtalanul csatlakozzon a"
Hááát. Én is BT fülest használok.
Oppo M33.
[link]
Az azt "tudja", hogy nem két apró bigyó, amit állandóan elhagysz, mert, ha nincs a füledben, akkor a nyakadba akasztod.
Ha a két felét összepattintod, akkor kikapcsol.
És, mivel BT füleshez képest nagy az akksija, az írás szerint 28 óra működést bír.
Ezt még nem mértem stopperrel, de akkor sem kell naponta tölteni, ha egész napos motorozás közben szól a zene. Tényleg sokat bír. Múltkor beszólt a telefon, hogy a füles akkuja 10%-on van. Nnna, aznap nem hallgattam zenét, de a navigációt simán evitte egész nap, nem merült le.
Tudom, ez nem sisakbeszélő, és menet közben telefonálni se nagyon lehet vele, mert a mikorfonja nem a sisakban van, de nekem ez nem is volt szempont.Ja, és nem csak motorozáshoz, hanem bicajozáshoz is használom.
-
Picco
addikt
válasz
kelly416
#155744
üzenetére
Mondjuk én majdnem eldobtam a motort, mert a zenét és a kicsöngést sem hallottam vagy nem oda figyeltem, csak megszólalt a haver a fejemben. De hamar kapcsoltam hogy még élek, ez csak egy telefonhívás.
ehhehehe, ilyen velem is volt, csak en NEM tudtam a 2 seces automatikus felvevesrol... -
kelly416
veterán
válasz
bacus
#155743
üzenetére
Jaja. Sena Outrush van nekem gyárilag beszerelt kommunikációval. Múltkor felhívtak (a zene minimál hangerő, a beszélgetés fel van tolva és 2mp után automatikusan felveszi) amikor épp a német pályán 200 körül csorogtam. Megbeszéltük amit kell, aztán rákérdeztem a hangminőségre. Betippelte haver a vonal túlvégén, hogy egy irodában csücsülök egyedül.
Asszem jó a zajszűrés.Mondjuk én majdnem eldobtam a motort, mert a zenét és a kicsöngést sem hallottam vagy nem oda figyeltem, csak megszólalt a haver a fejemben. De hamar kapcsoltam hogy még élek, ez csak egy telefonhívás.
-
bacus
őstag
válasz
Balazsgt
#155738
üzenetére
ha a pénz nem szempont mindenképpen egy márkásat ajánlok. Sena RT1 pl már nagyon jó és még össze is kapcsolódhat vele másokkal (csak mesh-en). Telefonon van applikáció, ha bármit állítani kell, akkor az appban megteheti.
Ezt ahol megveszi, be is szerelik ők megoldják, hogy jó legyen.
Értem, hogy most csak navigációra kell, de ez a most gondolt állapot, aztán mikor rájön, hogy még mire lehet használni, akkor majd rádöbben, hogy jó, hogy azt vette.
-
pietrrr
aktív tag
válasz
Balazsgt
#155738
üzenetére
Szia!
Én ilyet használok már kb két és fél éve, anno még 13 dollárért vettem darabját.
Olcsó, gagyi a hangminősége, de navigációra (sőt, utassal való beszédre is) szerintem teljesen jó. Habár én magam zenére is használom, de akkor azért tényleg érződik, hogy filléres a cucc.
Viszont megbízható, az akksija elég bika, nagyon ritkán kell tölteni, stabilan tartja a kapcsolatot a telóval.Sisak oldalról fontos, hogy legyen előkészítve kommunikációra: ez azt jelenti, hogy ki van hagyva a hely a hangszóróknak. Ha ez nincs meg, akkor vagy nyomni fogja a fület, vagy pedig ki kell vájnod a helyét (ezt semmiképp sem ajánlanám).
Szóval ha nincs a sisakban ilyen előkészítés, akkor vagy új sisak és motoros kommunikáció, vagy marad a régi sisak, de motoros kommunikáció helyett sima (BT?) fülhallgató, ami nem nyomja a fület sisak alatt sem. -
macilaci78
nagyúr
válasz
Balazsgt
#155738
üzenetére
Milyen sisakja van? Nagy előny, ha van benne sisakbeszélőre előkészítés. Úgy van kialakítva a párnázata, hogy elférjenek a hangszórók, kábelek.
Egyedül motorozik, vagy társasággal? Ha utóbbi is kinéz, könnyen előfordulhat, hogy a többiekkel is szeretne menet közben kommunikálni, akkor pedig a megszokott társakhoz lenne hasznos igazítani a technikát. Bár ez esetben valószínűleg őket kérdezte volna.
IT-szempontból ez egy BT fejhallgató. Első alkalommal párosítod a telefonnal és utána minden bekapcsolástól magától feláll a kapcsolat. Leggyakrabban USB 5V-ról tölthető, pár órákat kibír egy töltéssel, pihenő alatt powerbank-ról tölthető.
-
yodamastah
őstag
válasz
Balazsgt
#155738
üzenetére
", szó szerint csak arra kell neki, hogy a Vaze néha jelezzen neki. De azt érthetően és gond nélkül."
Freedconn L1M-et használok erre. 10e alatt megvehető. Shoei NXR2-be hibátlanul beépíthető, a mikrofon rész van kicsit útban, de nem vészes. A lényeg hogy rohadt hangos tud lenni ha kell, 200 felett is hallom füldugóban. Akkuja simán kibír egy átlag motorozós napot (200-300km). Megbízhatósága kérdéses, kb 15x használtam, eddig nem döglött be. (csak gsxr-hez használom, mert ezesetben nincs a látóteremben a waze)
-
kelly416
veterán
válasz
Balazsgt
#155738
üzenetére
Én sisak-cserét ajánlanék, de ez csak egy tapasztalat. Több utólagos (igaz, nem túl drága) cuccot kipróbáltam, egyik sem olyan jó mint a beépített.
Viszont évekig nyomtam "agybadugós" fülessel, halk zenével - hogy a szélzajt megtörje, de az akkori asszonyt simán hallottam amikor mögöttem mondott valamit - és navival. Csak a jó agybadugós füles jó erre, ami kényelmes, kicsi és szerintem vezetékes, mert az akku és az antenna a legtöbbnél már nyomna.
De tutira van aki tud jó utólagost ajánlani, csak kéne pl. egy sisak típus, mert nem mindbe lehet beletenni utólagos fülest.
-
Balazsgt
csendes tag
[Bluetooth fejhallgató sisakba 60+os faternak]
Sziasztok!
Számomra nagyon hideg témában szeretnék segítséget vagy tippet kérni. Ha rossz helyen vagyok ezzel a kérdéssel yeeteljetek ki nyugodtan, nem para.
Soha nem motoroztam, kis túlzással semmit sem tudok róluk, viszont faterom megint rójja a kétkerekűvel, és megkért, hogy szerezzek be neki valamit, amivel hallja a GPS-t, miközben motorozik.
Nos, az első ötlete egy vezetékes basic, agybadugós füles volt.
Én inkább el felé szeretném terelni erről, úgy gondolom, hogy hallás szempontjából biztonságosabb egy sisak-fejhallgató. Plusz minek legyen bedugva a füle állandóan, ha pár percenként annyi kell neki, hogy "a következőnél balra".
Új sisakot nem szeretne, ezért a meglévő sisakba nézegetek valami "lapka" bluetooth fülest (a kör alakúak, amik olyanok, mint egy tapasz). Nem hiszem, hogy újabb a sisak, nem tudom, hogy egy "basic" sisakba egy ilyen lapka cucc befér e. Besuvvasztható esetleg a szivacs alá az ilyen cucc? Vagy rosszul gondolkozok?
Semmi másra nem kellene neki, nem telefonál, nem hallgat zenét (ergo a hangminőség nem fontos szempont), nem rögzíti ahogy motorozik, stb, szó szerint csak arra kell neki, hogy a Vaze néha jelezzen neki. De azt érthetően és gond nélkül.
Lehet, hogy már kiolvasható volt, de az öreg bajszos nem egy tech king, ergo az egyik legfontosabb szempont, hogy 0 problémával, egyszerűen és gondtalanul csatlakozzon a telóhoz a cucc, bírja akksival valamennyire, ne kelljen semmit csiszolni vagy hekkeli hetente hogy működjön.
Kis túlzással az ár mindegy, inkább a megbízhatóság és az egyszerűség a szempont. Nem szeretnék valami temus pár erzes vackot venni neki, inkább valami jól ismert brand egyszerű termékét. Nem tudom, hogy egy ilyen basic task-ra van e ettől egyszerűbb megoldás?
Köszönöm, ha ajánlatok terméket, vagy esetleg meséltek nekem / tanítotok egy kicsit, hogy van-e értelme a gondolatmenetemnek.
Az öreg bajszos nevében is köszönöm előre. -
Topiccsendőr
addikt
válasz
Mosqu!to
#155735
üzenetére
Se a zart, se a hagyomanyos olomakkut nem fogja feleleszteni vagy csak egyszeruen a regi kapacitasat visszaadni a szulfatalanitas, ha akar egyszer is melykisutve volt.
Ha az akku egeszseges, akkor nem tudom mit csinal vagy hogyan jarul hozza az akku elettartamahoz a szulfatalanitas.
-
bacus
őstag
válasz
Mosqu!to
#155735
üzenetére
Az exide akku leírásánál ezt írják:
- Az antiszulfatikusan kezelt cellák meghosszabbítják az akkumulátor élettartamát.Szerintem ahol nincs ilyen kezelés, ott mindenképpen a töltő tud hosszabb élettartamhoz segíteni. Kérdés, hogy megéri e, mert az akkut 3 év után cseréltem biztonságból, de még ki tudja lehet, 2 évet simán ment volna. Na most az extra 2 év megéri e a drágább töltőt azért érdekes, mert én szívesebben járok mindig egy 0-3 éves akkuval, mint egy 6-7 évessel, sőt egy 7 éves akkuval biztosan nem indulnék neki egy külföldi útnak, mert ott simán kifizethetem az itthoni új akku árának a 2-3x egy ott vásárolt akkuért, és még a drágább töltőt is megvettem.
kicsit sok a bizonytalanság, de ha mondjuk az akku ára stagnálna, pénz időértékét nem számoljuk akkor a kérdés mennyi idő múlva térül meg a töltő, ha Y évvel hosszabbítja meg az élettartamot, Z a megtérülési idő években, akkor
Z x (akku ára + drága töltő ára) = (Z+Y) x (akku ára + olcsó töltő ára) képlet adja a legjobb közelítést.
Ezt kiszámolod Y=2 értékre, majd Y=3 értékre, és a szebb dobozú töltőt veszed meg
, ahol a dobozt úgyis 1 perc után vágod a kukába... -
Mosqu!to
addikt
Köszi mindenki!
A modern, nem feltöltős, zárt akkuknál van bármi értelme a szulfátlanításnak, vagy ez csak a régi nyitható-töltögetős akkukat érinti?
-
macilaci78
nagyúr
válasz
Mosqu!to
#155729
üzenetére
A Lidl-ös 6eFt-os töltő (6V, 12V, 5A) már elég. A következő tudásszint, ami felárat ér, az a szulfátlanítás, vagy a bikázás funkció.
Mikor kivettem télire az akkut, akkor havonta egy alkalommal 3-4 napra rátettem a Lidl-ös legolcsóbb töltőre. Ahogy eszembe jutott, rátettem, ahogy eszembe jutott, lehúztam. Tavasszal mindig pöcc-röff, 6 évig ment az akku így, mikor már nehezen tekerte a kis 50-es önindítóját.
-
bacus
őstag
válasz
Mosqu!to
#155729
üzenetére
Az új drágább töltők már támogathatják (nem biztos) a lithium -os akkukat. Ha nem tervezel ilyet, akkor szerintem jó a sima.
Egyéb különbségek lehetnek
- max töltő áram, ami motornál téli karbantartáshoz 1A körül bőven elég, de egy autó akkut feltölteni vele, az nagyon sok idő. oda már 5A a minimum.
- támogathatják a CAN buszt, aminek akkor van jelentősége, ha nem szereled ki az akkut és nem is szerelsz külön töltő csatlakozót fel, hanem a gyári szivargyujtón keresztül akarsz tölteni. Ezt ugyanis a motor lekapcsolja egy idő után, azaz normál töltővel a töltés megszakad, a CAN buszos időnként egy impulzus jellel ébren tartja az aljzatot (pl bmw gyári töltése)
- a drágább töltők nem csak tölteni tudnak, hanem egyéb töltési ciklusokkal regenerálnak is, pl szulfátlanitanak.
- lithium akku támogatásAz olcsóbb, de már processzor vezérelt töltők 3 ciklust tudnak (ilyen sztem a lidl és aldi töltő), csak csipesszel vannak szerelve, azaz neked kell rá csatlakozót szerezned, ha mégsem akarod kiszerelni a motorból töltéshez. (mondjuk ez nem baj, ki tudja mit tesz tönkre egy modern motorban egy töltő aminek az elektronikája állandóan fesz. alatt van)
A 3 ciklus:
1. lemerült akkunál - konstans árammal töltés (az akku 10,5V alatt túlmerült!)
2. a közel feltöltött akkunál - konstans feszültségű töltés
3. feltöltött akkunál un. csepp töltés - ilyenkor figyeli az akku feszültségét, ha határérték alá esik, picit rátölt a 2. fázissalEgy savas akkunál az üresjárati kapocsfesz kb 13,2 V feltöltött állapotban, a töltési konstans fesz 14,4V, az, hogy egyáltalán meginduljon a töltés egy modern töltővel 10,5V alá nem mehet az akku feszültsége. A túlmerült akkukhoz "buta" töltő kell az elején

A motoromban lévő exide AGM 12-12 akku üresjáratban max 12,8V, pár nap/hét állás után 12,2V, mégis tökéletes, szóval a fenti adatok messze nem igazak minden akkura. (ez a 3. ilyen akkum, mind ilyen volt. Igaz az elsőt véletlenül 2x rendeltem meg, így az egyik csak tesztelve volt, mielőtt eladtam), a mostani akkut a nyári túra előtt cseréltem biztonsági okokból, de az előző 3 évesnek sincs látszólag baja)
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
Mosqu!to
#155729
üzenetére
extrat kolteni valamennyire van ertelme, tehat inkabb ctek mint lidl, de ctek es yamaha kozott nem hiszem h kulonbseg lenne.
nagyon fontos, hogy ne hagyd sokaig a toltot az akkun, mert az okostoltok ki is sutik az akkut. Ha pl tobb hetre rajtahagyod, az tobb kisutes es toltesi ciklust jelent, akar az akkut el is hasznalhatja a sok ciklus miatt.
Ha le van kotve az akku, akkor 2 havonta toltenek ra egyszer. Vagy meg azt sem. En pl litium akkut csak lekotok, nem toltottem az elmult 6 evben, mivel az onkisulese kisebb, mint az olom akkunak, nem vettem ezert hozza toltot sem, mert nincs ertelme.
A yamaha is vmelyik akkutolto gyartotol veszi a toltot, tehat azert nez ki 1 az 1ben ugy mint egy regebbi ctek. -
Mosqu!to
addikt
Sziasztok,
Akku töltő kérdésem lenne. Van 2 robogó és két motor amik teremgarázsban állnak, az akkukat pedig kiveszem télire.
Vannak az alap processzor vezérelt töltők, mint pl a lidl 8-10k huf-ba kerülő töltője, van a CTEK MXS 5.0 31e huf, amit sokat látok, valamint a gyári Yamaha (3 motor a fentiekből Yamaha) YEC-50 51k huf.Van bármi értelme az extrát költeni bármelyik két drágábbra, vagy bármilyen alap processzorvezérelt töltő, akár a lidlből is megteszi?
-
Rush77
aktív tag
válasz
macilaci78
#155726
üzenetére
Köszi. Biztos ami biztos kinyomtattam.
-
Rush77
aktív tag
válasz
bacus
#155725
üzenetére
Szia.
köszi a tippeket. Ma megejtettem az idei utolsó menetet. Először azt terveztem, hogy Deménd felé megyek majd le Párkány és úgy haza de közben meg hívtak, hogy korábban haza kéne érnem, így Ipolyságnal visszafordultam. Jövő héten viszem szervizbe a motort aztán pihenő.
Rosszabb időre számítottam, bár ahol köd volt ott nem volt melegem.
A Keszeg- Alsópetény-Bánk közötti szakasz egy két apróbb részt leszámítva nagyon rendben van. A nagyját nem olyan rég aszfaltozhatták.
Ami viszontfelkúrt, hogy mindig csak azt hallani, hogy a g..I motorosok csak állatkodni tudnak meg hasonlók. De ma legalább 10 olyan autóssal találkoztam akik még ködben sem voltak kivilágítva (még DRL sem).
Csodálkoztak és nem értették, hogy villogok nekik.
na mindegy. Jól esett menni még ha elég szottyos idő is volt. Nem volt veretés de felfedeztem új utakat amiket majd következő szezonban élesben is kipróbálhatok
A közös menésre vevő vagyok de szerintem majd tavasszal
-
bacus
őstag
válasz
Rush77
#155722
üzenetére
Pécs, Orfű, ott a Bakony, Mátra. Ezek nem rosszak hazánkban, de nyilván több sokkal az oda vissza út, mint maga a kanyargászós szakasz. Nyilván a Tátra aljánál vagy a Tátrában jobb utakat találsz, és talán közelebb is van.
Selmecbánya, Breznobánya, Besztercebánya, Fekete balog, Ótátrafüred ezek egyszerre 1 túrába talán nem, de egyébként beleférnek 1 napos túrákba. 2-3 napba már belefér simán Zakopane, de azért ez már nem igazán novemberi, pláne a második felébe érdemes betervezni.
Kajálni:
1. https://maps.app.goo.gl/qNFPmUSJsm9sXbFXA Itt már sokszor ettem, google forditó a barátod, nem beszélnek semmilyen nyelvet és ha van nem szlovák étlap, akkor azt is eldugják
2. https://maps.app.goo.gl/abuQDpM9pZ2CgxYJ6 Itt még covid előtt ettem, akkor nagyon jó volt, sztem egy próbát megér
3. https://maps.app.goo.gl/VsbBvvu1WrvynEdP6 2 hete ettem itt, nekem tetszett, bár lehetett volna fűszeresebb a pizza
Arra készülj fel, hogy sok helyen CSAK KP, legyen nálad euró. (ilyen a 3. hely is), de egyébként bátran beülhetsz bárhova, tök jó éttermek vanna, szeretem az ilyen fából ébült éttermeket, nagyon jól néznek ki. Én google fordítóra felteszed a szlovák nyelvet, telefon tudja lefordítani az étlapot, ha nagyon nem akar beszélni se magyarul, se angolul, akkor azon keresztül tök jól működik.
Én szeretek Nógrádba is bóklászni, igaz, hogy ha van is, akkor is rövid az igazán jó kanyargós szakasz, néha csak 3-4 kanyar egymás után, de motoros szempontból szerintem az egyik legjobb vármegye. Közel a határ, van pár jó hely Balassagyarmaton is, vagy Ipolyságon ezt nagyon ajánlom https://maps.app.goo.gl/yZgw3F6FcNcHy3wT7 bár itt gond van néha, mert olyan sokan vannak, hogy csúcsidőben nincs asztal.
Ha rám irsz privátban, megadom a telefonszámom, mehetünk valamerre együtt is, előtte nap egyeztetünk whatsappon, aztán kitaláljuk.
-
Rush77
aktív tag
válasz
macilaci78
#155723
üzenetére
Köszi a tippet. Mondjuk a forgalmi mindig nálam van ha relatív hosszabb távra indulok.
Kötelező papír legyen benne? Ha igen akkor kinyomtatom. EÜ csomag pipa. Azt idén cseréltem mert még a gyári 20 éves volt benne amikor vettem a motort
-
Rush77
aktív tag
válasz
A Zéé
#155718
üzenetére
Nagy csapatásra nem készülök. Csak szimplán egy utolsót szeretnék gurulni óvatosan szombaton (elvileg nem lesz nagyon gatya az idő) még mielőtt jövő héten letámasztom télre a gépet.
Október elején voltam túrázni és pl Dobogókőn 6 fok volt éppen köddel, esővel. Elvileg most napközben ilyen 10-15 fok lesz helytől függően. -
A Zéé
addikt
válasz
Rush77
#155715
üzenetére
a nagy csapatások ideje azért már lejárt az időjárás miatt, illetve a természet is már téli üzemben van. Szóval ha menni szeretnél valamerre, akkor kb. az van, hogy ki kell nézni valami éttermet/cukrászdát kicsit messzebb, aztán oda elgurulni, majd vissza

Vagy előszedni valami erdőjáró gépet és dagasztani a sarat... -
Rush77
aktív tag
Sziasztok.
Pesttől délre milyen útvonalat ajánlanátok egy jó gurulásra?
Még gondolkodom Szlovákia felé is hétvégén de még nem tudom.
Köszi. -
Horvi
őstag
válasz
crocy
#155711
üzenetére
Simán fel lehet rakni egyedül is. Beállítod a két támaszt a megfelelő távolságra, egy pici helyet érdemes hagyni majd a lengővillának. Utána az emelőt alátolod, pozícionálod és elkezded lenyomni az emelőt amíg egy kicsit a villa alá feszül. Ismét ellenőrzöd a pozíciót(közben persze "feszesen" tartod az emelőd) és ha minden rendben akkor fel tudod egyenesíteni a motort a sztenderről és a másik kezeddel meg folyamatosan nyomod le az emelőt és emeled fel vele a motort. Leírva bonyolultabb mint megcsinálni. De ha ráérzel már gyerekjáték.
-
crocy
tag
egyedül ti a motort oldalsztenderdröl fel tudjatok rakni hatso emelöre (nem a beakasztos, hanem a L alaku also tamaszos), teli tarolasra?
vagy inkabb ne forszerozzam es hivjak segitseget? -
válasz
-Mosquito-
#155706
üzenetére
Ja ezek alapján el, de akkor házi módszerekkel lehetne még játszani. Egyébként csak jövőhéten tudom megnézni az állapotukat. Kár ezeket alapból nem rozsdamentes anyagból csinálni.
-
-Mosquito-
őstag
válasz
Topiccsendőr
#155708
üzenetére
Annyit látni,hogy murva drágán dolgoznak. Ezek szerint,nem lesz tartós.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
-Mosquito-
#155706
üzenetére
De sajnos ok is gyantazzak belulrol a tankot. Az sajnos oldodik egy ido utan.
-
válasz
Topiccsendőr
#155699
üzenetére
Ez drága eljárás? Van néhány benzines kannám amiket szeretnék kitisztítani. Többféle házi megoldásról olvastam, de egyik se győzött meg túlzottan.
-
csongi
veterán
válasz
Topiccsendőr
#155699
üzenetére
Kivancsi vagyok, milyen lesz a tank, es mennyi lesz az ara.
-
GTVili
tag
válasz
Topiccsendőr
#155699
üzenetére
Aztadurva!
Ez a tank nagyon keményen néz ki...... Kíváncsi vagyok, hogy mennyire menthető.... -
User_2
aktív tag
válasz
Topiccsendőr
#155701
üzenetére
értem, köszönöm
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- ÚJ HP OmniBook Ultra Flip 14"OLED 2,8 K 120Hz - Ultra 7 256V - 16GB - 1TB - 2,5 év gari - MAGYAR
- Apple iPhone 12 Mini / 256GB / Kártyafüggetlen / 12Hó Garancia / Akku: 89%
- Lenovo ThinkPad P14s Gen 1 i7-10510U 32GB 1000GB Nvidia Quadro P520 14" FHD Gar.: 1 év
- Dell Precision 7550 i7-10850H 32GB 512GB Nvidia RTX3000 6GB 1 év garancia
- AKCIÓ!!! HP ZBook Power 15 G8 Mobile Workstation i7-11850H 32GB 1000GB Nvidia RTX A2000
Állásajánlatok
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest
Cég: BroadBit Hungary Kft.
Város: Budakeszi

Úgy én sem vettem volna motort.



..... csak már van itthon egy Morini... 

jah ez is 1érv





Ez igen! Ez megérte, az biztos.... tényleg nagyon szép (jó) munkát végeztek.













