Hirdetés
- Youtube Android alkalmazás alternatívák reklámszűréssel / videók letöltése
- Yettel topik
- Samsung Galaxy Watch4 és Watch4 Classic - próbawearzió
- Samsung Galaxy S25 - végre van kicsi!
- Órával és fülhallgatóval is készül a Xiaomi karácsonyra
- One mobilszolgáltatások
- Külföldi prepaid SIM-ek itthon
- iPhone topik
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Xiaomi 15T Pro - a téma nincs lezárva
-
Mobilarena
A Toyota cégcsoport napjaink vezető gépjárműgyártója. Eladásokat tekintve első helyen áll a világ autógyártó csoportjai között. Ezt a helyet a hibridautók terén elért eredményinek köszönheti.
A Toyota cégcsoport tartozó márkák és érdekeltségek: Daihatsu, Lexus, Yamaha, Scion, Subaru, Hino, Isuzu, Toyota.
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
KTTech
veterán
válasz
Donki Hóte
#26528
üzenetére
Sajnos autó akkuként nem ajánlatos használni, az ólom akkuval ellentétben ez nagyon tűzveszélyes

A HV akku is Li-Ion, nem is a motortérben lakik, ráadásul a LiFePO4 kevésbé tűzveszélyes, mint az... szóval semmi gond nincs autó akkuként vele, viszont kicsit bele kell nyúlni a töltési rendszerbe (egy diódát kell beiktatni a töltő érzékelő áramkörébe (0,6V-os feszültségcsökkenést előidézve), mert a magasabb akkufesz miatt azt hiszi a rendszer, hogy fel van töltve, amikor még nincs is, és csak az kell neki, hogy megkapja a 13.5 - 14V-ot, a többit a saját BMS-e intézi), hogy rendesen töltsön vele a hibrid. Cserébe min. 10-15 évig nem lesz vele gond. -
honeker
őstag
Boldog békés ünnepekek….olcso benzint sokk km kivánok…..
-
válasz
dragon1993
#26542
üzenetére
Rosszul fogalmaztam, 165 ezres/11 éves az, tartalmában 15-ös, amibn ez a két effektív tétel van. (és megnezik a klímát amit tavaly cseréltek, meg a féket amit dettó tavaly cserélttek).
-
válasz
dragon1993
#26542
üzenetére
Szinte biztos, hogy igen

Asszony Fordjánál volt olyan, hogy a negyedik évben nem Ford márkaszervizbe vittük az autót olajcserére, hanem másik szervizbe (ESS Motor, szerintem jobbak bármelyik gyári Ford szerviznél
), ezért a fél év múlva a lökhárítón elkezdődő festéklehámlásos probléma javítását a gyár élből elhárította 
Mikor kérdeztük a márkaképviseletet, hogy milyen összefüggés van az idegen szervizben végzett olajcsere és a festék leválása között, akkor teljesen egyértelműen leírták, hogy összefüggés nincs, de a három év kötelező jótállási időn felül vállalt garanciális feltételeiket szabadon határozhatják meg, ha az ügyfél nem tartja be a feltételeket, akkor a céget nem terheli semmilyen kötelezettség

-
bejelentkeztem 15 ezres kisszervízre Mayerbe. 70khuf
(olaj és olajszűrő csere). Azért bekaphassák, ez elég nagy lehúzás. Plusz egy hónapra van időpont.
Bosch szervíznél futok egy kört... -
viizo
tag
Nem sok autógyártó van, aki az elmúlt tíz évben ne lenne érintett szója alapú műanyagokban: [link]
-
tycon
tag
válasz
Donki Hóte
#26534
üzenetére
Nem tudom miért mondják, a műanyag ezer évig káros, szennyez, nem bomlik le.
Az Avensisemben a légfúvóka rácsain a fülek letörve, amit szét-kipattintok eltörik, ha kiszedem az óracsoportot mögötte rozsdás összekötő lemez, ahogy hengerelve lett, 0 felületkezelés, a bolhák a motortérben kiugranak, eltünedeznek. A japán műanyagok abszolút környezetrombolóak, nem azért mert örökéletűek, hanem azért mert széttörnek elbomlanak, és másikat kell helyette venni. Mind a 4 lába a motorfedőnek le van törve. Hab leválva, olyan keserű, a pocok nem eszi, pedig belehullik mint a sült galamb a szájába. Mondjuk van pocokelhárító nálunk 2018 óta. akkor beesett a kéményen keresztül egy kuvik a kemencébe, kivettük, azóta nálunk van a párjával.
https://videa.hu/videok/allatok/kuvik-aMIGzVN4VYU9oF0D -
válasz
Donki Hóte
#26528
üzenetére
Én simán kifizetnék 100 ezret egy akkuért 5 évente ha biztosan indít addig. Vagy egy kis napelemért amit ízlésesen a tetőbe tesznek és pont annyit hoz hogy induljon az autó...
-
-szabi-
addikt
Akkor inkább kérdezzék meg, adok e 1€ többet az autóért, hogy ne vadetető legyen belőle.
Alapból bosszantott ami történt erre most kiderült, hogy a Toyota nagyban tehet róla.
Egyébként helyette használtan vettem másikat mert az újár meg röhejesen drága.
Azt még hozzátenném alsó kategóriás Leonomban ez kemény burkolat volt. -
-
-szabi-
addikt
Összefutottam egyik cimborámmal és akartam neki mesélni a nyestes sztorimat.
Mondja ne is folytassam a szomszédjának is ugyanilyen kocsija van és ugyanígy járt.
Szintén a motorburkolat.
Neki azt mondták a szervizben, hogy a környezetbarát gyártás jegyében a motorburkolatban valamiféle szója akármi van és azt érzi a nyest.
Szerintetek ez igaz lehet? -
válasz
Tom1939
#26526
üzenetére
Létezik 12 V-os verzióban is LiFePO4 akku, ami bluetooth-os applikáción keresztül monitorozható.
Sajnos autó akkuként nem ajánlatos használni, az ólom akkuval ellentétben ez nagyon tűzveszélyes

Amúgy is elég drága, a 12 V-os ólom akkuk ára mindig hőbörgést vált ki az autósokból, mi lenne, ha hirtelen a jelenlegi ár háromszorosát kérnék egy akkuért

-
jozsi252
veterán
válasz
KTTech
#26525
üzenetére
Tavaly ha jól emlékszem az év 2. felében cseréltem ki az akkut mert a gyári megadta magát. Azóta semmiféle indítási gondom nem volt. Lehetséges lenne hogy eddig bírta?
Én valami ABS jeladó vagy akörnyéki dologra gondoltam, esetleg vezeték korrózió.
Ahova hordom a kocsit szervizbe Jászberénybe ott már idén nem lesznek, ha előjön a hiba még egyszer akkor kell valakit keresnem mindenképp, csak ünnepek alatt ez halál..
Tudtok esetleg megbízható embert mondani XVII. ker Pécel Isaszeg Gödöllő környékén aki ki is tudja olvasni a hibát és meg is tudja javítani?
-
válasz
KTTech
#26525
üzenetére
Majd minden autóban, majd mindenre ez az első irány. Kiváncsi vagyok mikor jelennek meg az autók indító akksijaiban a jobb technikák amik a telefonokban most jönnek be (cobalt valami alapúak). Lehetnének jóval combosabbak azonos méretben (gyár nyilván nem vagy csak extrában adná, de lenne ilyen opció, toyota hybrid kis indító akksiban pl aranyat érne).
-
jozsi252
veterán
Sziasztok
Az alany egy Yaris lenne 2017-es évjáratú 1.5 111LE verzió és 176 000km-t futott. Ma egy olyan hiba jelentkezett ami még soha. Akarok beparkolni áruház parkolójába, fordítom balra a kormányt hogy az adott helyre beálljak erre kb 3-4 pillanatra mintha megszűnt volna szervó. De úgy hogy egy pillanatra megszűnt, majd visszajött, megint megszűnt megint visszajött és ezt kb 3-4 alkalommal. Közben felvillant 1-1 pillanatra a műszerfalon az ABS visszajelző lámpa illetve a csúszászjelző kis ikon.
Bementem vásárolni, majd indítom a kocsit és semmi hiba minden hibátlan. 40km-t mentem vele és egyszer sem jött elő ez a hiba.
Tudom hogy távolról nem lehet megállapítani a hibát, de mire számíthatok mi mehetett tönkre ha a fenti hibaleírást figyelembe vesszük?Köszönöm szépen!

-
szente
addikt
válasz
OCTAMD
#26520
üzenetére
Ezek a külömböző revíziók, amik jók a benzines kombihoz?
tycon: Látszatra működik minden rendesen, csak a műszerfalon jelenik meg hibaüzenet. Elvittem a Toyotához diagra, ott állapították meg a hibát. Gondolom az elektronika ázott be. Van egy pesti cég, akihez ha elviszem, akkor megcsinálja úgy, hogy többet ne ázzon be és beszereli a bontott alkatrészt.
-
tycon
tag
válasz
szente
#26517
üzenetére
Csak azért kérdem, mert nekem ugyan Laguna 2-ben romlott el, nem húzott be automatikusan, de csak télen. Aztán azt hittem a mozgató motor, vettem is egyet, de nem az volt. Most van egy új mozgató motorom, meg egy nyáron működő komplett bowdenes egységem. És ki fogom dobni, mert már Avensisem van, nem elektromos fékkel. De szerintem az is japán, Nissan szerű lehet. Vagy nem. Annyira nem ismerek más márkákat.
-
szente
addikt
Sziasztok!
Valaki képben van Avensis elektromos kézifékkel kapcsolatban? Alkatrészt keresek, de látok több féle cikkszámmal is. Annyit sikerült egyellőre kideríteni, hogy volt ebből is több revízió, de nem tudom, hogy van e külömbség benzin/diesel vagy sedan/kombi téren. Alkatrész kereső oldalakon is találtam több féle cikkszámmal. Tud valaki segíteni?
-
válasz
galervin93
#26510
üzenetére
A Dákó most abban a fejlődési fázisban van, ahol a Skoda volt 20 éve, ahol a SEAT volt 30 éve és ott, ahol a Toyota volt 50 éve

Egyébként van ilyen sok Renaultban is

-
galervin93
addikt
válasz
Donki Hóte
#26509
üzenetére
Na ez fain, ilyesmire gondoltam.

Megyek is lecserélem a Priust egy dákóra... ...just kiddin azért mindennek van határa.

Köszi amúgy, valami rémlett, szerintem olvastam róla, de nem tudtam hogy piacon is van.
-
válasz
galervin93
#26507
üzenetére
Nagyon nem konyítok az autó gyártáshoz, de kíváncsi lennék, vajon megvalósítható lenne ilyen apró-cseprő kiegészítők terén a moduláris kialakítás. Lenne egy rakat csatlakozó hely, oda lehetne venni extendereket, aki akar üccsi tartót rak oda, aki akar szatyor akasztót etc.
Az ötletedet 3 éve kellett volna szabadalmaztatni, mert azóta már gyártásba került

A Dacia/Renault youclip néven építi az autóiba számtalan helyre azokat a csatlakozófelületeket, ahová te magad tudsz otthoni 3D nyomtatással tartókat, kapcsokat, akasztókat, telefontartókat, stb bizbazokat készíteni és utána berakni

Édes istenem, hogy ettől a kocka Toyota milyen messze van

-
Szibilla
aktív tag
válasz
Donki Hóte
#26505
üzenetére
Én sem szoktam kopogtatni, nem is a puhaság, inkább a felület minősége, a tapintási érzés vagy fene tudja, mi, amit mondjuk egy európai autóban, de még egy koreaiban és kínaiban is jobbnak éreztem. Elismerem, ez erősen szubjektív dolog és ezt még el is tudnám nézni nekik. De hogy egy Corolla Cross ad 380 liter csomageret (és a kerékdobok alakja miatt az is egy formátlan sz@r), azt nem tudom azért az árért elnézni nekik. A C-HR meg egy sötétkamra szerintem, bár az kívülről tetszik, leszámítva a behúzott kilincseit.
-
galervin93
addikt
válasz
-szabi-
#26506
üzenetére
Nagyon nem konyítok az autó gyártáshoz, de kíváncsi lennék, vajon megvalósítható lenne ilyen apró-cseprő kiegészítők terén a moduláris kialakítás. Lenne egy rakat csatlakozó hely, oda lehetne venni extendereket, aki akar üccsi tartót rak oda, aki akar szatyor akasztót etc.
Nagyon távoli hasonlat a Type-C töltő, de valami ilyesmi, egy "össznépi" csatlakozó fajta, vagy legalábbis annak a helye több helyen a járgányban, aztán mindenki azt csinál vele amit akar, aki meg nem akarja, az nem használja.
Biztos nem én találom fel a meleg vizet, gyanítom megvan az oka annak hogy nincs ilyen...
-
-szabi-
addikt
Nekem a szatyorakasztó fülek hiányoznak a csomagtartóból.
-
válasz
Szibilla
#26504
üzenetére
Nekem az új C-HR van, semmi bajom a beltéri anyagminőséggel (ebbe beleértve a felületeket, anyagminőséget, kapcsolók-kezelőszervek minőségét, üléskárpiokat, stb.).
Az egyik tesztben azt írták negatívumként, hogy a műszerfal alsó része kopogós műanyagból van
Na, nekem pl. ezzel sincs semmi bajom, nem szoktam kopogtatni a műszerfal alsó részét 
-
Szibilla
aktív tag
válasz
Donki Hóte
#26502
üzenetére
Én sem a hajtásláncra értettem, hogy szégyen, hanem hogy szerintem nagyon rossz helykihasználásúak az újabb Toyoták. Beltéri anyagminőségről és egyéb - általad is említett - praktikus részletekről nem is beszélve.
-
válasz
dgyuri0123
#26498
üzenetére
Hát igen, azt is hangszigeteltetném. De ha városit veszek akkor legyen minnél kisebb. Én simán vennék toyota iq-t ha lenne, de sajna az csak 1 modellciklust élt meg. Bár most nem tudom lenne, vagy 15 millió (amikor kijött drágább volt mint a corolla).
Jazzben kb csak az a gond hogy nincs hozzá prémium 4 évszakos (crosstar amit vennék) gumi. De ha tovább bosszant feleségem T-crossa, még lehet hogy eladom nyomott áron is (ahelyett biztos legalább jazz méret lenne).
-
válasz
Szibilla
#26501
üzenetére
Ezen a mondatodon viszont nem nevet senki, sőt kicsit igazat is kell adjanak neked

Csak közben elfelejtettek e köré a hajtáslánc köré normális, praktikus autót építeni
Hihetetlen, hogy miközben egy Dacia/Renault, egy Honda Jazz, vagy egy Skoda tele van ötletes, praktikus, felhasználóbarát megoldásokkal minden területen, addig egy új Toyota C-HR-ben arra nem képesek, hogy a hátsó ülésekhez síalagutat csináljanak, vagy hogy a vezetőülés hátuljára zsebet rakjanak
A C-HR-ben pl. nincs hátravezetve levegőcsatorna, ezért fűtés, vagy klimatizálás hátul nincs 
Arról már nem is beszélek, hogy hátul a majrévasat miért spórolták ki az autóból
Arra számítanak, hogy egy Toyotát mindenki nagypapásan fog vezetni, tehát a hátsó utasoknak nem kell kapaszkodni 
Új hozzászólás Aktív témák
- iKing.Hu - OnePlus Nord 4 5G 16/512 GB Használt, karcmentes 3 hónap garancia
- Azonnali készpénzes AMD Radeon RX 9000 sorozat videokártya felvásárlás személyesen/csomagküldéssel
- Apple iPhone 15 Pro Max 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Xiaomi Redmi 14C / 4/128GB / Kártyafüggetlen / 12Hó Garancia
- Samsung Galaxy S22 Ultra 5G 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
)? Ez simán az a kategória amit első cserénél meglépnék ha van valaki aki ezt profin megcsinálja fizettségért (én erre alkalmatlan vagyok).


), ezért a fél év múlva a lökhárítón elkezdődő festéklehámlásos probléma javítását a gyár élből elhárította 
(olaj és olajszűrő csere). Azért bekaphassák, ez elég nagy lehúzás. Plusz egy hónapra van időpont.
……rá adásul az udvaromban van egy szép nagy diofa








