Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
Coyot
őstag
Mindenkinek van valami kattanása, hobbi autó amit maga építget. Költség max egy részéről tudok, de az anyag az elenyésző - 1-200k jómagyar pénz, a belerakott idő az ami durva szerintem egy ilyen mértékű átalakításnál.
Ha fenn van a nagy cooler a füst mérsékelt amúgy - tehát a smoke és sárm nem hirdeti büszke tagjává - nem mondod meg hogy kopott mindenség vagy duplára húzott motor miatti sok gázolaj a baja.
Szerintem mindenki aki mókol az autóval, legyen az ültetés vagy szines rugó vagy motor tuning az kiteszi magát a rendőri vegzálásnak - ami amugy teljesen jogos, és legál a magyar helyzetnek hála nem is lesz, ezzel kapcsolatban egy vélemény a gittegyletről: [link]
Hozzáteszem ismerősi körben vettek már le rendszámot autóról ültetés meg színes rugó miatt, de egy valamit sosem fogok felfogni: a 10 centit emelt 33"-os terepgumikon guruló grand cheeroke mintha gyári lenne, többszöri igazoltatás során mégcsak rá sem kérdeztek...
-
Coyot
őstag
Cimbinek a gyári 90lovas Passat volt az alap: 190lovas crtdi turbója van közelemmel felrakva, geo vezérelve, de rendes intercooler nélkül egyelőre, nagyobb csúcsokkal bemérve adagoló teljesen újraépítve, SDI tengellyel ahogy írod, 180-200 lóra saccolják. Mérik majd ha a nagy cooler is bekerül.
Egy biztos 1800-5000 úgy húz hogy beszarás, nagyon jól sikerült a programozás. De ez már füstölni is tud... Ellenben nem nyúzva tudja a régi fogyit
-
Coyot
őstag
válasz
hobizoli #188242 üzenetére
Rengeteg haverom járkál ilyen adagolós dízellel - fent említett típusokkal - minden is van hozzá és sok adagolós szaki már elég jó árakon gatyába rázza az egyetlen bonyolult dolgot a motoron. Filléres ócsónfutó autónak bőven jók. És legalább annyit is esznek mint a mai nagyon takarékos hibrid benzinesek, 10ed áron
Ha hajlandó vagy az elején a 20 év szemetét gatyába rázni rajtuk tök jó igásdló lesz belőle.
-
Coyot
őstag
Én elég sok embert ismerek aki tisztességel karban tartja az autóját és igen sok dízel van a cimbik között, szóval a szám nem lehet nulla mi már vagyunk vagy 10-en
A legdurvább a hírhedt 2,5 v6 TDI egy Audi A6-ban, már 600k km-nél jár, semmi baja... odafigyelés és időben kopócsere a nagy titok.
Én meg amugy azt nem tudom felfogni, hogy ha beüt egy drágább dolog, turbó csere, az miért a világvége sokaknak - az csere után magánfelhasználásra kiszolgálja az autót. Tényleg rendet kéne tenni a fejekbe...
Megint magamból indulok ki, de egészen örültem mikor dobhattam kettőstömegűt a kuplunggal együtt a lecsóba - legalább tudom hogy benn van a friss és ez kiszolgál, nem lesz vele bajom többet. -
-
Coyot
őstag
Akkora szél van, hogy a kukákat az utcán elfújja, az egyik a Corsa mellett dőlt el 10 centire
-
Coyot
őstag
válasz
Doki16 #180495 üzenetére
"Ahogy mondod, jelenleg sehogy nem adja ki megtérülés szempontjából egy plugin. De nem csak tisztán gazdasági okokból vesz autót az ember"
Hát nem tudom, de szerintem kevesen vannak akik gazdasági érdeken felül is mérlegelhetik az autó vásárlást. Tudom persze a sok behozott bmw, de van egy olyan gyanúm, hogy nem véletlenül van irdatlan mennyiségű suzuki meg G astra minden parkolóban. Nálunk a ház előtt rendszeresen parkol pl 24 helyből 6 gastra.
-
Coyot
őstag
válasz
freeknight #180004 üzenetére
Szerinte senki nem gondolja hogy a kiherélt autóknak szabadna működni az utakon. Már szerintem pont itt beszéltünk egyszer róla, hogy ha akarnák nem is lenne nagyon bonyolult megoldani az ilyenek szűrését. Én támogatom már most mit kell aláírni?
Ezek a régi autók nem sokáig lesznek már a forgalomban, valamint a városban mindenki benzinessel jár a köztudat kezd ébredni hova való a dízel, ezzel megkreálva az új gonoszt a kis benzines autókat (amik ugye több CO-t eregetnek), 1 év mulva itt azon megy majd a hiszti, hogy tiltsuk ki a belső égésűt is a városból, csak akkor majd én fogok hisztizni és anyázik akinek az van mert belekényszerítik egy nem tervezett pénzköltésbe.
-
Coyot
őstag
válasz
LuckyL #179964 üzenetére
A légszennyezésnek mekkora része is a közlekedés? Annak mekkora része a személyi autós közlekedés?
De legalább még egy ember akinek sikerült egy ellenséget kreálni, gondolom gyorsan veszel a helyi volánnak is pár euro6os vagy villanyos buszt és remélem még holnap még bemész anyázni a vegyes tüzelés ellen is.
Valamint szívesen látnék statisztikát arról is hogy mennyi ilyen régi autó mozog városokban vs mennyi egyéb őskövület.Nincs baj a véleményeddel csak válaszolj a fentiekre, mert abból lesz építőjellegű thread itt.
Teszem hozzá én pályán meg főutakon használom a szarfos dízelt, a városba egy 1.2 es csoda corsa teljesít szolgálatot - én szemét -
Coyot
őstag
válasz
LuckyL #179958 üzenetére
Pont nekem mondod a majd 20 éves Passatommal
Abban egyetértek hogy a nem megfelelő műszaki állapotú autókat ki kell szűrni a kiírt DPF meg EGR jutalma lehet brutális bünti, de az hogy valaki a gyári állapotú karbatartott autóját ne használhassa, sőt még plusz adót fizessen rá az minden csak nem korrekt. Gondolom az anyagi támogatást is szeretnéd te finanszírozni amiből vidéken mindenki lecseréli a 20 éves dízel autóját.Én pedig továbbra is tartom magam ahhoz, ha jó az új technika akkor majd elterjed, felesleges mindenki szopatásával siettetni, mert neked büdi ha mögötte mész - mert korántsem az a legnagyobb baj hogy büdi mikor mögötte mész.
szerk.:
Akkor ismétlem megint, nem a kókány autó mellett érvelek, hanem az ellene, hogy mi itt 5%-al kevesebb CO-ért szétszopatjuk magunkat míg a világ szarik rá körülöttünk.
Téged meg csak a lokális megoldás érdekel az tiszta sor, ebben pedig pont megkezdődött az átállás, egyre kevesebben vesznek dízelt a városban -> oldódik meg a probléma. Mehetsz az ombudsmanhoz a vegyes tüzelés ellen tenni. Sok sikert -
Coyot
őstag
válasz
LuckyL #179950 üzenetére
Ha olyan fasza az új technika akkor át fogja venni a helyét támogatás és extra adók nélkül is. Az is támogatás ha minden mást adóztatsz csak a támogatni kívántat nem.
Abban pedig teljesen igaza van, hogy mi itt a kis eu-ban szétszopatjuk az autósokat - sőt ezzel még a vezető iparágainkat is tökön szúrjuk egyből - attól a világ mellettünk még nagyívben tesz az egészre, nézhetjük itt egyből Kínát vagy Indiát - de akár a közlekedés egyéb résztvevőit mint hajózás repülés is.
-
Coyot
őstag
válasz
Dare2Live #179620 üzenetére
Direkt nem írtam összeghatárt használt autónál messze nem az lesz a teljes költségem, hogy megvegyem.
Néztem ezt a Venga-t baszki ez rohadt jó lenne városba futkozni nagyobb mint egy Corsa rendes 1.6 os motor van benne, gondolom bulletproof ez is.
Amúgy ahogy írjátok én is úgy vagyok vele, hogy míg megy nem cserélem, pedig folyamatosan elcsábulnék egy jó kis 3-4 éves RS Octaviara vagy hasonló Passatra, de nem tudom azok megmaradnának-e ennyire tartós darabnak, gyanítom nem.
-
Coyot
őstag
válasz
Dare2Live #179605 üzenetére
Nálam igazából nagyon nem volt a beltérhez nyúlva még sem a műszerfalhoz műanyagokhoz. Hozzáteszem marha jól örgeszik csak az a finom tapintású gumi bevonat kopott le, de az leszedtem teljesen, ha majd lesz erőm újrafújom. Néha már valóban van ami zörög benn, ezeket filléres tétel volt megoldani eddig.
Rozsda sérülés miatt van a hátsó sárvédő és a köszöb találkozásánál (lejött a védő fólia) - szokásos ugye és 30-40 ért lesz kb megcsinálva. Garázsban sosem állt és semmilyen plusz kezelést nem kapott - de amúgy ez az ismerősi körömben minden b5-re igaz ezek jellemzően nem voltak törve. Én ezek alapján azt mondom ha az átlag autó kibír 400k+ km-t és majd 20 évet szabad ég alatt és csak ennyire rohad akkor ezen túl nagy igényem nincs. Tudom, Mazdát ne vegyek utánaAlkatrész pedig addig lesz hozzá míg fut a típus azt utakon. Tény hogy ez a nagyobb autók Suzukija, mert tonnaszám van belőle, de én pont ezért vettem, ehhez tuti lesz alkatrész még egy ideig nomeg hozzáértő szaki is.
Az út mellett hagyásról van egy jó sztorim:
Városi csodának egy Corsa C1.2 16V autót használunk, semmi de tényleg semmi nincs benne még az ülés magasságát se lehet állítani, kurblis ablak, no klíma, bulletporoof motor.
Találd ki ez hagyott az út szélén vagy a minden jóval megáldott 400k+ km-t futott majd 20 éves dízel sz*rom? Kb erről annyit hogy mennyit áll szervízbe az autó.De ha már autót veszek topic, mire cserélnétek egy Passat b5.5 1,9 PDTDI kombit? Rosszabb ne legyen, kisebb se, többet se egyen, namegpersze ne legyen 10+ éves és legyen jó konstrukció pont mint a mostani.
-
Coyot
őstag
Az hogy ledugózza az EGR-t meg kiírja a DPF-t szerintem is a legalja, de úgy gondolom ezt be lehetne tartani ha be akarnák tartatni, akár különösebben nagy ráfordítás nélkül.
Azért nálatok a DSG már alapkarbantartás miatt is ad egy alapköltséget, sajnos ha minden egyszerre szarik be az tényleg gond, de ez egy ilyen biznisz, ha egy automata nagy dízeletek van.
Én meg a B5.5 el csak lesek, ha minden is beszarik rajta akkor se dőlök a kardomba, mert a turbó 150k gyáriban, PD elemek meg szintén 100k a garnitútra garanciával, vagy picit több. És szerencsére akad már szerelő is aki ért hozzá. Amúgy ilyen szempontból most pont a 20 éves dízelt sokkal olcsóbb gatyába rázni mint az eggyel újabbakat, és ugyanúgy nem mehet be a nagyfaluba szomgriadókor
-
Coyot
őstag
válasz
LuckyL #179591 üzenetére
Ez minden autóra igaz, én meg rengeteg 20+éves gastra fastra suzuki roncsot látok amik több olajat esznek mint benzint. De ez ellen csak a rendes műszaki vizsgával és folyamatos ellenőrzéssel lehet tenni.
Az autó pedig minél tovább van használva és karban tartva annál "zöldebb". És azért ne legyenek illúzióink egyáltalán nem olyan drága karban tartani egy 20 éves dízel autót sem. Csak akarni kéne.
-
Coyot
őstag
válasz
Doki16 #178964 üzenetére
Azért nem jó tőle a 9-10 liter, mert ha jól rémlik erőben valahol ott volt mint a 2.0 szívó lassan 20 éves crv. Ehhez képest nem érzem hol van itt az előrelépés, és az autó olyan körülmények között tudja a régi autók fogyasztását amire kb használható - hosszabb távokra. A rav4, crv, nagy suv ez nem városi közlekedésre való járművek szerintem, valamiért viszont mindenki oda szeretné beerőszakolni - itt valóban jól is fogyaszt - ami megint más kérdés tudom, csak "hangosan" értetlenkedem ilyenkor.
Az új 2.5öst nem ismerem, bár nagy előrelépést nem gondolnék bele. Ha jól rémlik a Vida Jani tesztelgette és mindig a magas fogyasztás volt amit kiemelt negatívumként - de ezt majd megnézem.
Az auristól az parádés fogyi, pályán hogy fogyaszt monduk 300km-en keresztül 130-140 re állított tempomattal?
-
Coyot
őstag
válasz
Dr.Burn #178479 üzenetére
Azért mondtam tuti nem ugranék bele gen3 Pajeroba, főleg nem előzetes 1,5M kerettel egy nyűgösebb di-d be, amit drága karbantartani és ha beüt a baj meg a nagy kerék a sziklák vagy akármi, törnek a dolgok legyen az bármelyik oldala, eleje akkor nem fáj annyira. Főleg hogy még emelni sem lehet, gen2-re szavazok és építésre.
Amúgy ha lökös csere van tervben legyen az forester pejero hummer vagy akármi, azt forgalmiba bele kéne valahogy iratni, folyamat vegzálnak miatta - és emellett elég lehetetlen kategória sajnos a rendes jogi út. Míg a nagy kereket simán ki lehet dumálni de igazoltatásnál rá sem szoktak kérdezni a tapasztalatok szerint.
Konkrétan van itt egy WJ 4" longarrmal, és nem vagdostunk semmit a 32" gumikhoz. Nem azért mondom mert gondolom hanem mert használtam is. Nem létrásak, viszont elöl hátul merevhíd amit addig engedsz le amíg csak szeretéd, meg amíg a kardáncsuklók bírják, itt jön be a gond a 4" nagyobb emeléssel, már dupla csuklós kardánok kellenek vagy egyedi gyártásúak és jön még utána más gond is a magasság miatt. A 4" emeléssel gyári RoughCountry szettnél(!) is meg kellett dötneni az osztóművet hogy ne legyen akkora törés a kardáncsuklón.
Nincs mit én csak azt tudom modnani amit tapasztaltam meg amiken átmentünk már.
-
Coyot
őstag
válasz
Dr.Burn #178473 üzenetére
Nem is a futomuvet emelik tovabb, hanem a kaszni ala tesznek pogacsat. Ahogy mi is tettük. Meg mindig be kell tudnia rugozni az auto vagdalasa szerintem a nemnormalis dolog rendszamos autonal.
Jeep ben viszont eleg sok tapasztalatom van nem hasrautesbol irtam amit.
Enduro utan ha meg nem jazszottal ilyennel tenyleg a probalat tudom csak javasolni.
-
Coyot
őstag
válasz
LuckyL #178469 üzenetére
De gondolom azert ertheto a mondandom. Ha tovabb kell magyaraznom megyek vissza readonly-ba inkabb, mert nem butultam le a megfelelo szellemi szinvonalra.
MalacUr:
A homok az nagyon kocsog dolog tud lenni, feletek meg abbol jutott sok. De majd irhatnal rola mit szervztetek - bács trophy ugrik be a homokos palyakrol elsore. Akar priviben is johet. -
Coyot
őstag
válasz
bitpork #178467 üzenetére
Ez hely és csapat kérdése. Babodi fíling oda is gyepálni viszk a vasakat, ezért nem szeretem.
Az egész lényege az volna hogy olyan autót építenek ami roncsolódás nélkül küzdi le az akadályokat.
Ez nekem olyan mint mikor egy pályaversenyen utcai auóval vagánykodik valaki amin persze elégnek a fékek besül a motor stb. de büszke rá hogy végigment. Hja az autó tönkretételének árán, ezt én nem tudom sem off-roadban sem sima aszfaltos versengésen értékelni, mert az agyatlanságon nincs mit értékelni.A linkelt puntonak meg gondolom az volt az utolsó napja - valszeg valami terepjárós forma elvitte feladni az utolsó kenetet
-
Coyot
őstag
válasz
rbalint88 #178465 üzenetére
Jah főleg hogy itt még bringával is végigmegyek
Amúgy volt régen a fiat panda 4x4 na az über kis autórbalint88: ilyen esetben ugye ha csak egyszer akad meg a mutatvány a nagy off-roaderek úgy rángatják ki onnan, hogy ember nem mondja meg róla hogy az egy punto - volt. De ügyes volt mert nem vette el
-
Coyot
őstag
válasz
Dr.Burn #178444 üzenetére
Amit linkeltél Pajero kb addig jó míg nem mész vele terepre, tuti bele fog érni valamibe, de mivel nem vagyok annyira otthon Pajero-ban valami csoda folytán lehet el is fér, de tapasztalat azt mutatja, hogy nem.
Jeep alá is befér a 33" is, de mikor a teljesen be van rugózva és alászedve rugod ki valami szerencsétlen helyről ne csodálkozz ha a dolgok az autó kereke körül a karosszérián máshogy néznek ki, vagy nem is lesznek ott.Hol láttál te Jeepen gyárilag akkor kereket? Még az overland vagy speckó kiviteleken sem volt olyan; 235/65R17 ez a gyárija a WJ-nek és van ennél kisebb is. Ami te mondasz azt már pimpelve emeléssel szokták alétennni az a kényelmes kerék alá. Ez egy 32x11.5 kerekes és a rendes long arm lift kittel emelt: [link]. Kb ez a szint amit magamnak összeraknék ez már elég beteg helyeken elmegy.
De még mindig azt érzem amúgy hogy nem igazán tudod mit is akarsz. El kell dönteni milyen terepviszonyokat akarsz leküzdeni majd, és ahhoz venni az eszközt. Ha tényleg off-roadozni szeretnél: brutál emelkedők, nagy letörések, folyómederből ki-be, nagy vízbe gázolás és tényleg olyan helyen autózni ahol csak az állatok járnak - vagy azt hiszed ilyet akarsz - szerintem menj el pontkeresőzni vagy egy-két versenyre nézőnek és menj is fel gyalog oda ahol mondjuk az elkerített speciálok vannak hogy érezd hol mennek.
-
Coyot
őstag
válasz
rbalint88 #178438 üzenetére
Elég sok ilyenben utaztam korántsem annyira gáz szerintem. De én mondjuk szeretem az élményt. Nameg úgy takarodik le mindenki előlem hogy öröm nézni
Múltkor a Jeepel pályáztam a rendőr csinálta nekem az utat meg mutogatott hogy toljam neki, szerintem lájkolta a gépet, ha jól van megépítve nem gond. De ahhoz be is kell fektetni időt pénzt és energiát.
-
Coyot
őstag
válasz
Dr.Burn #178437 üzenetére
33" a Jeep alá sem fér be 2" emeléssel, még a 4" is necces, a keréknek rugózni kell és kormányozni is vagy csak a gond lesz vele. 30" feletti már nem játék szétszedheti a futóművet még a kaszniból is kiharaphat és tök jó mikor egy necces helyzetben még a sárvédőt vagy neagyisten kormány összekötőt is eldeformál.
1.5M ban nem találsz rubicont de még sima wranglert sem. És nem is fogsz met azok tényleg terepjárók és még jók is. 1.5 be talán egy WJ GC fér be abból már lehet jó is 1.5-ért vagyis aktuálisan éppen majdnem működő. Figyi 1,5 éve keresek 4.7est és 2M felső határral is olyanokat találtam hogy bekért volna még legalább 2-600at csak a szinten tartásra és akkor jön hozzá még az emelés a kerekek a felnik a pogácsák a csörlő, soroljam? legalább még az autó ára - főleg ha nem magad csinálod.
De már azon agyalok hogy veszek kintről egy sor6 4.0 XJ-t(itthon csak a 2.5TD van sajnos) ami ócsó és én kezdem el felépíteni amolyan sokéves projectnek ilyesmi végcéllal: [kép]Kollega Wj-je eladó lesz amugy ha érdekel: hosszú lengőkaros 4" emelőszett rendesen felépített futóművel, 32" Cooper gumik, 4.7 v8 5ös automata, csörlő nincs. Olyan hangja van gázgyorsítóval, hogy ajajjj
Pajero-ban nem vagyok otthon annyira, hátsó zárak jók, középső is, előre mi egy utólagos sperr-t raktunk az nagyon jól szuperált. Kiszedettt minket a méter feletti vízből is úgy hogy meg is álltunk a tó közepén - szóval az ha butulni akarsz kelleni fog. 33" viszont a sima lengőkaros Pajero-ra azt hiszem rá sem megy, ha gondolod rákérdezek, nekünk 31" es simex volt alatta de az a régebbi kocka volt és szereltünk éjjel már féltengely, mert hát meg tudja "erőltetni".
DE:
Ha a Forester is elég akkor viszont nem érdemes moddolt Pejero-ban gondolkodni szerintem. A kettő nagyon messze van egymástól.Ha nincs sok tapasztaltod még ajánlom hogy menj el egy észak trophy versenyre lődd be azt hogy milyen akadályokat szeretél az autóval leküzdeni aztán lesd meg hogy milyen technicával mennek ezt ültesd át fejben utcai verzióra mert rendszám gondolom kell rá. A túra és a normál utcai autó kategóriára gondoltam értelemszerűen.
-
Coyot
őstag
válasz
olajbogyo #178422 üzenetére
Vannak amúgy festékek amik jól bírják, off-road autókat szokták Cobra-val fújni de létezik más hasonló is. Annyira durva cucc, hogy mikor felfeszik az autó a fára a far kérgét teljesen leszedi, de a fényezés hibátlan marad
Dr.Burn
Ha tényleg emelve lesz akkor tényleg rendes terepjáró kell ott nincs mese, gondolom valami butább MT is lesz alatta, mi a cél 31"? ha nagyobb emesélt tervezel azért nézz utána milyen hosszúlengőkaros szettet kívánsz alátenni ott lesznek szép árakDe ezek a mutatós emelések se rosszak, pogi+csillapító+rugó páros, de pl jeephez az is 1000eur+, hosszúlengőkaros meg 1600-2000eur körül szokott lenni.
Ha meglesz kérlek mutasd majd be
1,5 éve egy jó 4.7L-es Jeepet vadásztam, de most letettem róla. A terepezés hiánya meg már furcsa jeleket mutat rajtam
Én amúgy a Pejero-ra szavazok, a patrol hídjai jobbak, de kérdés hogy kihasználod-e majd. Levegős zárak is tervben vannak? Egy jó ARB szettel teljes a kép meg valami brutál tornyos csörlővel, 33"gumik kultúráltan hosszúlengővel emelve, kormánylengéscsillapító stb. stb. nyammm.
-
Coyot
őstag
válasz
bitpork #178417 üzenetére
Tudom hogy kategóriájához képest nem rossz. Én egy drága elemekkel teli autót nem vinnék ki hogy ágak karcolják, az alját odacsapd stb stb. Ehhez mindhez előnyösebb és olcsóbban fenntartható/strapabíróbb egy bármilyen létraalvázas ócsó konstrukció. Lévén a lökös a motorház stb stb bármi cserés jobb egy olyan autón amit arra találtak ki. Szigorúan szerintem.
Amúgy meg várjuk a kérdezőt hogy mégis milyen terepre vágyik [link]
-
Coyot
őstag
válasz
Dr.Burn #178401 üzenetére
Azt azért tartsd fejben hogy ezeknél is könnyen rá fog csúszni még a fenntartásra egy rakat lóvé, ha terepre kell a toureg szerintem bukó drága fenntartani terepen el is vérzik. Nézz egy jó pajero-t vagy patrolt vagy land cruisert (ez mondjuk nem fog beleférni a keretbe méga 20évesek se kb.)
Pajero-k rohadnak a DI-d motornak csak hallomásból nincs jó híre a 2002 előtti még kockásabb designból a motorok elvileg jók olcsón fenntarthatók. 2.8 ritka de elég jó (ilyennel versenyeztünk észak-trophyn). De főleg a régebbiek rohadnak mint a veszedelem és az alváz ha átrohad abban nem lesz köszönet.
Hosszu vagy rövid kell amúgy -mert mindben elfér 4 ember csak nem mindegy mennyira macerásan?
Nomeg nem mindegy akarod-e utána mókolni: emelés, nagykerék, csörlő? ebben az esetben is kiesik a kamuterpjáró kategória.
Niva +1,9 tdi + patrol hidak?
MOD:
Juteszembe Jeep GC 4.7 V8 a jobbik 5ös automatások 3 zárral jönnek - csak legyen idegrendszered fenntartani -
Coyot
őstag
válasz
Dare2Live #176822 üzenetére
Ez még mindig felhasználás kérdése. Nem extrém terepre hanem telekre járni és közben sokat pályázni bizony igenis jók ezek a SUV-ok. Pedig én aztán rohadtul nem kedvelem őket, szerintem célszerszám kell mindenre, akár két olcsóbb mint egy nagyobb értékű. De attól még a tény az tény egy Touraggel is el lehet menni elég rossz utakon, vagy akár egy Land Cruiserrel még rosszabbakon, és mellette pályán sem lesz nagy gondod velük, sőt kifejezetten kényelmesen haladnak főleg a hétvégi 450lovas LC amihez volt szerencsém. Az autó terepképességét meg alapvetően határozza meg a gumi ezt ne feledjük. Egy simex mintás gumival már nagyon komoly helyzeteket tudna megoldani egy akár sima hátsó zárral szerelt suv is.
Spritmonitoron pedig úgy hogy nem szokott érdekelni a fogyi, mert eszik amit eszik (nagyon sok úgysem lesz) alsó részlegen vagyok fogyasztásban és ezt sokunk által szerintem meg lesz erősítve. Szóval oda határozottan írkál mindenféle népség az átlag tényleg átlagnak vehető - sokkal pontosabb átlagnak mint az ahogy éppen elfogultságból, előítéletből, fals infókból gondoljuk.
-
Coyot
őstag
válasz
hobizoli #176670 üzenetére
Valóban nem versenyautó. Csak tudod a célok nincsenek tisztázva. Ha nekem sportos mindennapi autó kell amiben hajlandó vagyok áldozni a design és a sportos vezetés oltárán - minden más kárára - akkor rendben van legyen Alfa. De ha praktikus arébbállós autóra van szükség (95% körülbelül), akkor ott az Alfa bizony azon nyomban esik ki a pixisből.
Várj még 230-ig ott kezdenek el jönni a nyűgök
Mondjuk azt nem értem miért gond a futóműve, nagyon jó futómű van ezek alatt.Vagy magyarosan az a gond, hogy 250ezrenként költeni kell 150 ezret egy komplett lengőkarszettre mindenestől?
-
Coyot
őstag
Egy kis adalék Hanula előadásához: https://totalcar.hu/kozosseg/rsvptc/2019/06/22/mi_szennyez_jobban_a_benzines_vagy_a_villanyauto/
Ha volt már bocsi.
-
Coyot
őstag
válasz
focvis #176248 üzenetére
G re emlékszem 260-270-re bár az tuti dízel, de v8 legalább.
Az a baj nagyon nehéz hasonlítani mivel mindenki lábában más fogyasztás van, ezért jónak tartom hogy van egy jobb mérési módszer WLTP néven azért ez így már ad alapot az összehasonlításra. Főleg hogy euro6 óta ugye minden üzemi körülmény között tartani kell a normákat.
Amúgy meg tisztára szennyezel
szégyeld magad és menjél fűteni fáradt olajos szeméttel
-
-
Coyot
őstag
válasz
bitpork #176065 üzenetére
Már évek óta szajkózza a legtöbb szaksajtó hogy egyszerűen az első lépésnek az ellenőrzésnek kellene lenni. Amelyik autó műszaki állapota nem megfelelő, mehet szigorított vizsgára vagy kuka. Első körben az már megszűri a tucatszám közlekedő kiherélt autókat - csak azzal munka van ám, tiltani sokkal könyebb. Az eredmény így az, hogy a sok bontószökevény mehet ha épp nincs szmogriadó, és szennyezhet annyit amennyit másik 100 autó. Gratulálok a törvényt meghozóknak ezúton is.
-
Coyot
őstag
-
Coyot
őstag
Abban hogy egy földes bekötőútra elég a sima 4motion teljesen egyetértek, és mint kiderült ez is az igény.
Az hogy nem melegíti el a fékeket az is biztos mert inkább egyszerűen ottmaradsz. A linket videón is csak és kizárólag úgy tud kijutni, hogy lefékezi az összes kereket ahol elillan a nyomaték - tehát vagy kijön és fékez vagy marad a seggén de nem kopik annyira a fék.
Ahogy Qru is írta jellemzően spórolósra vannak hangolva főleg a CRV szerű telekjárókban.
De van azért sztorim a fékezgetős verzióról is. Land Cruiser terepen a zárak hiányát ugye a fékezgetéssel kompenzálja, hát egy óra alatt sikerült konkrétan elmelegíteni a fékeket - azért egy terepjárótól meg nem ezt várná az ember fia, de itt legalább a sw merte blokkolni a kerekeket hogy haladjon is.
Magamnak meg azért csak egy középső torsenes csodát vásárolok majd egyszer, tudom értékelni a jó technikai megoldásokat. Főleg hogy Jeep WJ az égen sincs egy épkézláb darab, ha valaki tud eladó 4.7 V8 csirkét ne tartsa magában
Primary92:
Jólesz az a Scout. -
Coyot
őstag
Ha AWD az igény az előrevetíti feltételezem, hogy nem hóbortból termett meg az igény.
Láttam mindegyik verziót dolgozni és ez a kerékfékezgetős megoldás tényleg nagyon ritkán előforduló helyzetekre jó szerintem. Egy kis gyepálás után képes elmelegíteni a fékeket, vagy ha a sw nem elég jó/bátor simán otthagy - bár lehet ez jobb mint az elmelegedett/égett fékek miatt sehovase menni.
Egy mechanikus azonnali kapcsolású torsen ennél messze jobb - ahol persze a tengelyenkénti zárat szintén fékkel szokták megoldani, de ahogy mondod oda már tényleg kicsit komolyabb technika kell.
-
Coyot
őstag
válasz
Tothgera30 #163719 üzenetére
Én arra próbáltam célozni, hogy a legkisebb gond a PD elem csere.
-
Coyot
őstag
válasz
Tothgera30 #163695 üzenetére
Több PD is van a környezetembe de még egyikben sem kellett elemet cserélni, viszont a PD elemek árának többszöröse megy el a mindennapi karbantartásra (fékek, folyadékok stb stb). Nálam 390k km nél még gyáriak - mikor megvettem (120ezerrel ezelőtt) ugyan ezeket az értékeket mutata a vag-com mind korrekció mint szelepvezérlésre, tehát elvileg nem romlott az állapotuk.
hoppá ez nem is a vag topic
-
Coyot
őstag
Sziasztok!
2014es Honda CRV 2.2 dízel kiszemeltünk van, van valami tippetek mire kell figyelni ennél az autónál?
Esetleg akinek van tapasztalata mennyire jó ez a 2.2 dízel?Konkrétan ilyen: [link]
-
Coyot
őstag
jajjj nem ide.
-
Coyot
őstag
Nincs ezzel gond, egyszer kell megcsinálni - remélhetőleg. Vezérlés szett 256k hozzá, de abban nincsenek benn a fogaskerek. Érdekelne még amúgy mi cserés raja ha van tapasztalat.
Csak mert én is szemezek a kombi S4el. Nehogy a bringám ne férjen már be hátra a család meg előre
Jojo5
Jóval egyszerűbb egy szívó benya - ahol jelen tudomásom szerint csak vezérés gondok vannak.
RS ben meg van két turbo is + már inkább pályára való a futőműve is. -
Coyot
őstag
válasz
q13579 #151354 üzenetére
Én pontosan ugyan így voltam 4 hónapja, és mész szépen a helyi VAG szervízhez és rendelnek is neked. Valamint ha betévedsz a VW topicba szerintem a srácok gyári cikkszámot is mondanak neked. Én is a végén megvettem onnan, mivel a gyerkőc jött nem volt időm megvárni míg egyet felraknak apróra - így jár aki későn gondolkodik. Rá egy napra 6000ért lett volna egy bontott
Ja facebook b5.5 csoportba rengeteg autót bontanak. Szokott lenni, kérdezz körbe!
-
Coyot
őstag
válasz
bajnokpityu #150589 üzenetére
Ahogy írják felhasználás függő, ha nem tudsz vezetni kinyirod 100k km alatt. Én 326k nál cseréltem és nem volt még hangja, cserébe a kuplungom el volt mocsokmód kopva így inkább dobtam az egész szettet és kapott egy újat.
Mondjuk lassan lassan el kéne felejteni már az utcai dízelekkel ezt az 1200as fordulaton közlekedést. Kerttőstömegű miatt 1500 alatt NEM használjuk soha, plusz már az énféle pdtdi is szereti ha nem 1800on szórakozom vele, simán lehet forgatni 2500 fölé is nem lesz tőle semmi baja.
-
Coyot
őstag
válasz
q13579 #150177 üzenetére
Miért nem 1 hónappal előbb írtad ezt ide?
cimborám most keresett b5.5 öt a tiéd pedig igen jó vétel lenne - bár neki csak akkor lett volna jó ha kombi.
Amúgy ha csak az időzített bomba a kifogásod ellene, az enyémben 370k km van és turbo pd elemek a gyáriák - nagy titok: jó olaj sűrű csere és jó minőségű üzemanyag. Kéttömegűt kicseréltem mert elkopott a kuplung, de a régi sem zörgött azóta is a pincében van, csak pénzt kérni érte nincs pofám.
-
-
Coyot
őstag
válasz
#03969024 #145966 üzenetére
Elég sokat terepjáróztam, nem annyira nagy találmány az a nivea, árához képest egész jó - CSAK terepre, de azért a szart nem kell magasztalni, semmilyen hülye indokból, mivelhogy mint autó egy fos.
Ennyi erővel az uaz is marha jó terepjáró - csak használhatatlan mint autó, ahogy a nivea is - amellett hogy megbízhatatlan.Jelen esetben pedig hobbi kirándulós autót keresnek nem kényelmetlen másra nem való terepjárót!
Nem értem miért okoskodik mindig valaki bele a kérdező igényeit átalakítva vagy leszólva.
Hozzáteszem a nagyobb terepjárók meglevő diffizárai miatt meg lehet előbb másznak ki a dzsuvából mint a nivea amin gyárilag ugye csak középen van zár.
Nálam amugy ha 10 misi körül felett van az új ára az elég luxus kategória
de ezt embere válogatja, valakinek csak a magánrepülő a luxus
-
Coyot
őstag
válasz
Tothgera30 #145964 üzenetére
Van az ismerősi körben is kettő. Oda van rá figyelve meglepően jók a tapasztalatok vele ezek a tdv6 se jelölésűek.
De olvastam már én is olyat hogy csak szabadulni akar tőle a tulaj mert ha egyszer elkezd elromani akkor vége - az a baj hogy az ilyen objektív beszámolókra nem szívesen támaszkodnék, lehet csak nem számított rá hogy a luxusautónak van némi fenntartási költsége is.De ebből mindig az lesz a konklúzió hogy annyit szopik a kedves tulaj amennyire a szerelője nem ért vagy nem akar érteni az autóhoz. Minél drágább, ritkább, speckó alkatrészekkel teli egy autó annál nagyobb lesz a szopófaktor. Plusz ugye a csalódott tulaj akinek fingja sincs mit vett, csak anyázik hogy szar
-
Coyot
őstag
válasz
Kornel #143922 üzenetére
130eur a havi biztosítását sem fedi szerintem
(#143925) kornelka
Igazából a havi törlesztő akár lehet is annyi életed végéig meg még az unokáid is azt fogják valószínőleg fizetni - más kérdés hogy mennyire rizikós ez.
De elég jó infóim vannak arról hogy a biztosítás is rúg ennyire havonta - főleg hiteles autónál meg is követelhetik akár a drágábbat is. -
Coyot
őstag
válasz
Jojo5 #139115 üzenetére
Igen jó, de árban gondolom van rajta egy szorzó
runner 125
Jaja pont ezért linkeltem én is két képet. Tök felesleges ízlésen vitatkozni.
Számomra pl a C30 ránézésre egy ilyen kis aranyos autó - meglátva a hátulját meg egy beszívott hülyegyerek jut elsőre eszembe. Kinek mi -
Coyot
őstag
válasz
runner 125 #139104 üzenetére
A faceliftes A3 viszont igen vagány - és nem a hátulját kiemelve.
(L:/dl/upc/2016-09/16/8999_eelscbrbln4tc4re_10529566_1.jpg)
(/L)
-
Coyot
őstag
Jónapokat!
Érdekelne, hogy valaki tud-e valami ismert nagyobb problémáról ezekkel a dízelekkel kapcsolatban - ha jól tudom Mercedes szállította a motort hozzá:
[link]De ha volt vele tapasztalat jöhet az is
-
Coyot
őstag
válasz
Dr.Zoo #134617 üzenetére
Portál híd teljesen felesleges, nem fogsz jót találni sehol, beépíteni meg megint szopó, szét kellene verni a hidat hozzá (vagy G hidakat alá az megint kb az autó ára
), de nem is ez a gond vele.
Hanem hogy versenyen portál híddal jellemzően extrém kategóriába indulhatsz csak, ott meg ugye inkább kell az egyedi épített 200++ lóerő (de inkább a több) meg a brutál csővázas 1tonnás, mecha csörlős szörnyeteg, hogy egyáltalán végig tudj menni és ne dőljön szét a technika.Amúgy marha jó hobbinak tartom, egyszer majd lesz egy rendes autónk is talán, de valóban nem olcsó móka - melyik autósport az...
-
Coyot
őstag
válasz
Dr.Zoo #134614 üzenetére
Vontatva melyik nem fog sokat enni? a nagyságából adódik a súlya ami miatt igen tényleg eszik, nem kell a böszme benzinest venni belőle aztán kész
Amúgy nekem valahogy nem jönnek be ezek a kisméretű kisbenzines terepjárók. Versenyen is ha nem vagy telebaszva ARB-vel nem sok mindenre jó az 1.3 as kis benzines, vagy az 1.6 os.
Hozzáteszem örülök hogy van még valaki a fórumon aki offroadozik
-
Coyot
őstag
válasz
Dr.Zoo #134612 üzenetére
Van egy kiválasztott autója amit jól választott ki (mivelhogy nagyot szeretne és az nagy - igen nagyobb a land cruisernél is), ez valami kényszerbetegség itt hogy csakazértis másikat ajánlunk?
Hozzáteszem a land cruiser jellemzően sokkal drágább is.
Marha kényelmes lehetett hogy a bukó mindig fixen hozzáért a tetőhöz, de rázósabb részeken legalább nem verted be a fejed
Én a becsövezett pajeroba viszonylag jól elférek pedig 185 magas vagyok. -
Coyot
őstag
válasz
Archer #134603 üzenetére
Az a kérdés a 200k körüli futásteljesítményből mennyi volt nehéz terep mert ott azért kapja rendesen az ívet és nem feltétlen a motor hanem a futómű - hozzátesztem a legjobb hidak a GR alatt vannak off-roadban rendszeresen használják épített autókhoz. Gondolom hosszú verzió kell annál tényleg nincs nagyobb.
Alvázat érdemes megnézni rendesen, mert ha terepen odabaszták valamihez ezeken is tud rohadni, ahogy minden ilyen terepjárón - műszakin meg előszeretettel fogják az ellenőrök megnézni, mert könnyű préda
Próbakörön én biztos kimennék vele a terep részt is tesztelni, kapcsol-e rendesen összkerék,felező,diffi zár (nemtudom ebben éppen van-e és hány darab). Terepváltó ne zörögjön, az még senkinél nem jelentett jót.
Mivel ez talán a legnehezebb a kategóriájában (2,2 tonna vagy felette) kajálni is fog, de ilyen eszköznél szerintem a vontatási teljesítmény számít nem az hogy 11 et vagy 13 at eszik-e.
Dr.Zoo:
Terrano az egy vicc és kicsi is. Hilux pedig platós kifejezetten nem szeretne platósat ahogy írta
Pajero amugy jellemzően nem rohad annyira mint mondod, itt is az alvázzal vannak a gondok, de az minden alvázasnál hajlamos rohadni - és nagyon-nagyon erősen függ az eddigi felhasználástól. -
Coyot
őstag
válasz
máyköl #133384 üzenetére
Utazom néha ilyennel, vagyis ennek az összkerekes verziójával. Tényleg marha jól megy.
Viszont az s60as szerintem egy tágas autó - na az alfa nem az - G Astrában nagyobb hely van hátul, elöl meg olyan ügyes az elrendezése hogy kényelmetlen egy s60hoz képest. Ez kisebb termetű emberekre nem vonatkozik én meg akikkel utazom nagydarabok
-
Coyot
őstag
válasz
SzlobiG #119888 üzenetére
Én még mindigúgy tudom hogy nagyon nagyon sok autó egyáltalán nem felel meg a normáknak a köznapi használatban ([link]) - tehát a kérdés még mindig áll a csalás bizonyos módjait büntejük csak?
És ez teljesen független hogy ki mire kaphatott volna engedélyt a laborban, ha másik oda alkalmas autót tolok oda a tesztre vagy hazudom azt hogy 200kg-al könyebb - mégis mi a különbség? Pontosan az hogy az autó marhára nem teljesíti a gyakorlatban az előírt értékeket - ezt valaki csaló szoftverrel valaki súlymanipulálással valaki meg máshogy oldotta meg.
Ismétlem engem az zavar hogy gyakorlatban senki vagy nagyon kevesen teljesítik a normát - tehát többen kamuznak és ennek ellenére csak a csalás egy módját "vették elő".
-
Coyot
őstag
válasz
SzlobiG #119882 üzenetére
Teljesen mindegy hogy csaló sw-t használ vagy egy kibelezett példányt visz be a mérésre vagy akár 200kg-al könyebbnek írja papíron az autóit. Egyik sem elfogadható. És talán kinyílik a kedves törvényhozók szeme hogy egyszerűen szar a szabályzásuk, mert a büdös életben se tudja senki tartani.
(#119885) Integrale :
De valahogy senkinél sem stimmelnek az értékek. Tehát akkor csak bizonyos csalási módokat kell büntetni? -
-
Coyot
őstag
válasz
hobizoli #118542 üzenetére
Hát sajnos ezekből 1.2-esek vannak inkább, gondolom ebből érdemes a 80 lovast keresni.
(#118547) tresh
Bukni? Egy bukás az egész. Amugy 1,5 éves porlasztók vannak benne, már mindent megcsináltunk rajta kivéve azt hogy eszi az olajat. Valaki szerint főtengelycsapágynál valami tömítés valaki szerint gyűrűzni kéne valaki szimplán azt mondja szedjuk szét aztán meglátjuk.Namost akárhogy is nézem ha beleverünk még 200k-t abba a fosba hogy utána el tudjuk adni 500-550ért akkor inkább számítsák be 250-ért és engem azzal a csodálattal hagyjanak békén.
Nem is az a baj hogy nem lehetne megcsinálni sőt lehet hogy 70k ból tökéletes lenne, egyszerűen az idő meg a szopakodás amire se időm se energiám. Főleg hogy egy városi autó kell arra meg a dízel amugy se lenne megfelelő. -
Coyot
őstag
válasz
hobizoli #118542 üzenetére
Ezt megnézem köszönöm!
tresh:
Ezek közül egyikkel sem egy nagy kunct a parkolás szerintem, kis szar mindAsszonyság meg jól is vezet szerencsére
Mondjuk kezdem úgy érezni néhány telefon után, hogy bármi jó lesz ezek közül ha a "csodálatos" 1.5 dci Clio-t be akarjuk számíttatni - nyilván emiatt eleve csak kereskedés jöhet szóba ugye.
-
Coyot
őstag
Jónapot kívánok!
Végre autócsere előtt állunk, vagyis asszonyság áll autó csere előtt a kitétel pedig hogy működjön
Nyilván nem ilyen egyszerű a helyzet amit keresünk:
- az egy inkább városi cirkáló
- 4-5 ajtós
- kisbenzines 1,2 vagy 1,4
- tipikus kisautó kell
- évjárat: 2001-2005
- összeg: 6-800k de akár lehet 900 is ha van valami jó találat
- egy klíma jó lenne beleAmiket eddig nézegettem:
- Opel Corsa 1.2 16V 75Le pl.: [link]
- Renault Clio 1.2 pl.: [link]
- Ford Fiesta 1.4 [link]
- Suzuki Swift 1.3 pl.: [link]
- Seat Ibiza 1.4 pl.: [link]
- VW Polo 1.4 75Le pl.: [link]Ami esetleg szóba jöhet még bár nem preferáljuk:
- Mazda 2 1.2 75Le
- Fabia 1.4 16V
- Honda Jazz - árkategóriából jócskán kilógnak sajnosTiltólistás:
- toyota yaris - belső miatt asszonyság leszavazta
- nissan micra - randaA kérdés az tehát hogy esetleg hagytam e ki valami értelmes lehetőséget a listából?
Valamint a preferáltak közül melyik miért lehetne jó/jobb választás mint a társai.Köszi ha valaki elolvassa és még hozzá is tesz valamit
-
Coyot
őstag
válasz
szőröscica #111282 üzenetére
Annyi a különbség hogy ott ez köztudott és nem is állnak neki pereskedni fél éven belül nyeli a kereskedő utána meg a tulaj. Itthon az emberek zöme nem is tud ennek a rendszernek a létezéséről. A seggveréses beszólást meg nem is értem.
-
Coyot
őstag
válasz
Dare2Live #111279 üzenetére
Mindig az szívja akinek bizonyítani kell. Mert azt lehetetlen, pontosan ahogy az a szomszéd osztrákiában van. Ott is hivatalosan 1 év garancia van a kereskedőtől vett autóra. Fél évig ő bizonyítja hogy a hiba nem volt mikor eladta, a következő fél évben a vevő hogy a hiba megvételkor is megvolt, tehát fél év garanciád van és pont.
Új hozzászólás Aktív témák
- Mit tud egy retró kézikonzol?
- PlayStation 5
- Telekom mobilszolgáltatások
- Milyen légkondit a lakásba?
- Külföldi rendelések: boltok, fizetés, postázás
- Melyik tápegységet vegyem?
- Milyen széket vegyek?
- Jól áll az ARM-os Windows helyzete, de a játékoknál nem jön az áttörés
- Mini-ITX
- Kínai és egyéb olcsó órák topikja
- További aktív témák...
- EZVIZ CS-EB8-4G-2K-PS(kit)
- Alufelni 4 db., R16 méretű gumihoz (pl. Ford Galaxy II) (az ár 4 db-ra vonatkozik)
- Xiaomi Mi Robot Vacuum-Mop 2 Pro újszerű, nagyon keveset ment
- EZVIZ 4K biztonsági kamera, 10400mAh akkumulátor, vezeték nélküli, napelemes 1,4W, Wi-Fi 6
- Rohnson R-9450 Steril Air UVC+ION légtisztító eladó JÓVAL ÁRON ALUL! Bolti ára kb 72ezer Ft!
- HIBÁTLAN iPhone SE 2022 128GB Midnight -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS2984
- BESZÁMÍTÁS! MSI B450M R5 3600 16GB DDR4 512GB SSD GTX 1660 Ti 6GB Zalman N4 EVGA 450W
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad T460 - i5-6GEN I 8GB I 256GB SSD I 14" FHD I Cam I W10 I Garancia!
- Okosóra felvásárlás!! Samsung Galaxy Watch 6, Samsung Galaxy Watch 7, Samsung Galaxy Watch Ultra
- Huawei P30 Lite 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest